~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

irtosora, paikat on kyl kieltämättä vähän jumppelissa. Etenkin lantio ja nivuset vähän kipuilee (johtuu varmaan paikkojen löystymisestä edessä olevan synnytyksen takia). Johtuiskohan tuo vaappuminen sitten siitä.. Varmaan. :snotty:
 
Hellurei, laitanpa neuvola kuulumiset tähän ja tuun sitten illalla vaikka lukemaan teidän tarinat, taas ootte ollu niin ahkeria =) , kiva kiva!!

rv 36+1
paino +233g/vk JIIHAA!!!! Kerrankin hyvä luku!! yht. 17.3kg :whistle:
rr 121/86
pissa ok
Hb 101.. ei ihme et välillä on ollu heikko/väsy olo, nyt sain käskyn hakee rautaa!!
Sf 35.5
RT
syke 142-168
liikkeet +
ja sit alakerta käsikopelolla kiinteä, pehmee, kiinni ja 3cm, eli kuroudun varmaan umpeen ennen elokuuta.. JOULUKUU, HERE I COME :kieh:

Ei vaan, hyvähän se on ettei paikat oo auki tai mitää..mut silti tuntuu et ei tää tuu ikinä.. ei sen viel tartteis tullakaan, mut vaikka 2vk päästä..

Ja ei puhettakaan mistään kokoarvio ultrasta.. katotaan sit jos se menee sinne käynnistykseen yliaikasuuden takii, ni tarkistaahan ne sen koon sit siellä.. ARGH... en haluu et menee 2vk yli..

Nyt lapsen kanssa pihalle!!

Äiti lpr 36+1
 
Iltapäivää mammat ja masut!

Nyt kun oon lukenu näitä teidän juttuja, kuinka teitä janottaa niin arvatkaa vaan janottaako muakin nyt koko ajan?! se on siis tarttuvaa :LOL:

Mä oon koko päivän pessy noita vauvanvaatteita... Ja nyt on vielä koneellinen pyörimässä, mut loput jätänkin sit huomiselle. On toi ilma vähän tollanen vaihteleva ettei oikein meinaa kuivua noi vaatteet. :whistle:

Mä en viitti edes kauheella vauhdilla tehdä täällä kotona näitä hommia, monen monta projektia olis kyllä odottamassa, mutta luulenpa että aika tulee vielä pitkäks jos kaikki teen nyt heti alta pois. Asia kerrallaan. Niinkuin Vimppa73 kirjoitti, minäkin nautin näistä lepposista päivistä. Teen mitä huvittaa, jos huvittaa :LOL: Miehellä loppuviikko vapaata, joten mun tarvii ehkä vähän skarpata kun se kuitenkin touhottaa kaikenlaista sekä ulkona että sisällä...

Parisuhteista ootte höpöttäny. Ja täytyy kyllä sanoa että meillä ei oo tapeltu varmaan koko raskausaikana. Muutenkaan yleensä tapella kauheesti... Välillä sais kyllä enemmän toi ukkeli huomioida mua, mutta ei nyt auta liikoja vaatia :LOL:

Pitäisköhän sitä mennä ottaan pienet torkut, kun alko jotenkin väsyttään... on niin rankkaa tää kotona oleminen :LOL:

-Heitsu&Papu-
 
Heipparallaa!

Täälläkin yksi vaappuva ja janoinen mamma :LOL: ja sehän ärsyttävää onkin kuin mitä enemmän juo sitä useammin joutuu tuolla vessassa ravaamaan..sellainen kiva oravanpyörä, mutta pakko mitä pakko :D
Mahaa jomottaa lähes koko ajan, oliskohan jotain vaikutusta tuonne alakertaan? Kunnollisia supistuksia ei ole nyt pariin päivään tullut, joten loppunu usko siihen että syntyisi ennen laskettua aikaa. Taitaa tämänkin kanssa mennä sinne joulukuulle :LOL: jokatoinen päivä toivoo että pääsisi jo tositoimiin ja jokatoinen päivä haluaisi kokonaan jättää synnytyksen väliin. Ehkä hitusen oon päässyt siitä pelosta eroon, nyt alkanut ehkä eniten se verenvuoto jännittää. Kertokaahan te joilla synnytyksiä jo takanapäin että paljonko sitä verta oikein menettää synnytyksen aikana ja mistä se sitten oikein johtuu? Istukan irtoamisesta vai?

