***ELOMASSUT 2008***syyskuussa

Huoh, mikä yö takana...tytsy ei meinannut millään alkaa nukkumaan ja kukuttiin miehen kanssa ainakin kahteen saakka yölläm hereillä. Tyty huusi melkein koko ajan täyttä kurkkua ja tissi ei kelvannut, ei pullo, vaippaa vaihdettiin ja väänsikin sitten isot kakat. No, sekään ei auttanut. Sylissä kanniskeltiin ympäri kämppää silmät ristissä. En tiedä sitten onko pikkuisella vatsanväänteitä :( Sängyssä kun maattiin niin vatsan päällä ei ollut hyvä olla, mikään asento ei ollut hyvä. Oli kamalaa katsoa, kun toisella oli selvästi paha olla. Alkuillasta nukkui 1,5 h:n pätkän. Ja sitä ennen n.tunnin pätkän. Jos oli sitten yliväsynyt?

Onko muilla muuten sillain, että vauva ei suostu syömään pullosta? Meillä on neiti alkanut sellaiseksi. Saa kauheat raivarit, kun pullosta juo ja ei siitä sitten mitään tule. Eilen meinaan lähdettiin miehen kanssa ekaa kertaa ulos syömään ja ei ehditty olemaan kuin 50min. kun mun äiti, jolla vauva oli hoidossa soitti, että ei suostu millään syömään pullosta ja raivoaa, eikä saa mitenkään rauhoitettua. No, se reissu nyt meni muutenkin ihan pyllylleen, kun mies sai ihan palanutta pastaa :$ Munkaan annos ei kauhean hyvä ollut.Kauhia valitus :ashamed:

Että tämmöistä täällä. Nyt on alkanut nämä yöt takkuamaan. Tiedä sitten mistä, vaikka mikään ei ole muuttunut. Jospa se kuuluu ikään, kun hän tulee ens viikolla jo 2kk.

Kiia, melluli ja shihzu Voimia niitten miesten kanssa! :hug:

Ompa söpöjä vauvoja Triinulla ja salamanterilla

Bella-Lumia ja tyty melkein 2kk

Jaa niin, tosta Bebanthenista...olen "kauhea" bebanthen käyttäjä ja vaikka putkilossa lukee, ettei tarvitse pestä pois ennen imetystä niin kyllä mä pesisin pois, koska lääkettähän sekin on. Mutta kukin taplaa tyylillään. =)
 
Heipsan!

Nyt on tää mamma väsynyt eilisestä juhlimisesta. Mies lähti kymmenen jälkee töihin ja nyt oon täällä yksin lasten kanssa. Meinaan koko ajan nukahtaa, neiti nukahti just, mutta esikon kanssa pitäs jaksaa touhuta.
Tytsy oli pitäny isännän kiireisenä koko yön; oli heränny syömää tunnin välein! :eek: Vaistoskohan tuo jotenki, että äiti ei oo kotona imettämässä?! Kun ei normaalisti herää kun kaks kertaa yössä syöpöttelemään.

Mä oon jostain kuullu, että imetyksen jälkeen kun puristaa tisusta maitopisaran nännille, niin auttaa rohtuneisiin nänneihin.

Nyt leikkii legoilla... :wave:

Väsy HooÄs ja Aliisa 4vko2vrk
 
Huomenia

Kyllä täälläkin välillä palaa hermo mieheen ja tuntuu että olisi helpompi olla lapsen kanssa kahdestaan. Eihän tuollaisen pienen vauvan hoidossa mies nyt niin hirveästi voi auttaa kun se melkein vain nukkuu ja syö, mutta mies voisi kyllä vaikka mulle laittaa ruokaa että ehtisin kunnolla syömään sillä välin kun vauva nukkuu ja autella kotitöissä vähän enemmän. Onneksi edes sitten siivoaa kun on vieraita tulossa, mun puolesta olkoot paikat muuten kuinka sotkussa tahansa toistaiseksi.
Illalla sitten kyllä pitelee vauvaa, vaihtaa vaippaa ja antaa pullosta ruokaa jos tarvii, mutta mielummin saisi noissa kotihommissa auttaa..

Minäkin olen tuota Bepanthenia käyttänyt ja ihan hyvin on toiminut. Se kun on vielä niin monikäyttöinen voide.

