***ELOMASSUT 2008*** joulukuussa

Hello kaikille mammoille :)

Aleksi edelleen hurjan räkänen, viime yö taas meni samalla kaavalla, eli vaavi nukahti 20.30, heräs syömään 01.30 ja siitä eteenpäin seiskaan asti parin tunnin välein heräs kähiseen. En siis maitoa antanut kun sillon puol kahden aikaan. Univelkaa alkaa oleen nyt ja ite ihan poikki.

Tänään käytiin ideaparkissa miehen ja aleksin kanssa kun esikko oli koulussa, löysin aleksille aivan ihanan verkkapuvun ja yöpuvut kapphallista, sieltä löysin myös esikolle yöpuvun. Sitten ostin itelleni sellasen yöpuvun lindexiltä. Kyllä tuli taas hyvä mieli kun pääsi shoppaileen :)

Nyt etsiin hukkunutta lämpötolpan avainta, olenko puupää kun aina hukkaan kaikki avaimet :headwall: :headwall: :headwall:

salah ja aleksi
 
Heippa pitkästä aikaa!

I:n kanssa menee hyvin, kasvaa hurjaa vauhtia. Käännytä meillä vielä ei, mutta yritys on kova. Leluihin tarttuu jo kiinni ja kaikki mahdollinen menee suuhun :) Kuolaa tulee hurjat määrät ja ikenissä näkyykin vaaleeta. Esikolle tuli kaks ekaa hammasta 4kk iässä. Vaikka, yksilöitähän nuo lapsukaiset ovat.

Meillä edelleen tissitellään, muu ei kelpaakaan, ei edes tutti. Mutta yllättävän vähän I pitää mua tuttinaan. Soseita ajattelin alotella tos ens viikolla sillain pikkuhiljaa.

Aika vähän oon lueskellu nyt viime aikoina teidän juttuja, mutta sen verran tos selailin, että töihinpaluusta ootte puhellu. Mä päätin, etten mee vanhaan työpaikkaan takas, joten työnhaku on mulla sit edessä. Mutta en ainakaan ennen mee töihin, ennenkun I täyttään vuoden.

Vaipoista ollu kans jotain juttua. Mä just tänään vaihdoin Liberon 4, kun 3 jäi selästä liian alhaalle ja neidin kaikki kakka nousee sinne selkään. Joten kakkapyykkiä meille tuli älyttömät määrät päivässä.

Jaaha, jospa vahtais telkkaria ja menis sit nukkuun.
Kirjottelen taas, kunhan saan itteeni niskasta kii :)

Emeelia ja I
 
Iltoja!

Meilläkin käännyttiin itsenäisyyspäivänä, niin teki Viljamin siskoki aikoinaan :) .

Vaipoista käytetään pampersia 3, mut aattelin ostaa seuraavaksi nelosta ku kakkka tahtoo tulla selästä yli ja muutenki alakaa olla nafti koko , siis se kolomonen.. (haikea huokaus, niin ne kasvaa, sniif)

Ei oo töitä mihin mennä, työnhakijaksi taian joutua ilmottautumaan, ku äippäloma loppuu, ei taia meän talous kestää kotiin jäämistä, toisaalta lastenpäivähoitomaksutki o aika isoja ... . Oon kyl miettiny perhepäivähoitajaksi ryhtymistä jos se on mahollista...
Mut onneksi on viel siihen aikaa. seki vois olla jos ois osa-aika hommia.. ei kuiten tahtois alle 1-v. viiä hoitoon.

Huomena ois 3kk neuvola. Saa nähä kuin on poika kasvanu, tissimaidolla, muuta ei herralle viel tarjoilla.

mut nyt nukkumaan.

tuiccu ja viljami
 
Kuolatataanko teillä? Tämä meidän poika on ihan älytön kuolaamaan ja oksentelemaan.Saan vaihtaa monta kertaa päivässä koko vaatekerran. |O

Aika väsyny olo on. Vauva ei nukahtanu taaskaan ennen puolta yhtä. Ja jokainen lapsi oli jotain vailla yöllä.Ja aamulla heräsin niin yhtän lukuun ottamatta oli vallannu meidän sängyn. Ei ihme et kävi oma tila vähäiseksi.Toisaalta ei viittis kieltääkään tulemasta viereen mut minä en pysty kunnolla nukkuun jos joku koko ajan potkii kylkeen...
ja tuo astmanen on taas tukossa. :| Ja kaikki rykii ja yskii.
illalla olis lasten kerhon pikkujoulu ja mietin et lähenkö vaikko en.Lapset kyllä haluais mutta viitinkö mä lähtä?

