***ELOMASSUT 2008***syyskuussa

Onnea Elo-onni! :flower: Luulin olevani viimeinen jakautunut, kun mulla oli viimeisin laskettu aikakin ja meni viikolla yli, mutta enpäs ollutkaan.

Kiitos kaikille onnitteluista :heart:

Meidän vauva- arki on aika rumballa alkanut. Miehellä loppui loma, just kun kotiuduin ja ei sitten heti isyyslomaa kehtaa hakea, kun työnantja oli kaikki vuorot jo valmiiksi kattonut jne. Mies oli heti kaks pitkää päivää ja yönkin töissä, mistä me oltiin molemmat vähän katkeria miehen kans, kun noin joutui tekemään. Hyvin ne päivät kolmen kans mulla meni, mutta kauhea rumba tuli kuin vanhin, 3v. tyttelimme just oli tullut vatsatautiin. Ripulia, oksennusta joka paikassa, jatkuvaa pesemistä ja pyykkäämistä...ja itse just kotiutunut. Mutta onneks on tosi kiltti vauva, en ois uskonut, että tuollaisia on olemassa :D .

Maitoa mulla tulee VALTAVASTI, kuten edellistenkin kohdalla, mutta en oikein viitsi luovutushommiinkaan ruveta, vaikka tiedän, että kannattais.

VAATTEISTA: mä olen tykännyt kauheesti vauvan sisähaalareista, yöllä must ne on ihanteelliset, mutta en minäkään erikseen vauvalla ole yövaatteita käyttänyt, vasta isompana sitten.

Kolmen lapsen äitinä voin nyt todeta, että on ihanaa, joteskin ottaa nyt rennommin kuin ennen, kun on jo vähän rutiinia vauvan hoidossa. Ehkä se neljäskin putkahtaa, kun aikaa vähän kuluu...
 
Terveiset täältäkin pitkästä aikaa! Ja onnittelut viimeisille vauvautuneille.

Ei oikein enää ehdi koneellekaan - niin tehokkaasti nämä kolme vievät ajan.

Eilen oltiin neuvolassa mittakäynnillä ja nyt näyttää ihan hyvältä. Painoa oli 4200 g (3570 g) ja pituutta 54,5 cm (50 cm). Rintamaidolla on pärjätty, mutta valitettavasti syödään rintakumilla. Tämän kanssa tuskin siis päästäänkään siitä eroon. Mutta mennään sitten niin, pääasia, että jollakin keinoin homma hoituu.

Ristiäiset ovat ylihuomenna, ja huomenna todellakin ihan riittämiin tekemistä :eek: En ole taaskaan saanut aikaiseksi tehdä asioita ajoissa...

Meillä mennään yöt kolmen tunnin syöttöväleillä edelleen. Ja muutaman viikon perhettä vaivannut sitkeä räkätauti alkaa olla historiaa. Joskin esikoisella meni totuttuun tapaan korviin ja lääkekuurilla ollaan.

Hyviä vointeja kaikille! Ja kiitos HooÄs tästä uudesta pinosta.

Säihke ja Hannes tänään tasan 1 kk
 
Huomenta!

Onnea elo-onni08 nyytistä! :heart: Odotuspuolella kävin eka lukemassa teidän uutisen ja sinnekkin onnittelin.

Oho, Pater, olin unohtanut teidän prinssin listalta, mutta nyt on siellä. :wave:

Sisä- ja ulkovaatetuksesta, meillä on tytsyllä sisällä päällä pitkähihainen body ja sukkikset tai puolpotkarit ja sukat. Ja yökkäri meillä on erikseen. Ihan tollasia yökkäriks tarkotettuja haalareita. Oppii vauvasta iltarytmiä, kun vetästään iltapesujen jälkeen yöpuku päälle. :D
Ulkona vaatteina on nuo edelliset sisävaatteet ja siihen lisäks pipo, tumput, pörrösukat ja fleecehaalari. Täällä ollu pari päivää ihan kauheen kylmä tuuli, eikä asteitakaan oo ollu ku kymmenkunta. :/

