''''''''Elomassut 2008''''''''' Maaliskuussa

  • Viestiketjun aloittaja neitiperho
  • Ensimmäinen viesti
sä oot ajantasalla,kattelin tuota otsikkoa miettien "mikä maaliskuu,onkohan tää joku vanha" :LOL:
mä oon ollu liikaa kotona.
meillä Amppu kattelee subjunioria tuolla,ja kohta lähdetään pihalle.

eiku hetkinen!apua,mä oon väärässä pinossa :LOL:
*nauran niin että meinaan tippua tästä tuolista*

siis mun pitäs mennä sinne 07 pinoon eikä 08 :D
no,tulipahan kirjotettua kuitenkin :whistle:
 
Laitetaanpas oikeaan pinoon, en ees ajattelut et on jo maaliskuu..

Pitkästä aikaa kirjoittelen. Viimeksi varmaan odotuspuolella. Meillä poika 7kk ja risat, ryömitään (6kk iässä aloitti) ja vauhdilla, hampaita tuli kaksi yhtäaikaa siinä 5kk. Ruokaa menee hyvin. Nyt ollaan vaan kovassa flunssassa. Yöt menee kyllä vielä ihan heräillessä 2-3 h välein, oon ihan kuitti. Pitäisi varmaan alkaa opetella noita öitä, ootan vielä tohon 8kk ikään. Nyt tuntuu ettei oo voimia.

Mutta mun varsinainen asiani koskee, onko täällä vielä muita odottajia? Meille tuli ylläriplussa ja nyt luultavasti rv 7? (en oo vielä ollut neuvolassa, yhet menkat kerkes tammikuussa olee) Ylläri tää on lähinnä siksi kun nää meidän molemmat lapsukaiset on saatu vasta hedelmöityshoitojen avulla (koeputkivauvoja siis). Nyt on kyllä kuula hieman hukassa, mutta ihan postiivisella mielellä joskin pientä alkujärkytystä mukana.
 
neitiperho
Tässä sitten tulos siitä kun olen huokaillut kuinka ollaan onneksi terveenä pysytty. Neiti alkoi viime yönä sitten yskimään ja kuulostamaan todella nuhaiselta. Onneksi pinnasänky meillä sellainen mistä saa päädyn nostettua ylös. Nukkui sitten edes muutaman tunnin suht hyvin. Tänään ei ruoka ole sitten maistunut yhtään, jatkuvasti kiukkunen/itkuinen. Suppoa olen antanut ja nyt onneksi nukkuu kuitenkin ihan ok. Niin ja lämpöä myös ollut tänään n. 38'c ja nenä vuotaa solkenaan. Voi reppanaa. Eikä tosiaan vieläkään käy muita kateeksi kun nyt jo niin paha mieli toisen puolesta ja te monet joutuneet jo kestämään kipeenä oloa pitkiäkin aikoja.
Inhottavaa tää flunssa aika :(

Neitiperho ja Iina reilu 6½ kk
 
Maaliskuu saapui ja vauva jo huimat 7 kk, eikä tässä kuussa ole edes neuvolaa.

Meilläkin ryömitään vauhdilla ja kovat on konttausharjoitukset, vielä ei kuitenkaan konttaa. Yrittää nousta tukea vasten, vetää itsensä ylös jos saa jostain kiinni, mutta jalat ei vielä kanna, roikkuu hurjan näköisesti milloin missäkin hyllyn kulmalla. Koirien vesikupit on kiva käydä lorkkimassa ja kaatamassa. Vaunuja heiluttelee ja puree renkaita :D
Sähköjohdot ja pistorasiat on kovasana samoin stereot ja kaukosäätimet. Kävelytuolin keksijälle voisin pullakahvit tarjota, se on ihan paras keksintö. Pääsee itse mihin haluaa, yleensä kylläkin kulkee perässä kuin magneetti.

Omaa tahtoa tuntuu olevan kuin pienessä kylässä, pahastuu ja loukkaantuu välillä tosi verisesti, jos ottaa tavaran pois kädestä tai hakee pois esim. koirien kupilta.

Hampaita on kaksi yksi yläkulmuri ja yksi alaetuhammas, lisää tulee hetkenä minä hyvänsä. Ikenet kutiaa ja pullottaa.

