~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

Hellou!

Meillä ainakin ne rintakumit ja bepanthenin sai sairaalasta.

Turvotusta on lievästi ollut koko ajan, joten en oo sormusta uskaltanu pitää koko aikana, ettei vaan jymähdä kiinni!!

vauvan liikkeeton kyllä parissa päivässä muuttunu ihme möyrinnäx ja tekee välillä kipeetä.. kai se tila alkaa hältä loppumaan jo!!

tulis vaan aikasemmin ku 2 vk yli.. muta toivossa on hyvä elää..mut 3 viikon päästä sais jo tulla, kiitos!!

Nyt kattoo leffaa..

ainiin ja nälkä on melkee koko ajan, mut ainaku syö ni tulee páha olo.. eli tila loppuu myös minun vatsalaukusta :kieh:

huomiseen!

Äiti lpr 35+1
 
Kyllä se on sitten ihanaa tämä raskaana oleminen. Illalla ennen kuin menen nukkumaan niin menen vessaan jonka jälkeen puhdistan kasvot ja harjaan hampaat. Sitten totean että pitää mennä uudestaan vessaan. Kun pääseen sänkyyn asti asettelen kaikki ylimääräiset tyynyt ja peitot jalkojen väliin, masun alle, selän taakse jne. Ihana tunne kun saa laittaa silmät kiinni ja tuntea kuinka lakanat ovat vielä raikkaan viileitä. Mietin vähän sitä päivää joka on mennyt ja vähän huomista ja sitten huomaan sen MULLA ON TAAS PISSAHÄTÄ :LOL: Aikaa on kulunut 10-15min.
 
apobace creme :) Juuri noi se menee. Nytkin notkun vielä tässä koneella ,että voin käydä vielä pisulla ennen kuin menen petiin.

Oli muka jotain muutakin asiaa ,mutta aivot lyö taas vaihteeksi tyhjää. Jospa menis sinne veskiin ja sit nukkuun hetkeksi ennen seuraavaa vessa keikkaa..
 
Minua taas vaivaa kuumuus pahiten. Viime yönä sain suostuteltua miehen, että jätetään ikkuna auki. Ikkuna on ihan meidän sängyn vieressä, joten se viilentää mukavasti. Mies nukkui visusti täkin alla, ja sanoi aamulla, että olisi paleltunut jos ei olisi pysynyt siellä. Minä nukuin alushousuissa ja rintsikoissa ilman mitään peittoa. Kerrankin oli sopivan viileä! :whistle: Ja meillä minä olen aina aiemmin ollut se, jolla on kylmä! Mutta kyllä täälläkin pitää juosta vessassa pikkuliruilla jatkuvasti. Öisin en kuitenkaan onneksi heräile kuin noin kerran pissalle. Muista syistä sitten heräilen useammin (käsi puutuu, lonkka puutuu, pitää kääntää kylkeä, on kuuma, näen hassuja unia jne).

Marikki ja pikkuinen 33+1
 
Sone
Huomenta!

Maha päivitetty profiilissa!

Vielä olis pari viikkoa töitä, kuumuus alkaa jo vähän vaivata :kieh: Johan tästä tekis mieli jäädä kotiin lomille, mutta sitten se aika alkaakin vasta madella. Tän aamua on supistellut. Illalla saa rampata koko ajan vessas, yölä tarvia vasta aamuyöllä nousta , ja sit alkaakin valvominen! Uni ei enää sen jälkeen oikein tule, ja sitten odottelen että ipanan voi herättää ja töihin. Synnytys pyörii mielessä ja kaikki maailman asiat niin ei saa unenpäästä kiinni.

Neuvola on vasta ensiviikolla ja se on vaan pikasesti verenpaineet ja hempparit ja pissa. Meillä on tytön kanssa yhteinen aika (3v neuvola, piti olla jo toukukuussa). Minun neuvolan täti on lomalla. Painoa on varmaan tullut aika kivasti, on ainakin sellanen olo et oon vähän isontunut :LOL:

En ole edistynyt tekemään vielä mitään valmisteluja, paitsi vaatteet kaapissa suurimmaksi osaksi. Sänky on maalaamatta, hoitopöytä ja itkuhälärit hankkimatta, sairaalakassi pakkaamatta jne.. Tutit, siteet yms ostamatta. Ei ole edistynyt vaan, ja jotenkin tuntuu viel turhan aikaseltakin, mutta toisaalta eihän sitä voi tietää millon syntyy.

