¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

äiti lpr joo, mie tarkotin ku meil on ollu tapana ain et vanhemmat piilottaa kotiin munia ja lapset saa ettiä sitten niitä, tai sit on "pääsiäispupu" tuonu lapsen nukkuessa tyynyn viereen jonku yllärin! :D poitsu on ihan innoissaan tuosta pääsiäisruohosta! :D hirmuisesti sitä käy aina kattoo ku se kasvaa!
tilasin just sille semmonen lasten puutarhasetin! :D lasten siis! oli niin ihana että -pakko ostos! :LOL:
 
Onko teillä sitten niiku viikonpäästä se piilotus ajankohta? eix se niiku menis "virallisesti" niin että tänään virvotaan ja viikon päästä saadan palkat? meillä kyllä on alkanu menee niin et sillo ku virvotaan ni annetaan palkatkin, ku myö ollaan aina reissussa pääsiäisenä, eli ens vkloppuna ni kummilapset ei sais ajallaan niitä munia!!

Kiva ku pesee hampaita, ni lavuaari on ihan punanen.. vähän on herkät ikenet.. suuhygienistille on aika vasta kk päästä.. ja sitten välillä vihloo ihan hulluna ku puree hampaat yhteen ja sitten se saattaa olla viikonki pois ja sit taas tulee.. ihme juttuja..
 
kiitti pepppi ja hemuli liinakommenteista, itekkin oon enemmän ajatellu trikoista, tuntuu kyl paljon pitkäikäsemmältä ja kudottu multa löytyy jo ja onhan täs vielä aikaa harkita =) eikös liinojakin voi tehdä ite, täytyy kyl ruveta ottaan selvää

rouses juu meilläpäin menee ainakin niin että tänään virvotaan ja saadaan palkatkin mut sit pääsiäispäivänä eli ens sunnuntaina piilotellaan kotona munia lapsille ja väitetään kivenkovaan että pääsiäspupu on ollu asialla :D
lapset odottaa jo kovasti
 
:wave: Varovainen kurkistus :wave:
täällä yksi massuinen ilmoittautuisi joukkoon, mahtuuko mukaan?

Pieni selvitys itsestäni ja massustani. Tein positiivisen raskaustestin 2. helmikuuta ja eka neuvolassa laskettu aikani arvioitiin olevan 26.9. mutta sydänäänet olivat niin vahvat ja tomerat, että neuvolatäti passitti minut seuraavalla viikolla lääkäriin, jossa ultran myötä laskettu aika muuttui hieman... KUUKAUTTA aikaisemmaksi... Joten tämän hetkinen LA on 30.8. ja paikkana punnerrukselle on LKS

Raskaus ei ollut suunniteltu ja se tuli meille täytenä yllätyksenä,,, ensimmäiset kolme kuukautta meni hujauksessa koska ehdimme tietoisesti odottaa siitä vain tätä viimeistä kuukautta. Olen kirjoitellut tuolla syysmassukoiden puolella, koska olen varma, että "Möykky" näkee päivänvalon vasta syyskuun puolella. Tulin kuitenkin kurkistamaan tännekin ja huomasin, että täällä on muitakin samalle päivälle punnerrusta suunnittelevia.

Niin ja esikoinen olisi tulossa joten kaikki on meille uutta ja ihmeellistä!

Taivaannasta ja Möykky 16+4
 
Tervetuloa Taivaannasta ja onnea yllätyksestä!

Mistäs täällä oltiinkaan keskusteltu... ainakin lasketusta ajasta. Poika syntyi päivää ennen laskettua, tosin lähti kyllä tulemaan kolme päivää ennen:) Eli aika tarkkaan täälläkin.

Olin eilen illalla tapaamassa vanhoja luokkakavereita, jotka oli aika yllättyneitä mun raskaudesta. Mulle tarjottiin myös töitä, mutta en ole siis nyt tässä välissä menossa. Haluan ottaa raskausajan "rennosti" ja kun poikakin täyttää vasta 9kk:) niin haluan olla hänen kanssa kotona. Mitenkä te muut, joilla on pieniä, olette jakselleet? Mulla nostelu aiheuttaa jonkin verran supisteluja, mutta nyt kun poika nousee itse seisomaan(tukea vasten) niin on helpompaa, kun hän "kiipeää" syliin. Samoin poika on niin meno päällä koko ajan, että saa kyllä olla tarkkana. Toisaalta entinen sylivauva ei enää viihdykään sylissä ainakaan pitkiä aikoja, käy vaan välillä halimassa :heart:

Tänään me mennään hakemaan vihdoin ne tuplarattaat! Kivaa. Täytyy varmaan pihalla testailla pojan kanssa niitä vähän!

