¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

huomenta
Jos kalsium ja rauta kumoaa toisensa niin miks niitä laitetaan samaan tabuun molempia??? Aika hullua minusta. Tervetuloa uudelle, samoissa mennään moninpuolin, sama la, myös meillä eka yhteinen ja koko uusioperheessä viides ja uudella kymmenellä minäkin nyt olen ku aiemmassa raskaudessa.
Närästys vaivaa iltaisin ja ajattelin kans käydä renniee ostamassa kun se tuntuu niin monilla auttavan, mitä sitä sit kärsimään kun kerta apua on olemassa. Valkkaria lorahtelee niin et otin kans pikkarisuojat käyttöön.
Aurinko paistaa ja -5 pakkasta, ihana ilma. Ajateltiin lähteä shoppaileen johonkin lähikaupunkiin ku päästäs kaksin miehen kans lähteen, sitä ei usein satu.
Aurinkoa jokaisen pääsiäiseen, muistakaa ulkoilla mahisten mukaan.
Vilma71 ja Valtteri 18+1
 
Huomenia kaikille!
Zzzzz, väsyttää, kun olin eilen miestä baarissa kuskaamassa..:D Ja en tietenkään saanut myöhään nukuttua, kun pissahätä herätti.

Nyt olisi enää 6 päivää 4d-ultraan, odotus on kova.
Mies vaan eilen paljasti, että odottaa kovasti poikaa ja on pettynyt, jos vauva on tyttö. Mulle tuli tosi paha mieli, koska itsellä on enemmän tyttöolo. Totesi vielä, että eihän hän ainakaan tiedä, mitä sen tyttövauvan kanssa voi touhutakaan, kun pojan kanssa voisi taas kaikkea mahdollista, opettaa omia töitä sille ym.
Mitähän tässä käy, jos lapsi paljastuu tytöksi?! Varmaan loppuu miehen mielenkiinto koko raskautta kohtaan. Miten joku edes voi ajatella noin... :'(
Minulle on ihan sama sukupuoli, kunhan lapsi olisi terve!

Pieniä kuplamaisia liikkeitä täällä tuntuu joka päivä, mutta välillä on pitkiäkin aikoja, ettei tunnu mitään.. Mutta kaipa vauva siellä hyvin voi. Toivottavasti saa rakkautta sitten yhtä paljon isältään, vaikka paljastuisikin tytöksi. :(
 
Tervetuloa Vimppa73!!

Pieniananas:Voi että,onpas miehesi ollu ajattelematon,mut tuskin se sitä tarkottaa.siitä nyt vaan äkkiseltään tuntuu, et ei osais työn kans olla. Eiköhän se tyttöäkin rakastasi. minun mies oli ainaki ihan myyty,ku sai tytön ensi kertaa syliin, vaikka aluksi poikaa vähä toivoki.Uskon,että näin käy myös teijän kohdalla,jos nyt tytöksi paljastuu.

Täällä ei enää tänään oo oikein aurinko jaksanu paistaa :( Loppu lomaksi on sit luvannukki lumisaetta,no eiköhän se kestetä.

Noista allergioista joku kyseli. Mulla pitää läpi vuoden syödä histexiä,ku mua muuten aivastuttaa. joka aamu pitää ottaa tai jos yöllä herään ni jo sillon pitää ottaa,ku en saa unta muuten,ku alkaa nii paljo aivastuttamaan. siitepölylle on myös allerginen ja elukoille ,mut en esim koirille niin pahasti,semmosen koiran kans pystyn olemaan tekemisissä jolla ei oo pohjavillaa ja useemman päivän pystyn olemaan "normaalikarvasen" koiran kans.

Mut eipä sitä vissiin muuta. hyvät pääsiäisen jatkot kaikille!

Piua ja tipu 21+1
 
Tuota rautaa löytyy aika monessa muodossa ja yhdisteissä, sama koskee kalciumia. Minusta tuntuu että noissa vitamiineissa olevissa yhdisteissä ei ole tuota kumoamisreaktiota, eihän siinä muuten ole mitään järkeä =)
 
pieniananas elä suotta murehdi miehen reaktioo, jos pienokainen on tyttö. Meillä poika on pienestä asti ollu äitin poika ja tyttö taas isin tyttö. Ja ihan varmasti tulee olemaan yhtä rakas oli kumpi tahansa!

