~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

Sone
Nyt on paistettu 4 pellillistä karjalanpiirakoita ja käyty tarpomassa mehässä ylämäkeen keräämäs metsämansikoita ja mustikoita. :whistle:

Supistukset samalta tuntuu kun menkkakivut ja kiristää vatsaa, pakko keskittyä vain ja ainoastaan siihen, vie kaiken huomion. Pahat supistukset sitten jo tuntuu siltä että taju meinaa lähtee, siinä juuri ennen kun saa luvan ponnistaa.

Ristiäiset: Meillä varmaankin tulee vierasmääräksi n. 30, eli aika paljon.. Ja suurimmaksi osaksi eronnutta porukkaa, jiihaa, hilpeet kekkerit. Toivon että olis viel hyvät ilmat niin vois pitää ulkosalla tarjoilua terassilla ja pihalla. Eli ristiäiset pidetään mahdollisimman nopeesti. Tarjoiluksi 2 makeeta kakkua ja 2 voileipäkakkua ja karajalanpiirakat, iahn vaan yksinkertanen kahvipöytä.

Onnea Rouva Pikku Myy!!
 
Heippa mammat!
En oo taas pitkään aikaan jaksanu kirjotella, oon koittanu lueskella, mut ootte niin kovia kirjottaan etten meinaa perässä pysyä! :LOL:

Onnittelut kaikille nyytin saaneille! :flower: Ja jaksamisia kaikille mahansa kanssa tuskaileville! ja :hug: kaikille niitä erityisesti tarvitseville!

Mä tosiaan kävin tosta jalasta lääkärissä, eikä siinä sitten ole sen kummempaa. "Normaalia" turvotusta joka johtuu raskaudesta. Lääkäri käski pitää tukisukkahousuja, juu en ihan näillä helteillä ajatellu niitä laittaa :whistle: Polvimallin tukisukkia oon koittanu pitää tässä kotosalla ollessa. Kai toi tosta paranee sitten viimeistään kun vauva syntyy... toivottavasti ainakin.

Kivunlievityksestä ootte höpöttäny, näin ensikertalaisena on paha sanoa siihen mitään, kun ei tiedä millasta se kipu tulee olemaan. Mutta olen ajatellut että tilanteen mukaan mennään, ja kuvittelen kestäväni aika kovaakin kipua, katotaan miten sitten tositilanteessa käy! :p

Täälläkin on tuntunut noita menkkamaisia kipuja...ja välillä jotain vihlasuja jne. sellasta "normaalia" :LOL: Sais vaan voimistua noi kivut ni vois joskus tapahtuakin jotain. Mä oon kanssa niin kovin malttamaton, haluan jo nyytin pois tuolta masusta!

Minkäs kokosia vaippoja ootte ostanu valmiiks vauvalle? kun onko ne esim.Liberon 3-6kg:n vaipat isoja? oon niittenkin kanssa ihan hukassa, mutta eihän näin ensikertalaisena voi kaikkee tietää :LOL:

Kaverin kanssa höpötin tänään mesessä, ja se kerto et niitten tytöllä, n 1kk ikänen, on todettu koliikki. Vähän alko jännittään et kuinkahan meidän käy. En kyllä tunne ketään muita kellä olis koliikkivauva kun tän kyseisen kaverin.

Jaaha, pizza olis uunissa ja seuraavaks pitäis tehdä mustikkapiirakka.
Siitä tulikin mieleeni että ootteko paljon leiponu pakkaseen valmiiks tarjottavaa? ja ootteko ruokia tehny pakkaseen valmiiks? että pääsee sitten helpommalla kun vauva syntyy... Välillä tuntuu että ihankun kaikki aika loppuis siihen kun vauva tulee taloon ja koko elämä pysähtyis... mutta toivon mukaan se elämä jatkuu siltikin :LOL:

Joo nyt sitä mustikkapiirakkaa tekeen...
-Heitsu&Papu 36+6-

edit. Rouva Pikkumyylle paljon onnea!! :flower:
 
Kyllä on tuo syöminen vastenmielistä... kun pelkää sitä närästystä ja kamalaa poltetta suolissa, tuntuu että oikeesti räjähtää koko maha :eek: . Viime yönä olin ihan kuralla ja meinasin että tulee kolmas täysin uneton yö mutta ei tullukkaan, kun sain mahan tyhjäksi ja otin panadolin sain nukkua kaksi tuntia!

Mie olen kanssa ajatellut lääkkeetöntä synnytystä koko raskauden ajan ja nyt sitä mieltä että voin niin myös toimia. Jos helpotusta tarvitsen niin siellähän on apu lähellä. Kyllähän se noita siskoja naurattaa mutta äiti on viisi synnyttänyt "luomusti" ja säästynyt täysin repeämiltä ja leikkaamisilta. Elimistö kun osaa suojata itseään kun tuntee kaikki kivut. Sen näkee sitten.

