¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

niin noista mieliteoista, mitäs tekee mieli?
mä oon ihan koukussa hedelmiin, varsinki kiiwiä voisin syödä koko ajan! ja tietenki karkki/suklaa uppoaa tosi tehokkaasti. mulla on kaikissa raskauksissa suklaa maistunu kilo tolkulla :p normaalisti en sitä syö ku tosi harvoin.
 
Onnea uusille tulijoille elokuisten matkaan :hug:

triine: Kovin tutulta kuulostaa tuo teidän lapsenne ruokailut :wave: Meillä 2-vuotias tyttö syö myös huonosti. Välillä ei ota muutakuin muutaman maitohörpyn kupistaan ja ruoka jää siihen. Välillä taas leivästä saattaa syödä sen pari haukkua tai ruuasta yhden lusikallisen ja se on siinä. Tätä on jatkunut jo aikasta pitkään. Neuvolassa painokäyrä menee laskusuuntaan edelleen, mutta minkäs teet, kun ei syö niin ei syö :kieh: Omasta ja muiden mielestä tyttö on täysin normaalimitoissa eikä yhtään "lihavampi" tartte ollakaan. Pituus puolestaan taas menee yläkäyrillä =) Ja tosi on, hermot tän jutun kans aina välillä menee!!!

Äitiysloman jälkeen itse oon aina ollut sen kolme vuotta lapsen kanssa kotona. Tarkemmin sanottuna, oon ollut vuodesta 2002 asti kotiäitinä ja edelleen jatkan sitä hommaa kunnes uusin tulokas täyttää kolme vuotta. Sitten olis työnhaku edessä. Täälläpäin kun pitkäaikaista työtä ei edes ole saatavilla :headwall:

Mieliteot: Mulla ei ole tän raskauden aikana tullut mitään mielitekoja ruuan eikä muunkaan syömisen suhteen. Hyvällä ruokahalulla vedän napaani kaikki ruuat mitä lautaselle lätkin :LOL: Mitään erityistä herkkua ei ole tullut vastaan. Edellisessä raskaudessa kova sana oli ranskalaiset pihvillä, mätitahnalla ja valkosipulimajoneesilla :p Nyt ei ole tullut kahteen vuoteen tuota herkkua syötyä, kun se lähigrilli on lopettanut josta niitä sai ja HYVIÄ sellaisia!!!!!!!

Tatjana80 ja rv 19+5
 
Hui apua kun jännittää se rakenneultra :) Kolmen jälkeen anoppi tulee poikaa hoitamaan ja minä lähden taas miehen hakemaan töistä ja sieltä sitten ultraan.
Tänään on ollut hippasen pinna kireällä kaikesta jännityksestä :D

Mieliteoista, minullekin maistuu lähes kaikki. Erityisesti olen tämän raskauden aikana himoinnut Eskimo-jäätelöpuikkoja, hedelmäkarkkeja, mansikkasuukkoja ja yleisesti hedelmiä, varsinkin appelsiineja. Viime viikonloppuna oli pakko saada myös kunnon pizzaa tuosta lähikebabista :) Niin ja popcornit myös himottaa tuosta suolaisesta puolesta. Ja makkaraperunat! Mitäs vielä :D

Luulen että jään äippäloman jälkeen vielä hetkeksi kotiin, ainakin siihen asti että tämä lapsi täyttää vuoden. Pitempääkin mielelläni kotona olisi, mutta se riippuu sitten täysin rahatilanteesta. Kolmihenkisenä pärjätään nyt hienosti kotihoidontuella, mutta saa nähdä miten käy sitten kun meitä onkin neljä. Nuo muutamat kuukaudet nyt kitkuttaa aina jotenkin, mutta pidemmän päälle voi olla vähän hankalaa.

