***ELOMASSUT 2008***syyskuussa

Eilen oli neidillä 1 kk neuvola.
Paino: 5855 g (4130 g)
Pituus: 56,6 cm (52,5 cm)
Päänymp.: 38,3 cm (36 cm)
Taitaa meidän neitokainen olla melkein kaikista painavin tässä pinossa :LOL: Kovasti muiden vaavit jää reilusti alle 5 kilon!! No, olihan syntymäpainokin jo aika suuri.

Kauheeta toi eilinen Kauhajoen ampumavälikohtaus. Mies oli siinä töissä muutaman kilometrin päässä keskustasta ja me ite asutaan vain 40 km päässä Kauhajoesta. Ei täs kohta uskalla lapsiaan laittaa kouluunkaan, kun koskaan ei tiedä kenen oppilaan päässä pimahtaa ja tapahtuu sitten tuollaista. On tämä hirveää ja voin vain kuvitella miltä varsinkin kuolleiden omaisista nyt tuntuu. Voimia heille :hug:

Aukile: Kyselin siitä eilen. Eihän se täti ensin meinannu sitä löytää ton pöheikön seasta :LOL: Aukile pysyy hieman auki aina 2 vuotiaaksi asti sen takia, että pää mahtuu kasvamaan.

Jaksais ruveta kirjoittamaan Camillan saamaan vauvakirjaan tietoja. Siinä onkin urakkaa taas kerrakseen.

Meillä on porukka jälleen nuhassa. KAIKKI lapset on suht kovassa nuhassa ja mulla toistaiseksi vain lievänä. Vauvallakin nenä on tukkoinen ja olo sen mukainen: itkeskelee, mutta kuumetta ei ollut ja syö suht hyvin. Toivottavasti mies muistaa töistä tullessaan hakea niitä keittosuolatippoja.

Pakko jatkaa päivän hommia. Muuten ne taas seisoo, kun ei niitä kukaan muukaan tee :headwall: Jaksellaan eteenpäin :heart:

Tatjana80 ja Camilla 5 vkoa 2 pvä
 
Ennu: Meillä poju muuten nukahtaa sänkyynsä hyvin, mutta yöunille mennessä on sama juttu eli huuto tulee, kun pinnikseen yrittää laskea. Muutamana iltana oon kokeillut seuraavalla tavalla: sylittelen pojan puolinukuksiin ja vien pinnikseen, josta yleensä seurauksena aluksi käninää. Nostelen tuttia suuhun, silittelen päätä ja hyräilen unilauluja. Jos poju nostaa isomman metakan, otan hänet syliin ja rauhoitan kunnolla ennen kuin lasken takaisin sänkyynsä ja taas jatkan silittelyä ja taputtelua. En tiedä onko systeemistä ollut jotain apua, mutta eilen, kun Elmeri oli taas todella väsynyt neljän tunnin valvomisen jälkeen ja minä odottelin kunnon nukutus-sessioo niin poika nukahti samantien, kun sänkyynsä laskettiin ja nukkui seuraavat kuusi tuntia =) :heart:

Ristiäisiin olis vielä vaikka mitä tekemistä, mutta mulla on ongelma mistä suunnasta aloittaisi :D (... päätin sitten aloittaa täällä hengailemisella :whistle: ) Mulla on vielä vaatteet ostamatta, samoin kaikenlainen pikkusälä serveteistä lähtien on vielä kaupan hyllyllä, joten huominen meneekin shoppailun merkeissä.

Tähän väliin vielä suurkiitos HooÄssälle tuosta aukileen sykkeen selventämisestä =)

kaneliomena ja Elmeri (7 viikkoa 3 päivää )
 
Täällä oli myös jälkitarkastus. Kaikki hyvin. Hb jopa 150 :) . Painoa on vielä 7 kiloa ,mutta saakin olla ,kun imetys laiduttaa koko ajan. Meillä oli jälkitarkastuksessa täytettävänä sellainen "masennus kaavake", jolla koitetaan saada ilmi raskauden jälkeinen masennus. En ollut masentunut :). Onko muilla ollut sellaista?

