^^ELOMASSUT 2008^^ tammikuussa

neitiperho
Meillä nyt onkin taas nukuttu pari yötä putkeen hyvin. Tosin herää syömään pariin otteeseen, mutta se nyt ei ole niin paha kuin tunnin-kahden välein.

Salah Oon myös kuullut muutamilta kavereilta tuosta "vesikuurista". Mietin jo itsekin ihan samaa, että pitäisikö kokeilla. Ainoa, että jäin miettimään kun monet käyttäneet tätä silloin kun esim. vieroittaneet tissistä tai eivät enää imetä. Siksi siis kysynkinimetätkö sinä? Mutta kiva kun kerroit tosiaan kokemuksestasi. Toimiiko edelleen?

Taitaa olla että itsekin nyt vähän vaan aloin turhaan hermoilemaan tuosta yöheräämisestä. Kai univajeus sen teetti. Kyllähän sen nyt tietää, kun lapsesta on kyse niin muutoksia tulee. Enhän itsekään joka yö välttämättä nuku oikein hyvin.
Mutta silti suuret kiitokset kaikille omistaj kokemuksista. Tää on niin paras koko palsta. Täältä kun löydät "vaivaan kun vaivaan" kohtalon toverin. Kiitos siitä teille mammat :D
 
Meilläkin herättiin muutaman kerran yön aikana, mutta kerran vain syötiin ja muina kertoina kävin vain pistämässä tutin kylmästi suuhun ja jätkä jatkoi uniaan, vaikka oli ihan hereillä, kun huoneeseen menin. Illalla kymmenen aikoihin kävi nukkumaan ja aamulla sitten kunnolla heräsi 9 tienoilla.
 
Täällä meni viime yö kahdella heräämisellä. Ekan kerran syötiin puol kahdelta ja toisen kerran puol viis. Tokalla kerralla annoin puolet taas maissivelliä seassa, niin poju nukkui puoli kymmeneen saakka :whistle:

Soseista: Oon pitänyt mukana alusta saakka päärynäsosetta ja pari kertaa maistattanut banaania, mutta muuten on menty vaan yhdellä hedelmäsoseella ja kasvispöperöitä vaihdellen. Pitäis huomenna aloittaa kukkakaalia maistamaan ja sitten ens viikolla kokeilla jotain lihaisampaa versioo =) Aattelin, että otan kohta vasta jonkin toisenkin hedelmäsoseen mukaan, kun ne tuntuu putoavan joka tapauksessa alas tosi helposti :D

Meilläkin on pinniksessä laskettava laita, joka ei ole ollut alhaalla kertaakaan.

Nyt soseita värkkäämään...

kaneliomena ja Elmeri (5 kk 3 vko)
 
Mä en edes jaksa laskea monesti meillä viime yönä herättiin :LOL:
mulla on kyllä kello vieressä ja yleensä kun poika herää niin katon sitä, mutta en kyllä enää aamulla muista.. pitäis ehkä joskus kirjottaa ylös noita aikoja niin vois öitä vertailla miten on milloinkin nukuttu.
En tiedä vaivasiko pojalla sitten eilen mahaa se porkkana sose mitä maistatin :/ yleensä ei kyllä ihan noin useasti ole herännyt.

Ja kiitos tuesta siinä syömähommassa, ehkä jatketaan sitten tällä lusikallinen/pari päivässä. Näähän nyt onkin vielä tämmösiä maistiaisia eri makuja, ehtiihän sitä tosiaan vielä syömään kunnolla sitten myöhemminkin.

Aamulla oli hauska kun syötin vielä siinä sängyssä ja ajattelin että nukahtaa ehkä vielä hetkeksi siihen, poika sitten nukahti ja en tiedä mitä unta näki kun alkoi hekotella siinä tissi suussa, alkoi vaan yhtäkkiä kuulua: hee heheee =) no, kohta me sitten herättiin hyvällä tuulella.

Nyt ite syömään =) :wave:
 
Moi vaan!

