''''''''Elomassut 2008''''''''' Maaliskuussa

  • Viestiketjun aloittaja neitiperho
  • Ensimmäinen viesti
Ihanaa kun sai aikaseksi siivota kotona, nyt on hyvä mieli ja koti tuoksuu puhtaalta :)

Masa on nukkumassa partsilla, on nukkunu nyt kaksi ja puolituntia, kohta varmaan heräilee. Sillä on tullu nyt tällänen rytmi että ensimmäiset unet nukutaan n. 1h ja toiset unet 2-3h. Ekat unet aikas usein ollaan jossain kävelemässä ja tokat unet nukkuu partsilla.

Viime yönä mies oli meillä kotona täällä yövuorossa, eli siis lupautu heräämään poitsun kanssa, ni ihmekös jätkä heräs tasan yhden kerran kahdelta ja rauhottu välittömästi tutilla. Mä en kyllä saanu kauheen hyvin nukuttua, kun mies kuorsas oikein tosi lujaa, jouduin ainakin neljä kertaa herättään sen yöllä.

Meillä ollaan oltu tänään tosi vaativalla päällä, koko ajan pitäis olla viihdyttämässä,eikä sekään ole välttämättä kelvannu. Esikko on kipeenä, kauheessa nuhassa ja kuumeessa ja sen takia ollu tosi pahalla päällä kun ei pääse huomenna kouluun. Joten rauhallinen sunnuntai ollu :LOL: . Onneksi mies on ollu vapaalla :)

mulla olis huomenna kampaaja, taidan vaan värjäyttää ja laitattaa raitoja kun kasvatan pitkiä hiuksia.. Ihanaa päästä hetkeksi ihan vaan istuskeleen ja sillain :)

jep, mutta ei tällä erää muuta.. palailen taas..

salah ja edelleen nukkuva masa
 
Hei kaikki Turun seudun elomassut :wave: :wave: :wave:
Ollaan facebookin puolella suunniteltu tapaamista ja tulin täältä vielä kyselemään oliskos muita halukkaita tulemaan :) ? Niin ja saa sitä kauempaakin tulla mukaan =)
terveisin: yks toinen kitinävahti..
 
Kampaajalla on käyty ja hiuksista tuli tosi kivat :)

No niin, aleksi on jälleen vaihteeksi räkätaudissa, kuumettakin on tänään ollu. Esikko myös edelleen, huomenna on vielä pois koulusta. Kerittiinhän meillä aleksi olemaan jopa kuukauden taas terveenä :( . Eli mulla on täällä kaksi räkätautista poikaa ja neljän seinän sisällä ollaan. Sen verran kyllä autolla käydään huomenna tiimarissa, että saan ostettua vähän virpomisoksatarvikkeita.
Me ollaan joka vuosi esikon kanssa käyty tutuilla virpomassa, eikä esikko ole koskaan halunnu pukeutua. Tänä vuonna aleksikin sitten pääsee virpomaan. Täytyy tehdä tuplamäärä oksiakin :) .

Onko täällä ketään kuka on menossa lauantaina lapsimessuille? Me ajateltiin lähteä siskon, miehen ja tietysti poikien kanssa, jos he paranee siihen mennessä. Piti mennä viime vuonnakin, mutta jostain syystä ei sitten lähdetty. Esikko tykkää kauheasti kattimatikaisesta, ni sitä innolla odotetaan näkevän ja muumit on toinen.

Mun vanhemmat tulee saksasta suomeen viimeistään ens maanantaina, vähän ihanaa, on niin kauhee ikävä etten malttais odottaa. Me haetaan ne sitten turusta taas, mutta tällä kertaa taidan jättää aleksin mummulaan siksi aikaa..

Nyt taidan vilasta joko kuumeinen esikko nukahti, sitten iltatupakalle ja nukkumaan, edessä on luultavasti rankka yö |O

Hei, mihin kaikki on kadonnu täältä?

Niin ja tosta turun tapaamisesta. Onpa kiva kun olette päättäneet tavata, täältä koskista ei sinne aja kun sen vajaa pari tuntia, mutta en taida kyllä nyt ainakaan päästä tulemaan. Olis kyllä tosi hienoa jos joskus voiskin tulla tai järkätä tapaamista esim. tampereella???

salah ja kuumeinen masa-aleksi, sekä kuumeinen esikko :(
 
Mä inhoon tuota kellon siirtoa!!!!!!!!!!!!! Mulla menee aina kotvanen ennenkuin mä pääsen uuteen rytmiin.

Neiti teki äsken historiaa, otti tissistä huikat ja nukahti vasta vähän ajan päästä, ei siis tissiin!!!!!!!! Voi kuinka mukavaa tuollainen olisi jatkossakin. Ärsyttää kun pitää yleensä tuttinaan.