Emeelia Minä myös itken tosi herkästi edelleen. Lähinnä juuri onnesta ja iloista, kun lapsoset on niin suloisia. Nyt jo hirvittää ristiäiset ,kun siellä itkettää ihan varmasti.

Jospa menis hetkeksi pötkötteleen ennen kuin typykät herää..
-Poni ja vauva 6 vko
 
kaneliomena: samaa ollaan täällä tehty, mut ehkä se tosiaan alkaa jossain vaihees tepsiä. Synnärillä poika varmaan pääs äitin viekussa nukkumisen makuun.

Meillä on jo hoidossa pöytäkoristeet eli kukkaset ja kynttilät. Pitopalvelusta tulee kakku ja voileipiä. Ne servetitkin on jopa ostettu :) Omat vaatteet löysin ihan tuurilla alennuksesta ja tosi kiva kauluspaita, mis on vihreitä raitoja. Kenkineen ehkä 35 euroo. Ostin kunnon mummokalsarit, vaik painoo on lähtent sen 10 kiloo vähän päälle ni masu välil viel pömpöttää. En tajua kuin lihava sitä ennen raskautta on ollutkaan :D maanpuolikas. Mitäs muuta sitä mahtais tarvita...muutaku leipoo. Sunnuntaina sit seurakuntatalolla riittää tekemistä. Kiva kirjottaa yhellä kädellä, kun pumppaan maitoo. Meen parturiin ja isukki jää pojan kas kahestaan. Eka kerta erossa pojasta iik! Luojan kiitos sähköpumusta :D

Mulla on vähän taipuvuutta masennukseen ja välillä tuntuu sellaiselta, että pitää vahtia itseänsä ettei siihen lipsu. Lähinnä silloin, kun poika huutaa kurkku suorana ja itse on tosi väsynyt. Tollanen kysely ois kyllä hyvä, kun en mä ainakaan helpolla ikinä myönnä olevani masentunut, saatika kaipaavani hoitoa :D Kaikki on aina niin mainiosti. Sitten kun meillä on tuota koliikkia niin, on välillä tosi raskasta.

Mitä d-vitamiineja te ootte antanut? Meillä on jekovit, mut ei tunnu sopivan mahavaivaiselle
 
Poni06: :wave: meidän neuvolassa on myös sellainen "masennuskaavake" ja sain ohjeeksi, että sen saa täyttää vasta muutamaa päivää ennen jälkitarkastusta. Viime raskauden jälkeen oli myös samainen lappu täytettävänä. Tuo on kyllä hyvä juttu! Siitä henkilökunta osaa katsoa onko joku masentunut lievästi tai pahoin ja osaavat neuvoa mistä voi hakea apua jos on tarvetta.

Ennu: Mä aloitin eilen (5 viikon iässä) Jekovit-vitamiinit vauvalle. Niitä on 3 edellistä lastakin saaneet niin miksei tämä uusikin tulokas saisi. Annan ensin yhtä tippaa ainakin viitisen päivää ja sitten lisään mukaan toisenkin tipan ja taas annetaan kahta tippaa viitisen päivää ja tulee kolmas tippa jne, kunnes tulee kaikki 5 tippaa täyteen. Ajattelin, että näin hiljaa totutellen ei ottaisi pienen vattalle... Saa nyt vain nähdä miten käy!!! Pikkusisko kokeili vauvallaan noita Jekovitteja eikä ne sille ainakaan sopineet. Vaihtoi ne Deetippoihin ja niistä ei ole tullut mitään vaivoja vaaville. Deetipat on vain sellaisia, että niitä pitää antaa aivan älymonta tippaa. Kauhuissani kerran kattoin, kun sisko lappasi lusikka tolkulla vauvalleen vitamiineja. Varmaan laittoi vain muutaman tipan/lusikka.
 
