''''''''Elomassut 2008''''''''' Maaliskuussa

  • Viestiketjun aloittaja neitiperho
  • Ensimmäinen viesti
alkaa jo ärsyttää nää taudit..poitsulle iski silmätulehdus heti rokon jälkeen, ja nyt se on pois ni neitillä on kauhee räkätauti.. pärähteli vähän väliä itkemään viime yön..ei oo koskaan tolleen huutanu, ei flunssassa eikä rokossa.. lähetään varmaan korva näytille tänään..

mutta liikkuminen on huimaa, ja ylös noustaan nyt ihan mitä vasten vaan..

myöki oltiin helsinki-vantaa-tuusula suunnalla vkloppu!! käytii korkeasaaressa kattoo leijonat ja tiikerit ja kaikki!!

toivotaan että neitiperhon matka onnistuu, tylsää tuo kun ei voi "luottaa" onko lapsenvahtia vai ei..

ja mammaliinille voimahalit, ei kyllä pitäs valittaa noita omia silmätulehduksia yhtään, kun toisilla on paljon isompia asioita.. tulehan kertomaan kuulumisia!!

nyt aamupalalle.. tuli nukuttuu muutama hassu hetki viime yönä..

ä tipi 7kk+
 
moi!
Pitkästä aikaan, ja kiitos niistä kommenteista liittyen nukkumiseen.
En oo jaksanut kirjoitella,mutta lukemassa oon käynyt.

Meille ei mitään erikoista taida kuulua. Mä hieman jännitän et iskeekö rintatulehdus kun lopetin tuossa viikko sitten kokonaan imettämisen(siihen mennessä olin imettänyt enää kerran päivässä) ja vasenpuoli ei taho uskoa ettei enää maitoa kukaan ime. Siinä on hieman arkuutta ja sellasia "möykkyjä" tuntuu eli pitäiskö mun tyhjentää ne vielä kerran vai odotanko vain?!
Tää lopettaminen tuli hieman vahingossa kun Aleksi alkoi karttaan oikeasta syöntiä ja yksi päivä ei sit syönyt rinnasta kuin aamulla aikaisten ja illalla. Niin päätin sit vähentää...ja me ollaan pääsiäisenä lähdössä miehen kaa reissuun 3pv ja Aleksi menee mummolaan hoitoon niin oisin lopettanut sit kuitenki.

Taloa ollaan etsitty ja yksi varteenotettava oiskin kunhan päästään hinnasta yhteisymmärrykseen. Eli muutto edessä viimeistään syksyllä.
Aleksi ei oikein vielä oo oppinut nukkuun muuten kuin heiluttamisen jälkeen,ja mulla alkaa olemaankin selkä ja olkapäät kipeet sen vuoksi. Saa nähdä saanko opetettua sille milloin et nukkus "kätevämmin" itse.
No ei mulla muuta....ottaan pienet tirsat ennen ku syödään taas.
T.Hansu27 ja Aleksi
 
Heipat

Meillä rikkonaiset yöt jatkuu.. Viime yönäkin aleksi heräs valehtelematta ainakin seitsemän kertaa. Nyt ei tarvinnu maitoa antaa kertaakaan, mutta silti |O . Me ollaan siirrytty kahtiin päikkäreihin, mutta ei sekään ole tuottanut tulosta noihin öihin. En oikein tiedä enää mikä auttais, täytyy varmaan alkaa harkitsemaan sitä unikoulua yöheräämisiiin. En vaan tiedä minkä ikäisille sitä saa pitää. Tietääkö kukaan?? Muutenkin kaikenlaisia vinkkejä otetaan vastaan.
Nukkuuko muilla vaavelit kolmet, kahdet vai yhdet unet päivällä? Meillä äiti sano, että tossa kuukauden päästä voi alkaa jo siirtyyn yhtiin uniin, tuntu jotenkin kauheelta. Nytkin kun ollaan pidetty aleksia "väkisin" hereillä ainakin se kolme tai neljä tuntia unien välillä, ni kyllä jätkä on ihan tattistamorohei. Kauheeta viihdyttämistä saa pitää yllä ettei tule huutoa.