Potkikaa minut pihalle täältä sisältä.Pitäis lähtä uunipita hakeen ja vähän ulos virkistäytyyn...mut jotenki en saa otetta itestä.

Mitä te ostatte vauvalle joululahjaksi?Meidän vauvalla on kyllä lähes kaikkea. Kaikkea mitä vauva tarvii.Vaatteita vaikka usiammallekki vauvalle.
Mä mietin et ostan nyt sen uuden jumppalelun.
 
Sone
En osta mitään vauvalle joululahjaksi, kun ei se ymmärrä mitään sen päälle. Voi olla että joku sukulainen jotain ostaa. Vuoden päästä jouluna ostan tottakai. En ostanut esikoisellekkaan ekana jouluna lahjaa, se oli jo 8kk. Sukulaisilta sai lahjoja ja nekin oli miun toiveesta vaatteita, vaippoja yms. Yh:na oli rahat tosi tiukilla.

NYT TILITÄN:

Meillä sit ei loppunukkaa se tihee imu, luulen ettei tää nyt ookkaan mikään kausi vaan Aavan normaali rytmi, eli kova nälkä vaan, johan tätä on kestäny kolme viikkoo, varmaan ylikin. Illat menee tissillä ja huudetaan nälkää kun ei maitoo tuu tarpeeks, joutuu antaa tuttelii tossa 8-9 maissa ja sit taas tissiä kymppiin asti. Viime yönä taas 5 kertaa syötiin (parina kertana kummatkin tissit söi) ja herättiin 6.30 aamutissille eli ei kerennyt kun laittaa silmät kii niin uus herätys. Taitaa olla niin että me alotetaan tuossa joulun jälkeen perunavelli ton iltatuttelin tilalle. Jospa se yösyönti vähän rauhottus, nyt alkaa tuntuu siltä et valvomista on liikaa, ei kerkee sikeeseen uneen. Tällästä meille.

Miks tää imetys on näin vaikeeta? Vaikka niiiiiiiiin oon yrittäny olla vaan positiivinen ja uskoo siihen et maito riittää ja KAIKKENI OON TEHNY, mut ei se tahdonvoima kuitenkaan riitä. Maidontuotanto ehty kun olin kipeenä ja täysimetykseen en takas päässy vaikka miten imetin ja imetin. Ehkä minuu nyt harmittaa tää siks aika paljon kun esikoista en pystyny imettää kun kuukauden oman lääkityksen takia. Nyt pystys imettää , mut hitto mitä taistelua. Onkse kaikilla yhtä vaikeeta, vai onko jollain ollut helppoa imetystä ikinä?

Vaipoista: Meillä on kestot ja yöllä pampers 3, hyvä yhdistelmä :)

Töihinpaluusta: Haluisin olla kotona pitempäänkin mutta yrittäjänä en voi jäädä, joten aloitan kesän alussa ja teen näillä näkymin iltasin aluks joitakin tunteja ettei tarvii laittaa lapsia viel hoitoon. Aika menee liin anopeesti, kohta on tääkin äitiysloma ohi.

Vaikka väsyttääkin ja harmittaa nuo edellä mainitut jutut niin tää on silti parasta aikaa elämässä, nautin ihan älyttömästi tästä äitiyslomasta ja vauva-ajasta :heart:

Sone ja Aava kohta jo 4kk :eek:
 
Möyrylit: Meillä kans kuolataan aivan älyttömästi! Paidat on koko ajan märkänä...

