^^ELOMASSUT 2008^^ tammikuussa

Tässä meidän 5kk mitat: 68cm ja 7780g, pipo 42. Viime viikolla jo käytiin kun sillon tytsy täytti 5kk. Hyvin kasvaa ja ruokaa syödään 4kertaa päivässä.Vielä en ole ottanut aamupuuroa kehiin mutta varmaan kohta.Kaikki muut menee jo.
Tuttipulloahan neiti ei siis ole ikinä huolinut niin nyt menee nokkamukista mistä ei tartte imeä niin nani alas.On jo viikon verran mennyt.Ja jopa ottaa sitä minulta!!!! :) Ihanaa!!
Nyt tämäkin mamma on sitten lähdössä lauantaina kartsalle humppaamaan kun maitoa voi juoda jostain muustakin kun tissistä...

Joo,tukan lähdöstä ollut puhetta.Multakin lähtee TOOOSI paljon hiuksia.Se on sitä imettämisen riemua.... :whistle:

Ajattarelle paljon onnea täältäkin suunnasta. Ihanaa että joku uskaltaa noin pienellä ikäerolla.Meillä on ikäeroa esikoisen ja vauvan välillä tasan 3v.

Oliko jollain muullakin sellanen seurusteleva vauva joka herää yölläkin seurustelemaan?Täältäkin löytyy sellanen.oka toinen yö tekee sellasta ja sit päristelee.Sitä riemua voi kestää tunnin tai pari. Se on oikein mukavaa!! :headwall: :snotty: |O

Muuten menee ihan hyvin, luulisin.Neiti ei enää vaan vihhdy ihan niin hyvin itekseen kun ennen.Jos lähden vaikka eri huoneeseen niin nousee parku.Sylissä tykkää vaan olla. No, kait tämäkin on ohimenevää.

Nyt poistun, meillä rempataan eteistä ja pikkuvessaa niin täällä on vähän häiriötekijöitä...

Palataan!

aata ja neiti
 
Mammaliinin Tildalle pikaista paranemista!

Täällä minä olen alkanut sairastamaan. Eilen alkoi mahatauti. Yö meni sohvan ja veskin välillä. Nyt kyllä jo helpottaa. Ihanaa ,kun mun vanhemmat asuu lähellä ja ovat eläkkeellä niin soitin aamulla mun äitin tyttöjen kanssa niin sain nukkua univelat heti pois. Meidän porukat tulee vielä tosi mielellään.

Meidän vauvan rytmit on kyllä hauskat. Eilen heräsi aamulla 9.30, päivällä nukkui vaunulenkin ajan n.45 min ja sitten illalla sain nukkumaan 23.20. Tänään heräsi klo 9 ,nukkui 10.30-12 ja nukahti vaunulenkillä klo 13.45 ja nukkuu edelleen. Hän nukkuu aina 4-5 päivän päikyt samana päivänä ja muina päivinä vain max tunnin. Onneksi yö on hyvä. Herää kerran syömään 4-8 välillä.

Mä en syö mitään vitamiinejä enkä ole koskaan syönnyt. No raskausainaka d-vitskuja. Me syödään suht monipuolisesti ,ulkoillaan ja liikkutaan muutenkin. Nämä asiat saa mut pysymään terveenä (hyvä sanoa ,kun just nyt sairaana ) ja Hb on aina 150 luokkaa.

Nyt soffalle pötköttään..
-Poni ja vauva 5kk
 
Mä olen syönyt multitabs raskaus-vitaaminenja nyt vielä kun imetän. Mulla ollut hemppa alhainen synnytyksen jälkeen ja nyt mulla on viime päivät ollut taas niin huono olo että alan taas ottaa vähän lisärautaakin, josko se auttaisi. Heikottaa ja huippaa ja lihaksia särkee, toki voi olla että tulen kipeäksikin. Vissiin ei olisi pahitteeksi käydä verikokeissakaan.

Ja rintatulehdus iski tuohon kipeeseen rintaan:( Mä alan olla jo imetyksen lopettelun kannalla. Ihan varma en ole vielä kuitenkaan, mutta jos pikkuhiljaa vähentäisi, kun se tekee niin kipeää. Olen nyt antanut joka toisen syötön(paitsi yöllä) pullosta.