Sain viimein pakattua vauvalle kotiintulovaatteet; pitkähihainen body, puolipotkarit, potkuhousut, sukat, nauhalakki ja jos on kylmä ilma niin varmuuden vuoksi sellainen ihana nallehaalari :)

Kahvinjuojat oletteko raskausaikana vähentäneet kahvinjuontia vai oletteko lipittäneet niinkuin ennenkin? täytyy myöntää että itse oon välillä lipsunut siitä suositellusta määrästä :ashamed: aamulla juon kaksi mukillista ja päivällä saatan juoda toiset kaksi..Toisiaan illallakin saatan kupposen juoda jos jossain menen käymään. Kahvi on mun pahe, siitä en voi luopua..tupakka jäi jo pari kuukautta ennenkuin aloin vauvaa odottaa eikä sen jälkeen ole tehnyt yhtään mieli tuprutella, joten eikös tuo kahvi ole kuitenkin paljon pienempi paha mitä tupakka? ;)
 
triinu: en oo varsinaisesti kahvin juontia vähentäny nyt raskaus aikana. saattaa joku päivä mennä hyvinkin se 5 kuppia, joskus ei yhtään. tupakkaa mulla kyllä tekee mieli edelleen vaikka oon ollu koko raskaus ajan polttamatta. en tiiä ratkeenko uudestaan polttamaan imetyksen jälkeen.. sen näkee sit. ja varmasti tupakka on paljon pahempi paha kun kahvi :wave:
 
Mullekin tuo kahvi on semmoinen pieni pahe :p En kylläkään juo sitä yhtä paljon kuin ennen raskautta vaan vähensin ihan tietoisesti. Nyt menee ehkä se pari kuppia päivässä. Tupakan polton lopetin heti ku plussasin. Mulla menee aina kylmät väreet selkäpiitä pitkin kun näen raskaanaolevan naisen tupruttelevan :kieh: Ymmärrän, että joillekin voi olla vaikee lopettaa, mutta kyllä mun mielestä lapsen terveys on etusijalla ennen omien mielihalujen tyydyttämistä! :eek: Samoin alkoholin juonti raskausaikana saa mulla saman aikaan! Yksi lasikin alkoholia on pienelle vauvalle liikaa, sillä vauvan elimet ei oo yhtä kypsät suodattamaan sitä niinkuin aikuisen. Vaikka sanotaan, ettei se yks lasi silloin tällöin mitään haittaa, mutta mä oon eri mieltä. Mitään täysin, 100% varmaa tietoa aiheesta ei ole, joten mielummin sitten on ilman. Tulee vaan ihan pakosti pohdittua tällaisiin odottajiin törmätessä, että onkohan he ihan valmiita äideiksi ja millaisiakohan äitejä heistä tulee, kun eivät ees odotusaikana tuon vertaa oo valmiita joustamaan omista mielihaluistaan vauvansa vuoksi. :eek:

Semmoinen kertoo vaan omahyväisyydestä ja epäkypsyydestä vanhemmuuteen.
 
en mäkään oo kahvin juontia oikeestaan vähentänyt kun en kauhee kahvin lipittäjä oo ikinä ollutkaan.
ja yks janoinen täälläkin , vesi on number1 herään muuten yölläkin juomaan.
viime yö oli aivan kauhee tuli vähän esimakua tulevaan koitokseen kolmen tunnin ajan tuli AIVAN kauheita suppareita, ja just kun aattelin et rupeen soitteleen synnärille niin ne rupes laantuun. kerkes kyllä varmaan tekeen tuhoja tonne alakertaan kun käveleminenkin on ollut yhtä tuskaa ja onhan nuita suppareita tullu pitkin päivää harvakseltaan, no onneksi huomenna on neuvola.
mut nyt täytyy syöpästä jotain ja kohta alkaa se kätilöt ohjelma, tohtiikohan sitä kahtoa.
 
