~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

Heips!

Eipä siellä neuvolalääkärissä paljon mitään selvinny... ei kuulemma ole alakerrassa sen näköistä että ihan heti olisi syntymässä... :kieh: Sokereitakin löyty pissasta, nyt pitää alkaa vähän kattoo mitä pistää poskeensa... Paino oli kummiskin jostain syystä laskenut 1,2kg 12 päivässä... Hemppa oli vihdoin noussu, et jotain positiivista. Niin ja tosiaan, lähete meni ä-polille. Mun "ahteri" on tosiaan kuulemma istuinluiden perusteella ainakin ahdas. Torstai-aamulla saan soitella ja tiedustella aikaa...

Että näin täällä...

Kiia08 Voi kun on suloinen pikku pallero! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Mäki haluun...

terv. Jennika1983 rv 38+1
 
neitiperho
Meillä mies yrittäjä/mun pomo, joten puhelin soi meillä jatkuvasti ympäri vuorokauden ties mistä nippeli asiasta. Ajalla ja päivällä ei sitten tosiaan ole muiden mielestä mitään väliä kun soitellaan ja "käsketään" tulla auttamaan jonkin asian kanssa. Se tosiaan usein ärsyttävää.

Ihana teidän pikkuinen poitsu Kiia08 :flower: :heart: Ei malta odottaa oman palleron näkemistä..... :(
 
Sone
Vastas viikkoja, nyt painoarvio 2.8kg, ja kuulemma on tarkka arvio :whistle: Oli tosi vanha käpy mikä ultras, vissii kasikymppinen pappa!! Kommentoi viel et viime raskauden painoarvio on tehty tosi huolimattomasti tai jotain sellasta kun heitti niin paljon. Reisiluun mitta oli kuulemma tosi reilu. Ei tehty sisätutkimusta, sano että se on ihan sama mikä siel on tilanne, kun saa syntyä millon haluaa. Outo lääkäri...

Supistuksia on tullu kivuliaita jokunen ja limatulppaa taitaa irrotella. Yöllä valvottaa. Oon äkänen kun ampiainen! :kieh:

Onnea kaikille tuoreille äideille :)
 
Ihanaa kuulla vauvauutisia taas, suurensuuret onnittelut kaikille pikkuisensa syliin saaneille :hug:

Kiialla ylisöpö pienimies :heart: toivottavasti piakkoin pääsen oman pojun hakuureissulle :D

Neuvolassa kävin tänään:
Rv 36+5
paino pysynyt samana (yhteensä tullu kaikenkaikkiaan 18kg :headwall: )
turvotusta on vaikka muille jakaa
Rr 121/70
pissa ok
hemppa 124 (ei taida tuosta nousta vaikka kuinka rautaa popsin)
sf-mitta 34 cm
vauva raivotarjonnassa ja syke 156+

Onkohan tyyntä myrskyn edellä kun on jotenkin ihmeellisen hyvä olo. Välillä jomottaa mahaa ja tulee harjoitussupistuksia, mutta ei muuten mitään ihmeellistä. Perjantaina tosiaan Oulun reissu edessä, toivottavasti ei nyt viikonlopun aikana vielä halua poitsu syntyä. Kuitenkin mieluusti tutussa sairaalassa synnyttäisin :) otetaan varmuuden vuoksi vauvan turvakaukalo mukaan ja sairaalakassini.

Poni06 nyt vasta hoksasin että sulla on synnytyssairaalana Keski-Pohjanmaan keskussairaala! mä kun olen ennen Kokkolassa asunut, niin ja Muhosen tallilla Kälviällä kävin aikoinaan ratsastamassa. Todennäköisesti tiedät kyseisen paikan? :D
 
ihanan söpö poitsu kiialla, onnittelut vielä kerran koko perheelle :flower: :heart:
ja onnea mansikka85 nyytistä :flower: :heart:
voiku iteki sais jo nyytin syliin :) odottavan aika on pitkä....
vointeja kaikille täytyy lähtä väsään lapsukaisille iltapalaa.
 
