***ELOMASSUT VIIMEISEN KERRAN***

Merkki tähän, vaikka ei mitään erikoisempaa kerrottavaa.. tylsää, ku mies lähti käy jossai ja vauva nukkuu, pitäis vaan nauttia tästä harvinaisesta rauhasta.:D Äsken kävi pari kaveria kylässä, kiva niitäki nähä kun he muutti eri paikkakunnalle nii ei useinkaa oo mahollisuutta nähä. kaikki kaverit oikeestaan asuu toisella paikkakunnalla nii ei oo silleen ketään kenen kans viettää vapaa-aikaa jos mies ois vauvan kans sen aikaa ku kävisin jossain....:/ kadehdinkin siksi miestäni ku hänellä asuu useampi kaveri täällä (yks vieläpä naapurissa) nii hänellä sit on aina joku jonka luona käydä tai jonka kans lähteä käymään jossain.. tuntuu et mä vaan oon kotona tai sit käydää koko perheellä jossain. äh.

käytiin tuossa aiemmin päivällä 1,5tunnin vaunulenkillä, hieman tuli hiki kun oli tuulitakki ja -housut ja aurinko paistoi ja oli aika lämmin....mut mukava oli käydä pihalla haukkaamassa raitista ilmaa!

mullakin kiinnostais tuo että kuin kauan aiemmin synnyttäneillä on menny että on tullu ekat menkat synnytyksen jälkeen?! Ite lopetin jo imetyksen nii ei varmaan mee kauan että ekat menkat tulee??!

heräsi---->
 
Niiskuneiti26: Mulla on siis ollut kaksi rintatulehdusta,molemmin puolin ja tällä hetkellä menossa toiseen kuuri(10 päivän Kefexin). Rinta on edelleen kipeä, siinä on sellanen sitkeä patti tai tukos, joka ei tahdo lähtä pois. Lämpösuihkuttelen aina suihkussa käydessä ja välillä hieron kuumalla pyyhkeellä. Toisessa rinnassa oli ongelma se ettei sitä saanut tyhjennyttä aluksi lainkaan..pitkään kesti. Mieskin yritti auttaa imemällä rinnasta maitoa pois ja sylkäisemällä sen sitten kuppiin(vanhan kansan kikka). Mutta kuurin loputtua (10 päivän kuuri oli ekaankin) rinta oli sitten ok. Kuumetta oli alussa se 39 astetta ja todella veto pois. Miehen piti hoitaa vauvaa muuten paitsi imetys oli pakko mun jaksaa. Raskastahan se oli kun huimasi kovan kuumeen vuoksi. Käytin lisänä Buranaa, jotta sain tehokkaasti laskemaan ja kipua lieventymään.
Nyt olen sitten suojannut rintoja todella tehokkaasti ettei tule lisää.
Ai niin, ja kaalinlehtejä kantsii kokeilla. Rikkoo ensin lehden pinnan,jotta sieltä tulee sitä nestettä ja laittaa rinnan päälle. Siitä oli (ehkä)apua. Ehkä sen takia että en ole satavarma mikä hoidoista oli tehokkain kun tein vaikka mitä.

Vauvalla nyt tällä hetkellä pahasti vatsavaivoja, joita yritän helpottaa rela-tipoilla ja nyt täytyy kokeilla vielä Cuplatonia kun ei tahdo auttaa :headwall: . Devitolit vaihdettiin Jekovitiin ja täytyy vielä tuo korvike testata vaihtamalla tutteliin, jos johtuu siitä. Tai sitten syynä on tämä rintakumen käyttö, jos menee niin paljon ilmaa että maha kipeytyy. :ashamed:

T.Hansu27
 
eccu onnea vauvasta ja hyvä sinä, kun jaksoit tuon maratonin! ajattele, että sinä olet sitkeä sissi ja sankari, kun jaksoit sen kaiken! koeta löytää itselleni voimauttavia ajatuksia, soita synnärilääkärille vielä ja juttele kokemuksesta, ja puhu siitä neuvolassa.

