***ELOMASSUT VIIMEISEN KERRAN***

Me elokuiset odottajat:
http://elokuunmasut.suntuubi.com/?cat=1&preview=1&=Esikatsele

Meidän syntyneet pienokaiset:
http://elokuunmasut.suntuubi.com/?cat=7&preview=1&=Esikatsele

Sairaalakasseihimme pakkaamme seuraavaa:

- Neuvolakortti
- Peseytymisvälineet: shampoo, hoitoaine, suihkusaippua, dödö...
- Hammasharja + tahna
- Meikit + puhdistusaineet
- Kosteusvoide, harja, ponnareita/pinnejä
- Imetysliivit ja liivinsuojia
- Kotiutumisvaatteet itselle (+yösiteitä)
- Vauvalle kotiutumisvaatteet + tutti&tuttiketju
- Kamera + laturi/pattereita
- Kännykkä + laturi
- Rahapussi + rahaa
- Mp3 soitin tmv.
- Pientä syötävää + juotavaa
- Lukemista tm. ajanvietettä
- Rinnanlämmittimet
- Bepanthen
- Huulirasva
 
Huomenta!

Nyt se olis sitten syyskuu. Ja ilmatkin kylmeni sitten samalla. :(
Ja viimeinen kerta täällä odotuspuolella, kun meidän tarvitsee pino tehdä. :wave:

rouses, onnea pikkuisesta pojasta! :heart: :heart:

Nyt mä en enää muista mitä piti kommentoida. No, palaan myöhemmin uudestaa, sit kun tytsy ei oo sylissä.

HooÄs ja Pimatsu 2vko3vrk
 
äiti lpr, hakemus tullut ja kävin just hyväksymässä. :wave:

Varasin äsken ristiäiset tytsylle. Vietetään niitä 12.10. Niitä ennen meillä on pojan 3v synttärit, kahdet juhlat ihan peräjälkee. Tietää mulle leipomista urakalla. :/
 
Kiitoksia uudesta pinosta! Piti sitten minunkin vielä tänne tulla :) Ja kiireellä :LOL:

Onnea jälleen pienokaisista ja onnea matkaan Antsu!

Miten sinne yhteisöön pääsikään? Oliko se joku msn juttu...Siitä on varmasti ollut puhetta täällä, mutta nyt en kuolemaksenikaan muista :ashamed:
 
neitiperho
Taas on aamupäivä menny ihan vauhdilla ja sängyn pohjalta en sitten ole päässyt juuri mihinkään. No sen verran että neidillä pariin otteeseen vaihdettu vaippa ja päivävaatteet. Nyt taas nukkuu rinnalla.

Yö jälleen meni mainiosti. Neiti illalla nukahti 23 aikoihin ja heräsi puoli kolmen jälkeen syömään. Itse sitten menin nukahtamaan neidin syömisen aikaan ja herään siihen että makaan selälläni ja mikä parasta MAIDONKERÄÄJÄSTÄ MAIDOT MUN PÄÄLLÄ!!! Voi piru että kirosin. Neiti nukku tyytyväisenä vieressä ja mamma uiskenteli maidossa. Muuta kuin nostin neidin omaan sänkyyn, heitin harsoja itteni alle ja topin vex kun ei jaksanu unen pöpperössä ettiä uutta. Noh, aamulla heräsin seuraavan kerran kasin aikaan neidin huutoon. Ja jälleen, maitolammikossa. Ei sitten yöllä välähtänyt että kun en uutta toppia laita päälle, en myöskään saa liivinsuojuksia. Miehellä ainakin oli hauskaa aamulla :kieh:

No nyt tosiaan olisi hetki että voisi rynnistää suihkuun. Tukkakin koppura maidosta. Tällästä meillä :D Ainii ja pakko kertoo. Eilen kävi vyöhyketerapeutti. Ei kukaan sitten voinu kertoa ja varottaa, että lapsi siitä ei tosiaan välttis nauti. Teki niin pahaa tälle mammalle se käsittely ettei tosikaan. Iines itki ihan hulluna suurimman osan ajasta ja niin taisin itekin tehdä. En koskaan halua enää olla käsittelyn aikaan paikalla. Tosin käsittelyä ei enää välttis edes tarvita kun neitihän nukkuu kuin unelma..tosin d-tipat on tauollakin joten siksi nukkuukin.