Parin viikon päästä täällä alkaa varmaan jo satelemaan nyyttejä kainaloihin :)
 
Huomenta. Mulla on pää niin harva, että en tahdo mitään muistaa. Juhannuksen jälkeen mulla on ollut päivät aivan totaalisesti sekaisin ja en muista missä päivässä mennään. Mulla loppui loma ja en sitäkään nyt muista, että olisiko pitänyt mennä töihin eilen vain vasta tänään, toisaalta ei siinä mitään, kun oltiin etukäteen jo sovittu, että töihin en enää mene, sillä enhän minä voi enää pyörällä lehtiä jakaa. Mun kuitenkin pitää hakea saikkulappu ja eilen olisi ollut aika terveydenhoitajalle, niin minä unohdin sen kokonaan ja tänään jouduin soittamaan uuden ajan. Nyt on kännykässä muistutus, että tänään muistaisin mennä.

Olen jo jotain saanut aikaiseksi, sillä 2 koneellista vauvanpyykkiä olen pessyt ja yksi tai kaksi koneellista olisi vielä. Ei meillä kauheasti noita vaatteita vielä ole, kun hankitaan sitten kun lapsi syntyy, alkuun noilla pääsee ihan hyvin.

sairaalakassiakin olen alkanut pakata, sinne olen jo laittanut siteet, hammasharjan, hammastahnan ja dödön, alku sekin :D

Sääkin on taas niin mukava, vettä sataa ja taivas harmaa, toisaalta meillehän tää kesä on vaan hyvä, ettei ole liian kuuma. Mulla ei ainakaan vielä ole minkään sortin turvotusta ja sormukset ovat sormessa.

shihtzu + pikku apina 34+3
 
Huomenta vaan kaikille!
Juu ei tosta nukkumisesta ole tullut tääläkään mitään viikkoon.. on niin he**etin
kuuma öisin ja tosiaan 4-5 kertaa yössä joutuu meneen pissalle. Myös meillä nukuttiin viime yönä ikkuna auki, mutta silti ahdisti kuumuus jalkapohjissa yms ja uni on tosi katkonaista kun joutuu siellä vessassa ramppaamaan. Ja niin minä toivoin oikein lämpimiä ilmoja raskaudesta huolimatta, mutta taisin juuri muuttaa mieleni...
Myös vatsa on tosi pinkeenä välillä ja potkut ahdistaa.. toivon tosiaan, että tämä viimenen kuukausi menisi nopeasti!
Sairaalakassia en ole vielä pakannut..jos vaik viikonlopun jälkeen sais aikasex.
Vauvalle on pestynä kaikki vaatteet ja peti pedattu, mutta vaipat ja tutit ovat vielä kaupan hyllyllä.
Juu, mutta kai sitä pitäis lähtee ulkoilemaan ton pikku-neidin kanssa..
Vointeja!
 
Moi vaan!!!
äippäpolilta kotiuduttu, tässäpä kuulumisia:
rv 32ja5
käyrää otettiin 20min oli ihan hyvä paitsi pari suppariakin tuli siihen
paineet senkun nousee 127/88
turvotus ++ (painoa 1.4kg viikossa noussu, kuulemma nestettä)
pissa puhdas
mut nuitten paineitten ja turvotuksen takia taas epäillään raskausmyrkytystä.
sain lääkekuurin tohon streptokokkibakteeriin, koitetaan hillitä vähän nuita supistuksia ettei vielä syntyis.
kohdunsuulla tilanne kohtuu hyvä neljännen odottajalle kanavaa oli vielä 1.5cm ja ulkosuu auennut ja muutenkin pehmentynyt.
ja meidän PIKKUINEN painoi jo 2.2kg eli iso vauva tulossa taas, no täytyy toivoa et tulis hiukan etuajassa.
lepoa määräsivät et saatas nuo turvotus ja paineet pidettyä hyvinä.

mut nyt syömään kun en ole koko aamuna kerenny vielä syömään.
voikaa hyvin ja muistakaa juoda!!
 
