***ELOMASSUT VIIMEISEN KERRAN***

neitiperho
Jahas, josko taas yrittäis miettiä mitä pitikään kommentoida.

Pään kannattelusta meillä neiti kannatellut päätään alusta lähtien. Olkapäällä ollessaan kattelee ympärilleen jatkuvasti pää pystyssä ja silmät suurena. Neuvolassa olikin sitä mieltä, että ikäisekseen on todella virkeän ja vanhemman oloinen. Oon vähän epäillytkin, että ultrassa aina neiti oli vähän vanhempi kuin LA oli, joten saattoi ns. ollakin yliaikainen josta tuo vanhemman oloinen johtuu.
Muutenkin virkeydestä joku kyseli. Kun hereillä ollaan niin sitten tosiaan on hereillä. Tillittää tosiaan jatkuvasti ja usein 2-4 tuntiin kerrallaan. Joten pitkiäkin aikoja hereillä usein on ja siis päiväsaikaan. Yöllä vaan syödään, eikä höpötellä mitään ylimääräisiä. Paremmin sitten on nukahtanutkin heti syömisen jälkeen ja osittain siitä johtuen ollaan varmaan hyvä rytmi myös saatu.

Aamulla vähän nauratti kun heräsin siihen, että neiti hitusen päästi ääntä sängystään ja olin kuin haukka heti pystyssä. No, neiti olikin vaan unissaan vähän äänähtänyt. Sitten tajusin, että mies olikin jo lähtenyt töihin. Mies sitten myöhemmin soitti ja tokaisi kuinka nukuin sikeästi aamulla. Sillä oli puhelin soinu, oli vähän meteliä pitänyt lähtiessään ja koiratkin oli vinkuneet. Mä vaan nukuin sikeästi...mutta heti kun neiti päästää pienenkin äänen sängystään niin herään samantien. Niin sitä taitaa tämän mamman äänikorva olla kuulolla vain neidin ääniin :D
 
Heipskukkuu!
Täällä Eetulla on unirytmi vähän katkonainen, ei kovinkaan pitkiä unia nuku päivisin.. kitisee ja ähisee.. kakka hänellä on ollut kovalla nyt maanantaista asti (pariin päivään ei tullut ollenkaan), tullu sellasia kiinteitä klönttejä niin niistä varmaan ainaki osittain johtuu..:/ Nyt tänä aamuna ehkä oli jo löysempää. Alettiin antaa eilen Rela tippoja, ja jekovittia annetaan edelleen kahta tippaa viel pari päivää, sit jatketaan kolmella.. Ostettiin eilen kaupasta jauhe nania, sitä alettiin antamaan yöllä. Luinkohan jostain (kenties tästä keskustelusta???) että se jauhe on vieläkin paremmin siedettyä kuin se valmis nan, vai oonko unta nähny? :snotty: Tuohon jauheeseen päädyttiin siksi ku Eetu on nyt kokonaan korvike vauva ja ruokaa alkanut painumaan kiitettävät määrät, nii tulee edullisemmaks tuo jauhe kuin ne valmiit nestemäiset...

Jännittää maanantai, mies nimittäin lähtee töihin.. pelottaa miten jaksan hoitaa yksin vauvaa 6-8tuntia. :eek: :ashamed: käy mies ruokatunnilla kotona mutta SILTI. Haluaisin kokoajan olla menossa johonki kyläilemään tai että täällä kotona ois joku vieras käymässä.. tänään näyttää lisäksi siltä ettei päästä ulkoilemaankaan ku sataa vettä.:/

Eilen illalla mun äiti oli kattomassa vauvaa kun käytiin miehen kanssa ravintolassa syömässä, ja sen jälkeen käytiin pehmiksillä. :p Oli herkkua, ja rentouttavaa! Äiti sanoi että ainaki kerran kuukaudessa aletaan ottaa tällanen ilta että hän tulee katsoo vauvaa ja me lähdetään käymään jossain miehen kanssa. Ihanaa.:)

