***ELOMASSUT VIIMEISEN KERRAN***

upp3 mallasuute sitä saa apteekista ilman reseptiä me ostettiin ja annettiin esikoiselle joka on kohta 3.v mallasuute sekoitetaan lämpimään nesteeseen (muistuttaa koostumukseltaan siirappia) me sekoitettiin se lypsettyyn lämmitettyyn rintamaitoon ja koitettiin antaa sitä pojalle ei vain tahtonut juoda pullosta kun oli tottunut rinnasta syömään hörpytettiin lusikalla sitten maitoa me ei ehditty antaa kuin yhden kerran kun maha oli kovalla ja pojalla alkoi maha toimia ja tavaraa tulikin heti kokovaipan täydeltä ja helpotti oloa, mallasuutettahan voi käyttää myös leipomiseen muistaakseni sämpylä taikinaan en muista mikä tarkoitus oli leipoessa
 
Kiitos nopeista vastauksista!:) minkä hintaista tavaraa tuo mallasuute on? ja kuinka paljon sitä annetaan? tokihan saan ohjeita apteekistakin, mutta... :whistle: ja saa ilmeisesti antaa ihan vauvallekin?! meiän poika nyt 3vk 2vrk.

entäs, onko kukaan kuullu sokeriveden antamisesta jos vauvalla masu kovana? äitini sanoi että sokeri saattais auttaa, mut en oo uskaltanu testata ku en tiedä saako sokerivettä antaa?!
 
Vauvantuoksuisia uutisia myös täältä! Saimme suloisen prinsessan ke 3.9. :heart: :heart: :heart:

Neiti syntyi loppujen lopuksi hyvinkin yllättäen. Kaikki synnytystä enteilevät merkit hävisivät ja täälläkin vaan tuskailin turhautumistani... Tiistaina kävin viimeisen kerran neuvolassa, silloin oli rv 41+3 ja lähinnä puhuin terkan kanssa, mitä yliaikaiskontrollissa tapahtuu, mitä käynnistys on yms. Iltapäivällä lähdettiin ajaa Mikkeliin, kun esikoinen oli ollut siellä jo yli viikon mummolassa hoidossa, kun "vauva syntyy ihan pian". Ajoin vielä itse koko matkan (~130km) eikä ollut ollenkaan hankalaa. Tarkoituksena oli ajella seuraavana päivänä kotiin. Illalla käytiin nukkumaan n.23 aikaan.

Yöllä heräsin ekaa kertaa n.2 aikaan pissalla käymään. Olin ihan hiestä märkä, ja paita tissien kohdalta maidosta märkä... palasin kuitenkin nukkumaan. Viiden aikaan heräsin uudelleen ja tunsin miten jotain valuu housuihin, tosin luulin, että se on valkovuotoa. No, eipä ollut, vaan vedet siinä meni, alkuun vain pieniä lorahduksia, mutta voimistui koko ajan. Herätin miehen, joka tyyliin lähti heti käynnistämään autoa, itse halusin käydä suihkussa, enkä jaksanut kiirehtiä. Ei vielä edes suppaillut. No, heti suihkun jälkeen supparit sitten alkoivat ja tulivat samantien 2min välein. Alkumatka sairaalaan oli "ihanaa" pomppuista kylätietä, jiihaa...

Sairaalassa oltiin n. 6 aikaan. Olin jo silloin 4cm auki, joten päästiin samantien synnytyssaliin. Siellä oli pallo ja ilokaasu valmiina mun toiveiden mukaan. Pallo ei kyllä auttanut yhtä hyvin kuin viime kerralla, mutta ilokaasu kyllä. Aika meni todella nopeasti, enkä ollut uskoa korviani, kun kätilö kysyi, että joko ponnistuttaa, saat alkaa ponnistamaan heti kuin siltä tuntuu! Avautumisvaiheen kesto 3,5t kuin viime kerralla 25t!!!