Tolle meitin likalle on tullu ihan ihme rytmi; tokalla yösyötöllä neljän viiden aikaa on ihan virkkuna ja yleensä valvoo jonku ½-1h. Ja sit kun nukahtaa takas, niin viimeistään seiskalta pitää huolen, että äiti herää myös. :|
Se hyvä puoli on, että nukahtaa illalla jo ysin aikaan, ni on sitten kahdenkeskistä aikaa miehen kanssakin. =)

Joku puhui, että heidän pojan nimekseen on tulossa Arttu. Hyvä nimi, meidän esikko on myös Arttu. :)

Meillä ristiäiset vasta 12.10. Pidetään ensin esikoisen 3v.synttärit tän kuun lopussa. Kai mä sen voin paljastaa täälläkin mikä tytsylle nimeksi tulee, kun poika sen on jo möläyttäny kaikille ja koko sukukin sen jo tietää. :LOL:

Tänään olis tällä mammalla tarkotus lähteä ekan kerran viihteelle, kaverilla on 25v. kemut. Mies jää kotiin lasten kanssa. Pitää vaan muistaa pakata laukkuun mukaan rintapumppu ja illan aikana pumppailla, ettei oo paita märkänä. :D
Ihanaa päästä pitkästä aikaa tapaamaan kavereita ja puhumaan muusta kun lastenhoidosta. B)

Nyt taidan lähtee tekee tällä meijän vielä nukkuvalle porukalle aamupalaa. Mies saa herätä kahvin ja paistettujen munien tuoksuun. :p

HooÄs ja Aliisa 4vko1vrk
 
Sone
Onnea vauvoista :) :flower:


Vaatteista: Mie oon pitäny sisällä body+potkarit tai haalareita. Ulos laitan collegehaalarin sisävaatteiden päälle ja ohkasen ulkohaalarin, tumput ja pipo. Eikä oo ollu yhtään liikaa, täällä on tosi kylmä ja tuulee ihan hulluna.

Meillä vaavi käy nukkuu samaa aikaa kun mekin, eli 10. Sitten on pakko mennä jo itekkin nukkuu, kun väsyttää niin älyttömästi. Eli yhteistä aikaa EI OLE miehen kanssa. Eikä mitään muutakaan puuhia :/ Eli mitään elämää ei varmaan makkarin puolella ole tän vuoden aikana, joten ehkäisyäkään ei tarvii miettii :LOL:
 
Hello!! Ja kiitos HooÄssälle ku jaksat päivitellä!! Ja vähänkö oon kade, ku pääset ulkoilemaan :kieh: .. mie en pääse varmaan ikinä.. mies ei voi jäähä kotiin ku se luulee et se ei pärjää näitten kaa ja mein äiti on ainut kelle annan hoitoon, ni se on nii väsy ja stressaantunu, et en tiiä millon se jaksaa taas vauvan hoitoa..

Onnea hirveesti vauvoista!!! taitaa tosiaan olla viimesiä vauvoja jo elokuisissa!!!!

Jälkitarkastus miulla on 7.10 terkkarilla käynti ja sit 17.10 lääkärikäynti, ihme et ei saa samalle päivälle.. toi 17.10 on tasan 2kk synnytyksestä!!

Tikit pitäskö niitä alkaa tippuilee vai sulaako ne tohon alapäähän?? miulla yx tikki jäi paperiin pari viikkoa sitten ja sen jälkee oo näkyny mitään.. ja enemmän sielä on ku 1 :kieh: .. ja mie en voi kattoo sinne ja tarkistaa, onx siellä viel tikkejä.. :$

Vaatteet mein neitillä on niiku muillakin, body + sukkikset/potkarit/haalarit sisällä ja ulos noitten lisäx tumput, hattu ja vanuhaalari (tai mikä nyt onkaan, samantyyppinen ku pakkauksessa). Yökkäri on meillä silleen, et jos päivällinen body on säilyny puhtaana ni se ja sit yökkäri puolpotkarit, mie en noita osaa päivällä käyttää..