Jatkan jännittämistä :)

Lilli ja Tiitti 20+0
 
Neuvolassa käyty tänään ja kaikki kunnossa! Itsekin jo ihan malttamattomana odotan tuota rakenneultraa, johon aikaa vielä 1,5 vkoa! Huoh, menisipä aika nopeammin! No nyt lähdetään pääsiäisen viettoon isovanhempien luo 350km päähän ja ollaan maanantaihin asti, sittenhän on enää viikko ultraan :D Saas nähdä kuinka lasten automatka sujuu (n.5h). Pysähdytään kyllä kerran tunniksi leikkimään ja syömään. Ja aina sellaiseen paikkaan, missä on hyvä leikkipaikka ja ruoka. Aikuinen helposti tinkii tarpeistaan, kunhan jälkikasvu pysyy tyytyväisenä. Takapenkkiläisille on ostettuna viinirypäleitä, evässämpylöitä ja pillimehut, itselle iso pussi salmiakkia, nam.

Äitiysloman jälkeen jään itse kotiin, kunnes tämä vauveli täyttää 3 tai pidemmäksikin aikaa, jos pikkunelonen ilmoittaa tulostaan :) Olen ollut kotona loppuvuodesta 04, jolloin esikoinen syntyi. Hoitovapaalla ollessa olen "keikkaillut" töissä, nytkin n. joka toinen viikonloppu. Ja hyvin on pärjätty, vaikka velkoja maksettu.

Nyt pyykkäämään ja pakkaamaan!

Hyvät pääsiäiset kaikille!

Bonus 18+3
 
Rakenneultrasta terveisiä.. Vauvalla painoa 400grammaa.. Ja poikaolo piti paikkansa, oli kyllä mulle vähän pettymys kun tyttöä olin toivonut aina ekaks lapseks, ajatukseen totutellessa! :) pääasia että oli terve poika! :)
 
Tervetuloa sieki77 =)

Upp3, onnittelut enkusta, etkös just sitä surrut jokin aika sitten? Hienoa että menee läpi.

Mekin ollaan lähdössä pääsiäiseksi reissuun, on sellainen 400km matka. Viimeksi käytiin muutama kuukausi sitten, ja hyvin meni matkat, pysähdyttiin pari kertaa pidemmäksi aikaa. Nyt on kiva kun on jo valoisampaa ja poika istuu turvaistuimessa, josta näkee ulos vähän paremmin kuin kaukalosta.

Mulla ei ole raskauden aikana ollut mitään sen kummempia himoja ruoan suhteen, tosin mitään rasvaista ei tee mieli kun tuntuu että tulee heti ylös. Eikä suolaistakaan...

Mun rakenneultra on vasta 7.4, ei ollut aikoja aikaisemmin. tuo on kyllä vähän liian myöhäinen aika kuulemma(rv22+3) mutta minkäs sille voi, kai mun silti täytyy ultraan päästä. Täytyy vain jaksaa odotella, tosin mulla kyllä tämä aika menee vähän liiankin nopeasti!

Mä en tiedä kuinka kauan aion olla hoitovapaalla pikkuvauvan jälkeen, kovin pientä en hoitoon laita, joten ehkä ainakin siihen että täyttää 2. on hänellä sitten kuiteskin isoveli turvana hoidossakin. ei tästä kirjoittamisesta tule mitään, poika renkkuu jalassa ja saan pitää kiinni toisella kädellä ettei kaadu...

 
hip, onnea kaikille rakenneultrailijoille!

mua kyllä häiritsee jo nyt potkuharjoitukset... :( herään monta kertaa yössä potkuun ja olen taas aivan poikki, nyt vain eri syystä kuin ennen. mutta päivällä on kiva seurailla, että milloin pieni muksauttelee :)

irtis 19+0
 
Onnittelut taas kaikille hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia saaneille!

Nyt voin minäkin jo sanoa, että liikkeitä tuntuu päivittäin. Kivaa ja omalla tavallaan helpottavaa -niin kovasti niitä liikkeitä odottelin.

