***ELOMASSUT VIIMEISEN KERRAN***

Moikka!

Hyvin nukuttu yö takana! Poju nukkui ekaa yötä omassa sängyssä kun mies sai tuohon keittiön ja olkkarin oviaukkoon naulattua levyn portiksi ettei kissat pääse olkkariin jossa nukumme. Ei se kissaverkko oikein toiminut kun nuo on vielä niin pentuja että ihan vaan leikkiessään öisin täällä häiriköivät ja joka paikassa pomppivat, jopa vauvan sängyn päällä. Poju oli tähän asti nukkunut siksi turvallisuussyistä mun ja miehen välissä ja vähän oltiin huolissaan että miten hän omaan sänkyyn oikein sitten sopeutuu. Hienosti meni! Poju nukahti illalla 22:30 mun viereen ja nostin hänet sänkyyn. Syömään heräsi yöllä 1 ja 4 aikaan ja nukahti ongelmitta omaan sänkyyn uudestaan. Sitten 7 aikaan heräsi yöuniltaan eikä enää nukkunut. En tiedä oliko vaikutusta sillä kun laitoin hänelle kaveriksi sänkyyn yhden mun maitoisen "likaisen" paidan että olisi tuttu äidin tuoksu siellä...

Tutista... Me saatiin TYKSistä tutti kun poika joutui lisämaitoa syömään pullosta ja imemisvimma oli mahdoton kun pullosta tuli maito niin helpolla. Nyt kotona hän on tuttia syönyt ja halunnut silloin jos on pullosta ruokittu, mutta jos on tissillä ollut niin ei halua. Nukahtaessaan joskus imee hetken tuttia mutta sylkäisee sen pois kun nukkuu eikä siis tutti suussa halua nukkua. En viitsi sitä tyrkyttääkään kun ei hän sormiaankaan imeskele. Ja onhan se helpompaa kun on yksi asia vähemmän vieroitettavaa sitten tulevaisuudessa jos ei tutilla niin suurta merkitystä hänelle ole =)

Ja onnea taas vauvautuneille ja voimia kärvistelijöille! :heart:

terv. Jennika1983 ja poika 1vko 3vrk
 
joku mainitsi rintarepusta, mikä reppu sopii ihan näin pienellekkin? Olen koittanu netistäki kattella, mut en o päässy selvyyteen. Oli babybjörn, mut sit jollain saitilla sanottiin ettei ole hyvä jos jalat roikkuu suoraan alaspäin. Ne mis ei roiku sopi vasta sit jotain 5kk iästä eteenpäin.
 
neitiperho
Rintarepusta En olekaan kuullut tuota ettei jalat saisi roikkua lapsella. Mulla siis babybjörnin rintareppu, ei hirveemmin olla käytetty, mutta ohjeissa juurikin maininta, kuinka siinä myös hyvä niskatuki vastasyntyneitä/pieniä lapsia ajatellen. Tämän saa käännettyä pois sitten kun lapsi jo kannattelee itse päätään.

Onkohan Salamatkustaja nyt vauvan haku reissulla. Ei nyt ole mitään ainakaan itsestään ilmoittanut eikä ole mesessäkään näkynyt. Eikä enää montaa odottajaa muutenkaan ole jäljellä. Onnea siis vauvautuneet ja vielä pieni hetki odottajat. Kohta se on ohi, tsemppiä hirmuisesti!!!!!!!!

Tänään neidille tulee ikää 3vkoa. Kyllä aika juoksee vauhdilla nykyään. Edelleen yöt ja päivät menee hienosti. Tyttö on siis todella kiltti lapsi ollut. Ei todellakaan voi valittaa. Viime yönäkin taas nukuttiin 22.30-5.00 välinen aika, syötiin ja taas neiti nukkui 6-8.30 ajan. Sen jälkeen tosin tyytyväisenä äitin vieressä tillitti kattoa ja höpötteli omiaan. Sain siis vielä ihan rauhassa olla ysiin asti, jolloin isukki tulikin kotiin töistä.