tässä samalla oma synnytyskertomukseni:

itselläni oli myös pitkä ja vaikea synnytys, mutta kipulääkitys petti vasta ponnistusvaiheessa. lapsivedet menivät la klo 17.15, sairaalaan jäätiin la klo 22 ja vauva syntyi ma klo 3.15.
supistukseni olivat tosi tehottomia, eikä edes lääkkeellä saatu avautumisvaihetta kiihdytettyä. synnytys viimeisteltiin imukupilla, mutta kiitos tehottomien supistuksieni, imukuppivaiheeseen päästiin vain ihan puhtaasti omalla (olemattomalla) lihasvoimallani. se onkin se ajatus, joka lohduttaa ja saa vähän elpymään "lapasista lähteneessä" synnytyksessä - sain vauvan ponnistettua imukupille asti, vaikka olin jo aivan naatti yli vuorokauden supistuksista "nautittuani". kivut ponnistusvaiheessa olivat kyllä helvetilliset ja sen mukaista elämääkin kyllä pidin... luulin oikeasti kuolevani.
multa kysyttiin jossain vaiheessa, haluaisinko sektion, mutta koska lääkärikin mietti, että synnytys etenee koko ajan, joten alatiesynnytys on mahdollinen, niin sanoin, että yritetään alateitse. enpä vain tiennyt sitä, että joutuisin vielä niin ponnistamaan ja vielä ilman kipulääkitystä :/
ponnistusvaiheen kestosta ei mulla ole mielikuvaa, eikä synnytyskertomus sitä paljastanut. ehkä pitää joskus vielä kysäistä... imukuppivaihe kesti kertomuksen mukaan muistaakseni 7 min.
synnärilääkäri kävi vielä tiistaina synnytyksen kanssani läpi (olin vielä kai ihan adrenaliinipöllyssä hurjasta kokemuksesta, en osannut oikein kysyä mitään) ja henkilökunta synnärillä ja lapsivuodeosastolla oli sitä mieltä, että synnytys oli ollut pitkä ja vaikea.
oli vaikea toipua tuosta, myös kun imetys ei lähtenyt kunnolla käyntiin kiitos lisämaitojen, joita jouduin tilailemaan väsymykseni ja imetystietämättömyyteni takia, joten meni pitkään niin, etten nukkunut ja itkeskelin puhtaasta fyysisestä väsymyksestä. sitten sain about kiinni vauvan unirytmistä ja keksin itselleni sen oman voima-ajatukseni eli että synnytys eteni imukuppivaiheeseen minun ponnistusteni ansiosta, vaikka synnytyssalissa kaikki omat yritykseni tuntu aivan tehottomilta ja toivottomilta.

nyt vauva on jo melkein 3 viikkoa ja jaksan jo kävellä puoli tuntia vaunujen kanssa, tosin sen jälkeen oon aivan poikki. mut toipuminen etenee ja mieli on jo paljon iloisempi :)

voikaa hyvin!

irtis ja vieläkin-nimetön-poika 19 vrk
 
Onnittelut Rieputa rallaa ja Sussuliina prinsessoista :flower: :flower:

Niiskuneiti26 Mun eka rintatulehdus tuli melkein heti ku tulin esikoisen kans kotiin kuume nelijäskympissä, kolomen peiton alla tärisin, sen vertta aina ravotin peiton kulumaa et imetin. mies hoisi vauvaa. sain antibioottikuurin,mut se ei laskenu kuumetta seuraavana päivänä soitettiin taas päivystykseen ja sain parasetamolia ja pronaxenia kuumeeseen. Se autto ja olo alko parantuu. Mut lisäksi lypsäminen, lämpimät suihkut (samalla hieroa pahkuraa) ja kaalen lehdet (vaikka haisevatkin :$ ). Sen jälekeen viel tuli pari kertaa, mut ei niin pahana ja osasin jo ennakoida ja alakaa ajoissa hoitaa.
Muistakaa suojata tissinne ettei ne palellu ku ne saattaa ottaa kylymää pelekästä pakastimella käynnistä (kuulemma)!

