~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

aurinkoenergiaa Kuulostaa jännälle. Ainahan sitä voi tilanteen käydä tsekkauttamassa, jos sille alkaa tuntua tai siis tuntuu jo.

Kävin juuri hakemassa Mam Egon liinan postista. Harjoittelin vähän sitomisia ja yllättävän helppoja olivat. Saa nähdä miten sitten oikein vauvan kanssa sujuu, kun esikolle oli vain Ergon reppu käytössä niin liinasta ei aikaisempaa kokemusta. Paljon tuota liinaa saa kyllä ympärille kietoa ,joka tuntuu hieman kuumalle.

Mulla on liitoskivut palanneet. Lonkkia ja häpyluuta juilii kävellessä. Eivät kyllä ole vielä samaa luokkaa ,kun silloin joskus rv 15 paikkeilla. Koko ajan lisääntyy tunne ,että synnytys voi käynnityä milloin vain. Jotenkin paine alkaa olemaan sitä luokkaa kuin oli esikollakin ennen hänen syntymää. Toivon toki ,että vielä ei syntyisi , mutta pakko olla varuillaan.

Jaahas..nyt Tikru loppu telkusta ja tyttö kaipaa seuraa. Heippa ja kivaa viikonloppua!!
-Poni ja Manteli 34+3
 
Onnittelut täältäkin synttärisankareille! =)

ja ae käy ihmeessä näytillä!

mulla oli eilen neuvola,

Rv 36+3
Painonmuutos +100g
Turvotus -
RR 118/79
HB 111
Sf 28
:heart: 125-145
Liikkeet ++

Painosta sano, että pitäis enempi nousta, eli ihan turhaan kai siitä stressaan.

Ja sit käski supisteluiden väliä seurailla, synnytys voi kuulemma alkaa milloin vaan, vauvan pää on kiinnittynyt ja oon sormelle auki. mut katellaanhan nyt, jotenkin semmonen olo että mieki synnytän siinä joulukuussa...

Täällä puhuttu myös unettomuudesta, mua vaivaa kans, ja kauhia touhottaminen on sit päivisin käynnissä, kun tuntuu että en muuta tee kun siivoon ja shoppailen (onko ihme jos rahat vähissä... :LOL: )

empäs muista enää että mitä piti kommentoida.. mut hyviä vointeja masuasukeille ja äideille! =)

t. Hosso ja Iida 36+4
 
aurinkoenergiaa, tuuthan sitten ilmoittelemaan tänne, mikä tilanne, kun vaan pystyt. Jänskää!

Huomaa, että miul on tylsää... Istun vaan koneella. Mies lähti rallikisoihin ja mul ei oikein mitää tekemistä... Ulkonakin sataa, enkä halua sinne mennä kastumaan. Huoh...

Käytiin muuten eilen tekees viimeiset vauvantarvikeostokset. Mukaan lähti imetystyyny, sänkymobile (se mikä pyörii ja soittaa vauvalle musiikkia), puuhamatto ja pinnasängyn reunapehmusteet. Viel pitäis parit imetysliivit ja -paidat itselle käydä ostamassa. Sit onkin kaikki! :D Taidan käydä ne ihan H&M:stä ostamassa.

Ootteko, muuten, muut kuulleet, että sitten sairaalassa pitäis olla vartavasten kahdet imetysliivit?
 
ae:lle hurjan paljon tsemppiä :hug: Oon muiden kanssa samoilla linjoilla, että kannattaa käydä näytillä. Kuulostaa kovasti siltä, että voisit olla seuraava synnyttäjä meidän pinossa, kun vielä noi viikotkin muuttui suht paljon.

Miks pitää olla sairaalassa kahdet imetysliivit? En oo tuollaisesta kuullutkaan :ashamed: Mitähän muuta tässä on jäänyt välistä...

Tulin kopsaamaan tuota ekan sivun listaa noista tarvikkeista. Jos vaikka sais tässä kauppareissun yhteydessä osteltua suurimman osan sairaalaan otettavista. Eilen saatiin vauvan huone laitettua kokonaan valmiiksi. Enää sänky tarvii pedata ja sitten puuttuukin vaan uusi asukas =)

Ihanaa lauantaita kaikille :heart: =) , kaneliomena ja Elmeri 36+4
 
Heip!