Ponnistusvaihe kesti 13min, terve tyttö syntyi klo 8.43 ja mikä parasta, ilman repeämiä tai eppareita! Neidin mitat oli 54cm ja 3960g, pipo 36cm. :heart:

Sairaalassa oltiin 2 päivää, kunnes laskivat kotiin. Oma olo on ollut todella pirteä, enkä oikein vieläkään ymmärrä, että synnytys oli noin helppo ja lyhyt! Esikoista tosiaan tehtiin yli vuorokausi, tuli repeämiä ja 2 epparia -> liikkuminen oli tuskaisaa, nyt ei mitään! Ainoo muistutus synnytyksestä on kipeät jälkisupparit ( ja -vuoto...) ja tietty sylissä tuhiseva nyytti! Tyttö on oikein suloinen ja helppo vauva ja ollaan koko perhe aivan tytön haltioissa, jopa isoveli 3,5v, jolle alkuun oli pettymys, ettei tullutkaan poikavauvaa... nyt jo hoitaa pikkusiskoa hellästi :heart: .

Tulipa nyt testattua Mikkelin keskussairaala, kovasti toivottivat tervetulleeksi sinne uudelleenkin synnyttämään :D ja hyvinhän siellä kaikki sujui.

Täytyy paremmalla ajalla palata lukemaan teidän muiden kuulumisia, tsemppiä vaan lopuillekin kärvistelijöille!!!

Hemuli ja tyttö 4 päivää :heart: :heart:
 
tämän löysin netistä

Mallasuute 400g (viileäsäilytys)

Mallasuute on valmistettu suomalaisesta ohrasta. Siirappimainen Ohramallasuute on maultaan maltainen, makea ja väriltään kullanruskea. Ohramallasuute sisältää runsaasti erilaisia ravintoaineita ja B-ryhmän vitamiineja. Lisäaineeton.

Kovan vatsan pehmittämiseen Mallasuute - 100% luonnollinen tapa hoitaa vatsavaivoja! Sellaisenaan nauttituna uute on tehokas ummetuslääke, jota voidaan käyttää myös lapsille.

Aikuisille annostus on 1 rkl, lapsille 1 tl 3 - 4 krt päivässä ja vauvoille 1 tl/dl äidinmaitoa/korviketta pari krt päivässä. Valmis annos on käytettävä heti.

Leivontaan: Mallasuute soveltuu leipien ja sämpylöiden leivontaan lisäten kuohkeutta, kuoren rapeutta ja parantaen makua; annostus 1/2 - 1 dl per litra nestettä.

Valmistaja : Laihian Mallas oy
Toimitusaika: 1 päivää
5,90 ?
 
Paterille vaimoineen tsemppiä!!!

Ja onnittelut vauvoista, niitä on niin paljon, että en muista erikseen nimiä :D

Ja tsempitykset kärvisteliöille!!! Kohta ollaan kaikki jakauduttu!!!!

Ja kohta päästään sinne vauva puolelle jatkamaan jutustelua!!

Mein neiti nukku viime yönä yhden 4h pätkän, mutta minäpä en :kieh: ..poika alko hilluu yöllä ja sille piti pedata peti mein makkarii.. oisko ollu vähä ihana nukkuu 4h yhteen soittoon.. noh.. ehkä joku yö sitten :D

Nyt tuli ihan unohdus mitä piti sanoo.. ehkä muistan sit joskus..

ainiin ristiäiset meillä on 4.10, ja siihen mennessä pitäs päästä nimestä selvyyteen.. on meillä jo melko varma nimi, mutta mie haluisin etunimex sen minkä mies kelpuuttaa vaan 2. nimex.. hmm.. kummit on onnex!! Ja menu meillä on voileipäkakkua, täytskäriä, riisipiirakoita+munavoi ja keksii. Eihän tohon kai enempää tarvii?? vai tarviix pullaa/kuivakakkuu??

äiti lpr ja neiti nöppönen 3vk ja 1pv, kauheen nopsaan menee aika..
 
neitiperho
Jospa tännekin välillä jotain kirjoittelisi.