Millaista onkaan lapsivesi? Oon ihan paniikissa kun luin jostain, että lapsivesi voi tihkua pikkiriikkisen kerrallaan, on kellertävää ja tuoksahtaa "makealle". Tajusin sitten, että mullahan on alapää tuoksahtanut jotenkin ihan oudolle jokusen aikaa, päiviä siis. Just semmoiselle makealle. Ei yhtään niinku normaalille. Ja pikkuhousunsuoja on koko ajan kostea ja kellertävä. :eek: Apuva! Onkohan tuo sitten sitä lapsiveden tihkumista..? Luin, että se voi olla vauvalle vaarallista tulehdusvaaran takia. Yhyy!!! Ja mul on tosiaan ollut jo monta päivää, varmaan yli viikon tuommosta...! Neuvokaa nyt joku viisaampi :snotty: Soitanko heti äippäpolille vai odotanko huomiseen että soitan neuvolaan....? Vai mitä mä teen..? :ashamed: Oon nyt niin huolissani...
 
Alkuperäinen kirjoittaja melluli:
Millaista onkaan lapsivesi? Oon ihan paniikissa kun luin jostain, että lapsivesi voi tihkua pikkiriikkisen kerrallaan, on kellertävää ja tuoksahtaa "makealle". Tajusin sitten, että mullahan on alapää tuoksahtanut jotenkin ihan oudolle jokusen aikaa, päiviä siis. Just semmoiselle makealle. Ei yhtään niinku normaalille. Ja pikkuhousunsuoja on koko ajan kostea ja kellertävä. :eek: Apuva! Onkohan tuo sitten sitä lapsiveden tihkumista..? Luin, että se voi olla vauvalle vaarallista tulehdusvaaran takia. Yhyy!!! Ja mul on tosiaan ollut jo monta päivää, varmaan yli viikon tuommosta...! Neuvokaa nyt joku viisaampi :snotty: Soitanko heti äippäpolille vai odotanko huomiseen että soitan neuvolaan....? Vai mitä mä teen..? :ashamed: Oon nyt niin huolissani...
No jospa nyt ainakin ihan ensimmäisenä ottaisit ihan rauhassa, panikoiminen tuskin auttaa asiaa kovinkaan paljon...Soittaa aina voi, mitäs sitä epäröimään, että soittaako vai eikö soittaa! Ei niitä siellä haittaa, vaikka soittaisit kysyäksesi kelloa :D

Itselläni on sellaista samankuuloista vuotoa ollut jo pitkään ja silti on vaavi vielä vasta miettimässä, tullako vai eikö tulla. Viime viikon neuvolassa ei ollut vielä edes kiinnittynyt, katsotaan huomisessa, onko edistystä tapahtunut.

Tuntemuksia ja vuotoja on tässä vaiheessa jos jonkinlaista. Kysymällä yleensä asiat selviää, ei panikoimalla.

Eli soitahan ja tiedustele, mitä ovat mieltä. Jos ei sulla ole supistuksia, niin tuo on varmasti ihan vaaratonta ja täysin normaalia kropan valmistautumista itse hommiin :)

M ja masu 39+1
 
Melluli mun mies kans ajoneuvoasentaja! :D ja kaikki rimpauttelee kun mun autos olis tällänen vika tälläkertaa.... HUOH! Onhan se kiva saada välillä lisätienestiä mutta MÄKIN TARTTEN MUN MIESTÄNI!! :|

Ja mulla tullut kans parina päivänä nyt sellasta kellertävää paksumpaa vuotoa kuin yleensä ja nyt on pari päivää juilinut ja vihlonut ja supistellut mutta en tiiä mitä tuo sitten on. En usko että lapsivettä olis. Eiköhän se sit jossain vaiheessa lorahtais kunnolla??

Mä koitan saada kakaroita petiin mutta kuin bumerangit ollaan heti takaisin, olis ihana saada hetki istua hiljaisuudessa. Mutta voi olla turha unelmoida sellasesta!

Ihana vauva KIIAlla!! Voi joudu joudu oma vauva..... :heart: ei jaksais oottaa vaikka toisaalta jotenkin on ihan kiva vaikka ei vielä ookkaan sitä jälkivuotoa ja maitoa valu hien kans paidasta läpi (tai eihän se sitä välttis oo jos ei tuu maitoa jne,, mutta kuitenkin) mieliala vaihtelee hetkittäin, välillä lähtis heti synnyttään ja välillä nauttiikin vielä jonkin verran olostaa... Muilla samoja fiiliksiä?
 