Lempiohjelma on Emmerdale, sitä ei muut meillä katsokaan. Salkkareiden tunnusmusa on kiva kuunnella, mutta sitä jaksa katsoa. :D

Syömisestä menee puurot ja soseet. Taidetaanpa olla lähes kaikkia kokeiltu mitä kaupan hyllyiltä on löydetty. Soseet ostan valmiina, en ole jaksanut itse tehdä tai ihan alussa tein, mutta ne eivät maistuneet. Tällä hetkellä syödään aamupuuro vaihtelevalla menestyksellä (tänään ei uponnut), lounaaksi purkki kasviksia, päivälliseksi purkki lihasosetta, välipaksi hedelmä/marjasosepurkki ja sitten vielä iltapuuro. Pääsääntöisesti kaikki menee, hampaiden puhkeamisen aikaan jotain lakkoilua oli havaittavissa.

Tissitellään edelleen aina kun vain haluaa. Pääsääntöisesti öisin ei enää syödä, heräillään muuten vain, milloin konttausharjoituksiin milloin huutamaan. Tuttipullo kelpaa tällä hetkellä vain ikenen rapsuttimena, tuttia ei olla syöty sitten ensimmäisen kuukauden jälkeen. Nyt opetellaan hörppimään nokkamukista.

Ääntelystä karjuu niin, että pää on välillä oikeesti hajota. Katsoo millaisen reagtion sai aikaiseksi ja nauraa päälle. Niin ärsyttävää mutta silti niin ihana.

Töihin paluu on jo liian lähellä, meillä mies pitää isäkuukauden, joten työt aloitan 28.4. Hui, kamalaa!

Potta tuskin vielä on ajankohtainen, mutta minkä ikäisenä ja miten pottatreenit yleensä aloitetaan?

Onnea Suhoskalle plussasta! :flower:
 
Onne Suhoskalle :flower: Varmasti mahtava yllätys..

Eilen oltiin nauvolassa 6kk ja nyt on pituutta 68cm ja tyttö painaa 7410g. Meidän esikko painoi samanikäisenä 1,5kg enemmän.

Lumia on vähän laiskan sorttinen liikkuja, kääntyilee selältä vatsalleen, mutta viitsii nähdä tuon vaivan vain pari kertaa päivässä. Hän on nyt kääntyillyt kuukauden, mutta suurta innostusta liikkumista kohtaan ei tunnu heräävän. Eilen ekan kerran yritti hieman työntää polviaan vatsan alle.

Syöminen on sujunut meillä aika helposti alusta asti, soseet oloitettiin reilun 4kk iässä ja tuntuu, että kaikki menee mitä tarjotaan makujensa puolesta, maarät eivät ole valtavia kylläkään.

Lumia tuntuu olevan enemmän iltaihminen kun aina iltasella alkaa huutelemaan ja juttelemaan enemmän ja naureskeleekin silloin tosi paljon.

Tässä kun lueskelee plussista, niin alkaa tulla ihan vauvakuume, vaikka miehen kanssa ollaan sovittu, että kaksi on meille sopiva lapsiluku..vaikka eihän sitä kiveen ole hakattu ;)
 
Ihanaa, kevättä kohden matkataan:) Helmikuun pinossa en tainnut ehtiäkään edes käydä kirjoittelemassa, joten lyhyesti kuulumisia laittelen hetimiten;)

Hilda-Lyydia on nyt 7kk ja päivän. On oppinut ryömimään ja hiukan myös konttaamaan, nousee istumaan ja istuu tuetta. Neito on tosi menevää sorttia, ympär asuntoa pitäisi koko ajan olla menossa, ja kaikki kiinnostaa. Isoveli on nyt 1v8kk ja lapsosista on jo jonkin verran seuraakin toisilleen, nytkin tuossa masullaan nenät vastakkain lattialla tutkivat palapelin paloja.

Kaksi hammasta on neidillä ja ne tulivat aika aikaisessa vaiheessa, nyt ei kuukausiin ole tullut lisää. Yöunet on säännölliset, tyttö nukahtaa hyvin, mutta heräilee usein. Syö kaksi-kolme kertaa yöllä vielä, kiinteitä menee kolmisen annosta päivässä, eikä nyt ole aihetta lisätä. Painoa oli 6kk neuvolassa 9,5kg ja pituutta 69cm. Meidän neiti on melkoisen pullea, mutta nyt jo oli paino alkanut hieman tasoittua eli sitä ei kerry enää niin nopeasti kuin aiemmin, tietysti kun liikkuukin niin paljon jo. Luulen että liikkumisen opettelu aiheuttaa tuota yölevottomuuttakin, kun neiti saattaa vartin/tunnin välein havahtua itkemään ja rauhoittuu heti kun nostan syliin. On onneksi joka yö ollut yksi pidempikin unipätkä, joten on vielä jotenkin jaksettu me vanhemmatkin:)