Nimi meillä ollu muutama vaihtoehto ja yhtenä iltana jo istuttii kalenterin kanssa tossa sohvalla ja kelattiin mikä ois hyvä.. Mut mein äiti kävi eile ja heitti pari nimi ehotusta, ja yx jäi mein molempien mieleen ku illalla puhuttiin =) toinen nimi on ollu jo vähän aikaa, mut nyt taitaa olla jo etunimikin :D , kerron sitten 4.10 ku muutklin saa tietää. Nyt haluun pitää sen salassa, ku esikon nimen kaikki tiesi jo odotus aikana :D

Miulla on mega flunssa ja yöllä oli lämpööki.. plah.. ja ihanaa ku neiti ollu eilisen ja tän päivää sellanen syli vaavi, että.. ei meinaa yhtään viihtyy itekseen..Yörytmi meillä kanssa neiti heränny muutamina öinä n. 4 aikaan valvomaan sen 1-1.5h.. kiva, varsinkin nyt ku on kipee ite..

Ja ihme ähinää ja puhinaa taas oli aamuyö neitillä.. en tiiä onko se niin herkällä unella sit aamusta vai mistä johtuu, ku ei huuda mutta pitää ääntä..

Devitol tipat alotettiin toissa päivänä, eli nyt 2 pv annettu 1 tippa ja tänää pitäs antaa 2.. en tiiä voiko tuo syli vimma johtuu noista, jos vaikka masussa vähän tuntuu.. Meneekö se ohi, vaikka oireilis d tipoista?? siis siedättyykö ajastaan vauva niihi?? esikolla ei ollu niisä ongelmaa ja syötii noita samoja..

jaa.. pitäsköhä mennä pojun kaa pelaan ku neitiki on partsilla päikkäreillä, niin ja se piti viel sanoo, et kyllä se tarvii ton parvekkeen nukkuakseen.. Eilen nukku aamupäivästä n. 4h ja heräs n. 13 aikaan ja sen jälkeen nukku vaan muutaman kerran 5min ja 2 kertaa 15min.. ja simahti illalla klo 20!!!!! ei mikään ihme et oli vähän itkunen välillä..

mut nyt riittää tarina tällä erää.. palaan taas!!

Ja ihan olla jo vauva puolella =)

Ä ja nöppöskä huomenna 4vk
 
Helou

Meillä on vauvalla sisällä yleensä pitkähihainen body ja puolipotkarit, ulos taidan pukea liikaa(?) kun laitan vielä collegepuvun ja sitten vanuhaalarin noiden lisäksi ja pipon tietysti. Nyt ennen kuin neuvolasta ulkoilulupa saatiin niin olen kyllä katsonut että on mielummin vähän liian lämmin kuin kylmä, mutta ei tuo ole valittanut, hyvin on nukkunut pihalla ja ei ole myöskään mitenkään hikinen ollut sisään tullessa.
Yöllä on sellainen yöhaalari yleensä päällä.

Miten te syötätte noita d-vitamiineja vauvalle? Suoraan suuhun tiputtamalla vai lusikalla? Ajattelin että kun meillä yksi ruoka syödään vielä pullosta niin pitäisikö siihen yrittää laittaa sekaan niitä tippoja. Terkka sanoi mulle että voisin myös syödä sitä d-vitamiinia mutta kun maistoin niin nehän todella maistuu ihan kauhealle niin ei ihme ettei vauvallekaan maistu.

Tänään ollaan oltu kotona 'jo' kaksi viikkoa
=) äkkiä on aika mennyt. Ihmettelen kyllä miten te joilla on useampi pieni lapsi saatte kaikki hoidettua, kun tuntuu että tuossa yhdessäkin nyyttörössä on äidin kädet täynnä ja sitten kun vauva nukahtaa niin on yleensä itsekin päiväunien tarpeessa, mutta kai sitä sitten venyy ja vauvanhoitokin sujuu enemmän rutiinilla kuin ensimmäisen kanssa.

Mullakin oli muistaakseni jälkitarkastus 7.10. taitaa olla noin 5 viikkoa synnytyksestä. Pitäisi sitä ehkäisyasiaakin miettiä siihen mennessä.

Ja nimeäkin vauvalle pitäisi keksiä pikkuhiljaa.. =)

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Juu ei tässä kylläpaljoo äippä kerkee levätä, ku on tuo 4 v. poitsukin tossa. Hatunnosto 3 tai enempi lapsisille perheille/ÄITEILLE!!!! Varsinki ku nyt on kipeenä, ja lepo ois ihan kiva, ni mies on töissä pitkät päivät tänää ja huomenna :kieh: , ja mie tässä oottelen soittoo mummilta, josko se veis pojan ulos, ku ite en viiti ku yölläki oli kai sitä lämpöö.. et paranis joskus!!