Marikoo sama fiilis vaikka heittäs sata kärrynpyörää yms. ni syntymään se ei ala :D :kieh:

Mut ei ku oottamaan.. :headwall:
 
Heivaan!!!

Minäkin olen jakaantunut!

Prinsessa näki päivän valon 4.9.08
3910gr ja 50 cm

kiireellisellä sektiolla..
Tulen kertomaan joku päivä enemmän, nyt en taida jaksaa..

Kaikki on kuitenkin hyvin ja hienosti nyt.. :heart:
 
Onnea kaikille vauvautuneille :heart: :flower:

Muutamille kärvistelijöille jaksuja ja supparituulia!!!

Täällä ollut muutaman päivän tiheänimun-kausi. Eilen varsinkin vauva soi lähen koko valveillaolo ajan. Välillä saattoi hetkeksi torkahtaa. Onneksi yöllä oli jo kylläinen ja nukkui kolmen tunnin pätkiä. Nyt maitoa taas tulee enemmän ja tisut sen kun kasvaa :/ . Vauva kyllä pulauttelee ja oikein oksentaa melko paljon ,kun maitoa tulee liian lujaa. Sitten taas syödään lisää :) . No tällä menolla luulisi maidon riittävän.

Menkkojen alkamisesta oli puhetta. Mulla esikolla tuli jälkivuodon perään ikään kuin menkat. Lääkäri sanoin ,että ei ne välttis kuitenkaan oikeat menkat ole vaan jälkivuotoa edelleen. Varsinaisesti menkat alkoi vauvan ollessa 9 kk, mutta hormoonitoiminta palautui normaaliksi vasta 1v3kk synnytyksestä eli kierto normalisoitui ja tulin raskaaksi taas. Imetin esikkoa 1½ vuotiaaksi niin siksi kesti noin kauan. Nyt mulla edelleen vähän jälkivuotoa ,vaikka vauva jo kuukauden :/ .

Nyt kaffin juontiin ja laittaa esikolle ruokaa.
-Poni ja vauva tasan 1kk :heart:
 
Hirveästi onnea uusille jakautuneille!

Hieman harmittaa kun en täällä ehdi juurikaan enää käymään, enkä teidän juttuja lukea kun niitä on sivutolkulla tullut aina, ihan viimeisimmät vaan. Nämä kaksi mukulaa pitää kyllä kiireisenä :) Näin viikonloppuna joskus ehdin poikkeamaan kun mies on pojan kanssa ulkosalla ja tyttö nukkuu.

Meillä kävi hassusti kun Jekovitit aloitettiin, tyttö on ollut paljon tyytyväisempi :LOL: Hirveä iltahuuto jäi pois samaan aikaan kun tipat aloitettiin, ettei vaan olisi sattumaa kuitenkin :D

Nyt ollaan kaikki neljä kipeinä, kaamea flunssa :/ Kaikilla muilla on kuumetta paitsi tuolla tytöllä, luojan kiitos. Hänellä nenä vähän tukossa, mutta hienosti ollaan pärjätty kun pystyasennossa ollaan häntä pidetty. Välillä sitten vähän niistetty enempiä limoja pois... Viime yö meni sitterissä nukkuen, siinä pysyi nenu auki koko yön. Minä välillä sängystä käsin keinuttelin sitteriä ihan koomassa itsekin. Ihan kun ei muuten olisi väsynyt, sitten vielä tällainen räkätauti tähän väliin, yäk. Ja tuo himputin Panadol ei auta yhtään, se vaan aiheuttaa jonkun ihme horkan. Puoli tuntia hytisen sadan peiton sisässä ja sitten tulee järkyttävä hiki. Vaikka kuumetta ei olisi nimeksikään ennen lääkkeen ottoa...

Olen pari päivää puuhannut ristiäisiin kutsukortteja. Hienot tulee vaikka itse sanonkin :D Ristiäiset olisi 5.10, oltaisiin aikaisemminkin ne pidetty mutta minun isäni tulee Saksasta asti tänne ja hänelle sopi tuo viikonloppu. Tapani vastaisesti tilaan kakut ynnä muut valmiina leipomosta, nyt en kyllä kykene itse leipomaan kun päivät täyttyy lasten hoidosta ja illalla olen ihan rättipoikki.

