~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

Kiinea paljon onnea tyttövauvan syntymän johdosta
tiippanalle :hug: :hug:

Eilisiet neuvolakuulumiset tuli kertomaan
rv 34+5
Painoa tullu kilo kolmessa viikossa, nyt yhteensä raskauskiloja tullu 5kg
RR 113/67 pulssi 76
Pissa yhdellä plussalla
Hb 119
Sf mitta 28,5cm
Vauva köllöttelee raivotarjonnassa
Sykkeet 130
Liikkeet ++

Että ihan hyvää kuuluu mahaan. Paitsi että vauva o alkanu painamaan tuonne alapäähän inhottavasti, jos pitempiä aikoja on jalkeilla tuntuu et vauva tipahtaa ulos.
Muuten olo hyvä, vähä supistelee mut jossakihan se pitää tuntea et ollaan kk päässä lasketusta ajasta.
Tänään sain sit vihdoin pestyä vauvan vaatteetki, ku sai ne vielä pihalle kuivumaan.
Ihana virne oli varmaan naamalla ku niitä ripustelin pyykkitelineelle kuivumaan.
Kuuma on ja ei meinaa saaha nukuttua ku hikiä yöllä puskee.
Meillä eilinen päivä meni kaikkia muuta ku nauttiessa hellelukemista, tyttö ja mies oli oksennustaudissa, minä sit yritin parhaani mukaan hoivata heitä.
Ärsyttää vain et tää meidän asunto kuumuu aina niin mielettömästi tälläisillä keleillä, makkarit ylhäällä ja aurinko paistaa niihin iltapäivästä suoraan, illalla sit alakerrasta lämpö nousee ylös et joka ilta se lähemmäs 30 astetta lämmintä...yritä siinä sitte nukkua :headwall: , ei auta vaikka joka luukku ja räppänä auki koko päivän. Aamuksi sit viilenee ku tämä on tiilirivari.
Pitäis tulla kutsu äippäpolille, synnytystapa arviointiin...tulis äkkiä nii tietäis milloin se on ja tietäis tarviiko tytölle hoitajaa hommata.
enmppu ja kaveri 34+6
 
kiinealle erittäin paljon onnea :heart:

Tiippanalle :hug: ja jaksamista. Jos nyt yksin siihen vauvan kanssa jäät, niin varmasti pärjäät. Minä olen ollut esikoisen kanssa yksin tähän asti eli seitsemän vuotta, eikä se oikeesti ole mikään vaikee asia. Varsinkin jos asennoituu siihen oikein. Mutta koitahan jaksaa :hug:

tänään oli jälleen neuvola käynti. Tehtiin nyt sitten lähete äippäpolille ja samalla sain kuulla että kyllä se nyt sitten on se raskausdiabetes mikä mulla on. Sokerimittaukset jatkuu edelleen kotona siihen asti ainakin kun äippäpolille meen. Muuten kaikki jees
vko 32+4
hb 123
paineet 108/83
paino tullu 88g/vko (eli ei kauheemmin, kokonaisuudessaan on tullu 5 kg)
turvotus +/- (jalat on niin jumalattoman turvoksissa)
sf 31 (yläkanttiin mennään, on lähtenyt nätisti käyrä nouseen)
syke ja liikkeet + ja ++

eli sellainen tarina

poika alkaa hermostuun kun istun sen huoneessa hänen koneella, kun en jaksanu omaa avata, täytyy häippästä, kun sillä on jotkut leikit alkamassa

palailen vielä

salah ja masa 32+4
 
heippa taas :)

tulin jatkamaan, kun sain oman koneen auki, kävin siinä odotellessa maalamassa yhden osan pinnasängystä, melkein on jo maalattu.

Käytiin eilen ostamassa kaikki mitä vauvalle piti vielä hommata, sellanen akuutti. Eli ostettiin kaukalo, päädyttiin gracon duologik (kirjotinkohan oikein) istuimeen. Eli se on sellanen missä oli isofix jalusta, kaukalo ja seuraava istuin samassa. Sitten ostettiin gracon matkarattaat. Mulla on niin pieni auto ettei noi isot yhdistelmä vaunut mahdu sinne vaikka pistäisin ihan osiin, joten oli pakko ostaa sitten matkarattaat jos tulee omalla autolla lähdettyä johonkin. Sitten ostettiin pinnasänkyyn sellanen pupu verho ja mobile, ne nyt ei tietysti ollu mitään akuutteja ja tarpeellisia, mutta halusin ne kun ne näytti niin ihanilta. rintapumpunkin ostin.