Vaipoista: Päivät mennään kestoilla ja yöt Pampersin 3, mutta kunhan olen kuluttanu nuo 3 kertikset loppuun, jäljellä 2pkt, niin sitten aletaan pitään öisinkin kestoja, ku löysin hyvän sisävaipan... Reissussa meillä käytetään pääosin kertiksiä.

Esikolla alkaa illalla uimakoulu, pitää lähteä uimakassi pakkaileen, ku herra vielä hetken nukkuu...

Tiitu ja Rasmus 3,5kk
 
Kiitos kaikille vastauksista!

Joonatanille iski eilen flunssa :( Oli tosi tukkonen ja räkä valui, mutta tänään näyttänyt jo paremmalta. Nukuttaminen vaan meinannut olla tuskaa, kun on nukkunut lyhyitä pätkiä puoli tuntia-tunti, kun on vaikea hengittää, pieni reppana :( Yleensä nukkuu päikkärit ulkona, niin senkin takia varmaan ihmetellyt, miten hän nyt sisällä päivällä joutuu nukkuun. Yöt onnex nukkunut tosi hyvin, kerran herännyt syömään, kun normistikin (tissillä ja korvikkeella vielä mennään).

Mäki oon käyttänyt jo kauan aikaa Pampersin Baby dry:tä ja ehdottomasti paras vaippa!!

Joonatan ei vielä käänny, hermostuu vaan jos hänet laittaa masulleen. Kai se siitä ajan kans...

Töihin paluuta en oo halunnut vielä edes aatella, miettii sit keväällä. En kyllä haluais vielä kesällä palata töihin, mut täytyy miettiä, pystyykö taloudellisesti olla pois töistä.
Oon niin onnellinen, kun sain tänään piparit leivottua pojan nukkuessa peräti 1,5 h, en ois etukäteen uskonut, että ehdin leipoa ne tänään :)

Nyt syömään niin kauan kuin poitsu nukkuu.

sipe81 ja Joonatan melkein 4 kk
 
Hei taas!
Tilda tänään 4kk ja neuvolassakin käytiin, kasvaa meijän neiti ihan omaa käyräänsä, hitaasti tulee painoa mutta käyrät menee tasaisesti joten ei hätää. Pullukkaa Tildasta ei varmaan tuu ikinä.

Nyt painoa 4760g ja pituutta 59,5cm. Pääkky 40cm. Maito riittää eikä oo kiirettä lisäruokien kanssa.

Tilda kääntyi myös ekan kerran lähes kokonaan ympäri neuvolan pöydällä! Kaivoi ensin tosissaan sellasen ainu-pupun sieltä sivulta ja se kädessä koitti vielä kääntyäkin. toinen hartia kun vielä olis kääntynyt mutta se pupu oli välissä.

Meillä on alettu tekemään ihme valvomisennätyksiä (kerroinko jo aiemmin ---> tää tuhannen dementia vaivaa) sunnuntaina valvo 08.00-16.00 ja sitten nukkuikin melkee kahteentoista ja kerran söi ja nukahti uudestaan. Eilen lähes sama homma. Iltakuuteen mennessä oli nukkunut vaan ehkä tunnin verran, sitten lähin piiiitkälle lenkille ja nukahtihan se viimein. Mietin että onkohan vaan siitä että ei malta alkaa nukkumaan kun ympäristö on niiiin mielenkiintoinen ja koko ajan pitäis olla virikkeitä! Kauhea komentaminen käy jos ei Tildan kans seurustella. Sitten kun alkaa jutteleen sille niin kitinä loppuu ja asiaa alkaa tulemaan. Kunhan ehtis ite tehä jotain...

Töihin menosta oon vähän miettinyt että jos alkuvuodesta 2010 menisin mutta saa nähä miten tuo silmä ja sydänhomma vaikuttaa, pomo oli sitä mieltä että hän ei ymmärrä miksi ei olla kolmea vuotta kotona jos on kerran vauva, että sen puolelta saan olla rauhassa eikä meijän talouskaan nyt kovin kärsi vaikka kotona olisinkin, pienituloisia ollaa olin kotona tai töissä.