Moikka!
Eiliset ultra- ja neuvolakuulumiset täältäkin! :wave:

Ultrassa:
Rv 34+1
Vauvan painoarvio 2000g, eli normaalia pienempi yksilö mutta lääkäri sanoikin että pienet naiset synnyttää pieniä vauvoja (tosin eipä se vissiin taija ihan kaikilla pitää paikkaansa!! :LOL: )
Kaikki sisäelimet yms kunnossa
Lapsivettä niukasti, mikä hyvä siinä mielessä ettei vaavi pääse enää pyörähtää, toisaalta taas liikkeet tuntuu selvemmin ja kipeämmin!
Raivotarjonnassa siis ollaan, ja pää tiukasti jo tuolla alhaalla, ei enää pitäis mihkää liikkua:)
Sukupuolikin selvisi, tai varmistui ;) Mutta se on salaisuus synnytykseen asti!! :p

Neuvolassa:
Paino 60,2kg (eli +263g/vko) KUUSKYMPPINEN RIKKI!!:D
Rr 121/71
Hb 120
Pissa puhdas
Ei kuunneltu sydänääniä kun ne näkyi ultrassa
Liikkeet ++

Neukkutäti jää nyt lomalle, niin loppuajan on joku muu..Toivottavasti on kiva ettei mee loppuajan neuvolakäynnit ihan pehvalleen... Seuraava käynti 14.7. joka siis lääkärineuvola. Luoja, että mulla on varmaan paikat iha sikakipeät sen tutkimuksen jälkeen, kun eilenki tuli siitä ultrasta masu kipeäksi ja vihloi loppupäivän kipeästi, hyvä että kävelemään pystyi.. Ultrauksen aikanaki yhtäkkiä viilsi kipeästi masun poikki, tämä tapahtui sillon ku lääkäri kokeili sitä vauvan päätä ja totesi että tiukasti on ja pysyy.. Ja ultraus siis tapahtui masun päältä! Liekkö syynä sit lapsiveden niukkuus jne?!?!?!?

Kiva, kun oon niin utelias kuulemaan kaikkia synnytysjuttuja että nyt on iha paskat housussa et jotai sattuu viel vipa viikoilla.. Äiti kertoi että naapurin tätin veljen vaimon vauva kuoli masuun ihan lasketunajan tienoilla..:( Ja enon vaimo taas kertoi hänelle annetuista painoarvioista, että 3kiloisia ennustettu nii yli 4kiloisia syntyny!! Ja hänellä yhdessä raskaudessa vauva (juurikin tuollainen nelikiloinen..) kääntyi rt:sta pt:n joskus rv37..ja kuulemma yleensä sairaat vauvat kääntyy ympäri ihan loppuvaiheilla. :eek: Hänen lapsi kuitenki siis terve.. Nyt vaan pelottaa kääntyykö itellä (lääkärin puheista huolimatta!) vauva viel perätilaan ja onko sairas.. :( Täytyis lopettaa tää panikointi, muutenhan tässä tulee ihan hulluks.

Käytiin eilen kattoo mahdollista uutta kotia meille, oikeen mukava kaksio olis tuossa viereisellä tiellä.:) Toivottavasti se saatais, 14. tai 15.päivä tulee noista asuntoasioista päättävä ukkeli lomalta takas töihin, nii sitte kai sen "tuomion" kuulee.. se ukko on kyllä semmonen p.skapää että voi hyvinki antaa sen kämpän jollekki muulle meijän toiveista ja tarpeista huolimatta... :kieh: no, pitää kossupullo viiä sille nii josko ukolla muuttuis ääni kellossa :LOL:

Oi, nyt taas ompelushommiin, äsken tein jo yhden pikkupikku nöttösen vauvalle, aivan ihanan pikkuinen ja pehmoinen paketti, vaikka itse sanonki! :heart:

Upp3 ja Mötky 34+2 (möläytän varmaan viel jossai vaihees sukupuolen kun kutsun vauvaa jo nimeltä, alusta asti ollu valmiina kummallekin sukupuolelle nimet ;) )
 
Huomenta!!