Paranemisia täältäkin pikku Tildalle:)

Aata, vauva se vaan haluaa seuraa:) Ei halua jäädä yksin. Meillä on onneksi tuo esikoinen joka kelpaa viihdyttäjäksi, jos menen vaikka vessaan. Esikoisen raahasin aina mukanani joka paikkaan:)



 
Minkäs verran tein lapsukaiset syö maitoa / vrk?? pitäs kuulema mennä velli + maito 700-1200ml/vrk + soseet päälle.. mein neiti syö n. 600ml/vrk.. ja käyrät laskussa edelleen.. neuvolassa sano et anna ensin maitoa ja sit vasta sose päälle jos jaksaa, maito on pääravinto vielä.. mutta kuulema sopusuhtasen olonen.. alko vaan harmittamaan, et enkö osaa toista syöttää oikein tai onko sit joku muu hätänä..

neitin neuvola 5kk : 6870g, 64.3cm, p. 41.8cm

lisää myöhemmi..
 
äiti lpr
Mä laitan tähän vähän mittoja tuosta meidän tytöstä. Syntyny -05 ja on aina ollu hoikka ja pitkä. Ja sain laukata jatkuvasti puntarilla tytön kans.
syntyissään 4090g ja 53cm
1kk 4800g
2kk 5380g ja 60,3cn
3kk 5675g ja 63cm
4kk 6075 cm 64,5cm
5kk 6440g ja 66 cm
6kk 6670g ja 67cm
7kk 7200g ja 69cm
8kk 7405cm 71cm
Me jouduttiin puolivuotiaaksi asti käymään kaks kertaa kuukaudessa ja sit vuoteen asti kerran kuussa puntarilla. Sittenki olis vielä pitäny jatkaa mut tein jo stopin et nyt riittää.Ku mitään hämminkiä ei löytyny ku kasvo silti hitaasti mut varmasti ja pituuttakin tuli.
ihan hassulta tuntuu ko nyt tämä 4kk ikänen painaa jo 9kiloa ja neiti paino saman verran vasta 1.5vuotiaana.
Nyt 3vuotis neuvolassa kesällä ko käytin niin oli 12,7kiloa ja 99cm.

Kiinteät aloitin 4kk ikäsenä mut ei vaikuttanu kasvuun. Ja 8kk ikäsestä annoin sit korviketta.
Kävelemään lähti 9kk ikäsenä. Ja se oli menoa se.
 
äiti lpr: Meillä ei varmaan paineta paljoa enempää kuin tekään, meillä tosin neuvola vasta 1,5 viikon päästä, mutta hoikka toi meidän poika kyllä on. Mutta minä en tule ottamaan mitään paineita sanoo ne mitä tahansa, sillä olen itse ollut varsin pieni, joten voin vedota siihen. Mä olen itse ollut 5-kuisena 6400g ja 61cm, elikkä en mikään iso tyttö.
 
IhanPihallaSONE
Aata: Meillä on myö seurusteleva vauva, aamuyöstä on ottanut tavaks valvoo about tunnin. Höpöttelee ja potkii äitii mahaan sit alkaa kiukkuumaan lopulta ja nukahtaa. Mut viiem yö oli jo luxusta, söi vaan kaks kertaa! 20 alotin nukuttaa, ja pilkki noin melkeen yhdeksään asti ja söi. Sit heräs joskus puolenyön mais ja aamuyöllä toisen kerran syömään ja vähän valvomaan. Ylos noustiin seiskalta. Toivonmukaan tämä alkas olla nyt parempien öiden alkua :)

Hiustenlähtö: Kävin itelleni apteekista Ladyvitaa mikä on tarkotettu myös imettäville, ja 3tabua per päivä. Jospa olo kohenis vähän.
 