Oletteko saaneet kutsua meningokokki B-rokote tutkimukseen? Jos olette, niin osallistutteko ja jos ette niin miksi ei? Sain tänään lapun siitä, ja en nyt tiedä mitä ajattelisin asiasta (kyllä vai ei ja miksi ei).

Meillä on Deetipat käytössä. Neuvolasta suosittelivat kokeilemaan niitä ensiksi. Niitä tosiaan saa antaa tosi monta tippaa (20 rintaimetyksessä olevalle), mutta en ole kokenut sitä kovin suurena ongelmana.

 
argh.. ostettiin sitte uuet soffat ja katottiin et niissä ei ollu mitään (poistossa siis oliwat), nyt tuliwat ja huomasin et tuossa on käsinojan alla semmonen sentin/puolentoista sentin wiilto jota ei muuten warmasti ollu ku käytiin kattomassa.. se myyjä sanoi sillon että niitä ei sitte woi waihtaa jos jotain on mutta ei tuota kyllä sillo warmasti ollu, sen ois huomannu.. mitenkähän nyt.. wai onko jotai millä sais paikattua (soffat siis nahkaa)??

muuten ei kummempia, walwottiin sitte illalla yli puoleen yöhön ja saatiin nukkua neljään asti heräämättä! woi sitä ihanuutta kahden pätkäöiden jälkeen, kyllä sen sitte onki huomannu et tuli tänään siiwottua ja tiskattua jopa useempaan otteeseen (joka on mulle enemmän ku mahdoton tehtäwä :LOL: ), nyt ajattelin et kohta lähettäis käymään wähä käwelemässä kun kokopäiwä on menny sisällä löhötessä.. ja joo, mielessä käwäisi että käwis wähä jotain hywääkin ostamassa.. :p

juu´u, oon muuten jääny koukkuun siihen uuteen sairaalasarjaan! ja kamala se kauhajoen koulun tapahtuma...
Syvä osanottomme kaikille joille se tapahtuma oli läheinen (jos täällä on sellaisia ihmisiä )

Mutta voikaa hywin, - kutsu käy! :heart:
 
moro :wave:

rouses mulla on menny vähän ohi, saapiko kysyä: miksi sää kirjotat tupla-veellä? muistelen, että kirjotit jossain kohtaa, että sori taas tupla-weet, joten siitä päättelen, ettei se oo vaan tyylikysymys ;)

meillä oli tosi hyvä yö ja nyt tosi hyvä päivä, joten odotan pienellä jännityksellä iltaa ja ens yötä...
mies oli lukenut jostain, että kun vauvan kakkatahti hidastuu - eli esim. meillä poika kakkaa noin kerran kolmessa päivässä - vauva saattaa olla tavallista ärtyisämpi kakkapäivinä. musta eilinen kakkapäivä meni juur noin, mutta onko teillä muilla vastaavia huomioita?

irtis ja poika 1 kk ja risat
 
irtosora juu ei tosiaankaan kuulu tyyliin kirjotella tupla-weellä, kun toi meidän esikoinen käy wälillä täällä näppiksellä luwatta niin tässä aina tulos että tietyt kirjaimet menee et ei saa niitä näppäiltyä see, tset ja äks ( :LOL: :LOL: hywin kirj. ) kirjaimet menee aina et ei tuu. pitäis sammuttaa kone tms et sais uudestaan mut en mä oo jaksanu..niin siksi korwaan tawan weet tällä tupla-weellä.. suokaa anteeksi.. :ashamed:

meidän poitsu kakkii tyyliin jokatoinen päiwä, kyselin siitä neuwolassa ja sanoi että kunhan kerran wiikkoon kakkii niin on ok. mut enpäs tuota ole tiennyt, pitääkin seurata et johtuuko toi kiukkuilu joskus sit siitä että on "kakkapäiwä"! :)
 