Meillä tänään aleksi söi makaronilaatikkoa, tai siis en laittanu sitä uuniin ja otin muksuille erikseen ennen kun laitoin siihen kerman. Soseutin sekaan sitten kurkkua, pikkuporkkanoita ja maissia ja taas oli mieluista. samoten kun tein päivällä välipalax hedelmäjugurttia mihin laitoin kiiviä, banaania ja mansikoita ja lorauksen maustamatonta jugurttia. Jätkä tykkäs aivan mielettömästi. Oon myös tehnyt kiisseleitä, puurotkin uppoo paljon paremmin kiisselin kanssa, ennen annettiin purkkisoseita.

Nyt katsomaan onko mun kanansiivet uunissa valmiita :wave:

salah ja aleksi 7kk 10pv
 
salah: meillä nukutaan kahdet päikkärit. yleensä noustaan ylös 6-8, sit ekat päikkärit kymmenen maissa.nukkuu1-3 tuntia. sit toiset päikkärit kahden maissa. nukkuu taas 1-3 tuntia. viiden jälkeen ei anneta enää nukkua niin illalla sit nukahtaa omaan sänkyynsä heposti viimestään klo 21. meilläkin herätään joskus useaan otteeseen. joskus kerran, joskus viisikin kertaa. illasta koitan antaa mahdollisimman paljon sapuskaa että nukkus paremmin.
 
Meillä nukutaan kahdet päikkärit. Ekat n.klo 12 (nukkuu 1-2h) ja toiset n.klo 18 (nukkuu 0.5-1h) ja molemmat unet nukutaan yhä ulkona lenkillä ollessa :headwall:

Vesirokko alkaa vähän jo helpottaa eli ei kutita niin paljoa ja näppylät ovat muuttumassa ruveksi.

Mairo ja Tyttö 7kk ja jotain päälle
 
Noin on tytöt unilla. Sais kyllä itekki mennä, kun huomenna touhukas päivä...kerho, hieroja , vauvamuskari ja illalla normi työt.

Meillä nukutaan aamupäivästä ½-1 h. Jos ollaan ulkona niin tunti ja jos kaupassa tai kylässä niin ei välttis ollenkaan. Päivällä nukutaan 2-3h ja illalla joskus vielä 10 min. Yöunille mennään 22-22.30 ja yöllä syödään vielä 2-3 kertaa. Menen hyvin lapsentahtisesti, joten poikkeamia on paljon.

Mulla on kaikkiin unikouluihin melko jyrkkä suhtautumienen. Jotenkin olen vaan entistä enemmän alkanut vierastaa kaikkea vauvan opettamista. Varsinkin ekojen 18 kk:n ajan ,jolloin lapsen koko itsetunto kehittyy, tulisi olla niin herkkä vauvan viesteille. Toki aina kannattaa sulkea pois sairaudet, allergiat yms. ,jos vauva paljon heräilee. Pienen vauvan elämässä tapahtuu niiin paljon kaikkea ,joka usein unia sotkee, että siksi en itse oleta vauvan nukkuvan. Itse ole tottunut pätkä uniin, joten siksikään en asialla stressaa. Taidan olla kunnon unia nukunut pidempää viimeksi joskus keväällä 2006 :D .

Jaksuja kaikille sairastelijoille, erityisesti mammaliinin perheelle :hug: .
-Poni ja vauva reilu 7kk
 