Mairo ja Tyttö 10pv:n päästä 8kk :eek:
 
Huomenta!

meillä aletaan paranee tuosta räkätaudista..räkä vielä valuu ja yskittää, mutta vauhtia ei hiljennä mikään :D alkuun ei neiti ymmärtäny, että lääkkeen otosta voi kieltäytyä, mutta nyt on hoksannu sen ja hurjalla huudolla saan lääkkeen menemään.. annan lusikalla pieniä annoksi, muuten valuis kaikki samatien pois..

ä ja tipi 7.5kk
 
Heipsis hei!

Salah: Mä olisin ainakin valmis tohon treen tapaamiseen, tässä kun kerran lähellä asustelen.

Kylläpä nyt tuntuu olevan tiukassa noi flunssat ja muut kipeilyt. Meillä onneks *kopkop* selvitty pienellä nenän tukkosuudella.

Yöt meillä on alkanu oleen melko vaihtelevia. Viime yönä I heräs kerran, edellisenä 7kertaa! Noista 7 kerrasta viidellä kertaa imetin, kun en muuten saanu rauhottuun. Huh!
Onneks anoppi tulee pääsiäisen jälkeen pariks viikkoo mökille, saan laittaan Ilonan sinne pariks yöks, jospa toi yösyöminen jäis. Ja taidan tehdä niin, että illalla ite laitan Ilonan siä nukkuun ja aamulla sit taas meen takas. Niin ei oo kun yöllä erossa meistä.

Sitten on ihan pakko purkautua entisestä anopista, voi luoja! Me erottiin exän kanssa vajaa neljä v sitten. Ja edelleenkin se haukkuu mua exällä joka kerta kun sen näkee. No nyt tilanne meni siihen, että vanhempi laps kysy mieheltä yks ilta, että pettäisikkö sä äitiä, niin että äitistä tulis surullinen. Johon mies tietty sanoi, että ei tietenkään. Aamulla sit kysäsin, että kukas sulle on puhellu tollasia, niin likka sano, että mummu. Jaaha, mitäs muuta se mummu on puhellu, ei mitään vastas likka. No tytöstä ei enempää sit irronnu.
Ilmotin exälle, että mitä vattua tällänen on ja se oli äitelleen soittanu, eikä siitä mitään vastausta irronnu. Vaikkei mummu suoraan olisi musta ja nykyisestä miehestä puhunukkaan, niin 4vee laps ei tiä toisten pettämisestä mitään, ilman että joku siitä sanoo.

Kyseisen entinen anoppi ei oo ikinä tykänny musta, eikä näköjään vieläkään. Sen mielestä vanhemman lapsen elämä on pilalla, kun sen vanhemmat on eronnu ja sillä on kaks kotia. Ja mä tietenkin olen se joka on syypää tähän. Nää asiat mulle on sanonu exä.

No äsken sitten, puhelin soi, meinasin saada halvauksen, kun huomasin kuka soittaa, mummu. Se ei ole mulle sanaakaan sanonu eron jälkeen. En tosiaankaan uskaltanu vastata sille. Mieli teki, mutta uskallus ei antanu myöden.

Olikohan tossa nyt valitusta kerrakseen? Huhhuh, mikä tilanne.

Emeelia ja nukkuva Ilona
 
neitiperho
Emeelia voimia sulle. Hirveä anoppi sulla ollu. Vetäisin kyllä herneen palkoineen myös nassuun jos tollasta joutuisin kestämään. Mä tosin olisin myös varmaan suutus päissäni ottanu sille puhelun ja latassu muutaman tosiasian. No mut mä oonkin suuttuessani paha suustani. Aviomies voi todistaa :D

Voi ahdistuksen ahdistus. Mulla vaan tää tuska lisääntyy. Huomenna olisi reissuun lähtö ja todellakin mua ahdistaa. Tuntuu niin pahalta koko ajatuskin erossa lapsesta niiiiiin pitkään. Ja vielä enemmän ärsyttää kun kaikki vaan et mitä sä nyt tollasta mietit. Ihana reissu edessä ja sä pohdit lapsen vointia... MITÄ MUUTAKAAN!!! Tuntuu niin pahalta vaan koko ajan. Luotan kyllä äitiini...mutta kun tiedän kuinka Iina vierastaa ja mun äidin luona ei ole tosiaan ollut kuin sen kerran muutaman tunnin hoidossa. Ja vielä lauantai aamuna paikka vaihtuu toiseen mummolaan. Joo en ole näkemässä, mutta kyllä sen tuntee sielussaan kuinka lapsi itkee vaikkei sitä näekään. Mieskin vaan naureskelee tai sitten saattaa heittää loukkaantuneena et aijaa, hän ei vissii sitten enää kiinnosta mua tai hänen seura :'(