Mutta nyt neiti mussukka omaan sänkyyn ja maidolle tuoksuva äiti suihkuun =)

Neitiperho ja iines 2vko4pvää
 
Sone
neitiperho: Se voi olla aika ikävää se käsittely.. Meillä ei ole ollut kauheesti masuvaivoja, mutta silloin kun on ollut niin teen vyöhyketerapeuttisen hieronnan jalkapohjiin tytölle, selvästi alkaa kiemurrella ja vääntää itkua, mutta ei mene aikaakaan kun vauva äheltää hirveet sinapit ja sen jälkeen on täysin tyytyväinen.

Meillä on yhtä paskomista yöt, tuntuu et vähän välii täytyy vaihtaa vaipat ja yökkäritkin kun menee läpite. Mikähän olis hyvä ratkasu, varmaan vaihtaa nuo liberot pamperseihin.. Kestovaipat varmaan päästää viel helpommin läpite?
 
Kiitos uudesta pinosta..

Täällä kärvistelen.. :headwall: :ashamed: :kieh: |O |O

Yliaikaiskontrolli ja mahdollinen käynnistys olisi keskiviikkona..

Määä ooon niiin täyyynnääää tätä odotuuuus hoooommaaaa... :kieh: :headwall: |O


On kyllä niin tasan viimenen odotus meikäläisellä..

salamatkustaja + aapeli 41+1
 
UUsi pino! kiva =)

meidän neiti on sitten huomenna jo kolme viikkoa!!kamala kun aika menee nopeaa :eek: neiti on kyllä jo ihan eri näköinen tapaus, kun sairaalassa.siitä on tullut semmoinen ihana pullaposki :D

voi,että tuo ukko on kyllä ihana,pystyy vielä tässä kuussa olla enemmän kotona, kun vasta ensi kuussa alkaa työt,nyt käy koulua kahtena päivänä viikossa niin ei tarvitse vielä kovin paljoa yksin olla kotona vauvan kanssa.tänäkin aamuna mies hoiteli vauvaa pari tuntia,niin sain itse nukuttua pidempään =) muutenkin täysillä vauvanhoidossa mukana,pessyt varmaan ihan yhtä monet kakkapyllyt kuin minäkin :)

mitenkäs muut kenellä vauva pelkällä tissimaidolla,ootteko silti tuttipulloa tarjonnut?me ollaan tuolle meidän neidille annettu muutama kerta viikossa tuttipullosta äidinmaitoa,niin osaa sitten senkin taidon ja jos tulee jotain menoa,niin pystyn itse vauvasta hyvin mielin pariksi tunniksi irtautumaan jos tarve tulisi.(esim.ensviikolla mulla hammaslääkäri ja ukko jää vauvan kanssa kotio,niin jos herää niin voi pullosta syöttää)

Tutista sairaalassa ei enää annettu tuttia käyttää,mutta kotona ollaan pari kertaa vauvalle annettu.mitenkäs muut käyttäneet tuttia vauvalla? ajateltiin,että hyvä se on sitäkin osata syödä(jos esim. kauppareissulla tulee parku,niin pystyy tuttia lykkäämään suuhun. )
tuolle meidän neidille ei kyllä kaikki tutit kelpaa,ainu ensi tutteja ei suostu syömään ollenkaan(mitä tietenkin oli mennyt ostamaan monta kappaletta :kieh: )
mutta onneksi on kuitenkin pari sellaista tuttia mitkä neidille kelpaa =)

niin ja hirveästi jaksamisia vielä odottaville!!

ajatar&vekara 2vkoa6päivää
 
neitiperho
Tutista Meilläkään sairaalassa ei suostuttu tuttiin ollenkaan. Mies sen sitten salaa mulle salakuljetti sinne. Toinen vaihtoehto tosiaan olisi ollut, että olisin antanut neidin lutkuttaa tissiä sen neljä tuntia putkeen. En siis suostunut alkaa olemaan neidin tutti. Toisinaan sitä siis meillä syödään ja aika usein nukahtaa siihen.

Pullosta Pelkällä rintamaidolla eletään, mutta myös ollaan opeteltu pullosta juomaan. Ja ihan myös vaan sen takia, että tarvittaessa jos mammalla menoa, niin ei rakkaan lapsen tarvi nälässä sen takia sentään elää.