Yöllä alko tuikkia tosi ilkeesti oikeeseen lonkkaan ja piti sit nukkuu melkee koko yö vasemmalla kyljellä..plah.. unta en meinannu saaha enää 4 jälkee.. mut sit ku nukahin, ni kas kummaa nukuttii koko porukka 9.30 asti!!!!!! siis mein poitsukin, ihanaa!!!

jälkivuotoa varten, en muista mitä rättejä käytin pojan jälkeen, mut epäilen että ne oli alwaysin violetteja yö siteitä, koska en käytä muuta ku alwaysia. Sitä vaan et muistaako joku käyttäneensä noita samoja samaa asiaan, ni tietäsin sit ostaa niitä, siis ihan vaan et riittäx se imukyky.. kai se riittää ku tarpeex usein vaihtaa..

pitäs vielä yksi vaate lipasto hommata, ja sit pesukoneen päälle hoitoalusta, vaunuihin se sisarlauta(vai mikä onkaan..) ja sit muutama tutti ja tuttipullon tutti varuix.. ja sänky pitäs vissii laittaa vaaville valmiix..ja ne kotiutumisvaatteet ja oma sairaalakassi.. Tänä aamuna jo mietin kirjaa minkä otan sinne mukaan. rakastan lukemista yli kaiken, mutta viimesen neljän vuoden aikana on lukeminen jääny tosi vähälle, jos vaikka sairaalassa sais sit vähän luettuu..

nyt lopetan, palaan taas ku kerkeen, pitäs vissii laittaa masupäivityskin..

Äiti lpr 35+2
 
neitiperho
Kylläpä aamusta nukutti..

ei sitten millään meinannu saada itteään ylös. Meni tosin nukkumaan menokin hirmusen myöhään. Meillä jo monta viikkoa nukuttu makuuhuoneessa ikkuna auki. Toisinaan viilentää ja toisinaan ei sitten yhtään. Meillä tällä hetkellä varmaan kaikki avattavat ikkunat alakerrassa taas auki että saa tuuletettua.

Kaikki kovasti puhuneet valmisteluista. Meillä sänky valmiina ja lakanat pesty ja osittain jo sängyssä odottamassa. Tosin päällä äitiyspakkauksen pahvilaatikko, jossa alkuun pikkusta meinasin pitää. Vaatteet on myös kaikki lajiteltu ja pesty. Huonetta hitusen muutenkin laittanut tyyliin matto, huonekalut lähes kaikki...paitsi edelleen uupuu hoitopöytä, jonka nyt sitten ehkä saankin lainaksi.
Muutaman tuttipullon ostin, pari tuttia erilaista on valmiina, tosin en niitä vielä ajatellut alkaa keittelemään. Rintapumppukin löytyy. Kotiutumisvaatteet pikkuselle olen katsastanut myös valmiiksi mutta siinä taisi kaikki olla.
Vielä puuttuu vaunut, turvaistuin, sitteri, huoneen laittaminen kokonaan valmiiksi, sairaalaskassi.....no ne nyt ainakin. Eikä ole kyllä jaksanut edes ajatusta laittaa niille nyt.

Vähän alkanut viemään voimia jatkuva kiistely miehen kanssa. Ei oikein jaksa enää mitään muuta. Kämppäkin tuntuu että jatkuvasti on siivoamatta ja kaikki ylimääräinen tekeminen vaan jää tai niitä vaan jatkuvasti siirtää eteenpäin. Sormukset otin pois pari päivää sitten, kun ne niin kiristää ja siitäkin melkein jo sain kuulla kuinka ei ne mulle näytä kelpaavan. Pitäisi keskustella yhdessä asioista, mutta kun ei oikein ole haluakaan enää siihen omasta puolesta..se sitten vaan lisää ristiriitaa.

Nyt hakemaan paracetamolia..selkää taas niin särkee.

 
Meillä ens viikolla neuvola lääkäri.. Odottelen mielenkiinnolla ku eka oli jo laskeutunut viikolla 35 niin alas, et sen pään tunsi sormella.. Oiskohan tääkin. Se sit synty viikolla 38+3.

Ihan vähän huolettaa kun en vileä oo tuntenut tän päivän aikana vauvelin liikkeittä, mut on tässä vielä päivää jäljellä.
Pitää odotella ja jos ei kuulu iltaan mennessä täytyypi varmaan soitella kättärille.

Mammalomaa on nyt vietetty tää viikko ja on kyl menny uskomattoman nopeesti kun on toi 2 v, tos pitämäs huolta ettei kerkee tylsistyy. (Nyt lähti iskän mukaan töihin).