marikki a: no kiva jos muillakin aukile näkyy paremmin.. aika paljon isommalta se kyl nyt vaikuttaa ku pari viikkoa sit.. mut toisaalta onhan pääkin kasvanu kovasti parissa viikossa.. ehkäpä taas hätäilen turhaan. pitää odotella sitä ens viikon neuvolaa rauhassa jos ei ala pojalla aukile kauheesti leviimään =)

mitä mieltä te olette rota-virus rokotteesta? otatteko sen? maksaa täällä 160e eli aika tyyris on.. onkohan tarpeellinen?
 
ahdistaa olla. alkanu olee varsinki nää aamut tämmösiä kökköjä et itkettää vaan.. en jaksais olla vaan kotona, ainakaa yksin. mietin iha "paniikissa" et mihin me vauvan kans tänään mentäis kylään tai kuka meillä vois tulla käymään.. päivän kohokohdat on miehen ruokatauko klo 11 ja töistä poispääsy klo 15.30, viikon kohokohta perjantai. ei oo vissiin minusta ainakaa pitkäaikaseksi kotiäipäksi, vähä tuntuis siltä!! oonhan mä kyl kotona ollukki jo helmikuulta asti ku loppui lukio ja alkoi lukuloma ja sillee nii ihmekkää et jo tylsistyttää... mies raukka ku töissä koittaa olla ja mä pistän aina viestiä et ahdistaa ja on paska olo, eihä se mitään voi eikä voi töistäkää lähteä kesken päivän. melkeen keksin jo tekosyitä (oon sairas tms.) et mies ei lähtis töihin, sairasta! :'( aamuisin mulla kyl onki vähä huono olo ja saan istua vessassa....äh.

Muihin aiheisiin.. mäki/mekin ollaan mietitty tuota rotarokotetta, et pitäiskö se ottaa.. ehkä, kun kalliimmaksihan se tulee jos vauva sairastuu ja joutuu sairaalaan hoitoon.. paitsi et onhan meillä se vauvavakuutus joka senki sairaala-ajan korvais (omavastuu 50e) mut eipä houkuttele taas asua sairaalassa! aika yleinenhän se rotavirus kuitenki taitaa olla?

Meiän vauvalle jekovit tuntuu sopivan, ei oo ollu huomattavissa mitään normaalista poikkeavaa kärttyisyyttä tai muuta..

Mitähän tässä alkais hommaamaan, ku oon kerenny jo pyykkitki laskostaa ja uuden koneellisen laittaa pyörii, ja keittiökin on siistinä! ei varmaan ehi alkaa vaippojakaa ompelee ku vauva tuossa välillä ähisee..

Parempaa päivän jatkoa muille!

Upp3 ja Eetu 5vko 6vrk
 
Huomenta!
Upp, koita jaksaa, ja muista puhua neuvolassa myös tosta olostasi!!

Yöt menee taas näköjään 2-3h tunnin syöttö väleillä.. mutta neitin laitan aina omaan sänkyyn vaikkei nukahtaskaan syliin ja sinne se aina jää, aamuyöstä hän saattaa jäähä hereille ja sit otan viereen, ni siihen nukahetaan molemmat!

korvike, eilen neiti sai ekan kerran Nannia, ku olin poitsun kanssa sairaalassa pari tuntia, ni annoin mein äiskälle korvike purkin et jos tulee nälkä, ja koe mielessä myös. Ei käyny masulle kuinkaan ja kakkaakin tuli tänään, että ihan hyvä tietää!! Miun pieni kulta 4v. menee huomenna nielurisa leikkaukseen.. ja miuta pelottaa ja hirvittää ja kaikkee.. ja sit se ens viikko.. myö ollaan keskenään täällä ku mies on ilta vuorossa, ni mitä jos ne ompeeleet aukee ja pitää lähtee äkkii sairaalaan ja kaikkee mietin koko ajan.. pystyykö tuo ikiliikkuja olla oikeesti "paikallaan" rasittamatta itteesä, pystyykö se olla huutamatta ja karjumatta ettei ne ompeleet aukee :eek: .. huomen aamuna pitää olla 6.45 sairaalassa ja sitä ennen vauva viety mummolle hoitoon .. moneltakohan miun pitää herätä, varmaan 5.. ja nukkumaan pääsen varmaan n. 23 aikaan niiku eilenkin ja tuossa välissä herätä muutaman kerran.. IHANAA!!!!!