Hilda rakastaa repiä aikakauslehtiä pieniksi paloiksi ja tunkea niitä suuhunsa, jatkuvasti pitää olla estelemässä:) Ei kylläkään syö niitä palasia, vaan kastelee ne vaan kuolallaan, niin että saa muovailtua niistä sellaisia klähmäpalleroita... Ja suuttuu tietysti verisesti, kun otetaan lehdet pois häneltä. Maton hapsut on myös ihania. Kaikki kiinnostaa tosi paljon.

Nuo lapset kommunikoi keskenään semmoisella rähinällä, se on hauskaa kuultavaa. Kiljuminen oli vähän aikaa sitten tosi kiva juttu, se on onneksi mennyt ohi jo se vaihe. Sitten Hilda pitää sellaista pientä hiljaista höpinää koko ajan itsekseen, vähän niinkuin kuiskailisi hss, tzzzt, thhsssh....

Potalla on Hilda käynyt nyt jonkin aikaa, isoveikkakin aloitteli 7kk iässä kun istumaan oppi.

Itse imetän vielä, eikä ole kuukautisia ollut, mutta vauvakuume on jo kova. Onnittelen sydämestäni Suhoskaa ja muitakin odottelevia :heart:

Minä en ole töihin paluuta vielä miettinyt, en halua mennä vielä aikoihin. Vaikka mies kyllä haluaisi, koska kokee että me nyt menetetään ihan hirmusti kun ei ole kuin yhden ihmisen tulot... mutta kun omat lapset on vaan kerran pieniä ja sitä aikaa ei sitten saa takasin enää ikinä, kun se on ohi. Rahalla ja omaisuudella ei kyllä ole merkitystä sen rinnalla. Eikä mieskään olisi valmis edes esikoista vielä aikoihin laittamaan hoitoon, joten tuskin kuopustakaan:D

Meillä on pikkuneiti pysynyt terveenä tähän asti;kyllä kai kun on äidistään kaiken vastustuskyvyn imenyt!;) Minä siis sairastellut vähän liiankin kanssa.

Hauskaa viikkoa kaikille, Vib ja Hiltukka 7kk.
 
Moi taas pitkästä aikaa :wave:

meillä ollaan edelleen flunssa putkessa kahella nuorimmaisella valuu nokat jo toista viikkoa, mahatauti meillä oli viime viikolla.

jässikkä tosiaan oli 6kk neuvolassa 9.6kg ja pituus karkas muistista mut meilläkin ollaan aika pulleessa kunnossa.
jaa täytyy mennä tuunpa taas jatkaan
moido
 
Kiitos Neitiperho uudesta pinosta ja jaksamisia teillä sairastavan vaavelin kanssa

Okei, nyt on sitten kyllä pakko kysyä.. Onko täällä ketään muuta kenen vaavilla ei ole vielä hampaat puhjennu? Meidän aleksi on tehnyt niitä jonkun aikaa, mutta vieläkään ei ole puhjennu yhtään. Ja jotenkin musta tuntuu että kaikkien vauvat jo tekee kauheesti kaikkee, meillä ei muuta kun istutaan ja käännytään. Niin ja seisotaan kauheesti kun pidetään käsistä kiinni.

Mä olen ollu tosi pahalla päällä tänään. Alkaa taas oleen aikas poikki kun esikon kanssa joutuu heräileen ja nyt viime yönä aleksinkin kanssa. Pojat ei koskaan herää samaan aikaan, että pahimpina öinä saattaa mennä niin, että yhdestä eteenpäin ne herää tunnin välein |O . raivostutti kaikki asiat tänään :kieh:

Aleksikin on ollu kauheen kiukkunen tänään. Ei ole viidestä eteenpäin oikeestaan muuta tehny kun kiukutellu, komentanu ja itkeny. Toivottavasti huomenna olis pikkasen parempi päivä molemmilla