Olen tilannu ihan kamalan määrän tavaraa netistä vaikka ei pitänyt...Ai niin siitä dementiasta, olin tänään (taas) ihan höhlä kun ostin kaupasta perunoita, sipuleita ja tomaatteja...sitte hokasin että olishan ne voinu kaivaa ihan omasta kasvimaastakin. Tollo.
 
...kaneliomena ainakin jo viidennellä pikakurkkauksella tänään :D ... Ainakin pysyn hyvin juonessa mukana ;)

Heitsu86: Mulla on varattuna alkajaisiksi Pampersin New Baby-vaippoja, 3-6 kiloisille. Ja leipomisesta.. Todellakin on iskenyt outo vimma leivoskella monta kertaa viikossa. En oo ennen ollut mitään leipomistyyppiä, mutta nyt on kerrankin pakkasessa vierasvaraa ja kaikki viimevuotiset marjat loppuneet ennen uusien pakastamista :D

Ristiäisistä: Kutsutaan kummit ja sisarukset perheineen sekä vanhemmat ja isovanhemmat + pappi. Meillä näistä tulee kaikkiaan meidät mukaan lukien 18 henkeä. Tarjottavia en oo vielä edes uskaltanut ajatella... =)

Jestas, että on KUUMA täällä sisällä! Ilolla odottelen nukkumaanmenoa - takuuvarmasti uni ei tuu edes hakemalla ja huomenna kukutaan ylhäällä jo aamuviideltä :headwall:

kaneliomena ja Elmeri 39+2
 
pakko oli tulla kommentoimaan Rva Pikkumyyn ilouutista!! Onneks Olkoon!!!! :flower: :hug: :heart: :heart: :heart:

Oon muutaman kerran käyny "urkkimassa" että miten menee ja joko on tärpänny! Ihanaa. Ja toivottasti kaikki menee hyvin! =)

t. Hosso ja Iida 39+2 (alakas tulla jooo....)
 
Ihania uutisia Rva Pikkumyyllä! Onnea hirmuisesti ja pikkuiselle jarrusukkia isot kasat matkaan! :heart:

Mul on ollu koko illan jännä olo, jotenki huono-olo tai jotain. Nää illat ja nukkumaan menot on nykyään aina sellasia, että toivoo vaan, että yöllä tulis lähtö. Ja siks varmaan rupee jo kuvittelee kaikenmaailman kolotukset läheneväks synnytykseks. :D
Mä todella toivon, että tästä masusta pääsis helkutin nopeesti eroo! Tänää ollu taas sellanen ketutus päivä ja tää olotila ei sitte helpota tätä muuten veemäistä oloa ollenkaa. :headwall: :headwall:

Taidan kömpiä sänkyy ja nukkumaa. Kaamee väsy...

HooÄs ja Pimatsu 38+6
 
Kivunlievityksestä edelleen...MINSKIMANIA kyselit, miks kiduttaa, vastasin juuri ennen kysymystäsi siitä HooÄssälle. Muitakin kommentteja on kivasti tullut ja kuten näkyy yksilöllisiä kaikki kaikessa olemme. Jos mulle tuis yhtä kova synnytys, josta JabbaThe Hut kertoi olisin oitis puudutteiden perässä. Ilokaasua pikkasen koitin ekalla kerralla, mutta suutuin koko vehkeeseen, että meinasin sen heittää lattialle, yök.

Siukon neuvoihin yhdyn täysin, hyvä asenne auttaa aina.
 
Onnea plussasta Rva Pikkumyy :heart: Onnea Siukolle nyytistä!
Äiti lprMulla on navan alapuolella 1 musta pitkä karva, oli myös sillon kun poikaa odotin :D Leikkasin sen kerran pois, mutta se sinnikkäästi kasvo takasin. Mikälie hornmoonikarva, mutta ei se noin pitkä ole...Ehkä pikkasen vajaan sentin:)
Viimeyönä olin niin asennoitunut että lähden synnyttään(vaikkei mitään suppareitakaan ole ollut..), että olin unessa synnyttämässä Serranojen Marcosin ja jonkun toisen siinä sarjassa olevan kanssa..hitto kun en muista kuka se toinen oli :LOL: Pitäsköhän jättää muutama jakso väliin :whistle:
AE:lle voima :hug: Toivottavasti vaavi tulis itellään, niin ei tarvis kärvistellä sairaalassa inhottavien hoitsujen kanssa!
Salamatkustajako siitä pahoinvoinnista puhu? Mulla oli viime viikolla aikas kauhee aamupäiväpahoinvointi, ei auttanut ruoka, pahensi vaan. Lepäämällä meni tunnissa ohi. Mutta tällä viikolla ei oo ollut yhtään.
Mieskin lähti jo nukkumaan..pitäskö hipspä perässä..Sillä on onneks huomenna vapaapäivä :D

f ja p 39+4
pampula muuten kekkuloi samalla tavlla masussa kun aina ennenkin..Pitäskö sen niinkun rauhottua kun synnys lähestyy..Kysynpä vaan :headwall:
 