Yritin käydä niitä suklaamunia metästämässä kaupassa, mutta aikalailla vähiin oli käyny, ei löytyny kun kindereitä enää. Onneks mies lupas käydä koluamassa vielä pari muuta kauppaa, jos johonkin ois vielä hyllyyn muitakin jääny. Sais vähän erilaisia munia lapsille piiloteltua huomisaamuks.
:)
Piti ostaa pari laatikkoo tikkujätskejä, kun eilen iski kauhee himo, kun joku teistä kirjotteli miten tekee mieli ville vallattomia.... Piilotin äkkiä pakkaseen, ettei muksut huomaa, saan kohta rauhassa niitä syödä, kun ne lähtee miehen kans uimahalliin....
:D Tosi mielelläni lähtisin mukaan, mutta kun on tuota vuotoo, niin en tietenkään saa mennä, ettei iske mikään tulehus.
Todella ihana ilma ulkona! Pitää kohta lähtee könkkäämään edes pieni kävelylenkki, kun tahtoo olla jo niin kivuliasta tuo kävely, ettei tosiaan kovin pitkälle hirvii lähtee, että pääsee takas kotiinkin....
 
Moi!!
Kaippa se minäkin nyt ne kauan odotetut liikkeet oon pari päivää tuntenut!! :heart: Toissa ja eilen iltana tuntui masussa kuplintaa ja muksahdus, ja äsken kaupassa samanlaista ruplatusta, ihanaa! :heart:

Eilen oli se miehen sählyturnee, niide joukkue sijoittui kuudenneksi (osallistui 12 joukkuetta). Saunailtaan mies ei mennyt, sanoi jo edellisenä iltana ettei mee.:) Käytiin sit pitsat ostaa ja mussutettiin ne ja alettiin nukkumaan!:) Aamulla puol 8 ylös, suihkuun ja mun kotona käymään. Nyt joku aika sit tultiin kotiin, käytiin kaupas ja mies alkoi meijän "uutta" autoa siivoaa. Illalla mennään lapsenlikaksi mun siskon luo, toukokuussa 5 ja 2vuotta täyttäviä tyttöjä vahtimaan, kun sisko miehineen lähtee saunomaan kavereillensa ja siitä sit baariin..:) Mun pikkusisko tulee myös kaveriks vahtii tyttöjä.:)

Oijoi, enää pari hassua päivää ultraan!! :heart: Näin unta että näin ultrassa lapsen ulkonäöltä, oli ruskeat hiukset, söpöt simmut ja suppusuu.:D Sukupuolta en nähny ;)

Selkäkipuisin terveisin
Upp3 ja potkiva Mötky 19+4
 
Nopsat kuulumiset täältä reissusta!!

ultrassa kaikk ok. vaavi vastas viikkoja, pituutta en muistanu kysyy, paino oli 330g. Mitään roikkuvaa ei näkyny jalkojen välissä, mutta varmaksi ei sanonu mitään!! jännityksessä siis meitä pidetään!! :heart: :heart:

Äiti lpr 20+4
 
tänään on ollut aivan ihanan aurinkoinen ilma. Oli aivan ihana olla ulkona. Ollaan tehty tänään pääsiäispäivällinen ja on muutenkin tullut touhuttua niin että sitten ne supistukset taas alko ja tällä kertaa olivat astetta kovempia.

Ostin sellaisen rentoutus cd:n, kuuntelin sitä tänään kun niitä supistuksia alko tuleen ja sain sitten hiukan torkuttua samalla. Ajattelin että jos osais musiikin avulla tavallaan "suodattaa" osan kivuista pois, olis kai siitäkin jotain apua synnytyksessä.