Soitinpa nyt sitten äippäpolille ihan oman mielenrauhan vuoksi ja kysyin mitä toi on ja onks kaikki ok. Sanoivat, että ei hätää, se on limatulppaa. Käski odottelee supistuksia (no niitä on ollu ihan kiitettävästi) ja että ne säännöllisöityy. Siitä se sit lähtee. Kaikki siis ok =) Olin jo ihan paniikissa ja varma että vauva saa jonkuu tulehduksen ja kaikkee... Huoh! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja melluli:
Soitinpa nyt sitten äippäpolille ihan oman mielenrauhan vuoksi ja kysyin mitä toi on ja onks kaikki ok. Sanoivat, että ei hätää, se on limatulppaa. Käski odottelee supistuksia (no niitä on ollu ihan kiitettävästi) ja että ne säännöllisöityy. Siitä se sit lähtee. Kaikki siis ok =) Olin jo ihan paniikissa ja varma että vauva saa jonkuu tulehduksen ja kaikkee... Huoh! =)
Tosi hyvä että soitit ja asiat selvisi, ne ei tosiaan siellä varmasti pahakseen pistä.
Meillä Suomalaisilla on vähän sellaista vikaa, että itseksemme mietiskelemme ja koitamme vaan olla, eikä helposti kehdata "häiritä". Täytyis vaan pitää milessä, että synnytys on yksi elämän kulmakiviä ja isoimpia etappeja ja kokemuksia elämässä ja ne ihmiset ovat siellä meitä siinä auttamassa, eikös niin :)

Täällä menee tunteet ihan järjetöntä vuoristorataa! Itkettää ja naurattaa ja kaikkea tekee mieli ja sitten ei teekään mitään mieli...Siis IHAN kumma olotila, varmaan joku hormonihäiriö just ennen synnytyksen käynnistymistä? :/
 
Onnea mansikka85! Ihanaa kun joka päivä saa lukea vauvauutisia.

Perhehuoneista keskustelitte. Me ei koettu esikoisen kanssa tarpeelliseksi, meillä on vain 2km synnärille matkaa, ja jotenkin miehen on kivampi päästä omaan kotiin nukkumaan, vaikka mulla olikin kova ikävä. Aamusta aina tuli ja vasta illalla lähti. Pojan syntyessä oli hirveä ruuhka sairaalassa, osa uudelleensynnyttäjistä lähetettiin suoraan kotiin. Luultavasti nyt on sama juttu... perhehuone ei nyt edes kävisi päinsä kun on tuo esikoispoju:)

Tänään ollaan taas urakalla kävelty, mutta mitään ei tunnu. Eilisetkin supparit loppui heti kun menin sänkyyn. Huomenna sitten joutuu taasen neuvolaan. Pitäisiköhän mennä rappukäytävään kiipeilemään portaita?:)Laskettu aika kuitenkin olisi ensi viikolla ja haluisin vauvan ilman käynnistelyä ulos!

Ihana suloinen pikkupoika teillä Kiia:) :heart: Mutrusuu:) Kamalaa olla näin malttamaton kun tietää ettei meilläkään kauaa odotusaikaa ole...

vib 38+4
 
...ja sitten tuo neuvolan täti sanoi, ettei sitä itse lapsivettä voi olla tunnistamatta kun tulee, jos tulee: kun sitä alkaa tulla, sen tulo ei kuulemma lopu ja sitä tulee sitten niin paljon ettei voi erehtyä, noin vain lisämielenrauhaksi vielä :)
 
Tuosta lapsiveden tulosta.. Mulla esikon synnytys käynnistyi vesien menolla. Se alkoi pikku lorahduksilla. Eka lorahduksen luulin olleen vaan valkkaria tai pissaa, vaikka sitä tuli noin desin verran. Nämä lorahtelut vaan jatkui ,vaikka kävin pisulla. No sitten alkoi jo kamalat säännölliset supparit. Missään vaiheessa vedet ei sillai kunnolla holahteneet vaan koko sairaalamatkan sitä lorahteli pikku hiljaa. Kuitenkin sen verran koko ajan ,että ei sitä olisi voinnut muuksi luulla. Mutta voihan sitä tulla kalvoihin jonnekin ylemmäksi reikä ,josta pikku lorahduksia voi tulla. Nämä reiät eivät käsittääkseni tulehdusriskiä lisää ja korjaantuvat pian itekseen.
 