Minä varmaan palaan töihin joskus ensi vuoden huhti-toukokuun tietämillä. Ja silloin meidän iskästä tulee koti-iskä. Toivottavasti kovin moni ei pidä minua ihan täysin pahana ihmisenä tämän perusteella. Meillä vaan on taloudellisesti kannattavampaa toimia näin päin. Ja koska raskaus hiukan yllätti meidät, ja olin juuri ehtinyt suostumaan siihen, että otan tämän lafkan johdettavakseni, niin asiat menivät ikävästi päällekkäin :( Ei ole ollut helppoa käsitellä tätä koko kuviota. Mutta luotan myös mieheeni tässä täysillä, hän haluaa jäädä kotiin ainakin joksikin aikaa ja tiedän hänen hyvin siinä roolissa pärjäävän.

Minun pitää malttaa vielä aprillipäivään asti rakenneultran kanssa, kääk :eek:

Säihke 18+0
 
Upp3 kovasti onnitteluja enkun läpimenosta :flower: Eiks tää ollut just se "voting"-aiheesta kirjoittaminen? Tsemppiä loppujen tulosten odotteluun - muistan kuinka piinaavaa se aikanaan oli...

Mä ajattelin olla kotona vuodesta puoleentoista. Käytännössä hoidan työmaan paperiasiat äitiyslomallakin, mutta onneksi suuren osan pystyy tekemään kotoa käsin. Äippäloman jälkeen koitetaan sitten miehen kanssa säätää vuorot mahdollisimman pitkälle niin, että jompikumpi pystyy oleen kotona vauvan kanssa, kun toinen on hommissa. Toivotaan, että kaikki järjestyy hyvin.

Neitiperholle pikaista paranemista :hug:

Mieliteoista: Alkuraskaudesta saakka on maistunut hedelmät ja vihannekset hyvin - etenkin omena ja porkkana on tosi hittejä :p Nyt tuohon rinnalle on tullut mieletön into makkaraperunoihin ja ranskalaisiin - sekä suklaaseen ja jätskiin :D

Säihke, hosso ja pippuri. Jos oikein muistan, niin teillä kolmella on myös taustalla reuma. Onko teillä normaalien neuvolakäyntien välissä kontrolleja äitiyspolilla? Mulla ei ole vielä ollut ainuttakaan ja tänään tuolla rakenteessa ultraava hoitaja sitä tiedusteli. Hän sanoi, että siitä huolimatta vaikkei lääkitystä tällä hetkellä olekaan, niin silti pitäisi käydä kontrolleissa myös siellä - sanoi laittavansa neuvolan kautta lähetteen eteenpäin.

kaneliomena ja Elmeri 20+1
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille.

:ashamed: Täällä piinaava hermoilu jatkuu edelleen noista lapsivesitutkimuksen tuloksista. Eilen päivällä tuli soitto tyksistä ja tulosten saamiseksi piti vielä saada molemmilta vanhemmilta verikoneet.
No tänään aamulla oltiin siellä verikokeissa. Soittelin tyksiin ja kyselin että jos kertoisivat edes kumpi meidän pikkuinen on jotta voisi mennä vaikka soppailemaan odotellessa tuloksia. No he lupasivat soitella sinne missä sitä tutkimusta tehdään ja sitten soittivat minulle ja kertoivat että pikkuinen on TYTTÖ. Samalla kysyin siitä että mitä siitä vielä tutkitaan että onko se siitä downin syndroomasta kyse niin hän sanoi että tällä kromosomilla mitä vielä tutkitaan ei ole mitään tekemistä downin kanssa mutta ei osannut kertoa miten se vaikuttaa tai ei halunnut kertoa en tiedä. lopuksi sanoi vaan että odotetaan tuloksia jotka sieltä oli luvattu että valmistuvat ensi ke.