Neiti on selkeästi meilläkin ollut taas todella tyytyväinen sen terapian jälkeen ja kakkaa taas tullut hyvin. Se vaan oli aivan hirveätä katsottavaa sivusta. En tosiaankaan suostu toiste vieressä olemaan.

Meillä tosiaan käytetty pamppersia ja kestovaippoja. Tosin harvoin tullu kummankaan vaippojen kohdalla ns. ylivuotoa vaikka isompikin kasa tavaraa vaipassa. Vähän kurjaahan se on, jos koko ajan kakkia vaatteissa.

Ja taas kutsu käy....-> :D
 
Jaksuja kaikille joiden vauva vielä odottaa syntymistään:hug:

Onnea vauvan saanneille!!! :heart:

Täällä tytöt nukkuu ja itse täs notkun koneella. Hetki omaa aikaa :) . Lastenneuvolan täti kävi juuri viimeisellä kotikäynnillä. Meillä tehdään kolme kotikäyntiä. Ensi viikolla on sitten 1 kk käynti jo neuvolassa. Samalla käyntikerralla on esikoisen 2 v tarkastus. Nyt vauvalle oli tullut painoa kymmenessä päivässä hienot 700g eli paino oli 4400g, syntymäpaino oli 3520g. Hienosti rintamaidolla kasvaa. Kaikki oli muutenkin hyvin.

ajatar Meillä vauva saa tissimaitoa pullosta silloin kun ole töissä. Yrittäjänä olen töissä 15h/viikko. Mies silloin hoitaa lapset ja pullosta onnistuu hyvin maidon tarjoaminen. Esikolla oli sama juttu ,eikä silloinkaan mitään ongelmaa. Ei myöskään imetystä moinen häirinnyt. Tutti meillä on käytössä myös. Nyt vauva alkaa sitä osata jo imeä ,kun ikää kolme viikkoa. Eilen illalla vaihdoin tisun tutiin ,kun oli ollut tisulla jo 1½ h. Hyvin tutti kelpasi ja unikin tuli sitten.

Jospa ottaisi itekin pienet päikyt.
-Poni ja vauva 3vk2pv
 
Meillä huomenna poika jo 1kk, kauhia kuin se aika menee.
Hyvin on muuten menny, mutta mutta eli mulla ei sitä maitoo ala tulemaan kun n.40ml päivässä. Onko kellään hyviä neuvoja joilla sais tuleen enemmän? Siis näitten itsestäänselvyyksien lisäksi eli juon ja syön hyvin ja pumppailen n.3h välein kun poika ei ime kun mitään ei kerta tule. Tuttelin korvikkeilla ollaan kyllä kasvettu hyvin ja se kelpaa ja pysyy sisällä eikä ole vatsavaivoja siitä toisin kun nannista, se ei sopinut meijen pojalle ollenkaan. Aikanaan kaksosille toiselle sopi ja toiselle ei.
Muutama näyttää vielä olevan odottavalla kannalla, mut parempi myöhään kun ei ollenkaan. Laiha lohtu mut kyllä se sieltä tulee kun ovat valmiita.
Onks muita jotka jo suunnittelee seuraavaa vauvaa? Mulla taas kauhia vauvakuume ja sais tuo poikakin sit melkein ikäistään seuraa jos nyt heti pian perään tekis toisen jos luoja suo.
Jaksuja vauva-arkeen kaikille ja kärsivällisyyttä vielä odottaville.
 
Täällä yksi kärvistelijä, joka tähtää seuraavaksi sitten siihen, että tehdään uusi ennätys, miten pitkään raskaus voi kestää! :LOL: Vaikka eihän tänään oo "vasta" kuin 41+2, on mulla varmaan vielä piiitkä matka uuteen kyseinalaiseen kunniaan saada tuo ennätys itselleni.

Eilen oli oikeestaan koko päivän ajan suppareita, iltapäivästä yöhön ihan tuntuvia ja miehen kanssa jo vähän ehti toivo herätä, että päästäis yöllä lähtee kohti sairaalaa mut paskat. Taas kun lähettiin nukkuu, supparit lakkas kuin seinään, vaikka siihen asti tuli 5min välein KIPEITÄ, koko selkä ja maha tulessa, parin tunnin ajan. Sanoin jo, et jospa jäisin ensi yöksi istuskelee sohvalle/nojatuoliin, kun siinä niitä suppareita riittää.