Toivottavasti ae päässyt synnärille näytille! Tsemppiä jos onkin jo tosi kyseessä!!

Kyllä mulle riitti ainakin viime kerralla ihan yhdet omat liivit sairaalaan, joten mistäs melluli moinen? Toki ainahan on mahdollista että liivitkin sotkeentuvat, joten voihan niitä useammatkin sairaalakassiin pakata. Kovin riippuu varmaan niiden määrän tarve tuosta sairaalassa vietettävien päivien määrästä..

Mun projektina ois tänä viikonloppuna saada aloitettua se sairaalakassin pakkaaminen. Jotenkin vaan aina tulee lykättyä ja lykättyä koko hommaa..
Vatsa kipeenä edelleen, jomotukset ei ainakaan hellitä. Supistelu ja menkkakramppien tyyliset kivut siis jatkuvat vaan päivästä toiseen. Mitään suurta eroa ei ole sillä lepäänkö vaan koko ajan vaiko puuhastelenko jotain kevyitä kotiaskareita, joten kotihommiakin jonkun verran oon jaksanut tehdä. Aivan valtavaa paineen tunnetta vaan alapäässä jatkuvasti, onko muilla? Siis sellainen olo esim pissalla käydessä että alapää painuu pöntöllä istuessa hurjasti alaspäin ja kohta jotain tippuu mun sisältä..

Mies lähti lenkille ja tyttö nukkuu, taidanpa tästä itsekin suunnata sängyn päälle lepäilemään. Viime yö oli taas yhtä hulinaa.. Tyttö itkeskeli ilmeisesti korviaan (onneksi ma lääkäriaika) ja mua itteeni sitten muuten vaan ei nukuttaanut sekä armoton närästys iski myös yhdessä välissä. Joten pakko ottaa noita univelkoja edes vähän takas näin päiväsaikaan.

Lauantain jatkoja!

:heart: haaveilija ja poju 34+5
 
Tsemppiä AE!! Hui jos pääset jo synnyttään!! Onnea matkaan jos on tosi kyseessä! :hug:

Mulla kans tuo jännä olo jatkuu.. välillä supistelee ja välillä jomottelee mutta ei nyt vielä kovin kipeitä oo. Muuten sais meijän vauva koska vaan syntyä mutta mulle tulos rahaa vasta 18pv joten silloin olis tarkotus mennä osteleen vielä jotain pientä puuttuvaa sairaalakassiin ja vauvalle ja varmaan imetysliivitkin jos löytyis hyvät (kahet vanhat alkaa olemaa jo aika risat) ja heinäkuun viimesenä viikonloppuna olis yks tilaisuus minne haluaisin päästä. Asuntomessuille menosta haaveilin mutta taitaa olla vaan toiveunta! Tai sit käyn vaan ne muutaman kiinnostavan kohteen ja muun ajan oottelen äitiä ulkona jalat taivasta kohti.

Mies lähti lasten kanssa kaverin luo ja niillä menee varmaan koko ilta siellä. Ite en viittinyt lähteä kun niillä sisäkissa ja oon allerginen. Jos olis ollu tiedossa vaan lyhyt visiitti niin olis ollu kiva mennä mukaan. Mulla ei ihan heti tuu oireita mut pitemmän päälle alkaa nenää kutittamaan.. nautin nyt vaan tästä hiljaisuudesta!! Vitsit kun olis vaan joku hyvä kirja. Nyt olis vielä aikaa lukea mutta kohta ei taas jouda pitkään aikaan.
 
Nyt jännittää ae:n puolesta :xmas: Jokohan siellä ollaan tositoimissa.. :D

Oon pyyhkinyt melkein koko kämpästä pölyt ja pessy vessan..mutta keittö on vielä koskematta. Ajattelin säästää huomiselle :whistle: Ihan voimattomaks meinaan veti toi rehaaminen..Äiti soitti että lähtevät tänään sieltä leiriltä ja me haetaan poika sitten kotiin kun mies pääsee töistä. Ihan hirmu ikävä omaa huutokallea :heart:
Äiti lpr Mun masu on jo varmaan kk sitten laskenut, mutta mitään muuta ei olekaan sitten tapahtunut.. :headwall:

 
Tsemppiä ja voimia AE:lle, toivottavasti kaikki menee hyvin!!! :hug:

Täällä ollu tänään varsinaisen laiska päivä.. en oo saanu ihan mitään aikaseksi, vaikka siivota pitäs... :headwall: Kamala väsymys ja vetelä olo, nukuinki tuossa pojan kanssa tunnin päikkärit ja ihana mies oli tehny sillä välin päiväruuan, niin että pääsi suoraa syömään ku heräs.. :heart: :p Jos ottas rennosti tän loppupäivänki, saa kai nyt viimesillään oleva nainen joskus ees olla laiskana koko päivän, vai mitä???? :whistle: ;)

Ens viikolla ois lääkärineuvola, saas nähä mikä tilanne tuolla alapäässä. Toivottavasti kaikki hyvin! Ennen vauvan tuloa ois vielä järjestelyä ja vaatteitten pesua, joten jospa se ei ihan vielä syntys.. ei oo ainakaa supistellu onneksi.. :)

Voi että ottaa päähän... ostettiin eilen käytettynä tiskikone, missä vielä vuosi takuuta jäljellä ja sen piti toimia.. ni höpönlöpöt, eipäs tuo oo alakanu tiskaamaan... |O :headwall: Ottaa veet vaan sisälle ja sit puskee ne ulos, eikä lähe ohjelma pyörimään.. jotenki ärysttää, ku aatteli pääsevänsä nyt käsin tiskaamisesta eroon ku saa tiskikoneen, mut ei toimi ei.. |O
Noh, onneks myyjä sentään lupas hakea koneen ja palauttaa rahat, mut silti vaan harmittaa... :/

Tällasia tänne.. keittäs vaikka pullakahvit jälkiruuaksi... :p

Annilia & Nuppu 35+5
 
haaveilija-08 eilen kun oltiin siellä Lastentarvikkeessa ostoksilla, myyjä kysyi, onko mulla jo imetysliivit hankittuna. Vastasin, että ei oo vielä. Sitten hän sanoi, että kannattaa hyvis ajoin ne hankkia, ku kuulemma useat odottajat on viimetingassa tulleet niitä vartavasten ostamaan, koska kuulemma sairaalassa pitää olla kahdet. Sanoin, että enpäs ole tuommoisesta kuullut, mutta myyjän mukaan niin on. Tais vaan yrittää pakkomyydä mulle kalliita liivejä 57?:n kappalehintaan.. :LOL: En sitten tiedä asian todellista laitaa. Vähän kyllä ihmetyttää tuo :LOL: Eiks tavalliset rintaliivit sitten käy, että pitää vartavasten olla imetysliivit? Tais myyjä vaan keksiä omasta päästään...? Oishan tuostakin varmaan neuvolassa ohjeistettu... Oli miten oli, aion kyllä ne imetysliivit (ja -paidat) joka tapauksessa hankkia, kyllähän ne jonkin verran helpottaa eloa vauvan kanssa sitten. Mutta en tosiaankaan maksa 57? liiveistä. H&M:stä imetysliivit saa jollain 17?:lla.
 
Täällä myös vaan notkutaan. On jotenkin koko ajan kamala väsytys päällä. Yöt kyllä nukun joten kuten ja päikytkin otan ,mutta silti on ihan naatti. Mies rakentaa hiki päässä talomme terasseja ja minä vaan olen. Eikä ole edes mitään tekemistä. No tyttö herää pian niin saa alkaa hänen kanssa leikimään.

Jännittää ae:n puolesta. Olisikohan uusi elovauva jo matkalla maailmaan tai jo syntynyt :) .

Annilia Meillä on ihan uusi ap-kone ja juuri huoltomies kävi sitä eilen kattomassa. Kone on ihan kunnossa ,mutta siitä huolimatta jättää yläkorin astiat likaiseksi. Huoltomies sanoi ,että uudet koneet on tehty niin egologisiksi ,että siksi pesutulos on usein huono. Mua ottaa ihan sikana päähän ,kun meille myydään ekologinen kone ,jossa pesutulos A-luokkaa. Mutta nähtävästi vain sillä kuumimmalla ja runsas vetisimmällä ohjelmalla ,joka on kaikkea muuta kuin egologinen. :kieh:
 
Kirpparimyyntipäivä takana ja sain kivasti myyntiäkin. Loput sitten meni taas varaston täytteeksi, ehkä ne joskus jollekin kelpaa tai päätyvät Pelastusarmeijalle... Rahoilla saan sitten hankittua loput tarvikkeet vauvelille, ne tutit sun muut. Ja pääasia että sain vaippahyllyä vähän tyhjemmäksi!