Eilen alkoi myös ompeleet irrota alapäästä, muutamia langanpätkiä tuli paperiin. Jes :D

En oo vissiin muistanu mainita että ollaan täyskestoiltu siitä asti kun kotiin päästiin sairaalasta, eli nyt tasan kaks viikkoa.:) Ei olla kertistä kertaakaan laitettu pikku-ukolle.:) Harsot+villikset on pääasiassa ympäri vuorokauden käytössä, mutta myös muotoon ommellut sisävaipat+pul-kuori. Tuntui jotenki niin helpolta aloittaa, kun sairaalassa vaipat oli pojalle liian isoja ja valskasivat, nii ei silleen yhtää "jännittäny" kestojen valskausmahdollisuus tms.:D muutaman kerran ollu body kosteana, ja kerran kakkaa villiksillä mut muuten on menny hyvin.;) Iskäkin on ihan täysillä mukana ja vaihtelee harsoja pojulle.:) Samoin siskoni ja äitini on päässeet koettamaan kestojen vaihtoa kun ovat poikaa hoitaneet mun ja miehen ollessa asioilla..:) äiti innostui siinämäärin, että kyseli työpaikallaan äp-kestoja meille, kun siellä hänen pari tuttuaan on pakkauksen ottanut vastikään.. :)

Mies varmaan jonku ajan päästä kotiutuu salitreenireissultaan, nii vois ite koettaa kävelylenkille lähtöä josko tulis joku sateeton hetki. :whistle: ei välttämättä vauvan kans viitsi lähteä ulos jos tosiaan iskee sadekuuro niskaan...

Upp3 ja Eetu tasan 3viikkoa
 
neitiperho
Niin ja Eccu ihanaa, että olet myös saanut vaavin vihdoin syliisi. Onnea siitä...vaikkakin vauvan tulo maailmaan ei ollutkaan paras mahdollinen tapahtuma :( Ikävä juttu.
Toivottavasti silti löydät voimia pikkuista varten ja, että hän pystyy viemään taka-alalle ne kaikki hirveät kokemuksesi. Itselläni onneksi kivun tunteet jo unohtuneet näköään aika hyvin...vaikka muistan huutaneeni että en unohda sitä tunnetta koskaan, mitä sillä hetkellä tunsin :D
 
Onnittelut jälleen uusista vauvoista :flower: ja ecculle kovasti lisäksi voimahaleja synnytyksestä toipumiseen :hug:

Pään kannattelusta ja hymyistä ootte jutelleet. Meillä poika on kannatellut alusta saakka kovasti päätään röyhtäytellessä olkapäällä sekä maatessaan mahallaan vatsan päällä... Hymyilyjä (varmaan vatsanväänteistä johtuvia) on tullut jo silloin tällöin. Monesti Elmeri hymyilee oikein leveästi just ennen kuin uni tulee :heart: :D Tuskin maltan odottaa niitä ekoja oikeita hymyjä ja ihanaa vauvan naurua :heart:

Käytiin eilen neuvolassa. Painoa on nyt 4205 g ja pituutta 55,2 cm. Ajattelinkin, kun vaatteet on alkaneet olla niin nappisopivia ja hoitopöydälläkin melkein jo jalat ylettää reunalle saakka... Maitoa menee nykyään kertasyötöllä vaihdellen 80-120 milliin. Mietin, kun viimeksi luin että täällä muutama saman ikäinen syö kerralla 160-200 milliä, että syökö Elmeri liian vähän... Tosin enempää ei halua, vaan sylkee pullon suustaan ja tuntuu olevan ihan tyytyväinen oloonsa.