Kiitos shitzu ja möyrylit!! Niihän mie aattelin et neiti on kuitenkin sopusuhtanen ja voi hyvin ja liikkuminen on aika villiä :D tällä hetkellä.. että luulisin kaiken olevan hyvin. eilen korvikkeen saldoksi tuli 650ml eli sehän on melkein jo 700ml.. ja viime yönä neiti heräsi syömään, eli tänään tulee varmaan se 700ml täyteen. mietin jo että pitääkö miun alkaa heräämään syöttämään neitiä aamuyöllä, ni sit ainaki millit täyttyy.. pojalla ei ollu moisia "ongelmia" vauvana.. tän ikäsenä paino 7.8kg ja 67cm pitkä eli neitiä kilo isompi ja senttejäki 3 enemmän.. mut kaikki ei vaan oo samalaisia!!

yritin eilen illalla kattoo leffaa, ni ei siitä meinannu tulla mitään ku neiti alko liikkumaan ihan oikeesti, siis eteenpäin mahallaan sekä selällään :D ja sit ähis ja puhis ja nauro ja kitis ja kaikkee.. ja yöllä kiehnas koko aika.. tais rokotus aiheuttaa levottomuutta!!

nyt kuuluu kutsu huuto

ä ja tipi n. 5kk
 
IhanPihallaSONE
Onko teidän vauvoilla lempinimiä?

Meidän Aava on Possu, se nimittäin röhkii ja on vähän vaaleenpunanen välillä , kalpee iho.

Esikoinen oli vauvana Pallopää, Loukku tai Loukutin (Louna)
 
Ihanpihallasone:Meillä myös viime yö meni kivasti.Meinasi rueta höpöttään mutta onneksi nukahti "kesken lauseen" :D . Taisi syödä kaksi kertaa. Oli vähän ahdasta kun esikko halusi nukkua äitin vieressä illasta asti. Yleensähän hän tulee vasta yöllä. Olen nyt laittanut tytön nukkuun joka syötön jälkeen omaan sänkyyn ja yleensä on jäänyt sinne mukavasti mutta viime yönä olin tietty nukahtanut ite kun tyttö söi ja havahduin vasta kun oli jo lopettanut syönnin ja tuhisi kainalossa.En sitten raaskinut toista omaan petiin laittaa..

Meillä muuten on nukahtamisrituaalit muuttunut normaaliksi. Ennen nukutettiin neitiä vaunujen mukana tulleessa kantokopassa ja ette arvaa miten..No sillein että kaikki valot ja telkkari pois päältä ja neitiä kannettiin ympäri asuntoa siinä kopassa.... :snotty: Olipa pikkusen raskasta. Ja kun siinä touhussa saatto mennä puolikin tuntia niin ei kestä meikäläisen selkä, ei!! Kyllähän neiti siitä tykkäs ja sit sillä ei ollukaan mikään kiire nukkumaan.Mikäs sen mukavampaa kun maata ja saada kuljetusta :LOL:
Nyt sit joulun jälkeen aloin ihan kylmästi laittaan työn omaan sänkyyn imetyksen jälkeen.Eka ilta oli kaikista pahin, meni 1,5h itkiessä mutta sitten oppi että enää ei häntä kärrätäkkään. Ihanaa että meni näin hienosti. Tottakai vielä vähän itkee kun hänet sänkyyn laittaa mutta itku loppuu lyhyeen ja nukahtaa.

No joo, nyt lounasta syömään.

Hyvä vinkki toi Ladyvita, taidan itekkin ostaa sitä! :flower:
 
Meillä ei enää itketä kun sänkyyn laitetaan, ennen nimittäin huuto alkoi välittömästi kun selkä osui patjaan, mutta nykyisin ei enää ja jätkä saattaa nukahtaa samantien tai sitten vähän ajan päästä alkaa kitisemään ja käyn joko laittamassa tutin suuhun tai sitten otan hetkeksi syliin ja laitan takaisin sänkyyn.
Nyt vein pojan ulkoeteiseen vaunuihin nukkumaan ja laitoin vain sinne, ei tarvinnut yhtään heijata, nukahti samantien.
Noista lempinimistä, niin tällä hetkellä ei ole mitään lempinimeä käytössä, mutta mies nyt kutsuu milloin milläkin, yhdessä vaiheessa mies kutsui jätkää kaljuksi rotaksi.
 