Jep, nyt täytyy alkaa meneen tonne facebookin puolelle ja iltapalalle

salah ja aleksi
 
Salah Meillä ei ole hampaita, ja mun mielestä ei ole minkään laista merkkiäkään, että olisivat tulossa. Kuolan määräkin on aika pieni, eikä ikenet mitenkään pullota. Meidän esikoisella oli 6kk ikäisenä 5 hamasta. Mutta kaipa ne sieltä ilmaantuu.. Meillä Lumia on kyllä niin kova puremaankin noilla ikenillään et ihan kiva kun ei niitä hampaita ole.. :LOL:

Meillä ei vielä istutakaan. Syöttötuolissa olen istuttanut ruokailun ajan, mutta esimerkiksi jos lattialle laittaa tytön istumaan, niin hän voi oikeen vauhtia ottamalla heittäytyä siitä selälleen, et yhtään ei voi otettaan irrottaa kun ei tuota holttia tunnut ollenkaan hällä olevan..

Meillä on ollut esikoisen kanssa paljon tuota yöheräilyä ja se kyllä kiristää pinnaa ja jaksamista sitten päivällä..
 
Mahtuiskohan tänne sekaan yksi uusi mamma? En oo täällä aiemmin paljon vieraillutkaan, mutta otsikon perusteella tuntuisi sopivalta porukalta. Mulla on esikoinen kohta 7 v. poika ja nyt hoivailen 7kk poikavauvaa. Hän syntyi 1.8. eli elomassu juur ja juur.
Harvakseltaan ehdin kyllä kirjotella, mutta kiva on kyl myös lueskella mitä muille kuuluu. Ja kirjottelen toki aina kun sopiva rako löytyy...

Vauva kasvaa ja voi hyvin. Yhden hampaan on saanut suuhunsa ja sillä järsii olkkarin pöydän reunaan jurmuja. (luulin et vain koirat tekee niin :D ) Yöt nukkuu kohtuu hyvin, jos saa olla vieressä. Oma sänky ei kelpaa laisinkaan. Ryömii ja harjottelee konttausasentoa...

Että tällainen tapaus täällä. Jos huolitte joukkoon...
 
heippa. vieläkö teidän vauvelit heräilee öisin? meillä herätään ainakin 2 kertaa. kaverinin oli ihan järkyttyny kun kerroin että joskus poika herää 4 kertaakin yössä.. ei hänen mielestään oo normaalia kun heillä lapset on aina nukkunu kuulemma koko yön heräämättä. usein 14 tuntia putkeen.. tuli semmonen olo että meidän poika on jotenkin outo.. :ashamed:
 
milho Tervetuloa!!!

nea85 musta on täysin normaalia, että vauvat herää öisin. Meillä herätään 1-3 kertaa syömään. Ihan vauvana nukuttiin jopa 8h putkeen, mutta ei enää. Edelleen minusta meillä nukutaan todella hyvin, vaikka herätään. Meidän esikko herää myös lähes joka yö ,vaikka hän 2½v ja sekin on normaalia. Kukapa meistä aikuisista nukkuu heräämättä joka yö?

Meillä ryömitään kovasti. Ihanan näköistä ähellystä. Kiinteitä syödään nyt kaksi kertaa päivässä. Kerta-annos ½-1 dl eli tissimaito pääravinto edelleen. Kanan ja lihan olen nyt ottanut mukaan. Hyvin maistuu. Hedelmistä ollaan vain päärynää maistettu.
Nyt vauvan kanssa suihkuun.
-Poni ja vauva pian 7kk

 
iltaa!

ei oo meilläkään vielä yhtään hammasta vaikka ikenet on pullottanut jo kuukauden päivät, ja joo meilläkin herätään öisin vielä 2-6 kertaa.
istumaan poitsu oppi nyt viimeviikolla ja pääsede jo itsekkin lattialla istumaan, konttaamaan koittaa nyt lähtä ja pätkän jo meneekin etiäpäin.
pääasiassa meilläkin mennään vielä tissillä, vaiks ollaan jo maisteltu aika paljon kaikkee mut poika ei vaan halua syödä kiinteitä.
meilläkään ei oma sänky kelpaa oon tässä miettinytkin et jokos purkas ton pinniksen pois kun meillä on muutkin lapset ruvennut nukkuun aika aikaisin sellasessa jatkettavassa sängyssä niin tuo pinnis on nyt vaan tilan viejänä tossa.
jaahas pitäsköhän tuo ruveta paapaan, öitä!
 
Iltaa pitkästä aikaa!