Vaippoja meillä on käytetty monenlaisia, nyt pamperseja 2 tai 3 sen mukaan mitä kaupassa on, Naturcare babyxxxxx(mikä se olikaan) vaippoja on käytetty myös sekä yks LIDListä ostettu, niitä käytin myös isommilla aiemmin -> tosi laadukkaita!! Niin ja kestoja myös mutta nyt taas en oo jaksanu kun en saa pestyä pyykkiä kuin harvoin tuon koneen hyppimisen takia.

Meillä viime viikko ja tälläkin viikolla vielä ollaan kakattu melkein kymmenen kakkaa päivässä ja pari yölläkin mutta tänään jo vähemmän, pitäis niitä maitohappobakteereja antaa.

Mutta nyt menee touhu levottomaksi lattialla kun kaikki tytöt samalla neliöllä joten heippa!!
 
Iltaa!

Kuolaamisesta meillä kuolataan kanssa kovasti ja nyrkit on koko ajan suussa, joko vuorotellen tai välillä yritetään tunkea niitä yhtäaikaa suuhun...

Sone voimia teille noiden yösyöntien kanssa, on varmasti yöt melko rankkoja. Meillä ei herätä syömään kun keskimäärin kolme kertaa yössä, mutta välillä yön pimeinä tunteina sekin tuntuu paljolta.
Tiedän että tämä ei yhtään helpota oloasi, mutta mulla on kyllä tuo imetys ollut tosi helppoa. Maito nousi nopeasti ja pojukin oppi helposti imemään ja koko ajan on maitoakin tullut riittävästi, eikä ainakaan vielä ole ollut mitään suurempia rintaraivareita, jotakin pientä toki, mutta se on ollut vähäistä. Alussa toki jouduttiin hetken aikaa käyttämään rintakumia, mutta en kokenut sitäkään ongelmalliseksi.

Mutta nyt painun nukkumaan, on sen verran väsy olo! Hyvää yötä kaikille!

Ruusulainen ja poju 4kk 1vko
 
Mitä eroa on Pampersin baby dry:lla ja active fit:lla? Meillä ollut Pamperssit käytössä ja new bornien jälkeen siirryttiin suoraan active fitiin en edes ajatellut, että niitäkin on erilaisia :/ Katsoin vain painorajat ja that's it. Eipä siitä hyvin ne on toimineet. Harmittaa vain, kun meillä on vielä 2 avaamatonta pakettia active fit 3 ja näyttäisi jäävän pieneksi, ei taideta kaikkia ehtiä käyttämään. Pappa oli käynyt jonkun cittarin avajaisista hankkimassa 3 pakettia 20 ?.

Me lähdetään heti tammikuussa Danielin kanssa vauva-uintiin ja muskariin. Kiva saada hieman piristystä arkeen.

Nyt nukkumaan, toivottavasti tämä yö menisi rauhallisemmin.

Lauren-78 ja Daniel n. 4,5 kk
 
Huh..kello on jo ihan liikaa, mutta nyt vielä hetken istun koneella.. Miten niin ollut kiirus päivä :)

Meillä oli aamulla MLL:n kahvilan pikkujoulu. Ihanaa oli. Esikkoa vaan jänskätti ihan sairaasti joulupukki. Hyvä ,kun päästiin vähän treenaamaan ennen aattoa. Vauva vaan iloisesti pukkia katteli. Lahjan sai missä muutkin :) .

Sitten oli 4kk lääkärinneuvola..
paino 8160g (3520)
pituus 64,3 cm (50cm)
pipo 42,2 cm (34,5)
Eli hyvästi kasvetaa tissimaidolla. Lääkäri oli ihan ihastuksissa vauvamme pulleista reisistä :)