Moi!

meidän poitsulla on lempparinimenä punkula, ekalla oli ukko tokalla jörmyli ja kolmannella lokinpoikanen(isosilmäinen).
ja viiskuukautis neuvolassa käyty ja näyttääpä tämä meijänkin punkula kuuluvan palstan isoimpiin :)
mitat: 9.350g
64.9cm
pipoa ei ollut merkattukkaan terkka oli kirjoittanut korttiin et painoa tullut paremmin kuin pituutta :LOL:

musta tuntuu että meillä on nyt vasta ruvennut oireileen vanhemmat lapset tosta vauvasta, voiko olla? kun tuntuu et kaikki takkuaa mikään ei oo hyvin, raivostuttavaa ja kuluttavaa.
ai niin ei muuten voitu rokottaa kun punkulan nenu vuotaa ja on se lääkekuurikin päällä käydään ensviikolla ottaan rokotus.
kävinpä minäkin sitten ostaan itselleni multitabseja jos sais nuo hiukset pidettyä päässä ja muutenkin vitamiinit kohdilleen. meilläpäin on -20 ja aurinkoinen ilma, ei taija viitsiä laittaa poikaa ulos päikyille.
jaahas pitäsköhän ruveta laskujen maksuun.
aattelin maistattaa pojalle kaurapuuroa tänään, saaps nähä mitä meinaa :)
 
Täällä päin -17 pakkasta, ajattelin kokeilla etten nukuta päikkäreille ulos. Tunnin jaksoin sen kanssa taistella sisällä ja luovutin, puin vaatteet päälle ja vaunuun niin nukahti saman tien. Nyt nukkuu varsin tyytyväisenä ulkona, taidan kuitenkin kohta ottaa sisälle. Kumpa olisi sellainen "kylmä/viileä" eteinen tai mikä sen nimi nyt virallisesti on, löytyy lähes kaikista rintamiestyyppisistä taloista.

Lempinimistä, mitään yhtä ja ainoaa lemppari ei ole. Tilanteen mukaan on sanottu johtaja, pikku-D, kaljupää kapteeni.

Lauren-78
 
Meillä ei onneksi ole kuin -5 astetta pakkasta, mutta sehän ei meitä haittaa kun meillä on toi viileä eteinen, niin siellä voi nukkua säällä kuin säällä. Tai siis toi eteinen on viileä ihan tarkoituksella, pidetään lämpöä siellä vaan kymmenen asteen paikkeilla.

Meillä alkoi taas maha toimimaan, eilen olikin aika takkuinen päivä kun ei kakka tahtonut irrota ja luumua kun olen nyt syöttänyt ja maissin jätin pois, niin tänään on jo 2 kertaa ollut kunnon läjä pöksyissä.

Mä eilen hankin sitten ekat kestot ja olen nyt päättänyt niitä kokeilla. Kyllä oli pää aika pyörällä kun eilen niitä katselin ja mietin, että mitkä hankin. No päädyin Fuzzi Bunziin kun ne oli aika simppelin nyt ainakin kokeilla. Nyt sitten odotellaan pakettia saapuvaksi, että päästään kokeilemaan.
 
Heippa!

Viime yö meni vain yhdellä herätyksellä,varttia vaille kuusi!jee! =) minä tosin en nukkunut paljon ollenkaan kun jännitin ultraa, joka oli tänä aamuna!pikku masuasukki voi oikein hyvin ja viikkoja olikin vain 10+4! siellä se pikkuinen vilkutti kovasti! elikkä tällä pikkukakkosella ois viikkoa enen veeran laskettua aikaa,laskettu aika..

nyt kun veera on hoksannut ton selältä masulle kääntymisen niin tekee sitä jatkuvasti!vähän väliä saa olla tyttöä kääntämässä takaisin selälteen :D

nyt ei neiti enää viihdy lattialla,täytyy mennä----->
 
Hei taas,

josko sitä tänään ennättäisi jotain kirjoittaakin ennen kun jompi kumpi muksuista herää. Pikku-ukon kävin jo vetämässä vaunuineen sisälle kun nukkui reilut 3 tuntia tuolla -15 asteisessa kelissä. Vielä näyttää uni maistuvan sisälläkin, ainakin hetken..