Mutta nyt neiti taas tosiaan päikkäreillä, joten tämä mamma ampaisee imuroimaan ennen kuin suuri suinen ihana äitini tulee tänne. Sillä kun tapana aina mainita jos ei ole imuroitu, jos kämppä hiemankin epäsiisti...sitten alkaa voivottelu että kuinka hänen täytyy tulla siivoamaan kun en itse siihen kykene näköään. Ai miten niin rasittavaa..Ihana äiti on, mutta tosiaan ei osaa sitten yhtään miettiä mitä suustaan laukoo. Ymmärrän siis todella teitä, joilla ajoittain rasittavat vanhemmat.
Mutta nyt heippa!! :wave:
 
Hei kaikki vauvautuneet ja nekin ketkä vielä odottelevat :)

Meillä meni suht hyvin viime yö. Poika nukahti puol yhentoista maissa, heräs syömään kahen maissa, sitten heräs viideltä mutta rauhottu tutilla ja nukku puol kuuteen jolloin olikin sitten noustava ylös kun esikoinen meni kasiin kouluun ja haluaa että herätetään hyvissä ajoin. Joten viime yö meni yhdellä syötöllä :)

ilta olikin taas eri asia, jokin pistää pikkusen kärttysex iltasin. Mikään asento ei ollu hyvä eilen illalla ja parisen tuntia sitä harmitti. Sama on kyllä jatkunu tänäänkin, ollu kauheen itkunen ja sylikään ei ole ollu hyvä paikka :( , tulee itelle sellanen olo ettei osaa hoitaa pikkusta sillain kun pitäs, ei osaa auttaa kun toisella on huono olla :( .

Nyt on se pahin väsymys menny ohi, elimistö varmaan alkaa tottuun tähän vauvan kanssa heräilyyn. Nyt vaan sain mieheltä flunssan riesaksi :snotty: , mutta nyt saa sentään lääkitä itseään :) .

Pakko sanoa että vaikka olen ollu tosi väsynyt ja vauva kränänen niin on tää kyllä ihanaa aikaa, en vaihtais mihinkään, ja kyllä aion vielä sen kolmannenkin tehdä.

Hyvää vointia taas kaikille :wave:

salah ja masa 2 vko + 5 vrk
 
Onnea uusille vaaveille!!!!

Ja tsemit kärvistelijöille!!!

Kolmas lapsi, meille ei tule kolmatta.. ainakin tooosi suuri ihme jos meistä jompikumpi sitä ehdottaa joskus.. raskaus aika oli meille molemmille henkisesti tosi rankkaa ja mie en haluu enää kolmatta kertaa mennä kokeilee mitä pahaa miulle sattuu synnytyksen jälkeen :( että tälläset mietteet meillä siitä..



Viime yö meni aika kivasti, ja neiti nukku jopa 3h putkeen :D :D ja vielä kaksi kertaa ja miehän oon ollu super ahkera koko päivän sen johdosta!!!

pään kohottaminen, onnistuu meilläkin, ollu aika napakka tyttönen, ihan niiku isoveikkakin!! hymyjä tulee myös, mutta en oo ihan varma et onko ne kaikki nyt ollu niin tarkotuksellisia, sulosia kyllä :heart: :heart: Ja äänen neiti nauro kerran, unissaan, mutta vitsi että oli vallottava ääni =) noita siis odotellessa!!!

kohta pitää lähtee tunnustaa isyyttä, ja meillä kanssa sano et mitä jos en tunnustakaan =) , mutta enpä usko että voi olla tunnustamatta :D Kyllä nuo miehet on sitten vitsikkäitä :eek:

mutta nyt pitää lähtee herättelee neitii ja isiä

äiti lpr ja nöppöskä 2vk ja 4pv
 
Heips!

Mulla oli eilen oikein kunnon v*tutus päivä. Tai alko vasta iltapäivällä kun tultiin kotiin pojan ja tytsyn kanssa. Esikko alko heti tehee pahojaa, mulla siivoomista, ruoan laittoa, tissittelyä, pyykin pesua, esikon sotkujen siivoomista, tytsyn kantamista mistä mun selkä alkaa kohta sano sopimuksensa irti.
Miehelle sit sanoin sen tullessa töistä, että oon niin väsyny tollasiin päiviin, niin tokas, että "tehän ootte vasta iltapäivästä ollu kotona, miten voit noin hermona olla?!" :eek: Siitähän mä sit ilahduin ja painuin puoleks tunniks suihkuu vollottamaa yksiksee. Tuli sellanen fiilis, et yhtään kukaa ei tässä taloudessa arvosta mua tai mun tunteita. Ja jokainen vaatii jotain ja kellekkään ei riitä aikaa tarpeeks. Ei edes itselle.
Sit päätin et mies saa KOKO illan molempia lapsia ja mä en osallistu siihen ollenkaa. Niin se sit joutu tekemään ja kyllä huomas, että alko silläkin pinna kiristyy vajaan parin tunnin jälkee. Ja se ei sentää ku ollu lasten kanssa. Mulla on päivisin siihen lisäks vielä nää kaikki kotihommat!
Käytiin nukkumaanki riidoissa. Aamulla soitti ja oli pahoillaan illasta. Käski jättää kaikki kotityöt tekemättä ja meinas tänään viedä mut syömään tai sidukalle johonki illalla jos saa äitinsä tänne lasten kanssa siks aikaa. Ei kyllä yhtää kiinnostais lähteä, mut pakko varmaan, että saan hetken hengähtää ja olla miehen kanssa kahestaan.