Kantoliinoistakin puhetta oli. Meillä on trikoinen, kaksi kudottua(käsin ja koneella) ja rengasliina, sekä Yamo-kantoreppu. Trikoista ei enää käytetä, kun poika on 11-kiloinen, mutta noin viisikuiseksi asti sillä jaksoi oikein hyvin kantaa. Muut on tilanteen mukaan käytössä ahkerasti. Ihan vauvana meillä oli myös kantopussi, jossa vauva viihtyi myös hyvin. Se oli helppo käyttää, mutta kun säätömahdollisuutta ei ole, niin koon on oltava just oikea, joten myin sen pois(nyt kun olen jo vähän isontunut).

 
Piti oikein neuvolakortista tarkistaa ja juu'u, kyllä mulla oli viikot ja LA laitettu oikein. Hassua kyllä, että samalla rv.lla olevalla on eri LA,, mut ehkä se johtuupi siitä, että toi meän LA on niin arvailujen varassa ku menkat tuli ja meni miten lystää, kierron väli vaihteli 7 päivästä 31 päivään... Yritäpä siinä sitten saada tolkkua jostain. Niin ja HooÄs mun nimimerkki meni vähän väärin listassa, muuten ok ;)
 
Heh, ai mikä lukihäiriö? :LOL: Taivaannasta korjasin sun nickin. :D

Ja arvon naiset, mä nyt ajankulukseni tein meille yhteisön tonne msn:n sivuille.
Sinne pitää myös laittaa hakemus, ja sit kun saan sen sähköpostiin, hyväksyn sinne. Tulkaa ihmeessä edes kattomaa millanen mesta se on. :wave:

Ohje miten hakemuksen pääsee laittamaan:
-Kirjoita esim. googleen msn yhteisöt
-Vasempaan reunaan tulee eri luokituksia, valitse sieltä Koti ja perhe
-Ja sitten aukeaa uusi sivu, siitä ylhäältä Perhe
-Kelaat sivua alaspäin, niin siinä tulee listaa yhteisöistä. Tällä hetkellä meidän yhteisö on ihan viimesellä sivulla, kun menee järjestykseen jäsenmäärän merusteella. Ja mä oon vasta yksin sielä jäsenenä.
-Meidän yhteisön nimi on Elokuu 2008.
-Ja sit vaan hakemusta tulemaan. =)
 
neitiperho
Pitihän se heti laittaa hakemus menemään :D

Taas alkaisi viikonloppu olemaan pulkassa. Miehen kanssa edelleen vähän hiljaiseloa, mikä toisaalta mulle tällä hetkellä sopii. No jos juteltais asiat halki illasta, kun miehen tytötkin meille nyt sitten kuitenkin tulivat. Pistin tytöt juurikin virpomaan tuonne pieneen lumimyräkkään. Meillä ei virpojia vielä ole näkynytkään. Eivät varmaan uskalla kun tällainen pirttihirmu täällä =)

Jospa sitä taas kohta lähtisi ulkoiluttamaan masua ja koiria siinä samalla. Ylihuomenna olisi ultrakin jo vihdoin. On tää aika alkanut vihdoin vähän nopeammin menemään. Odottavan aika kun on pitkä.