AJATTARELLE onnitteluhalaus täältäkin! :hug:

Meidän poikanen on myös muuttunut huomattavasti vaativaisemmaksi kuin aiemmin. Aiemmin mielellään vaan katseli isosiskon touhuja ja odotteli tyytyväisenä omaa vuoroaan, ei edes nälkäänsä itkenyt kovinkaan voimakkaasti. Nyt varmaan viimeisten parin kolmen viikon aikana pojullekin on alkanut löytymään omaatahtoa, ruokaa on saatava justiinsa silloin kun nälkä iskee samoin seuraa ja viihdytystä saisi olla ihan jatkuvasti. Sitterissä ei meinaa millään enää viihtyä, aiemmin mieluisinta puuhaa oli siinä köllöttely ja meidän touhujen seurailu. Joten kädet täynnä hommia kirjaimellisesti tälläkin mammalla.

Nyt olenkin alkanut epäilemään hampaita kun muutama yökin muuttunut risaiseksi. Ei itke vaan pääasiassa nukkuu levottomasti ja hankaa aivan hurjastu suuta, nenää ja silmiään. Tutti on hukassa jatkuvasti ja kasvojen hankaus pitää äidin mukavasti hereillä pitkiä pätkiä yössä.. |O Annoin viime yöksi varuilta supon ja poika olikin huomattavasti rauhallisempi, toivottavasti pian palaisi yöt normaaleiksi. Meilläkin poju syö vielä 2-3 kertaa yössä, puurosta huolimatta. Aina ollut kova syömään ja varmaan aina tulee olemaankin.

Jaa mutta nyt heräs ukkeli..

Päivän jatkoja!

-haaveilija
 
Heips!

Ajattarelle hurjan paljon Onnitteluhalauksia seuraavan tulokkaan johdosta =) :heart:

äiti lpr: Puhuin neuvolassa viimeks tuosta, kun Elmerille aloitettiin kiinteät joulukuun alussa, niin tuntuu, että maitoo putoo tosi paljon vähemmän kuin ennen - siinä 50-100 milliä vähemmän kuin aikaisemmin per syöntikerta. Silloin määrät lähempänä normaalia, kun saa pelkän maidon, mutta silloinkaan ei enää maistu samalla tavalla. Neukkatäti kehotti kokeilemaan ruoan välissä maidon juottamista eli ekaks syötän muutaman lusikallisen ja sitten maitoa ja taas ruokaa jne. Tää on nyt parantanut meillä maitomääriä ja siinä sivussa myös syödyn ruoka-annoksen määrää.

Elmeri syö muutenkin tosi pikkuisia annoksia, kun koko ajan on kamala touhu päällä syödessäkin :D Pitää katsella ympärilleen ja tarttua kaikkeen mahdolliseen mikä on lähellä. Joskus sitterissä syö ihan hyvin, mutta parhaiten saadaan pöperöt alas sylissä... Minkä jälkeen äitikin yleensä on ihan kokkisodassa olleen näköinen :D Normaalisti Elmeri kuitenkin on kasvanut tuollakin syömisellä ja kulkee nollakäyrällä. Painoa pojalla oli pari viikkoa sitten neuvolakäynnillä 6970g ja pituutta 66,9 cm.

Me aloiteltiin kaurapuuro viisi päivää sitten ja eilen meni eka yö yhdellä heräämisellä! Tähän saakka on herättykin 3-4 kertaa syömään... Laitoin yöllä kokeeksi kahden aikaan pulloon puolet korviketta ja puolet maissivelliä, niin oli sen verran tuhdimpaa, että poitsu nukkui sillä viisi tuntia, joten ehkä jatketaan nyt sillä linjalla hetken verran.

kaneliomena ja Elmeri (5 kk 2 vko)
 
Moikka!

Ajatar: Onnea hurjan paljon, en olekaan tainnu vielä onnitella!

Ja paranemista kaikille, kellä kipeitä, isoja tai pieniä!

Lempinimee meillä ei I:lle ole, yleensä kotioloissa kutsutaan pikkusiskoksi tai vauvaksi. Muille puhuttaessa on Ilona :heart:

Täällä kans toi hiuspehko senkun ohenee! Kamalia tuppoja kiskon päivän mittaan pois ja harjatessa jää aimo kasa niitä harjaan ja viä vetämällä toine samanlainen kasa.

Päästä katos nyt kaikki muu mitä on kirjoteltu... Muisti on edelleen surkein!