Ton eilisen jälkee osaan kuvitella miltä tuntuu äideiltä, joille iskee synnytyksen jälkeinen masennus. Tuntu ihan sellaselta, et aloin jo pelkäämää, et ei helvata nyt enää sellasta tähän kiitos.

Tänää ollu vähän helpompi päivä. Poika makoili vauvan kanssa lattialla, silitteli ja sano: "niin kauniit silmät." :heart:

Josko tää tästä joskus kuukausien päästä helpottais.

Kolmatta lasta ei ainakaan tällä hetkellä haluta kumpikaan. Mutta tiedän, että ainakin mulle tulee viimeistään parin kolmen vuoden päästä kauhee vauvakuume ja sit alan mieheltä sitä kolmosta vongata. :D

Nyt pitää mennä pojun kaa leikkimää, ku tytsy nukahti hetkeks omaa sänkyysä. :wave:

HooÄs ja Pimatsu huomena jo 3vkoa
 
Vilma76: Itellä on odottamassa Babyidean Manduca kantoreppu, jota voi käyttää vastasyntyneestä melkein pikkulapsi-ikään. En tiedä, miten hyvä käytännössä, mutta kovasti kehuttu on...Jospa pääsis vain kokeilemaan jo :)

Yhtenä ollaan edelleen :headwall:

HooÄs: Kyllä miehes pian alkaa tajuta tilanteesi. Meillä varmaan iha samanlaista oli kuin toinen lapsi tuli, paitsi riidoissa emme koskaan ole petille menneet, aina sovittu ja mulle tulee heti itku, jos riidellään ja sitten tulee sovintokin. Ymmärrän nuo sun tunteesi, mutta alkaa tilanne varmaan ajan päälle tasaantumaan ja rutinoitumaan. Hyvä, että mies saa tosiaan välillä kokeilla yksin lasten kanssa oloa, niin tietää miten rankka äidin tehtävä voi olla, vaikka kuten totesit, on sitten kyllä vielä enemmän kuin on kotihommatkin päälle. Toivottavasti saitte tai saatte asiasta puhuttua ja kaikki kääntyy parhain päin. ;)
 
Täällä ei mitään uutta, masuvaivat hieman vaivaavat, mutta poika nukkuu kyllä hyvin 2-4 tuntia kerrallaan, mutta nukahtaminen on hieman hankalampaa, ei millään meinaa nukahtaa.

Ulkoilemaan ei olla oikein päästy, eilen käytiin kaupassa, mutta vaunuttelut ovat meillä vielä edessä, sillä tuo minun sektiohaavani ei ole parantunut ihan niin kuin pitäisi. Maanantaina kävin poistattamassa hakaset ja terveydenhoitaja ei laittanut mitään tukiteippejä tuohon haavaan, kun se näytti niin hyvältä ja tietysti se sitten aukesi toisesta reunasta ja piti itse teipata se. Nyt tuo haava on molemmilta puolilta hieman kipeä, toiselta puolelta pinnalta ja toiselta puolelta on ilmeisesti jokunen tikki revennyt syvemmältä. Kaveri tulee tänään käymään ja hän kun on sairaanhoitaja niin vilkaisee samalla tuota minun haavaani.
Toivon vaan, että tuo paranisi ihan itsestään, eikä tarvitsisi lääkärissä käydä, ei tuo ainakaan tulehtunut ole, joten toivossa on hyvä elää.