D-tipat laitan lusikkaan ja terkan ohjeitten mukaan puristan pari tippaa maitoo joukkoon!! ilme on näkemisen arvonen silti :LOL: , ei paljoo maito lievennä makua :$

 
Onnea elo-onni prinssin syntymän johdosta :flower:

melluli: Oon nukuttanut poikaa selällään jo parisen viikkoa (tänään 6 viikon ikäinen). Muutaman kerran on pukluja tullut, mutta Elmeri kääntää aina päänsä sivulle myös selällään nukkuessa, joten kaikki on menneet sitten puvun olkapäälle ja lakanalle.

Sisällä oon pukenut pojalle pitkähihaisen bodyn, puolipotkarit ja sukat. Öisin on laitettu vetoketjullinen/nepparillinen haalari, joka aukeaa myös alakautta. Ulkona päällä on sisävaatteiden lisäksi tumput, myssy ja vanuhaalari.
Oon tähän saakka vielä nukuttanut vaunussa sen makuupussin päällä ja vaunun koppasuoja on riittänyt noiden vaatteiden lisäksi "peittona". Poju on ollut ihan lämmin aina sisälle tullessaan. Saa nähdä koska pitää ottaa vielä tuo pussikin ihan käyttöön ja pakata pikkuherra sinne uniaan katselemaan :heart:

äiti lpr: Mulla kans irtos yks tikki vessapaperiin, mutta muuten niiden pitäis sulaa muutamassa viikossa pois. Sen tuntee, kun ne on lähteneet, kun ei oo niin "kiree" olo alapäässä :LOL: Hyvin selitetty - tässä varmaan muutenkaan paikat kireimmillään synnytyksen jälkeen :D

miranth: Laitan D-vitskut lusikalla suuhun ennen maidon juottamista. Hauskoja ilmeitä pikkumiehellä on kyllä ollut, kun ensin suussa on oudon tuntuinen lusikka ja sitten vielä kauhean makuista mömmöä :D Osan litkusta poika kyllä onnistuu aina lanaamaan kielellään suusta pihalle ja maiskuttelee sitten huuliaan ja ihmettelee...

Kai tästä pitäis taas jotain lähtee tekemään, kun poju nukkuu ulkona ja viihtyy siellä vielä pari tuntia. Todennäköisesti löydän itseni kuitenkin olkkarista... Mies meni eilen tilaamaan BigBrother 24/7 ja mä oon muutenkin ihan koukussa siihen ohjelmaan :headwall: :ashamed:

kaneliomena ja kuusiviikkoinen Elmeri
 
me ollaan alusta asti nukutettu selällään ja kyljellään, meillä poitsu kääntää aina pään sivulle joten puklut ei jää kurkkuun. sairaalassaki tuotiin joskus vauva selällään nukkuvana joten en oo sitä mitenkään sit yrittäny vältellä.

mulla on tainnu tikit sulaa, koskaan en bongannu paperissa yhtään irronneena.

meillä sisällä pitkähihainen body ja puolipotkarit, ulkona äitiyspakkauksen vanuhaalari ja pipo vaikka haalari onki aika jätti:) yöllä joko samanlainen varustus tai yöhaalari jos on puhtaana, ei nimittäin oo ku yks joka ei oo liian iso tässä vaiheessa, jenkeistä ollaan saatu lahjaksi monta 0-3 kk kokosta mut ne ei varmaan sovi ku vasta jouluna, tuntuvat tosi isoilta.

täällä d-vitskut lusikalla suuhun ja tissi perään. loppuu muikistelut kun saa maitoa päälle:)

eilen oli masuvaivoja, kakka oli vihreää ja tosi itkuinen oli poitsu. annoin rela-tippoja ja sit tuntu helpottavan joten taidetaan ottaa jokapäiväiseen käyttöön.

mie oon edelleen ihan ihmeissään, poitsu on nyt 3 yötä nukkunu 10-3, sit kuuteen ja sit noin yheksään. mun kainalossa edelleen:) viimeyönä laitoin omaan sänkyyn mut en saanu ite nukuttua ni piti nostaa poika takas viekkuun! taidan olla pulassa jossain vaiheessa kun pitäs saada omaan sänkyyn nukkumaan... :eek: mutku se on niiiiin sulonen!