Kirjoittelin eilen väärään pinoon, joten siirretään oikeaan paikkaan.

Paljon onnea Suhoska plussasta :flower:

Meillä kanssa syödään ja kasvetaan hyvin. Puurot ja lihat on täälläkin otettu ruokavalioon ja kaikki tuntuu maistuvan. Teen kanssa soseet itse ja meillä käytetään samoja aineita mitä Äiti lpr jo luettelikin, ja lisäksi olen laittanut kesäkurpitsaa, palsternakkaa, herneitä ja pakasteseitä.
Mm. täältä löytyy hyviä soseiden ohjeita:

http://www.nutriciababy.fi/ruokatietoa/keittokirja/soseet/fi_FI/bataattikuk kakaalisose/

Nyt jäi vähän lyhyeksi kirjoittelut, kun poitsu heräilee jatkuvasti uniltaan... mutta huomenna lisää!

Ruusulainen ja poju 7kk
 
Kiitos Uudesta Pinosta Neitiperho!!!!!

Tervetuloa Milho!

Meillä mennään sellasta kyytiä, että perässä saa olla juoksemassa kokoajan.. istutaan nyt ilman tukea ja noustaa tukea vasten ylös :eek: huteraa ja vielä kun päästää toisen käden irti, ni kups keikkaa ja huuto on niin kova että.. herkkis neiti :D konttaa pieniä matkoja.. ja äkänen on.. mutta eilenki lähettii sit "retkelle" keittiöön ja syötiin siellä maissi naksuja, ni oli neiti ku koiran pentu, ku sormen päästä tuli nappaamaan aina maissinaksu palan :heart: eiä kiukunnu yhtään!!! uutta uutta uutta ja kiellettyjä leluja, niillä saa pienen piettyä tyytyväisenä!!

ä ja Tiitu 6.5kk
 
Suhoska onnittelut plussasta! :flower: meillä odotetaan toista rv 17+5 tänään =)
salah meidän neidillä ei myöskään ole vielä hampaita tullut,kohta 7kk..
milhotervetuloa! :flower:

meillä ei vielä kauheasti ryömitä yritys kyllä kova,mutta eteenpäin ei vain pääse :D

tuo meidän neiti on ihan hulluna tuohon lady gaga pokerface biisiin..vois kuunnella aamusta iltaan :D heti alkaa hytkymään kun se kuuluu :LOL:


ajatar&veera kohta 7kk
 
Moi! En oo vähää aikaan täällä käynytkään kuulumisia vaihtamassa...! :wave:

Niinpä, maaliskuu! Aika senkus rientää! Tuntuu, että vastahan tuo pikku-miäs syntyi ja viikon pääst jo 7kk ikäinen... :snotty: :D

Hampaista juu ei meilläkään oo viel yhtään puhjennut vaikka oireita on ollu siihen suuntaan jo ainakin kolme kuukautta! Ja viime aikoina niit oireita tuntuu olleen nyt kaksinverroin... Varmaan ihan kohta puhkee...?

Meidän ukkeli alkoi reilu kaks viikkoo sitten konttaamaan. Nyt menee hurjaa vauhtia ja koko ajan saa olla katsomassa perään :LOL: Ihanaa...
Ja hän myös nousee itse tukea vasten seisomaan. Tuo konttauskypärä on ollu kyllä tosi hyvä kun välillä sitä vähän kaadutaan ja saattaa päähänkin sattua, niin tuo kyllä pehmentää kolahduksia =) |O Semmoista se opettelu on...välillä mennään nurin mutta sitten taas touhu jatkuu niinku ei mitään =)

Ens viikol on 7kk-neuvola niin tuun sitten kertomaan neuvolakuulumiset!
 
Ei ole tarkoitus neuvoa kokeneempia äitejä mutta senverran ammatin puolesta sanoisin että älkää istuttako lapsia ilman tukea ennen kun itse nousevat istumaan (vaikka olisi 10kk). Tarkoitan siis sitä kun laitetaan lapsi esim lattialle könöttämään niin että selkä ei ole tuettuna. se ei ole hyväksi selän kehitykselle, sillä selkärankaa tukevat lihakset kasvavat ja kehittyvät vasta vähitellen lapsen itse siirtyessä pikkuhiljaa pystympään asentoon. Lapsi oppii kyllä yllättävän nopeasti lattialla istumaan tuetta, eikä kaikille siitä seuraa automaattisesti selkävaivoja, mutta hyväksi se ei missään tapauksessa ole. Jokainen kuitenkin kasvattaa lapsensa omalla tavallaan enkä halua ketään tuomita, mutta ammattini puolesta halusin tuoda tämän asian esille.