Jälkivuodosta jälleen, miulla siis 5.5vk nyt täynnä ja vuoto on ollu jo viikon sellasta vaaleen ruskeeta niiku tosi runsasta valkovuotoo, paperiin ei juurikaan enää mitään (vessas käydessä) vaan siteeseen.. ni kertokaas oliko teillä muilla tällästä kui kaua ennen ku loppu.. Haluis jo loppuvan.. onko kellään kestäny näi kaua??

Devitol tipat menee meillä jo täys annosta 5 tippaa. alotin 1 tipasta ja pari pv tota ja sit 2 tippaa pari pv jne.. ei oo masussa tuntunu.. irvistys on huima, laitan aina pari tippaa maitoo lusikkaan ja siihen tipat, mut ei vie makua pois!!

Jaksetaanhan taas mammat!! Onkohan vkloppuna ristiäisiä, kuullaan taas nimiä!!! Meillä on 4.10.. kaikki järjestely vielä ihan vaiheessa.. kakku ja voileipä kakku on kyll tilattu!

Äiti lpr ja nöppöskä 5vk 4pv
 
Aamupesut tehty, poitsu unilla ja minä taas täällä pikavisiitillä :D

Emeelia: Itken herkästi minäkin ja nimenomaan onnesta ja liikutuksesta, kun tuota pientä ihmistaimea katselen :heart: Ristiäiset lauantaina ja oon ihan varma, että itken jatkuvalla syötöllä - niin liikuttavia virsiä ja miehen mummo lausuu tosi ihanan runon kasteen päätteeksi...

Meillä olis ens viikolla tuo rotavirusrokotus ja ajateltiin se kyllä ottaa. Harmittaa, kun se on vasta ensi syksynä tulossa viralliseen rokotusohjelmaan.

upp3:lle kovasti jaksuja ja voimahalauksia :hug:

Elmeri on alkanut nukkua nyt kunnon yöunia. Iltaisin hän tankkaa maitoa tihein väliajoin ja kunnon määriä ja sitten nukkuu noin 23-06 ajan sikeesti. Päivällä on puolestaan alkanut olla hereillä pidempiä väliaikoja.
Hauskan näköistä, kun poju on nyt löytänyt sitterissä lelukaaren koiran ja kissan. Kovasti aina kurkottelee kissan suuntaan ja muutaman kerran kun on osunut vahingossa siihen, niin ensin tulee hymy ja sitten oikein kummastunut ilme, että mitähän sitä tuli oikein tehtyä ja mihin koskettua :D

Mutta nyt siivoamaan ja kaupoille =)

kaneliomena ja Elmeri
 
upp3: Mulla ajottain samoja tuntemuksia :/ Oon koittanut nyt aina lähteä ulos vaunuilemaan, kun alkaa ahdistaa ja yleensä onkin auttanut. Samoin muiden ihmisten näkeminen saa yleensä asioiden mittasuhteet taas kohdilleen. Helposti sitä kyllä jää kotiin ja iltapäivällä kaatuukin sitten seinät päälle ja mies saa kaiken turhautumisen niskaansa.. Kannattaa koittaa löytää jostain lähialueen äitejä joihin tutustua, esim. vauvat.net keskustelupalstalta vois löytyä(vaatii rekisteröitymisen), vertaistuki ei oo ylimainostettua. Niin ja tänne ainakin voi aina purkautua :hug:

Meidänkin pojulle jekovit tuntuu sopivan, vaikka pelkäsinkin mahavaivoja.