meillä tosiaan nimi ollu pitkään jo tiedossa, on saanu sukua opettaa lausumisessa kun etunimi on amerikkalainen. toinen nimi on mun isoveljen eli poitsun kummisedän nimi. myöskin jotain hyvin suomea kuvaavaa, me kun ens kesänä muutetaan jenkkeihin. sen nimen lausumista sitä onki saanu sit miehen suku harjotella ahkerasti :LOL:

salamanteri ja Bayden Pyry 3 vkoa 6 pvää :heart:
 
Heippa mammat ja vauvat!
Jos mäkin ilmottelisin välillä itestäni...
Eli meillä menee ihan hyvin, vähän on ollu masuvaivaa välillä, mutta nyt tuntuu jo vähän helpottaneen. Mutta meille on ny tullu uus "ongelma" iltasin toi neiti ei suostu millään nukahtaan... kitisee aina sinne n. klo 12 asti :/ En ymmärrä miksei suostu meneen aikasemmin nukkuun. Sit se kyllä vetäseekin sellaset 6-7h unet, onneks ni saan mäkin nukuttua :)

Vaatetuksesta ootte keskustellu, meillä pitkälti samanlailla kun muillakin. Sisällä pitkähihanen body, puolipotkarit/housut ja sukat. Ulos laitan pipon (tai oikeestaan 2 kun on nauhalakki ja sit joku ohut pipo), ja ohuet tumput ja tollasen "karvahaalarin", vaunuihin sit sinne makuupussin sisään, mut en laita pussia kiinni kun ihan vähäsen. Eikä kyl oo itkeny et kuuma olis... ja sisälle tullessa ja tietty välillä kun nukkuu, oon kokeillu niskaa ja ihan on sopivan lämpönen.

Me mennään maanantaina sopiin ristiäispäivää, joskus lokakuun puolivälin paikkeilla on varmaan ristiäiset... nimi on tiedossa ja sen kerron sitten kun kaikille muillekin :D

Mulla kans yks ilta suihkussa jäi yks tikki käteen :LOL: mutta en kyllä muista tikeistä tiiä..tuntuu et viel olis jokunen jäljellä... mut mulla ainakin kutisee välillä ihan hulluna tuolta alhaalta, eikä siis oo mitään tulehdusta tms. Viimeks ku oli parina päivänä kutissu ihan hulluna, lähti tosiaan se yks tikki sitte, eli johtuisko se kutina sit siitä et paikat paranee...

Jaha, jos sitä menis ruuanlaittoon kun neiti vielä nukkuu...
-Heitsu&papu 2vko 5pv-
 
Täältähän minä teidät löysinkin! :) Olipas outoa tulla tänne vauvapuolelle, mutta kyllä tämä puoli tulee varmaan hyvin tutuksi vuosien varrella!

Onnea kaikille nyyttinsä saaneille! :flower:

Nyt ehdin vain lukea kuulumisenne, täytyy kirjoitella paremmalla ajalla. Poika tahtoo kohta taas maitoa kitusiin. :D Mutta on tää ihanaa, ku on tällainen mahdollisuus keskustella! Saa paljon vastauksia mieltä painaviin kysymyksiin, eikä välttämättä tarvitse kysyä edes itse, ku joku muu on ehtiny jo aiemmin!

Lyhyesti puran tuntojani... Miehen kans menee hermot! :kieh: Se luulee tietävänsä kaiken ja käskyttää minua lapsen hoidossa. " Ensin tehdään sitä ja tätä ja sitten annat sille taas daisarii ja sitten puetaan lapsi ja lähetään... " -tyylisesti. Ite sitten yritän ehtiä mukaan, ku oon saanu annettua sitä daisaria (#¤#kele) ja pukenu lapsen, niin äijä on viemässä jo lasta autoon ja valuttaa autoa jo pihasta pois, että akka nyt äkkiä autoon. Mie vaan sitten vilkasen vaan räjähtänyttä ulkonäköäni peilistä ja vedän jotain päälleni ja menen. Olen sille tästä rähjänny ja kieltäny hoputtamasta, ku en mie niin vain ehdi, mutta mitään tuo ei ota opikseen... :headwall: Ja tämä vain yhtenä esimerkkinä... Välillä tuntuu, että ois helpompaa hoitaa lapsensa yksin, ku tuo putkiaivon kanssa! Se ei tunn utajuavan, että en saa nukuttua niin kuin ennen, ku lapsi herää öisinkin syömään (ja ite heräilee vaikka lapsi ei heräiskään... ). Nukutaan eri huoneissa, ettei tuon jästipään unet häiriintyis... Ja sitten se viittii vielä hehkuttaa vanhemmilleen, mitä kaikkia kivaa ne on pojan kans tehneet. Ja p..kat! Ehkä tunnin kaks päivässä se on lapsen kans. Ja jaksaa siitäkin mäkistä, että ku on niin kateellinen mulle ku saan olla pojan kans koko ajan. Voi hitto ku kiehuttaa...
Ei tästä tullukaan kovin lyhyttä purkausta...

