~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Iltaa kaikille,
Rekisteröidyn tänne jo ennen joulua mutta into ja olo ollut niin maassa että en ole jaksanut höpöttää. MUTTA, nyt vointi parempi ja vielä me mukana ollaan. Eli LA 8.8. NKL. Ultrassa oltu ja kaikki OK. Onko muita pääkaupunki seudulla asuvia tulevia äitejä? Onko kukaan syönyt Sushia raskauden aikana? =)
14+4 kai?
 
Hmm. Aloin juuri miettiin että onkohan vauvalla kaikki hyvin.. Kuuntelin sydänääniä, löyty mun oma syke, vauvan syke, ja sit joku "ylimääräinen" syke, ei mun eikä vauvan.. :) semmonen "fiu fiufiu fiu" tahdilla.. Ja eri tahtiin kun mun oma syke ja liian hidas vauvan sykkeks.. Mikä se on? Istukka..? Mikä? :D oon ihan pihalla..
 
Huomenia vaan!

Ihana herätä kerrankin "ajoissa", vaikka oonhan mä töihin menny puoli kaheksaan tai kaheksaankin mutta nyt kolme päivää sairaslomaa ja pääsin illalla niin aikaisin nukkumaan että ei tihkassu yhtään nousta "vapaapäivänä". Lapsetkin jäi ihme kyllä nukkumaan vielä vaikka menivätkin harvinaisen aikaisin illalla nukkumaan. Meillä kun ollaan illanvirkkuja ja aamuntorkkuja. Kuumetta oli eilen ja muutenkin niin huono olo että lähin keksken töistä pois, alkoi jo maanantai-iltana mutta eilenaamulla olo oli yön jäljiltä ihan ok niin lähdin töihin. Stressi ja ylikierroksen varmaan teki, oon tehnyt monta päivää jo 10-11 tuntisia päiviä ja ainoastaan sunnuntai oli vapaa välissä. Perjantaina istuin neljä tuntia kylmässä varastossa tietokoneella töissä ja olin sen jälkeen ihan luita ja ytimiä myöten jäässä. No nyt pitäs levätä...

Tuosta mahan koskettelusta... me asuttiin esikoisen odotusajan alussa espoossa ja siitä muutettiin takaisin syntymäpaikkakunnalleni pohjanmaalle... Mulla oli jo iso maha ja alkuun tuntui kauhealta kun kaupan kassatkin tuli taputteleenja kyseleen kaikkea. Ei ekaks tienny miten suhtautua kun ei etelässä ketään kiinnostanu tai harva kaupan kassa alkaa jokaisen mahaa taputteleen :) Sama sitten kun vauva syntyi niin on jokavastaan tulija kommentoinut. Mutta kun siihen tottui niin se oli ihan mukavaakin!

Meillä talon etsintä meneillään jo kohta kolmatta vuotta ja tänään mennään yhtä varteenotettavaa uudestaan kattomaan... pitäkää peukkuja että se olis meidän! Alkaa jo tuskastuttamaan tämä!

Mammaliini83 ja ihme vko? (eka raskaus kun oon oikeasti ihan pihalla viikoista! käyn aina tuolta päivityslistalta kurkkaan! :LOL: )
 
Huomenta.
Kotieläimistä oli puhetta. Meillä on täällä asunnossa kaksi marsua, ja sitten porukoillani "maalla" on 2heppaa, 2koiraa ja kissa.:) Toinen hepoista on vanha, äkäinen shettis, jonka likelle en kovinkaa uskalla mennä muorin ollessa pihalla vapaana (=aina päivisin vapaana), koska nakkelee persettä ilmaan melkoisesti. Masun takia pelottaa moinen.

Kahden tunnin kuluttua alkaa potkijaiset! Jipii, ei enää ikinä varsinaista koulua ;) Paitsi sit tietty jatko-opinnot jonku vuoden päästä, mut sinne on viel aikaa.

Tilattiin eilen eka kestovaippa netistä, halutaan vähä tutustua niihin, ja katson myös mallia sisävaipan ompelemiseen josko jaksaisin alkaa värkkäämään kunhan on nuo yo-kirjoitukset saanut alta pois.:)

