^^ELOMASSUT 2008^^ tammikuussa

Oon täällä aina silloin tällöin käynyt teidän kuulumisia lueskelemassa mutta nyt sitten päätin ihan kommentoidakin...

Ensiksi: Hirmuisesti onnea, Ajatar! :flower: Aivan ihanaa... Kaikkea hyvää teille!

Itsekin toivoisin jo pikkukakkosta..! Viimeisin, josta ehdin täälläkin käydä jo iloitsemassa ja kertomassa, meni kesken... :snotty: Mutta jossain vaiheessa varmasti uusi yritys. Noh, ei ehkä ihan yrittämällä yritetä, mutta tulee jos on tullakseen ja on tervetullut! :)

Ootte mm. pakkasrajoista keskustelleet. Itse oon pitänyt sitä -10 astetta rajana, että sitten en enää laita ulos nukkumaan kun olen kuullut sanottavan että se ois se raja. Ja täytyyhän sen vauvelin oppia ne päikkärit sisälläkin nukkumaan.

Tuo ykkönen senkus kasvaa ja kehittyy kovaa vauhtia! Ihana äidin ja isin höpönassu on hän..! Kova pörisemään (myös ne ruoat suussa, tietysti ;) ), kääntyilee, ryömii jo vähän(ympyrää ja takaperin) ja menee vuoron perään suorille käsille, sitten nostaa peppua ja menee polvilleen, suorille käsille...mitä lie yrittää? Sitten hän on alkanut nyt keinumaan paikallaan sivuille ja se on hänen mielestään niin valtavan hauskaa: nauraa ääneen heiluessaan. Ihanaa katsella hänen touhuamistaan! |O :heart: Ihana nauravainen ukkeli.
5kk neuvolassa hänen paino 7kg ja pituus 67cm, pipo 43,5cm. Mua vähän huolettaa tuo paino kun se on 0-käyrän alapuolella... Poika kyllä syö kovasti eikä itke nälkäänsä. Päivässä hän saa aamulla puuroa jossa vähän hedelmää/marjaa sekä maitoa, lounaalla kasvis/lihasosetta ja maitoa/velliä, sitten hän nukkuukin 3-4 tunnin päikkärit, herättyään annan vähän taas maitoa (jos ottaa, yleensä ei) ja syötän hedelmä/marjasoseen, päivälliseksi taas kasvis/lihasose ja maitoa, sitten hän nukkuu noin tunnin tirsat, iltapalalla hän saa puuroa ja velliä. Yöllä syö yleensä kerran maitoa. Pari kertaa on ollut yön syömätikin. En sitten tiiä miksei tuota painoa ole tuon enempää ku käyrien mukaan pitäis olla vähän enemmän. Ahdistaa välil nuo käyrät.. Oon yrittänyt olla sen kummemmin niistä välittämättä ku lapsethan on yksilöitä ja kasvaa ja kehittyy kukin omaan tahtiinsa, mutta silti kyllähän tuo välillä huolestuttaa, kieltämättä... Etenkin silloin, jos neuvolassa käsketään syöttämään enemmän. Syötän minkä vauva haluaa syödä! En kai mä nyt hälle väkisinkään ala ruokaa suuhun tunkemaan jos hänel ei tee ruokaa enempää mieli ja on tyytyväinen. :ashamed:

Noh, nyt tää mamma menee yöunille! :wave:
 
lauren, meillä kans neitillä tollasia näppyjä, just silmän ympärillä vähän ja leuassa ja pyllyssä.. uutta ruokaa ei olla kokeiltu, ainut mikä aattelin ni porkkana ollu viimesin, mut sitä on saanu nytki koko ajan ja näpyt ei o pahentunu.. yhistän ne kosteuteen, SYLKEEN, pakkasiin.. putsaan kasvova ja pyllyä huolellisesti ja kuivatin huolellisesti.. en siis oo koko aika pesemässä, mut ruuan jälkeen naama jne..