Mutta poika on ihana ja kiltti lapsi :heart: Ei itke ku nälissään, jos on ehtiny niin pitkälle pääsemään. Meillä kun on jo tosi hyvä rutiini tullu; Poika herää, vaihdetaan vaipat, syödään. Sitten joko nukahtaa tisulle tai valvoo syönnin jälkeen pari kolme tuntia, jolloin leikitään äidin kanssa ja sitten taas sama rumba uudelleen. Iltaisin menee nukkumaan yhdeksän aikoihin ja on joku yö nukkunut jopa kahdeksan tuntia putkeen! Yleensä kyllääkin herää parin kolmen tunnin välein syömään.

Että tällaista täällä. Tuli pitkä virsi, mutta kylläpä helpotti! Ku ei oo ketään, jolle tuota miestäkään olis haukkunu, niin onneksi saa kirjoittaa tänne!

Kiia ja Teemu-poika, ihan kohta tasan 2kk
 
Hellou hellou! :)

Eilen käytiin sitten neuvolassa, pojalla painoa 3630g (kotiinlähtöpaino 3290g) ja 52,5cm (48cm), tuntuikin siltä että pikkunuppu on venähtäny pituutta..vähän kyllä ihmetytti tuo aika alhainen painonnousu vaikka poika on syönyt erittäin hyvin mutta eipä tuo neuvolassa siitä mitään sanonut joten tuskin tarvii huolestua. Pienelle on napaan tullut sieni ja joudutaan sen takia menemään maanantaina uudestaan neuvolaan. Ei näköjään ole auttanut vaikka kovasti olen napaa puhdistanut :ashamed:

tämä mammakin kävi synnytyksen jälkeen ensimmäistä kertaa puntarilla eilen, suureksi yllätykseksi 13kg lähtenyt vielä olisi semmoset 5kg niin olisin lähtöpainossa. ei kyllä vielä vanhat farkut mahdu kiinni :whistle:

tänään poika ensimmäistä kertaa hymyili selvästi ja oli ihanaa huomata että on perinyt isänsä hymykuopat :heart:

voi miten suloinen hymypoika Salamanterilla
:)

tässä meidän pikkumies
 
Onpas levee hymy Salamanterin poitsulla :LOL: Ihana! Tyytyväinen ukkeli näyttää olevan |O

Ja Triinun pojalla suloiset nappisilmät =)

Minullakin on profiilissa kuva mein pikku-ukosta.

Kiia08 onpa ikävää tuommonen. Miehet kun ei tajuu. Luulevat tajuavansa, mutta eivät kuiteskaan (sori yleistys). Voih, kun tuo minun mies ois ees sen parikin tuntia aina päivässä vauvan kanssa!! Tuo minun mies vaan ryyppää aika paljon. Tänää kauhee kooma taas sillä päällä. Hoidan vauvan pääasiassa ihan yksin. Samoin kotiaskareet. Oon sanonut hälle, etten jaksa yksin ja itkenyt hänelle välillä väsymystäni. Mut ei tajuu. En kyl kauaa kattele tämmöstä... :ashamed:
 
No vihdoin minäkin löysin tänne...

Meidän tytöllä on sisällä ollessa vaatetus samalla tavalla kuin teillä muillakin, nyt pidetään hänen päällä myös peittoa kun köllöttelee, niin johan nukkuu. Olin ihan huolissani kun valvoa kituutti pitkiäkin aikoja, mutta ei kait se itseäkään nukuta jos on kylmä..