Tyttö on tosiaan pian viisi viikkoa ja jälkivuodolle ei loppua näy :eek: Ekan viikon vuoto oli ihan vaaleanpunaista ja tosi niukkaa, ajattelinkin että näin helpollako tästä selvittiin. Viikko synnytyksestä yksi ilta sohvalta kun nousin imetyksen jälkeen, tunsin kun housuihin lorahti jotain. Sitten lorahti vähän lisää ja sitten taas lisää. Äkkiä juoksin vauva sylissä vessaan, lahkeista alkoi valua lattialle verta, pian sitä tuli jo housujen läpi ihan solkenaan. Huusin miehen ottamaan vauvan ja olisittepa hänen ilmeensä nähnyt kun hän vessaan tuli :LOL: Ensin hän luuli että vauvalle jotain oli sattunut, mutta rauhoittelin että minusta se vaan tulee, alapäästä. Vaikka itsekin aika paniikissa olin... Vessa oli sen näköinen kun siellä olisi jotain teurastettu :x Vuoto onneksi lakkasi sitten pian, mutta sen jälkeen se on ollut veristä vaikkakin aika niukkaa. Viime viikolla oli pari päivää taukoa mutta nyt sitä tulee taas. Itseäkin haluttaisi jo petipuuhia kokeilla, ja arvatkaa haluttaisiko miestäkin :D Mutta kun ei niin ei...

Tulipa taas sepustettua...
Voimia kaikille vauva-arkeen, koittakaa jaksaa vaikka raskastahan tämä välillä on! Mutta kyllä se sitten palkitseekin :)

Lilli ja Tiitti 5vk6pv
 
Hei vaan kaikille!

Pitkään aikaan en ole ehtinyt kirjoittaa. Lukemassa olen silloin tällöin pikaisesti käynyt ja nyt kun elokuisten loppu häämöttää, tulin toivottamaan vielä viimeisille masun kantajille onnea. Jonkun verran on ilmeisesti ollut elokuisillakin vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Meidän pikku-ukko on jo 5vko 5pv vanha. Hienosti arki rullaa ja erittäin rauhallinen poika on meille suotu. Tänään oli ristiäiset, joten arki voi todella alkaa virallisen nimen kera. Isot sisarukset auttavat kovasti vauvan hoidossa ja ensimmäiseksi koulupäivän jälkeen tullaan meidän Jaakolle kertomaan terveiset. 4v on ollut harvinaisen "kiltti" pikkuveljelle, kunnes sitten tänään päätti näyttää. Oli käynyt saksimassa kastemekkoon kivat palkeenkielet, ilmeisesti hänen mielipiteensä pikkuveljen juhlista. Kun näin tuhotyön, en tiedä olisinko itkenyt vai nauranut.

Ensimmäinen oikea hymy on saatu ja kyllä se on aina yhtä mahtava kokemus. Syöttöjen välillä Jaakko jaksaa olla hereillä 1-1,5h, jonka jälkeen uni maittaa. Vatsavaivoista ei juurikaan olla kärsitty, kop kop. Yksi pidempi unijakso mahtuu vuorokauteen ja onneksi usein se sattuu yöhön. Pari viikkoa ollaan jo menty yhdellä yösyönnillä.

Menkat alkoi viimeksi vasta kolme kuukautta synnytyksen jälkeen, vaikka en edes imettänyt sattuneesta syystä. Nyt uskoisin tunteneeni ovulaation eilen, joten tod.näk. menkat alkavat parin viikon kuluttua. Kokeilin miehen huumorintajua ja kyselin, että mitäs jos yksi vielä heti tähän perään, nyt vois olla otollinen aika. Ei hän siihen mitään sanonut, joten ehkäpä vielä kerran...


Scala ja Jaakko 5vko 5pv
 
Iltaa!!