Upp3 ja Montti 14+1
 
neitiperho no kun kokeilin samalla omaa sykettä kun kuuntelin sitä sykettä ja ei täsmänny :D vauvan sykkeeks se olis liian hidas, ja mun omaks sykkeeks se oli sillä hetkellä liian nopea.. se oli niinkun keskivaihe molemmista :D ja kun oma syke kuuluu tasasesti fiu,fiu,fiu, niin se kuulu sillain fiu, fiufiu, fiu fiufiu, :D hienosti selitetty taas :LOL:

täytyy huomenna neuvolassa kysyä, tai kuunteleehan ne sielä äänet mutta jos kuuluu se sama niin kysyä mikä se on :D
 
salamanteri85 täällä ollaan peukut pystyssä! :) ja onnea ja tsemppiä kaikille muille asunnon ostajille tai rakentajille myös!:)
meillä ei sinäänsä asunnon koko ole esteenä(53m2) kyllä tähän jonkin aikaa ainakin kolmistaan mahtuis, mutta sitten kun asutaan ylimmässä kerroksessa ja talossa ei hissiä ja meillä kolmijalkainen koira, joka pitää kantaa rappuset alas ja nyt vielä vauva tulossa niin ei kovin helppoa..mutta kolmio hakusessa nyt.
onko muuten muita äitejä joilla jää opiskelut kesken vauvan tulon myötä?
 
Meillä on kyllä talo, mutta remontin pitäisi alkaa ihan näillä näppäimillä, mutta vielä ei remppamiehiä ole näkynyt. Mitään tarkkaa aloituspäivää ei olla sovittu, kunhan ehtivät, mutta kuitenkin mielellään tän kuun aikana aloittaisivat.
Lähes koko alakerta menee uusiksi ja kohta pitää miettiä tuota ruokapuolta kunnolla, kun joudutaan tässä asumaan rempan keskellä ja meillä ei ole hellaa ollenkaan käytössä, kun remppa alkaa. Mikrolla pitää selvitä pääasiassa.

Onneksi on sukulaisia tuossa lähellä, niin voi siellä ainakin välillä käydä tekemässä ruokaa ja sitten vain kotona lämmittää.
 
Noista fiu, fiu -sydänäänistä. Ne on vauvan sydänääniä ,mutta ne kuuluvat napanuoran tai istukan kautta. En ihan tarkkaa muista , mutta vauvan ääniä joka tapauksessa.

Täällä oli äsken pikku myrsky. Satoi lunta ja rakeita, mutta nyt aurinko paistaa :) . Taidampa lähteä tytön kanssa ulos.
-Poni ja Manteli 13
 
Katham, luulenpa että ne fiufiu äänet tulee istukasta. Vauvan ja omien sydänäänien lisäksi sieltä kuuluu mitä ihmeellisempiä ääniä, murinoita, pauketta ja suihketta. Mies sanoikin eräänä päivänä, että on sulla monipuolinen tuo äänimaailma, mitähän kaikkea mahdat sisälläsi kantaa?
 
Onnistuin sitte hävittämää koko tekstin, kiva!! :headwall:

katham mä voisin kanssa veikata että toi fiufiu ääni kuulu istukasta, verenkierronääniä. Esikoisesta muistan ku terkka selitti että "ylimääräset" äänet on esim. verenkierronääniä. Sata varma en kyllä oo. :D

Ei muuta täällä suunnalla, aamupalalle. :wave:


 
Katham: ole hyvin huoleti, ne fiu-fiu-äänet ovat istukan verenvirtausääniä. =) Ja tämä on varmaa tietoa, olen terveydenhoitaja ammatiltani =) Ovat siis ainakin minulla ehkä aavistuksen hitaampia kuin oma syke, ne saa selkeästi kuulumaan tuolla kotidopplerillakin. Vauvan ääniä ne eivät siis ole, ellei nyt istukkaa lasketa vauvaksi, heh. Mutta kuuluvat normaaliin raskauteen.
 
Tännehän on tekstiä tullut =)

Tänään oli neuvola, painoa tullut viimekerrasta +1kg eli ei paha.. mut yhteensä paino noussu melkein +5kg... :ashamed: Hb 121 oli laskenut edellisestä, missä vaiheessa pitäisi ruveta syömään rautatabletteja siis paljoko hb saa olla?
Sydänäänet kuunneltiin ja hyvin kuuluvat ja hirveesti potki aina, kuulu semmonen tömpsäys ääni aina :heart: 2,5vkon päästä seuraava neuvola ja sit onkin jo 5vkon päästä rakenneultra...

Täällä paljon puhetta ollut asunnoista + muuttamisesta, meidän on kans löydettävä isompi asunto, tällä hetkellä 27neliöinen yksiö, meinaa hieman ahasta olla... joka paikkaan oon hakemuksen vieny raskaustodistuksineen mutta ei ole kuulunut mitään... :kieh:

mutta, hyviä vointeja kaikille äiteille ja vatsan sisäisille asukkaille. =) :heart:

t. Hosso ja Iisakki 15+1
 
Ihana ilma ulkona tänään! Käytiin jo pihalla, ja mennään vissiin iltapäivällä vielä uudestaan. Tulee ihan semmoinen olo, että kohta on taas kesä :)