Meilläkin on alettu heräileen tiuhemmin öisin,jotain tunnin-parin välein,mutta en ole kyllä antanut tissiä kun vasta aamulla 6 aikoihin. Ei Aleksi itke mut heiluu ja välillä höpöttää. Ja viime yönä kuulosti olevan räkää kurkussa tai nenässä kun oli sellanen rohina päällä. Kuulosti vähän huolestuttavalta. Täytyy tänään käydä ostaan sellanen niistolaite jolla itse imetään letkulla kun tuo Ainun nenänniistäjä ei oikein luonnistu enään-Aleksi ei tykkää siitä.

Kyllä munkin täytyy kiittää teitä mammat,kun olette olemassa.Täältä saa tosiaan niin kivasti vertaistukea ettei paremmasta väliä. Mullakin ottaa välillä päähän tää pyöritys ja mies etten tiiä mitä tekisin...ja olen alkanut kuvitteleen toisesta miehestä elämää...en tiiä mitä sitten tarkoittaa...onko vaan paremman elämän hakemista vai onko tosiaan niin et haluun pois tästä. :ashamed: :( .
Mies tulee tänään kotia niin saa nähdä tuntuuko helpommalta...jos vaan pääsis ulkoilemaan siis käymään baarissa tyttöjen kaa niin ois vaihtelua mut mies ei oikein suostu. Haluaa vaan päästä mun kaa kahdestaan. :snotty:

No se siitä....
Ruokailusta sen verran et en ole ilmeisesti ollut tarpeeksi hitaasti antava tai vaihteleva äiti kun meillä menee ruokaa jo ihan reippaasti ja aina aloitan uudet tosi nopealla tempolla..ei ihme et Aleksin maha on ollut kovalla...Mut eipä se enään auta..muuta kuin uusia makuja en ala nyt antaan vielä vaan mennään näillä nykyisillä jonkin aikaa.
No palataan ja kiitos! :)

T.Hansu27
 
IhanPihallaSONE
Nea, Mairo yms ketkä kirjotteli yöheräilystä, jos yhtään lohduttaa niin meillä heräiltiin ehkä 10-30 min välein aamu 5 asti, ja sit nukku 7... Ihan yhtään liiottelematta edes. :headwall: Tätä huonoo unta on nyt ollu parisen kuukautta, mutta yleensä tytsi nukahtaa kun annan roikkua tississä tyyliin koko yön, saa ite nukkua edes vähän, mut sit on tälläsiäkin öitä niinkun viime yö ettei edes tissi anna sitä rauhallista unta, edes puolta tuntia.. Mut jos jotai nyt positiivista niin eipähän Aava ainakaan huuda kurkkusuorana, eikä tarvii kannella yöllä. Riittää että laittaa tuttia suuhun ja silittelee välillä, mut eipä siinä ite kerkee nukkuu yhtään. On kyllä tosi väsyny välillä ite, mut pahinta on se et mitään ei muista, aivot ei saa levätä yhtään kun ei tuu pitkää unipätkää yöllä.

Meillä on lähdetty nyt liikenteeseen, Aava ryömii sängyllä, mut ei vielä lattialla. Tyyli on aika hassu, puoliks konttausasento ja sutii jaloilla eteenpäin, kädet on ryömimisasennossa. Naurussa pidättelemistä kun raukka ähkii ja puhkii pylly pystyssä :D

Jippii, kynnet kasvaa, eli ehkä on toivoa että hiuksetkin vahvistus joskus , ladyvitaa 3 tabuu per päivä.

Lajittelin ja silitin pienet vaatteet tänään, omat ja vauvan, lähtee kirppikselle iso kasa myöntiin! Noh, jätin mie parit vauvanvaatteet jos sattus joskus vielä tarviimaan, mut suurin osa lähtee. Ihan uusia vaateita meni mukaan myös, tilasin vasta vähän aikaa sitten enkä ole kerennyt käyttääkään kun ne on jääny isoiks! On sitten tullu imetettyy kaikki yöt :whistle:

Tänään alotin Aavalle kiinteet, perunaa meni alaskin asti ja aika hyvin. Saas nyt sit nähä miten ilta menee, tuleeko huutoa tai iho-oireita parin päivän sisään. (atopia) Onkos muiden vauvoilla atopiaa? Kuinka pahana? Meillä on välillä taipeet auki, mut nyt aika hyvä. Vaikuttiko kiinteiden alotus miten?