Kai se silti vaan on jatkettava pakkaamista....ja mietittävä jotain muuta... :(
 
meillä tehdäänkin sitten hampaita, siitä siis lauantainenkin kitinä, joka vaan jatkuu... niitä tehdään kyl nyt hartaasti ja pitkään. tulee varmaan sitä paremmat legot ;)

neitiperho reippaasti vaan! olisin kyllä itsekin sydän syrjälläni tilanteessa eli en vähättele tilaasi, mut muista, että lapsonen on parhaassa mahdollisessa hoidossa (vanhempiensa jälkeen) , eikä sil oo MITÄÄN hätää ja sit ku te tapaatte, on jälleennäkeminen NIIN ihana :) *voimahalaus*

emeelia mun oma mutsi puhuis musta vastaavia (puhuu veljeni lapsille vastaavia ja vielä kamalampia veljestäni) , joten äitini ei tule tätä lapsenlastaan juuri näkemään ilman valvontaa. jotkut ihmiset ON parempi pitää erossa lapsista.
koeta kestää, hullu mikä hullu...
 
Masan kuume nousi sitten 39,1 äskön. Annoin kuumelääkettä ja pistin jäbän nukkumaan, saas nähä miten ens yö menee. Masa on edelleen TODELLA tukkonen ja oli itseasiassa aikas huonossa kunnossa, että jos tota rataa jatkuu huomenna niin lekuriin vien sen. Pakko viedä..
 
:hug: kaikille sairastelijoille.

Meillä pieni räkätäuti molemmilla tytöillä, mutta tuntuu jo helpottavan. Toivottavasti, kun vajaan viikon päästä lähdemme lomaileen Egyptiin. Me ollaan kyllä harvinaisen vähällä sairastelulla päästy koko talvi. Muutamia pikku nuhia ollut ,mutta ei kummallakaan lapsista edes kuumetta.

Meillä ryömitään nyt ympäri taloa. Nyt se imurointi sitten alkoi. Välillä tuntuu ,että pitää kaksikin kertaa päivässä imuroida. Meillä on vielä kaksi pitkäkarvaista kisua ,joista nyt juuri karvaa lähtee.

Nyt pakko alkaa töihin ,kun tytöjen nukkuessa saa parhaiten hoidettua firman paperihommia. Eikä ole lapsilta pois mun työteko :) .
-Poni ja vauva pian 8kk
 
Neitiperholle hyvää matkaa!!!!

jotenki eile oli kauhee päivä.. illalla söin sohvalla piirakkaa ja yritin saaha palasta siitä irti ja se lautanen pomppas suoraan miun huuleen ja piirakka oli pitkin sohvaa ja lattiaa.. huuli turpos ja alko vähän itkettää.. uskomatonta..

mutta pääsiäistä odotellessa, sillon lapset lähtee mummolaan kahdeksi yöksi ja myö miehen kanssa helsinki-vantaa suunnalle ja car showhun ja kaikkee AIKUISTEN juttuja :D :D

tänään meillä neuvola, eli myöhemmin lisää!
 
Kiitos haleista.. masa hiukan paremmassa kunnossa ( kop kop koputanpa puuta jälleen ), lämpöö kylläkin oli taas ennen unia 37,9. Uskalsin laittaa kuitenkin partsille unille. Esikolla nousi kanssa taas aamulla lämpö ja joutu nyt oleen pois koulusta, toivottavasti huomenna jo pääsis ettei jää kauheesti jälkeen muista. Sitä on kuulemma paljon liikkeellä tota kuumeilua, mutta meillä pojat on kyllä molemmat ihan räkäsiä ja yskäsiä.

Illalla selvis että mun vanhemmat tulee saksasta lauantaina :) , jee vähän ihanaa. On niin kauhea ikävä, että poru pääsi kun kuulin että he tulee jo kolmen yön päästä

Nyt hetkeksi vielä telkkaa katteleen ennenkun nuhanenä herää..

salah ja kipeät pojat
 
noniin,

käytiin tänään neuvola-lääkärillä (aikaistettu aika pulauttelun taki, mikä loppui heti kun sain ajan aikasemmax )

7.5kk, 7910g, 68.5cm, 43.7 pipo. muutosta edelliseen n. +400g, +1.8cm, +0.9cm

hyväntuulinen, kasvu tasasta, maitoa juo vähän, lisäksi kalkki 250mg tarv.

Eli suositus ois 600ml väh./pv maitoa ja meillä ei mee se, ni kalkkia vois antaa lisäx, mie luulin että sais liian vähän nestettä, ku terkka ollu aina niin huolissaan tosta maidosta.. mutta onkin vaan kalkin saanti!!
 

Yhteistyössä