Onnea KATHAM!! :heart: :flower: :hug:

mä täällä vielä pyörin,,,, oliskohan mullakin tuo limatulppa irtoomassa pikku pikku hiljaa,,, samanlaista kuin melluli kuvaili, aivan kuin olis aina lusikallinen paksua pissaa pikkuhousunsuojas.. (juu ihanaa,,,)
 
Onnea Mansikalle ja Kathamille :heart:
Täällä vähän parempi aamu kun eilen :D Sain nukuttua kunnolla ja vaan kerta tarvi käydä vessassa. Eilen tosiaan oli neuvola ja sanoi että ei ole vielä kiinnittynyt, ihan kun en olis arvannnut :snotty:
39+2
111/74
paino 72.6, tullut reilu pari kiloa viikossa? Välillä tulee hirmusti ja välillä ei mitään..:whistle: Mutta yht. 13 kg
Turvotus +/-
Sf mitta 32.5, 36 viikon jälkeen 0.5 cm ehkä johtuu eri mittaajasta ja laskeutumisesta.
RT
Liikkeet ++
:heart: +
Hemppaa ei otettu kun viimeks 146.

Jos nyt vielä maanantaina joudun meneen, laitetaan Taysiin yliaikasuus lähetettä ja sieltä sitten kutsuvat joskus. Toivotin lähtiessäni, että roivottavasti ei nähdä maanataina mutta pahoin pelkään
:(
Kyllä noita kovissuppareita tulee koko ajan, mutta sais alkaa jo tuleen kipeitäkin. Tänään siivoon oikeen urakalla, ehkä se edesauttaa :D Suolen tyhjennyksestä puheenolleen, mulla on tän viikon tyhjentänyt aikas reippaasti..Toivo korkeella että merkkais jotain :snotty:
Nyt pakko lähtee suihkuttaan poikaa että ehditään tarhaan.
Perhehuonetta ei olla edes ajateltu. Täällä on kumminkin niin täyttä että ei semmosta saa ja ajattelin lähteä kotiin mahd.pian:)

f ja p 39+3
 
katham ONNEA! :)

Kiia Söpö wauweliini teillä! :)

mammaliini83 : mulla on toi sama tunne ku sullakii, wälistä tuntuu et ois jo walmis että sais wauwan jo maailmaan kun tuntuu et ei jaksa tehdä kunnolla enää mitään eikä nostella esikoista ym, mut sitte taas toisaalta on tunne et ei, ei saa wielä syntyä, en tahdo wielä eroon...

mie oon alkanu nähdä kaikenlaisia wauwaunia et se wauwa on jo kotona ym.. kait se alitajunta alkaa muistutella tulewaa..
 
Scala: Onnea pienestä pojasta :heart:

Mansikka85: Paljon onnea pienestä tytöstä :heart:

katham: Oikein paljon onnea poikavauvasta :heart:

Kyllä näitä vauvoja on syntynytkin jo mukavaa tahtia!! Kunpa sais vielä sen oman nyytin kainaloon. Sitä samaa täällä toivoo varmasti moni muukin. No, tulee kun on tullakseen KUNHAN ei mene yliaikaiseksi. Ei ole kolme edellistäkään kyllä mennyt.

aatos08: Mulle on kaikissa kolmessa edellisessä synnytyksessä laitettu spinaalipuudutus ja sen jälkeen olin kuin taivaassa!! Ei sitten mitään kipuja ja ponnistusvaiheessakaan en tuntenut muuta kuin että nyt ponnistuttaa! Toisen synnytyksen aikaan oli joku helkutin kädetön yrittämässä spinaalia, kun kolme kertaa sitä laittoi eikä siltikään onnistunut. Eli keskimmäinen lapsi on syntynyt luomusti pelkän ilokaasun avulla. Nyt varmaan saan myös spinaalin. Mulle sanottiin viime viikolla painoarviossa, että epiduraalia ei mulle ehditä antamaan. Vissiinkö siksi, kun edellinen syntyi 2 h 45 min ja ponnistusvaihe 2 min.

Perhehuoneista: Exän enkä nykyisen aikana ole koskaan otettu perhehuonetta. Nyt meillä on sairaalaan matkaa n. 86 km ja viimeksikin mulle/meille riitti ihan hyvin, kun mies kävi anopin ja lasten kanssa mua ja vauvaa kattomassa sinä päivänä tai iltana, kun vauva syntyi ja muuten kävi muita sukulaisia. Turhaan sitä hyppää joka päivä, kun matkaakin on noin paljon.