Bella-Lumia oletteko kokeilleet erilaisia tutti-osia niihin pulloihin jos johtuu siitä ettei tykkää juoda. Vai onko vauva kuitenkin aiemmin juonut pullosta?
Toivottavasti ongelma ratkeaa, kyllähän se vähän tuota hoito-asiaa helpottaa.

Mukavaa sunnuntaita

miranth ja vielä nimetön vauva 2vko 4päivää
 
Kylpy, kuinka usein työ kylvetätte vauvoja?? Mein neiti on alusta asti käyny 2 X vk, napatynkä irtos heti kotiuduttuamme, eli ollaan voitu kylpee hyvin!! Entä laitatteko öljyy tai jotain pesuaineita?? kylpy veteen?? mie en oo laittanu..

Korvikkeesta mitäs ootte mieltä kannattasko sitä kokeilla antaa välillä pieninä annoksina, ihan vaan sen takia, että vauva vähän tottus pulloon ja maha vähän siihe korvikkeeseen, ihan sitä varten et joskus sais jätettyy hänet hoitoon ja pakastettu maito loppuis.. ni ei sitten suorilta tartteis antaa hirveesti sitä korvikketta, ettei masu menis tukkoon.. (niin kävi esikolla..)

Saikohan kukaan tosta selkoo.. Mut kommentoikaa!!!

Nii ja tsemppiä noitten miesten kanssa!! Meillä on ollu kaikenlaista koko yhessä olon aikana ja huomaa että miehellä on ihan samanlaisia oireita, ku miullaki niiku menkat ym.. Ja nyt on ollu joku kolmenkympin villitys- kesä ja vauvan odotus stressi ja ja vauvan syntymän jälkeinen stressin laukeaminen ja ym. ym. ja nuo kaikki purkautuu yleensä kavereitten kanssa olemiseen (eli baarissa käymiseen..) välillä enemmän ja välillä vähemmän.. Mutta kyllä ollaan noista aina selvitty ja mieskin on oppinu jopa puhumaan, ja eihän siihen mennykkään ku 8v. :D

vauvan hoidossa auttaa sen verran että viihyttää ja sylittää vauvaa iltasin jos mie en oo saatavilla, mutta eniten auttaa poitsun hoidossa, eli käytännössä hoitaa ton 4v. jutut sinä aikana ku on ite kotona, mikä on suurin apu ja pojan kannalta äly hyvä juttu!!! ja keittiössä siivoilee ja tekee meillä ruuat (aina tehny, ku tykkää siitä..), että onhan noikin tosi hyviä apuja!!meillä toimii hyvin näin!!
 
... ja takaisin täällä. Poika nukkuu vihdoinkin sikeästi takapihalla, varmaan hänelläkin kunnolla univelkaa eilisillasta.

Tsemppiä kaikille, joilla toisen puoliskon kanssa ongelmia :hug: Meillä mies osallistuu nykyään kiitettävästi vauvan hoitoon ja kotitöihin. Kun vauva oli kaksiviikkoinen ja mies palasi töihin, oli tilanne hieman toisenlainen. Kun mies tuli töistä kotiin, hän suurimman osan ajasta käytti omiin juttuihinsa; netissä surffaamiseen, telkkarin katseluun, lehtien lukemiseen jne. Juttelin sitten asiasta hänen kanssaan yhtenä iltana, kun itsellä alkoi olla väsymys sitä luokkaa, että itku oli lähellä koko ajan. Sanoin, ettei se töissä oleminen sitä oikeuta, että vaan toinen luopuu kotona kaikesta omasta ajastaan ja omista jutuistaan ja toinen jatkaa samaan malliin kuin ennenkin. Tulee sekin tilanne eteen, että molemmat on duunissa, niin ei se jako tule silloinkaan menemään ihan niin. Hän ymmärsi ja oli tosi pahoillaan; sanoi vielä, ettei hän ollut ollenkaan huomannut, että viettää niin paljon aikaa minusta ja vauvasta "syrjässä". Nyt tosiaan kotityöt hoituu lähes puoliksi iltaisin ja vauva saa kahdenkeskistä aikaa myös isänsä kanssa :heart:

Huomenna olis neuvolalääkäri aamupäivästä ja pitäis päättää kohtapuoliin otetaanko se suun kautta anettava rotavirusrokote. Ootteko te useampilapsiset sitä ottaneet ja onko siitä tuntunut olevan hyötyä?

kaneliomena ja Elmeri (6 viikkoa+1 pv)
 
Hei kaikille!