Meillä poika viihtyy sitterissä todella hyvin ja viihtyy muutenkin itsekseen hyvin, ei tarvitse koko ajan sylissä kantaa, joka on ihan hyvä asia.

shihtzu + pikkumies 1vko 4pv
 
Onnea uusille vauvoille! Kiva lueskella kuulumisianne, vaikka harvemmin ehdin itse kirjautua ja laittaa juttua tänne:)

Meidän tyttö on jo kuukauden täyttänyt ja erittäin virkeä neito:) Suurimman osan päivästä valvoo ja katselee suurilla silmillään. Syö edelleen tunnin välein päivisin, yöllä nukkuu sellaista muutaman tunnin pätkää, mikä on tosi hyvin mun mielestä. Me nukutaan neidin kanssa edelleen olkkarin sohvalla vierekkäin, koska esikoinen heräilee vauvan ähinään. Musta olisi hyvä ratkaisu, jos mies suostuisi siirtämään meidän sängyn olohuoneeseen niin että esikoinen saisi makuuhuoneen. Sinne saisi sitten myös leikkitilaa. Mutta mies ei suostu tuohon järjestelyyn, ja mua harmittaa, koska mun selkä on kipeä sohvalla nukkumisesta. Äh! Pinnasänky on hieman turha kapistus ollut;kertaakaan ei tyttö siinä ole vielä nukkunut, mutta olen muutaman kerran hänet sinne laskenut turvaan esikoiselta, jos on pitänyt vaikka vessassa käydä. Sitterissä tyttö viihtyy jos itse istun vieressä ja keinutan:)

Esikoinen on ollut ihana, käy silittelemässä ja suukottelemassa pikkusiskoaan aina välillä ja yrittää tarjota omaa tuttiaan. Saa sitä kyllä vahtiakin, viimeksi tänään yritti kalauttaa pikkuista spagettikauhalla! Sisarusrakkautta... Esikoisen nukuttaminen on vähän haastavaa; makaan jatkettavassa sängyssä vauva toisessa ja poika toisessa kainalossa, usein vauvalla tissi suussa, ja laulan tuu tuu tupakkirullaa:) :heart:

Minä muuten liputan kantoliinan puolesta! Meillä on ihan ehdoton. Vauva vaistoaa heti jos poistun hänen läheltään, joten on sylissä oikeastaan koko ajan. Saa kädet vapaaksi eikä selkä tule kipeäksi. Ainoa haittapuoli tuossa liinassa kantamisessa ehkä on, että vauva söisi sitten koko ajan, kun tissi on lähellä;) Esim kaupassa sai huutokohtauksen, kun mun tisseistä herahti maitoa ja ilmeisesti haistoi sen ja tuli nälkäiseksi. Piti mennä autoon syöttämään:) Neiti on myös vähän kärsinyt masukivuista, siihenkin liinassa olo auttaa kun saa olla pystyasennossa.

Tuttia tyttö ei suostunut syömään ennen kuin kolmen viikon ikäisenä. Meillä tutti on ollut avuksi, koska tytöllä on kova imemisen tarve, ja esimerkiksi yöllä oli vaikeaa kun tyttö halusi imeä mutta ei jaksanut syödä kuitenkaan koko ajan. Yöt rauhoittui kun oppi imemään tuttia. Esikoiselle tutti annettiin jo laitoksella kun oli niin itkuinen. Ja hänellä siis vieläkin tutit, kaksivuotiaaksi saa mun puolesta huoletta niitä lussuttaa, kun sitten niistä voi olla jo hampaille haittaa.

Mulla on maito riittänyt hyvin, tai ainakaan tyttö ei ole kertaakaan syönyt molempia tissejä kerralla tyhjiksi, vaan vähäsen toisesta ja sitten ähkyy ja röyhtäilee masu täynnä. Olen huomannut että sitä maitoa tulee tosi kovalla paineella, jos vauva päästää irti kesken syönnin niin ruiskuu sitä hänen naamalleen ja kaikkialle! Myös liivinsuojuksia menee aika paljon kun maidot tulee läpi monta kertaa päivässä(kestosuojia, joissa kosteussulku).

Kolmatta lasta ei meille tule, ollaan niin keskusteltu.. tuntuu kivalta nyt tämä perhekoko.