Heippa

Meillä nukutaan vielä kolmet päiväunet. Herätään noin 6.30, 9-10 välillä torkut 30min-1 tunti, 11.30-> päikkäreille, menee vaihdellen 1,5-3 tuntia useimmiten kaksi. Illalla vielä 17-18 unet ja nukkumaan käy noin klo 20. Yöllä syö yleensä vielä kaksi kertaa. Olen antanut sen mukaan nukkua miten väsyneeltä tuntuu, ajattelin myös että vauva varmasti jättää niitä unia sitten itse pois kun siltä tuntuu. Tuon yösyötön kanssa olen myös miettinyt että pitäisikö sitä ruveta opettamaan pois, mutta jotenkin tuntuu että en raaski kun ei siitä nyt sillä tavalla haittaa ole ja päivällä ei maitoa niin paljon mene että menisi sitten edes yöllä vähän lisäksi. Ja muutenkin tuntuu että jos on melkein 12 tuntia syömättä niin onhan se pienelle aika pitkä aika, en varmaan jaksaisi itekään :)
Mutta noita unikouluja voi yleensä puolivuotiaasta ruveta pitämään kun silloin kiinteitä pitäisi mennä sen verran että sillä pärjää yön yli. Neuvolasta ja Googlesta varmaan löytyy vinkkejä. Meilläkin oli joskus joulukuussa tosi raskasta, poika heräili tunnin-kahden välein ja olin ihan poikki, mutta nyt nuo kiinteät ruuat ilmeisesti on unta sen verran parantaneet että nukkuu paremmin. Mutta jos tuo tahti jatkuisi niin jotain täytyisi oman jaksamisen vuoksi tehdä.
Imetyskin on vähän vaivihkaa vähentynyt paljon ja varmasti kohta loppuu kokonaan. Päivällä ei tissi oikein kelpaa, ei vaan malta/huoli syödä, paitsi ehkä nukkumaan käydessä, yöllä on vielä syönyt, mutta eihän sitä maitoa taida enää paljon olla.

Muuten on ihan kivasti mennyt. Meillä on nyt noin parin viikon verran ryömitty reippaasti huoneesta toiseen ja konttausasentoon nostaa itseään jatkuvasti, ylöskin yrittää tukea vasten nousta, mutta ei ihan vielä onnistu.

ja mammaliinin perheelle voimia :hug:

miranth ja pikku-ukko huomenna 7kk
 
hansu mää suosittelen (ihan perstuntumalla) , että pumppaat maitoa vielä joka päivä pari kertaa, ettei tiehyttukoksia tulisi! pumpun tehohan on paljon pienempi ku vauvan, joten ei se niin paljoa aktivoi maidon tuotantoa, mutta saat tukoksia pienemmiksi. lisäksi auttaa, jos suihkussa ohjaat pitkään kuumaa vettä rinnoille ja sitten hellästi painelet tukoksia nännin suuntaan. lisäksi auttaa, jos ennen pumppausta "haudot" lämpimällä, esim. kaurapussilla, rintoja, sitten hierot ja viel pumppaat tai toisinpäin. tiehyttukokset voi tulla tosi kipeiksi, mulla oli niitä rintaruokintaa aloittaessa. uskon, että jos sää vaan annat maidon pakkautua ilman "purkuja", voi tulla pirun tukala olo. ehkä ne viileät kaalinlehdet auttais tähänkin tilanteeseen?
mulla hiipui maidon tuotanto niihin aikoihin, kun poika lopetti itse imemisen, joten ei ollut ongelmaa lopettaa hommaa kuin seinään. mut jos maidontuotanto on aktiivista vielä, siitä voi tulla kurja olo, uskon! kysy viel neuvoa imetystukipuhelimesta, jos pahkurat kiusaa tosissaan.
parempaa vointia sun tisseille :D

salah meillä päikkärit klo 9, 12 ja about 15-16. kestot vaihtelee puolesta tunnista kahteen. noille viimesille päikkäreille pitää viedä vaunukävelylle, että uni tulee varmasti, koska muuten on hirveetä vääntöä hereilläoloajat ennen yöunille menoa, klo 18. ja ylös klo 7.
nyt kun ukko on alkanu jokeltaa ja liikkua takaperin ja navanympäri kovasti, on unille rauhottuminenkin vaikeutunut.

moro, moro! sanoo irtis ja iloinen ukkeli 7 kk ja 1 vko
 
ja viel, ku luin taaksepäin ketjua:

mammaliini voi kurjuus, teillä on kovasti vastoinkäymisiä :( aurinkoisempia päiviä toivon teille!