Meillä päivärytmi on jo säännöllinen, mutta yöt välillä takkuaa. Poju herää yleensä 2-3 tunnn välein syömään, mutta nukahtaminen uudelleen on varsinkin aamuyöstä hankalaa. Möhkii ja tuhisee pinnasängyssä, eikä saa unen päästä kiinni. Muutamana yönä herännyt myös tunnin välein syömään :whistle: Mies on onneksi(useimmiten) ihana ja viime viikonloppunakin heräs pojun kanssa ja sain itse nukkua univelkoja pois. Tuli siitä(kin) huono omatunto, kun on kuitenkin miehellä ollut raskas työviikko takana.

Paljon oon miettinyt myös äitiyttä ja sitä oonko hyvä äiti. Sitä tuntee itsensä välillä niin epävarmaksi. Tunnen huonoa omatuntoa välillä ihan tyhmistäkin asioista esim. ollaanko nyt sylitelty tarpeeksi, onko poika ollut liikaa sitterissä, olenko huono äiti, kun olen jo ollut rilluttelemassa jne.jne.Tiedän itsekin, että noi kuulostaa tyhmältä, mutta silti.. :ashamed:

oviili ja poju 5vkoa

 
rokotuksista, en oo kerenny lukee viel tota mengo..plaa rokotetta :D ja rotaa ei oteta, kallis ja esikollakaan ei oo, ois sillon päässy kokeiluun mutta ei menty. En osaa perustella kantaani, mutta ei varmaan mennä tohon meng.. tuntuu vaan siltä
 
Huomenia!!

Eilen käytiin neuvolassa;painoa 4550g (4370) käyrä oli laskeva, joten ensi pe on painokontrollissa käytävä. Maitoa tulee ja kyl poika syökin, mut johtuuko sit pulauttelusta vai mistä :/ et paino ei nouse tarpeeksi. Lääkärineuvolaa aikastetaan jos ei oo perjantainakaan noussu tarpeeksi. Pituutta 56cm (53), ja pään ympärys 38,4cm (37,2/37,8) ne meni kauniisti käyrillä.

Rotavirus rokotteen otan, otin keskimmäisellekkin. Olin keskimmäisen kans ku hää oli 2kk rs-viruksen takia sairaalas viikon, samalla reisulla tahoin rotarokotteeseen reseptin, en halunnut uuestaan sinne heti. Ku joutuu oleen eristyksis, tyttö ei saanut tulla sinne, minäkään en voinu oikein minnekkään mennä ku vauva oli imetyksellä. Ompahan yksi riski vähempi, vaikka onki aivan törkeen kallis :kieh: . Ite oon kyl miettiny nuitten rokotusten tärkeyttä ja sit niitten muita vaikutuksia, joku vuos sitten tuli elokuva tv:stä jota satuin alkaa vahingos kattomaan. Siinä kerrottiin jonku rokotuksen (en ny muista mikä se niist on) aiheuttavan autismia(?). Olikan se nyt näin korjatkaa jos kirjoitan höpöjä. Mut omat lapset kuiten oon rokotattanu.

Jekovit meilläkin, ku muistai vain aloittaa...

Täälläki tunteet menee laijasta laitaan, välil kaikki menee putkeen ei haittaa pikku kitänät ja vähät unet. Välil sitä miettii minkä takia niit lapsia piti tehä näin monta, ja kadehtii viel lapsettomia kavereita, miel on maassa ja kaikki on .askaa. Mut nyt o hyvä fiilis, ja lapsukaiset aivan ihania (varsinki ku kaikki on pihalla isänsä kans ;) )
Lähempä syömään "aamupalaa", piti vähän paikkailla vähiä unia, nukkumalla aamupäivästä.
 