melluli mein neitin käyrät kanssa laskee.. tossa edellisellä sivulla tilitin sitä.. pitäs juoda 700-1200ml/vrk ja meillä meni n. 600ml.. nyt tehostetusti olen syöttänyt :D ja saldo ollu parina päivänä n. 850ml!!! aamuyöstä ku neiti alkaa pyörimään ja hyörimään, ni sillon annan maitoa (aina en oo antanu, vaa tyrkkiny vaa tuttia..) ni sillä saan jo yhen 140ml lisää vuorokauteen. ja syöötän myös nyt maidon ennen soseita ja laitan ruuankin sekaan maitoa, jos ei juonu paljon ennen ruokaa!!

istuminen, mein neiti ei kyllä vielä pysyis ite istumassa, mutta ei oo kiirekkään.. kysyin sitä syöttötuoli istumista neuvolassa ja täti tarkisti et ottaako neiti käsillä vastaan jos kallistaa eteen ja sivuille päin.. eteenpäin otti vastaan, mut sivuille ei, ni sano et ei kannata vielä istuttaa syöttötuoliin!! miulla ei oo kiire siihenkään touhuun, kerkeehän noissa vekottimissa istua myöhemminkin!

nyt kutsutaan!!

Äiti lpr ja Tiitu 5kk ja hän ryömii!!!!
 
neitiperho
Heissan

Itse imetin normaaliin tapaan vaikka juuri olinkin aivan hirveässä flunssassa. Tarkempi olin vaan oman hygienian kanssa vaikka tuskinpa sitä oikein voi välttää tartuttamasta. Tosin ihme kyllä neiti ei tullut kipeäksi *koputtaa puuta*

Ollaan myös muutama kerta istuttu syöttötuolissa mutta ihan vaan hetken ettei selkä väsy. Muuten ollaan syöty nykyään keinussa. Me aikoinaan siis hankittiin ikään kuin sellainen koliikki keinu, jossa tosiaan korkea selkämys. Siinä nykyisin ollaan sitten syöty ja se ollukin hyvä siihen.

Neuvolassa tosiaan käytiin neidin täyttäessä tasan 5kk. 8250g ja 68cm, pipoa en nyt muista. Kuulemma hieman alle yläkäyrän mennään.

Pakkasrajaa en juurikaan ole pitänyt milloin en ulos laita. Tilanteen mukaan on menty ja tietysti mitä enemmän pakkasta, sitä enemmän päälle. Ulos tänää laittaessa neitiä oli ulkona 16 astetta pakkasta. Juuri heräsi ja lämmin oli koko neiti, joten hyvin tarkeni.

Mutta kohta tulee vieraita, joten palataan taas. Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille.
 
heipat :)

ei meillä ole niin sanottua pakkasrajaa.. tänäänkin laitettiin jätkä partsille unille 18 asteen pakkasessa. esikkoa nukutin välillä 25 asteen pakkasessakin vaunuissa ulkona, eikä paleltunut tai mitään koskaan. Jos pukee hyvin päälle ja mä olen laittanut makuupussin lisäksi vielä vilttiä tai kerran laitoin paksun peiton. Hyvin on jätkä välillä nukkunu jopa kolmekin tuntia kovassa pakkasessa.

Aleksi istui lattialla tänäänkin n. 10 minuuttia ilman tukea olkkarin lattialla ja ihmetteli uutta leluaan :) . Kyllä on outoa.

Viime yö taas ja jälleen kerran valvottiin. ens yöksi laitetaan aleksi nukkumaan omaan huoneeseen. Menen kyllä nyt ekax yöx sinne patjalle lattialle esikon kanssa, kun lupasin ottaa esikon viekkuuni yöksi, ni ajattelin että mennään sinne aleksin huoneen lattialle patjalle nukkumaan.. Tulee sellanen "retki" esikolle :) .

Nyt jatkaan sursiivousta.. huomenna esikon synttärikutsut ja tarttis sata asiaa vielä tehdä tän päivän aikana.. loppuu aika kesken..

salah ja aleksi 5kk ja 1vrk
 
pakkasrajasta: eikös kovaa pakkasta tulis välttää pitempiä aikoja senkin takia, että vauvan hengitystiet, yms. ovat kehittymättömiä verrattuna aikuisen vastaaviin? toki beibiä pitää kuskata vaikka 30 pakkasasteessa joskus vaikka lääkäriin tai minne vaan, mutta ei häntä tule altistaa kovalle kylmyydelle pitempää aikaa?
maallikko olen näissä asioissa, mut tuota mää oon aatellut pakkasrajojen kanssa, en vain sitä, pysyykö muksu lämpimänä.
 