Tänään hain sitten vielä ideaparkista imetysliivit ja sellaisen leikkimaton. Ihanaa kun alkaa oleen kaikki valmiina.

Huomenna mulla on vauvakutsut ja tuparit, näkee kaikki ihanat ystävät, paitsi että kaikki läheisimmät ystävät ei päässy, mutta tulee sitten sellaisia ystäviä ketä näkee vaan pari kertaa vuodessa

Nyt en sitten taida enempää kirjotella

vointeja teille kaikille :)

salah ja masa
 
iltaa!
Huh, kun ollu taas kuuma päivä! Päivällä käytiin ostaa pari bodya ja potkupukua vauvelille, 15e maksoi kun oli alennusmyynti käynnissä!:) Sit käytiin tuolla rannalla ukkelin kans, hän pelasi kavereittensa kans lentistä ja mä vietin aikaa yhen kaverin kans kentän laidalla.:) Aurinko paistoi, mutta tuuli oli sen verran vilvoittava ettei hiki päässy tulemaan, onneksi! Sit käytiin pehmiksillä :p Ollu taas koko päivän liitoskipuja, häpyluuta särkeny ja kävely tuskallista, sellasta vaappumista ja ontumista niinku vanhuksilla.. Alamasua ja -selkääki särkee ihan kiitettävästi...

Meillä ei ois enää ku pyllyn puhdistusliinat hankimatta vauvalle, tänää käytiin apteekissa nii ostin samalla sen lanoliinivoiteenki jo itelle.. vauvan amme ja itkuhälytin on tulossa miehen siskolta, ja sitteri mun siskolta. Kannattaakohan vauvalle ostaa suppoja varalta valmiiksi? Katselin niitä tänään apteekissa, mut siel oli vaan 4kg eteenpäin, eikö niitä oo sit pienemmille.. Pitää neuvolassa viel kysellä.

Kävi aamupäivällä yks pariskunta katsoo tätä meijän nykystä kämppää, tykästyivät ilmeisesti tähän kun tulivat vielä uudelleen katsomaan käytyään katselemassa muitakin asuntoja.. oli kuulemma tosi hirveitä ne muut mitä olivat käyneet katselemassa. ainakin kuullosti niiden puheista että soittavat tästä kämpästä vuokraemännälle ja tekevät vuokrasopimuksen.. huoh, kun pitäis jaksaa vähitellen alkaa pakkaamaan.... mies meinas että vie minut sitte muuttopäivänä kotikotiini, etten nostele mitään tai rasitu muutenkaa. en suostu, haluan olla päättämässä mihin mikäki tavara tulee, muuten ois hirvee sota kun tulisin kotiin ja tavarat ei ois siellä missä tahtoisin niiden olevan :D

|O kun väsyttää!!!! vois lähteä suihkuun ja sit levätä ja odotella että mies tulee futistreeneistä..

Upp3 ja Mötky 34+3
 
Kiinealle :flower: onnea paljon pienin nyytin johdosta!!

Hurjaa.. nyt niitä vauvoja rupee tulemaan :eek:

Mein vauveli oli päivän vähän hiljasella tuulella, aloin jo miettimään et pitäskö soittaa sairaalaan, mut sit syötiin tossa ja jälkkärix mehua ja pari karkkia, ni siellä taas myllätään ihan mukavasti.. että ei varmaan tarvii huolestuu.. ollaan kyllä oltu liikenteessäkin koko päivä, et voihan sekin olla, ku ite koko ajan hyörii ja pyörii ni vauvan ei tarvi.

Tatjana taietaan olla aika samalla viivalla :D . miulla oli sf 34 rv 34 että sielä ylhäällä mie pyörin kanssa.. on tuo masu vaan niin hassu, ku se on niin valtava.. mut en vaan jaksais vastailla enää yhteenkään, HEI OOTKO NYT IHAN VARMA ET SIELLÄ ON VAAN YKSI :kieh: :kieh: .. yhelle meinasin eilen sanoo, et kolmosia ootan, mut en sit viittiny :D

pitänee lähtee iltapalan laittoon, ehkä palailen vielä, kun mieski läx mökkeilemään, ni ei oo juttukaveria tossa pojan mentyä nukkumaan!!