Tuttipulloon totuttamisesta: Olenkin nyt vähän toista mieltä kuin edellä olen joskus todennut..Ois kyllä hyvä, että vauva ottais myös pullosta, sillä voi yllättäviäkin asioita tapahtua... Toiset puhuvat viihteelle menosta, minä en vieläkään edes oikein ulkoilemaankaan päässyt, kun lapset selvisivät perusteellisesta sairastelustaan, mulle itelle tuli keuhkokuume ja meinasin joutua jopa osastolle ja imetys lääkkeiden vuoksi olisi sitten katkaistu.Tossa tilanteessa ois aika pulassa, jos lapsi ei otteis pullosta. Kotihoidolla onneksi nyt vissiin päästään ja saan jatkaa imetystä vahvasta antibiootista huolimatta.

Aukku ja tyttö 2vk ja 5vrk
 
moikka!
upp3 kannattaa katsoa mitä kerhoja teidän kotipaikkakunnan seurakunta järjestää.meidän kunnassa on perhekerhoa useana päivänä viikossa ja eka-klubia,missä on esikoisen saaneita äitejä vauvoja. itse kävin yksi päivä seurakunnan perhekerhossa vauvan kanssa ja siellä oli paljon lapsia,vauvoja ja äitejä.varmasti saisit sieltä seuraa ja vertaistukea! =) ja kuluisi päivät muualla kuin kotona,jos kotona olo ahdostaa =)
äitilprsynnytyksestä 6vkoa ja kaksi päivää ja edelleen tulee jälkivuotoa.sais kyllä riittää jo :headwall:
muuten menee vauvan kanssa mukavasti,pappi kävi tänään kylässä ja sovitiin kasteen muodollisuuksista.ristiäiset siis 4.10.
mutta nyt laittaa pyykit kuivumaan. :wave:
ajatar&vekra 6vkoa 2päivää
 
Jälkitarkastuksessa kävin tänään äitiyspolilla(siksi siellä kun olen diabetestutkimuksessa mukana). Hemppa oli 100 :eek: Mulla ei ole noin alhainen ollut koskaan, eli rautakuurille nyt jouduin. Viime viikolla kävin jo valmiiksi sokerirasituksessa ja siinäkin kaikki arvot hyvät, onneksi! Paino oli jo lähtölukemissa. Repeämät ja eppari olivat parantuneet täysin, juuri ja juuri arvet kuulemma näkyi. Elikäs kaikki hienosti:)

Historiallinen hetki, molemmat lapset nukkuu! Yleensä nukkuvat eri aikaan näin päivisin. Onpa hiljaista!

Tänään kun oltiin äitipolin odotustilassa, mulla oli mukana lapset ja mies esikoista vahtimassa(pääsi töistä karkaamaan ruokatunnilla), niin eräs tuleva isä kysyi, että"Kuinka kauan tuo jaksaa olla tollanen?" Tarkoitti siis meidän poitsua, joka siis tapansa mukaan juoksenteli ympäri sairaalaa yrittäen livahtaa jokaisesta ovesta, raahaten mukanaan milloin mitäkin rämisevää tavaraa;) Mun mies kattoi sitten sitä miestä vähän kummissaan ja tokaisi: "Koko päivän". Mies oli vähän pelokkaan näköinen kieltämättä;)

Tuttipullosta muuten, mä en ole kokeillut, mutta luulen kyllä että tyttö suostuisi tarpeen tullen syömään siitäkin. Ainahan voi todellakin jotain ikävää sattua. Tuttia syö kyllä koko ajan. Hyvä että Aukku et sentään sairaalaan joutunut.

UPP3:lle voimahaleja meiltäkin :hug: Mä en tiedä.. musta on kuitenkin hyvä että sinä ite ymmärrät ja tiedät ja osaat käsitellä tuota ahdistavaa olotilaasi... kun musta välillä tuntuu että olen niin automaattiohjauksella éttä en huomaa kuulostella omia tuntemuksiani juurikaan vaikka se olisi hyväksi.