Monet täällä jo puhuu ristiäisistä. Meillä onkin niin, että emme kumpikaan (minä eikä mieheni) kuulu kirkkoon, niin tiedossa on ristiäisten sijaan NIMIÄISET. Onkohan kenelläkään kokemusta sellaisten järjestämisestä? Netissä nyt oli jotain aiheeseen liittyen, mutta aika vähän... Luultavasti pidetään kotosalla sellaiset rennot kahvittelut, ohjelmana esim. jotain pelejä, joissa ihmiset saavat arvuutella nimeä pienten vinkkien perusteella tms. En ole vielä kauheasti ehtinyt suunnittelemaan, mutta hauskaa tulee varmasti. =)

 
Rouva Pikkumyy
Paljon Onnea plussasta!!!!

Tänään oli neuvola. Hemoglobiini oli yhä alhaalla, vain 112, vaikka taas tupla annosta rautaa vedänkin.
Terveydenhoitaja sanoi että hän ihmettelee kovasti jos yliajalle menee vaikuttaa niin valmiilta koko homma...toivottavasti on oikeassa.

Mairo rv 38+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aukku:
Kivunlievityksestä edelleen...MINSKIMANIA kyselit, miks kiduttaa, vastasin juuri ennen kysymystäsi siitä HooÄssälle. Muitakin kommentteja on kivasti tullut ja kuten näkyy yksilöllisiä kaikki kaikessa olemme. Jos mulle tuis yhtä kova synnytys, josta JabbaThe Hut kertoi olisin oitis puudutteiden perässä. Ilokaasua pikkasen koitin ekalla kerralla, mutta suutuin koko vehkeeseen, että meinasin sen heittää lattialle, yök.

Siukon neuvoihin yhdyn täysin, hyvä asenne auttaa aina.
Siis selvennykseksi: MINÄ EN KYSELLYT, vaan vastasin, mutta kun olen uusi ja sählä näitten toimintojen kanssa, en osannut käyttää tuota lainausta oikein ja sitten näytti siltä, että minä kyselin vaikka se oli joku muu... :ashamed:

Itse siis toivon, että pystyn luomuna pullauttamaan, mutta saas ny nähä sit kuin tytön käy.

Täällä on sellanen kaivurikone käynnissä että oksat pois! Olen koittanut maalata yhen seinän ja kaikenlaista touhuta, että kirppu pääsis jo lähtökuoppiin ja kovasti sekin näyttää hommia sen eteen tekevän :)

Onnea todella paljon rouva Pikku Myylle, iahanaa lukea toiste ilouutisia! Minulla monta ystävää, jotka yrittää ja yrittää ja aina vaan ei onnistu. Sitä niin heillekin toivoisi tätä samaa onnea!
 
Bibabbaloola meillä on la 29pvä! :D

äiskä06 Paljon Onnea Pienestä Prinssistä! :flower:

Rouva Pikkumyy Ihanaa!!! ONNEA! :heart: Toivon koko sydämestäni että tämä raskaus menisi hyvin! ei itseasiassa ole pitkäkään aika kun mietin että mitähän sinulle kuuluu! :) Onnea vielä! :)

Täällä nukuttiin suht hyvin yö, kerran heräsin pissalle ja heräsin puoli 6 aikaan kun mies heräili töihin, sitten poitsu herätti puol9, eli siis varmasti tuli hyvin nukuttua mut silti ois voinu jatkaa unia..! Illalla sitten petasin vauvelille sängynkin valmiiksi, vielä pitäisi muutama lakana silittää! Ihana kun on vähän viileämpi ilma, jotenki toivon et toi aurinko nyt pysyis tuolla piilossa! tissejä on aristellu ja nännit välistä kosketusarat..siis nyt vasta.. pitäis alkaa siivoomaan kun meitsi tajus eilen vasta että oli JO torstai!! kun luulin kokoajan et on keskiviikko ja oon huomannu et menee toi ajantaju iiihan kokonaan! äh, nyt vähä raikkoomaan noita leluja ennenku serranot alkaa!
 

Yhteistyössä