Niin se aika vaan rientää. Meillä arki on palautunut ja jonkinlainen rytmi. Iltaisin mennään nukkumaan klo 20-21 ja yöllä syödään kerran, n. klo 01-02. Sitten nukutaan aamuun klo 7, ihana, rauhallinen poika. Mitoista ei mitään hajua, neuvola viimeksi kuukausi sitten ja seuraava kerta vasta viimeinen päivä tätä kuuta. Samalla minulla on jälkitarkastus ja vauvalla lääkäri, sama lääkäri tutkii molemmat.

Sen voi koosta sanoa, että kasvanut on. Useita vaatteita on jo jäänyt pieneksi. Sisällä meillä käytetään pitkähihaista bodya ja puolipotkareita. Ulos kun mennään laitan päälle äp:n vanuhaalarin ja äp:n tumput ja sukat + puuvillahattu.

irtosora meiltä löytyy Jaakko-poika. Ristiäiset oli viikko sitten, huomenna Jaakko on jo 7vko vanha. Tässä kuva viikon takaa:



Nyt vasta alkaa tajuamaan, että tässä ollaan ihan oikeasti taas kotona vauvan kanssa ja ei ole kiire mihinkään. Viimeksi kun piti näihin aikoihin palata töihin, kun synnytyksestä oli se kaksi kuukautta, kun sitä vauvaa ei kotiin saatukaan. Meidän arki menee nyt tässä kotosalla, mitä nyt 4v poika eilen kysyi: Milloin sä oikein meet töihin? Koululaiset taas ilmoittivat: Ihana äiti, kun olet kotona kun tullaan koulusta. Ei paljon paremmin asiat voisi olla.

Kirpakkaa syksyä ja jaksamista kaikille!

Varsinkin kaikille ensinmäistä vauvaa hoitaville, vauva-aika on todella lyhyt ja pian helpottaa vaikka se ei aina yön pimeinä tunteina siltä tunnu.

Scala, Jaakko 7vko ja isommat

Ps. Ei meidän Jaakko kalju ole, vaikka siltä näyttää. Kasarityyliin löytyy tummanruskea pitkä takatukka. :LOL:
 
miranth Sekin tuli mieleen, että kokeilis erilaisia tuttiosia. Nyt meillä on käytössä Ainun pullot, mutta jotkkut on vissiin kehuneet Aventin pulloja? Tyttö on kyllä ennen suostunut syömään pullosta, että en sitten tiedä. Ja toki olen onnellinen, että pystyn imettämään ja meiltä tuo tissittely onnistuu :) Onhan se parasta ravintoa vauvalle. Mutta olisi mukavaa, että myös joku muu voisi hoitaa vauvaa ja pääsisi itse joskus käymään jossain muutaman tunnin. Nania ollaan annettu alusta lähtien, mutta siitä kahden desin tetrasta menee suurin osa hukkaan, kun ei hän paljon sitä tykkää syödä. Mutta joskus on pakko antaa pullosta, että saa rinnat hiukan levätä. Taitaa taas tämä juttu mennä sivuraiteille. Niin ja pumpulle en kovin hyvin heru.

Kylvystä: Me ollaan kerran viikossa kylvetetty tyttö ja kylpyveteen ollaan laitettu tuota Natusanin öljyä. Varmaan sitä voisi kohta kylvettää useamminkin, mutta pikkupesuilla ollaan pärjätty ja kun tuo tyty ei paljon puklaakkaan, niin ei senkään takia olla useasti kylvetty.

Jaaha, tyty herää...
 
Sujuvasti olin vauvan kanssa ratsastusseuramme kisoissa tuomarina. Vauva tuhisi tyytyväisenä liinassa luokkien ajan. Viimeisen luokan aikana tuli tauko ,kun kävin vauvan imettämässä :) .