Onkos teillä ajatuksia millaisen välikausipuvua aiotte vauvalle hankkia?
 
Syksyinen haave, tuo on totta tuosta istumisesta. Meillä esimerkiksi esikoinen oppi 6kk iässä nousemaan itse istumaan, mutta oli jo 8kk ennen kuin pysyi istumassa ilman tukea kunnolla(kellahti taaksepäin). Pääsi syöttötuoliinkin vasta tuon jälkeen. Tyttö oppi myös ensin itse nousemaan istumaan, mutta oppi samantien myös pysymäänkin pystyssä. Mä olen itse vähän hysteerinen ollut ton istuma-asian takia kun pelkään että aiheutan lapsille jotain vammoja! Eikä meillä myöskään neuvolassakaa olla kauheasti siitä puhuttu.

Meillä on vauvalle kirppikseltä hankittu ihana kosteussuojattu välikausipuku, jonka hän saa sitten päälleen kun ilmat lämpenee ja hänkin pääsee maahan ryömiskelemään. Nyt jo katselee puistossa haikeana rattaistaan veljen leikkejä, kun en vielä ole päästänyt maahan. Onneksi puistossa on yleensä isoja lapsia, jotka käyvät tyttöä ihastelemassa, niin kuluu aikakin paremmin:)

Meillä on esikoinen myös Lady Gaga-fani. Tanssii oudossa kyykkyasennossa ja laulaa "po-po-po-popopo, popopopopoooo" :LOL: Ikää on herralla 1v8kk:D

Nea, meidän Hilda heräilee myös öisin useasti. Heräilyjä voi olla vaikka kymmenenkin kertaa, mutta syöpöttelee keskimäärin 3 kertaa. Yleensä on huono asento, tutti hävinnyt, röyhtäyttää tai sitten ei ole mitään näkyvää syytä, eli varmaan vain ikävä:) Toisaalta meidänkin esikoinen heräilee yhä, huhuilemaan ja potkimaan sängyssään, ja täytyy käydä peittelemässä. Ei kai siinä mitään epänormaalia ole, minä ite "järkytyin" tuossa vähän aikaa sitten kun kaverin siskon lapsi, joka on samanikäinen kuin Hilda, nukkuu jo täysiä öitä:) Kaikki ovat erilaisia.

Ainiin ja tervetuloa Milho:)

 
Syksyinen Haave, jos tarkotit miulle tota istuttamista, niin meidän neiti kyllä osaa nousta itse istumaan ja on uskaltanu päästää nyt kädet irti maasta, eli siis itse oppinut :D mie en ole tuetta istuttanu kumpaakaan lasta ennenku ovat itse sen oppineet!!
 
En missään nimessä tarkoittanu kenellekään erityisesti, enkä varsinkaan yritä antaa kasvatusohjeita kellekään kun ensimmäisen kanssa yritän itsekin vasta opetella äitiyttä. Mutta ammatin puolesta halusin vain tuoda tämän asian esille kun välillä tuntuu että on jotain antaa muillekin eikä vaan aina kysellä neuvoja tms. Kukin tavallaan ja itse noudatan tätä samaa kuin sinä äiti lpr että laitan lapsen istumaan vasta kun itse siihen lattialla nousee. näin ainakin varmistaa että selkä (varsinkin lanneranka) kestää jo istumisen tuoman kuormituksen :)

Meidän poitsu ei vielä nouse istumaan, eikä liiku kuin taaksepäin silloin kun yritys on eteenpäin :) ikää viikon kulutttua 7kk ja yksinäinen alahammas pukkaa ikenistä läpi. Tahtoa löytyy kovasti. Koliikki koetteli 3kk ja ensimmäiset puoli vuotta meillä valvottiin yöt ja herättiin 8-15x vatsavaivoihin. Kiinteiden myötä ne helpottivat ja nyt heräillään 1-3x mutta maitoa annan vain kerran aamuyöllä. Väsymyksen vuoksi en ole tänne vielä paljon kirjoitellutkaan. Aina välillä olen käynyt lukemassa hyviä vinkkejä ja niistä on ollutkin apua aika lailla.