Viime yö oli eka yö kun I nukku omassa huoneessa ja hyvin se meni, aamuun asti nukku =) Mä tosin ravasin koko illan kun olin hereillä, kattomassa, että onko kaikki ok. Ja yölläkin kn heräsin, oli pakko käydä vilkasemassa.
I on nyt kuukauden verran syöny kiinteitä ja tänään oli eka päivä kun meni koko satsi mitä laitoin tarjolle, noin kukkurallinen ruokalusikka. Enemmänkin ois varmaan menny, mutta en ruvennu sulatteleen enempää. Ja söi tosi hyvin, ei enää mitään älytöntä syljeskelyä =)
Ens viikolla onkin sit 5kk neuvola. Ja varmaan ens viikolla alottelen puuron ja varmaan sit jotain makeetakin vois alkaa antaan.
Edelleen meillä harjotellaan tota pulloa, mutta ei se vaan kelpaa. Se on hirveen ihanaa, että pystyy imettään ja maitoo tulee ja lapsi kasvaa, mutta on se vähän raskastakin, kun ei voi mitään tehdä yksin.

Nyt nauttiin rauhallinen kahvihetki, esikko kattoo viä hetken telkkaria ja I nukkuu.

Emeelia ja I kohta 5kk :heart:
 
No nyt on valmiiksi hommattuna syöttötuoli ja siihen pehmuste, oppis vain tyttö istumaan :)

Tänään kun ajattelin jättää lenkiltä tullessa tytön ulos nukkumaan niin naapurin äijä rupes saunan lämmitykseen ja kaikki savut tuli meidän pihaan :kieh:
inhottaa asua näin lähellä naapuria...
 
Kiitos kaneliomenallekin!! eilen saatiin korvikesaldoksi 860ml :D eli tosi hyvä!! ja sen ansiosta että neiti söi kerran aamuyöllä ja sit annoin eka maidon ja soseet vasta sen jälkeen. toivotaan et saadaan nyt neuvolan käyrätkin sopusuhtasex ! ja viime yönä annoin kans neitille maidon aamuyöstä..ei varsinaisesti heränny, mut ähis ja puhis taas niin kovin , ni aattelin kokeilla ottasko maitoa, ja rauhottu sen jälkee vielä hyville unille!! oon aiemmin tuttia tarjonnu tosi usein ja loppujen lopux on aina rauhottunu siihenkin, mutta nopeemminhan se kävi tolla maidolla.. tulee ihan pöhlä olo et oonko pitäny toista nälissään monena yönä..mutta jos supernälkä olis, ni kai hän huutais tai heräis kunnolla.. ota noista nyt selvää :ashamed:

ryömimistä on neiti harjotellu nyt ihan urakalla pari päivää ja pääseekin eteenpäin, hitaasti ja vähän, mutta kuitenkin.. tästähän tuo vauhti sit vaan kovenee, ja alkaa tavarat vaihtaa paikkaa :D

mihis hooäs ja tatjana on jääny??

Hiusten lähtö on miulla rauhottunu, onnex!! mutta enpä olekaan imettäny n. 3 kuukauteen..

ja nyt tekee jotain mitä äitien pitäs tehä.. siivous tai jotain muuta sellasta..

ä ja tipi huomenna 5kk
 
Heipat täältä

Ette ikinä usko, mutta meillä aleksi juuri istui ilman tukea :) , sillain pieni yllätys.. pistin lattialle ihan muuten vaan jalkojeni eteen istuvaan asentoon ja siihen jätkä jäi törröttään :/ , hetken jaksoi istua selkä suorana ja sitten alko valumaan eteenpäin.. ja jos sattu katseleen siinä samalla isoveikan touhuja saatto alkaa kellahtaan sivulle.. istu ehkä jonkun kymmenisen minuuttia. Ja tosiaan ihan ilman tukea..

Olen pitänyt syöttötuolissa joulusta asti syöttöhetket, mutta en muuten..

Istuuko muilla vaavelit jo?

Meillä esikko oppi istumaan ilman tukea vajaa puolen vuoden iässä, joten kaippa se on odotettavissakin näillä tienoilla, mutta jotenkin pitää aleksia vielä niin vastasyntyneenä, ettei tajua että se saattaa jotain jo oppiakin :)

Tänään kävin katsomassa ystäväni kuukauden ikäistä vauvaa ja otin syliinkin, voi että oli kevyt meitin jätkään verrattuna :) . Pikkasen oli hassua pidellä niin kevyttä ja pientä kääröä.. Siellä taitaa olla meidän aleksin kaltainen jätkä, kun ei kuulemma välillä nuku päivisin juuri ollenkaan. Meillä oltiin just samanlaisia alux.