Meillä mies hoitaa paljon molempia tyttöjä jo "pakostakin" ,silloin kun olen töissä. Muutenkin kyllä osallituu ,mutta sanoa pitää aina välillä. Kotityöt suurimmaksi osaksi mun tehtävä, mutta nyt kun tämä talomme on ihan valmis niin mies saa myös alkaa tarttumaan imurinvarteekin.

Kylpy Meillä kylvetään pari kertaa viikossa. En laita mitää veteen ,kun iho on hyvä. Enkä myöskään rasvaile kylvyn jälkeen. Turha totuttaa ihoa rasvoille ,jos ei niille tarvetta.

Bella-Lumia Varmaan masuvaivoja vauvallanne. Meillä esikolla oli juuri parin kuukauden iässä tuollaista. Vyöhyketerepiasta apu löytyi. Minä kiikutin tytön silloin heti vyöhyketerepeutille ja viisi käyntiä riitti. Pulloista me ollaan Aventin pullot todettu parhaiksi.

Niin tuosta Rota-rokotteesta. Me ei oteta ,eikä otettu esikollekaa. En oikein pidä mistään ylimääräisestä rokottelusta.

Nyt kaffille ,kun vauvakin nukahti tähän syliin ja esikko nukkuu pihalla vaunuissa.
-Poni ja vauva 5 vko:a
 
Kertokaas teidän tavoista hoitaa vauvaa. Mulla on ollut tapana aina aamulla 7-8 aikoihin, kun vauva herää, heti ensimmäiseks aina syöttää (ja röyhtäyttää) ja sen jälkeen tehdä aamupesut ja -hoidot. Kylvetän vauvan kerran viikossa, (joskus kaks kertaa), muina aamuina ihan vaan kostutetulla vanulapulla puhdistan kainalot ja taipeet. Kakkapylly tietysti pestään kraanan alla. Kuivaan ja laitan vauvaöljyä taipeisiin ja ihoa hoitavaa voidetta pepulle. Vauva saa ilmakylpyä yleensä siinä samalla. Vaipan vaihto ja puhtaat vaatteet ylle. Sen jälkeen seurustelua (meidän vauva tykkää kattella lattialla matolla värikkäitä leluja ja tutustua sylissä ollessaan kodin eri huoneisiin) kunnes vauva ilmoittaa nälästä/väsymyksestä. Syöttö (samasta rinnasta, jotta takamaito tulee myös käytettyä. Muista röyhtäytys) ja nukkumaan. Yleensä vauva nukahtaakin tissille.

Pitkin päivää tuo "ohjelma" on jokseenkin sama aina ku vauva herää unilta. En tietenkään tee pesuja uudestaan (paitsi kakkapyllyn pesut!), enkä koko ajan oo sitä vauvaöljyä tai voiteita laittamassa vauvan iholle. Voidetta laitan pyllylle, jos se punoittaa.

Yöaikaan jätetään tuosta "ohjelmasta" lisäksi seurustelut pois ja yleensä yöaikaan puhdistan kakkapyllyn ihan vaan kosteuspyyhkeellä tai kostutetulla wc-paperilla. Ku oon huomannut, että kraanan alla peseminen piristää ainakin mein vauvaa ja yöaikaan vältän kaikkea mikä vois häntä enempää herättää (valot, juttelu yms.), jotta saan hänet sitten pian taas takas yöunille.
 
Tänään on ollut ihan järkyttävä päivä. Oon kulkenut taas kuin sumussa :/ . Ei vauva mua sillain valvottanu yöllä, kai en ihan tarkkaan muista. Kerran sen kuitenkin vaan syötin. Sillon kun heräsin maitoa lämmittään, mulle tuli aivan älytön ahdistus kohtaus :( , oli sellanen olo että olisin voinu vaan huutaa suoraa hutoo ja ei sekään olis auttanu. Itketti ja vihastutti samaan aikaan. Aamulla oli samanlainen olo, mutta lievempänä. Miehellä särki päätä ja se päätti jatkaa unia, olisin itekin halunnu nukkua. Vauva nukahti tossa joskus kaiketi ysin jälkeen. Lähsin siskon ja esikoisen kanssa salille yhentoista maissa ja jätin vauvan ja miehen nukkuun. Tulin puol yhden aikaan takasin ja masa oli vähän ennen heränny. Se oli juonu tilkan maitoa ja pulauttanut kauheet pulit miehen syliin. Kyllä se sitten joi vielä 100 ml kun tulin mutta tais nukahtaa heti takasin. Nyt sen jälkeen ei ole juonu kuin ehkä 40 ml ja niistäkin suurimman osan pulauttanu ulos. Mitä mieltä olette?