Vajaa litra meni äsken yheltä istumisella kylmää maitoa... eli janoinen täälläkin tai jotain! :LOL: Välillä iskee kamalia janotuskohtauksia.

Kävin tuos kirpparilla ja löysin ihania vauvanvaatteita! Kaks bodya, toinen hennesin raidallinen ja toinen viime vuoden äitiyspakkauksesta se vihreevalkoraidallinen, sit kolmet puolipotkarit joista yhet ne vihreät viime äp:stä sekä ihanan ruskean vakosamettilappuhaalarin. Kaikki alle 68cm. Mahassa alkoi tuntumaan todella tuo kirpparilla kävely ja kävin vielä kaupassa sen jälkeen ja kyllä juilii ja kivistää. Muistin vielä että täystyis hakea lidlistä käsitiskiainetta ja samalla voisin palauttaa sinne kaikki meijän kertyneet limsapullot, sinne vissiin voi palauttaa kaikkien kauppojen pullot ja saa pantit??

Pomo päivitteli mun mahaa kun kävin töis ostoksilla että on mun kokooni nähden kyllä iso ja kun on vielä aikaakin! :whistle: Joo, on se aika kiva pallo.. Harmi kun ei saa tuota päivitystä kun ei kone edelleenkään toimi.

Meijän pitää muistaa äkkiä ostaa toinen muistikortti kameraan tai saada keksittyä keino tyhjentää tuo nykyinen että saadaan synnytykseen mukaan! Kamalaa jos ei ehitä... harmittais kyllä hirveästi.

Kahvista mulla on nyt loppuajasta jotenkin vähentynyt kahvinjuonti. Aamulla menee enään yksi tai kaksi kupillista ja illemmalla yhestä kahteen kun aiemmin oon juonut tyyliin kaks pannullista päivässä! :LOL: Ihan hyvä näinpäin. Närästää muutenkin koko ajan niin varmaan vaan lisäis jos enemmän jois.

Nyt kattoon ettei ruoka jo kärtsännyt hellalle!
 
kahvia juon minäkin edelleen :wave: mut tooosi epäsäännöillistä mun kahvinjuonto on aina ollut, välillä menee päiviä,etten juo ollenkaan =)
ja nyt saan varmaan pahan äidin leiman niskaan,mutta tulkoon :LOL: saunaolusen olen edelleen mökillä välillä ottanut kun saunomaan pääsee niin harvoin,niin se kyllä kuuluu siihen kokemukseen.. tai ciiderin. tämän kevään aikana tainut yhteensä pari olusta ja pari ciideriä juoda. ja siis aina vain sen yhden kerrallaan =)
ja lidliin voi kaikki pullot viedä juu!
mitäs muuta.. vauvalle pitää enää ostaa vaippoja valmiiksi,muuten alkaa olla kaikki reilassa.ensvkolla neuvolalääkäri,niin näkee oisko tuolla alakerrassa jotain edistystä tapahtunut,semmoista vihlomista on ainakin ollut..

ajatar&vekara 34+5
 
Neuvolassa:
rv 33+0
paino alusta +11kg
hemppa 120
sf 29
rt
syke 145 - 170
liikkeet ++

Kaikin puolin ok, nyt vielä nelisen vkoa lepäilyä ja sitten pääsee taas liikkumaan normaalisti... Ois kyllä suoraan Murphyn laista, jos tää meniski vielä yliajalle...

Nyt saunaan, ( vaikka en voi siellä ollakaan, ku minuutin tai kaks ) ja sitten jatkuu lepäily.

Tiitu ja Eppu 33+1
 
Heissan!

Päivän pakollinen lähtölaskenta - kaksi piikkiä aamukammassa!

Kahvin juontia olen yrittänyt hiukan hillitä ja pysytellä noin kahdessa mukillisessa päivässä. Aiemmin kului jo useampia mukillisia pelkästään työpäivän aikana. Ja pahoihin kuulun sitten minäkin, sillä silloin tällöin on ruuan kanssa tullut otettua lasinpohjallinen punaviiniä.