neitiperho toivottavasti hoito järjestyy reissulle! kurjaa tollanen hannailu hoidon kanssa, ikävä sisko :/
 
mammaliinille ja koko perheelle jaksuja. Toivottavasti helpottais jo teidän vastoinkäymiset. :hug:

Meillä päikkäreitä nukuttu jo useamman kuukauden kahdet päivässä.
Aamulla heräilee kuuden aikaan ja ekoille unille menee ysiltä, nukkuu 2-3h.
Toiset unet kahden aikaan ja nukkuu 1-2h. Yöunille käy 19.30-20.

neitiperho, toivottavasti saatte likan hoidon järjestymään. Varmaan inhottaa, kun hoitaja peruu lupauksensa kerta toisensä jälkeen. :/

Oltiin eilen "viimestä" kertaa pulkkamäessä, kun säätiedotus oli lupaillu viikonlopuks plussa säätä ja vesisadetta. Voikun se kevät nyt tulis jo vihdoinkin. Mä en tykkää yhtää talvesta ja varsinkin tää lasten pukemis rumba alkaa jo tympii totaalisesti. :headwall:

Sairaalan unikoulusta kerron sen verran, mitä tapahtu sillon ku oltiin pari kk sitten Aliisan kanssa osastolla kehkoputkentulehduksen takia. Viereisessä huoneessa oli vajaa vuoden ikäinen tyttö unikoulussa. Toisena iltana itki pitkiä aikoja huoneessa yksin ja en meinannut saada Aliisaa nukahtamaan ku säpsähteli vähän väliä naapurin itkuun. Yhdentoista aikaan hoitaja meni hirveetä kyytiä jalat tömisten huoneeseen, kuulin, että ottaa tytön sieltä sänkyineen pois. Meidän oven takana sitten kovaan ääneen huusi tytölle:
"äläkä yhtään naureskele siinä, nyt nukutaan!"
Seuraavana iltana sama hoitaja tuli tuomaan lääkettä Aliisalle ja pahoitteli naapurin tytön itkua: "Saitteko eilen nukuttua? Oli pakko viedä itkemään toiseen päähän käytävää se huutaja, että saisitte muut nukuttua."
En kyllä ihan heti veis omia lapsiani ton kokemuksen jälkeen sairaalan unikouluun. Vaikka tiedän, että totahan se on siellä. Sillä keinolla ne lapset sitten oppii nukkumaan. Mut silti, aika omituista käytöstä hoitajalta toi sille pienelle huutaminen! Ei varmaan olis pahitteeks alanvaihto jos noin paljon rassaa!! :kieh: :'(

Noniin, aamutouhuille!
Aurinkoista perjantaita ja mukavaa viikonloppua!!

HooÄs ja Aliisa 7½kk
 
En veis minäkään sairaalan unikouluun. Jo pelkästää ajatus siitä että vaavelini siellä huutais yksistään :( . Meillä pari viime yötä menny vähän paremmin, kai. Toissa yönä masa meni unille 19.45, heräs ekan kerran 21.30 ( olin vielä itse hereillä, joten eipä mua haitannu :) ), seuraavan kerran heräs 22.20 ja siitä nukku sitten 04.00 asti heräämättä, vau :) . siitä sitten eteenpäin taidettiinkin herätä taas ainakin kerran ennenkun mun kello soitti kuudelta ja aika pian sen jälkeen heräs kyllä masa.
Viime yönä masa meni nukkumaan 20.30, mutta nyt täytyy kyllä sanoa että mahtokohan jätkä herätä ehkä yhden kerran siinä alkuyöstä ( en oo kyllä kunnolla heränny ), mutta sitten heräs vasta sillon neljän jälkeen ja sitten viiden jälkeen annoin maitoa ja nukku vielä vartin yli seiskaan asti. Itse olen kyllä heräilly vähän väljä kauheiden menkkojen takia :( .