Nyt ruokaa tekeen

salah ja masa 4 vko ja 1 vrk
 
salah: meillä on neitillä aina välillä sellasia päiviä, että tuntuu, että heräilee vaan syömään ja nukkuu tosi paljon. Ja syökin vaan toisen tissin, eikä molempia kerralla. Meidän neiti on kans 4 vko ja 1 vrk. Mutta yleensä on kyllä seuraavana päivänä sitten jaksanu enempi valvoo.

Mulle iski perjantaina raju rintatulehus molempiin rintoihin! Kuume nousi 39 asteeseen ja piti käydä lääkärissä lääkekuuri hakemassa. Viime yönä ärähti neitillä pylly tosi punaseks eikä meinaa millään rauhottua. Oon kokeillu Bebantenia, sinkkivoidetta, talkkia, ilmakylpyjä ja vaippaa vaihdettu tiheeseen, niin ei tunnu mikään auttavan. Voiskohan tuo johtua tuosta mun lääkekuurista? En tiiä pitääkö mun kuurin ajaks harventaa imetystä ja antaa Nannia useemmin, jos pylly vielä tuosta pahenee. Vaikka mun tissien kannalta imetys ois hyväks, mutta jos pikkunen nyt joutuu siitä kärsimään. :( Pumpulla kun en saa rintoja tyhjennettyä.

No nyt neiti hermostuu tässä sylissä, pitää lähtee taas vaipan vaihtoon...
 
Huomenna olisi neuvola, pojalle annetaan rota-virusrokote tai se on nestemäinen suun kautta otettava. Meillä kunta tarjoaa ensimmäisen annoksen ja kaksi seuraavaa joutuu itse kustantamaan. Tänä vuonna on ollut kokeilu kesäkuun loppuun saakka, että vauvat ovat saaneet rota-virusrokotteen veloituksetta. Nyt vuoden loppuun saakka saadaan yksi annos veloituksetta ja ensi vuoden alusta se tulee normaaliin rokotusohjelmaan, joten väliin putoajia ollaan.

Parina viime yönä poika on nukahtanut noin klo 12:00-12:30 herännyt syömään klo 03:30-04:00 ja sitten taas syömään seitsemän jälkeen.

Viihtyykö muiden vauvat sitterissä? Meillä viihtyvyys on hyvin vaihtelevaa, toisinaan ei suostu olemaan siellä millään. Onko kokemuksia kantoliinasta tai rintarepusta tms. poika tuntuu välillä olevan oikein takiainen niin olen alkanut miettiä, jos jonkinlaisen kantosysteemin hankkis.

Mies osallistuu tosi hyvin vauvan hoitoon, mutta hänellä vuorotyö ja tekee joko 12 h tai 24 h vuoroja. Nytkin on la-ma aamu kahdeksasta ilta kahdeksaan, joten yksin saan päivät taloutta pyörittää ja poikaa kanniskella. Välillä vuorot on sitten ilta kahdeksasta aamu kahdeksaan niin nukkuu sitten päivät. Onneksi on sitten myös pidempiä vapaitakin. Tänäänkin soitti päivällä töistä ja kysyi haluanko, että hän pyytää äitinsä tänne poikaa katsomaan, jotta pääsen esim. koirien kanssa kunnolla ulkoilemaan. No en halunnut ja osaanhan mä itsekin pyytää jos tarvii, mutta kaunis ajatus kuitenkin. Sitten kun mies on vapaalla niin voin kyllä mennä ja tulla niin kuin huvittaa, hän hoitaa poikaa mielellään. Olen muutaman kerran sanonutkin, että kävis välillä vaikka kaljalla tai pyöräilemässä, mutta ei tunnu kiinnostavan.