Eilen oltiin viettämässä tyttöjen iltaa. Piti sitten kavereiden kanssa kiusallaankin lähteä baariin mukaan palloni kanssa. Pientä kiusaa edes miehelle (miten niin olen inhottava ) :whistle: No kyllä sitä vähän tietysti väsähti siellä ja tunsi itsensä jotenkin ulkopuoliseksi. Porukka kuitenkin aika hyvässä kunnossa ja mä puuskutin mahani kanssa vieressä. Noh, tuli vähän käytyä tanssimassa ja testattua baarin alkoholittomat. On muuten aika hyviä täytyy myöntää, tai ainakin suurin osa. Mutta täytyy tunnustaa, että känniset ihmiset on rasittavia. Itse kun en koskaan humalassa ole ollut tai varsinkaan ärsyttävä...öhöm... :LOL:

Mutta nyt muuta kuin virvon, varvon, tuoreeks terveeks =)

Neitiperho+pötkö 18+ jotain
 
Olen ihan uusi tällä palstalla ja ajattelin ilmoittautua mukaan turisemaan :)
Eli siis olen 21v, esikoista odottava immeinen. Asustellaan avomiehen ja kahden koiran kanssa uudehkossa omakotitalossa Hämeenlinnan kupeessa. Raskaus oli toivottu, ja ehkä suunniteltukin, vaikka yllätyksenä siltikin tuli! Ja LA olisi siis 22.8. ja sairaalana tuo Kanta-Hämeen keskussairaala.

Kiitos ja kumarrus
-Heitsu&papu 17+2-
 
very important babyMillaiset tuplat teille tuli? meilläkin semmoset hankittava kun ikäeroksi tulee 1v4kk. Hyvin on tuon pienen kans jaksellu ei mitään ongelmia nostelun ym kans. isomman 4v8kk menee tosi helposti hermo :ashamed: reppana!! ja mulla paha mieli kun sille tulee karjuttua! onneksi on pikkusen helpottamaan päin! seesteinen puoliväli lähestyy :D

Kiva kun vielä uusia mukaan, tervetuloa!!

Triine tasan 17 jippii viikot vierii loma lähestyy :LOL: jussina siis vasta alkaa!
 
laitoin myös hakemuksen tuonne msn yhteisöön :)
enpä olekkaan piitkään aikaan kirjoitellut. laiska minä :ashamed: mutta lueskelemassa olen käynyt päivittäin!!aika usea tuntuu tietävän jo kumpi on tulossa!ihanaa! :heart: itselläni vasta 25päivä rakenneultra! olen jo muutaman viikon miettinyt,että tunnen liikkeitä, mutta nyt ei ole enää epäilystä, vauva liikkuu siellä jo ihan selvästi!! :)
tänään onkin mennyt päivä siivoillessa!!plaaahh. ja ukolle kiukutellessa. välillä vaan on sellainen päivä,että kiukuttaa..tein tuossa ruokaa ja ukko oli koko ajan neuvomassa,ei noin minun äiti tekee toisin.perhana, menköön kotiinsa syömään sitten äitinsä sapuskoita jos mieli tekee!!(huomaa varmaan,etten ota mielellään kritiikkiä vastaan :kieh: )
meillä ei ole käynyt yhtään virpojaa!!johtuu varmaan osittain siitä, että vanhemmat eivät varmaan mielellään tähän taloon virpojia päästä.kamalasti juoppoja ja huumeiden käyttäjiä :eek:
onneksi päästään muuttamaan pois!!
tein eilen löytöjä kirppiksellä, ostin hirveän määrän siistejä bodeja ja muita vaatteita 10sentin kpl hinnalla!!ja turvaistuimen viidellä eurolla!!joku halusi vain päästä tavaroista eroon eikä rahastaa!!kiva juttu! =)
pakko vähän leijuakkin.. miehen kummitädillä on kuulemma huono omatunto, kun ei ole huomioinut kummipoikaansa paljoa, niin haluaa sitten ostaa meille rattaat, ja kuulemma briot tai emmaljungat, mitkä nyt halutaankin!!eli saadaan uudet ihant rattaat!!vähänkö kiva!! :heart:
mutta hejj, nyt alkaa silmiä jo särkee tä näytön tuijottaminen niin häivyn taas!hauskaa ja munarikasta pääsiäistä kaikille!!! :LOL:

-ajatar rv18+2-
 
heips!
Yritin kirjautua sisään tuolla msn sivustolla et oisin voinu hakea jäsenyyttä, mut jostain syystä ei onnistu.:( Täytyy kokeilla myöhemmin uudelleen!

