<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

no just nyt mäkin onnistuin hävittään kaikki............... :kieh:

siis liikkeistä, esikoisesta tunsin n 17 viikolla ja pojasta 14 viikolla, sanoin lääkärillekkin asiasta joka sano että ihan normaalia uudelleensynnyttäjällä, se on hyvin yksilöllistä, riippuu kohdun asennosta ym. nyt tässä raskaudessa oon ehkä jotain pientä tuntenu mutta ihan varma en vielä oo, jatketaan odottelua

katham kyl sen vauvan sykkeen erottaa, se on niin paljon nopeempi =) voi kun sais itekkin kuunnella

rouses sanon samaa kun muutkin, että tyhmiä kysymyksiä ei ookkaan, täällähän aina joku niitä on hyvä tiedustella kun aina joku jostain jotain tietää =)

anselmiinas meillä on melkein kaikki tavarat tallessa lasten jäljiltä, mutta ei niillekkään juurikaan mitään olla uutena ostettu, kirppikseiltä ym löytää tosi hyviä kun kuitenkin käyttöikä on aika lyhyt, vielä en kyllä oo mitään uskaltanu ostaa, jos kesällä sitten

nyt täytys lähtee syömään ennenkun huono olo yllättää =)

eliisa ja pikkuruinen 13+5
 
noihin vauva tavaroihin, jos oon sanonu(ku en muista, ajatellu ainakin olen etten mitään hommaa=) ), etten mitään hommaa, tai ei tarvita, mutta siis pinnisänky on miun vanhemmilla säilytyksessä, niin meinasin lainata sellasen pienen korisängyn, mihin vaavi mahtuu varmaa n. 4kk, sitten pinnikseen. ja sitterin lainaan kaverilta, esikolta sitä ei heti ollut, mutta nyt meinasin tarvita =) , hoitopöytä meillä on, mutta se lainassa, toivottavasti se on siellä vielä tallessa!! vaunut on hyvät vielä ja turvakaukalon saisin myös kaverilta lainaa, on vähän "turvallisemman" olonen ku mein oma.. oma on tosi pelkistetty malli.. pitää ny katsella sitä vielä. Vaatteita ei tarvi hommata, ellei tule tyttöä, pakkauksen meinasin kuitenkin ottaa tällekin, kun se raha on niin pieni, ja sieltä saa niitä kaikkia rasvoja ym. öljyjä vaatteiden lisäksi, ni eipähän tarvi ostaa sitten vauvalle alkuun mitään!!

siinähän sitä tulikin, ja kyllähän sitä varmaan tulee jotain pientä hommattua vauvalle, mutta se on varmaan sitten kesällä vasta ajankohtasta!!

Äiti lpr 14
 
Täällä kun on nyt puhuttu noista keskenmenoista ym.. Mua ei se keskenmeno pelota niin paljon,mut oon monesti nähny painajaisia ja miettiny,et jos vauva kuolee synnytyksessä tai ihan loppu viikoilla :'( se on mun suurin pelkoni ollu koko raskauden ajan :ashamed:

Noista tavara hankinnosta.. Meillä on yhdistelmät,pinnis,turvakaukalo,sitteri ym. Tytölle on vaatteita jo 4 isoa jätesäkillistä rakastan shoppailua :heart: :ashamed: ja hoitopöytää meil ei oo ollukkaan.oon laittanu pesukoneen päälle pehmusteen ja siinä hoitanu vaippa hommat. Eli ainut mitä tarvis sit ostaa,ni ois vaatteita pojalle,siis jos on poika tulossa :D
 
neitiperho
Noista sikiön liikkeiden tuntemisesta. En nyt halua olla mikään hirveä ilonpilaaja, mutta kun joku tosiaan mainitsikin ystävän kertomuksen, että niitä liikkeitä ei näin varhain tunne, niin tosihan se on. Kyllä se yleensä ihan sieltä suolesta vielä on. Jos anatomiaa tarkemmin kuitenkin miettii, niin sikiön kokohan on noin 4-10 cm (rv 11-16) kooltaan. Meillä naisilla vatsanpeitteen paksuus vaihtelee 3-7 cm, siihen vielä paksu kohtu, istukka ja lapsivesi. Näiden läpi on siis todella hankalaa tuntea mitään tai edes kuunnella lapsen ääniä esim. stetoskoopilla. Toki vatsanpeite venyy vähitellen, jonka seurauksena alkaa ohentua ja näin matka sikiöön kapenee. Sillä reppanalla ei oikein ole mitään voimiakaan näin aikaisin, että voisi äitiään edes häiritä. Iho alkanut vasta kehittymään siis, samoin luusto (rusto ja luun kasvu toki jo ollut vireillä, mutta hyvin hentoista ja pehmeää).