Eli piinaava odotus jatkuu ensi viikkon ke asti. Mutta saimpahan tietää kumpi pikkuinen on jos vaikka löytyisi jotain pientä kivaa hypisteltävää kaupasta..

Voikaahan hyvin kaikki masut


 
Moikka ja onnea kaikille rakenneultrassa olleille, kiva että kaikilla on hyviä uutisia sieltä..
Toivottavasti itselläkin, vielä viikko ja 1 päivä jolloin 20+3!

Noista potkuista.. Öööö, onkohan normaalia, että ne on näinkin vaimeita? Ei tulis kuuloonkaan, että heräisin näihin, tuntuvat lähinnä vain pulpahteleville kaasukuplille eivätkä mitenkään häiritse, lähinnä vain hassuilta tuntuvat. Eikä näitä tunnu läheskään joka tunti, muutaman kerran päivässä vain.. Ja tuntuvat muuten aina keskellä tai oikealla, ei koskaan vasemmalla! Oliskohan istukka sitten siellä..?;)

Äiti soitteli innoissaan, että oli saanut tuttavaltaan iison säkillisen vauvanvaatteita, hyväkuntoisia vielä.. Aikoi pestä, silittää ja lähettää postipakettina :D Matkaa kun on monta sataa kilometriä.

Olen muutenkin aatellut ostaa kaiken mahdollisen turvakaukaloa lukuun ottamatta käytettynä, mies samaa mieltä, vaikka rahasta ei ole puute, enemmänkin eettinen valinta. Miten te muut, onko hankintoja jo tehty? Meillä on hyväkuntoisina käytettyinä sänky, hoitopöytä ja Emmaljungat odottamassa, sekä joitain vaatteita.. Maailma rojua täynnä, ja kun on löytynyt käytettyinä juuri sellaista kuin etsii, niin mielellään ostaa ja säästää vaikka sit kunnon turvaistuimeen nuokin rahat :D
 
Kiva kuulla mukavista ultrakuulumisista, ja koita kotiäiti32 vielä hetki jaksaa jännityksessä... niin, ja uusille tervetuloa mukaan!

Me käytiin tänään lelukaupassa, esikoisella on huomenna 3v synttärit, mut kiirastorstai on täällä pyhäpäivä ja kaikki paikat kiinni. Sai itse valita lelun, ja otti legoja, missä on dinosaurus ja luolamies ym. tykötarpeita. Legot oli sopivasti -20%, hyvä hyvä poikamme :heart: Ja on muuten jo ehditty leikkiä noilla legoilla! Huomenna avataan sitten postin tuomat lahjat, leivotaan kakku ja ehkä tehdään eväsretki järven rannalle, katsotaan, millainen keli on.

Triinekös se surkutteli esikoisen syömisiä. No sama täällä! Hedelmät, jogurtti ja karkit/herkut kyllä maistuis, mut muuta ei söis sitten millään. Sunnuntaina tehtiin kanaviillokkia ja sitä veti hirmu kiireellä ja jopa pyysi lisää!!! Kalapuikot ja makkara on kans sellasia, mitä menee vaikka kuinka paljon. Muuten on yhtä tappelua ja saa lahjoa/uhkailla/kiristää vaikka millä, et saa syömään edes muutaman haarukallisen. Silti tota energiaa riittää välillä hysteerisyyteen saakka ja poika kasvaa silmissä, eli kyllä se jostain sen tarvittavan energian saa. Oispa itelläkin yhtä energinen olo :D Paitsi et tänäänkin kun käveltiin kaupasta kotiin ja pakotin pojan kävelee ylämäet (suppailee muuten kipeesti työntää poikaa ja ostoksia, ilman poikaa suppailee kivuttomasti...) ja kummasti silloin heittäytyi maahan ja "en jaska, maha kipee" ja vaikka mitä muuta.