Perjantaina oli enkun yo-koe, ja perkele, kirjotin aineeni aiheenvierestä, eli melko varmasti hylätty rapsahtaa!!!! Väänsin päässäni "The voting age":n TÄYSI-ikäisyydeksi, vaikka tietysti se on äänestysikä!!!! Luoja että märisin sit illan kun huomasin mokani vasta illalla selatessani Abitreenit-sivustolla kokeen juttuja..... Totta puhuen koko sen ajan kun salissa kirjotin ainetta kyseisestä aiheesta, jossain mieleni sopukoissa jyskytti kokoajan "voting, vote..." mut en tietysti tajunnut mokaani vaikka ois pitäny.... Luoja että nolottaa!!!!! :ashamed: :'( Mahikset on kompensaatiolla viel saada lakki tänä keväänä, mutta mutta... Saa nähä kuis äijän käy!!!!

Äh, virpojia oven takana mut mulla ei oo niille mitään annettavaa nii en voi avata :ashamed: Yhdelle avasin kun se näki mut jo ikkunasta, ja oli pakko antaa sille sit miehen siskonpojille tarkoitettu patukka!! Mies varmaan ilahtuu kun "taas avasin oven vieraille vaik ei ois tarvinu"! Juu u......

Ärsyttää jo ihan mielettömästi valmiiks ens viikon perjantai, mieheni salibandy joukkue järjestää pääsiäisturnauksen, ja tottakai sen jälkeen on ilmainen saunailta ja ilmaista viinaa tarjolla........ En voi sietää sitä et se tulee yöllä kotiin kännissä!! (tätä kielteistä suhtautumistani alkoholia kohtaan ehkä paremmin selittää läheiseni alkoholismi, mut sitähän tuo paksupää ei ymmärrä vaik oon monesti sille selittäny :( ) Ja tuo taas on ristiriidassa sen seikan kanssa, et itekki sillon tällön ennen raskautta kännäsin...... :ashamed: Niin, joten tuosta tulevasta perjantaista ukolle jo vihoittelin toissa iltana samalla kun olin maassa enkun kokeen takia.... Hyväminä.

Masuun ei sen kummempaa. Ei tunnu liikkeet viel, mut en sitä stressaa kun tiedän syynä olevan edessä oleva istukka. Vauva raukka kun joutuu näitä mun heitteleviä mielialoja "kuuntelemaan", eikse niin oo et sikiö aistii äidin mielialat jo tässä vaiheessa.. :/ Mut normaalia, normaalia.

Eilen käytiin muutes Kemin lumilinnassa ja Haaparannan Ikeassa. Pettymys oli tuo lumilinna, ja siellä myös vilu tarttui mukaan sen verran tiiviisti et pelkäsin jo flunssan iskevän.. Ikeasta ei ostettu mitää isompaa.. Kuolasin vaan keittiöitä ja testailin erilaisia vauvanhoitotasoja.:)

Väsynein terveisin
Upp3 ja pikkuinen Peppiina 18+5
 
Mäkin varasin kaapin täyteen munia, jos vaikka kävis virpojia.mut eipä oo näkyny. Tosin me oltiin kotoa pois 10.30-14.30 välisenä aikana,et johtusko vaikka siitä :LOL: harmi...joutuu ite syömään kaikki :D .

ootte varmaan sillon meijän muuton aikaan puhunu tosta yhteisöstä, kun en muista siitä kuulleni. Mikä se siis on? onko se joku mesen tyylinen keskustelupaikka?

Meillä on tyttö 1v5kk:tta. Ihan hyvin oon jaksanu. Tosin sen pyllyn pesut ja muut kantelut on aika raskasta, ku se ei pottaan tee. Selkä kyllä vähä kipeytyy aika helposti.

Taivaannasta ja heitsu86: Onnea ja tervetuloa mukaan!

:flower:

Tänne ei ihmeempii. Käytiin tänään nesteasemalla syömässä lounas. Ruoka oli kyllä vähä pettymys ja hirveesti oli porukkaa, mut ihan kiva oli silti.

Ihana miehellä ens viikolla neljä päivää töitä ja sit vähän pitempi vapaa.... niinku varmaan monella muullaki =) Aateltiin taas lähtee kotipaikkakunnalla käymään.