Miehelle hermostuin yksi ilta kun kysyin, että voinko nyt mennä suihkuun, katsooko hän lapsia. Meni ihan avuttomaksi ja soperti että no jos käyt äkkiä... mua alkoi suututtaa, koska mä en ollut kahteen viikkoon käynyt sillain suihkussa että joku muu olisi ollut lasten kanssa, vaan pikaisestijuossut jossain välissä ovi auki niin että kuulen jos jompikumpi alkaa itkeä. Ja hän ei voi sitten sen aikaa niitten kans pärjätä, avuton! Olin sitten kostoksi kauan suihkussa mutta väkisinkin kuulostelin vähän väliä että itkeekö joku:)

Neitokainen heräsi ja varmaan pian herää pikkuherrakin, joten eit ällä kertaa enempää...

Vib ja Hilda-tyttö 7vk 5vrk
 
Lääkärineuvola oli meilläkin tänään, painoa taisi olla (ulkomuistista tässä näppäilen kun en jaksa hakea neuvolakorttia :) ) 4860 g (3160) ja pituus 57 cm (51). Mukavasti kasvaa ja sain kehoituksen jatkaa rintamaidolla. No daa :) Kehuivat neitiä kun on niin nätti, kun muut vauvat ova kuulemma yleensä tässä iässä "vaan" söpöjä :D Pitkät silmäripset saivat myös kehuja :) Juu, kyllä ne refleksit ym. katottiin myös :LOL:

Ei hittolainen, mullakin taisi alkaa menkat :/ Toissapäivänä olin ihan hiton kiukkunen ja alaselkä jomotti tuttuun pms-tyyliin. Eilen sitten alkoi tuhruttelu joka on tänään muuttunut veriseksi. Voi pentele sentään, minä luulin tältä piinalta säästyväni täysimetyksen ansiosta, mutta pyh...

Tää oli pikainen visiitti, pakko kao malttaa itsekin ummistaa silmät hetkeksi kun mukulatkin nukkuu...

Lilli ja Tiitti 7vk 3vrk
 
Hei vaan kaikille!

Meillä ollaan siirrytty vaiheeseen kaksi :LOL: . Eli selvä siirtyminen vastasyntyneestä "isommaksi" vauvaksi. Jaakko jaksaa valvoa syöttövälin, viihtyy lattialla erinomaisesti, aina on joku isommista sisaruksista viihdyttämässä. Jalat sutii jo siihen malliin, että kohta mennään. Edellinen alkoi ryömiä 2kk 3vko iässä ja konttasi 5kk iässä.

Profiilissa tuore kuva.

Mies on ryhdistäytynyt. Hoiti viime yönä kaksi syöttöä pullosta. Tämä äkillinen osallistuminen johtuu metsästyskauden lähestymisestä. Lähtee viikoksi huitsin nevadaan hirvien perään, ja olen jälleen kuuden lapsen kanssa yksin. Viime vuosina en tuota metsästystä ole oikein sulattanut, kun täällä kotona alkaa olla tuota hommaa yhdelle enemmän kuin tarpeeksi. Mies yrittää nyt sitten pitää mua hyvällä päällä ettei reissu vaan peruuntuisi.

Pitää mennä, partsilla vaunut heiluu siihen malliin...

Scala ja Jaakko, melkein 2kk
 
Tutista imeekö teidän vauvat paljonkin tuttia? Ku tuo meidän haluais nukkuakin se suussaan :eek: Ja jostain oon kuullu, että vauvalta pitäis ottaa tutti pois ku se nukahtaa mutta jos mie meen tuon suusta sen ottamaan niin heti säpsähtää ja herää ja alkaa kitisee tutin perään! Miten saan hänet olemaan ilman tuttia? Ku niin kauhee imemisen tarve hänellä!!! Vai onko kauheeta jos nukkuu tutti suussa?
 

Yhteistyössä