Sone Meillä esikko oli tuollainen tisuttelija 2-3h välein yöllä ja päivällä tiheämminkin. Rinnalla päivällä ja illalla viihtyi useita tunteja yhteen menoon. Oli ennenaikainen ja siksi huono imemään niin sen puolestakin söi usein ja kun imeminen oli laiskaa maitoa tuumannut herua riittävästi. Sinnillä menin ja imetin 5kk täysimetyksellä. Lopetin imetyksen vasta tytön ollessa 1v5kk. Joten kyllä sitä maito kuiteskin tuli ,kun kiinteitä tyttö söi tosi nihkeesti. Eli vaikeeta oli ,mutta silloin oli aikaa ,kun kyse esikosta. Tämä vauva on taas ihan toista maata. Imetys ollut tosi helppoa koko ajan. Syö tehokkaasti ja nopsaan. Enkä usko ,että edes kerkeäsin samaan kuin esikon kanssa, kun tuo pikku uhmis vaatii huomionsa. Jaksuja sulle ja sinnittele jos voimia ,mutta kokeile jo pottua kaveriksi.

Oletteko huomanneet mitäs nyt?- puolella sen joululahja keräys pinon? Käykäähän kattomassa. Noita paketteja olen tässä yöllä järkännyt ihan innoissani. Kuudelle perheelle on meiltä paketit lähdössä. Nyt on vielä rahkeita hyvin laittaa ,kun omat lapset niin pieniä etteivät juuri mitään tarvi ja meillä myös kaksi mahotonta mummoa lahjojen suhteen :) .

Nyt maate..öitä!!
-Poni ja vauva 4kk
 
sanokaa jos olen väärässä, mutta olen olettanut että se ero pampersin baby drylla ja active fit-vaipoilla on että tämä active on tarkoitettu lähinnä sitten kun vauva lähtee kunnolla liikkumaan ja baby dry olisi sitten taas enemmän "yövaippa". Mutta eipä tuolla tosiaan taida mitään väliä olla kumpaa käyttää :D
 
Huomenta!

Meillä yöt rauhottunu, taas herätään kerran yössä syömään aamuyöstä. b d

Mä lähden puolen päivän aikaan viemään lapsia mummolaan. Ovat siellä koko viikonlopun. Nyt jo meinaa tulla suru puseroon, ku tiedän mikä ikävä tulee. :'(
Toisaalta ihanaa, kun saadaan miehen kanssa olla tää ilta rauhassa ja huomenna meillä on ne kauan odotetut 70's tuparit kavereille. B)

Tiesittekö muuten tätä kikkaa: hopeakorut saa kiiltäviks hammastahnalla, kun hinkkaa sormien välissä koruja. Äsken just kiillottelit monet korvikset. :D

Nyt pitäs mennä pakkailee viel muksujen tavaroita.

Hyvää viikonloppua mamit perheineen! :wave:

HooÄs ja Aliisa maanantaina 4kk =)
 
HooÄssälle ihanaa vkloppua!!! vähän oon kade tosta koko viikonlopun hoidosta.. mei en ees uskalla vielä kysyä..pääsisäisex oon varannu hoitopaikan mummilta ja sit lähetää isin ja kavereitten kanssa car show'hun ja kaikkee sellasta kivaa :D :D

vaipoista meillä on active fittejä (PARHAAT) mitkä on just tosi joustavia !! sit meil on noita baby dry, hyviä nekin ja sekä päivällä että yöllä käytetään, ja sit meillä on liberoita, ja ihan ok nekin, muta kovemman olosia miusta.. Mein äiti tykkää shoppailla vaippoja ja sen takii meillä on sata pakettia auki.. ku se aina kotia ottaa paketista pari ja antaa loppupaketin meille, ja kohta ostaa uuden paketin jne.. :D

kuolaaminen mein neiti on märkä koko ajan.. ihan hirveetä kuolaamista, mutta esikko oli samallainen joten ei oo uuttaa.. Prismasta ostin pari kuolalappua, ni ei tarvi ihan kokoaikaa olla vaihtaa vaatteita!