Hiukan otti tuossa aiemmin päivällä päähän, kun mies ilmoitti lähtevänsä työmatkalle kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen :( Mitäs jos menee sen pari viikkoa yli lasketun ajan? Mitäs jos joutuisinkin sektioon ja olisin hiukan kipeämpi. Mitä jos mitä jos... :/ Eihän minulla sitten ole täällä kuin yksi juuri koulunsa aloittanut, yksi ihan vastasyntynyt ja yksi siltä väliltä... Helppo nakki. Kyllä se varmaan muuten menee, mutta illat saattavat olla aika tuskallisia koko katraan kanssa. Onneksi mies on tämän illan pois, muuten varmaan mussuttaisin asiasta koko ajan. Huomiseksi olen jo saanut ylpeyteni takaisin, enkä mainitse sanallakaan koko juttua. No, edellisestäkin jäi isyysloma pitämättä, joten sinänsä ei mitään uutta. Kaikesta tästä valituksesta huolimatta minulla on todella hyvä mies, pois en antaisi.

Säihke + pikkupossu

 
|O hermo menee, mä just sain kirjotettuu asiani, ni eiköhän tuo 2,5 vuotias, harvinaisen kiukkuinen tapaus tänään, tullu ja poistanu kaiken tekstin ja sitten ku toruin, ni hirveä huuto!!! En kyllä jaks uudestaa kaikkee kirjottaa, mut kaik kunnos neuvolas

ja ai niin [/b]neitiperho kannattaa kysyä sielt helikopteri firmasta et ottaako ne kyytiin raskaana/viimeisillään olevia. Sieltähän se sit selviää....

Poipi rv 36+4 (mihin tää aika menee... :eek: )
 
Sone
Moi!

Fifiliina: En mie ressaakkaa enää saikusta, kyllä tuntuu jo ihan hyvältä jäähä kotiin, selkäkin on rempannut. Asiakkaiden peruminen on vaan todella inhoittava paikka, kun ihmiset odottavat pääsevänsä hoitoon. Noh, se homma on takana nyt eniwei.

Kahvi: Ekas raskaudessa ei pystynyt juomaan yhtään. Nyt on joka aamu juotava kupillinen ja päivällä yleensä toinen. Suolistokin toimii kun pystyy kahvia juomaan.

Huomena alkaa pinnasängyn kunnostus, ja päätin et ostelen kaikki tarvittavat valmiiks vauvalle ja itelle. Tosin aikaahan tässä vielä on vaikka kuinka laitella, mutta onpahan sit kaikki valmiiina.

Äiti lpr: Minä oottelen sinun seurana vielä joulukuussa, jotenkin tuntuu et ei tää synny kuitenkaan ajallaan. Aluks on raskaana ollessa kauheet pelot että syntyy etuajassa ja sitten kun loppu häämöttää alkaa jo pelot että menee taas ylite pari viikkoa. Voi mitä tuskaa ne viimiset päivät on, ja nyt varsinkin pahimpaan helleaikaan voi olla tosi tukalaa :kieh:

Jollakin muullakin oli yöllä koskenut mahaan , istukan paikkeille? Minulla sama, ja selkäkin jumahti yöllä. Vauva on ollut tänään hiljainen ja minä vainoharhainen. Nyt iltaa kohden alkanut tuntua enenpi liikkeitä, joten tuskin mitään hätää. Nyt kun on kotosalla, ei ole kiire mihinkään, kerkee vainota ja olla huolissaan enenpi :LOL:

Nyt on alkanu mietityttää et millanenhan hyllyvä eksotiikka olen synnytyksen jälkeen

:LOL: :eek: Muita?
 
neitiperho
Uuh, voih, auts...

tätä taas mun ilta =) Olin koirien kanssa lenkillä ja voi luoja että mun lonkat ja häpyluu on revetä..tai ainakin siltä tuntuu. Niin kipeetä tekee taas liikkuminen et huh.