Päiväunet meillä takkuaa edelleen kun vatsavaivojen vuoksi oppi nukkumaan liikkuvissa vaunuissa (muualla ei nukkunut millään). Sisällä nukkuu minuutilleen puoli tuntia ja herää väsyneenä ja kiukkuisena. Toivottavasti pian päästään muuttamaan niin saan joskus ulos parvekkeelle nukkumaan ettei koko päivä mene itsellä ulkona vaunulenkeillä.

Ollut kyllä raskasta kun mies tekee kahta työtä eikä ole ehtinyt vielä auttamaan hoitamisessa. Nyt itse syömään ja suihkuun, tämä mamma lähtee toista kertaa yksinään kaupungille pojan syntymän jälkeen, suuntana kampaaja :)
 
Moi!
Mä oon kyllä istuttanut poikaa jo kuukauden ajan syöttötuolissa,vaikka ei itse ilman tukea istukaan. ilmeisesti ei pitäisi tehdä?! :eek: :ashamed:
Kun meillä on ollut neuvolassa parina kertana sijainen,joka on ollut hieman nuorempi tai ainakin ei niin tietäväinen kuin vakiohoitaja ja siltä ei tullut kaikkia asioita kysyttyä ja viimeksi neuvolakäynti oli sen verran kiireinen ettei pystynyt huoliaan kertomaan. Täytyyköhän mun ottaa nyt yhteyttä ja pyytää aikaa,niin sais kysyttyä kunnolla? :snotty:

Imettämisestä, oon ajatellu jättää koko touhun pois,kun ei tunnu hirveesti maistuvan tissuttelu tai on vähentynyt selvästi parin viikon aikana syöntitiheys ja määrä. Mutta kun ei tahdo aina mennä edes pullolla niin en tiiä sitten miten tekisin. :|

Aleksi ei kyllä vielä ryömikään tai konttaa. Seisoo tai nostaa ittensä seisomaan kun käsistä pitää kiinni ja pysyy siinä jonkun aikaakin... Yrittäähän se ryömiä mut ei pitkiä matkoja tai pitkän aikaakaan. No jospa se siitä...
Mitäs muuta...niin välikelinvaatteet..meillä ei oo mitään enkä ollut ees ajatellu hommavani kun ei Aleksi hirveesti liiku...vielä. Meidän täytyy varmaan alkaa enemmän liikkua muiden lasten kaa niin hänkin innostus tuosta liikkumaan enemmän...en tiiä.. :( :eek:
no palataan..
Kevään odotusta..
T.Hansu27 ja Aleksi(4pv vaille 7kk)
 
hei vaan kaikille!!

Hengissä ollaan mutta kirjottelut on jäänyt jotenkin vähemmälle. Lukenu oon teijän juttuja mutta itellä on niin "erinlaiset" murheet että en osaa oikein mitään kirjottaa..

No ainut ilahduttava asia on että Tilda on meillä ensimmäinen joka menee hienosti neuvolan osaamiskäyrien mukaan. Muut on alkanu hitaammin liikkumaan.

Me ravataan harva se viikko kaikenmaaliman tutkimuksissa ja kontrolleissa sairaalassa. Sydänleikkaukseen meno edessä ennen 1v synttäreitä ja tänään laitettiin putket korviin. Kromosominäyte otettiin pari viikkoa sitten ja siitä odotellaan vastausta varmaan kuukauden sisään.

Pieni mutta pippurinen, päättäväinen naisen alku meillä. Pääosin luonteeltaa akka-aurinkoinen mutta osaa tarvittaessa kirkua ja "polkea jalkaa"... =) ei ainakaan jää huomiotta. 6kk neuvolassa mitat 62cm ja 5625g!! Hieman oon kiinteitä saanut uppoamaan, velliä menee jo purkillinenkin kerrallaan ja nannia oon alkanut antamaan väh. purkin päivässä.

Jokeltelu alotettiin pari päivää sitten oikein kunnolla. Lääkärille vastaili tänään hienosti. Kahen kolmenlaisia äänteitä ja tavuja tulee ja siskoille nauraa kaikista mieluiten. Isot siskot saa nostella Tildan puolesta sitä kuinka vaan eikä se oo moksiskaan.

Mutta tälläistä meillä... Tervetuloa uudet munkin puolesta ja onnea uusille vauvamasuille!

Mammaliini ja Tilduska n.7kk
 

Yhteistyössä