äiti lpr aika jännä miten eroavia nuo neuvolatätien neuvot...mua nimittäin neuvolassa neuvottiiin vähentämään maitoa ja lisäämään soseita (koska mein ukko puklii paljon niin soseet ei tuu niin helposti ylös ku nestemäinen ruoka). Oon nyt sitten syöttänyt reilusti soseita mutta kyllä sitä maitoa ja velliäkin se 7-8 dl tulee varmasti täyteen per vrk. Soseet teen yleensä itse että ravintoaineet imeytyy paremmin kuin valmisruoista. Aloinkin nyt ihan kirjata ylös hänen maito/vellisyömisiä... Kiitos neuvosta!

By the way... onks täällä muita jotka käyttää kestovaippoja (menny vähä ohi jos aiheesta on jo täällä keskusteltu)? Meillä käytetään kestoja osittain eli 1-2 kertaa päivässä (oon liian laiska käyttämään 100% kestoja :ashamed: tuntuu jo nyt että pyykkikori on jatkuvasti täynnä). Ku ajattelin, että eihän se mikään on/off-juttu ole ja että jo yksikin kestis päivässä on 365 kertisjätettä vähemmän vuodessa (ja kertiksistäkin katson että vaipoilla on ympäristömerkki)! Te, jotka käytätte kestoja niin millasia kestoja käytätte? Meillä on taskumallit ja oon miettinyt oisko joku muu malli parempi. Ukkeli pissii PALJON ja kakkiikin ainakin pari kertaa päivässä. Teettekö vaipat itse vai ostatteko vanhana tai uutena? Jos teette itse niin mistä ootte löytänyt kaavat ja teko-ohjeet? Uudet on niin kalliita niin haluaisin itse tehdä tai sitten jos jostain löytäis käytettyjä edullisesti niin ois ihan mahtavaa...
 
Meillä kaikki nukkuu ja minä valvon...On ollut niin tuohukas päivä etten taas osaa rauhoittua unille, vaikka väsyttää.

Olen tässä tänään pähkäillyt ,että ensi viikolla taidamme mekin aloittaa potun maistelun, lähinnä siksi ,että tyttö pulauttlee edelleen niin paljon. Voisi kokeilla ,jos tuo pottu pysyisi paremmin massussa.

Sorruin tänään huutamaan huuto netistä meille uudet rattaat. Sellaiset yli söpöt vaaleanpunaharmaat Peg Perego Plikon matkikset. Nyt on on pelejä ja vehkeitä millä pääsee..tuplat, yhdistelmät, kuomurattaat ja nuo matkikset :whistle: . Yhdistelmät voisi kyllä pistää myyntiin ,kun niitä ei käytetä ollankaan.

Jospa nyt jo uni tulisi..öitä!!
-Poni ja vauva reilut 5kk
 
Huomenta!
kiitokset vielä kaikille onnittelijoille! =)
melluli me käytetään veeran kanssa kestoja päivisin,mutta öisin on sitten kertikset, ihan vaan sen takia,ettei tarvitse yöllä vaihtaa vaippaa kun aika usein se yövaippa kuitenkin falskaa. meillä käytössä pul-kuoriset taskuvaipat ja AIO-vaipat. Noissa all in one vaipoissa vaan usein täytyy laittaa lisäimu/kuivaliina vaipan ja ihon väliin,muuten saattaa falskata nopeammin.
osa vaipoista on TSI,mutta ei kuitenkaan minun tekemiä.mä oon niin poropeukalo noitten kaikkien ompelemuksien kanssa :D
sitten on jonkun verran myös sisävaippoja,mihin sitten tarvitse kuoren päälle,mutta niitä kyllä käytän vähemmän..
jos käytettyjä vaippoja viitsii käyttää,niin huutonetistä tekee usein hyviä löytöjä =)
ja nyt kun on tulossa pikkukakkonen,niin kaikki vaipat menee sitten tietysti myös kakkoselle,niin kyllä siinä säästääkin =)

nyt alan valmistautumaan, tarkoitus olisi kaverin kanssa lähteä vähän kirppareita kiertelemään,josko vaikka veeralle löytyisi jotain kivaa :)
onko muuten muilla tullut lapesen syntymän myötä sellaista,ettei enää osta oikein mitään itselleen?vaatekaupoissakin menen nykyään aina suoraan lastenosastolle :D
 
huomenta

tässä sitä odotellaan että pääsis lähteen viemään esikkoa kävellen kouluun.. viime viikolla jäi niin vähiin toi lenkkeily ja ulkoilu

Eilen oli esikon synttärijuhlat. Oikee synttäripäivä on tapaninpäivänä, mutta järkätään juhlat aina tälläin että lomat on ohi. Hienosti meni kekkerit :) .