Viime yönä herättiin kerran syömään - yleensä kuitenkin kahdesti. Poju on hyvin oppinut, että yöllä vaan syödään, vaihdetaan vaippa ja sen jälkeen nukahdetaan ilman kummempia kommervenkkejä. Päivisin sitten seurustellaan ennen nukkumisia =) Tuttia täällä imetään silloin tällöin, mutta yleensä vaan suurimpien harmituksien poisviejänä. Poika ei osaa oikein nukahtaa tutin kanssa...

Mutta nyt kotitöiden pariin, kun Eltsu nukkuu. Tsemppiä vielä vauvojaan odotteleville :hug:

kaneliomena ja Elmeri (4 viikkoa ja 6 päivää)
 
Moi pitkästä aikaan!
En ole oikein jaksanut istuskella koneen ääressä näinä neljän viikon aikana synnytyksestä ja hirveesti on tullut juttuja. En ihan jaksa lukea kaikkea....

En näköjään ole ilmoittanut pojan synnytyspainoa ja pituutta, jotka ovat 3590g ja 47cm.

Minullehan tuli heti alkuun rintatulehdus oikeaan rintaan ja nyt on sitten vasemmassa,kun en tajunnut miten herkästi se tulee ja miten herkästi kylmä ottaa.
Pojan kanssa oltiin silloin 14.8. lastenosastolla kaksi yötä,joista toinen yö poika oli valohoidossa ja toinen yö oltiin vielä varmuuden vuoksi.
Arki sujuu ihan ok, imetys ei tahdo ilman rintakumia onnistua kun en saa tissiä tarpeeksi syvälle suuhun jotta sais kunnon otteen. Kyllä se siitä kärjestä imee mutta silleenhän ei voi jatkaa. En tiedä miten tässä käy,jos joudun koko imetysajan käyttään rintakumia,tuleeko siitä jotain ongelmia? Meinaa mennä tähän asiaan hermo kun en saa asiaa onnistumaan,vaikka ohjeet ovat tiedossa.

Poika on tosi ihana ja kiltti,ei itke mitenkään hirveesti. Devitolista tulee hieman vatsavaivoja joten täytyy käydä ostaan Jekovit tilalle. Relaa annan koko ajan,jotta vatsa rauhoittuu.
No,ei tähän hätään muuta.

T.Hansu27 ja poika,kohta 4vk ikäinen
 
Muita yhtenä kappaleena mun ja tuicun lisäks :wave: ?

Neuvolassa käyty, maanantaina sitte viimenen neuvola ja pääsee varaamaan ajan ya-kontrolliin.. Jälleen kerran nlan täti sanoi, että ehkä ei nähdä maanantaina, mutta tuumasin sille, että kyllä varmaan nähdään!!! Uskollisesti taas paikan päällä, veikkaan minä :kieh: .

Täällä taas 3 tunnin yöunet takana, alkaa olla aika tuskaa kyllä tuon valvomishomman kans..onneks sentään päivällä saa tunnin pätkiä välistä nukutuks..

Onnea kaikille vauvan saaneille :heart: !

Omaa yhä odotellen
E-o ja Jyry 41+1 (41+5) :attn:
 
Hei vaan,

ONNEA taas uusista vauvoista! :flower:

Meillä arki rullaa suht mukavasti. Mies ei ole pystynyt pitämään isyyslomaa ollenkaan, yrittäjä kun on, se ehkä hieman ahdistaa minua. Muistan nimittäin esikoisen ajalta kuinka ihanaa oli kun mies piti täydet 3viikkoa yhteen kyytiin lomaa, sai itsekin lepäillä aina silloin kun siltä tuntui. Nyt tosiaan ei tarvii haaveillakaan päiväunista tai muista lepohetkistä, kiitos uhmailevan 2-veen.. Vauva on onneksi super kiltti, mutta silti väsymys on alkanut nyt parin ekan viikon jälkeen nostamaan päätään. Vauva nukkuu yöt hyvin ja päivälläkin vielä melko paljon, mutta temppuileva isosisko väsyttää tämän mamman ihan totaalisesti. Vauvaa kohtaan tyttö on hurjan hellä ja huolehtivainen, mutta minulle sitten kiukkuaa kaiket päivät. Raukkaa ahdistaa suunnattomasti äidin huomion jakaminen, vaikka kuinka yritän huomioida tyttöä yli paljon.. No aikanaan kai tämäkin helpottaa. Ois vaan niin kiva jos mies pystyisi osallistumaan lastenhoitoon enemmän.. :(