Meillä masa nousi äskön konttausasentoon, muutamaksi sekunniksi kylläkin, mutta nousi kuitenkin :) . Masahan ei siis ryömi ja ollaan mietitty että ei varmaan kauheemmin ryömikään, kun harjottelee koko ajan tehokkaasti tota konttausasentoa. Kävelytuolilla mennään tosi lujaa jo ja törmäillään kun mennään niin lujaa, ettei hallitse tota tuoliaan siinä vauhdissa :LOL: . Kyllä se nytkin on tullu tuolta olkkarin matolta tähän tietokonepöydän viereen peruuttamalla. Seistä tykkäis ihan kauheesti ja kävelyttää pitäis kans pitkin päivää.

Nyt mua tarvitaan, palailen myöhemmin.. :wave:

Ihanaa aurinkoista perjantaita toivottaa masa-aleksi, esikko ja salah
 
No en kyllä minäkään veis unikouluun tuon jutun luettuani. Eilen yritin jättää tyttöä sänkyyn valvovana kun ois vain tississä roikkunut (vaikka ei imenyt) niin en mä kauaa raaskinut tyttöä siellä huuattaa kun piti ottaa toinen syliin :heart:

Neiti on nukkunut nyt ulkona tunnin PAIKALLAAN OLEVISSA vaunuissa =)

Mairo ja Tyttö 7kk ja risat
 
Hehkutan, mullakin alkoi tänään menkat taas:) Onpa ihanaa. En ajatellutkaan että reagoisin tällä tavalla, kuvittelin että masentuisin ja surisin, mutta olenkin ihan onnellisella mielellä, tuntuu kuin olisin jotenkin "uudistunut". Kerroinkos mä jo täällä, että tällä viikolla olen päättänyt myös, että imetys saa rauhassa minun puolestani hiipua/päättyä jo. Tyttö ei rintaa huoli kuin yöllä ja päivällä väsyneenä, eikä maitoa oikeastaan hirveästi edes heru, toinen rinta on ehtynyt jo monta kuukautta sitten. Päätin sitten että voi jo riittää, vaikka mielelläni olisin jatkanutkin, vaan onhan tämä 8kk ihan hyvä aika sekin:) Nyt olen sitten laihdutuskuurinkin aloittanut vihdoin... tai oikeastaan siirtynyt mun normaaleihin syömistottumuksiin, kun ei enää tartte maidontuotantoa ajatella...

Jaksamisia Mammaliinille ja lapselle. Sekä kaikille muillekin, joilla on nyt raskasta joko sairauden tai muun asian vuoksi.

hyh tuo unikoulukertomus oikein ällötti, että joku voikin kohdella pientä lasta noin epäkunnioittavasti. Alan vaihdos tosiaan taitaa tollaselle olla paras vaihtoehto, kirjastonhoitaja voisi ehkä olla hyvä :whistle:

Meidän tytölle niitä hampaita tulee nyt urakalla, nyt on siis 4 puhjennut ja kaksi uutta pilkottaa taas. Vähän on nukahtamisvaikeuksia ollut tytöllä, kun tähän mennessä on nukahtanut samantien kun olen sänkyyn laittanut, niin nyt ollaan syliin nukutettu kun muuten jää itkemään. Tällain kyllä uni tulee, ja nukutus on helppoa, joten niin me jatketaan(esikoinenkin nukahti aina sylin, nykyään meidän viereen). Musta on niin ihanaa kun lapsi nukahtaa syliin, en malttaisi pois laittaakaan:)

vib ja Hilda-Lyydia Eleonoora muutaman päivän päästä jo 8kk:)
 
neitiperho
Joo täytyy myöntää että hirveä kokemus sairaalan unikoulusta. Onneksi meillä nykyään myös nukutaan yöt läpeensä ja vähän vahingossa tietämättäni mä oon tuota unikoulua harrastanut aiemmin kotona. Ja kai se jotain tulosta tosiaan antoi kun kerran syömättä nukuttu jo pidempään ja nyt pari viikkoa illasta aamuun.