Meillä arki sujunut entiseen hienoon malliin. Viikonloppuna otettiin miehen kanssa ensimmäistä kertaa omaa aikaa ja pikku neiti meni mun siskolle hoitoon. Tarkoitus tosin oli vain mennä hoitoon pariksi tunniksi, mutta saivat sitten puhutta meidät ympäri (ja mieskin) että annetaan neidin rauhassa siellä nukkua ja haetaan aamusta heti kotiin. Olihan se kivaa viettää miehen kanssa vaan ihan keskenään aikaa, mutta mieletön ikävä iski kuitenkin mulla pienen perään. Seuraava ilta menikin naapurissa istuessa ja siellä pikku neiti olikin mukana. Mutta hauska viikonloppu on nyt takana ainakin.

Nyt paluu arkeen taas. Mieskin lähti töihin jo. Muutamilla on samaan aikaan ristiäiset kuin meilläkin. Meillä siis 5.10. Pitäis tilata myös voileipäkakut jostakin, mutta täytekakun meinasin ite tehdä ja jos kuivakakun ja jotain muuta suolaista vielä kehittäisi. Vieraita kun tulossa se 22 plus pappi. Hui. Vissiin muutkin vaan on kahvittamassa vieraat? Vai?! Meidän mutsi vaan kun sai hirveen hepulin kun sanoin, että kahvit, kakut ja sen sellaiset vaan tarjoillaan. Meidän mutsi kun sitä mieltä että ruoka pitää myös tehdä. En tasan ajatellut alkaa vääntää ruokaa melkein kahdelle tusinalle ihmisiä, missä vaiheessa ne kerkeisin muka tekee. Eihän mulla astiatkaan riitä. Taidan siis vaan viheltää seuraavalla kerralla kun mutsi taas asiasta mainitsee.

Neitiperho ja iines 3vko4pvä
 
neitiperho
Ja höh mun kanssa.

Tietysti hirmuisen paljon onnitteluja jälleen nöpönenien saamisesta!!!! Vauvan tuoksuista arkea myös teille. Ja viimeisille odottajille taas puhalletaan suppareita *puuh* :D
 
Alkuun suuret onnittelut kaikille vihdoin vauvansa saaneille :heart: Voimia ja jaksamista vielä odottaville. Teidänkin aika tulee pian!!

Jälkivuoto ja kuukautiset: Mulla tulee vielä jälkivuotoa, mutta se on aika niukanpuoleista. Kuitenkin side pitää olla varmuuden vuoksi. Varsinkin yön aikana siteeseen on tullut vuotoa runsaammin. Kuukautiset mulla on kaikkien kolmen raskauden jälkeen tullut lähes jälkivuodon perään. Saas nähdä miten tän neljännen kohdalla käy!!

Lisää lapsia: Mulla on siis edellisestä avioliitosta 5 v tyttö ja 6 v poika (muutama kuukausi päälle, heh) ja nykyisen miehen kanssa 2,8 v tyttö ja tämä pikku neiti. Miehen mielestä lapsiluku on ERITTÄIN täynnä, että ei enää ikinä. Itekin oon tässä vaiheessa samaa mieltä, mutta JOS kuitenkin vielä YKSI, kun saadaan nämä kaksi pienintä muutama vuosi vanhemmaksi.... Se jääköön haaveeksi ja nähtäväksi kuinka käy :D

Napatynkä: Neidillä irtosi se, kun oli noin 1,5 viikkoa vanha. Vieläkin se erittää jotain verisen tyylistä vaikka ikää on JO 3 viikkoa. No, ennemmin mä tota napaa putsaan kuin kosken napatynkään ja yritän sitä kiillottaa, heh :LOL:

Petipuuhat: Eilen oli synnytyksestä kulunut päivää vaille 3 viikkoa ja kokeiltiin petipuuhia. Aamulla ja toisen kerran illalla tuli sekstattua :D Hieman on vielä alapää niinkun hellänä, mutta kyllä se ihan siedettävää oli ja nautinnollista monen kuukauden tauon jälkeen!!!