Äiti lpr 35+3
 
Onpas kertynyt tekstiä ja ollut tapahtumia! En edes vielä tähän hätään kaikkea lukenut...

Itsellä päivät menny nyt siskontytön kans kauppoja kierrellessä. Jaksan noin 3-4 tuntia ja sitten voimat loppuu, supistelee, jalat on tulessa jne., joten lähdemme kotiin makaamaan loppupäiväksi. Onneksi tyttö ymmärtää, ettei täti enää ole samoissa voimissa kuin ennen.

Onnea Kiinealle pikku prinsessasta! :flower:

Tiippanalle paljon telepatiahaleja :hug: :hug: :hug:

Kiitos HooÄssälle vauva tekstiviesteistä!

Nyt taas menox! Sauna kutsuu!

Kiia ja kaveri 35+3


 
Perjantai-iltaa!

Olen ollut tämän viikon aikalailla tehokkaasti poissa täältä, ja tekstiä on tullut sillä välin ihan älyttömästi. Kaikkea en ole vielä läpi kahlannut, mutta...

Kiinea, isot isot onnittelut pienestä tytöstä :flower:

Ja Tiippanalle toivon minäkin kovasti voimia :hug:

Enää viikko töitä jäljellä! Tämä viikko meni tosi kivuttomasti ja mukavasti, kun sai vain keskittyä vastuitten siirtämiseen äitiysloman sijaiselleni. Ei tarvitse enää tehdä oikeita töitä :D Olo on ollut muutenkin hyvä väsymystä lukuunottamatta. Töitten jälkeen on pakko mennä suoraan pienille torkuille sillä välin kun mies ruokkii lapset. Sitten taas jaksaa illat (ja valvoa yöt =) )

Säihke ja pikkupossu (viikkoja en kyllä nyt muista)
 
upp3 Esikoista odottaessani kävin ostamassa apteekista niitä suppoja kans valmiiksi.
Ja oli meillä sit tarviskin niille kun kotia päästiin vauvan kans. Tytöllä todettiin silloin lonkkaluksaatio ja lastan laitoin jälkeen oli todella kipeä, saatiin lääkäriltä lupa laittaa nuita 4kg eteenpäin olevia suppoja, tyttö syntyissään kuitenki 3900g.
Et taidan nytkin käydä lähi aikoina ostamassa suppopaketin valmiiksi odottamaan laatikkoon. Onpahan sit kuitenki valmiina odottamassa jos myöhemmin esim. kuumetauti iskee, ei tarvi lähteä sit apteekkiin.
 
meillä myös ollu aina poitsulle särkylääkettä kaapissa, ja aina ku johonki reissuun ollaan menty ni aina lääkkeet mukana!!

Siis vitsi mie sanon tätä mieliala myräkkää.. kohta menee omatki hermot tähän kiukkuumiseen.. oon ihan äly nipox muuttunu tolle pojalleki.. oonko ainut??? vasta iteki tajusin et nipotan ihan turhasta.. no toivotaan et osaan alkaa käyttäytyy ennenku kaikki inhoo miuta..

pitänee mennä kattoo jotain telkkarista..
 
kiinealle onnittelut :flower: :flower:
tiippanalle voimia :hug: :hug:
huh huh kun on ollut kuuma päivä tänään, kaupoillakin kiertelin tänään mut oli pakko lähtä pois kun tuntui että taju lähtee.
mää oon yleensä ostanut suppoja vasta ekalle rokotukselle on mun muistin mukaan 3kk ikäisenä, kun mun mielestä jos alle 3kk ikäiselle joutuu suppoja laittaan niin kannattaa käyttää lääkärissä ensin.
siihen tärppigalluppiin: taitaa meikäläinenkin kuulua siihen ryhmään että riittää kun kalsarit pyörii samassa koneessa :LOL:
ihana kun on nyt saanut kohtuu hyvin nukuttuakin kun sain ne lääkkeet nuihin suppareihin (tai siihen streptokokkiin)
ikkuna auki täälläkin nukutaan ja kylmää vettä täytyy yölläkin naukkailla vaikka tietää vessareissuja enemmän mut tekee hyvää jaloille jaloitella yöllä niin saa veren kiertään niin ei välttis oo niin kipeenä aamulla.
mut nyt kuulosti kone pysähtyvän täytyy lähtä laittaan pyykit vielä pihalle.
öitä
 