Huomenna on sokerirasitustesti. Mies otti vapaapäivän niin ei tarvitse vauvelia sinne raahata tunkkaiseen odotushuoneeseen, ei ole kovin kiva paikka pienelle.
Mua kyllä vähäsen pelottaa, en millään haluaisi että raskausdiabetes taas uusisi. Varsinkaan jos täytyy insuliini aloittaa taas; viimeksi ehdin pistellä vain pari viikkoa ennen kuin vauva syntyi, mutta sekin oli ikävää...inhoan pistämistä, vaikka vauvan parhaaksi teen mitä vain, tietysti.
:/

Kauhea valitusviesti tästä tuli, anteeksi!

shihtzu ja muut remontoijat ja muuttajat, tsemppiä teille! Mekin ostettiin tämä asunto silloin kun sain tietää odottavani tuota poikaa; remontoitiin kuukausi ja muutettiin sitten tähän. Keväämmällä remontoitiin sitten vielä kylpyhuone, silloin olin jo aika pitkällä ja remontti vielä venyi, kun lattiassa olikin kosteutta aika paljon. Onneksi sentään wc-pönttö oli käytössä melkein koko ajan, ainoastaan pari yötä se oli pois, jolloin jouduin yöllä käymään rappukäytävän vessassa(herätin miehen mukaan kun pelotti mennä yksin :ashamed: ) Remontti on rasittavaa, mutta sitten on ihanaa kun se on valmis!

Kotieläimistä; meillä on yksi chinchillapoika, joka on nyt 4-vuotias. Hän vähän arastelee tuota meidän potsua, kun ollaan oikeastaan vasta viime aikoina päästetty poikaa eläimen lähettyville. Yleensä heräileekin vasta sitten kun poika on jo nukkumassa. Poika kyllä tykkää kovasti ja on koko ajan menossa sitä katsomaan:) Näin päivisin se on häkissään yleensä nukkumassa, ja poitsu menee sitten herättämään sen kesken unien...

Kaipa se täytyy alkaa siivoamaan tuota keittiötä, ei se itsestäänkään siivoudu :ashamed:

Hei muuten, onkos kellään teistä kokemuksia Firkon-merkkisistä rattaista? Niillä on kivannäköisiä tuplia, mietin vaan olisiko niistä mihinkään. Tuo tuplaratasasia aiheuttaa meille päänvaivaa, kun ei meinaa sopivia millään löytyä.
 
en ole pitkään aikaan kirjoitellut, kun mieli on ollut vähän maassa. oli tarkoitus tehdä istukkabiobsia ja tutkimusta ei voitu tehdäkkään koska istukka oli takaseinässä ja masuasukki vanheni viikolla. Seuraava tutkimus otetaan lapsivedestä vkl 15 ja vastauksen saamme vkl 17.Harmittaa vielä lisäksi se kun kävin neuvolassa ja siellä oli eräs nainen samalta työpaikalta kuin minä ja nyt hän on levittänyt juttua töissä, että olen raskaana. Mulla ei tulisi ikinä mieleenkään tehdä jotain tuollaista. Sillä hän ei tiedä faktoja minun tilanteestani. Tässä voi meinaan käydä vielä tosi huonosti jos saamme lapsivesinäytteestä huonoja uutisia sillä prosentitkin ovat niin suuria ja aina voi sattua mitä vaan. nyt viikkoja 13+2
 
neitiperho
Voih, todella inhottavaa mariska77. Tuon takia itsekin alkuun oli niin kiusallista, että kukaan yleensäkään sai raskaudestani tietää, että jos jotakin vaikka käy.

Muutoin alkaa täällä aurinko paistamaan risukasaan. Alkaa siis oma mieli tasaantumaan. Miehen kanssa juteltiin asioista ja kai se vähän sai tähän tyhmään päähän järkeä tyrkittyä. Jospa taas osaisin ylläpitää rauhaa maassa ja lopettaa turhat kiukkuamiset. Saa nähdä. Välit nyt kuitenkin taas hyvät se pääasia.

Omaan napaan ei kummempaa. Tuosta mahan koskettelusta...se tuli ensimmäistä kertaa eilen todettua, miltä tuntuu muiden koskettelu. Kauppaan raahasin mummoani eilen ja niinpä joku tutun tutun tuttu tuli juttelemaan ja yllättäen se jo silitteli mun mahaa, voih kun ihana juttu. Itestä kun tuntunut ettei se nyt hirveästi näy. Mutta paistaa kuulemma kuin tyhjää. Olihan se vähän outoa. Ehkä osittain kiusallista. Ei siis siinä että joku toisaalta koskettaa, mutta kun en osaa myöskään oikein niitä onnitteluja ottaa vastaan. No tietysti toinen ääripää oli sitten meidän mummo. Se ei asiasta vielä tiennyt. Menin sinne niin tokaisi tiukasti. Koskas toi tulee ulos? Olin sitten ai sä huomasit, heitti vaan tuhahtaen, et en kai minä mikään sokea ole. Se keskustelu oli sitten siinä. Todella kivaa että taas voi siis tuntea itsensä ylpeäksi..ja pah. :/

Joku muuten kyseli koiranäyttelystä. Olinhan se tosiaan minä siellä. Käytiin 6kk ikäisen natiaisen kanssa kehässä pyörähtämässä. Ja tyytyväinen olen, tuli ROP-pentu (rotunsa paras), PEK1 (rotunsa pennuista ensimmäinen) ja KP (kunniapalkinto). Kelpasi siis hymyillä. Ja ihan hauskaa tuo välillä on, kunhan ei ala liian totiseksi leikkiä heittämään, niin kuin toisinaan joillakin on tapana.