Onnea taas vauvansa saaneille ja tsempit kovia kokeneille :hug: , kandee jutella asioista, ettei jäisi kaivertamaan mieltä!!

Meillä on taas tyttöjen ilta :D . poitsu mummolassa ja isäntä kavereitten luona!! Mutta ihan kiva, ni saan nukkua sitte aamulla vauvan kaa, eikä tarvi nousta heti ylös ku poitsu ei kerta o kotona!!

Napa tynkä, pelotti miutakin tällä kertaa ihan hirveesti, en jotenki osannu sitä ees puhistaa.. no kotiuduttiin sillon keskiviikkona ku neiti oli 3pv ja kaveri tuli kylään ku neiti oli 5pv ja halus vaihtaa hälle vaipan, huuti sitten makkarista et napa irtos. mie olin ihan helpottunu, ku hän kysy et hoidanko sen siistix (sairaanhoitaja), joo kiitos kyllä :D . No kyllähän se eritti vielä päiviä sen jälkeeki, mutta helpompi oli hoitaa sitä napaa.. jotenki pelottava se tynkä :LOL: Olipa taas tarina :kieh:

Toissa yö meni neidillä vähä överix..heräs illalla n. 23 aikaa ja masuu väänti ja käänti, vähän päristii ja ähistiin, ja loppujen lopux n. 2 jälkeen nukahti turvakaukaloon ja nukuttiin sit 5h putkeen.. no pelkäsin et viime yö menee samallailla, mut ei mennykään, nukahti 21 pintaan ja syötiin 1.5-3h tunnnin välein ja aamulla vasta vähän ennen 9 ylös =) Saa nähä mite ens yö menee, neiti on nukkunu tos sohvalla jo puolesta kasista lähtien ja äsken hitteli miehekkäitä pieruja.. toivottavasti kaikki ilma ois nyt poistunu!!

Miula tulee maitoo ihan suihkuumalla toisesta tissistä ja uskon että se on suuri syy noihin ilma vaivoihin. oon nyt yrittäny tyhjentää tissejä useemmin ja aina ku neiti käy imemään, ni sit vähän ajan päästä otan tissin pois suusta ja suihkutan ne ylimääräset harsoon tai pulloon (jos muistin sellasen ottaa viereen!!). Ja oon yrittäny kattoo vähä mitä suuhuni laitan, ettei sieltä ainaka tulis ärsyttäviä aineita.. paitsi eilen tehtiin pizzaa ja mies lykki siihen ihan sikana sipulii, ja sipuli kai käy mahaan??!!

Jälkivuoto miulla tulee edelleen sellasta vaaleeta siteseen jonkun verran, ja ei tuo alapää oo entisessä kunnossa vieläkään, että kyllä tähän toipumiseen menee aikaa!

Vaunulenkillä ollaan käyty nyt melkeen joka päivä, ja mie jaksan sen puoli tuntia kävellä max. ja sit on paikat puhki.. ja vauhti ei päätä huimaa näillä kiloilla ja polvet on sökönä, mutta tästä ei ole ku tie ylöspäin ja sinne tähtään reippaasti.. ärsyttää vaan nää ylikilot.. ei muuten ois paniikki, mutta ennen raskautta keräsin n. 15kg ylimäärästä :kieh: (oon jojo laihduttaja :ashamed: ) ja nyt raskaudesta jäi näköjään 10 kg, et tässä 160cm rungossa on 25kiloo ylimäärästä.. No tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.. KIRJAIMELLISESTI!!!! :kieh: :kieh:

Mutta siinähän ne tärkeimmät, nyt sohvalle miettimään seuraavaa siirtoa, eli millon neiti suvaitsee herätä, että päästään ilta pesuille ja NUKKUMAAN!!! miun tuurilla hän päättää jäädä valvomaan..

äiti lpr ja neiti nöppönen huomenna 3vk
 
Onnea taasen uusille vauvoille ja :hug: vielä kärvistelijöille..!