Vaunuista on ollut juttua täällä. Meillä on pojan vanhat teutoniat vielä olemassa. On todella hyvät vaikkakin seitsemän vuotta vanhat. Niistä oli yksi osa rikki. Soitin sitten vauvatalo Johannaan ja sieltä sanottiin ettei noin vanhoihin vaunuihin ole enään saatavilla varaosia. Onnex miehen isä sai sen sitten jollain tavalla korjattua. Olis ollu tosi tyhmää ostaa uudet yhdistelmät, kun on tosi hyvät vaunut olemassa. Sänkykin on olemassa, mutta kaikki muu joudutaankin ostamaan. Pojasta mulla oli kaikki lainassa paitsi siis vaunut ja sänky. Olen suurimman osan vaatteistakin antanut pois. Joten tavallaan kaikki muu joudutaan hommaan.

Mulla onkin neuvolalääkäri nyt tulevana keskiviikkona, olis kiva jos siellä ultrattais, viimex ainakin ultras ja saatiin kuvakin mukaan, rakenneultra on sitten 3.4. ja toivottavasti saatais tietää sillon kumpi siellä mahassa pyörii. Saas nähä jatkuuko sairasloma keskiviikkona, luulisin kyllä että jatkuu koska tänäänkin oli niin kovat kivut. Pomokin sano että pitäis olla ihan rauhassa saikulla loppuun asti. Mä jään tosiaan 31.5. kesälomalle 18 päivää ja sen jälkeen käyn kääntymässä töissä että saan lomaltapaluurahat ja sitten jään varhennetusi 27.6. äippälomalle. Ja olen kyllä ajatellu jos vaan rahatilanne antaa myöten niin olla ainakin pari vuotta kotona..

Jep, mutta nyt täytyy taas lopetella. Hyviä vointeja kaikille ja erittäin hyvää loppu pääsiäistä.

salah ja vaavi 17+5
 
Onneksi viikon päästä siirretään kelloja eteenpäin, saa nukkua vähä pitempään :LOL: ku aamut alkaa nykyään aina 6.30!! jos tyttö ei ala siihen aikaan huuteleen, niin koira jo tottunu siihen ja alkaa ravaan ympäriinsä ja siihen herää viimestään kaikki! toivotaan että sisäinen kello siirtyy myös eteenpäin!

Pakko heittää tuo kahvi pois, heti alkaa närästään. eikä se muutenkaan taida kovin terveellistä olla?

Ja sitte luutu käteen ja koiran pissoja siivoaan!

Triine 18
 
Nyt on tullut jo heti aamupalaksi yksi suklaamuna nautittua.. :p
Liikkeitä ja potkuja on muuten täälläkin tuntunu jo selvästi noin viikon verran. Nyt siis viikkoja kasassa 18 + 1. Yleensä liikkeet tuntuu illalla selälläni maatessa, kun vähän aikaa kuuntelee. Tänä aamuna vauveli heräili samoihin aioihin mun kans, oli varmaan jo kova nälkä.... :D
Hohhoijaa, uuni odottelisi tuolla keittiössä pesua, sinne siis riennettävä! :wave:
 
Hitsi mikä urakka! Katellaanhan seuraavan kerran joulun tienoilla....
Ennu, kiva kun muitakin "mattimyöhäsiä" tulee vielä, minäkin ilmottauduin vasta eilen tänne mukaan!! :D
Nyt pitää lähtee vähäks aikaa huilaamaan, sen verran otti selkään tuo uunin pesu...
 
Heippa masuttajat! :D

Hyvin menee täälläkin, maha kasvaa ja navan alla joku ilmoittelee ittestään sillon tällön.. :heart:

Ihan vaan mielenkiinnosta, kuinka moni täällä elomassuista polttaa ja miksi??

En mitenkään kritisoi enkä hauku enkä muutakaa, ihan vaan mielenkiinnosta..

Mä en oo polttanu pariin vuoteen. Joten tiedän kyllä että sen voi lopettaakkin..