Tämän 6 viikon aikana olen tullut siihen tulokseen, ettei minusta kotiäitiä tule. Nautin kyllä kotona olosta ja tottakai tykkään hoitaa poikaa, mutta ei tämä silti minun juttuni ole. Kaipaan jo kovasti jotain ns. aktiviteettia aivoille. Onneksi olen edelleen yliopiston opiskelija ja ajattelin ensi viikolla ottaa ohjelmaan ja suunnitella mitä kursseja tässä syksyn aikana suorittaisi. Imettäessä olisi hyvin aikaa tehdä jotain "hyödyllistä".

Lauren ja poika reilu 6 vko


 
Hellurei!

Ristiäiset ohi! Ja nimi vauvalla, piti lopulta heittää kruunaa ja laavaa kun oli kaks eri vaihtoehtoa ja molemmat hyviä! :LOL: no jäi yks hyvä nimi jemmaan... Eli meijän tytöstä tuli Tilda Marilla.

Hienosti Tilda (hassua puhua nimeltä kun tähän asti ollu vaan vauva) oli koko päivän eikä juuri itkenyt. Väkeä oli reilut parikymmentä ja lämmin tunnelma oli. Ihanat juhlat kyllä. Mä tykkään kun on paljon väkeä ja sukua koolla. Mun puolen sukua on ollu tapana juhlia tyyliin ns."kissanristiäisiäkin" porukalla eli ei tarvi aina olla ees isot tai merkittävät juhlat kun kahvitellaan isommalla sakilla.

Huomenna neuvolaan ja illalla tulee mun kavereita vauvaa kattomaan ja isäntä saa mennä isompien kanssa siksi aikaa kyläileen.

Mutta nyt unten maille tai ainakin yrittään.. saas nähä kuinka yö menee.. nyt Tilda on alkanut nukkumaan suht hyvin ja saattaa syödä ennen puolta yötä, sit joskus kahelta ja sen jälkeen 08-10.00 välillä seuraavan kerran ja siitä sit päivä tiheämmin.

Mä oon pessyt vauvan kerran viikossa enkä oo rasvaillut vielä. Kuivaihoinen vähän on ja en sen takia kovin usein kylvetä, kosteuspyyhkeillä pyyhin päivittäin. Samoin pikkukakat pyyhin kosteuspyyhkeellä ja isommat juoksevalla vedellä.

Hyvää yötä kaikille! .. tuun kertoon meijän mittoja huomenissa jos ehdin!
 
Lauren-78 Mulla oli esikolle Ergon-reppu silla vauvatuella ja nyt vauvalle hommasin liinan. Liinasta tykkään vauvalla paljon enemmän, kun on niin tukeva. Vauva kyllä viihtyy molemmissa. Liinan avulla pystyy tekemään kaikkea vauva mukana tyytyväisenä. Vauvan pitää vaan tottua liinaan. Eka kerralla vähän itku ,mutta kun lähti heti liikkeelle niin rauhottu ja nyt viihtyy vaikka vaan seisoo paikallaan.
 
Huomenta :)

Huh huh, olipas taas ilta, Masa huusi pari tuntia, ei mikään ollu hyvä. Luulen että oli nyt kyllä mahavaivaa. Nukahti siinä n. 22.00 ja nukkukin sitten melkein neljään asti ja siitä sitten vielä puol seiskaan. Että nukkui taas hienosti yhden pitemmän pätkän :) . Itellä on ihanan virkeä olo.

Mies lähti viikon isyysloman jälkeen töihin, outoo kun saa taas tehdä kaiken yksin. Tottu viikon aikana siihen että on toinen tässä kenelle voi vauvan lykätä jos on jotain omaa touhua. No, me ollaankin sitten lähdössä mun yhdelle ystävälle kyläileen.

huomenna olis neuvola, varataan jälkitarkastuskin samalla mulle. Oon vähän tuolla salilla ottanu rauhallisemmin, eilenkin kun oltiin niin yhdessä lihaskoneessa taas tuli hyvä muistutus siitä että olen tosiaankin kuukausi sitten synnyttänyt. Mulla kun on vaan niin hyvä olo kaikinpuolin, etten välillä tajua ja muista että en ole varmastikaan palautunut vielä.

nyt äkkiä vielä sähköpostia kirjottaan yhdelle ystävälle ennenkuin Masa heräilee

:wave:

salah ja masa 4vko ja 2 vrk
 
jep, kirjotin pätkät ja sit kadotin ne, kun kävin vahingossa uudelleen ihailemassa scalan Jaakon kuvaa. terkkuja, scala, pojan nimikaimalle!