Niin ja jihaa!!! Pakko tuulettaa, että reissuun tosiaan päästään. Mun äitini sai vuoronsa hoidettua niin, että hoitaa meidän neitiä. Ihana homma....vaikka sitten taas ilon seasta tuleekin jo itku. Mun tulee aivan hirveä ikävä nimittäin tota tyttöä. Tuntuu nyt jo, että pakahdun. Millä ihmeellä mä kestän...ja sitten kun tuntuu että jätän lapseni muka yksin.. :'( Ihan hirveetä...

Nii piti muuten sanoa, että Salah. Teillä aivan sama tilanne kuin meillä. Meilläkään ei ryömitä, ei mitään yritystä edes. Mutta istua tönötetään ja siitä jatkuvasti menee konttaus asentoon, hetken siinä on ja sitten joko takas istumaan tai vetää itsensä mahalleen. Oon kans luopunu kokonaan ajatuksesta että neiti koskaan alkaa edes ryömimään. Katotaa miten päin toi liikkeelle joskus sitten lähtee. Tai istuenkin jotenkin ihmeellisesti huomaamatta kyllä liikkuu. Menee tosiaan konttaus asentoon ja takas istumaan niin siinä aina vähän liikahtaa eteenpäin. Monesti vaan kun tyttö jää istumaan tiettyyn kohtaan niin kohta se onkin siirtynyt metrin johonkin muuhun kohtaan.. Aina oon yhtä monttu auki et täh...miten sä sinne menit?

Neitiperho ja Iina 7½kk
 
Moelmmat korvat oli siis alkuviikosta tulehtunu, ja toissa iltana neiti meni aika tukkosex, käytiin sit sairaalassa hönkäilee adrenaliiniä ja sit yö menikin ihan hyvin. viime yönä neiti oli kurkkukipuisen kuulonen, mutta ei tukossa ja nukkukin ihan hyvin. jospa ens yö menis jo omassa sängyssä, meillä molemmilla..

ostin eilen jo niitä 8kk purkkiruokia, hassua aatella et vastahan tää synty.. ja kohta jo 8kk..huh..

kiva että neitiperhon matka onnistuu!!! mein äippä on vähä sellanen et ku kysyy et mites viikonloppuna jos lapset.. ni heti tulee et mie oon niiiiiiin väsyny nyt ei jaksa, eikä kuuntele ees loppuun.. nytki pari iltaa sit alotin kysymyksen oin ja tarkotus oli pyytää paria tuntia miehen kanssa omaa aikaa, ni ei oo vielä tullu kysymään että mikä se miun kysymyksen loppuosa oli.. välillä harmittaa.. mut on lapset ollu siellä yökylässä, ja esikoinen on aika useinkin, mutta eihän siinä nyt niin sitä hoivamista ole.. joskus vaan olis ihanaa joku pari tuntia olla vaikka leffassa tai jotain miehen kaa..ku noi yökyläilyt on ollu aina sen takia ku on ollu jotain juhlia.. no kaikki aikanaan..

neiti harjottelee jo puita pitkin kävelyä :D tosi horjuvaa menoa.. ja eilen seisoi ilman tukea :eek: päästi miun kädestä irti ja jäi seisomaan.. hurjaa vauhtia kyllä menee eteenpäin tossa liikkumisessa..

kylppärin lattiakaivo ja isoveikan pikku-autot ja muut aarteet on ihan best tällä hetkellä, omat lelut ei kiinnosta sitten yhtään!!

nyt laittaa ruokaa pienelle, poitsu ja mies on korjaamassa pojan mönkijää..