Napatyngästä piti kysymäni. Onko muilla irronnut missä vaiheessa? Meillä edelleen napatynkä paikallaan reilun kahden viikon iässä. Muistelen että tytöltä irtosi aikoinaan reilun viikon ikäisenä jo. Napa on kyllä pojulla ihan siistin näköinen, nyt muutamana päivä puhdistaessa tullut jonkin verran vanupuikkoon verta. Jotenkin paljon "pelottavampi" tuo koko napahomma tällä toisella kerralla.. :LOL:

Ecculle :hug: ja paljon voimia synnytyksestä toipumiseen!

Nyt ei ehdi muuta, ruuanlaittoon jouduttava ennen kuin tyttö herää unilta.

Voikaahan hyvin jokainen!

:heart: haaveilija ja poju 2vko 2päivää
 
neitiperho
Nii tuosta miehestä unohdin mainita vielä kans..

Voin ainakin omaa miestäni nimittäin kiittää todellakin, että ensimmäiset yöt kotiutumisen jälkeen jaksoin tosiaan vain sen avulla, että mieheni auttoi. Tyttö kuitenkin heräsi ihan jatkuvasti ja en ollut yhtäkään yötä nukkunut juuri ollenkaan. Mies sitten syötti tyttöä joka toinen kerta yön aikana pullosta ja antoi mun nukkua. Myös aina kotona ollessaan usein vaihtaa vaippaa tai auttaa siivous jutuissa yms.

Nyt tietysti kun mies alkanut taas olemaan töissä päivittäin niin olen tuntenut luontevaksi, että hoidan yöt neitiä. Kuitenkin pystyn nukkumaan päivisin neidin nukkuessa (jos tarvetta) ja miehen kuitenkin oltava töissä ja jaksettava. Päätin jo alkuun, että jos en päivisin kerkeä siivoilemaan kotona niin sitten olkoon. Mutta niin kuin sanottu, neiti on kuitenkin ollut onneksi todella kiltti.
 
Eccu Paljon onnea pienestä pojasta ja voimia synnytyksestä toipumiseen. Koita tosiaa jutella asiasta neuvolassa!

Täällä pientä väsymystä myös alkaa olemaan. Meillä ei mies ollut kuin kolme päivää lomalla ja mulla kun on tuo yritys niin töissä olen ollut jo kaksi viikkoa. Töitä teen kylläkin vain ti-pe illat 3-4h/ilta ja su päivällä 4½h. Mies hoitaa tytöt silloin. Melko hässäkkää ,kun mies tulee töisät puol viis ja mä lähden töihin viideksi tai puoli kuudeksi. Sitten kun tulen puoli ysin tai ysin maissa niin ennen kuin tytöt rauhoittuneet yö unille niin kello on melko paljon. Esikoinen nukahti eilen klo 24 ja vauleli 1.15 |O . Onneksi olen niin hyvä uninen ,että vauvan syöttöjen välit nukun sikeästi. Nyt esikkokin ollut vaan aamuöisin melko levoton, että ei aina tiedä kumpaa silitteisi. Onneksi nukutaan kaikki samassa sängyssä niin ei tarvi nousta :) . Mies herää töihin jo kuudelta niin hän saa yöt nukkua sen 5-6 tuntia mitä kerkeää. Nukkuukin nyt lähes poikkeuksetta olohuoneen sohvalla ,kun meillä makkarissa tyttöjöjen kanssa niin levotonta. Mutta aikansa kutakin!! On nuo lapsoset niin ihania ,että toivon niitä joskus lisääkin tulisi. Mies kyllä nyt ainakin vielä sitä mieltä ,että nämä saa riittää.