öö, mitäs mää äsken kirjotin... joku toinenkin oli synnyttänyt takiaisen eikä ihmislasta? meillä on kantoliina käytössä, poika nukkuu siinä just nyt ja viihtyy siinä hereillä ollessaankin. hug-a-bub-liina on kyseessä ja käytössä kietaisuristi II (kehto) -sidonta. baby björnin (tai jonkun) rintareppu odottaa sit sitä aikaa, kun 3 kk on mittarissa ikää. sitteriin vauva pääsee tutustumaan torstaina, kun tulee 1 kk täyteen. neuvolatäti katteli kotikäynnillään, ettei siihen nimenomaiseen sitteriin sovi aiemmin istuttaa, on turhan pysty asento.

meillä vauva tutustui eilen Lambi-lampaaseen :D hän köllötteli lattialla (takiaisen äidille terkkuja - vauva on alkanut viihtyä lattiallakin pehmoalustan päällä, mutta kaikki jutut vaatii pitkää tutustumista ja useita toistoja) ja käden ulottuvilla ollutta pehmolammasta hän tillitti vaikka kuinka kauan, puhisi innostuneena ja - jos ei äiti nyt aivan omiaan kuvittele - kurkotti sitä kohti. mut ehkä toi oli mun unelmia vaan tuo vika ;)

jaaha, nyt taas venytellään siihen malliin, että kohta on apukädet näppiksellä.
mutta salah, tsemppiä! ahistumisfiiliksiä täälläkin joskus pyörähtää kääntymässä :| mut sit ne menee ohi. jos ei mee ohi, niin juttelethan jonkun kanssa asiasta, eikös?

jos ei poju nyt herääkään, käyn kattomassa viel, mitä edellisellä sivulla on kirjotettu...

irtis ja Jaakko 4 vkoa

p.s. kantoliinasta vielä - hereillä ollessa usein poika vaatii, että kantoaluksen pitää liikkua, joten siivoilen ensin pätkät ja sitten vasta asetun jonnekin syömään aamiaista, tms. ja sit jos hän heräilee välillä, pitää vähän hytkyttää pakettia, niin taas maistuu uni.
 
neitiperho
Olisi sitten taas viikonloppu takana.
Täytyy kyllä myöntää että hyvinkin rankka sellainen. Lapsukaisen kanssa on hyvin kyllä mennyt, siitä ei voi valittaa. Miehen kanssa vaan todella tuskaa. Meillä menny todella hyvin aina tähän asti, kun neiti syntyi. Loppuviikosta alkuun tuli pientä riitaa ja viikonloppuna se totaalisesti räjähti. Mies oli ottamassa ja lauantai yönä kun kotiutui niin aheni entisestään. Mitään järkeähän ei ole kännisen kanssa puhua mistään, mutta ei sitä saanu hiljentymään sitten mitenkään. Nyt muutaman kerran vaan löytäny miehestäni täysin uusia puolia kun se on ottanut, joita en olisi koskaan uskonut näkevän sellaisesta rauhallisesta ihmisestä, joka humalassakin yleensä on lepposa.
No vaihdoin sitten suosiolla itse lopulta punkkaa ja vaihdoin neidin nukkumaan itseni viereen ja ovet säppiin. Sainpa sillä lopulta miehen edes pois vierestä. Miehelle tosissani ilmoitin eilen, et joko juominen nyt loppuu kokonaan tai seuraavalla kerralla sen tullessa baarista kotiin ei löydä mua enää tästä talosta, mutta ei myöskään lastaan.