Pari viime päivää oon ollut ihan maassa, masentunut suorastaan. Tänään on sit ollut taas helppo päivä ja oikeestaan tuntuu, et mikä kiire sitä ois synnyttämään. Haluunko mä ees tätä vauvaa vielä??? Eli ajatukset menee ihan vuoristorataa... Eilen poika suostui tulee puhelimeen (ei oo aiemmin tullut), kun on ollut jo viikon mummolassa, ehkä se helpotti? Sovittiin, et ajellaan huomenna sinne miehen töiden jälkeen (2t matka) ja ke takas (miehellä vp). Mietin, et pitäisköhän sitä varuilta ottaa turvakaukalo ja vauvan kotiutumisvaatteet mukaan, JOS vaikka joku ihme siellä tapahtuis. Muuten alkaa kyllä usko loppua, että tää täältä tulee ulos muuten kuin leikkaamalla sit joskus reilusti ensi viikon puolella, kun on ensin koitettu käynnistää päivätolkulla... leikkaukseen en kyllä haluis, enkä käynnistykseenkään. Yliaikaiskontrolli on lauantaina, sen jälkeen ollaan vähän viisaampia. Vähän on alkanut hirvittää, et miten isoksi tää ehtii kasvaa, painoarvio oli la päiväksi n.4kg... ei kai ne enää kasva sitä 250g/viikko, kai se tahti on jo hidastunut??? Kaamee nälkä mulla kyllä on koko ajan... Voiko sinne kontrolliin ottaa lapsen mukaan? Ei kai ne siellä vielä suoraan rupee mitään tekee, eikö se oo periaatteessa "neuvolakäynti"? Ts. ehdin vielä sen jälkeen soitella mummolle, et tulee hakee pojan sinne hoitoon, kun jatkosta on sovittu? Vai pitäiskö miehen suoraan koittaa vaihtaa työvuoroa, et vois olla pojan kanssa silloin?

Onnea vielä uusista vauvoista, ainakin Niiskuneiti ja Rouses, taisi olla muitakin, mutta elokuun pinossa... ja kovasti tsemppiä, kuka nyt olikaan tänään lähdössä synnyttämään!!!

Mä meen jatkaa ikkunan pesua, alakerran ikkunat on pesty, yläkerran ikkunat odottavat vuoroaan. Aamulla sit neuvolaan, vaik tätsy (samoin minä!) oli viime viikolla sitä mieltä, ettei me enää nähdä.

Hemuli 41+2
 
Hemuli täällä vastailen tuolta syyskuisista vaikka tässä listassa alunperin olinkin...

Esikosta yliaikaiskontrolli oli reilu vartti käyrillä oloa ja sisätutkimus sekä ultra joten sinne ei saanut ottaa lasta mukaan,ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla.

Mulla tänään "vasta" 40+3 mutta reippaasti yli menee tämäkin,esikko syntyi 41+5 juuri tuon yliaikaiskäynnin jälkeen seuraavana pvänä itsestään onneksi.Käynnistystä oli suunniteltu sitä seuraavalle pvälle...luulen kun ronkkivat tuolta ni vähän jeesasi asiaa..
 
onnea vauvoista ! :flower:
neuvolassa kävin ja neuvolatäti sanoi että paljon on elokuun odottelijoita, joilla on pitkäksi menossa. Eli pääkaupunkiseudullakin on nyt paljon elokuun kärvistelijöitä :) vauvat ei suostu lämpöisestä kohdusta tulee kylmään syksyyn.
pe pitää soittaa yliaikaiskontrollista. ensi viikolla on vauva sylissä, konstilla millä hyvänsä.. vuokra-aika on jo loppunu ja häätö alkaa :LOL:
olishan se kiva jos suostuis ihan itse reippaasti tulemaan.. mutta en usko että itsepäisyys taittuu ennen ensi viikkoa.

p.s kolumbiassa joku raukka oli synnyttäny melkein 6 kg vauvan.. yritetäänkö rikkoa tuo ennätys? onko muita innokkaita? :LOL:
 
Jätän pikaisen merkin tänne.:)