Mie en ees oota että nuo kiinteet antas yöunen, yks yö kerrallaan, seuraavahan voidaan nukkuu vaikka putkeen :saint: or not :whistle:


Sone joka kerkes taas vaan selata teidän kirjotukset nopee + Aava 5kk :heart:
 
Tytöt päikyillä hienosti yhtä aikaa.
Meillä tytöt nukkuu samassa huoneessa/sängyssä niin kauan ,kun itse haluavat omaan huoneeseen nukkumaan. Meillä on parisängyn toisella puolella pinnis ,jossa vauva nukkuu niin kauan kunnes herää syömään. Sitten tulee viekkuun. Esikon sänky on toisella puolella ,mutta esikko nukkuu koko yön meidän sängyssä. Mies nukkuu usein sohvalla :) . Mahtuu kyllä sänkyyn ,mutta nukahtaa aina sohvalle ,kun kattoo telkkua. Hauska tapaus sattui tässä eilen aamulla ,kun olimme vauvan kanssa nukahtaneet imetyshetkeen molemmat. Vauvalla oli tisu irronnut suusta ,mutta imuttellut vielä, niin mulla on neljä "fritsua" kaulalla :) .

Tänään maisteltiin potun joukossa porkkanaa. Ihan kivasti muutamia lusikallisia menee. Mitään vaivoja ei ole tullut. Puklujen koostumus on vähän liisterimäisempää potusta johtuen.

Mut treenaamaan Nintendo Wii Fitillä :)
-Poni ja vauveli 5½kk
 
kukkuu! meillä vihdoin ja viimein nettipimento ohi..tietokoneessa oli yhtä sun toista ongelmaa, mutta nyt pitäisi toimia :) Casperilla kaikki hyvin..kiinteitä ollaan kovasti maisteltu ja poika kasvaa omalla käyrällään. Nyt tosin on flunssainen ollut jo muutaman päivän. Itellä on nyt ollut vähän vaikeaa. Oon saanut kauheita paniikkikohtauksia ja jouduin käymään ensiavussakin kun sydän hakkasi niin että meinasi taju lähteä ja muutenkin ollut tosi ahdistunut olo. Kävin sitten juttelemassa neuvolassa ja totesivat että mulla olisi taipumusta synnytyksen jälkeinen masennukseen. Sinänsä tuntui tuo "diagnoosi" omituiselta, koska en omasta mielestäni ole masentunut..lähinnä vaan stressaantunut. Hassua koska nyt on mennyt niin paljon paremmin tämä elämä Casperinkin kanssa, mutta onhan näiden viiden kuukauden aikana ollut yhtä sun toista huolen ja murheen aihetta.

Mutta tulen paremmalla ajalla lukemaan teidän juttuja, nyt täytyy mennä iltapalan laittoon.

Triinu ja Casper (päivää vaille 5kk)
 
Poni06 "fritsuista"... mulla oli tyttö kerran sylissä, nuohos kasvot kaulaa kohti ja yhen äkin tarttu imulla kaulaan josta seurauksena "fritsu". Onneksi mies ei ole mustasukkaista sorttia... en ehkä itsekkään ois heti uskonut että jäljen sai aikaan vauva :LOL:

Mairo ja Tyttö 5kk ja risat
 
Meillä oli viime yö sitten yhtä kitinää. Mulla oli illalla pari kaveria kylässä ja lähtivät 23 maissa kotiin ja eihän tuota poikaa saanut sitä ennen nukkumaan, kun oli vieraita ja jätkä piti esiintyä. Ei vierastanut yhtään, vaikka noitakaan kavereita ei ole nähnyt kuin vähän syntymän jälkeen.
Tosin väänsi vielä 22 maissa tortut pöksyihinsä, joten ei siksikään oikein nukuttanut.
Eka herätys oli 1 maissa ja siinä menikin sitten 2 ennen kuin sain taas jätkän nukahtamaan kunnolla, hirveä vääntely ja kääntely ja pientä kitinää, sitten nukkui 3 tuntia kunnes taas 5 heräsi ja puol 7 asti taas vääntelyä ja kääntelyä ja kitinää. Sitten taas nukahti ja nukkui 9 asti.
Tortut jätkällä oli kyllä taas aamulla pöksyissä, jos maha vaivasi sitten jotenkin yöllä ja mulla on vähän sellainen tunne, että kohta voisi hampaitakin tulla, sillä kuola valuu ihan älyttömästi tällä hetkellä.
 