Kiia08: Voi, teillä on erittäin suloinen poika :heart: Tahtoo jo omankin!!!

Meillä oli maanantaina 1-v hääpäivä :flower: Eipä me sitä sen kummemmin juhlittu. Pääasia, että yhdessä oltiin koko perheen voimin.

Nuorimmaisella 2,5 vuotiaalla tytöllä on mun kans ollut jo 2 viikkoa flunssaa (sillä vain pahentuu koko ajan) ja toissapäivänä käytiin sen kans taas lääkärissä ja todettiin erittäin paha kurkunpään tulehdus :'( Sitä ei oltu edellisenä päivänä muka nähty. Olikin joku sijainen lääkärissä joka sillon totesi vain, että kurkku näyttää rauhalliselta, joopa joo. Nyt pieni sai lääkkeet ja toivottavasti syöminen ja juominen alkaa pikku hiljaa onnistumaan. Yskääkin pienellä piisaa vaikka muille jakaa.

Vauvan liikkeistä: Mulla on kyllä hieman liikkeet vaimentuneet, mutta silti päivittäin jossain vaiheessa saan muutaman kunnollisen potkun, että ihan sattuu!! Pääasia, että pieni masussa liikuskelee jonkun verran joka päivä.

Tänään päivällä onkin taas kolmannen kerran se painoarvio sairaalassa. Jännittää hieman mitä ne nyt saa vaavin painoksi. 2 viikkoa sitten saivat muka 3,7 kg, viime viikolla 3,3 kg ja nyt saas nähdä.

Muuten, jokusen aikaa sitten oon kertonut exästä (2 vanhimman lapseni isästä) joka tappoi ittensä (jos joku muistaa). Viime viikolla tuli VIIMEIN kauan odotettu päätös ruumiinavauksesta. Siinä oli, että sillalta hypättyään jäiseen jokeen mies oli vielä elossa ja lopulta hukkui. Ja hukkumista auttoi alkoholin nauttineisuus. Kuitenkaan ruksia ei oltu laitettu, että itsemurha vaan että epäselvä. No ei se kovin epäselvää voinu olla, kun ukko oli kerran hieman ennemmin kehuskellu muille, että tappaa ittensä. No, sekin asia on nyt poissa. Ainut mikä vielä stressaa jotenkin, on ne perunkirjoitukset. Vieläkään niistä ei ole kuulunut sitten yhtään mitään enkä tiedä pitääkö edes lasten tai jonkun edunvalvojan yms. olla heidän puolestaan paikalla. Kaipa joku mullekin sitten ilmoittelee.....

Jahas, jos menis laittamaan lapsille aamupalaa ja on vielä monen tunnin odotus puoli yhteen, kun pääsee taas kattomaan vaavia painoarviossa.

Mullakin on muuten jo viikon verran tullu pikkuhousunsuojaan sellaista kellertävää juttua. Viikko sitten torstaina mulla irtosi limatulppa ja sen jälkeen on päivittäin tullut pieniä veriviiruja housuun. Nyt ei niitä enää ole muutamaan päivään tullut, mutta tuota kellertävää juttua piisaa vaikka muille jakaa!!

Tatjana80 ja tyttö 38+6
 
Onnea katham! :flower:

Eilisestä illasta asti jomotellu alavatsaa, jospa siellä nyt jotain taas alkaa tapahtumaan. On niin epätodellinen olo, ku toisaalta tietää, että vauvan ois vielä hyvä pysyä yksiössään vähän aikaa, mutta sitten toisaalta ois jo ihan valmis synnyttämäänki... :/