Ensihymy meillä tuli eilen, eli melkein 3 viikon iässä. Neidille kun juttelen, niin se niin leveästi hymyilee ja yrittää jokeltaakin jo!! Ihanaa :heart:

Minkälaisia nimiä annatte vauvallenne? Meidän neidin nimeksi tulee Camilla Tuulia.

Montako kotikäyntiä teillä on ollut nyt, ennenkuin menette vauvan kanssa ekan kerran neuvolaan? Meillä on käyty 2 kertaa kotona (mikä käytäntö), mutta tulevat huomenna vielä kotiin kolmannen kerran. Perustelut niillä on, kun mulla on jo neljä lasta ettei heti tarvi koko komppanian kanssa lähteä neuvolareissuille. Ihan kivasti ajateltu heiltä.

Ristiäismenuu meillä: Ite leipomat korvapuustit, ite leipomat kuivakakut, kaupasta 2 erilaista keksilaatua, leipomosta tilatut täytekakut ja suolaiseksi anoppi väsää lihavoileipäkakun. Eiköhän se riitä hyvin.

Meillä arki lähtenyt erittäin hyvin nyt käyntiin. Vauva ei kauheesti enää takkua päivisin ja saan jopa nukkumaan 1-2 kertaa päivän aikana. Muuten valvoo iltaan asti. Jahas, nyt kuuluu kutsu pinnasängystä, on mentävä. Mutta jaksellaan kaikki vauva-arkea ja erittäin suuret voima :hug: useampilapsiseen perheeseen!! Tiedän, että ei ole helppoa ainakaan neljän lapsen kanssa, kuten itselläni.

Tatjana80 ja neiti tasa 3 viikkoa
 
Onnea vauvansa saaneille :heart:

Täällä ekaa päivää vietellään kaksin pojan kans kotona kun mies lähti töihin.. mulla jännitys kurkussa että pärjäänkö, tai paremminki jaksanko, pelottaa... vaavi raasulla masu kovalla, pitäis päästä siellä apteekissa käymään.. onneks miehen sisko tulee parin tunnin päästä katsoo vauvaa siks aikaa että pääsen käymään siellä hakemassa sitä mallasuutetta! mieskin ehkä jonku ajan päästä tulee käymään kotona ruokatunnilla..

Meillä ristiäiset 21.9., tarjoiltavana on äitin tekemää rieskaa, kuivakakkua, pikkuleipiä (öh, 3 erilaisia...), pullaa, täytekakkua, marjapiirakkaa, juustokakkua, kinkkupiirakkaa.... hieman evästä. :whistle: en ite joudu onneks tekee mitään, mun äiti ja miehen äiti hoitaa leipomiset. on kyllä ehkä vähän liikaaki erilaista tarjottavaa mutta kun kerta haluavat leipoa niin okei.:D juhlat on mun kotikotona.. sillon ristiäis viikonloppuna ehkä vois mennä ekaa kertaa yökylään mummilaan pojan kanssa.:)

äh... inhottava ku ahdistaa tämä kotona olo vauvan kanssa. :ashamed: :(

Upp3 ja Eetu 3vk 3vrk
 
Moi!

Meillä meni viime yö ihan kivasti. 3 kertaa heräs syömään. Poju vetää jo 100ml maitoa per ateria... Paljonkos teillä muilla menee?

Kotikäynneistä... Meillä tullaan tänään toista kertaa kotikäynnille. Nyt lastenneuvolan puolesta kun poju siirtyy nyt 2vko iässä sinne. Mulla on hyvä kun esikoinen on eskarissa niin voin sopia neuvolakäynnit hänen eskaripäivän ajaksi niin ei tarvitse isoveljeä ottaa mukaan. Vaikka hän on kyllä jo niin iso että pärjää kyllä yksin sen aikaa odotushuoneessa leikkimässä kun olen vauvan kanssa huoneessa. Oven voi jättää raolleen niin isoveli löytää äidin jos tulee asiaa.