Hellurei! mein neiti on sit saanu ekan flunssan :( .. viime yö meni suht hyvin, niistin nenän ja laitoin niitä suolatippoja, ni nukku miun vieressä ihan hyvin. toivottavasti ei hälle tuu yhtä pahana ku meillä muilla..mie oon ollu o mooonta päivää köhässä ja nuhassa ja yskässä ja loppua ei näy.. poitsulla tulehtu molemmat korvat.. ja yskä sillä vieläkin.. mies rupee jo parantumaan.

neiti ryömii jo ihan hienosti, yleensä vaan menee aina johonki mihin jää jumiin :D

riisipuuroa ollaan annettu nyt aamusin n. 1.5vk ja tänään annoin lusikallisen vaelma-kaurapuuroa ja tykkäs kovasti! aattelin noi viljat nyt ihan rauhassa maistattaa ja sit siirrytään lihoihin..

ei taas muista mitään mitä piti kirjottaa, joten poistun..

ä ja tipi 5kk+ viikko
 
äiti lpr: joko tytsy tehny jo hampaita? Meillä pojalla oli kauhea nuha/flunssa ku hampaat oli tulossa läpi. Sitte ku olivat tullu läpi, nuha loppu ku seinään.

Nyt taas hiotaan ikeniä kaikilla mitkä sattuu käteen. Oisko lie jo yläkerran hampaita tulossa... Ikenet on jo kyllä aika turvoksissa. Mulla häiritsee kovasti, ku tuo meidän poika ei vielä ole kiinnostunu kääntyilemään. :( Mutta lohduttaa sekin, että minun serkkupojalla neljää päivää nuorempi tyttö, joka ei kuulemma myöskään käänny. Viihtyy selällään heiluttaen vimmatusti käsiä ja jalkoja, niin kuin tekee Teemukin. Kaipa poika joskus alkaa liikkua, sitä odotellessa..

Kiia ja poju 6kk ja risat
 
Kiia, ei oo vielä hampaita tullu, mietin iteki tota samaa tänää, ku ei neiti suostu kunnolla syömää, mutta ollaan kyllä muut oltu flunssassa että varmaan on saanu tartunnan kuitenkin meiltä, vaikka hassulta tuntuu, että neiti säästy vatsataudilta pari viikkoa sitten, mutta flunssan sit sai?? ihmeellisiä nuo taudit.. äkänen on ku ampiainen, annoin suponki joku aika sitten jos vähän helpottas!
 
IhanPihallaSONE
Hehkutus

Nyt se yö tuli mitä oon oottanu jo pitkään, mie sain nukkuuu!!!!! Tytsi heräs syömään yhen kerran tai kaks, en oo varma kun nukuin niin sikeesti!!! :D Paitsi yöllä kun kävin vessassa niin törmäsin perkules seinään, ja nyt on pien vekki nepassa :headwall: On vissiin vähän univelkoja :LOL: Ja nyt kun hehkutan niin ens yönä tietty tulee kosto ja taas valvotaan , no sit valvotaan mut en ees muista millon viimeks oisin saanu nukkuu ees 2h putkeen ennen viime yötä, tosin en muista kyllä eilistä päiväkään tällä dementialla :) Oujee! Eipä mulla muuta!
 
neitiperho
Täytyy olla nyt munkin taas tyytyväinen hetken aikaa. Ollaan nukuttu kaksi yötä jopa aika hyvin. Ainoa, että edelleen neidille tulee sellaisia itkukohtauksia nukkumaan mennessä ja puolen yön aikaan ja aamulla. Kuitenkin tyytyy tuttiin ettei enää saa niitä hillittömiä raivareita mitä vielä hetki sitten. Silloin kun piti aina tyttö nukuttaa uudestaan. Nyt taas on neiti syönyt vaan kerran yössä. Tosin en ole edes tarjonnut tissiä sille.