Mulla muuten jälkivuoto jatkuu yhä, synnytyksestä on melkein viisi viikkoa. Mutta edellisellä kerralla oli sama juttu eli vielä jälkitarkastuksessa oli. Välillä kyllästyttää kun on niin likainen olo; vuotaa tissit ja joka paikka! Yäk.

jaksamisia kaikille tasapuolisesti, vauva-arkea viettäville ja sitä vielä odottaville!

Vib ja Hilda-tyttönen
 
Onnea taas vauvautuneille!!! :hug: :flower: :heart: Ja tsemppiä kärvistelijöille!! :hug:

Me tultiin hetki sitten neuvolasta.. neidillä oli toinen neuvolakerta vasta ja samalla oli isoveljen 1,5v.neuvola. Ihan hyvin oli kaikki ja neiti oli kasvanut rintamaidollaa ihan hyvin, vaikka sitä oon turhaan ressaillut!! Pituutta oli tullut reilu 3cm lisää, eli nyt on 53,3cm pitkä. Ja painoa oli tullut kolmessa viikossa 780g, eli nyt painoa yht. 3960g. Ei liian iso tuo neitokainen, mut kuitenkin käyillä kasvu oli mennyt tasaisesti ylöspäin, hyvä hyvä! :) Napasieni oli alkanut taas kasvaa, siihen laitettiin jotain kuivattavaa ainetta. Näkö ja kuulo testattiin ja kaikki oli ok. Seuraavaksi onkin sitten lääkärineuvola sekä mulla että vauvalla! :) Kurjaa vaan, ku täällä on mieslääkäri, ni ei paljon innostas mennä sinne jälkitarkastukseen.. :whistle: '

Vib, minkä ikäinen teillä on esikoinen? Meillä isoveli (1v7kk) on just samallainen, eli hän hoivailee vauvaa.. haluaa ottaa hänet syliin, silittelee ja halailee.. niin suloista.. :heart: Mustasukkaisuutta ei oo ainakaa toistaiseksi ilmennyt lainkaan, mikä on kyllä helpotus!

Huoh.. me jumitetaan edelleen sisällä ku ei oo vieläkään kaksostenrattaita. Tilasin viime viikolla saksasta kaverin kanssa X-adventure Twinco-merkkiset rattaat, toivottavasti ne tulevat pian niin pääsee kunnolla ulkoilemaan ja lenkkeilemään :)

Kuin virkeitä muuten teidän n.1kk ikäiset vauvelit ovat? Meillä tuo tyttö on vielä tosi uninen, vaikka ikää on jo yli 5vkoa. Saattaa olla vain pari tuntia päivässä hereillä (yleensä tunti kerrallaan) ja muullon nukkuu ja syö! Ihan ihmetyttää että miten hän on vielä niin väsynyt? :eek: En tiiä vaikuttaako sitten se, että hän syntyi 2vkoa etuajassa, eli periaatteessa ikää ois nyt vasta 3 vkoa. En hoksannu neuvolassa kysyä asiasta...

Kolmannesta lapsesta
on ollut puhetta: Me toivotaan vielä monta lasta.. on nämä vaan niin ihania.. :heart: Vaikka ei se raskaana olo aina mitää herkkua oo, puhumattakaa synnytyksestä, mut onneks ne vaivat tuppaa unohtua äkkiä ja kohta on taas vauvakuume ;)


Annilia & Nuppu 5vkoa+4pv
 
Heippa!

Meillä neitonen nyt 3viikkoa ja 2päivää vanha ja on jo ihan hirmuinen mönkimään sängyssään.välillä löytyy ihan eri kohdasta sänkyään,mihin hänet on jättänyt.(lähinnä potkii itseään sängynpäätyä kohti ) =)
hymystä en ole vielä varma,että onko tiedostettua hymyä tullut.kyllä suu välillä kääntyy niin kauniiseen hymyyn tytön tuijotellassa kasvoja,mutta mistä sitä voi tietää,että onko se ihan ihkaoikea hymy? =) no,eiköhän sen pian huomaa,että onko ne niitä oikeita hymyjä!

pään kannattelusta meillä myös neiti nostelee päätään tosi terhakasti sylissä ollessaan. mahalleen tytsä ei vielä kauheasti viihdy,joten lähinnä tota päännostelua vielä tulee treenattua vain sylitellessä.

nyt neiti heräsi.myöhemmin lisää...---->
 
heippa vielä

Laitoi pojan nukkuun pinnikseen päikkäreille, kun eihän se tykännyt nukkua parvekkeella. Siellä se sitten nukkui kaksi tuntia aivan sikeetä unta. Sen jälkeen söi ja oli tosi tyytyväinen. Jälleen jaksoi naureskella ja tuijotella pari tuntia isoveikkaa ja äitiä, sitten vaunuihin ja lenkille ja nyt nukkuu partsilla tunnin lenkin jälkeen. Kivi tippui sydämeltä, kun mä jo ajattelin että tästä ei tuu mitään kun nyt oltu tosiaan pari päivää tosi kränäsiä ja syötykin pieniä tilkkoja tunnin tai jopa puolen tunnin välein.