Mielitekoja mulla on ollut vaikka mitä, on vaihdellut. Nyt on pinnalla verigreipit, tomaatit ja punainen paprika! Ihan alkuun teki mieli kaikkee rasvaista, kebabia, hampurilaisia, jäätelöä... Onneks nyt vähän terveellisempään suuntaan =) Esikoista odottaessa söin ihan hulluna karkkia, pari pussia päivässä, oli ihan mieletön himo, enkä vaan pystynyt hillitsee. Onneks nyt ei oo samanlaista! Nytkin tiiän, et kaapissa on 2 pussia karkkia ja pääsiäismunia, mut saavat oottaa siel ja syödään sit synttäreillä ja pääsiäisenä.

Töihin paluustakin on ollut puhetta. Mä todennäköisesti palaan töihin taas heti vanhempainvapaan jälkeen. Tai mistäs sitä tietää! Esikoiselta palasin, olin ihan kypsä kotona oloon.. nyt taas tää viimeiset 5kk on ollut tosi kivaa aikaa kotona (hoitovapaa). Kelan sivuilla jo laskin äitiys- ja vanhempainvapaiden kestot plus rahat, varmaanki sit heinäkuun alusta -09 pitäis palata töihin, kun vuosilomia kertyy kumminki se normaali määrä (28) äippäloman aikana. Mulla on tosi kiva työ, monipuolinen, haastava, saan tehä mitä ite haluun, päättää omat työvuoroni ja monesta muustakin asiasta yms. Mieskin tekee vuorotyötä, joten lapsille ei tuu pitkiä päiviä hoidossa ja täytyy nyt kattoo mitä tuo mies päättää tehä. On puhunut alan vaihdosta, saattaa lähtee opiskelee, tai on väläytellyt, et vois jäädä jokskin aikaa koti-isäks miettimään, mitä oikeesti haluu tehä (työkseen). Mulle sopis sekin vaihtoehto oikein hyvin! Niin, ja Norjaan palataan vielä ensi vuonna uudelleen, kun mulla tää vaihto meni nyt vauvan tulon takia kahteen osaan... kesällä tai syksyllä -09 tänne uudelleen jokskin kuukaudeks-pariksi, koko perhe tottakai!Sen aikaahan mies nyt ainakin on sit hoitovapaalla :D

Nyt antaa iltapalaa esikoiselle.

Hemuli 17+4
 
Voi minkä itkukohtauksen mä sain!! Kun odotin niin tyttöä, ja kun selvis tää että poika onkin tulossa, niin menin ihan maihin, ja nyt sit oon ihan maissa sen takia että menin maihin tommosen asian takia.. Hienosti selitetty :LOL: Itkin hirveesti äsken, oon vähän tyhmä. Meille povataan tervettä poikaa, enköhän mä rakasta sitä lasta samanlailla, oli tyttö tai poika tai sairas tai terve.. Oon mä kyllä tyhmä! Sit seuraavaks aloin itkeen sitä että oon huono äiti kun sanon noin!! :LOL: Kauheeta mun kanssani! Tulipa itkettyä sit :D Nyt meen lajittelee tytön vaatteet varastoon kun niitä on hirveesti saatu..
 
kaneliomena kyseli tosta reumasta, tai kontrollikäynneistä, niin mulla kyllä ollut jo käyntejä reumapolilla ja saanut sit ihan kortisoni piikkejäkin niveliin. Ja sit reumalääkäri oli sitä mieltä että seurailevat erikseen reuman+aikasempien keskenmenojen takia, ja laitto lähetteen sit äitipolille jossa olen käynyt sit kaikki ultrat yms voinut ottaa yhteyttä jos on ollut kysyttävää yms.