Eilen maistettiin ekaa kertaa maissia, ikää siis pari päivää vaille 4kk!! Ei tullu ihme ilmeitä (eikä muitakaan oireita) ja muutaman kerran nielaskin ruokaa :D

nyt pitäs alkaa tekee jotain järkevää.. esim. hoitaa lapsia!!!! :D
 
Sone
No kyllä minuu vähän itseasiassa helpottaa tietää et imetys voi olla helppoakin, sehän antaa vaan toivoa et tää vaihe menee ohi :)

No viime yö mentiin silleen et syöttöväli oli 1,5h ja herui tosi huonosti,Kun ei kunnolla saa levättyä niin varmaan vaikuttaa asiaan. Ja on kyllä lyhkäset yöunet tytöllä, 10 nukkumaan ja herää viimestään 6.30! Sain mie sit ite siin torkuttuu viel kun Aava höris jotain iteksee ja katteli seiniä.. Vähän kyllä mietityttää alottaa perunavelli vielä kun ei olla ihan 4 kuukauttakaan, ja itse oon pitänyt sitä aikaisintaan rajapyykkinä suoliston takia. (mut taas aivojen kehityksen kannalta vauva tarvitsee niitä pitkiäkin unipätkiä ...hmm) Jos kärvisteltäs vielä viikko ja sit alettas pieni määrä perunavelliä illalla maistelemaan. Mitäs ootte tukiverkko mieltä?

Tänään teen vyöhyketerapiaa Aavalle iltapäivästä.. Ja varman 3-4 kertaa saa tehdä aiankin lisää, jos se helpottas tohon levottomuuteen yölläkin. Sit kun vaan joku tulis tekee miullekin :) :whistle: ;)

Jaahas, pitäsköhn sitä alkaa tekee piparkakkutaloa :)
 
Sone, meillä oli ke neuvola-lääkäri ja neitin paino oli hieman laskussa, lääkäri sano että kandee alotella pikkuhiljaa kiinteet, ikää sillon 3kk 3vk. eli eilen alotettiin!!

Ja tohon vielä lisäystä mein neitin syömisistä lähiaikoina, syö kyllä pelkkää korviketta, mutta oon itekin huomannu että välit on tullu 2h ku ennen oli 3h.. ja iltasin saattaa olla 1.5h vaan väli.. Tosin yöt on kyllä nukuttu hyvin!!

 
Aivan kauhee yö takana jälleen. Nyt ei johtunu tukkosuudesta. Aleksi nukahti jo kasilta (yleensä ysiltä), heräs sitten ekan kerran vaatiin tuttia ysin aikaan, sain nukahtaan takasin. Kahdelta sitten poitsu päätti että nyt ei enää nukuta ja oli pirtee kun mikä. Nostin hänet meidän väliin ja siinä sitten aikansa jokelteli, mutta ei tietookaan nukahtamisesta, annettiin kahteen otteeseen maitookin ja joi kaikki :/ . Tunnin verran siinä sitten kukuttiin, nukahti sit uudestaan siinä kolmen jälkeen ja heräs uudelleen ihan pirteenä viiden aikaan |O , taas hetken taistelin että sain nukahtaan takasin ja mulla soi kello varttia vaille kuusi. Kyllä väsyttää |O . En tiä johtuko sitten siitä että laitoin hänet aikasemmin kun normaalisti unille vai mikä oli?

Esikko meneekin huomenna isällensä yökylään ja Aleksi mummulaan. Taas, tunnen olevani todella hirvee äiti mutta jostain syystä mun on pakko saada nyt olla ihan rauhassa ja nukkua kunnolla että jaksan. Sitten mun vanhemmat tulee saksasta joulun viettoon suomeen tiistaina, ihanaa saada omat vanhemmat tänne :heart:

Nyt taidan mennä odotteleen kaveria ja lapsia, tulevat kohta kahveelle. Mies lähti kahden viikon vapaitten jälkeen töihin :( , tylsää. Ai niin ja huomenna viimeisille jouluostoksille ideaparkiin siskon ja aleksin kanssa aamulla.

salah ja aleksi

Niin, mun yhdelle ystävälle syntyi eilen aamulla terve poikavauva :heart:
 
Sonekyseli miten muilla imetys sujuu joten saan luvan kanssa minäkin taas tilittää tuosta aiheesta :D