Mummi lupasi tossa viikonloppuna mennä tällä viikolla joku päivä vauvan kanssa vaikka vaunulenkille niin voin viettää aikaa isoveljen kanssa kaksistaan välillä. Ajattelin että mennään vaikka heselle ja sit mennään ostamaan jostan pojalle ihan eka ikioma herätyskello. Kun hän on sellaista toivonut ja olen semmoisen luvannut... Mites teillä muilla, miten ootte löytäny aikaa isommille lapsille tässä vauva-arjen keskellä? Itsestä tuntuu ettei millään meinaa löytyä ellei saa jotakuta vahtimaan vauvaa. Olen ajatellut että yritän totuttaa vauvan nukkumaan päikkärit vaunuissa iltapäivällä niin sitten olisi sitä aikaa esikoispojalle silloin... Päivät kuitenkin voin omistautua ihan täysin vauvalle kun poju on eskarissa.

Jälkivuodosta... Mulla se alkoi "uudestaan" kun neuvolasta käytiin viikko sitten kotona vauvaa punnitsemassa ja mun kohtua painelemassa. Niukkaa on mutta tulee kummiskin. mullahan jälkivuoto käytännössä loppui jo 3vrk synnytyksestä...

Menkkojen alkamisesta... Mä täysimetin esikoista 6kk ja mulla menkat alkoi muistaakseni n. 8kk synnytyksestä... Eli kai siinä se 2-3kk voi mennä synnytyksen/imetyksen jälkeen. Mun äiti ei tosin imettänyt ollenkaan ja hän tuli viimeisen kerran raskaaksi vain kuukauden kuluttua edellisestä synnytyksestä, kun hänellä vikan ja tokavikan ikäero on vaan 10kk...

Petipuuhista... Meilläkin huvittais jo alottaa, mutta pelottaa kun mulla ilmesesti repeämät oli lähinnä emättimen sisällä, että jos onkin kun puukolla sohis... Eikä mulla jälkivuotokaan oo vielä loppu, ja synnytyksestä vasta 2 viikkoa joten eihän sillä kiire ole.

Lisää lapsia... Meillä on luultavasti lapsiluku nyt täynnä. Itse haluan lapset nuorena, ja täytän tänä vuonna 25, en enää sit koe olevani nuori äiti. Sain esikoiseni 19-vuotiaana. Kolme lasta olisin halunnut, mutta aina ei elämässä kaikki mene niinkuin haluaa. Mulla jäi tavallaan se yksi pieni poika tai tyttö syntymättä tästä poikien välistä. Onhan näitä tosin yhteensä se 3, kun miehen tytön laskee mukaan =) Toinen syy siihen että lapsiluku on nyt tässä, on jopa painavampi kuin omani, nimittäin miehen ikä. Hän on mua 18v. vanhempi, eli alkaa jo olla vanha isäksi parin vuoden päästä. Tämä pieni poika syntyi meidän mittapuun mukaan viimeisinä hetkinä. Surettaa kun lapsilla on kaikilla niin suuret ikäerot, 4v 6kk ja 5v 8kk, olisin toivonut lapsilleni semmoista sisarusten yhteenkuuluvuuden tunnetta kun mulla oli mun 2,5v nuoremman veljen kanssa aikanaan. Tuettiin toisiamme vaikeina aikoina kun vanhemmat eros ym... Samoin sisko- ja velipuolillani on semmoinen suhde, ne on nyt 16v ja 14v. Nuorempiin sisaruksiini olen ollut läheisemmissä väleissä vasta heidän kasvaessaan isommiksi. Tosin ei se kyllä niinkään huonoa ole, Siskopuoleni on nyt tosiaan 16, ja ollaan tosi läheiset, vaikkei oikeasti edes verisukua ollakkaan. :D