Yöt tulee täälläkin nukuttua huonosti, kun et voi nukkuu ku jommal kummal kyljel.. Sit ollaan vielä "vähän" taas repsahdettu ja annettu tuon poikamme nukkuu meidän vieressä.. On taas kiva homma opettaa takas omaan sänkyyn :D

Eipä täs sen kummempia.. Siivoamaan taidan ruveta ennen ku poitsu tulee takas
 
Tatjanalla aivan ihana masu :)

Haaveilija-08 minäkin oon huomannut tuon että painonnousu ei ole samassa suhteessa oman syömisen kanssa. Juhannusviikonloppunu tuli syötyä paljon herkkuja ja silloin paino oli laskenut 200g ja nyt oli painoa tullut sitten taas lisää 800g, vaikka ruokahalu onkin ollut vähän huonompi. Voi myös johtua turvotuksestakin, nilkat on kauheat pökkelöt.. ei näköjään auta tuo veden litkiminenkään :kieh:

Salah luulisi että tuota panacodia saa ottaa imetyksen aikana, kerta olet saanut sitä näin raskausaikanakin ottaa, mutta parastahan se on varmistaa asia lääkäriltä :) miten sulla todettiin tuo sairaus, oliko muita oireita kuin päänsärky? Kuulostaa kyllä todella ikävältä, voin kuvitella vain miten hirveää se on kärsiä jokapäiväisestä päänsärystä :(

Täälläkin nukkuminen on ollut muutamana yönä tosi katkonaista. Ensin työn ja tuskan kanssa yrittää päästä sängystä jollainlailla kierähdettyä ylös ja sitten puoliunessa lyllertää vessaan. Vähän huolestuttaa että mitenhän sitä jaksaa sitten niiden yösyöttöjen kanssa kun nytkin tuo yöllinen herääminen on niin vaikeaa. Aamuyöstä varsinkin alkaa kauheasti mahaa jomottaa ja sen jälkeen ei pahemmin enää saa nukuttua :/

En nyt muista onko tästä ollut jo puhetta täällä, mutta kiinnostaisi tietää kuinka kauan teillä on ollut yritystä takana ennenkuin olette esikoista alkaneet odottamaan ja mitä ehkäisyä käytitte ennen raskaaksi tuloa? :) oikeastaan kaverini takia tätä kysyn. He ovat nyt kolmisen kuukautta yrittäneet vauvaa ja vertaa itseään sitten minuun, mikä hieman ärsyttää. Itse kun tulin heti raskaaksi pillereiden lopetuksen jälkeen ettei yksiäkään luomumenkkoja kerennyt tulla. Oltiin kyllä miehen kanssa silloin tosi yllättyneitä että niin pian tärppäsi, koska oltiin varauduttu siihen että saattaa vierähtää pitkäkin aika.
Tämä kaverini on nyt minulle katkera että tulin niin helposti raskaaksi huoh.. kolme kuukauttahan on erittäin lyhyt aika, hän on vaan niin kärsimätön. Sinänsä hassua koska hänen oli aluksi tosi vaikeaa suhtautua siihen että minä halusin vauvaa ja tulin raskaaksi niin pian :LOL:

Mutta nyt kahvinkeittoon :wave:

Triinu ja masuasukki (taitaa pikku-ukkelilla olla taas hikka) 33+0 :heart:
 
Poitsu heräsi tänään taas kello kuusi eikä antanut armoa... Olen touhunnut hiki hatussa koko aamupäivän ja poitsu siinä sivussa roikkunut "auttelemassa", suloista:) Nyt sain sen nukkumaan ja lepohetki, ihanaa.. Tyhjensin makkarista hoitotason/hyllykön lastenvaatteista, se lähtee meiltä pois kun ei mahdu minnekään, ja viikkasin lastenvaatteet uuteen lipastoon. Se tulikin ihan täyteen! Sitten tyhjensin romuista kirjoituspöydän, se lähtee maalattavaksi. Siivosin keittiön ja pesin koneellisen lakanoita, järjestelin vessan kaappeja. Kirjahylly mun pitäisi vielä järjestellä ja valokuvat kansioida. Odottelen siskoa nyt kylään, se menee 13.8 naimisiin ja kutsut pitäisi kirjoitella tänään(mahdankohan itse päästä siskon häihin...)