Meillä poju on siis jo parin kuukauden ajan takkuillut rinnalla ja ottaisi maitonsa mieluummin helpoimmalla tavalla itselleen eli pullosta. Yöllä on syöminen rinnasta sujunut pääasiassa hyvin, mutta päivät on ollut yhtä taistelua.. tähän asti. Nyt on viikon ajan tissi taas kelvannut oikein hyvin ja pullo taas ei. Maidontuotanto on kuitenkin huomattavasti vähentynyt, kun tässä välissä oli niin pitkä aika, että annoin nan-maitoa pullosta(olis pitänyt pumpata ahkerammin). Nyt poju syökin sitten 24h rinnasta 1,5-2 tunnin välein, päivin ja öin |O Tätä on nyt jatkunut viikko ja yksi päivä ja alkaa kohta olemaan univelkaa. Pullosta suostuu syömään vaihtelevasti, enkä haluaisi siitä lisämaitoa antaakaan, ettei imetys taas alkaisi takkuamaan. Ilmeisesti oma maito kuitenkin riittää, koska poju vaikuttaa tiheästä imusta huolimatta ihan tyytyväiseltä.

Ihmettelin aina ennen äidiksi tuloa miksi imetyksestä vouhotetaan niin kovin, mutta enää en ihmettele :/ Sone Kohtalotovereita univelan ja jatkuvan syömisen suhteen siis löytyy, koitetaan jaksaa!!(huomaatkos, että tsemppaan samalla itseäni :LOL: ) Itseäni taas lohduttaa jonkun verran ajatus, että jossain vaiheessa se ruoka tulee jostain muualta kuin musta.

Ai niin.. Viime yön poju nukkui vielä koko yön mun vieressä, kun yleensä nukkuu omassa pinnasängyssään. Taitaa olla pojulla osa heräilystä läheisyydenkaipuuta. On se aika ihana nukkua tuhiseva nyytti kainalossa :heart: , mutta edelleenkään en nuku silloin niin hyvin, vaan jokainen äännähdys havahduttaa unesta.

oviili ja poju(kohta 4kk)
 
En ole pariin päivään jaksanut kirjoitella, lukemassa ole kyllä käynyt. Pojan sain äsken nukkumaan ja itsekin pitäisi mennä, kun on herätys jo 5.30 elikkä ei paljoa aikaa nukkua. Aamulla olisi lähtö koiranäyttelyyn ja poika lähtee mukaan, onneksi mun vanhemmat ja sisareni ovat siellä myös, joten lapsenhoitajia löytyy tarvittaessa elikkä silloin kun menen koiran kanssa kehään.
Ihmeen helposti sain koirankin laitettua tänään kuntoon, vaikka olen pojan kanssa kahden kotona, isäntä on töissä. Toi koiran laitto kun ei ole ihan nopea juttu pesuineen ja föönauksineen, mutta mä onnistuin :)

 
Heippa

Eipä ole tullut vähään aikaan kirjoiteltua, ei vaan saa aikaan vaikka tosiaan luettua tulee useastikin.

Mulla on jotenkin kummasti ruokahalukin mennyt, melkein väkisin pitää aina jotain syödä. No, on ainakin sitten paino lähtenyt laskuun.

Töihinpaluusta olitte jutelleet. Aluksi mietin, että olen ensi kesän yli kotona (äippävapaa loppuisi jo toukokuun puolivälissä), sitten ajattelin että ehkä kuitenkin vuoden loppuun, mutta nyt on käynyt jo mielessä että ehkä siihen asti kun poika täyttää kaksi.. no, saa nähdä. Töissä kuitenkin ehdin olla vielä sen 30-35 vuotta, joten siihen nähden vaikka pari vuotta olisi kotonakin se on pieni aika ja varmasti sekä minulle että pojalle tärkeä.

Joululahjoja ei vauvalle varmasti kovin paljon ostella, sukulaisilta saa kuitenkin jotain ja heiltäkin olen sitten pyytänyt jotain 'järkevää', ettei ole mitään isoa kasaa leluja 3kk ikäiselle sitten joulun jälkeen, kun nyt ensimmäisen vuoden aikana niin nopeasti kasvaa ja oppii uutta.