Aamulla pomppas äipän sydän kurkkuun. Kun neiti heräsi kasin aikaan niin meinasin, että toinen sen verran tyytyväinen että löhötään nyt hetki viel sängyssä. Tyttö oli siis mun vieressä. Laitoin sitten silmät kiinni niin ei mene kuin hetki ja kuulosti kuin se jotain ottaisi yöpöydältä....avasin silmät ja niinhän se oli. Neidin pää oikeastaan yöpöydän päällä, joka ihan sängyn korkunen ja kiinni sängyssä. Kerran jos olisi tyttö kerennyt vielä potkasemaan itseään ylöspäin olisi tipahtanut suoraan lattialle. Kyllä taas tuli "ei-niin-hyvä-äiti-"olo.

Kääntyilystä meillä kyllä kääntyillään molemmille puolille, mutta takaisin ei suostu kääntymään sitten millään, KOTONA. Kaverilla kun oltiin kylässä niin kyllä nätisti kääntyi mahalleen ja takas selälleen. Kotona taas ei, vaan silloin huudetaan vaan äidille hulluna mahallaan ja ollaan tyytyväisiä kun käännetään takas selälleen. Ihme äidin juoksuttaja neiti. Mutta ryömimisestä ei sitten tytöllä mitään tietoa, ei edes halua yrittää. Seisomista kyllä harjoitellaan. Välillä saattaa seistä mua vasten 5-10min ilman että jalat kertaakaan meinaa pettää. Saa nähdä ryömiikö meidän neiti sitten koskaan tai sitten opettelee sen vasta myöhemmin.

Mutta sellaista taas tällä kertaa omaan ja tytön napaan :D
 
neitiperho
Miehen esikoinen ei koskaan myös ryöminyt tai edes kontannut vaan lähti suoraan kävelemään. Ja tokihan se mahdollista lapsella tosiaan on ettei koskaan niitä tee vaan suoraan kävelee.
Tosin nyt kun kerkesin asian puheeksi ottaa niin kaverin äsken ollessa kahvittelemassa täällä niin jatkuvasti neiti nyt mahallaan nosti polvet pepun alle ja oli sen näköinen että eteenpäin kyllä menisi jos ei lattia luistaisi. No sen näkee sitten joskus kuin käy.
 
meillä kans nukuttiin pari yötä tosi hyvin niin eiköhän tullut hirvee flunssa sit pienokaiselle ja nyt sit viime yö meni sen takia ihan pipariksi.
olipas ihana kävin perjantaina hierojalla ja lauantaina on kampaaja, jaahas tuli kutsu huuto
 
Noista öistä.. alotettiin pari viikkoa se puuro ja nukutiin reilu viikko tooosi hyvin, yksi yö jopa kokonaan ja nyt taas palattu samaan vanhaan; aamulla ei muista kuinka monta kertaa on herännyt. Poika ei siis itke, kunhan pyörii ja mekastaa sen verran, ettei siinä äiti ja iskä saa nukuttua. Laitan tän nyt motorisen kehityksen piikkiin, loppuviikosta käännyttiin eka kertaa sekä mahalleen että selälleen. Mut oih, kun niitä parempia öitä olis vielä jatkunut :attn:

Jaksamisia kaikille :heart:
 
Moi!

Mites teillä muilla tuon käden syönti, tapahtuuko ja onko miten usein tapahtuvaa?
Kun meillä syödään käsiä ja oikein järsitään vällillä peukaloa tai etusormea....miten sen saa loppumaan?? :headwall: :eek:
Kun ei oikein vielä komentaminen mee perille,enkä viitsi vielä mitään "kovempia" otteita ottaa. Lähinnä siis jotain luunappia,mitä tuttava perhe käytti kun yrittivät opettaa jotain asiaa.