äiti lpr mekin vietetään neitin kans tyttöjen iltaa ja yötä. Isommat muksut on isällään ja mies lähti mökille yöksi. Hyvin on ainakin tähän asti ilta sujunu: nukuttu ja syöty... Saattaapi olla, että nukutaan pimun kans vierekkäin koko ensi yö. :)

Jälkivuodosta: Mulla oli jo tosi niukkaa vuoto, saatto olla ettei kolmeen päivään tullu yhtään mitään, ja sitten tuli tosi vähän rusehtavaa siteeseen. Nyt sitten eilen alko runsaampi verinen vuoto, piti jo isompi side ottaa käyttöön ja sitä joutuu vaihtamaan muutaman kerran päivässä. :(

Meillä neitillä meinannu muutamana päivänä ja iltana olla vähän mahakipuja, mutta onneks ainakin toistaseks on yöt menny hyvin. Alotin eilen Rela-tipat, tänään ehkä ollu vähän parempi päivä ja nyt illan ainakin on vaan nukkunu. Toivottavasti unta riittää vielä yöhönkin... :/ Neiti kyllä nukkuu vielä tosi paljon. Välillä on päiviä, että on parikin tuntia kerrallaan hereillä, mutta sitten välillä taas tuntuu, että nippanappa heräilee syömään.

Ihania hymyjä täälläkin nähty, joka kerta sulattaa sydämen täysin. :heart: Ei kyllä varmaan vielä kauheen tietosia ole, vaikka katteleekin tosi tarkkaavaisesti silmiin samalla. Mutta hurmaavia siitä huolimatta!

Nyt pitää ruveta valmistumaan Eurotanssikisoihin. Aurinkoisia syyspäiviä toivotellen:

Vimppa ja Pimatsu tasan 3 vkoa
 
Käytiin sitten synnärillä.
3 tuntia oli supistellu säännöllisesti 5 min. välein.
Pari tuntia käyrillä ja alatutkimus. Suppareita piirtyi tasasesti, mutta olin auki vaan yhelle sormelle ja kohdunkaulaaki vielä vähän jäljellä :headwall: .
Sanoi että voin jäädä osastolle tai mennä kotiin rauhassa odottelemaan, me valittiin koti.
Nyt supistuksia tullu edelleen yhtä tasaseen siitä klo 14 lähtien eli jo 9 tuntia!!! Niin kipeitä eivät kuite ole, että vielä takasi lähtisin, mutta toivotaan. että yöllä taikka edes huomenna..saas nähä- nyt sänkyyn pötköttämään ja odottamaan, jatkuvatko vai saanko vähän nukkua. Paikallaan kyllä olisi.
Veristä limaa muuten tiputtelee siteeseen....johtunee alatutkimuksesta.

E-o ja Jyry 41+2
 
Meille syntyi ihana pieni tyttö 31.8.2008 klo 10:41. Painoa oli vain 2590 g (vaikka syntyi rv:lla 41+2), pituutta 47 cm. Olimme aika pitkään sairaalassa tarkkailussa tytön pienen koon takia, viime keskiviikkoiltana pääsimme kotiin. Synnytyksessä oli pientä dramatiikkaa, mutta ei tarvittu sektiota. Kerron tarkemman synnytyskuvauksen, kunhan tikkaukset paranee niin että pystyn istumaan. Nyt opettelemme ihanaa perhe-elämää esikoisen kanssa. Kuva prinsessasta profiilissa.
 
huomenta! täällä alkaa tapahtumaan!
heräsin tunti sitten kovaan supistukseen ja sitten lorahti lapsivedet. nyt on supistuksia tullut epäsäännöllisesti ja kippeitä on !
kotona kärvistellään mahdollisimman pitkään, illasta viimeistään 12 h päästä laitokselle.
vihdoinkin!
 