Miehistä on pakko kyllä sen verran sanoa, että meillä kun tämä on ensimäinen miehelle, niin ei olla kyllä vaippoja kotona vaihdeltu kaiketi ensimmäistäkään. Eikä ainuttakaan yösyöttöö ole syötetty. Nyt mies jää isyyslomalle maanantaina ja sanoin sille että se on sitten todellakin isyysloma, eikä mikään muu. Senhän takia sen loman saa että tollanen pötkylä syntyy :) . Ärsyttää myös se että kun se tulee töistä niin sitä väsyttää ja kaikkee muuta, en jaksais kuunnella kun itse on (varsinkin muutama yö takaperin) valvonu vauvan kanssa yöllä ja kattellu kun toinen nukkua tuhisee vieressä. Että näin. Muuten annan kyllä kaikesta tuesta ja muustakin täydet pisteet miehelle. En milläänolis sairaalassa jaksanu ilman sitä joka päivästä tsemppausta mieheltä. Ja kyllä siitä kotonakin on apua ollu ;)

nyt syömään

salah ja masa 2 vko + 5 vrk
 
kiitos Triinu lohdutuksesta! Jospa se särky olis jonkun hurjan hormonimyrskyn aiheuttama ja synnytys pian käynnistyisi :)
Kyllä se on rankkaa miehellekin tämä odottelu, Pater. Sen olen huomannu, että oma mies on muutenkin niin kärsimätön, että välillä sillä on pahempaa kuin minulla. Ja aina kun vastaa puheluun, niin selitys "vielä odotellaan, eiköhän se sieltä kohta tule" kuuluu joka kerta. Mut en olis kyllä ilman miehen tukea jaksanu tätä raskausaikaa, suuri kiitos hänelle. Vaikka välillä ärsyttää aivan suunnattomasti, mut ohi se tunne onneksi aina menee.. :p

huomenna sitten soitellaan yliaikaiskontrolliaikaa.. jotain ohjelmaa luvassa ensi viikolle :)
 
Kärvistelijä ilmoittautuu. Yhdessä läjässä edelleen.. Lähdetään miehen, anopin ja apin kanssa syömään hyvään pihvipaikkaan...Minä tahon SYNNYTTÄMÄÄN ENS YÖNÄ TAIKKA HUOMENNA. Pliis jooko? Muuten olot ihan jees eikä valittamista, mutta minen tykkää noita öitä enää valvoa tämän mahan kanssa.. noh, eipähän tuo varmaan tuu ennen ku tahtoo tuolta pihalle :kieh:

Aamulla olis neuvola ja olin niin toiveissani ettei tarvis mennä enää..mutta jälleen taitaa tämä mamma seistä uskollisena nlakortti kädessä tädin oven takana :LOL:

Elo-onni ja Jyry 41 (41+4)
 
Ei auta muuta kuin jatkaa elämää kuin ennenkin...Eilen oli vieraita, tänään on kyläilty...mukava saada jotain muuta ajattelemista ikäänkuin synnyttämään ei olis menossakaan lähiaikoina. Tuntuu tämä odottaminen niin pitkältä muuten :whistle:
 
tympäsee. tää päivä oli ihan p.sk.. :kieh:

toivottavasti huominen ois parempi tai syntys tää vauveli.

Huomena onki neuvola.

kolomannesta lapsesta ootte puhuneet. tää on meän kolomas ja vähään aikaan ei tuu enempiä josko koskaan. Sen aika näyttää, mut nyt mä haluun olla välil "oma itteni" ja käyttää "omia" vaatteita jne. Raskaus ei oikein vissin sovi mulle :/ .

tuiccu edelleen 40+5
 
Poikanen on siis tullut maailmaan 31.8. klo 4.56 kiirellisellä hätäsektiolla 47:n tunnin synnytyksen jälkeen. Pituutta 51 ja paino 3485. Kokemus oli erittäin traumaattinen ja olen erittäin pettynyt henkilökunnan toimintaan.