Minäkään en ole vielä ostellut niitä tutteja... ja sitten mä huomasin ettei meillä ole kovinkaan monia pieniä sukkia... niitä täytyy hankkia kanssa, ovat varmaan hävinneet jonnekin. Taidanpa muuten nyt laskea nuo vauvanvaatteet, kun ne vihdoin on järjestyksessä..... no äh, sekosin laskuissa, no bodyjä ainaskin oli yli 30 56-kokoista, osa on jäänyt käyttämättäkin. Sitten meillä on potkupukuja suurin osa tai haalarimallisia potkuhousuja, puolipotkareitakin muutamia, mutta niitä en tykkää käyttää kauheasti.

Mä ajattelin mennä myymään kirppikselle ensi viikolla pojun vaatteita, sellaisia mitä en tykkää käyttää. Ja vaippojakin olisi ylimääräisiä, mutta ne ei oikein tahdo mennä tuolla kaupaksi:( No aina yrittää voi.

Upp3, mun kohdalla ei ainaskaan pidä paikkaansa että pienet naiset sais pieniä vauvoja;) Mua jännittää kauheasti ens viikon äippäpolin aika, minkäköhän kokoinen tämäkin vauveli jo mahtaa olla! En jaksaisi millään enää odotella.

Mulla on eilisillasta asti ollut outoja tuntemuksia, luulen että on kohdunsuulla kypsyttelyt käynnissä! Jomotusta on ja sitten sellaista outoa "pehmeätä" kipuilua... ja tuntuu selkeästi siellä kohdunsuulla. En muista esikoisesta tuollaista ollenkaan.

Pyykkikone on pyörinyt jasiskokin tuli käymään... moikka:)
 
Ennen esikoista söin pillereitä, ja kun lopetin ne, meni 6kk ennenkun tulin raskaaksi, se meni kesken, ja sit tais tulla yhdet menkat ja sen jälkeen esikoinen :heart:

Sit ennen tätä masuasukkia söin taas pillereitä ja elokuussa lopetin ja joulukuussa plussasin :heart: .

Että eihän se niin sanottua ole että heti ekalla tärppää, vaikka toki kaikki niin haluis!!
 
Mä söin ennen esikkoa pillereitä, olin syöny putkee about 6v. ja ne lopetin syyskuussa. Menkkoja ei sitte kuulunukkaa kolmeen kuukauteen, mutta helmikuussa tein sadannen testin, jok ayllättäen näytti plussaa. Sillon olin jo rv8+. Joten hedelmöitys oli tapahtunu joulukuussa. Eli onko se nyt sit ollu tärppääminen ekasta kierrosta, vaikka niitä menkkoja ei ollukkaan?! :whistle:
Ennen tätä kakkosta olin syöny taas pilsuja n.2v. Jätin ne pois lokakuussa ja joulukuussa tärppäs, tyhjennysvuoto ja yhet menkat kerkes tulee.
 
Terppa kaikille pitkästä aikaa!

En oo varmaan 2kk käyny etes kirjottamassa mitään,lueskellu toki kaiken mitä muut näpyttelee. Täällä menny meinaan NIIN huonosti, etten oo jaksanu alkaa väsäämään yhtään mitään tännekkään. Vauva voi hyvin, mutta miehen ja minun parisuhde taisi eilen illalla romahtaa ihan täysin. Pari kuukautta sitten sain tietää, että mies laitellut viestiä ja soitellut erään samanikäisen naisen kanssa kuin minä joka myös asuu täällä Jyväskylässä. He olivat kuulema tavanneet baarissa ja vaihtaneet numeroita, jatkaneet yhteydenpitoa ja käyneet kahveilla ja lenkillä yhdessä... murruin täysin kun kuulin tuon miehen suusta, huomasin siis itse viestit miehen kännykästä ja mies sitten kertoi itse koko asian minulle päin naamaa. Jäin kotiin itkemään yksin, kun mies lähti mökille pariksi viikoksi. Paino alkoi tippua minulla rajusti kun en syönyt ja neuvolantäti oli ihmeissään tästä, en kuitenkaan uskaltanut kertoa tästä hänelle. Paino kuitenkin seisahtui kun aloin ajattelemaan, että pieni on nyt tärkeintä maailmassa.