Salamatkustaja ja aapeli :heart:
 
hip, kaikille uusillekin, tervetuloa! :wave:

salamatkustaja mää lopetin tupakanpolton n. 10 vuotta sitten.

tein äsken enkuntehtävät, enää muutama oppitunti jäljellä, sitten saa keskittyä vaan elämänopiskeluun tältä vuodelta :) kohta varastojen raakkaukseen, muuttoon kuukausi! vähän työleiripääsiäinen :D

irtis 19+4

 
Nyt ollaan anoppilassa ja hyödynnän heti heidän yhteyksiä :)

Täällä on vietetty rauhallisia pyhiä. Vähän ollaan raksalla touhuttu ja tallilla perushommia ollut. On ihanaa ,kun on saannut lävätä. Eilenkin alkoi iltatallissa supistella. Pitää varmaan soitella tiistaina neuvolaan ,jos nuo supparit ei rauhotu ,vaikka nyt olen levännytkin paljon.

Tupakoinnista oli puhettaa. Minä kerkesin sauhutella 15 vuotta ,mutta kun esikon raskaustesti näytti tammikuussa 06 plussaa niin siihen loppui sauhuttelu. Motivaatio oli niin kova ,että lopetus oli helppoa. Toki edelleen joskus tekeen tupakkaa mieli ,mutta en voisi kyllä enää kuvitella polttavani. Mansikalle tsempiä, jotta voit taas sauhuttelun lopettaa.

No nyt menen tuonne alas seurusteleen muiden kanssa :)
-Poni ja Manteli 18+4
 
Eikö täällä ollut jokin aika sitten juttua jostain suolaliuoksista jotka auttavat tukkoiseen nenään vai muistanko väärin? Voiko sellaista tehdä itse? Jos niin missä suhteessa mitäkin ja miten käytetään? Jos joku vaan tietää niin olisin todella kiitollinen neuvosta, kahteen yöhön en ole saanut nukuttua kun henki ei kulje nenän kautta ja suun kautta hengittäessa tulee yskänkohtaus. Minulle iski vuosisadan flunssa ja on aina ollut varmaan vähän ahtaat hengitystiet tai jotain elikkäs olo on lievästi ilmaistuna tuskainen... Yhtään ei voi vaakatasoon mennä. Tosi kiva pääsiäinen :kieh: Ja apteekit sopivasti kiinni eli mistään ei saa mitään "valmiita" lääkkeitä...

terv. Jennika1983 rv 19+6
 
Päiviä! Pääsiäinen on menny töissä, kohta pitäs taas lähtee töihin.. Ei kiinnnnosta :headwall:

Masu se täälläkin turpoo ja potkut kovenee :D Tupakanpoltosta on puhuttu, mä oon ite kans polttanut 7vuotta, ja lopetin kun plussan sain, mutta oon kyl ratkennu pariin kertaan tiukan paikan tullen, mutta oon ylpee itestäni silti että pystyn oleen kuitenkin polttamatta! Ja mun mielestä tupakointi on jokaisen oma asia, ei se ainakaan auta että aletaan raivoon ja saarnaan siitä, sehän vaan pahentaa asiaa! :) tämä siis mun näkökulmani. Enkä tarkoita että kukaan oliskaan raivoamassa tai muuta mutta tulipa vaan mieleen :)
Että semmosia! Mä taas vastustan alkoholia raskauden aikana aivan täysin, en sallis itselleni edes puolikasta siideriä.. Vaikkei haittaa siitä oliskaan :LOL: Näin yks yö unta että olin juonut 4siideriä ja ai kauhee sitä oloa mikä oli kun heräs!! :ashamed:

Onko muita jotka olis menossa 4D ultraan? Me ajateltiin, täällä se tehtäis viikoilla 28-31 ( VASTA) ja maksais kelakorvausten jälkeen n.110euroa..