Oma olotila tasoittunut kiitettävästi ja ruokakin on alkanut maistua :) etenkin aamuherätys on vielä vähän jäykkä mut jospa sekin siitä muuttuis sujuvammaksi.... tänään nyt iltapäivällä vaavilta lensi kaarella maidot ulos kun just olin saanut hänet syötettyä, eka tissiä ja sit nania.. inhottavan näköinen kun tuli nenästäkin ihan kunnolla tavaraa :'( tämä siis, kun syötön jälkeen laitoin hänet vaunuihin, röyhtäisi kyllä ennen sitä useamman kerran.. toiv. ei ois toistuvaa!! :|

ollaan vauvan kanssa kahden kotona kun mies lähti käymään salilla.:) aamulla teimme tunnin mittaisen vaunulenkin koko perheen voimin, ja sen jälkeen vaavi nukkui vielä puolituntia ulkona vaunuissa. tuosta ulkoilusta saatiin seuraavanlaiset ohjeet; NOIN 2vkon iässä eka päivänä 15min, toisena päivänä 30min, ja siitä eteenpäin niin kauan kuin haluaa, ja voi myös jättää ulos nukkumaan. Eetu on kyllä tosi mielellään ulkona ja nukkuu siellä hyvin; vloppunakin isomummilassa nukkui kolmisen tuntia pihalla!:)

--->
Upp3 ja Eetu 2vk 3pvä
 
Taysissa annettiin kyllä tutti heti kun sitä pyysin. Poika on koko tämän pari viikkoo syöny tuttia ihan koko ajan.

Meillä ei olla ulkoiltu vielä kun kerran sellanen vajaa puolisen tuntia, Masa kun päätti sairastua ensimmäiseen flunssaansa, neuvolasta sitten neuvoivat että ulkoilut kannattaa jättää nyt väliin. Viime yö oli aika moista kitinää, hän oli ihan tukossa :snotty: .

Ristiäisetkin on varattu, ne pidetään vasta lokakuun 19. päivä. Mun vanhempien toive, kun ne tulee sieltä saksasta asti ristiäisiin. Meillä ei ihan kauheen isot ristiäiset tule olemaan, maksimissaan 30 henkee. Ihan kotona ajateltiin pitää.

meillä masa on kyllä kova poika syömään, syö kerralla (pulloruokinnassa kun on) sellasen 100 ml ja sen annoksen vetäsee parin kolmen tunnin välein. Just kaveri sano, että sen tyttö söi parin viikon ikäsenä maksimissaan 80 ml ja ei edes noin usein :/ . Yöllä tankataan pari kertaa, vähän on vielä hakusessa toi takasin nukahtaminen omaan sänkyyn. Viime yönä vauva nukkukin sitten mun ja miehen välissä kun alan olemaan ite aikas väsyny |O , itse asiassa TODELLA väsynyt |O . Johtuu varmasti osaksi nosta mun särkylääkkeistä, niissä kun toi väsyttävä vaikutus. vauva päättää välillä yöllä tunninkin valvoo syötön jälkeen |O . isyysloma kun alkaa, niin mies lupas sit heräillä :)

ehkä nyt kysyn tosi tyhmän kyssärin, mutta jatkuuko meidän jutut nyt sitten jossain muualla ja missä? nyt kun melkein kaikki ollaan lisäännytty.

nyt masa vaatii jotain :)

jaksamisia kaikille

salah ja masa 2 vko ja 2 vrk
 
Tervehdys!

Kertookaahan viisaammat että minkä ikäisenä vauvaa voi alkaa pitämään sitterissä? Toisaalta olen kuullut, että alle 3kk ei saisi pitää sitterissä, ja toisten mielestä taas jo vastasyntynyttäkin voi sitterissä pitää.
Meillä poitsu on huomenna jo 4 viikkonen, eikä viihdy hetkeäkään lattialla, joten ajattelin että sitteristä voisi olla helpotusta arkeen.

Tutista täällä on ainakin ollut puhetta. Meidän poitsu syö kyllä tuttia, mutta hänellä on kyllä vielä suuria vaikeuksia pitää tuttia itse suussaan, hyvin helposti se vaan lipsahtaa suusta pois.
Tutti otettiin käyttöön heti kun kotiuduttiin, koska poitsu oli kova laittamaan peukaloa suuhun ja itse olen sitä mieltä, että mieluummin tutti kun peukalo.

Ruusulainen ja poitsu
 
Ruusulainen: Meillä ainakin typy sitterissä vaikka vasta 1vko ikää, typy on niin pieni ja sitteri niin iso että ei ole millään tavalla istuma-asennossa siinä. Eli melkein sama kun sängyssä köllöttelis....