Juhannukseen asti sinnittelin yksin, mutta mies oli karannut laivalle kavereidensa kanssa ja valehteli minulle olevansa kaverinsa mökillä. Tämän jälkeen hän suunnisti suoraan taas jälleen kerran mökille kunhan oli hakenut täältä vaatteitaan ja nähnyt minut surullisena ja vihaisena, mutta ei välittänyt enään siitä. Kysyin haluaako hän erota, ei hän tiennyt.
Viikko kului mökillä, minä yksin kotona. Pelotti ihan sairaasti,että synnytys käynnistyy ja minulla ei ketään tukihenkilöä mukaan sairaalaan. Kysyin onnekseni serkkuani tähän hommaan ja hän suostui, parhaita kavereita kun ollaan... mies edelleen liehuaa sen naisen kanssa vaikka laitoinkin naikkoselle viestin omasta puhelimesta, että jättäisi perheenisät rauhaan kun lapset vaan kärsii sen toiminnasta (ja laitoin myös loppuun sellaista tekstiä, että jo on kumma jos ei tajua!!). Minä kotosalla yksin kökin, eilen laitoin viestin lopulta miehelle ja sanoin siinä, etten jaksa enään tätä touhua. Haluan erota. Mutta mies laittoi yhden viestin takaisin, et ole tosissasi koska siellä vielä olet...

MIhinkäpä minä täältä lähtisin, vauvantavarat ja kamppeet valmiina. Hormoonit muutenkin niin sekaisin että tuntuu kuin pää räjähtäisi. Mies ei halua näyttää naamaansa täällä,en voi puhua kun ei vastaa puhelimeenkaan. Maailma romahtanut täysin. Yöt menee itkiessä, miksi juuri nyt kun uusi elämäkin syntymässä meidän keskelle jota odotettiin kauan. Päivät haahuilen silmät ristissä. Vauvaa ultrataan huomenna, että on varmasti RT koska supistuksia on alkanut tulemaan aika ajoin ja jo kivuliaitakin. Viikon verran vielä pitävät sisällä, sitten jos tulee on tullakseen. Yksin menen ultraankin.. anteeksi kauhea valitus, mutta nyt tuntui oikealta ajalta kertoa tästä teille muillekkin.

Jatkosta en tiedä, en haluaisi enään yrittääkkään miehen kanssa, koska luottamusta ei enään ole mihinkään suuntaan. Kiinni on jäänyt niin monesta valeesta jo, ettei mitään rajaa. Pidän kuitenkin vauvelia nyt ihan tärkeimpänä tällähetkellä ja sitä, että voisin itse mahdollisimman hyvin. Minun maailmani tärkein ihminen on kohta tulossa ja minun täytyy jaksaa! :|

-Tiippana ja papu 33 tasan
 
Tiippanalle ISO voimahali!!!! :hug: Itkettää ja surettaa sinun puolestasi :'( Jaksamista, yrittäkää jotenkin selvitellä välit miehen kans ja päättää mitä teette. Kurjaa kun hän ei tahdo edes jutella niinkuin aikuiset vaan pakenee mökille yms eikä ota edes puheluitasi vastaan. :( Vauva ja sinä ootte nyt etusijalla, toivon todella että tilanne selviää ennen vauva-arjen alkamista, synnyttyään vauva tarvii sinua ja kaikkia sun vähäisiä voimia päästäkseen alkuun elämässä masun ulkopuolella :hug: :hug:
 
:hug: parisuhteen inhottavissa koukeroissa oleville.. Ja varsinkin Tiippanalle, toivottavasti saisit miehesi kanssa asiat jotenkin puhuttua ennen vauvan syntymää!!

Miten tää päivä menee nyt tähän et istun vaan koneella koko ajan.. tyhjensin poitsun lelulipaston äsken, meinaan laittaa sen tohon eteiseen ja siihen varmaan noita vauva juttuja.. ehkä.. yhtä hoitopöytääki miulle just tarjottiin, mut sille ei oikee oo paikkaa.. tiiä viittiskö sitä toho eteiseen laittaa.. kulkuväylällä olis aika pahasti.. hmm.. nyt tuli taas ongelma..

mut jospa lähtis vaikka ruokkimaan pojan ja masuasukin =)
 
voi tiippana, kyllä silmä kostu, kun luin viestisi :'( voi sinua ja vauvaa, hirveä tilanne :( voimia sinulle! :hug: kunpa voisitkin keskittyä nyt ajatuksissasi vain vauvaan, niistä ajatuksista varmasti saat voimaa jaksaa.

muillekin, joilla nyt mietityttää perhekuviot, toivon ekstravoimia :hug:
 
Tiippana :hug: :hug: . Paljon jaksamista sinulle. Toivottavasti saatte asiat suuntaan tai toiseen ratkaistua. Muista pitää kuitenkin huoli itsestäsi. Kerää ja luo itsellesi tukiverkko ympärillesi ,jotka ovat valmiita auttamaan vauvan synnyttyä ,jos mies on muuaalla. Kiva ,kun ystäväsi on jo tukenasi.