Onnittelut Bibabbaloolaalle typsystä :flower: :flower:

elo-onni08 ja Marikoo onnea matkaan teillä on varmasti nyytit kohta sylissä :)

minä olen edelleen yhtenä :kieh: :LOL: :headwall: :ashamed: :kieh: :headwall:

tuiccu :headwall: 41+1
 
Me herättiin tänään 41+5 aamuun eikä vaimolla vieläkään erikoisia tuntemuksia. Pian taas lähdetään kävelemään, kun sillä tavalla ollaan saatu jonkinlaisia supistuksia. Huomenna katsomaan, jos synnytys voitaisiin jo käynnistää.

Onnittelut MariKoolle!
 
Hansu27 mulla sama antibioottikuuri päällä ja buranaa olen kanssa joutunut ottamaan kuumeen alentamiseksi. Nyt onkin ollut jo vähän alilämpöä, vaikka en ole ottanut kun eilen buranan. Päästä vihloo ja toinen tissi tosi kipee. Mahakin meni sekaisin kuurista :headwall:
Vauvalla selvästikki tullut vatsan väänteitä, kun alotin kuurin vaikka saakin relatippoja, voi raasua. Kylläpäs on inhottava vaiva tämä rintatulehdus, ihan ku sectiohaavan kanssa ei olisi tarpeeksi kärvistelyä.
Harmittaa kun ei pääse ulkoilemaankaan vaan olla täällä neljän seinän sisällä ja joka kolo vuotaa :'(
 
onnea vauvoista!!! pikku herra pitää kiireisenä niin en ole kirjotellu piitkään aikaan.
aivasteleeko teidän muiden vauvat paljon? meillä aivastellaan aika paljon niin liekkö normaalia? pelkään jo että vauva on allerginen meidän rakkaalle koiralle :ashamed:

bibabbaloola: löytyikö teillä mitään syytä siihen että tyttö oli niin pieni? kiinnostaa kun itsellä sama tilanne kun teillä. eli poika oli vain 2790g vaikka viikkoja jo 41+1. istukka lähti tarkemipiin tutkimuksiin mutta ei sieltä ole mitään kuulunut. viikolla 36 painoarvio oli olevinaan jo 2800g..

hyviä vointeja kaikille!!!

-nea ja poika-vauva 2 viikkoa ja 3 päivää-
 
Heipat

Voimia vielä masun kanssa kärvistelijöille ja onnittelut kaikista uusista vauvoista! :flower:

Me ollaan nyt reilu viikko oltu kotona ja aika on mennyt yhdessä hujauksessa. Neuvolantäti kävi punnitusreissulla tiistaina ja paino oli vielä 40 grammaa sairaalan lähtöpainosta pudonnut, eihän tuo paljon ole, mutta saatiin käsky herätellä vähän useammin syömään, välillä kun tuntui nukkuvan pitkiäkin aikoja. Tuon jälkeen poika onkin sitten itekseen heräillyt parin-kolmen tunnin välein, syö molemmista rinnoista ja yleensä annan vielä pullosta nannia päälle jos menee, aina ei mene, joten kai siitä rinnasta tulee sitten masu täyteen. Vähän paremmaksi sai neuvolantäti tuota imuotetta korjattua niin kivempi syöttääkin, rinta ei ollut vaan tarpeeksi suussa niin kipeytyi sitten.
Päivisin poika jaksaa olla pitkiä aikoja hereillä, välillä neljäkin tuntia, ja sitten hetkeksi torkahtaa, varmaan kun oli niinkin yliaikainen niin on vähän virkeämpi sitten. Yöllä on nyt noin kolmen tunnin välein heräillyt syömään.

Jälkivuoto on ollut melkein alusta asti aika niukkaa, nytkin melkein pikkuhousunsuojilla pärjäisi.

Sektiohaava on ihan hyvin parantunut, täällä kotona pääsen ihan ketterästi liikkumaan, mutta sen kummemmin lenkille ei olla vielä lähdetty. Muutaman kerran olen yksin käynyt kaupassa ja kyllä eteneminen on vielä kovin hidasta, ehkä ensi viikolla voisi kokeilla vaunujen kanssa ja mies saa sitten lähteä työntelemään vaunuja. =)

Pitääpä yrittää vielä päivittää vauvan kuvaa tuonne profiiliin.

miranth ja vielä toistaiseksi nimetön vauveli
 
Tuosta aivastelusta vielä niin kyllä täälläkin aivastellaan aika paljon, jostain luin että ihan normaalia pitäisi olla. (vastailkaa vielä paremmin tietävät). Mullekin tuli jo sairaalassa sellainen tunne että vauva on vilustunut kun siinä ikkunan alla nukkui, mutta taitaa kuulua asiaan tuo aivastelu pikkuisilla.
 