Aleksi päätti sitten näyttää eilen täällä juhlissa että kyllä mä ihan kohta lähden liikkuun, nosti peppunsa niin korkeelle mahallaan ollessa, että jos kädet olis tajunnu ni olis menny pitkän matkaa eteenpäin. Teki sen monta kertaa peräkkäin. Jätkä näytti myös kaikille että varmaan osaan istua. Istua törrötti taas lattialla ja katteli leluja.

Nyt täytyy mennä antaa aamupuuroa.. on vielä viimeyöstä asiaa, joten kun palaan lenkiltä niin palailen myös tänne..

salah ja aleksi 5kk ja 3vrk
 
Heips taas tännekin, on tullu oltua ihan täysin tuolla facebookin puolella...

Meilläkin kestoillaan, käytössä muutama taskuvaippa, mutta pääosin mennään harsoilla sekä sisävaipoilla merinovillahousujen ( HHWool ) kans. Tähän mennessä kaikki olen uutena ostanu, mutta nyt lähden kangasostoksille ja kokeilen tsi vaippoja. :)

5kk neuvolassa:
8235g
66,3cm
pipo 44,9cm

Tiitu ja Rasmus tasan 5kk
 
Neitimme porukan kuopuksia, vähän yli 4kk ja 4kk neuvolan mitat oli 8kg ja 62cm. Eli aika läski tyttö meillä :D . Lempinimiä mm. pullaposki ja nanni. Jälkimmäinen muotoiltu nimestään Sanni.

Meillä kestoillaan kahdella lapsella melkein täysipainoisesti. Käytän nyt vauvalla eniten sisävaippoja, jossa kaksi irrotettavaa imuläppää. Päällä pul- kuori tai villikset. Pitää hyvin kuin pissaa kovasti, taskut tahtoo falskailla. Isommalla lapsellamme taas taskut ovat käteviä kuin suhteessa vähemmän pissaa. Olen kestojen ompelija, jälleenmyyjä, harrastelija...Nytkin olen ommellut myyntiin.

Meillä sairasteltu lähes koko talvi minä ja kaks isompaa lasta, vauva pysynyt terveenä. Itse olin lähes kuukauden tosi sitkeässä ja rajussa flunssassa. Toisella lapsella korvatulehduskierre, kaikki sairastettiin silmätulehduskin ja nyt meille on tullut vatsatautia! Aika hurjaa, mutta kuuluu tähän lapsiarkeen.

Onnea ajatarille :flower: Hyvinhän se sujuu kahdenkin pienen kanssa, jossakin suhteessa pääsee helpommallakin lyhyellä ikäerolla.
 
Heipsan!

Meillä oli tytsyn 6kk neuvola viime torstaina ja painoa neidillä on tällä hetkellä 6370g ja pituutta 66,2cm. Hyvin kasvaa. Lihat aloitin viime viikonloppuna ja ne onkin maistunut! Kasvissoseet alkoi toden teolla tökkimään, mutta hedekmäsoseet teki kyllä kauppansa ja tekee edelleen:) Puurot aloitin myös n. viikko sitten. Ostin ensin vauvojen baanaanipuuroa, mutta on kyllä aika suolaisissa hinnoissa ja sitten tytsy ei eds oikein tykkää siitä. Kauheeta sotkemista ja pää kääntyilee sivuille ja suu on viivana, että tota et kyllä mun suukkuun tunge:) Eilen tein sitten ihan normi kaurahiutaleista puuron. Pari lusikallista meni hedelmäsoseen siivittämänä, mutta sitten tuli siihenkin stoppi. Oli ilmeisesti täynnä, kun röyhykin tuli. Yöimetyksistä yritetään päästä eroon. Viime yönä imetin yhden kerran, kun ajattelin, että jos on kuitenkin nälkä, kun niin vähän söi illalla puuroa. Muutama yö on mennyt niin, että tyttö kyllä herää, mutta olen sitten taputellut hänet uudestaan uneen.