kiinealle onnea! kun kerroin miehelle että sama laskettu aika olis ollu ku meillä niin nyt sitte sairaalakassi kulkee sen toimesta mukana joka paikkaan:D

eilen käytiin mekin ostamassa loput jutut vauvalle. ostettiin makkariin semmoset kärryt johon toiseen laitettiin kaikki vaatteet ja toiseen vaipat plus muut tarvikkeet. haettiin jyskistä semmonen fleece torkkupeitto ja leikkaan siitä vaaville kevyemmän peiton ku munki mielestä se äippäpakkauksen peitto on aika paksu. sit jos vielä tuunailis äippäpakkauslaatikkoon reunapehmusteet niin kylläpä se alkaa olla kaikki tarpeellinen hankittuna. ostettiin amme myös, pullo ja vaipparoskis sekä rasvaa (kamala äiti, käytin ite sen äippäpakkauksen rasvan ku oli loppu just sillon... :ashamed: ) ja siteitä. vielä ajateltiin ostaa pinniksen alle säilytyslaatikko mihin laitetaan semmoset vaatteet mitkä ei vielä hetkeen mee ja talvihaalarit. sit sain eilen myös keitettyä pullot, tutit ja rintapumpun osat, tuli kyllä hyvä mieli:)

musta tuntuu että mulla supistelee nykyään yöllä, heräsin viimeyönä ku tuntu semmosta menkkamaista särkyä alaselässä mut eipä ne kovin kipeitä oo kun kerran nukahdin melkein samointein uuestaan. noh, lääkärineuvolassapa sen näkee miltä tuolla alakerrassa näyttää.

katoin sitä norjalaista kätilöt ohjelmaa ja vaikka siinä se synnytys oli aika karmea niin silti mulle tuli lähinnä vaan semmonen olo et pääsispä äkkiä itekki tositoimiin. oon vissiin ihan sekopää :LOL:

täällä vaihteeksi +8 ja paksussa pilvessä taivas, taitaa tulla elokuvíen katselupäivä.

salamanteri&steve 35+1 :heart:
 
Heips kaikille! :flower:

Kiinealle heti alkuun onnittelut pienestä :heart:
Täällä taidetaan olla kohta samassa tilanteessa..
Eilen oli neuvola, jossa muutoin kaikki ok: verenpaine, hemoglobiini ym. ja painon tuleminenkin pysynyt aisoissa, nyt yht. kuitenkin sellainen 12kg tullut.Muttaa...

Mulla on muutaman pvn ollut vielä entistäkin hankalampi olla, vauva painanut tosi kipeästi ihan alas ja alapäätä särkee. Vessassa saa juosta koko ajan. No, terkkarin mukaan pää olis jo kiinnittynyt, alhaalla ja syvällä. Mulla siis oli se kohdunkaula pehmentynyt jo rv28, ja nyt lyhentynyt ultrauksissa koko ajan hiljalleen..:/ Eli, arvatkaas, mitä tuo lyhyt pehmeä kohdunkaula ja kiinnittynyt vauva ensisynnyttäjällä taitaa meinata.. :(

Nyt vaan koitan olla makuulla. Viikkoja on hyvin, mutta itkettää ajatuskin pikkuisesta lämpökaapissa tai sinivalossa, saisi kuitenkin pysyä vielä mahassa ainakin pari viikkoa!
Oliko täällä jollakin "konkarilla" joskus 34-36 viikolla syntynyt vauva?Muistelen ainakin! Jos oli, niin kertokaahan kokemuksistanne..

Ulkona on lämmin ja mie vaan makaan sisällä sängyllä kannettavan kanssa :/ Ei oikein pysty nauttimaan kesästä, mutta ehkä sitten loppukesästä vauvan kanssa :)

Jaksamisia kaikille, lepäilkää ja muistakaas juoda paljon, ettei tuu nestehukka lämpimällä!
 
Pienananas, toivottavasti saisit pidettyä jalat ristissä vielä muutaman viikon!!!

Täällä mieliala myrsky on hieman laantunu, mutta silti mietityttää kaikki asiat.. oma käyttäytyminen ja muitten käyttäytyminen.. valvoin yölläkin varmaan tunnin ku aloin miettimään noita juttuja..

vauvakin jyskytteli koko illan menemään, että kyllä siellä ainakin kaikki on ok!!

Nyt pitäs lähtee pojan kanssa ulos!