Hansu27 Mulla oli esikolla rintakumit käytössä pari ekaa kuukautta. Pikku hiljaa sitten alkoi sujumaan ilman. Mulle ei niistä haittaa ollut ja imetin tyttöä 1½ vuotta. Käytä vaan kumeja niin pitkään kuin tarve vaatii. Itse pääsin eroon niistä siten ,että aluksi imetin kumilla ja kun söi hyvin niin kumi pois välistä.

Haaveilija-08 Meillä irtosi napatynkä siinä 1½ viikon iässä. Just pari päivää ennen sitä tuli vähän siitä verta ja sitten se irtosi. Napa eritti vielä muutamia päiviä sen jälkeen.

Mutta nyt päikyille ,kun tyttöset vielä nukkuu.
-Poni ja vauva pian 1 kk
 
eccu, onnea pienokaisesta! :heart: Ja :hug:

Napatynkä irtos neidiltä 6vrk ikäsenä. Oli yöllä irronnut ja aamulla vaipanvaihdon yhetydessä sen huomasin, oli liimautunut vatsaan kiinni. :D
Esikoiselta irtos muistaakseni vähän reilu viikon ikäsenä.

Onneks tänään on ollu hyvä päivä. Poika ollu suht kiltista ja mun mummo kävi äsken täällä sen kanssa vähän leikkimässä. Ehkä toi pojan tämän päivänen kiltteys johtuu siitä, että kun käytiin aamupäivästä kaupassa, niin ostettiin karkkia, mitkä lupasin antaa vasta illalla jos on kiltisti. :D

Tänää tuli postissa tytsylle huutiksesta huutamani toppahaalari. Ihana Reiman vaaleenpunanen hiippahupulla. :heart:

Mun pitäs lähtee joku päivä vaateostoksille. itelle pitäis saada uusia vaatteita. Uudet farkut aion ainakin ostaa ja takin. Ihana päästä ostamaan oman kokosia, eikä enää valtavia mamma vaatteita. =)

88 elokuista on jo muuten tullut maailmaan. :heart:

Veilä masunsa kanssa painiskelevat, :hug: teille kaikille!!

HooÄs ja Pimatsu 3vko
 
Meillä on nyt 41+3 ja edelleen kahtena kappaleena ollaan. Kävimme tänään yliaikaisuuskontrollissa. Vauvalla näytti olevan kaikki hyvin, mutta äiti joutuu lähtemään huomenaamulla takaisin, kun verihiutalearvot olivat liian alhaalla. Käynnistämisestä ei puhuttu vielä mitään. Hieman masentava reissu, ja kesti 7 tuntia.

Surettaa tuo, että vaimo joutuu vielä raahautumaan ison mahansa kanssa sairaalaan ja takaisin, tiedä vielä kuinka monta kertaa.

Saimme tietää vauvan sukupuolen, mikä oli reissun hyvä puoli. :)
 
Piti kirjoittaa meidän kuulumisia, mut esikoinen tais herätä päiväunilta just sopivasti... No, joku toinen kerta sitten!

Onnea vauvautuneille ja kärsivällisyyttä kaikille vielä odottaville!

Ecculle :hug:
 
Vihdoinkin! 27.8 syntyi pikkuinen (3920g) prinsessa meidän perheeseen. Vasta tänään ollaan kotiuduttu kun oli kohtuullisen rankka tuo synnytys. Tässä siitä lyhyt versio.

Lapsivesi (vihreän väristä) meni 26 pv illalla. Samantien synnärille ja ottivat osastolle heti sisään. Seuraavana päivänä aamupäivällä laitettiin tippa jotta supistukset alkaisivat. Iltapäivällä epiduraali ja illalla päästiin tositoimiin.