ä ja tipi 7.5kk
 
Kiva kuulla neitiperho, että saitte tytsyn hoidon järjestymään. =)

Meillä anoppi tuottaa harmaita hiuksa lastenlasten hoidon suhteen.
Miehen siskon lapset on siellä tyyliin parin viikonvälein yökylässä, meijän muksut on ollu tasan kerran, syksyllä. Tänään hänen ois pitäny kattoa lapsia sen aikaa että oltais päästy käymään kattomaan sormuksia, mut laittokin sitten vaan viestiä ettei tulekkaan! Sanoinki miehelle sen jälkee, et jos serkkupojat pääsee seuraavallaki kerralla hoitoon, ni ei tarvi anopin tulla häihin. Yhtä vieras ihminen mulle nykyään, ku mun isän suku ketä oon nähny viimeks ku oon ollu alle 3v. Enkä mä niitäkään kutsu häihin. Vittu ttä vituttaa. Ei siinä muuten olis ollukkaan mitää, mut siel korumestas olis tänää ollu viel vihkisormus esittely ja sormukset -30-40%.

Jaksuja äiti lpr ja muut joilla sairastellaan. :hug:
Meilläkin neiti ollu nuhanenänä jo viikon verran. Ei oo kivaa. :( Mut yöt menny suht hyvin, ku ollaan nostettu likan sängyn pääty valokuva-albumeilla ja sipulia sideharson sisällä lisäks päädyssä. Ei oo nenä yöllä yhtään tukossa. :)

Nyt laittautuu messuja varten. Ainiin, mä hommasin eilen jatkot hiuksiin. :D

Vittuuntunut HooÄs ja Aliisa 7½kk
 
Neiti ei nukkunut eilen kuin yhdet päiväunet. Ravattiin ukon kanssa pitkin kylää vaunuja lykkien mutta typy vaan sepusti omia juttujaan ja katseli maisemia. Ihme kyllä jaksoi valvoa silti normaaliin nukkumaan menoon saakka. NYTKÖ NE TOISET UNET JÄÄ JO POIS??? :|

Nyt lenkille nauttimaan ihanasta auringonpaisteesta :D

Mairo ja Tyttö 7kk ja risat
 
Kotiuduttiin hetki sitten kalamarkkinoilta, päästiin juuri ja juuri lumipyryn alta pois, missä ihmeessä se kevät viipyy.

Meillä on todella tullu yörytmiksi herätä alkuyöstä ja aamuyöstä. viime yönä nukkuin jopa kahestatoista puol viiteen, vau.

Meillä kyllä appivanhemmat ( mummu ja pappa ) ottavat masaa hoitoon melkein aina kun kysytään. Mun omat vanhemmat asuu rekassa keskieuroopassa, lähinnä saksassa, joten heidän on vaikeempi hoitaa, mutta aina kun suomeen tulevat ovat enemmän kun mielellään poikien kanssa. Tai masan kanssa ei ole vielä olleet, mutta esikkoakin ovat aina lomilla vieneet meidän asuntovaunulle viikoksi, että mä saan hiukan hengähtää. Nyt ovat tulossa viikon päästä taas lomalle pariksi viikoksi ja me lähdetään pääsiäiseksi mökille ja pääsiäisen jälkeen miehen kanssa kaksistaan laivalle. Päivä tukholmassa risteilylle, sillon sitten mun vanhemmat hoitaa poikia tässä meidän kotona. Mun sisko on kanssa tosi suuri apu ollu poikien hoidon kanssa. Hän on molempien kummitäti. On mielettömän ihanaa kun äiti ja isi tulee tänne, ikävä on todella suuri :heart:

Nyt täytyy varmaan mennä lämmitteleen maitoa, poitsu ollu hereillä kolme ja puolituntia. Eipä näytä kaveri väsyneeltä, tuolla kävelytuolissa pomppii, mutta täytyy silti mennä laittaan nukkuu kaveri, ennen kun alkaa kiukkuaminen.

Salah ja masa-aleksi 7kk ja taitaa se puolikuukauttakin olla täynnä..
 
Meillä ei ryömitä, mutta konttausta harjoitellaan ja muutamia senttejä eteneekin, joten ryömiminen jää meiltä väliin. Istumaankaan tuo jätkä ei itse nouse, mutta istuu kyllä joten kuten kun laittaa istumaan, tosin vahtia pitää, kun kaatuu helposti.
Meillä on noi päikkärit välillä ihan omituisia, toisinaan nukkuu kahdet suht pitkät, mutta toisinaan toiset päikyt jää todella lyhyiksi.