Tiitu ja Eppu 36+1
 
mansikalle ja kathamille paljon onnea :heart: :heart:

kirjottelin pitkän pätkän äsken ja sit painoin jotain vahingossa ja kaikki hukku, kiva nyt en enää ehdi pitkää
neuvolas eilen kaikki ok paitsi että täti pelotteli että voi tulla nopeestikkin kun on niin alhaalla että hyvä kun pää tuntuu, hui
paino -350g/viikko yhteensä noin 7,5kg
paineet 117/75
sf 30
sykkeet 130-150
liikkeet ++

nyt toivotaan vaan kunnon supistuksia ja toivotaan fosforin kanssa että mahdutaan tayssiin synnyttään kun on kuulemma ihan tukossa :D

hyvin on siis rauhatonta täällä ja jotenkin jännittää sekin et miten lastehoito järjestyy, riippuu tietty siitä että mihin vuorokaudeaikaan käynnistyy, mutta kai sekin sitten vaikee sitäkin on etukäteen tarkkaan suunnitella

mutta vointeja kaikille

eliisa ja pikkuruinen 38+6 ( katotaan tatjana kumpi ehtii ensin :D )
 
Moikka!
Kathamille suuren suuret onnittelut pikkuisesta poikavauvasta!!!!! :heart: :flower:

Täällä nukuttu pitkästä aikaa hyvin ja "pitkään" (heh, sunnuntaina viimeks herättiin puol 11), klo 9.15 oli pakko nousta vessaan.. Öisin aina tuntuu että kalvot posahtaa ihan just nyt kun on pissarakko niin täys, ku en jaksa ku yhesti käyä vessassa vaik ois aiemminki hätä, nukahdan vaan uudelleen ja herään sit jossai vaiheessa toisen kerran ylitäyteen rakkoon.... :whistle:

Oiskoha tuo keltanen juttu sit mullaki limatulppaa...ei sitä kyl hirveenä tuu (eikä välttämättä ees joka päivä ) mut kuitenni housut usein melko märkänä.... :x valkkaria sieltä ainaki tulee, mut sit joskus on jotai keltastaki pikkusen.

Täällä vauva myllää vielä aika kiitettävästi, eli jos hänen pitäis rauhoittua ennen synnytystä nii ei tää tuu ulos tuolta ikinä :LOL: Villivauva :) :heart: Eilen oli iltapäivällä/illalla koko ajan hassu tunne alamasussa, semmosta menkkakipua....ei sit äityny pahemmaks, mun harmikseni.:(

Tilasin vaunula.fi: stä vaaville pinnasängyn patjan ja soivan mobilen pinnikseen, eikä maksanu ku 41e kuluineen!! Tuolla näytti olevan niitä ilmakumirenkaitakin (tai siis huutonetissä kyseisellä myyjällä ) joista joku puhui sillonjoskus, tietääpähän itsekin mistä niitä sit saa jos/kun tarvii.=) Hei, ja kuka se kyseli punaista/vaaleanpunaista sitteriä?!
http://www.vaunula.fi/f_babysitter.htm
http://www.vaunula.fi/carena_babysitter.htm
Tuolla on tuon värisiä näköjään.:)

Upp3 ja Mötky-rakas 38+1
Tänään neuvolaan!:)
 
neitiperho
Onnea Katham pikkuisesta pallerosta!!!!!! :flower: :heart: :heart:

Vissiin mun blondi pää taas lyö ihan tyhjää täällä. Miehelle tuossa tokasin, että kuinka kaikki täällä tuntuu olevan niin paljon edellä viikoissa muhun verrattuna. Toiset jo 37-39 viikoilla, ja mulla niiiiiin pitkä aika vielä synnytykseen. Mies vaan siihen, et niin, etkös se sinäkin nyt ole viikolla 38. Tosiaan!!! Mä vissii oon jämähtänyt mielessäni jonnekin 32 viikkoon :D No eihän nyt järki ja kaikki voi samassa päässä asustaa.

Yö meni yllättävän hyvin taas. Tietty vessassa pitää rampata, mutta kun kaikkeen on alkanut jo niin tottua. Mulla lähinnä tullu tunne, että tää tila on pysyvää. Kaikki vaivat sun muut ne tulee olemaan osa mua ja ei osaa yhtään edes vielä ajatella, että hei, tää mahahan oikeesti lähtee ja mä saan vauvan. Kuulostaa varmaan jotenkin tyhmältä, mutta siltä vaan jotenkin tuntuu. Oon alistunu kohtalooni :LOL:

Eilen innoissani pesin saunan, imuroin päälle, kävin lenkillä...illalla viel saunottiin..eikä mitään. Yllättävää..no ei :/
Ikkunoiden pesu olisi viel edessä, kun vaan jaksaisi alkaa sitä tekemään. No mutta palataan taas mammat.
Neitiperho+Iines-Eetu 37+
 

Yhteistyössä