Nyt täytyy mennä soittaan parhaalle kamulle ja kertoon sillekin että aleksi istu, kyllä sen verran puulla päähän lyöty olen :)

salah ja aleksi tänään 5kk
 
no moi!
Meilläkin oli eilen 5kk neuvola ja kommentti oli että terhakas poika.
Mitat seuraavanlaiset: pituus 64.9cm, paino 7980g ja pipo 44cm. Edelliseen käyntiin ei ole kuin pari senttiä pituutta tullut lisää ja painoa 600g noin. Minä en niistä käyristä niin ymmärrä muuta kuin tasaisesti kasvaa ja oliko jollain 10 käyrällä menossa.

Me käytiin tänään ostaan syöttötuoli,mutta en tiedä joko alkais pitään siinä. Aleksi kyllä istuu sylissä hyvin muttei vielä omin neuvoin. Neuvolassa sanoi että siinä 6kk iässä voi pitää mutten tiedä jaksanko oottaa sinne asti (vielä olis 3viikkoa aikaa).
Ryömimistä Aleksi ei mee kuin ihan vähän taakse päin ja sitten pyörii vasemmalle päin.
Syönti on nyt sitten edelleen se sama eli aamupala,lounas,välipala,päivällinen ja iltapala.Toki päivällisen ja iltapalan välissa on vielä yksi imetys eli välipala. Ja olen alkanut imettään ensin ennen kiinteitä niin saan menemään sitä maitoa enempi. Illalla en tänään edes tarjonnut kun oli sen verran itkunen jo muutenkin et tiesin ettei syö sitä.
Käytiin ostoksilla tosiaan tänään ja ruokiin meni ihan kiitettävästi. Me kun ostetaan kaikki ruoat kaupasta. Olen sen verran laiska etten ole ryhtynyt valmistaan ruokia mut kyllä nytkin ajattelin et miten paljon säästäisi jos valmistais...aika paljon varmaan.
No täytyy varmaan lähtä isää auttaan tuossa nukuttamisessa kun ei oikein onnistu. Meillä mennään yöunille tällä hetkellä syliinnukutuksen jälkeen eli siitä siirrän omaan sänkyyn. Hieman väsyttää käsiä mutta sillä ollaan menty.
Öitä!
T-Hansu27 ja Aleksi (5kk1vk)
 
Ihosta: Meillä on jonkin aikaa ollut joitain satunnaisia punaisia näppyjä kasvoissa, niitä on aina tullut ja mennyt. Neuvolassa on sanottu niiden olevan hormooninäppyjä. Mutta nyt niitä tuli koko leuka täyteen ja silmäluomet. On myös jonkin verran hangannut silmiä ja ne vuotivat kirkasta nestettä. Käytiin tänään lääkärissä, diagnoosina silmätulehdus ja 7 vrk tipat. Meillä on ollut flunssaa ja lääkärin mukaan silmätulehdus on yhtä yleinen flunssassa kuin korvatulehduskin.
Leuan punoituksesta ja näppyisyydestä lääkäri vain totesi, että niitä nyt pakkasilla voi välillä tulla. Jotenkin mua jäi vain epäilyttämään, että noinkohan on? Silmätulehdusta en kyseenalaista, mutta meneekö siinä luomet täyteen punaisia näppyjä? Itse silmät ovat ns. normaalin näköiset.
Mitään uutta ruoka-ainetta ei tässä lähipäivinä olla aloitettu. Te joilla on kokemusta allergioista niin miten pian uuden ruoka-aineen aloittamisen jälkeen iho reagoi ja miten pian iho palautuu normaaliksi, kun ko. ainetta ette enää syötä? Missään muualla meillä ei näppyjä ole, eikä iho ole mitenkään kuiva. Voihan se tietty olla pakkasenkin aiheuttamaa, mutta kun niitä alkoi mielestäni tulla ennen pakkasia...
 

Yhteistyössä