Kävi ilmi että neiti olikin tulossa kasvot edellä. Lisäksi lantio olikin oletettua ahtaampi ja jouduttiin ottamaan imukuppi käyttöön. Vasta neljäs imukuppi tuotti tulosta ja saatiin pää ulos. Sitten olikin hartiat jumissa. Toinen lääkäri tuli juuri sopivasti paikalle ja auttoi ne hartiat ulos. Vauva vietiin niin vaudilla pois, etten nähnyt vilaustakaan. Sitten istukka ei tullut ulos ja jouduin sen käsinirrotukseen ja kaavintaan. Verta meni kaikkiaan melkein 2 litraa (sain seuraavina päivinä punasoluja 4 pussi kun hemog. oli 75).

Vauva oli ensin yrittänyt hengittää itse mutta lopulta olivat joutuneet intuboimaan. Seuraava yö hengityskoneessa ja aamulla pääsi siitä irti. Keskolassa meni 8 päivää ja lähes kaikki mahdollinen tutkittiin. Mitään kauhean vakavaa ei tähän mennessä vielä löytynyt.

Eilen käytiin magneettikuvassa ja tänään kun oltiin lähdössä kotiin niin saattiin tulokset. Takaraivossa on kahdessa kohtaa verta, johtuu imukupin käytöstä, mutta se häviää sieltä itsekseen.

Kaikista vaikeuksista huolimatta mulle jäi hyvä mieli synnytyksestä. Siitäkin huolimatta että sanoivat seuraavan raskauden päättyvän sektioon. Nyt nautitaan vaan olosta kotona ja odotetaan että rinsessa herää ja laittaa elämämme sekaisin.
 
yhtenä kappaleena..
shoppailua 3 tuntia, siivousta 2 tuntia, nalkutusta miehelle väsyksissä about tunti.. :ashamed:
lähettäiskö näillä ens yönä laitokselle..???

muuten ensi ti on yliaikaiskontrolli sovittu ja sinne tähdätään seuraavaksi.

onnea vauvoista ja voimia vauva-arkeen! :hug:
 
En sentään ole ainut joka vielä yhtenä...Mies ollut kohta kaks viikkoa lomalla ja odoteltu on...Kaikkea tehty ja jatkuvaan ei enää viitsi leipoa ja siivoa...Miehen loma päättyy ens viikon puolessa välissä ja pe on yliaikaiskontrolli vasta...Elikäs joutuu varmaan sit lomaa pidentämään, mkikä ei välttämättä ole aivan niin yksinkertaista :headwall: . Onneksi kuitenkin mies on pysynyt kärsivällisenä, itsekään ei aina oikein ymmärrä ottaisko huumorilla vaiko joko menettää maltti :x . Ainakin tuntuu että olen aivan täynnä vauvaa, olen pienen kokoinen ja tuntuu, että joka asennossa on jo jäykkä olla. Taitanee tulla suurempi vauva kuin edelliset...En jaksa edes haaveilla, että ens yönä tulis lähtö, joka aamu naurahdan, et täällä vielä olen :D . Toisaalta ei kyl naurata enää oikeesti yhtään :kieh:, Noh, ei tule lannistua, syntyy kuin aika on.
 
Sone
Huomenta!

Onnee Vauvoista ja suppareita odottajille!!!

Olipas ihana viime yö, sai pitkästä aikaa nukkua kunnon pätkän! Tytsi söi 10 aikaan illal ja sit vasta puol neljältä aamulla ja sitten aamulla kasin maissa heräili!

Napatynkä: Meillä irtos reilun viikon ikäsenä, vieläkin erittää vähän verta.