Etukäteen myös mietin tuota miksi imetyksestä niin paljon puhutaan, mikäs siinä sen kun laittaa vauvalle tissin suuhun ja siitä se sitten syö.. no, onpahan tultu maanpinnalle sieltä. Aluksi se oli todella hankalaa ja teki kipeää, enkä jotenkin uskonut että maito todella riittäisi lapsen kasvattamaan, mutta onneksi alun jälkeen on ruvennut menemään paremmin. Nyt imetys ei enää satu, ja syöttövälitkin on harventuneet jo johonkin 3 tuntiin keskimäärin. Ja aluksi kun piti sekä itsensä että poika asetella johonkin hyvään syöttöasentoon niin nyt riittää että ottaa lapsen syliin ja vähän paitaa raottaa niin sieltä se on jo kaivanut ruokansa : ) Sängyssä kun makuulla imetän niin poika oikein kellahtaa kyljelleen, ottaa molemmilla käsillä tissistä kiinni ja alkaa syödä. Mutta voimia niille joilla hankalampaa. Aluksi jo lupasin itselleni että heti kun mahdollista meillä otetaan vellit ja perunat kehiin, lopetan imetyksen heti kun voin sen kivun takia, mutta onneksi se oli ohimenevää.

Sitten vissiin pyykkikoneen kimppuun..
Hyvää viikonloppua ja joulun odotusta!
m ja pikku-ukko joka juuri heräsi aamun ekoilta unilta 3,5kk
 
Heippa kaikille!
Ilmoittaudumpa minäkin joukkoon. Eli meidän kuopus syntyi 41+1 viikoilla kiireellisellä sektiolla (kuten esikoinenkin), pituutta 51,5cm ja painoa 3650g. Jos joskus seuraavan saamme, se tulee sitten jo suunnitellulla sektiolla. (Ei lääkäri uskonut minua, kun pyysin jo tällekin sektiota..)

Meillä "tiheän imun kausi" alkoi 3kk rokotuksesta..jatkui ja jatkui. Aloin uskoa jo maitoallergiaan, KUNNES esikoinen vietiin lääkäriin. Pikkuisella olikin korvatulehdus! No, antibiootti sitten sekoitti vatsan ja nyt tehdään hampaita! Eli meillä valvotaan öisin..Äidille raskasta, kun kerkesin jo tottua noihin pitkiin pätkiin yöunta.
 
heippa taas

Täällä nökötän yksin kotona. Esikko isällänsä ja aleksi mummulassa yökylässä. Mies on yömyöhään töissä, joten ihan yksin koti-iltaa vietän :) . Oltiin koko päivä siskon ja aleksin kanssa ideaparkissa tänään viimisillä jouluostoksilla. Nyt pitäs olla kaikki sitten hommattuna, huh, kyllä on sitten ollu miettimistä. Esikko saakin tänä vuonna poikkeuksellisen paljon lahjoja. Ja taitaa vaavikin saada.

Meillä aleksi käänty eilen nyt sitten oikein kunnolla, ettei ollu vahinko käännöksiä. Varmaan jonkun 6 kertaa selältä mahalle. Mutta raukka ei tajua kääntyä takasin ja hetken päästä hermostuu sitten kun ei jaksa olla mahallaan. Laitoin eilen aleksin matkarattaisiin sillain ihan istuvaan asentoon, oli ihan toheena kun sai istuskella ja katsella maailmaa normaalia ylempää :) , tänään aamupalakin syötiin sillain että istu rattaissa ja join ite kahvia ja annoin hälle maitoo samalla.

Viime yönä aleksi päätti herätä tunnin välein kitiseen ja möyriin, en tiä mikä sillä nyt on, kun tuntuu että huonompaan suuntaan vaan mennään. Ens yön ajattelinkin sitten yrittää nukkua univelat pois, saa nähä antaako sisäinen herätyskello nukkua :/

Nyt taidan jatkaa lahjojen paketointia ja sitten saunaan ja pizzan tekoon, onpa täällä hiljaista :)

salah ja aleksi 2vrk vajaa 4kk
 

Yhteistyössä