Piua ja tipu 20+2
 
Piua, meilläkin mies tunsi vauvan liikkeitä masun läpi. Pojasta tunsi viikolla 22 eli pari viikkoa sen jälkeen kuin minä itse tunsin. Itsekin kun pidän kättä vatsalla niin välillä tuntuu! Mulla kyllä jotenkin koko kohtu tuntuu tosi selvästi.

Nuo meidän tuplat on peräkkäin istuttavat ja melko pienipyöräiset, mutta kulkee kuitenkin ihan kivasti. Olin aluksi sitä mieltä että isopyöräiset ja vierekkäinistuttavat on saatava, mutta kun niitä olen katsellut niin vähän mieli muuttui... kun tuntuu että joko ovat liian leveät tai sitten tilat lapsille on liian ahtaat, varsinkin kun poika on aika isokokoinen. Noissa on kivasti tilaa molemmille, eikä mua nyt häiritse tuo pienipyöräisyyskään kun täällä on suhteellisen hyväkuntoiset tiet eikä talvellakaan nykyään paljoa ole lunta. Sitten me kuitenkin aika paljon liinaillaan, joten yksösrattaillakin luultavasti liikutaan paljon. Sain muuten tosi edullisesti nuo myös:)
 
Hellurei kaikille jälleen.. =)

Taas kerran on vierähtänyt aikaa täällä käynnistä, mutta nyt ollaan tässä :p

Meillä oli eilen rakenneultra, mikä meni hyvin. Jännitin kyllä taas pitkästä aikaa ultraan menoa, kun edellisestä käynnistä oli jo aikaa. Mutta siellähän se meidän pikkunen huiski menemään ja kaikki oli kunnossa. :heart: Mieskin pääsi taas ihastelemaan pikkusta, tuntuu että mies innostuu aina ultrien jälkeen vauvasta hirmuisesti, se tietty tuo sellaista konkreettista vauvan tuloon kun näkee pikkusen siellä.

Pikkunen oli jo lähemmäs 20 cm pitkä, oikein tomeralta näytti. Vilkutteli meille kuperkeikkojen lomassa ja kieltänsäkin näytti ja kovasti suuta aukoi. Hoitajatäti sanoikin, että kumpikohan tulee, kun suu käy kuin papupata, hehh.. :LOL: liekö oli vinkki, tiedä häntä.. :whistle:

Vauvan liikkeitäkin oon jo tuntenut, vihdoin! Tiistaina tuleekin jo 20rv täyteen. Nyt oon vajaan viikon ajan tuntenut ihanat pikku liikkeet, ekan kerran oikein säikähdin kun tuntui sellainen muljahdus/ muksahdus :D päivä päivältä tunnen vaan useammin pienet liikkeet. Ihanaa :heart:

Vauvalle on tavaroita haalittu pikku hiljaa kasaan. Nyt on jo turvakaukalo, mikä ostettiin uutena ja kaverilta ostettiin sit pinnasänky, syöttötuoli ja sellanen leikkimattosysteemi =) Ihana päästä pinnasänkyä virittämään kuosiinsa. Ensiksi meillä on kyllä käytössä sellainen ronttinkinen vauvansänky, ennen varsinaista pinnasänkyä. Tulevan isin vanha pieni rottinkinen sänky, aivan ihana. :heart:

Juuh, jospa lopetan tän ainaisen hehkutuksen.. tällaista se vaan on... ihanaa...
vaikka tuntuu kyllä että alkuraskauden väsymys alkaa taas painaa päälle.. ei niin ihanaa.. |O Jatkuva haukottelu ja väsymys ja heikotus.. tässä olikin välillä jo helpompaa aikaa.. noh, täytyy vaan yrittää levätä.. töissä se vaan on vähän vaikeaa..
Masukin on jo kasvanut hurjasti, oikea vaavimasu =) Paino ei ole paljoa noussut, ehkäpä kilon,pari vasta.. mut masu on valtava.. :D

oda-sofia & pikkunen 19+5 :heart:
 
Tervetuloa mukaan heitsu ja taivaannasta :wave:

Onneks oltiin tänään koko aamupäivä duunissa, kun unohdin kokonaan tuon virpomispäivän :ashamed: ja tietenkään kotona ei oo mitään kivaa palkkaa lapsosille. Kummilapsille viedään aina virpomislahjat suunnilleen kahta tai kolmea viikkoa etukäteen, kun asutaan niin pitkän matkan päässä toisistamme ja harvemmin nähdään.