Täällä olo ihan jees, mä taidan vaan ailahdella ihan sikana, mulla menee hermot vähän väliä ja sit taas vollotan ja kohta haluan ukon kainalossa vaan olla.. ihme oireita =)

Noista hankinnoista, mä saan mun isosiskolta aika paljon tavaraa, mm pinnasängyn, hoitopöydän, hirveästi lastenvaatteita ja rattaat, enää puuttus sit turvakaukalo ja senkin kuulemma saan synttärilahjaks, jotka on kesäkuussa. =)

mieliteoista: mulla tekee kaikkee suolasta mieli, just jotain kebabia, pihvejä, ranskalaisia, suolakurkkuja.. oon kyl hillinny ihteeni et jotain kerran viikkoon nauttinu näistä.. =) makeaa ei niinkään, paitsi salmiakkia..

Mutta nyt lähen iltapesuille.

t. Hosso ja Iida 20+1
 
Täällä yksi erittäin iloinen äiti :)
Rakenneultrassa kaikki erittäin hyvin, painoa arvioitiin Tiitillä olevan 327 g :) Vähän hän siellä liikuskeli mutta taisi päiväunet olla parhaillaan menossa. Lopuksi käänsi selän meille :)
Päätettiin sitten ultran jälkeen miehen kanssa että mitä sitä sukupuolta nyt turhia salailemaan, että kerrotaan vaan kaikille. Eli monen minuutin mahan tökkimisen jälkeen Tiitti suostui ottamaan jalat haarojen edestä ja tytöksi hän paljastui :heart: :heart: Täytyy sanoa että olin kuin naantalin aurinko tuon tiedon saatuani, olin salaa tyttöä toivonut :) Tottakai poikakin olisi yhtä lailla avosylin otettu vastaan, mutta mikä tämän ihanampaa kun poika meillä jo on ja lapsia tuskin meille enää tämän jälkeen tulee. Sitten on tyttö ja poika :)
Tyttöolo piti siis täysin paikkansa!

Ajattelin että kun vauvan vaatteet pitää kaikki ostaa uusiksi, pojan vaatteet menevät niitä tarvitseville. Että ostan ne pienimmät vaatteet ainakin kirpparilta, ne kun ei kauaa päälle mahdu kuitenkaan. Ja minulla ei muuta ole kuin aikaa kierrellä pojan kanssa kirppareita. Varmaan huuto.netistäkin tulee tilattua osa. Ja pitäähän sitä muutama sukkahousu ostaa uutenakin ;) Ihanaa, kaikkea vaaleanpunaista prinsessajuttua :D Sormet syyhyää jo!

katham, kyllä sinä sitä poikaa varmasti tulet yhtä lailla rakastamaan kuin tyttöäkin :) Pääasia että hän on terve! Kyllä sitä raskauden aikana tulee todella kummallisia tunteita itse kullekin, joten älä pode huonoa omaatuntoa :)

Me ollaan pääsiäinen varmaan ihan kotosalla, miehen sisko ja hänen miehensä varmaan tulevat tänne joku ilta saunomaan, syömään ja pelailemaan kaikkea, tai sitten katsotaan joku leffa. Suklaamunat kuuluvat tietysti ainakin minun pääsiäiseen ;)

Illanjatkot!

Lilli ja Tiitti 20+0
 
:wave: Pitkästä aikaa heippa kaikille!

Pitäis käydä useammin lukemassa teidän kuulumisia, niin muistais kellä menee mitäkin missäkin vaiheessa... :ashamed:

Kotiäiti32: sun kuulumisia olen seuraillut kyllä, ihan siksi, että mekin saimme seerumiseulasta riskiarvon (1:60), jonka johdosta tänään oltiin aamulla jatkotoimenpiteissä. Me oltiin miehen kanssa päätetty, että jos ei rakenneultrassa näy mitään poikkeavaa, niin ei edetä lapsivesipunktioon asti. Eikä sitten tarvinnut punkteerata. Jos meidän pienessä pojassa :) on jokin kromosomipoikkeama, niin sitten eletään sen kanssa, mutta rakenteet kun oli kunnossa, niin toivomme edelleen parasta.
Teille kovasti jaksamista lisätiedon odotukseen! Toivon kovasti, että kaikki on kuitenkin ok!