Janoinen mamma on myös täällä :wave: Sitä ollut pitkään. Aina iltasin varsinkin tekisi mieli vaan juoda, juoda, juoda...pakko vaan rajoittaa sitä koska nukkumaan mennessä alkaa vaan entisestään muuten närästämään ja sitten ei koko yönä nukuta. Inhottava vaiva sekin.

Kahvin juonti mulla on jääny lähes kokonaan odotuksen myötä. Närästys kun mulla muutenkin se ongelmallisin ollut niin siksikin kahvi ei enää ole maistunut. Tupakka myös jäi samantien kun plussasin. Ekoina kuukausina tuli ajoittain hirvee himo tupakkaan ja muutamat savut joskus tuli otettuakin :ashamed: (hyi minä), mutta enää ei ole tehnyt mieli sitten yhtään. Jospa pääsisin siitä sitten kokonaan eroon..ei olisi mitenkään huono juttu.

Täytyy vielä joo yrittää etsiä onko mitään numeroa mihin soittaa sen helikopteri jutun takia...varaus s-postissa ei ainakaan ollut mitään mihin ottaa yhteyttä jos lisätietoja haluaa kysellä, vähän hölmöä.

Nyt hakemaan koirat pois pihalta...tai pistän miehen hakemaan. Tulee meinaa kaatamalla vettä :eek: Hyvää yötä mammat!!!!!
 
Kahvinjuonnista: en minäkään kummemmin ole kontrolloinnut, kun normaalisti menee vain 2-3kuppia päivässä. Nyt välillä se ei ole oikein maistunut ja on tullut toisinaan tosi huono olo sen jälkeen, sydämentykytystä ja semmosta, noiden oireiden vuoksi välillä olen juonut enää hyvin minimaalisesti.
Melluli: luonteen pikkutarkkudesta: Tuota on hyvä harjoitella, mutta valitettavasti siihen on vaikeaa oppia. Mulla jo kolmas tulossa, mutta edelleenkään en siedä sekasortoa, vaikka tiedän, että se vie voimia kovasti kuin aina on paikkoja järjestämässä :kieh: . Ei sitä vaan omaa perusluionnetta saa pois juuritettua. Ja pahinta, mieskin samanlainen :LOL:
 
En mä niin silti ajattele, ettei äiti osais olla tai mitään mut välil tuntuu etten mä oo ees ajatellu tollasta mitä pitäis ottaa mukaan. Kaikkee sitä vaan tääl tulee mieleen, kun muitten juttuja lukee :) Pitää joku päivä kyl hakee noit pienempiä vaatteita lisää. Meillä on ehkä joku 8 bodya kaapissa pienempiä kuin 60, mut sit niit puolipotkareita ois hyvä kans olla. Pitänee tehdä inventaario vaatevarannoista. Musta noi puolipotkarit on vaan hirveen kalliita kaupoissa *pihi*
 
Mä lopetin kahvinjuonnin melko pian ,kun plussasin. Ennen raskautta joi 10-12 kuppia/pv. Silloin ,jos muistatte, meidän alkuraskauden aikana julkaistiin uusia tutkimuksia kahvin aiheuttamasta keskenmenoriskistä. Koska meidän esikko syntyi ennenaikaisena niin päätin nyt minimoida kaikki pienimmätkin riskit. Edelleenhän sitä voi suositusten mukaan sen 3 kuppia juoda, mutta jos olisin senkin verran juonut ja jotain olisi sattunut olisin voinnut tulla miettineeksi olikohan sillä kahvilla osuutta asiaan. Samoista syistä en alkoholia juo yhtään ,koska turvallista rajaa ei tiedetä. Tupakan polton lopetin ,kun esikolta plussan sain.