Elmerillä oli eilen aktiivipäivä =) Mieletön jylläys ja muksahdukset kävi aamusta iltaan aina pienin väliajoin :heart: Nyt liikkeet on jo muutamaan otteeseen tuntuneet vatsan päälle saakka. Lonkka- ja pakarasärky on alkaneet ilmaantua jo lyhyemmänkin seisoskelun jälkeen.

Enää kolme päivää rakenteeseen... Nyt jo niin lähellä ja silti vielä niin kaukana :D
Ihanaa illanjatkoa ja hyvää vointia jokaiselle elomasulle :heart:

kaneliomena ja Elmeri 19+5
 
Meillä ei oikeastaan tarvita nyt ostaa mitään vauvalle ennen syntymää, sitten jos tyttö tulee niin prinsessavaatteita kyllä on haalittava! Vauvalle ensisänky laitetaan äp-laatikkoon, johon isi askartelee jalustan pyörillä. Isompi poika nukkuu silloin vielä pinnasängyssä, ei osteta toista pinnistä, vaan pojalle jatkettava sänky sitten kun vauva ei enää mahdu siihen laatikkoon.

Mulla on yhtäkkiä masu pompahtanut ihan kunnolla esiin! Vaakaa ei ole kotona, joten punnitsen sit taas vasta seuraavassa neuvolassa.
 
Moro kaikille!
Tänään minäkin sitten vihdoin haksahdin. Kiertelin aamulla kirppareita ja "sorruin" pariin ihanaan kietaisubodyyn kokoa 56cm. Pöhköjä ostoksia, tuskin mahtuvat vauvalle päälle kuin sairaalassa (edelliset olleet syntyessään 53 ja 56cm), mutta pakko oli ostaa kuitenkin! Soremt syyhyävät noihin pikkuvaatteisiin, oikein odotan, että saan pikkusiskoltani kaikki lainassa olleet vauvanvaatteet takaisin :) Ja niitä vaatteita kyllä on, niillä pukisi useammankin perheen vauvat.

Liikkeitä on alkanut tuntua; siis ihan kunnon muksimisia ja potkuja eikä mitään kuplintaa, koko tämän viikon, ihanaa! Nytkin ihana melskaus masussa Ja vatsa on kasvanut ihan valtavasti. Ei jää kellekään epäselväksi, että olisinko raskaana :) Tänään kaivoin kaapin nurkista esiin loputkin mammavaatteet, niille on kovaa käyttöä tiedossa.

Mulla on kova pesänrakennusvietti. Remonttia haluttaisi tahdä kovasti ja siivoan kaappeja kuin viimeistä päivää. Varasin tänään itsepalvelukirpparilta pöydänkin, että voi myydä noita vanhoja rojuja pois. Viimeeksi jäi 250? käteen kirpparipöydästä, vaikka myin halvalla meille täysin tarpeetonta. Kumma miten nurkkiin kerääntyy kaikenlaista, vaikken mikään hamsteri olekaan.

Närästystäkin alkaa olla, ostin apteekista Rennietä suurimman paketin :) Vielä ei ole tarvinnut ottaa, mutta pian kyllä. Ruoka maittaa vaikka vatsa kasvaakin. On oikein himo kunnon ruokaan! Ja ravintoloissakin on tullut rampattua joka viikko viime aikoina. Pieniin menee arjen ilot raskaana ollessa :)

Ja apteekkiin piti poiketa tänäänkin. Mulla on oikein vuosisadan hiiva! Saan aina raskaana ollessani herkästi hiivan, alapää ei kestä mitään pesunesteitä. Kumma, ettei kahdesta aiemmasta raskaudesta tätäkään ollut vielä oppinut. On vaan NIIN kurja vaiva :/

Kantoliinoista vielä. Meilläkin on trikoinen liina, jossa jo kaksi vauvelia matkustellut. Pikkuruun mallia, oikein hyvä. Itse laskeskelin aikoinaan, että oli halvempi ostaa liina valmiina kuin ommella itse, sen verran kalliita kunnon trikoot ovat. Ja liina on 4,5m pitkä! Mun liina maksoi v. 04 40? (kotim. trikoo), kaupassa kotim. trikookankaat oli väh. 12,50?/m.