Ja muillekin: tänään kävimme tosiaan rakenneultrassa seerumiseulan riskiarvon vuoksi. Kaikki oli rakenteissa ok, joten me jätimme tutkimukset siihen ja jäämme toivomaan, että 1,7%:n todennäköisyys kromosomihäiriöön ei toteudu.
Ja POIKA ois näillä näkymin meille tulossa :heart:
Ekakin on siis poika, joten kivalta kuulostaa (ois tyttökin kuulostanut). Katotaan nyt sitten pitääkö paikkansa. Toinenkin rakenneultra on tulossa, se normaalineuvolakäynteihin kuuluva, joten tarkistetaan siellä tilanne.

Viikkoja meillä nyt siis kasassa kuukautisten mukaan 17+5 ja rakenneultran mukaan 18+5. Laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu.

Hyvää pääsiäistä kaikille jo tässä vaiheessa!

Hannele
 
Kotiäiti32:voimia tulosten odotteluun,toivottavasti kaikki on hyvin .

Katham:mulla piti ihan ääneen nauraa,ku luin noista sun itkukohtauksista.Mut se on kyllä tosi,et kyllähän sitä rakastaa oli se sit mikä hyvänsä.Ei kannata huolestua tosta ajatusmaailmasta näin raskausaikaan ;)

Taas oli moni saanu tietää sukupuolen,et onnea tytöistä ja pojista :heart:

Sieki77:tervetuloa vaan mukaan!!

Kaneliomena: Huvitti noi teijän vauvan heräilyt,mulla tuli tosta pakaran rapsutuksesta heti mieleen,et poika taitaa olla :D Tiiä sit että miks....

Neitiperholle pikaista paranemista!!

Upp3:Onnea enkun läpäisystä :flower:

Mulla ois tarkotus äippäloman jälkeen lähtee vielä itteä kouluttamaan,ku edellisestä koulusta on niin huonot paperit ja aika vähä työkokemusta.Jos kävis jonkun työkkärin järjestämän koulutuksen...sit jossain vaiheessa.

Mulla ei mitään älyttömiä mielihaluja oo,mut karkkia kyllä menee välillä luvattoman paljo. appalsiinituoremehua tekee aamusin mieli ja nykysin syön paljo näkkäriä. suklaa maistuu,etenki kismet :p

Kävin eilen niitä äippävaatteita kattomassa,mut mitää en löytäny. sit alko selkää särkemään ja rintsikoitten olkaimet oli liian kireellä ni hartiat meni kipeeksi ja sit ei ollu enää yhtään kivaa...

Mutta nyt hyvää yötä mammat!

Piua ja tipu 20+5
 
Siskoni on juuri tällä hetkellä synnyttämässä... Viikkoja 41+5 ja päivällä käynnistettiin. Nyt supistukset 5 minuutin välein, vielä ei ole päässyt synnytyssaliin... oon itsekin ihan synnytystunnelmissa ja keskityn vain hengittämiseen.

Arrgh...! En varmaan saa nukuttua koko yönä!
 
Tulinpa ilmoittautumaan mukaan :) . La olis 25.8., eli mentäis nyt sitten viikoilla 17+2. Odotan toista, esikoinen on nyt ekalla luokalla ja innoissaan odottaa pikkusiskoo tai veikkaa. Esikoisen teinkin ihan yksinhuoltajana, mutta nyt on mies mukana tätä odottamassa.

Voinnista sen verran, että olen alusta asti voinut todella huonosti. Ei mitään pahoinvointeja ole ollu, mutta alusta asti ollut ihme oireita. Esikoisen kanssa oli kaikki todella helppoo, raskausaika meni hurahtamalla ja olin elämäni kunnossa, mutta nyt oon ollu jo pari viikkoa saikulla töistäkin kun on supisteluja päivittäin ja pääkivut aivan mahdottomia. Lääkäri sano, että loppuun asti luultavasti pitävät saikulla, että töihin ei taida asiaa enää olla.