No mutta joo, kunhan nyt taas piti tässä avautua :D Laitoin muuten myös takaisin YV:tä Äiti Ipr sinulle.

Pitäisi vissiin alkaa siivoamaan ja käyttää ainokainen vapaapäivä siihen :( Olis vaan ihana lähteä vaikka kaupungille pitkästä aikaa, mutta sitten taas talo jää sen näköiseksi että ei täällä voi kohta enää asua. Plääh..turhauttavaa. Ja miestä näy kotia lähelläkään taas. Pyrkii ainakin niin sujuvasti taas välttämään kaikki kotityöt. Illalla saattaa kotiin taas tulla, jättää tavarat juuri siihen mihin tykkää ja odottaa, että hoidan hommat hänen jäljiltään. Näinhän se taas menee..ja sitten ihmetellään kun mua väsyttää. Plääh, tänää ei sittenkään taida olla hyvä päivä :)

Mutta nyt hommiin!
Laskiaistiistaita äipille ja masuille!!!!


 
Katham: Saatiin neuvolasta semmonen vauvan odotus-kirja, siellä sanottiin näin:"Nivus-ja alavatsakivut. Kohdun ympärillä on ligamentteja, nivelsiteitä ja jänteitä, jotka pitävät kohdun paikoillaan. Kun kohtu kasvaa,ligamentit venyvät ja tämä voi sattua. Eräät kokevat voimakasta ja melkein kouristuksina tuntuvia kipuja nivusissa(toisella tai molemmilla puolilla) Kipu kestää kuitenkin yleensä vain lyhyen aikaa. Kipu voi tuntua,jos nouset nopeasti jaloillesi,käännyt äkkiä vuoteessa tai vaikkapa vain kävelyretkellä.Kivut ovat pääsääntöisesti vaarattattomia ja niitä esiintyy yleesä vain raskauden alussa. Jos ne vaivaavat sinua,vartalon taivuttaminen kevyesti eteenpäin voi auttaa,kun tunnet kivun tulevan." Olisiko sulla näitä kipuja...

Meillä olisi kuun vaihteessa muutto edessä, löyettiin isompi vuokra-asunto =)
Tänään, kun olin tytön kanssa puistossa ( se on vasta "remontoitu" ja siellä on hyvät välineet pienelle lapselle) aattelin,et tänne me sit kesällä tullaan ja vietetään kesäpäiviä,se on nii suojaisa,että sinne ei aurinko pääsee suoraan porottamaan,ni se on siksikin hyvä. Sitte tajusin,et eihän me enää kesällä täällä asutakkaan.tuli hieman haikea olo :( Me on tosiaan viihdytty täällä, on niin rauhallista ja tämä on rivitalo, ei oo paljo naapureita. Nekin vähäiset naapurit on tosi mukavia,suurin osa eläkeläisiä.
Muutetaan kolmanteen kerrokseen luhtitaloon, niitä taloja on kolme, tulee "jonkin verran" lisää naapureita l :D
Elättelen toiveita et saatas tytön kans kavereita, ku siellä kuulemma asuu paljo lapsiperheitä ;)
Asunto on kiva ja siisti,mut kyllä se varmasti totuttelua vaatii,kun joutuu omasta pihasta luopumaan. Ei uskallettu enää jättää,ku se on suht edullinen ja ei viiti vuokra-asunnosta hirveitä maksaa
On se silti vähä haikee olo :ashamed:
Joo, mut tuli nyt sen verran tota juttua,et taidan lopettaa..ennen ku taas kaikki häviää :LOL:
 
neitiperho
Hei, HooÄs aloitti uuden keskustelun Elokuiset 08 helmikuussa tai jotain sinne päin. Voi siis jatkossa kirjoitella sinne!!!!!

Onnea uudesta asunnosta Piua vaikka haikeaa se hyvästä paikasta lähteä onkin :( Jospa kuitenkin tottuisitte nopeasti, kun kerran tilaa enemmän vaikkakin ilman omaa pihaa.
 

Yhteistyössä