Pahoitteluni myös mellulille :hug:

Hampaita meillä myös ilmeisesti tehdään, kun tytsy oli eilen niin kiukkuinen ja itkuinen. Kauhea itkuparkukohtaus tuli pariin otteeseen syödessä, kun lusikka kävi vahingossa ikeneen. Pelkäsin, että mitä yöstä tulee, mutta se menikin sitten hyvin. Tytsy meinaa nukkui eilen huonosti päikkärit, niin heti tämä mamma ajatteli pahinta myös yöstä :ashamed:

Mutta tässäpä meidän kuulumiset!

Bella-Lumia ja Linski 6kk
 
Heips!

5kk neuvola käytynä. Mitat 7100g ja 65cm ja pipo 42,2cm. Vaikka painoo edelliseen ei oo tullu hirveesti, niin edelleen yläkäyrillä mennään. Mutta täti sano, että ihan hyvä olis alottaa vaikka puuro tähän nyt ja lisätä kasvissoseen määrää aterialla. Ja maitoo tietty aina kun I haluaa.
En nyt yhtään lukenu tarkemmin mitä ootte kirjotellu, tulin vaan noi mitat kirjottaan. Täytyy tästä lähteä kerholle päin :wave:

Emeelia ja I huomenna 5kk
 
neitiperho
Meillä alkanut nyt kyllä aivan ihme kausi. Neiti aina ollut tosiaan sellainen, että yleensä herännyt vain kerran syömään. Jos kaksi kertaa syömään heräsi niin se oli jo ihme.
Seuraavaksi alkoi vaan heräilemään aamuyöstä sen oloisena, ettei uni enää riitä. Nälkäinen ei kuitenkaan ollut.
Nyt sitten alkanut tosiaan nukkumaan ensin 21-01 välisen ajan hyvin ja sitten heräilee jatkuvasti ja syö parin tunnin välein. Soseet meillä täysin menneet jo jonkin aikaa. Illalla saa iltavellin ja/tai puuron ennen nukkumaan menoa, muutenkin päivässä syödään jotain 3-4krt ja imetykset päälle. Mennään ikään kuin takapakkia koko ajan. Onko muilla samaa? Johtuuko tää nyt vaan tuosta imetyksestä, joka tasoittuu kun imetys loppuu? Ei ymmärrä.
Neuvolan tätikään oikein osannut noihin heräämisiin muuta sanoa kuin voisi alkaa kokeilemaan omaa huonetta tytölle, mutta silloin ei vielä herännyt syömään usein kun asia otettiin puheeksi.

Meillä mies suunnitteli hankkivansa mulle korvatulpat ja aloittavansa kotona ns. unikoulun tytön kanssa. On aikoinaan vanhimman lapsensa kanssa ollut unikoulussa ja meinasi josko testaisi samaa nytkin. En yleensä ihan herkästi mene tytön luo jos alkaa inisemään, mutta en toista raaski myöskään huudattaa. Oma sydän siinä särkyy.

En tiiä, mitä silti tekisi. Ennen kun tottui niin hyvin nukkumaan yönsä ja nykyään kun nukkuu vaan muutaman tunnin yössä niin huomaa, että päivät menee ihan sumussa ja nukahtelen vaan nykyään jatkuvasti. Hatun nostot vaan niille äideille jotka rikkonaisia öitä ovat jatkuvasti jaksaneet.