Sone ja Iita 2vko 2päivää
 
Tsemppiä kärvistelijöille... :hug:

Meillä oli neidin kans eilisilta yhtä kitinää.. mikä on meillä ihan uutta! Ilmeisesti vatsavaivoja oli neidillä ja rinnasta ei saanut tarpeeksi maitoa. Koko ajan piti heilutella sylissä ja korviketta syöttää pullosta. Lisäksi neiti valvoi koko illan, mikä on ennennäkemätöntä! :eek: Aiemmin ollu maksimissaan 2h kerralla hereillä,eilen ei meinannu nukahtaa millään.. noh, lopulta kuitenki nukahti n. klo.23 illalla ja nukkui klo:8 asti heräämättä kertaakaa, eli nukkui 9 tuntia putkeen!!!! :D Arvatkaa miten virkeä olo oli itelläki aamulla, ku ei tarvinnut yhtään yöheräämistä.. ihanaa.. :) Eli sinänsä ei haitannut että illalla valvoi, mut toki ne kitinät on ikäviä, varsinki ku tietää ettei vauvalla oo hyvä olla.. :| Nyt pitäs vaan selvittää että mistä ne tulee... epäilisin, että joko ruisleipä tai viinirypäleet aiheutti vatsavaivoja...

Aamulla tosiaan oliki virkee olo hyvin nukutun yön jäljiltä ja oon saanu jo koko talon siivottua! Mies meni töihin ja päivällä mun veli perheineen tulee kyläilemään ja katsomaan neitiä.. :) Sellasta tänne..

Annilia & Nuppu 5vkoa+5pv
 
Moikka!

Poju nukkuu nyt sylissä joten vähän vaikea kirjoittaa...

Meillä heräiltiin viime yönä syömään puol 2 aikaan ja sen jälkeen puolentunnin-tunnin välein epämääräistä kitinää märän vaipan, kuplien, nälän, kakan, falskanneen vaipan ym. takia... Nyt kyllä nukutaan tietenkin. Mies ei auta pätkääkään öisin! Nukkui taas kolmatta yötä saunan lauteilla kun HÄN ON NIII-IIIN VÄSYNYT ja VAUVANHOITO ON NIII-IIIN RANKKAA! Se menee sunnuntai illalla töihin ja voin rehellisesti sanoa ettei haittaa tippaakaan. HYVÄ vain et häipyy täältä muualle "rasittumaan"!!!!! Kyllä mä nää yöt jaksan, hoidinhan mä esikoisenkin yksin, mutta en jaksa kattella tuollaista kun kerran yhdessä ollaan ja yhdessä ollaan vauva saatu, ja molempien päätöksestä. Mies oli jopa alunperin se innokkaampi osapuoli. Ja ei ole kyse kokemattomuudesta, onhan hänellä lapsi ennestään. Mutta missä lie ollut kun tyttö oli pieni? Ei ainakaan kotona silloista rouvaansa auttamassa! Alan pikkuhiljaa ymmärtää kyllä syitä miksi se muija hankki itselleen uuden miehen... :kieh:

No joo...

Kestoista... Me kestoillaan päivisin mutta yöt mennään kertiksillä. Onhan se ympäristön ja kukkaron säästöä sekin. Varsinkin kun tää on tämmönen läpipaskoja että vaippoja menis muuten paketti päivässä. Nyt pärjätään muutamalla kertiksellä ja joka toinen päivä pesen koneellisen kestoja =)

Onnea vauvautuneille taas ja voimia Ecculle. Koita päästä jonnekkin juttelemmaan aiheesta ettet jää yksin asiaa märehtimään :heart:

terv. jennika1983 ja poika 1vko 5vrk

ps. napa irtos muistaakseni tiistaina eli 1vko 1vrk...
 
..... syntyi 3.9 klo 9.54 rv 41+1. neiti painoi 3070g ja 48cm pitkä. ei näin paljon voi rakastaa mitään!! neiti on vienyt molempien äitin ja isin sydämen. Päästiin kotiin heti kun neiti oli 2vrk, mä en kestä sairaalas oloa. Synnytys meni nopeasti, ponnistusvaihe kesti 4min.