Mielitekoja ei ole oikeestaan mitään kummallisia, kun poikaa odotin, niin söin maksalaatikkoa ja perunasalaattia todella usein ja jackyn kaakaovanukasta. Niihin oli oikein himo ja pakko saada. Nyt ei ole mitään sellasta erikoista.

Nyt taitaa olla uniaika, että jaksaa aamulla nousta laittaan koululaista kouluun

salah ja vaavi 17+2
 
Tervetuloa uusille!!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!! Ja tytöistä ja pojista :heart: . meillä tänään klo 14.30.. vähänkö jänskää.. saa nähä kerkeenkö tulla kertoo kuulumiset teille ku lähetään reissuun heti ku kotiudun ultrasta.

Kotiäidille voimia :hug:

Liikkeistä, en miekään kyllä niin voimakkaita iskuja saa et heräisin yöllä niihin.. eiköhän nuokin ole yksillöllisiä, miten kukakin kokee ne, kyllä ne kovat potkut kerkee tulla tutuiksi, tosin esikko ei hirmusti potkinu, se pyöri/muljus mahassa ja sitä oli kiva seurata tosta mahanpäältä. Eilen illalla oli kyllä kiva jumppasessio masussa mutta ei ne tunnu vielä ulkopuolelle, tai ainakaan omaan käteen, mies ku laittaa kätensä mahanpäälle, ni jumpat loppuu heti.. ja kyllhän siinä menee oma hetki ennenku ne voimistuu kunnolla ja ei miullakaan niitä koko aikaa tunnu!!!

nyt pakkamaan ja pikasesti töihin ja sit ultraan ja sit reissuun!!

Ihanaa rauhallista pääsiäistä meille kaikille ja pidetään huolta masuista!!

äiti lpr 20+2
 
katham voi sinnuu :hug: minulla olis ekan kohdalla käyny ihan samoin, toivoin niin kovasti tyttöä ja olin varma, et on tyttö. olisin varmaan järkyttynyt jos olis ollu poika! mut eiköhän hän ole yhtä rakas :heart: kunhan vaan totut ajatukseen ja käyt hypisteleen poikien vaatteita!

kotiäiti :hug:

Uusille tervetuloa!

Nyt mä nostan perssiini tästä ja alan toimimaan, tää on vaan niin koukuttavaa ettei malta :LOL:

Ja onnea kaikille ihanista ultra kuulumisista ja äiti lpr pakko ehkä ehtiä kertomaan :LOL: eihän tässä koko pääsiäistä malta odottaa!!
 
Kaneliomena taisi kysellä lisäkäynneistä... Meillä ei ainakaan ole äityispolille lisäkäyntejä, reumalääkärikin normaalisti. Tottakai joka kerralla muistavat kysyä vointeja, mutta ei sen enempiä, vaikka saan myös kortisoni-pistoksia niveliin.

Heräilin viime yönä kans "Nestorin" potkuihin, taisin yrittää kääntyä mahalleni :LOL: Hymähdin siitä sitten kun heräsin, niin mies kysyi onko jokin hätä, kun kerroin potkuista. Niin mies vaan kannusti potkimaan lisää... että kiitii vaan rakas mieheni! :/

Mieliteoista on ollut puhetta... en ole huomannut mitään erikoista, kuin alkuraskaudessa oli triojäätelö, joka on nyt vaihtunut lakritsijäätelöön! (terveellistä :LOL: ) Ai niin ja hedelmät menee aina! eritoten banaani :)

Mutta nyt jatketaan töitä, jotta ehtii pääsiäislomalle ajoissa :)

Hyvää pääsiäistä kaikille toivotteleepi pippuri ja "Nestori"
 

Yhteistyössä