Mutta tässä taas teille romaania. Tänään töihin piiiiitkästä aikaa joten valmistautumaan siihen :wave:

p.s. samaa mieltä myös katham että varmaan ääniä istukan verenkierrosta. Alkuun tosin jäin miettimään sitä, että jos kokeilet omaa sykettäsi vaikkapa ranteesta ja kuuntelet sen vaikka rinnalta stetoskoopeilla, niin rytmi ei ole samanlainen. Tämä siis ensin tuli itselleni mieleen, että voi silti helposti sekoittaa omaan sydämen ääneen. Mä vaan tosin lanssikuski joka ei noihin tarvitse olla niin perehtynyt :LOL:
 
No niin, mun lasketunajan voi vaihtaa listaan, se on 26.päivä turvotusta oli millin luokkaa, eli hyvät lukemat =)

Noista mahan kosketteluista yms.. Riippuu kuka koskee mahaa, et haittaako... :) Ja mä oon semmonen, et kyl mä voin synnytykseni kertoa kelle vaan :D Ja imetyksestä puhuminenkaan ei haittaa... ;)
 
Pikasesti kirjottelen,ku toi tyttöki jo heräsi.
Me kans muutetaan isompaan nyt kuun vaihteessa. Siinä on 74 neliöö, kolmio,jospa se muutamaks voudeks riittäs,ennen ku ruvetaan omaa laittamaan. =)

Meillä oli koira,mut se lähti uuteen kotiin syksyllä. Se oli jo ennen tytön syntymistä vähän arvaamatonn lapsia kohtaan,ei se koskaan ketään purru,mut saatto murahella. Ei se sit antanu työn koskee olenkaan,vaan luikki aina pois ja saatto murahella. Katsoimme parhaaksi hommata sille uus koti,ku se selvästi oli streessantunu. Meijän tutut sit osti sen ja kyllä siitä nyt näkee,et sillä on hyvä olla.

Tosta mahan taputtelusta ni riippuu,kuka taputtelee.yleensä vaan mun äiti ja sisko. Musta on ihan kiva jutella synnytyksestä ja imetyksestä....ja jos joku puoli tuttu kysyy ni eihän sitä tarvii alkaa kaikkea selittää, jos ei huvita. :D

mariska77: Toivottovasti saatte sen näytteen ja toivotaan,et kaikki ois hyvin. Inhottavia tommoset ihmiset,jotka ei ajattele asianomaisia vaan tärkeintä on juoruilla :hug:

Eilen ja tänään sain taas kovan vimman suunnitella häitä. ihanaa ku tuleee uuisa ideoita :p

Nyt pitää mennä!!
Piua ja tipu 15+5
 
Täällä on taas tullut monta sivua tekstiä :)

Meillä oli myös koira, annoimme sen nyt jo pois, ihan varmuuden vuoksi. Rotikka oli kova hyppimään paalle ja minua alkoi pelottamaan se että jonain kauniina päivänä se hyppää ja saa kaadettua minut mahani kanssa, en halunnut mitään riskejä ottaa... Poika oli kuitenkin aika nuori vielä, se oli helppo sijoittaa uuteen kotiin ja helpotusta tuo ikävään se että kuulemme pojan seikkailuista miltein viikottain :) tahtoi elikko hiukan vieraantuakkin minusta, kun opiskelen toisella paikkakunnalla ja näin häntä vain viikonloppuisin...

Tuosta asunto jupakasta... Meillä tuntuu sitten taas kaikki menevän vähän ouosti, avokkini asustelee toisella paikkakunnalla ja minä toisella, näemme siis vain viikonloppuisin. Yhteistä taloa ollaan tässä jo hetki rakenneltu ja valmistuu luultavasti jo ensikuussa :)
Onhan tämä inhottavaa, joudun asumaan koko raskausaikani täällä toisaalla, vaikka mielellään sitä olisi sen kullan kaikussa joka päivä :D

Täällä on vielä masu kipeillyt päivittäin ja rutkasti onkin, mutta päivä kerrallaa...

Jaksamisia kaikille :heart:

-nupu rv.12+5
 

Yhteistyössä