Pojalle laitettiin tänään matala lastensänky ja kiva oli harjoitella siihen kipuamista ja alastuloa(siinä on turvalaita, sekä kulkuaukko) ja pääsee ihan hienosti. Mä kyllä laitan patjan varulta siihen lattialle viereen, jos unissaan yrittää tulla väärinpäin alas ja tuleekin naamalleen! Pinnasänkyä ei vielä laiteta vauvalle valmiiksi, jotta poitsu saa halutessaan vielä nukkua siinä.

Hassu tuo imetysliivijuttu:) Ei meillä ainaskaan sairaalassa tule kukaan tarkistamaan, onko liiviä vai ei :LOL: Taisi olla myyjä keksinyt omasta päästään hyvän myyntikikan;)

Joko se AE lähti sitten tositoimiin vai! Hurjaa! Mulla on supparitkin loppuneet taas kivasti, harmi kun tuntui jo niin lupaavalta... eihän täs kiirettä ole, mutta toivoisin että sitten kun on se käynnistyspäivä niin olisi paikat edes jonkin verran kypsyneet, ettei tarttis liian rajusti käynnistellä.

Kiialle piti sanomani, että älä sure turhaan sektiotakaan, vaikka ymmärrän kyllä että vähän harmittaa. Muakin vähän suretti, kun ensin yritettiin vaikka kuinka kauan alateitse ja sitten kuiteskin leikattiin; suunniteltu sektio on varmasti paljon parempi vaihtoehto kuin kiireellinen/hätäsektio kuitenkin. :) Mulla on nyt onni kun ei sitten kuitenkaan ole rakenteellista estettä ja saan toivon mukaan tämän toisen synnyttää alakautta:)

 


Oli pakko toi tänne laittaa, siiis oliskohan se laskeutunu? vasemmanpuoleinen kuva on 36+5 ja oikeenpuolimmainen 35+4 otettu...

Tsemppiä ae:lle jos on päässy nyytinhakuhommiin! Mäkin voisin haluta.. Paitsi parempihan sen vaavin on vielä masussa kasvaa rauhassa.. On kyl semmosia kipuja tuntunu tänää tuola alakerrassa että ihan kun sieltä joku yrittäis läpi..

Nyt takas ulos, on niin lämmintä :heart:
katham ja poitsu rv 36+6 (huomenna jo TÄYSAIKANEN rv 37 ) :D
 
Hei,
Pitkästä aikaa pääsin taas koneelle, ja ajattelin kirjoitella muutaman rivin kuulumisia kun kävin teidän tilannettanne lukemassa :)

Meillä tosiaan tyttö päätti tulla maailmaan rv 34+3, aamulla meni lapsivedet, siitä alkoi säännölliset supistukset n. 7 minuutin välein, sairaalaan päästyä jo kolmen minuutin välein. Päästiin iltapäivällä tositoimiin, ja alkuillasta tyttönen päästi ensiparkaisunsa. Täydellinen, ihana, reilun kahden kilon nyytti, hieno paksu musta tukka :)

Yllätyksekseni synnytys oli todella positiivinen kokemus, kipua ei edes kivuliaassa vaiheessa oikeastaan "tajunnut" ajatella, koska koko synnytystapahtuma oli mielestäni niin jännittävää ja ihmeellistä. Osansa näin hienoon fiilikseen toi varmasti todella asiallinen ja rento kätilö, jokan sai koko homman tuntumaan turvalliselta ja loi synnytyssaliin rauhallisen fiiliksen. Avautumisvaihe mentiin kaurapussin ja ilokaasun turvin, ponnitusvaiheen alkaessa sain epiduraalin. Ponnistusvaihe kesti vajaat parikymmentä minuuttia. "Omia vaurioita" ei juuri tullut, muutamia tikkejä, joita ei enää edes huomaa normaaliolossa.

Koska tyttö syntyi näin aikaisin, hän vietti viikon verran sairaalassa, mutta nyt olemme kotosalla jo harjoitelleen ensiaskeleita yhteisessä elämässä vajaan viikon, ja olemme täysin onnesta sekaisin.