Sain muuten tänään postissa Bravadon imetysliivit. Oli tosi ihanan tuntoiset. Suosittelen :) .
Huomenna neuvola. Kivaa ,kun pääsee pikkuisen näkemään.
Hyvää yötä mammat ja masut !!
-Poni ja Manteli 34+0
 
Huomenta!

neitiperho, hyvää synttäripäivää! :flower:
Kannattaa joo selvittää toi lentämisjuttu. Ku ainakaan lentokoneella ei saa lennellä enää tässäkää vaiheessa, mut toi helikopteri voi olla eri juttu, ku on niin lyhyt matka. Mut olis aika kurjaa jos meette sinne ja sit ei päästäiskää sua mukaa matkaan. :/

Kahvinjuonnista ootte puhunu. Mä en oo ikinä kahvia juonukkaa. :D Yäk...

Tänää olis kymmenen jälkee neuvola ja sit yhen jälkee viimonen lääkäri. Lääkäri on keskustassa terveysasemalla, ja siel olis ultra. Meinasin jos rohkenisin kysymää viittiskö kurkata sillä. Olis kiva saada selkoo onks tuolla viellä meille luvattu tyttö vai onko tullu matkan varrella killuttimet haaruvälii. :D
Mua on käyny niin pelottaa, et onki poika ja tyttöön ollaan täysin varauduttu. Kaikki vaatteet on vaaleenpunasta, vaunut on punaset.. :ashamed:

Mies lähtee huomen suoraa töistä mun äitin luo tekemää remppaa ja tulee joko la iltana tai su kotiin. Ja sit ma me lähetään edellä pojun kanssa mökille, mihin isäntä tulee sit perässä vasta ke töitten jälkee. Tylsyys, ku ei nähä kunnolla ku vasta ens viikolla sitte. :(

Nyt aamupalalle, että keretää neuvolaa. :wave:



Aika hurjan näköstä/kuulosta että alle 30 päivää enää la:n aikaa. :p
 
Huomenta taas pitkästä aikaa täältäkin päin.
Kaikki on menny sillai hyvin että olen tyytynyt lukemaan vaan muitten juttuja osallistumatta itse. Pari viikkoa sit oli neuvola ja hemppa, paineet ja pissa ok. Liikkeet ja syke ok. Kahvia juon liikaa kuulemma (n.10kkp/pvä) ja painoa tullu alusta 3.4kg. Tosta olin aika yllättyny ku olen kuitenki normipainonen ettei sitä vararavintoa ole valmiina ollu. No kaipa se vauva omansa jostain ottaa ku kuitenki syön hyvin ja monipuolisesti. Olin sitte pihahommissa bikinit päällä yks päivä ja illalla huomasin et ku mun maha on tollanen siisti pallo niin siitä yläosa oli palanu punaseks ja alaosa tietysti jääny valkoseks, olipas hauskan näköistä. Paitsi et sit tuli kauhia aurinkoihottuma ja se punanen puolikas täys näppylöitä ja kutisi aivan sairaasti. Onneks vauva liikkuu niin tiedän etten vahingossa paistanu sitä hengiltä. En mä tiä paljonko aurinkoo edes sais ottaa ku tytöt odotin talvella ni ei tarvinnu miettiä tai selvittää tota asiaa.
Lauantaina tulee 34vkoa täyteen ja kaiken olen jo laittanu valmiiksi. Rakenneultrassa sanottiin että hyvinki voi olla la melkein 2vkoa väärin ku vauva oli sillon isompi ku yleensä niillä viikoilla ja ku edellisetki lapset tuli vkolla 35 niin hyvin tämäkin voi tulla. Lääkäri käski sillon pakkaan kassit heinäkuun alussa ja niin tein. Poistu sit sekin stressi ku tietää et sit vaan lähdetään eikä aleta miettiin mitä mukaan. Tokihan esim. hygieniatarvikkeet voi pakata sit vasta mut muut on valmiina.
Jalkojen kramppaukseen autto panadol iltaisin ja lonkkakipuun se ku jätin tyynyn nilkkojen välistä pois. Kolmatta päivää tuntuu et olis aivan sairaat menkkakivut menossa, joten varmaan jotain tapahtumassa. Maanantaina olis neuvola ja kaipa täti sit laittaa lääkäriin jos kattoo tarpeelliseksi.
Miehen kans menee hyvin ja melko pirteäkin olen päivisin joten valtakunnassa kaikki hyvin ja nyt aamupalalle.
 