Ulkona vaunuissa vaatetus sama kuin muillakin mutta hän on makuupussissa ja pussi on kiinni.

Me mennään pelkällä tissillä päivät, illalla toisinaan saa pullosta sen mitä haluaa, mutta monesti se on vain n. 30ml.

Mairo ja Tyttö 5vkoa
 
Meillä miehen vuoro laittaa ruoka ,joten minä notkun koneella vauveli sylissä. Tyttö leikkii juuri nyt itekseen.

salamanteri85 Nuku vain rauhassa vauveli kainalossa. Meillä nukutaan myös perhepedissä. Esikoinen ,joka on 2v, nukkuu jo alkuyön omassa sängyssä, joka on ihan kiinni meidän sängyssä. Siitä sitten kiipeää äitin viekkuun ,kun siltä tuntuu. Nyt on jo muutaman kerran tullut viekkuun vasta aamulla seiskan maissa. Musta on ihanaa nukkua niin ,että vauva on kainalossa ja tyttö vielä usein toisessa kainalossa. Kyllä ne lapset jossain vaiheessa omaan sänkyyn muuttaa lopullisesti. Ulkopuoliset meillekin alussa huomautteli perhepedistä ,mutta kun sanoin ,että kyllä ne viimeistään 18 vuotiaana on omassa sängyssä niin siihen loppu ohjeistaminen :) . Kukin tässäkin tyylillään.

Vaateista.. Meillä on sisällä body, ohuet puolipotkarit ja sitten päälyvaatteet eli joku pusero ja huosut tai koko potkarit. Ulos tulee vanuvuorellinen fleecepuku ja vauva on vielä toppapeiton sisällä. Meidän vauveli tykkää lämpöisestä. Yöllä käytetään yöpukua ,joka on kokohaalari.

Mä laitan D-tipat lusikalla suuhun ja tisua päälle. Ne kyllä naistuu ihan karmivalle, mutta meidän esikko ainakin oppi tykkäämään niistä ja nyt aina itse pyytää tippoja. Tippojen avulla saa kummasti houkuteltua ruokaa alas ,jos muuten ei maistu.

Muistakaa muuten ,jos vanhat farkut vielä kinnaa niin lantion luoden palautuminen oikeaan asentoon vie ½-1 vuotta. Itse kävin viime raskauden jälkeen nikamia korjaamassa oikeaan asentoon noin puoli vuotta synnytyksen jälkeen. Jäsenkorjaaja tarkisti myös samalla lantion ja sanoi ,että puoli senttiä on vielä lantioin luissa molemmin puolin väljyyttä. Kehui myös ,että tosi nopsaa on luut on palautunut.

Nyt vauvelin hoitoon..
-Poni ja vauva 5 vko
 
Vauvan valveillaolosta Mitenkäs paljon teillä vauvat on päivisin valveilla? Ku mie oon vähän huolissani ku poitsu ei jaksa seurustella/olla valveilla ku ehkä tunnin aina kunnes sitten on kauheen unelias ja haluu takas nukkumaan. Eli meillä on viime päivinä menny sillee, että noin 3 tuntia nukkuu, herää ja on hereillä reilun tunnin kunnes alkaa uneliaaksi ja sitten taas nukkuu noin 3 tuntia ja sitten taas herää ja on hereillä sen noin tunnin jne...
 
Meillä huushollin hoito ja vauvan hoito on pääasiassa mun harteilla, ei mies oikeastaan kotona mitään tee, joskus pitää kyllä hetken vauvalle seuraa, mutta muuten nukkuu. Tosin meillä mies on yöt töissä ja siksi päivät sitten nukkuu, kun tekee tuollaista reilun 10 tunnin työvuoroa auton ratissa vielä suurimman osan.
Eniten minua ärsyttää se, että mies valittaa kun meillä on niin likaista ja täällä kun ei ole imuroitu aikoihin, äijä ei ota huomioon sitä, että minulle on tehty sektio ja sen vuoksi en nyt ihan kaikkea pysty tekemään ja tahti on hieman hitaampi tällä hetkellä kuin aiemmin.
Pikkumiehestäkin on tullut vaativa tapaus ja hänen hereillä oloaikana minä en pysty tekemään oikeastaan mitään, sillä jätkää pitää kannella ja pidellä sylissä oikeastaan koko ajan.