Toivottelen ihanaa loppuodotusta kaikille elokuisille, tulen taas lukemaan kuulumisia kun syöttörumbalta ja vauvan ihastelulta maltan :) On muuten myös haikeaa olla sitä vauvamasua, vaikka en olisi uskonut :D

PS: suosittelen lämpimästi ottamaan hyvät imetysliivit mukaan laitokselle, maidon noustessa rinnat on tolkuttoman kipeät, pinkeät ja ISOT (ainakin itselläni). Onneksi sitä kesti vain yhden tuskaisan yön, jonka jälkeen tilanne alkio helpottamaan. Itselläni oli HM:n liivit, ja nyt kun ennätin ostamaan triumphin mallin, en noihin henkkoihin koske enää tikullakaan, on niin eriluokkaa tuen kanssa. Kaalinlehtiä sitten vain liivien sisälle, oikeasti auttaa!

Ja toinen ps, ilokaasusta oli todellakin apua supistusten tullessa, kun muita "puudutteita" en vielä ollut saanut.
 
kiinealle suuret onnittelut pikkutypystä :flower: :flower: :flower:
ja täällä oli synttärisankareitakin onnittelut myös heille :flower: :flower:
meillä oli nettipimento paripäivää, nyt vasta saatiin toimiin.
täällähän rupee elokuisissakin porukka jakaantumaan, ihanaa! nyt rupee ihan jänskättään että milloinhan se on oma vuoro.
mut nyt pitää mennä!
 
iltaa :wave:

aelle pidän peukkusia :)

(.) piti lähtee eilen kivaan vkl-reissuun, mut ukkonen sai sen mun viime vkl:n flunssan :( molempia harmitti niin vietävästi, joten tein lohdutuksesi kookos-uunibroileria ja mansikkakääretortun. molemmat testattu, hyvin kävi ;) flunssapotilas ei nyt ihan parantunut noilla, mutta mieli ainakin piristyi :)
aamusella oli valtavan pitkä hengästys/ahdistuskohtaus, muutama tunti meni, että sain taas hyvän olon. olis niin kiva tietää, mikä tuon aina aiheuttaa, mutta lääkärin mukaan se vaan "kuuluu raskauteen" :kieh: tällä kertaa huohotin ku lehmä ukkosen alla makuulla, seistessä, istuessa, enkä pystynyt tekemään mitään.
tänne ei muuta kummaa kuulu, raskaus samoissa asemissa ku ennenkin, mitään kivuttomien vatsakovistelujen lisäksi ei tapahu ja nehän ei todistetusti ole tehneet mulla mitään muutosta.

eimullamuuta, voikaahan hyvin kaikki!

irtis ja piäni 35+3
 
Kiinealle ja pikkuneidille (ja koko perheelle) onnea yhteiselon alkuun! Ihanaa että kaikki on hyvin ja vauva jo kotona!! ----...odottaen sitä aikaa...---

mulla tylsää--- aloin tuos ompeleen ja sain tuttiketjun tehtyä ja toisenkin lähes valmiiksi, pitää ostaa vaan sellanen toinen kumirenksu siihen tutille (oli muutes siis MAM merkkinen, ei ainu kuten väärin muistin aiemmin) mutta nyt kun aloin muuta ompeleen niin johan lanka katkeaa joka välis ja tekee suttua!!! :kieh: :headwall:

Pyykkikone pian pyörinyt.. sain ees sen laitettua pyöriin kun muuten niin laiskottaa.. liotin kuumas vees jalkojani ja rasvasin kun meinaa kantapäät olla ihan hiekkapaperia ja tukisukkahousuihinkin oli tullu reiät kantapäiden kohille.

Tekis mieli nukkumaan kun päätä särkee ja kuuma mutta ei auta varmaan mennä...
 
katham, kyllähän tuo näyttäs laskeutuneen tuo masu!!!

Kiinea, kiva kun on arki lähteny rullaamaan, mutta mitä nuo kaalinlehdet tekee???