Vedet siis menivät ja poltot alkoivat mutta "ei tarpeeksi", koska kohdunsuu ei lähtenyt aukeamaan. Tableteilla kovemmat poltot mutta ei auennut, 45 tuntia sellaista helvettiä että itken vieläkin jos ajattelen. Auki 2cm ja pääsin ilokaasulle, ei apua, sitten epiduraali, auttoi, 1,5 tuntia pöydällä ja tuli istukan pala ulos, vauvan sydänkäyrä hiipui ja hälytti 4 kertaa, leikkaussaliin ja terve poika ulos. Istukka oli repaleinen ja kalkkeutunut.

Kaikki ei siis aina mene ihan kirjojen mukaan, mun tissitkään ei ole imukelpoiset, nännit liika matalat, lypsän ja annan pulloa. Kamalaa pettymystä koko homma, masentaa ihan liikaa. Onneksi päästiin jo kotiin rauhallisempiin oloihin. Maha on erittäin kipeä ja itkua piisaa.
Ei ikinä enää.
 
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille. :heart:

Minulla ei ole koskaan ollu aikasemmin synnytyksen jälkeen näin kipee selkä ku nyt. Oli tuo vauva niin iso ja kaikki mitä kerty niin tuli tuohon eteen et selkä oli tosi notkollaan.
No tänä aamuna ku nousin niin kuulu paukahus ja rutinaa ja tunsi ku selkä ja lonkat oikeen loksahti paikoilleen ja kipu hävis :eek:
 
Huomenta!

Edelleen yhtenä :kieh:

Möyrylit Tiesikkö ennakkoon et vauva on iso? Sullahan meni muistaakseni ylilasketunajan? Ite tässä pohiskelen ku painoarvio on tehty ja alle nelikiloinen pitäs olla, mut mitä enempi päiviä kuluu sitä enempi huolettaa vauvan koko... Itellä oli edellinen 4790g, synty 40+3. Lääkäri sano mulle et vauvat ei "kasva" enää niin hurjasti lasketunajan jälekeen.

tuiccu :headwall: 40+6
 
eccu onnea vauvasta ja ehkä tällä hetkellä tyhmän kuuloinen neuvo kun käyt neuvolassa niin suosittelisin keskustelemaan neuvolantätin kans tuosta pieleen menneestä synnytyksestä neuvolan täti voi järjestää ajan jonnekkin missä saat käydä läpi tuon synnytyksen ettei siitä jää pelkotiloja vaikuttaa kuitenkin sinun ja vauvan tilanteeseen
 
tuiccu Tiesin että on isompi ku edelliset mutta en ihan noin isokasi osannu odottaa. Tosin terkka sano että oli itse ajatellu että on vielä isompi. Synty 41+2.
Meillä aikasemmat lapset
3630g 49cm rv 40
4220g 52cm rv 41
4090g 53cm rv 40+4
4130g ja 53,5cm rv 41
ja tämä nuoron 4630g 53cm rv 41+2

mut mä olin nyt jotenki ihan erinmallinen ku aikasemmin.
 
Eccu, lämpimät onnittelut pojan syntymän johdosta ja paljon voimia!!! :hug:
Minäkin suosittelen juttelemaan tuosta vaikeasta synnytyksestä neuvolasta, jos saisit sitä kautta jotain apua, että saisit purkaa kokemustasi. Varmasti oli todella rankka kokemus, en osaa itse edes kuvitella miltä tuntuisi kärvistellä noin kamalan kauan supistuskivuissa, ku tuntikin tuntui sillon pitkältä ajalta.. :eek: :hug: :hug:

Meillä neiti sai äsken taas jpnkun ihme kitinä/itkukohtauksen.. selkeästi oli väsynyt, mut ku vaunuihin laitto niin huuto alkoi.. tissiä ei huolinut, pullosta joi parikymmentä milliä. Sitten kantelin häntä sylissä, ni pikkuhiljaa reppana nukahti siihen.. Mitä lie nuo itkuilut, epäilen kyllä massukipuja.. :| Toivottavasti ei oo jatkuvaa...

Annilia&Nuppu 5vkoa+5pv
 

Yhteistyössä