Synnytys ei vielä pelota, en ole kyllä osannut pelätä aiemminkaan. Mulla synnytykset menneet melko helposti, vaikka molemmat pojat olleet kookkaita ja isopäisiä, sekä syntyneet kasvot kohti kattoa. Ajattelen asian niin, että synnyttäessäni olen sairaalassa, jossa kaikki apu on saatavilla koko ajan. Ja kautta aikojen naiset ovat synnyttäneet! Eikä minun tarvitse synnyttää savimajassa huumaavia lehtiä pureskellen ties minkä "kätilönkorvikkeen" auttaessa :LOL:

Aiemmat lapset ovat syntyneet 38+4 (kypsyttelyt Cytotecilla makrosomiaepäilyn vuoksi) ja 38+5 (käynnistyi norm.). Kai tämä vauveli sitten syntyy 38+6 :)

Siinäpä ne, päällimmäiset ajatukset. Ke olisi neuvola ja rakenneultrakin "jo" kahden viikon päästä. Niitä odotellessa.

Bonus rv 18 tasan
 
miten toi yhteisö juttu toimii?? onx se niinku jotain samanlaista ku chattailu vai..?? en oo oikee perillä noista jutuista!! mutta kyllähän mie koneella jaksan istua!!

Tervetuloa uusille!!

mies toi reissusta hirveesti suklaata ym. tuliaisix, mut ei kyllä yhtään maistu.. ei haittaa..

nyt sohvalle!!
 
Tervetuloa uudet joukkoon!!!

Ihan hyvin minäkin olen jaksanut tuon pojan kanssa touhuta, hän on siis nyt 1v10kk. Hän on todella kova menijä mutta perässä olen toistaiseksi pysynyt. Hieman olen joutunut hissuttelemaan välillä kun hän minun päällä kiipeilee ja pomppii, ettei mahaan kovia iskuja tulisi. Syöttötuoliin/autoon/ostoskärryihin ym. nostelut ovat aika rankkoja välillä kun selkäni jo vaivaa, mutta ei auta narista. Peppupesun teen vaan aamuisin lavuaarissa, muuten ei tarvitse kun hän kakkaa pottaan ja isojen poikien lailla pyyhitään paperilla peppu :) Illalla peppu pestään vielä suihkussa.

Poika syntyi rv 41+4 eli minäkin odottelen että tämä Tiitti ei hirveän aikaisin synny. Ihan hyvä valmistautua odottelemaan reilusti lasketun ajan jälkeen syntyväksi...

upp3:n mies oli ensi viikolla menossa saunailtaan? Meilläkin mies pelaa salibandya ja odotettavissa on myös parin viikon sisään saunailta :) Sen kyllä tietää että kotiin tullaan todella huonossa kunnossa :LOL: No on se ihan ok, ei hän kovin usein missään käy. Ei ole kauaa aikaa kun minua tympi kaikki miehen menot, oli niitä sitten enemmän tai vähemmän. Nyt olen niin lauhkealla tuulella että ihan sama, menkööt :D

Virpojista en tiedä ovatko käyneet, ei olla kotona hirveästi tänään oltu. Eikä ovikellossakaan ole pattereita, että ei oltaisi kuultukaan jos ovat oven takana käyneet :LOL:

Oli varmaan jotain muutakin mitä piti kirjotella mutta unohtui matkan varrella...

Lilli ja Tiitti 19+4
 
VIB:Ostitko käytettynä ne tuplat ja mistä? Minkä hintaset oli. Me on kans mietitty noita peräkkäin istuttavia, kun ajattelin juuri saamaa,et vierekkäin istuttavat saattaa olla liian leveät esim. parvekkeelle vietäväksi. minkä merkkiset ja oliko niissä kantokoppa?
Kauheesti kysymyksiä,ite en oo vielä ees katellu millasia niitä on ja minkä hintasia....
 

Yhteistyössä