Äiti lpr 35+4
 
mammaliini83: Mulla esikoiselta sf-mitta oli 36 viikolla 33 cm ja 40 viikolla 37,5 cm. Kakkoselta sf oli 35+5 viikolla 35 cm ja 39+2 viikolla 38 cm :LOL: Kolmoselta sf oli 35+5 viikolla 31 cm ja 39+5 viikolla 33 cm. Nyt nelosella mitta ollut 34+4 viikolla jo 35 cm. Saa nähdä mitä se on viimeisellä neuvolakäynnillä ennen synnytystä :LOL: Taitaa tulla siihenkin nyt huippulukemat, kun painoakin on nyt tullut jo paljon enemmän mitä kenenkään muun aikana :headwall:

äiti lpr: Mua kans jossain vaiheessa ärsytti, kun kaikki tuntemattomat ihmiset päivitteli mun mahaani ja kyseli, että eikö varmasti ole tulossa kahta vauvaa. Sitten todetaan, että taidat kohta lähteä jo synnyttämään ja ihmiset on melkein järkyttyneet, kun kerron koska vasta on laskettu aika :LOL: Antaisivat mun olla rauhassa!!!!

Eilen tuli sitten kuitenkin laitettua vauvan pinnasänkyyn pehmusteet laitoihin ja lakanat sänkyyn. Sit päälle vielä päiväpeitto ettei nyt ihan kauheesti petivaatteet pölyyntyisi tän 5 viikon aikana. Onpa ainakin valmiina jos sattuis jotain tulemaan ennen h-hetkeä. Samoin hoitopöydän laitoin valmiiksi ja on sitten jo laitettuna jos se sisko tulee viikon päästä meille vauvansa kanssa pariksi yöksi!!

Mulla on vauvan liikkeitä tullut tänään tosi vähän. Mä tossa laitoin vasemmalle kyljelle maata ja laskin liikkeitä, niin kyllä niitä tuli reilusti yli 10 liikettä jo reilussa puolessa tunnissa, MUTTA kaikki oli niin sellaisia myllerryksiä tai justiin edes erotin liikkeiksi. Onkohan vauvalla varmasti kaikki hyvin... Yleensä kai on kaikki ok jos tunnissa tulee vähintään se 10 liikettä.

Jahas, pitäis kohta lähteä kauneushoitolaan. Meen siistittämään nuo kulmakarvani huomisia ristiäisiä varten :LOL: Elämäni ekan kerran kävin ne siistityttämässä vuosi sitten, häihimme!!!

Jaksellaan kuumuudesta huolimatta jotenkin taapertaa eteenpäin ja muistetaan todellakin juoda paljon!!!!

Tatjana80 ja tyttö 35+2
 
Pieniananas, sulla on tosi hyvät viikot jo, älä huoli! Mun esikoiseni syntyi 35+2 ja ainoa 'ongelma' oli väsymys eli poikaa ruokittiin nenämahaletkulla viikon verran kun ei herännyt vielä tarpeeksi usein nälkään. Kuukauden ennenaikainen on ihan valmis tapaus, mutta yleensä täysiaikaista väsympi. Tässäkin jokainen on yksilö, ja tytöt kuulema ovat valmiimpia elämään poikia aiemmin - pojat tulevat jäljessä ihan alkumetreiltä saakka ;-)

Älä murehdi liikaa, toivotaan että vaavi pysyy masussa vielä hetken - jokainen päivä on edistystä, mutta jos hän sieltä nyt päättää tulla niin kaikki menee varmasti hyvin!

Voimia kaikille muillekin sitä tarvitsijoille!!
Itse olen myös jo erittäin vaivainen ja supistusten kourissa joten odotan tälläkin kertaa synnytystä hetkenä minä hyvänsä.

SK 34+5
 
Tatjana mein vaavin liikkeet ollu kanssa sellasta myllerrystä, mutta illalla yleensä ennen nukkumaan menoa se monottaa ja nyrkillä pistää äitiä kumoon :D , että eikai näissä meinkään masuissa ihan ylettömästi tota tilaa oo :kieh:

SF esikoisen aikana viimesin mittaus rv 41+2 oli 39 :D , että tosta mitasta päätellen mein herra ei kyllä ollu laskeutunu, ku mitta vaan kasvo kasvamistaan :LOL: , katotaan miten nyt käy..
 