Sit pikaseen apua, Cuplaton vai Rela-tipat??
 
Hei!

Olen esikoistani odottava tuleva isä. Halusin vain jakaa fiiliksiä täältä meiltä. Meillä viikkoja takana nyt 40+6, eikä vauvaa vielä kuulu. Jotain tuntemuksia alaselässä, mutta supistukset ovat harvinaisia. Tämä on aika hermostuttavaa odotella vain kotona ja toisaalta olla valmiustilassa 24/7. Lohduttaudun sillä, että vaimollani on varmasti vielä vaikeampaa.

 
Tänään käytiin ekan kerran neuvolassa, kun minun piti käydä poistattamassa hakaset mahasta ja samalla sitten poikakin käytiin läpi. Kaikki oli niin kuin pitikin ja painoa oli tullut 4 päivässä 115 grammaa lisää. Mun haavakin näytti ihan hyvältä, mutta kun kotiin pääsin, niin huomasin, että se oli auennut toisesta päästä ja piti laittaa mies apteekkireissulle hakemaan haavateippiä, nyt sitten toivotaan että haava menisi kunnolla kiinni. Ei tuo onneksi ole kuin tuo pintaläskit auki, ei haavasta edes mitään vuotanut.

Tutti meillä otettiin heti kotona käyttöön, sillä meilläkin meni peukalo jo laitoksella suuhun.

Sitterissäkin ollaan jo istuttu, tuon sitterin kun saa ihan makuuasentoon.

Ristäispäiväkin sovittiin tänään ja ne pidetään jo 28.9,, koska mun vanhemmat lähtevät sen jälkeen pariksi kuukaudeksi etelään lomalle ja saadaanpahan ne pois alta.

Raskauskiloista sen verran, että tänään kävin vaa'alla ja kilo on enää jäljellä.

shihtzu + pikkumies 1vko
 
Kiitos uudesta pinosta!!! Jee kohta päästään vauvapuolelle kaikki :D :D

Sitteri meillä ainakin on sellanen mikä on aika pystyssä, mutta vauva niiku on lantiovöiden varassa siinä (hyvin taas selitetty) ja ohjeissa sanotaan et 14vrk-6kk saa olla siinä!!

Tutti ois ihan kiva mut ei suostu syömään.. ja mein sairaalassa kyllä annetaan tutti, vaikka se on imetys ystävällinen ym.!! pitäs varmaan ostaa joku erilainen tutu, ku rauhottus varmaan yölläkin paremmin sinne omaan sänkyyn jos osais tuttii imee!!

Pullo en oo kokeillu pullosta antaa (tai sai sillo sairaalas pari kertaa) mutta pitäs varmaan vähä treenailla, ku kyllä haluisin imettää, mutta haluisin kyllä joskus käyä ehkä jossain ilman vauvaa.. mut pitäs varmaan pumppailla sitä maitookii..

Vähänkö on kyllä ihanaa tää vauva elämä :heart: . Mutta alkaa ahistaa nuo ilmat ku vettä vettä ja vettä :kieh:

Missä vaiheessa uskaltasitte lähtee ihan yökylä reissuun?? ku meillä noita sukulaisia asuu helsingissä päin ja kun kesällä ei sinne päästy lähtee ni nyt haluttas mennä, mutta onko järkee nyt syksy
Koodi:
flunssien ym. aikaan lähtee kylään yöksi?? siellä on koululainen ja äiti on päiväkodissa töissä.. että pöpöjä varmaan ois.. tosin imetyshän kyllä suojaa.. hmm..

nyt herkku kaapille.. mie en varmaan laihdu koskaan.. siis herkut maistuu ihan liikaa, kiitos ton ällön ilman, ku voi lähtee mihinkään.. pelottaa vaan oikeesti et en laihdu.. tälläsex patongix en kyl meinaa jäädä.. pakko ottaa itteesä niskasta kiinni..vaikka huomenna ;)  :whistle: 

äiti lpr ja nöppönen 2vk 1pv
 
Paterille ja vaimolle tsemppiä viime metreille!! Meillä vaavi synty rv 41+5 ja tiedän kyllä että koville ottaa!! mies hyppi seinille viimeset pari viikkoa siinä missä miekin, mutta nyt on palkittu kaikki hermoilu ja odottaminen :heart:

Ei ole teilläkään enä pitkä aika odottaa!!
 

Yhteistyössä