Rintaliivit, sairaalassa ei kyllä tavallisilla liiveillä tee mitään.. että imetysliivit kannattaa olla siellä mukana, eka päivä tuli ainakin oltua ilman liivejä siellä, mutta nyt kyllä pakkasin 2kpl noita, jos sattuu menee likasex, ni on sitte vaihtaa. Ja ite meinasin lähtee ihan liivi liikkeestä ostamaan uudet imetys liivit itelleni, kunhan ollaan kotiuduttu vaavin kanssa, koska miulla on isot tissit jo ennestään, ja nuo kaupasta ostetut Triumphit (hyvät kyllä), mutta ei taida olla ihan sopivan kokoset kuitenkaan miulle. kyllä kannattaa panostaa noihin liiveihin, miulla ne ainakin oli esikolla yötä päivää päällä!

Sain laitettua vauvan sängyn tänään valmiix, vihdoinkin!!! petarikankaan kanssa oli ongelmia aikasemmi, ni ihana ompelija ystävä teki tänää miulle siitä petarikankaasta 3kpl sopivia petareita, ja kyllä oli helppo pedata sänky ja tuli just sellanen ku halusin!!!
 
No nii, siihen se mun laiskuus sitte loppu, ku anoppi ilmoitti tulevansa tunnin päästä yökylään.. :kieh: hehe, pakko oli siivota ja ihan hyvä niin... :whistle: Mukava kyllä kun tulee pitkästä aikaa käymään, mut ite olin koko päivän niin laiskalla päällä, että en ollu ihan mitään tehny.. noh, nyt on pikasiivous takana ja talo siisti.. :)

Kiinea, ihana kuulla että sulla meni kaikki hyvin ja pikkuinen tyttö on jo kotona! :) Laitahhan meille vauvelista kuvaa, jookos? :)

Imetysliiveistä: Kannattaa tosiaan pakata sairaalaan jo nuo imetysliivit mukaan, mulla ei viime kerralla ollut ja voin sanoa että oli tosi työlästä imetys normiliiveillä. Ja ilman liivejäkin on melkein mahdoton olla ku maitoa valuu pitkin rinnuksia.. :whistle: Mutta uskon, että yhtiillä liiveillä pärjää.. ihme kauppias kyllä ollu joka on väittäny että pakko olla kahdet liivit laitoksella.. kunnon myyntikikka... :kieh: Ite oon tilannut yhdet imetysliivit (Carriwellit) mutta ne oli liian pienet ja nyt pitäs vaihossa tulla isommat. Toiset ostan luultavasti vasta vauvan synnyttyä, niin näkee sen todellisen koon, jos maitoa tulee kunnolla... viimeksi ainaki paisu rinnat varmaan monta kuppikokoa.. :whistle:

Sain taas pestyä koneellisen vauvan pyykkiä ja edelliset laskutin.. oi ku ne on pieniä ja suloisia.. :heart:

Annilia & Nuppu 35+5
 
Ihanaa Kiinea, että olette saaneet jo pikkuisen kotiin. =) Haluatko tarkempia mittoja kertoa, lisäisin ne tuonne syntyneiden listaan. :wave:

Kaalinlehdistä, eikö ne jotenki helpota rintojen kipua, kun ovat aivan pakkautuneet maidosta. Pehmentää tai jotain siihen suuntaan.

Mies tulossa ihan kohta kotiin. Ihanaa, kun ei ollut kun yhden yön poissa. :heart:

Nyt pojun kanssa katteleen muumeja hetkeks. :wave:
 
Kiinea Paljon Onnea!!

HooÄs menikö sulla ohite ne säteilyt mistä aamulla kerroit? (etkös se ollut sinä...? :eek: )

ittellä tuntuu et masu vaan kasvaa ihan älynä vaiks on vasta elokuun lopussa se la.. ja kunnon kipakoita liikkeitä aina tekee.. sit ku mies on töis päivät niin sitä yksinään esikoisen kans ku on niin kuvittelee et jos pieniki jomotus tms on niin et kohta alkaa synnytys tms! mut mieli vaan tekee tepposiaan, esikoista odottaessa kyllä huomas jo edellisenä iltana et seuraavana päivänä oli lähtö sairaalaan mut eipä sitä sillo tajunnu! ihana kun aurinkokin päätti tänään näyttäytyä, vaikka tuolla silti tummiakin pilviä näkyy..
ainiin, onko muilla muuten runsasta v.vuotoa? mulla meinaan tulee sitä, on tullut kyllä lähes kokoajan ihan reippaasti enkä muista esikoista odottaessa tuommoista..
 

Yhteistyössä