Lisää "elokuisia" vauvoja? Onnea kovasti! Sekä tsemppiä parisuhdeongelmien kanssa painiville... :hug:

Mulla on ruvennut välillä ihan kunnolla vihloo alapäätä. Ilmeisesti vauva siirtyy vielä vaan alemmaksi. Maha on ollut alhaalla viimeset 15 viikkoa jo, mutta yhä alemmas mennään ja muoto on hassu. Pitäis ottaa kuva ja laittaa tänneki näytille =) Ei oo yhtään sellainen pyöreä vauvamassu, vaan alkaa 90 asteen kulmalla ja siitä sit pyöristyy. Äippähousutkaan ei meinaa mahtua päälle ja vielä ois 7 viikkoa laskettuun aikaan. Tai ennustihan se madam mamma vai ennustaja elli meille tyttövauvaa jo ens viikolle... juu, enpä taida vielä silloin synnyttää!

Onko kukaan ostanut Prismassa myytäviä kestovaipan kuoria? Tai lähinnä onko käyttänyt vanhemmilla lapsillaan? Mietin niitä, kun oisivat aika paljon edullisempia, kuin bumpyt, mitä meillä on kotona esikoisen jäljiltä. Nuo Prisman (en muista merkkiä) tuntuvat "muovisemmilta" -> hiostavatko, tuleeko iho-ongelmia? Villahousuja neuloin parit esikoiselle, mut ilmeisesti en huovuttanut kunnolla, kun ne ei pitäneet pissaa juuri lainkaan...

Huomena meinattiin ajella anopin luokse (140km/suunta) kattoo niiden uutta koiranpentua :heart: . Viime viikonloppu oltiin siskon luona, silloin ainakin meni autossa istuminen ihan kivuttomasti vielä (150km/suunta).

Sit jos sais esikoisen vielä kerran mummolle hoitoon ennen vauvan syntymää, mies sai työpaikaltaan hotellilahjakortin, mikä pitäis käyttää elokuun loppuun mennessä ja se meinattiin kyllä käyttää ihan kahdestaan :heart: :heart:

Mulla on tän viikon aikana laskenut paino kilolla, vaikka syön koko ajan! Myös herkkuja! +11kg on nyt saldona... koitin ite mitata sf-mittaa, sain paljon pienemmän, mitä neuvolassa 1,5 viikkoa sitten... vyötärön ympärys oli 106cm, huhhuh...

Taidan tästä lähteä - minnekäs muuallekaan kuin - syömään!

Hemuli, tasan 33
 
Kiinealle suuret onnittelut tyttövauvasta!

En olekaan moneen päivään koneelle ehtinyt. Alkuviikosta meillä oli vieraita yökylässä ja torstaina vietiin poika yöksi anoppilaan. Miehen kanssa käytiin leffassa ja rentouduttiin :) Käytiin myös ostamassa turvakaukalo ja pistettiin makkari järjestykseen. Pinnasänky ja hoitopöytä odottavat valmiina pientä nyyttiä :)
Turvakaukalo minun piti netistä tilata, mutta malttamaton kun olen niin piti sitten kaupasta käydä hakemassa :)
Tutit ja muut pikkusälät käyn vielä tänään ostamassa, sitten on kaikki oikeastaan valmiina! Vähän aion vaatteita vielä katsella jos vauvalle jotakin löytyy, mutta noilla mitä jo on niin pärjätään vallan mainiosti ainakin alkuun että ei hätää siinäkään.

Mies lähti tänään jo puolen päivän maissa kaverinsa polttareihin, joten pojan kanssa ollaan kahdestaan tämä päivä. Täytyy samalla ostaa herkkuja illaksi kun vauvalle käydään tänään tarvikkeita ostamassa :) Viinirypäleitä tekee hirveästi mieli...
Taidan vaan olla kipeäksi tulossa, kurkku oli ihan hirveän kipeä viime yön ja nyt särkee pää ja nenä vuotaa :/ Kuumetta ei ainakaan vielä ole, kunpa ei tulisikaan... Pojallakin nokka vuotaa ja sen ansiosta viime yö oli aika risainen. Nyt väsyttää |O

Pikku supistelut ovat jatkuneet, mutta ne ovat vain tervetulleita :) Aika napakoita ovat jo... Tulevat kyllä onneksi vielä ihan yksitellen harvakseltaan, eli ei mistään sarjoista ole kyse. Kuutisen kappaletta niitä tulee päivässä yleensä, eli monta tuntia on niiden välissä :) Synnytystä en nyt vielä missään nimessä toivo, mielessä lähinnä se että jospa kohdunkaula kypsyisi niin että ei menisi sitä kymmentä päivää yli mitä pojasta |O Poikaa odottaessa supistuksia ei ollut lainkaan tässä vaiheessa, vaan vasta juuri ennen synnytystä.