Pieni on vaihtelevasti hereillä, toisinaan nukuhtaa heti syömisen jälkeen toisinaan on jopa tunnin tai jopa kolmekin hereillä, mutta se menee kyllä suurelta osin huutaen, ei suostu nukahtamaan, kun mahassa ilmeisesti hieman vääntää.

eilen illalla annoin ekan kerran korviketta, vaikka omaakin maitoa riittää, mutta piti ihan kokeilla, että kelpaako ja hyvin kelpasi sekin. Nyt tuntuu helpommalta, että vauvan voi jättää tarvittaessa hoitoonkin, kun pullostakin ruoan huolii ihan hyvin.
 
ihanaa löysin tänne kun ei oo tullut käytyä nyt kirj.! ja just kun meinasin että pystyn rauhassa kirj.vaikka tää kuopus on sylissä niin esikko heräs.. eli taas toiseen kertaan! :wave: voikaa kaikki hyvin!! :)
 
Jestas mikä ilta meillä eilen oli! Poika heräsi illalla puoli viideltä päikkäreiltä ja valvoi siitä yhteen saakka yöllä... Siinä välissä nukkui kaksi kertaa 20 minuuttia... Silmät ristissä siis täällä ja voin vaan kuvitella miltä miehestä tuntuu työpaikalla tällä hetkellä. Vuoronperään kannettiin yliväsynyttä huutajaa, kun missään muualla ei ollut hyvä kuin sylissä ja aina kun siirrettiin omaan sänkyyn, niin käninät alkoi taas viiden minuutin päästä.

Ja kutsu käy... =)
 
Meillä kohta viikon vanha poika elää kutakuinkin samaa rytmiä, eli kolme tuntia unta ja sitten tunnin valveilla. Tosin viimeinen tunti unesta on yleensä sellaista yninää, raajojen oikomista ja silmien aukomista.

Ai niin. Vaimoni puolesta kyselen sellaista, että kun hänellä rohtuu tissit vauvan imemisestä, onko teillä mitään vinkkiä avuksi? Jostain luin, että Bebantheniä voisi laittaa, mutta itseäni mietityttää, ettei siitä irtoa vauvan suuhun sitten jotain.

Pater ja esikoinen 6 päivää
 
pater Lansinoh- niminen voide on kuulemma todella tehokas nänneihin ja mulle sanottiin sairaalassa että sitä ei tarvi pyyhkiä pois ennenkun imettää. On vaan kuulemma aika hintavaa, mutta mä kun sain sitä sairaalassa ollessa ja aina imetyksen jälkeen sipasin nänneihin, ni johan alko paraneen! bebanthen ei oo mitään sen rinnalla! :D ja rintakumi on kanssa yks vaihtoehto... väliaikainen ainakin.
 
Ja toi lansinoh on kans kuulema hyvää, mut en kerenny kokeilla, ku miulla parani ihan hyvi tolla bepanthenilla!!

Flunssa jyllää edelleen, ei kiva, aamulla oli päänsärkyäkin, mutta meni onnex ohi.. jospa tä tästä.. miehellä alkaa huomenna taas viikon vapaa, ni onhan se kiva sitte päästä yhessä liikkumaan ja touhuumaan, jos tää nyt menis ohi!

Viime yönä neiti noudatti tutuksi tullutta kaavaa, eka 4h pätkä, sit 2h syömis välit ja 3-4 aikaan 1h hereillä ja muutenkin aamuyö nukkuminen höystettynä hillittömällä öhinällä ja ähinällä.. ihme ääntelijä kyllä :D nukkuu mutta pyöriikö sitten ilmaa, ei ainakaan huuda.. muistin jopa ryöhtäyttää yhessä välissä ja tuli röyhty, mutta äänet jatku.

Ja miula tulee toisesta tissistä hirveellä paineella maitoo, ja vaikka tyhjentäisin sitä alux, ni syöminen on yhtä riuhtomista ja repimistä.. ärsyttää.. toisen tissin kanssa syöminen on niin kivaa!!

Nyt lähen laittaa neitin partsille, PROFIILISSA kuva tupla leukasesta hymynaamasta :D

ä ja nöppöskä 4vk
 

Yhteistyössä