Parisuhde sitten tosiaan joskus vaatii vähän turhankin paljon. Todellakin osaan ymmärtää siis teitä muitakin joilla takkuaa välillä. Noh, mutta mennään taas päivä kerrallaan. Saa vaan nähdä mitä keksin huomiselle. Oli tarkoitus mennä kosmetologille, mutta mihin lapsen laitan siksi ajaksi. Miestä halua edes pyytää katsomaan. Viime viikolla sain jo kuulla siitä kuinka kauppaan lähdin ilman lasta, kun siskoni sen aikaa katsoi sitä meillä. Miehen mielipide asiaan, että on se kumma kun pitää lapsen vahti pyytää kauppareissun ajaksi, mikä nyt hoituisi vaivattomasti yhdessä lapsenkin kanssa. Päätelmä (miehen logiigalla), että olen varmaan mennyt johokin muualle kuin kauppaan. Että tässä vähän suuntaan meidän ongelmista :ashamed:

Anteeksi, ei tullut tähän kirjoitukseen muuta kuin valitusta taas....
 
lauren-78: kiitos onnitteluista. Karvaa Archiella riittää, mut vielä on suht helppo.

Pikkumies oli mukana ja sillä oli varmaan ainoana eilen lämmin vaunuissa, kun me muut palrltiin sielläurheilukentällä koko päivä. Meidän pieni mies siis aloitti koiranäyttelyissäkäynnin pienenä =)
 
Hei mammat!

Kuinka kauan teillä on kestänyt synnytyksestä, että vauvan henkilötunnus on tullut postissa?

Entäpä tietääkö joku tuosta isyyden tunnustamishommasta, tuleeko siitä jotain infoa postissa esim. väestörekisteristä tai jostain muusta, vai täytyykö itse omatoimisesti vaan varata aika jostakin..? Kun muistelen kuulleeni, että eikö se tunnustaminen pitäny käydä tekemässä muutaman viikon kuluessa vauvan syntymästä?

Muita "nimiäisten" pitäjiä elomammojen joukossa? Hyviä ideoita nimiäisiin? Ootteko pitäneet kuin pian syntymästä? Me ajateltiin pitää aikaisintaan 1.11. kun pidetään ne pohjoisessa, eli sinne täytyy sitten ajaa.

Elo-onni ja Jyry 1vk
 
elo-onni08 meille oli tullut vauvan henkilötunnus kotiin kirjeitse jo sinä aikana kun oltiin vielä pojan kanssa sairaalassa, samoin kuin sosiaalivirastosta oli tullut kirje että meille on varattu aika isyydentunnistamiseen, jossa käytiin nyt perjantaina. Minä odotin kauhulla että kuinka henkilökohtaisuuksia siellä kyselevät, mutta ei se ollut sen kummempi kuin laitettiin pariin paperiin allekirjoitukset :D
 
Moi taas pitkästä aikaa :wave:
aika on hurahtaanut aivan äly nopiaa, meidän vaavi on jo kuukauden vanha.
onnea kaikille viimeisille jakautuneillekkin :flower:
meillä on mennyt suht. hyvin arki, yöllä tietty vois paremminkin nukkua parhaimmillaan vauva heräilee tunnin välein mahaa ongelmia meinaa hieman olla piereskelee hirveesti ja ähisee kakkaa joka ei taho tulla.
perjantaina käytiin neuvolassa niin olihan se poitsu kasvanut paino jo 4555g(3155g) eli melkeen puoltoista kiloo tullu 1kk lisää ja rintamaidolla mennään.
täällä oli jo joku muukin uskaltautunut salille mäkin aloittelin viime viikolla treenit jälleen, pitäs vaan koittaa ottaa näin alkuun hieman rauhallisemmin.
vatsalihaksia en oo vielä viittinyt ruveta tekeen ku oon kuullut että tässä vaiheessa siitä vois olla enemmän haittaa kun hyötyä, oonko väärässä?
ristiäiset meillä on ens viikon torstaina(vuorotöitten vuoksi keskellä viikkoa) nimi on vielä ihan hukassa.
onko teillä muilla täysimettäjillä kuukautisia tullut? itellä alkoi eilen ekat menkat ja vuotaa aivan älyttömästi kaks yö rättiä pitää olla housuissa ja sohvalla ollessa pyyhe kaksin kerroin varalta alla.
meillä on parisuhde ihan ok, lapset pitää koko ajan niin kiireisinä niin ei kauheesti oo ollut aikaa tolle miehelle.
en enään muista mitä muuta piti kommentoida, täytyy tulla uudelleen kun muisti palaa.


MOIDO!!
 

Yhteistyössä