Onnellinen rieputa ja täydellinen pikkuakka 3vrk
 
Hansu27 miten kauan sulla kesti tuo rintatulehdus?liittykö sulla siihen kova kuume?
Mulla epäillään rintatulehdusta sain antibioottikuurin ja kuume on ollut lähemmäs 40astetta :headwall:
Ihan veto pois, kun mies töissä ja saa kuumeen kourissa hoitaa vähän yli viikkosta vauvaa. Imetys ei tahdo oikein sujua, vaikka rintakumi käytössä. On tottunut jo niin pulloon, että hermostuu rinnalla. Täytyy koittaa huijata jotenkin, että saisi syömään rintaan. Jotenkin ei ole jaksanut kun on niin kova kuume ja rinnat todella kipeinä ja sectiohaava vielä arka, on ollut helpompi lypsää ja syöttää pullosta.
Lähtis tämä kuume, että pääsis tekemään jotain. Onko kenelläkään muilla ollut rintatulehdusta?onko mennyt antibiooteilla ohi?
 
ei tuonut viime yökään synnytystä tullessaan. illalla jännityksellä seurasin kun supituksia tuli niin tasaiseen, että tohkeena miehelle että alkaa kellottaa. no ne lopahti sitten samantein. ei siis kannata alkaa laskemaan.. :/
mä luulen, että tekisin mitä tahansa, sata kärrynpyörää, menisin vaikka lintsin rakettiin istumaan, niin tuo vauva ei ulos tule.
odotan nyt suosiolla ensi viikon kontrollia ja käynnistystä. mussa on joku vika, ettei se vauva vaan lähde itsellään tulemaan.
ennen vanhaan on kuulema neuvottu olemaan syömättä, että nälässä synnytys käynnistyisi. kun vauva ei saa ravintoa, niin se haluaa ulos. mutta miten tässä olet syömättä, kun se on näinä päivinä ainut ilo elämässä!! :D
 
Onnea Sussuliina ja Rieputa rallaa prinsessoista!! :heart: :heart:

Kävin äsken shoppailee itelle uusia vaatteita. Takki ja kengät löyty, paidan olisin vielä tarvinu, mut ei löytyny mitää kivaa.

Tytsyllä oli erikoinen yö; nukahti kasin aikaa, herätin syömää kymmenen aikaa, ettei olis herättäny mua heti ku ite pääsen unee. Sit heräs puol kaks, neljältä ja viideltä syömää. Olin ihan pyörryksissä väsymyksestä ja meinasin kävellessä kaatua koko ajan. Sit seittemän aikaa taas kitis, onneks mies oli niin ihana, että otti tytsyn, syötti ja siirty sohvalle vauva kainaossa ja mä sain nukkua ysii asti. =)

Jälkivuodosta, mulla oli reilu viikko sitte se jo niin vähästä, että pärjäsin pikkuhousun suojalla, mut maanantaina alko taas vuotaa. Ihan pelkkää verta tulee ja mietin, et herrakiesus, voiko nää olla jo menkat?! Koska välillä on ihan menkkakivun tuntusta juilintaa. :eek:

Kuinka nopeesti teillä useamman synnyttäneet on alkanu menkat synnytyksen jälkee? Esikon aikana mul alko menkat muistaakseni 2kk synnytyksestä. Sai rinnan lisäks korviketta, ei ollut siis täysimetyksellä. Ja samoten tytsy saa kanssa korviketta lisäks, 1-2 tetraa päivässä.

Nyt taitaa likka herätä. *kaivaa tissiä esille* :D

HooÄs ja Pimatsu 3vko1vrk
 
:headwall: EI JAKSA ENÄÄ :headwall:
yhtenä siis vielä kuljen,,, siihen lisäksi kauhee mahatauti, jotain kun syö niin täytyy olla vessan lähellä koko ajan. Mälsää...
Mulla kans tiistaina lääkäri,,, toivottavasti ei tartte sinne asti odottaa!
 

Yhteistyössä