Tulen varmaan illalla vielä turisemaan jotain kun poika on mennyt nukkumaan, kun laatuaikaa saan kerran viettää yksikseni :)

Lilli ja Tiitti 35+3
 
On noita vaivoja alkanut minullekin tulla, ei enää jaksa pitkiä matkoja kävellä ja jos liian lujaa menee, niin alkaa vihlomaan todella ikävästi tuolta alhaalta ja lonkat ovat alkaneet kipeytyä mullakin.

Eilen olin kaverilla grillailemassa ja yllätin kaverini aivan totaalisesti, kun pyörällä sinne pelmahdin. Ei tästä ole kuin reilu kilsa matkaa, mutta kyllä ne oli ihmeissään, sillä eivät olisi uskoneet että mä tässä vaiheessa pyörällä sotken menemään. Kyllähän sitä tulee melkein päivittäin pyöräiltyä, tänäänkin kävin kaupoilla.

Sain taas vähän hankittua vauvalle tavaroita, ostin harsoja lisää, kun tuossa äippäpakkauksessa niitä niin vähän oli ja kirppikseltä löysin todella hyvännäköisen hoitoalustan ja yhden bodyn.
Noista vaatteista, niin bodeja kyllä löytää ihan kivoja, mutta mulla on ongelmana, että noita potkupukuja ei tahdo löytyä hyväkuntoisia, ei sitten millään ja kaupoissakin on todella vähän niitä. Täällä on muutenkin todella huonot valikoimat ihan pienten vauvojen vaatteita, kaikkea muuta kyllä löytyy.

Milläs toi hoitoalusta olisi hyvä pestä, se kun on muovipintainen ja pehmustettu elikkä koneeseen sitä nyt ei tietenkään voi laittaa.

shihtzu + pikku apina 34+5
 
neitiperho
Heissan

Vähän on taas viileä ilma tänään. No eilen olikin piiiiiitkästä aikaa ihanan lämmintä. No ainakin ihanaa siihen asti kun piti mennä nukkumaan..hih.

Eilen mies päätti sitten että nyt riitely loppui tässä talossa, nappasi mua kädestä kiinni ja vei kaupunkiin. Tietysti hieman hölmistyneenä siinä sitten olin, ennen kuin tajusin seisovani Vaunupuodin edessä. Niinpä sitten tarkoituksena oli ostaa kaikki vielä hankkimatta olevat tavarat...olin jo ajatellut jättää hankinnat siis loppukuuhun. No mukaan sitten lähti Herquleksen Razor4 vaunut ja ratas, Gragon Akta turvaistuin jalustalla ja tietysti vielä sitteri. No joo kaikkea pientä vielä esim. kylpyamme, tuttipulloja, hoitokassi. Sinne siis upposi taas omaisuus, mutta täytyyhän ne hankkia. Nyt sitten tavarat seisoo keskellä lattiaa ja pitäisi miettiä mihin ne nyt sitten laittaisi odottamaan. Tyytyväinen hankintoihin kyllä olen. Turvaistuimessakin oli ihan vasta tullut väritys, kyllä siis kelpaa.

Hirveetä kun tässä juuri kuulin, kuinka meidän lähellä paloi kuulemma talo pohjiaan myöten. Ihan tuntuu kurkussa asti..paloautojakin sinne vielä näyttää menevän. Työkaverikin jo soitteli että ei vaan meidän talo pala kun oli tietysti siitä kuullut töissä ollessa. Hyi..en toivoisi sitä pahimmalle vihollisellekaan.

Nyt kaivamaan närästyslääkettä..vaihteeksi.
Hei niin tuohon Panadol suppoihin piti vielä sanoa. Niin ihan hyvin kannattaa ostaa sitä suppoa joka tarkoitettu 4kg ylöspäin. Suppoja saa myös leikata tarvittaessa pienempään osaan, jos pelottaa vaikka antaa alle 4kg kokonaista. Ne ei kuitenkaan ihan niin tarkkoja määriä supoissa ole. Mixtuurana olisi sitten taas eri asia, jota pystyy myös annostelemaan tarkemmin.

 

Yhteistyössä