Aurinkoista sunnuntaita ja onnea kaikille vauvaantuneille!

Meidän neito voi hyvin, kuten koko perhe. Mies lähtee huomenna taas töihin eli meillä alkaa kaikilla arki;)

Käytiin tytön kans perjantaina neuvolassa, tyttö kasvaa pituutta hurjaa vauhtia! Viidessä viikossa tullut kuusi senttiä! Tytön mitat nyt siis 55cm ja 4,9 kg. Hyvin on neitokainen pitänyt huolen syömisistään. Musta muuten tuntuu että maidoneritys alkaa jotenkin tasaantua, kun enää ei lirahtele kesken kaiken paidat märiksi! Alussa mulla loppui paidat kesken joka päivä kun koko ajan vuosi liivinsuojistakin läpi.

Meidän esikoinen on nyt siis 1v 2kk pojanviikari ja todella vilkas! Hän toi äskenkin vauvalle villahousut, kun oltiin vaihdettu vaipat ja hän varmaan ajatteli että nämä unohtui...:)

Kiva UPP3 kun teidän kestoilu on lähtenyt niin hyvin käyntiin. Meilläkään ei ole kertistä laitettu sairaalan jälkeen, eikä ole falskauksia tullut. Poika sen sijaan on alkanut kakkailla heti herätessään ja sotkenut villikset kakkaan useammankin kerran, kun yövaippa ei ole ihan niin istuva kuin muut vaipat. Tytölle on ollut pakko napsutella parit vaaleanpunaiset söpöstelyvaipat!

Me ollaan kans käyty ahkeraan vaunuilemassa. Meilläpäin on ihania ulkoilureittejä, missä näkee lehmiäja lampaitakin näin kesällä. Poika tykkää niitä katella.

Minä shoppailin Ellokselta itselleni vinot pinot vaatteita, kun tuntuu että olen tässä raskaana ollut jotain 2 vuotta :) Tosin yleensä käy niin että suurin osa ei sovi kunnolla. Mä en vaan jaksaisi kaupungillekaan lähteä tissivauvan ja taaperon kanssa ainakaan ihan vielä:)
 
Hei!
Oliks se jotain mallasta mitä vauvalle saa antaa jos on masu kovalla?? Vai mitä se oli, eikö täällä jossai ollu semmosesta puhetta (en ehdi lukemaan kaikkia sivuja läpi ja ettimään...). Saako sitä apteekista vai luontaistuotekaupasta? Ja annetaanko sitä joka maitoannokseen? Auttakee, kertokaa kaikki mitä aiheeseen liittyy.:D
 
Heippa pitkästä aikaa!

Jaksamista teille kaikille jotka vielä olette yhdessä kasassa! :hug:

Meillä menny neidin kanssa todella hyvin. Nukkuu hyvin ja tissimaito maittaa hyvin.
Neiti ei juurikaan itkeskele, ihana prinsessa :heart:
Cuplatonia aloin antaa heti kun kotiin päästiin, toistaseks auttaa hyvin. Nyt vasta havainnu parina iltana pientä vattanväännettä, mutta niistäkin selvitään, kun käännän neidin mahalleen. Ja meillä ainakin toi cuplaton vaikuttaa noin puolessa tunnissa.

Upp3: Taidat tarkottaa mallasuutetta, sitä saa ihan apteekista. Toivottavasti pienen vatsa sillä alkaisi toimimaan!

Jaaha, neiti alkaa heräilynsä, koitan kirjotella jatkossa ahkerammin :wave:

Emeelia ja Helmi 2vko 3pv
 

Yhteistyössä