Katham JA Poitsu rv 21+0
 
Minä sauhuttelin aina sillon tällön ennen raskaaks tuloa, mutta en yhtään sen jälkeen, kun testi näytti plussaa. Mieskin lopetti samaan syssyyn! Pari sikaria kyllä tuprutellu, mutta sallittakoon se.... ;) Ton alkoholin kans mäkin oon ihan ehoton, vaikka tiiän ettei siitä mitään haittaa ole, jos pienen annoksen nauttii. Nyt kyllä ällöttää pelkkä hajukin niin, etten vois kuvitella ees maistavani! :x Joulupöytään ostin alkoholitonta punaviiniä, mutta jäi sekin juomatta, oli niin karseen makusta! Kivennäisvesi on HYVÄÄ!!! :p
 
Moro kaikille! Täällä sitä ollaan pääsiäisen vietossa anoppilassa edelleen, mutta oli pakko piipahtaa tänne. Mukavasti viikonloppu mennyt kyläpaikkoja (ja ruokapöytiä, röyh) kiertäessä. Huomenna sitten paluu kotiin ja arkeen.

Tervetuloa uudet mukaan, aikas mahtava joukko meitä jo onkin!
Jennika:Osta apteekista NaCl 0,9%-liuosta, se auttaa hyvin tukkoiseen nenään. Helpompi kotikonsti on kyllä nostaa sängyn päätyä kirjoilla, puhelinluetteloilla tms. 5-10cm korotus riittää hyvin. Pilko yöksi sängyn viereen lautaselle pari kuorittu asipulia, auttavat vielä paremmin tukkoiseen oloon. Kaamea haju tulee koko huusholliin, mutta sen saa aamulla tuuletettua pois ja saat nukuttua. Toimivat konstit niin äiteelle kuin lapsillekin.

Vielä viikko+päivä ultraan! Sitä odotellessa ja marjapiirakkaa popsiessa,

Bonustehtävä 19 tasan
 
ja hyvät pääsiäiset :D

Eipä omaan napaan ihmeempiä tosi hyvä olo ollut ja eilen kävin vetäseen mökillä todella reippaan sauvakävelylenkin. Teki hyvää :D Pampula möykkilee moneen otteeseen päivällä massussa( ja välillä yölläkin). Oltiin siis mökillä rankamettässä, en siis minä vaan ukko ja mun isä. Ja tietty pikkuisäntä:) Eilen tultiin illalla takasin kotiin, kun on täälläkin hommaa vaikka muille jakaa.
Minäkin allerginen siitepölylle ja vaikka mille vihanneksille. Neuvolalääkäri lupasi kirjottaa hyvät ropit jos alkaa pölyt vaivaamaan.

Mäkin menen kesäloman jälkeen pariksi päiväksi takas töihin ennen äloman alkua että saan kokonaan lomarahan, muuten saisin sen toisen puolikkaan vasta kun palaan takasin äitiysloman jälkeen..Siis jos palaan;)

Tervetuloa uudet!

fosfori ja pampula 21+0
 
Moikka kaikille!
Nämä pyhät on kyllä tosi tylsiä, milloinhan sitä oppii olemaan tekemättä mitään? Siivotakaan ei jaksais :ashamed:

Katham, meillä on siis ensi perjantaina 4d-ultra. Se on samalla rakenneultra, johon ei mennä kunnallisella ollenkaan siis. Olisivat sattuneet niin samoille viikoille keskenään, ja me kun halutaan tietää sukupuolikin, täällä päin eivät siis useinkaan suostu kertomaan kuulemma..
Perjantaina viikkoja 20+3. Niin ja 160e on tuolla Femedassa kela-korvauksen jälkeen hinta, 110 kuulostaa tosi halvalle! :O

Muutoin omaan napaan ei mitään kummaa: jos pitkiä aikoja seisoo tai touhuilee, niin tulee semmoinen tukala olo alavatsaan.. Kiristää ja tuntuu painetta. Vauvan liikkeet tuntuu hassuina muljahduksina ja nykäisyinä usean kerran päivässä :heart:
 
minuu kyllä vähän ahdistaa ku nuo likkeet on niin vähäset.. pari kertaa päivässä tuntuu pientä kuplintaa.. ei muuta liikettä.. onkohan masussa kaikki hyvin... :ashamed:
pitää yrittää olla rauhallisin mielin vielä viikkoa, sit ois se ultra.
 

Yhteistyössä