Neitiperho ja Iina 5kk1vko
 
Neitiperho, mie oon ollu vauvana sellanen et en nukkunu juuri ollenkaan yöllä, enkä hirveesti päivälläkään.. ei miulla hätää ollu olin vaan hereillä.. miussa ei ollu mitään vikaa (ainakaan sillon 80-luvulla todettu) ja unilääke kuurin jälkeen aloin nukumaan öitä.. ihan joku ihme kausi ja tämä on ollut siis vauvana eli n. 6kk vanhana.. ja olen nykyään suht normaali :LOL: mein poitsu oli sit n. 7kk vanhana myös sellanen et heräs keskellä yötä ja istu ja ihmetteli mein välissä ku yritin siihen hänet tainnuttaa, mut ei ku hällä oli vaan hauskaa.. miehen kanssa oltiin ihan ihmeissään.. en muista kuinka kauan vaihe kesti, mutta yhen tosi paljon valvotun yön jälkeen päätin siirtää pojan omaan huoneeseen ja siinä kesti viikon että öisin kävin siellä jos poika huusi ja sit hän oppi nukkumaan. totesin että miun läsnä olo yöllä sai hänet virkeex, olin liian lähellä :D

Toivottavasti teillä helpottas unikoulun/ oman huoneen myötä!!
 
neitiperho Vauvojen uni muuttuu jatkuavsti. Syitä on monia...hampaat, uudet taidot, sairaudet jne jne. Itse olen huomannut ,että parhaiten vauvan kanssa "pärjää" päivä kerrallaan tyyliin. Silloin ei niin stressaa muutoksista, kun niitä väistämättä tulee koko ajan. Ihan noi pienelle ei varmaan mitää unikoulua suositella, mutta voihan sitä vanhempana jotain kokeilla. Nykyisin niin hyviä vaihtoehtoja ,jossa vauvaa lempeästi ohjataan uneen. Meillä tosiaan esikko ollut aina huono nukkuja ja ikää jo 2,5 v. Harvoin vieläkään nukkuu kokonaisia öitä heräämättä kertaakaan. Hän nukkuu tästäkin syystä meidän sängyssä, jotta saa yöllä nopeammin rauhoittuun. Vauva onneksi nukkuu ja on ollut aina parempi nukkumaan, mutta kyllä varmasti hänenkin yöt vielä mullistuu ,kun liikkeelle lähdetään kunnolla. Itse suosin perhepetiä ja rentoa asennetta.

Meillä on nyt myös pottua maisteltu. Ihan hienosti vauva syö ja tykkääkin. Nyt ainakin pulauttelut vähentyneet. Liekö tuo johdosta tai muuten. Syöttätuolissa syödään. Neuvolastakin saatiin tähän oikein lupa ,koska selkä suorassa istuu ,kun käsistä tukee.
-Poni ja vauva reilut 5kk
 
neitiperho
Joo eikä siinä tosiaan mitään kun vaan nykyään enää heräisikin ihmettelemään ja höpöttämään, mutta kun se nykyään ongelmana siksi kun herää huutamaan ja on mukamas nälkäinen jatkuvasti! Siis jatkuvasti söisi ja jos et syötä niin huutaa. Enää ei siis vain ihmettel maailman menoa niin kuin aiemmin.
 
Heipat

Neitiperholle sen verran että meillä aleksi ensin sairasti melkein kahden kuukauden flunssan jonka aikana sitten heräiltiin parin tunnin välein. Siihen asti poika nukku kuin unelma, ei tarvinnut syötellä eikä mitään. Kun flunssasta selvittiin saatiin unet taas meneen hienosti. Sitten yhtäkkiä viikko takaperin alotti ihmeellisen yövalvomisen. Huusi öisin parin tunnin välein ja jouduttiin syöttään kerran tai kaksi yöllä. Meilläkin siis syödään aamupuurot, iltapuurot ja kaikki soseet siihen päälle + maidot, neuvollassakin sanottiin ettei tarvitse yöllä maitoa. Aloin oleen ihan ulalla että mitä pitäis tehdä asialle, kokeiltiin omaa huonettakin, mutta eipä ollut apua. Annoin parina iltana särkylääkkeen jos olis johtunut hampaista, mutta ei sekään toiminut.
No, mun äiti neuvo tekemään ns. "vesikuurin". oli mun isosiskolle aikoinaan tehyt sen neuvolan ohjeistamana ja oli kyllä toiminut. Eli se tehdään niin että jos vauva alkaa yöllä vaatimaan/huutamaan maitoa, annetaankin vettä tilkka mukista ja tutti (tai mikä nyt sitten on käytössä esim. unirätti tai muu ) perään. Tätä täytyy toistaa sitkeesti niin kauan kun vauva sitä tekee. Mun äitillä oli siskon kanssa mennyt viikko ja sitten oli alkanut nukkumaan aivan täysiä öitä. Mä koitin sitä toissa yönä aleksille. Tunnin taistelin yöllä, annoin vettä kahteen otteeseen ja pariin kertaan käänsin mahalta kyljelleen ja laitoin peiton tiukasti ympärille. Meillä kyllä toimi koska aleksi ei vaatinut maitoa ollenkaan viime yönä. Pari kertaa jouduin tutin laittamaan, mutta ei vaatinut vettä eikä maitoa.
Unikoulun pidin esikoiselle kahdeksan kuukauden ikäisenä ja tein sen niin että annoin esikon itkeä sängyssä itsensä uneen, meillä meni siinä neljä iltaa ja oli kyllä kieltämättä kauheeta, mutta sen jälkeen nukahti aina itsekseen ilman itkuja melkein kolmen vanhaksi asti. Esikko ei koskaan valvottanutkaan öisin ellei ollut kipeä. Aleksi ei nukutteluja kaipaa, joten meillä ei siinä ole mitään ongelmaa, ei tarvitse siis unikouluja pitää ( ainakaan vielä ).
Toivottavasti teilläkin yöt korjaantuu, jaksuja sinne :hug:

No, ei tällä kertaa muuta, kyllähän tästä pitkä juttu taas tulikin. Esikko haluaa nyt koneelle..

salah ja aleksi 5kk ja 4vrk
 
Hei teille!

Siitä on jo aikaa kun olen kirjoitellut. Meidän yliaikavauveli täyttää kohta 5kk, ja eka hammas tuli joulun aikoihin eli nelikuisena. Pari viikkoa sitten ilmantui viereen toinen, eli yöt on jo melko pitkään ollut levottomia, vaikka aluksi poju nukkuikin hyvin...

Töihinpaluu on ollut puheissa, tai sen mahdottomuus. Tilanne on töissä muuttunut niin, ettei mulla ehkä enää olekkaan siellä käyttöä. Jos on niin todella surkealla osa-aikaispalkalla. Ja esikoispojan koulunaloitusta ehkä lykätään vuodella, kun on joulukuussa vasta syntynyt. Kotihoidontuelle ei mun ole mahdollista taloudellisista syistä jäädä, se riittäis just ehkä lainanlyhennykseen, mut muut laskut jäis maksamatta ja nälkään kuoltais. Mies ei suostu edes vapaalla (joka kolmas viikko) lapsia hoitamaan, että osa-aikahoidossa sitten olisivat... Ei käy, vapaudestaan ei voi hän luopua. Eikä muutenkaan kotona ollessaan lapsia hoida. Ei edes laastaria anna jos tarvitaan, vaan käskee tulla minulta kysymään, vaikka h***etin hyvin tietää missä laastarit on!!! Niin ja tuohon työtilanteeseen: jos molemmat lapset ovat hoidossa ensi vuoden, jää MINULLE YKSIN (mies ei maksa!) maksettavaksi molempien hoitomaksut. Miehen tulot kuitenkin otetaan huomioon, eli maksimimäärät molemmista menisi...

Olen tullut miettineeksi tässä asioita. Saattaa olla että paiskaan ton äijän irvikuvan kohta ovesta ulos. Sillä ratkeaa niin taloudelliset, kuin henkisetkin ongelmat. Mutta mieli on maassa, ollu jo pitkään... Ja tänään varsinkin erityisen alhaalla. Kiitos kaikille jotka tämän lukivat, ja ymmärrän niitä jotka eivät lukeneet. Kiitos kun sain edes ympäripyöreästi jonnekkin purkaa itseäni!

- Jennika1983 ja pojat
 
Voimia sulle jennika1983 :hug: Kävin lukemassa tekemäsi ketjun samasta aiheesta. Moni mies pitää naisiaan itsestään selvyytenä, mutta tuollainen käyttäytyminen mieheltä on vielä pahempaa. Jos et tunne rakkauttakaan miestäsi kohtaan, miksi olla suhteessa vain lasten takia vuosikaupalla, lopunikää. Monet onnelliset vuodet jäisivät elämättä.
Tässä vain minun mielipiteeni. Kyllä kaikki kääntyy vielä parhain päin, olet vahva nainen! ...hetkeksi sen vain unohtanut! :D
 

Yhteistyössä