heip :wave:

hooäs vaihdetaan sitten päittäin vaunuja ja muita, sillä muakin on alkanu jännittää, että onkohan tuo nyt sittenkään satavarmasti poika, vaikka kätilö ja minäkin ollaan rakenneultrahavainnosta ihan saletteja :LOL:

kahvetta en juo, mutta olin viel syksyllä aivan himona teehen. se alkoi maistua aivan kakalta suussa ja nyt juhannuksenahan selvisi, että pahanmakuisuus lienee ollut suojausta närästykseltä. ainakin yksi raju närästys-oksennuskohtaus saatiin teellä aikaan...

vaan onko se närästystä vai mitä, kertokaa, leidit, kun aamuyöllä viiden maissa alkaa sattua ylävatsaa kovasti ja pittää mennä isolle hädälle, joka onki sit ihan ruikulia. näin on käyny parina peräkkäisenä yönä. mitä tuo nyt sitten oikein on? :( kovasti sattuu mahaosastoon silloin. onko ollut kellään samaa?

aukku ja melluli meillä tulee erityisesti herra-isällä olemaan vaikeuksia sietää sekasortoa... onneksi hän tekee paljon kotihommia aina ja jatkossa varmaan enemmän, mutta eipä siinä taida vilkkaan villikon kanssa kahdenkaan aikuisen kädet riittää ennen pitkää :D huu, tuleepa jännää, kun täälläkin on pian vauva!

(.) flunssa poissa, jei!!! eilen käytiin ukkosen kanssa kävelyllä, mahaa kovisteli ihan koko ajan ja henki ei melkein kulkenut. se on on kenkkua kyllä. tänään aloitin päivän kävelylenkillä, puol tuntia tuolla lyllersin ja tutustuin uuteen kotiseutuuni. alaselkä vähän kiroili loppumatkasta, muuten meni tällä kertaa mainiosti. yritän lisätä kävelyn päiväohjelmaani :ashamed: kamala morkkis liian vähästä liikkumisesta, muuten oon mielestäni ollut ihan "kunnolla". normaalistihan mää esim. syön ku pieni eläin kaikkea rasvasta, makeaa ja vähäsalaattista :D tai siis ainakin ku pieni ei-kasvissyöjäeläin.

hoplaa! hyvää torstaita kaikille!

irtis ja 35+1
 
Huomenta!
Neitiperholle synttärionnittelut! :flower: B)

Illalla nukkumaan mennessä alamasua ja -selkää särki aivan jumalattomasti ja masu kovotteli, laitoin sit oloa helpottamaan kuuman kauratyynyn :whistle: Jotain vihlomisiaki tuntui, mut sit se meni vaan ohi.. Yöllä heräsin puol 4 aikaan vessaan, valvoin puol kuuteen, nukuin puol tuntia ja nousin miehen kans aamukahville ja -palalle, klo 7 taas nukkumaan ja nyt sit heräsin. |O On mulla onneksi niin mukava tuo masussa toistaseks asuva valvomiskaveri, että ei haittaa nuo yövalvomisetkaan :D :heart:

Kahvia juon yleensä vaan 2-3kuppia päivässä, joskus harvoin menee neljö tai jopa viisikin :ashamed: Mutta säännöstelen kahvinmäärää ottamalla vaan jonku ihan minimaalisen pienen kupin (hyvä jos ees desin vetoisia) ettei ihan hirveästi tulis sitä ylimäärästä lipitettyä. Eli säännöstellä täytyy täälläkin..

Janojoukkoon liityn minäkin! :wave: Tutulta kuullostaa tuo järkyttävä jano etenkin iltaisin, ja sit se on sitä ramppaamista vessassa, juomassa, vessassa, juomassa.....