Eilen oltiin veljen luona kyläilemässä ja hänen vaimonsa kommentoi meidän pojan päänmuotoa,et on hieman outo tai sellanen pallopää..otsa hieman koholla ja sitten tulee sellanen alenema ja sitten taas nousee koholleen. Et olenko huomannut ja kysynyt neuvolasta mikä siinä on? no mä hieman huolestuin ja sanoin et en oo ajatellut asiaa et siinä ois jotain erikoista. Hän sanoi et onhan Aleksi ihan ok!! :( Täh!..nyt olen sitten hieman huolestunut asiasta et täytyy ottaa seuraavalla kerralla puheeksi neuvolassa et onko siinä nyt jotain outoa. :kieh: :ashamed:

Mutta jaksamisiin :heart: :wave:

T.Hansu27 ja Aleksi(5kk2vk)
 
meillä on yöt nyt rauhottunu, tytölle puhkesi kaksi hammasta, oppi kääntyilemään, vielä vierastamaan, niin meni parisen viikkoa tosi huonoilla yöunilla..

meillä kans järsitään käsiä, ihan verillä ovat välillä kun pikkuhampaat nakertaaa vaikka puruleluja yms on!

sitten mulla alko itellä tulee tuttuja oireita, oksetusta, pyörryttämistä ja jatkuvaa nälkää, tein sitten raskaustestin ja positiivinen oli, tänään kävin ultrassa että tietäää millä viikolla on ja tasan rv7, 14.9.09 ois La, jos kaikki menee hyvin.
=)

nyt pitää mennä pitää myöhemmin tulla kommentoimaan lisää, kutsunhuuto käy.

t. hosso ja neiti 5,5kk + masuasukki =)
 
Hossolle onnea kovasti :)

Meillä myös syödään käsiä ihan älyttömästi. On syöty jo melkein alusta asti.

Nyt se flunssa iski sitten muhun. On ollut tosi kauhee olo tänään. Ei muuta mutta toi yskä ja keuhkoputkissa sellanen tosi tukkonen olo. Aleksi on eilen ja tänään yskiny sellasta oikein kumisevaa yskää, toivottavasti ei pahene.

Viime yö meni aleksin kanssa tosi hienosti. Laitoin jo kasin jälkeen vaavelin nukkumaan ja tais kunnolla herätä joskus puol yhen aikaan. Laitoin tutin ja seuraavan kerran alko kitiseen kuuden maissa, annoin vettä nokkamukista ja laitoin peiton kunnolla ympärille ni jatko unia puol kasiin asti. Olisin varmaan muuten kuudelta noussu ylös, mutta valvoin esikon kanssa puol yhteen asti. Se ei millään olis halunnu nukkua itsekseen ja se sitten meni taas tappelux :( . Se on jotenkin niin tyhmää tapella lapsen kanssa, mutta ei siinä voinu päätäkään silitellä. Tänä iltana sitten sovittiin että nousen vielä sängystä kun olen aleksin pistänyt nukkuun ni olkkariin katteleen telkkaria. Jos se sitten helpottais pelkoja ja kaikkee muutakin. Tähän asti kun ollaan menty kaikki samaan aikaan nukkuun.

Kuinka kauan teillä muilla vauvat jaksaa olla päivällä ja illalla hereillä? Meillä aleksi on maksimissaan sellasen kaksi ja puoli tuntia päivällä ja illalla kolmesta neljään tuntiin.

Nyt täytyy varmaan lopetella.. mies tulee kotipizzojen kanssa kohta kotiin.. ei jaksa tehdä tänään ruokaa kun on niin kökkö olo

Soseista muuten vielä, mä olen alkanu tehä ite soseita. Eilen tein sellasta sosetta mihin keitin perunaa ja porkkanaa ja sitten laitoin kurkkua ja maissivelliä. Jätkä olis syöny sitä vaikka kuinka paljon. Tykkäs ihan hirveesti. Puurojen kanssa olen tehnyt pakaste marjoista sauvasekottimella sosetta ja lisänny ihan inasen sokeria. Sekin on meillä suurta herkkua

Nyt kutsu käy

salah ja aleksi 5kk ja 10vrk
 

Yhteistyössä