Oli puhetta tosta tärppäämisestä. Meillä esikko sai alkunsa toiseen kiertoon pillereiden lopetuksesta ,vaikka olin syönnyt niin 15 v säännöllisesti. Tätä kakkosta sitten yritettiin puoli vuotta ,kun imetys sotki niin hormonitoimintaa.

Sai muuten tänään postissa tilaamani rinnanlämmitteimet. Ne voisi lisätä myös tuohon sairaalakassi-listaan. Kesälläkin , varsinkin jos tulee ,niin on hyvä lämmittimiä käyttää. Esikolta ,kun olimme sen viikon sairaalassa, kävin tekemässä pikku kävelylenkkejä sairaalan pihassa. Silloin minulla oli pitkä kaulahuivi suojana.

Viimeiset ostamani vauvanvaatteet tuli myös tänään postissa. Ostaa pitäsi vielä liivinsuojia , siteitä ja uudet imetysliivit. Sit olisi kaikki valmiina. Tai pinnis on vielä varastossa, mutta pian sen voisi jo petailla valmiiksi. Meillä on pupujussikat sarjaa pehmusteet sänkyy ja äp-laatikkoon. Vaikka mitä todennäköisemmin vauva nukkuu viekussa niin sängyn haluan laittaa kuitenkin varuilta valmiiksi. Taidanpa siirtyä johonkin nettikauppaan tilaamaan imetysliivejä, kun en oikein kauppaa toiseen kaupunkiin jaksa lahteä.

-Poni ja Manteli 33+1
 
Tiippanalle suuren suuri voimahalaus! Kurja tilanne sinulla tosiaan mutta onneksi jaksat kuitenkin ajatella sen verran positiivisesti että jaksat pikkuisesi takia jatkaa eteenpäin. Miehesi käytös on aivan uskomattoman törkeää! Jaksamista sinulle viimeisille viikoille ja toivottavasti saat tukea vauva-arkeen muilta läheisiltäsi sitten kun sen aika koittaa.

[/b]Neitoperholla kans kurja tilanne parisuhde rintamalla. Mustasukkaisuus on kyllä kaikkein hirvein piirre ihmisessä, kokemusta on entisestä suhteesta vähän liiankin kanssa. Toivottavasti saatte miehesi kanssa välit kuntoon ja kitkettyä turhan mustasukkaisuuden siemenen pois suhteestanne. Voimia!

Tatjaanalla ja äiti lpr:llä aivan mahtavat masut! :heart:

Omaan napaan.. Soittelin aamusta neuvolaan tuosta jatkuvasta jomottavasta kivusta lantiolla ja etenkin alamahalla sekä hirveestä paineen tunteesta alapäässä. Sain onneksi ajan neuvolalääkärille huomiselle aamulle. Saanpahan sitten selvyyden voiko nuo jatkuvat kivut olla aivan harmittomia vai onko kenties paikat aukeamassa. Kurjalta tuntuu kun ei tiedä yhtään mikä ks:n tilanne niin ei uskalla oikein mitään menoja yms suunnitella näin miehen loman ajaksi. Saapahan lääkäri sitten sanoa mielipiteensä siihenkin asiaan että vieläkö sitä uskaltaisi reissuun lähteä.

Pitänee alkaa tehdä lähtöä tuplien hakureissulle. Kaupat ollaan sovittu myyjän kanssa jo aikaa sitten mutta nyt sitten tänään ois vaunujen haku edessä. Sitten onkin kaikki suurimmat investoinnit tehty uutta tulokasta varten. Kaikkea pientä sälää vielä puuttuu mutta niitä nyt vielä ehtii tässä matkan varrella hankkia. Sairaalakassi odottaa edelleen pakkaajaansa..

Päivän jatkoja!

:heart: haaveilija ja poju 33+4
 

Yhteistyössä