Ylähampaita meillä nyt tehdään ja toinen on jo melkein puhjennut, ei enää paljoa tarvi, kun läpi puskee. Meillä noi hampaat ei ihme kyllä aiheuta oikeastaan mitään oireita, nukkuu suht normaalisti.

Meillä ei ole poitsu ollut vielä missään yöhoidossa, päivällä kylläkin, mutta toukokuussa olisi tarkoitus pitää vihdoin ja viimein tuparit ja silloin jätkä menee mun vanhempien luo hoitoon. Miehen äitikin hoitaisi, mutta kun mies ei halua olla vanhempien kanssa missään tekemisissä, eikä halua että äitinsä poikaa hoitaa.
 
Apua, hirvee juttu unikoulusta. Mutta myöhäistä rypistellä, omani oli sillon 7 vuotta sitten sellasessa ja ne hoitsut vaikutti sillon päivällä tosi ystävällisiltä ja ymmärtäväisiltä. Tietysti muuttuivat yöllä hirviöiksi :kieh: nooh, poika oppi rytmit ja oli aamuisin ihan hyväntuulisena leikkimässä hoitsujen kanssa kun menin sinne. Ja ei kait tuolle mitään traumoja jäänyt, ihan normaalilta vaikuttaa nykyään... kait
Onneks Milo nukkuu ihan hyvin, ettei tarvi nyt ajatella unikouluja hänen kohdallaan. Meilläkin treenaillaan seisomista. Nousee millon mitäkin vasten ja kupsahtelee nurin.
Neitoperhollehauskaa reissua B)
ja HooÄssällehermoja anopin kanssa
ja paranemista kaikille sairastaville

milho ja Milo 8kk -3pv
 
jee, irtosoralla irtoaa kohta pää...
prkl, meilläkin nykyään nukahtaminen yhtä itketystä. ja lattialla ei viihdytä hetkeäkään yksin, koko ajan pitää keksiä jotain tai olla vieressä. meinaa hermo mennä tosissaan.
ei mitään hajua, mistä tämä nyt johtuu. aina on nukahtanut ku enkuli.
meillä ei isovanhempia asu lähellä, eikä tunnu olevan muitakaan, jotka oikeasti voisivat ottaa lapsen välillä hoteisiinsa tai tulla häntä kotiimme katsomaan. pari kertaa oon saanut vedettyä tirsat toisessa mummolassa, kun mummo on vahtinut lasta.
se toinen mummo hoitaisi varmasti mieluusti aina, kun voisi, mutta asuu liian kaukana. omat vanhempani paapovat ja hoitavat veljeni lukuisia lapsia eri avioliitoista, mutta eivät edes kysy tyttäriensä lasten kuulumisia. hienoja ihmisiä.
varmaan jossain vaiheessa aletaan käyttää mll:n hoitajaa, mut ei nyt vielä niin hirveesti ahista, että tarttis saada vapaata.
vannomatta paras: kohta voi päästä napsua liitokset, jos tätä kitinävaihetta jatkuu vielä pitkään...

hermoja kaikille, myös itselleni.

kitinävahti ja 7kk + n. 1 vko
 
Moi irtosora
Mites teitin kitisijä liikkuu? Meilläkin on vähän sellasta möyrimistä ja kitinää nukkumaan mennessä. Lattialla ollessa tahtois vaan, et kävelytetään. Kun menohalut olis kovat, mut taidot ei vielä oikein riitä, niin se aiheuttaa ainakin meillä kitinöitä. Ja nuo liikkumisharjoitukset menee vähän uniinkin häiritsemään. Mut toivotaan pikaista helpotusta ja ettei ainakaan mitään ikävämpää harmistuksen aiheuttajaa olisi. Ja onneks nuo kaikki vaiheet on ohimeneviä. Että jakselemisiin... :hug:

 

Yhteistyössä