Maanantaina ois se viimenen lääkärineuvola, toivotaan että alakerrassa ois jotain jo tapahtunut ettei tarvis joulukuuhun asti odotella täälläkin! Mä kyllä veikkaan että tää vaavi syntyy joko muuttoviikonloppuna (silloin sunnuntaina myös mun synttärit, että tervetuloa vaan,pieni synttärilahja ;) ) TAI kaks viikkoa yli la:n!! :snotty: Kuinkahan se lääkäri nyt painelee nuita lantioluita tuolta sisältäpäin, tunnusteli ne jo keskiraskauden käynnillä ja lantio ok, mut kai se vielä niitä sorkkii?! :x Tulin viimekski niin julmetun kipeäksi siitä käsittelystä, että olin jo terkalle soittaa....entäs sit nyt!! :kieh:

Upp3 ja Mötky 35+2
 
neitiperho
Heissan

Ja kiitoksia onnitteluista =) Olin äsken purskahtaa ihan itkuun. Sain multimediaviestin kummipojalta (tai no hänen äidiltään), jossa kummipoika lauloi hämä-hämähäkki laulun kummitädille ja kuva alla. Ai miten niin olen herkkä :D

Hirveen monella ollu tai on juurikin viimeinen lääkäri. Mulla vasta se olisi parin viikon päästä. Hirveessä paniikissa olen selannu tosiaan nyt myös copterline sivuja, mutta sieltä sitten tunnu löytyvän mitään numeroa mihin voisi soittaa ja kysellä asioista :/ Ainoastaan lipunmyynti numeroita yms. Täytyy vissii kilauttaa sitten sellaseen, kun ei muutakaan keksi.

Niin ja tänään alkoi virallisesti mammalomakin :D Mammaloma lähti käyntiin ja 25 pirahti mittariin :LOL:
Olen alkanu nähdä myös unia siitä, että vauvan sukupuoli veikkaus ei pidäkään paikkansa. Ollaan kuitenkin toiseen vaan oikeastaan varauduttu..tai no vaatteiden osalta vaan, mutta silti. Täytyy sitä vielä yrittää neuvolassa katsastaa ensi viikolla.
Muuta kuin oikein ihanaa päivää jälleen mammat! Jakselkaa masujenne kanssa!! :flower:

 
Hyvää syntymäpäivää neitiperho!

Mullla olisi synttärit huomenna B)

Olin tänään lääkärineuvolassa. Tuomio oli aikalailla sama kuin äiti lpr:llä eli kohdunkaula oli kiinni ja edelleen sen prkl 3 cm! Oli kyllä sentään pehmennyt, että jotain edistystä :) Ja vauvan pää oli tosi alhaalla, että ei sentään enää kuperkeikkaa siellä vedä :) En nyt heitä vielä kirvestä kaivoon, suppareita tulee koko ajan enemmän päivän mittaan, tuli jopa viime yönä muutama kirpeä :)
Tässä muut:

Paino - 100g/viikko. Varmaan oli turvotusta viimeeksi kun silloin oli yli 600g per viikko tullut.
Paineet 112/64
Pissa puhdas
Sf 31.5 cm, vähän keskikäyrän alapuolella edelleen huitelee
Vauva rt, sykkeet 148-150

Lääkäri arivoi käsikopelolla vauvan keskikokoiseksi, ei uskonut vauvasta tulevan niin isoa kuin veljestänsä (nelikiloinen). Niin vähän kertoisi tuo sf-mittakin. Toivotaan...

Pojalle tuli sitten viime yönä oksennustauti, juuri kun flunssa oli helpottamassa. Nyt ei pysy edes mehu sisällä :/ Ykäpyykkiä pyörii pesukoneessa ja sitähän tulee koko ajan lisää...

jos illemmalla kirjottelisi lisää, nyt poika majoittui syliin niin pikkasen hankala kirjoittaa :)

Lilli ja Tiitti 36+1
 
neitiperho
Soitimpa sitten terminaaliin. Mitään estettä lennolle ei ole!!!! Ainoa ongelma voi olla vain, että turvavyö ei mene kiinni....mutta sekin silloin jos on todella iso kokoinen. Noh, mä luotan siihen että mä mahdun sinne. Siispä Tallinna, here I come!!!!!
 

Yhteistyössä