Nyt pitää mennä syöttöpuuhiin, kutsu kävi :D

Ja onnea taas vauvautuneille :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart:

terv. Jennika1983 ja poju 2vko
 
jospa pitkästä aikaa kirjottelis:) meillä arki menee omalla painollaan, eilen illalla oli vauvalla vain joku hätä. en tiiä olinko syöny jotaki kummallista mutta poika oli nälkänen mut heti ku alko imemään niin hirveä huuto. yritin kummastaki tissistä ja aina pari sekunttia kauhee imu päälle ja sit huuto alko. maitoa kyllä tuli että ei siitä voinu olla kiinni. lopulta sitte sulatin pakkasesta pumpattua maitoa ja sitä se sit veteli pullosta 80 milliä et vissiin mun maidossa oli jotain vikaa. pumppasin sit ulos kummastaki jonkin verran ja lopulta tilanne rauhottu. siinä samassa yhtäkkiä huomattiin et pojalla oli aukileen kohta jotenki painunu kuopalle vähän, kauhee paniikki siitäki mut kun yritin googlettaa niin kuulemma se on normaalia tai sit voi johtua nesteenpuutteesta. nyt kuitenki pää on ihan normaali ja poitsu tyytyväinen joten jospa tässä voi rauhottua sen puolesta.

meillä ristiäiset myös 4.10. ja parikymmentä vierasta tulee. pidetään ristiäiset mun vanhempien luona, tää meidän kämppä ei oikeen oo sen kokonen että täällä niitä kannattais järjestää.

tämä meijän sylihiiri nukahti taas vaihteeksi niin jospa menis vaikka kotitöitä tekemään :)

salamanteri ja Bayden Pyry 3 vkoa 1 pvä
 
neitiperho
Jälkivuodosta, ollut myös aika niukkaa enää. Tai oli jo muutaman päivän loppuneena ja alko sitten taas uudestaan :eek: Nyt sitten taas sellasta pientä koko ajan että mielellään jonkin pienen suojan edelleen pitää.

Meillä petipuuhia tuli kokeiltua viime viikolla ensimmäistä kertaa. Tikkejä muutama edelleen löytyy, kun ei ole sulaneet. Jännitin ihan mielettömästi alkuun, mutta eipä tuntunutkaan kipuja tai mitään sellaista. Mies tietty ihan innoissaan :LOL: Nyt sitten tietysti kun pientä vuotoa taas niin ei itteä hirveemmin kiinnosta.

Lisää lapsia..hmm..vielä en tiedä. Toisaalta haluaisin kyllä toisen, mies ei ole sanonut asiaan oikein mitää. Hänellä kun tosiaan ennestään jo kolme niin tuntuu jotenkin tyhmältä haluta sitten itse lisää. Mies tosin aiemmin sanonut, että kunhan ennen hänen 40-vuotis synttäreitä lapset teen niin hyvä. Sen jälkeen hän ei enää suostu. Tässä nyt reipas kolme vuotta aikaa.
 
Hei vaan pitkästä aikaa!!

Koitan viimein kans kirjottaa jotakin... nytkin vauva sylissä.. nukkuu kyllä mutta rohaji äsken niin paljon että en vienyt heti sänkyyn eikä tätä malta viedäkään!! :heart:

Me oltiin viikonloppuna häissä oulun seudulla ja ihan hyvin meni reissu. Lauantaina päiväseltään käytiin. Olin laittanut NANia pulloon varuilta jos alkaa huutamaan nälkäänsä kesken kirkon tms mutta hienosti meni. Vähän ähisi kirkossa mutta ei onneksi huutanut. Juhlapaikallakin meni hyvin, hoitajia riitti ja yhessä välissä kaikki kolme kaasoa oli vaihtamassa tälle vaippaa lastenhoitohuoneessa!! :D

Tänään kävivät neuvolasta punnittemassa nyytin kun viime viikolla punnittiin kaks kertaa ja tokalla kerralla oli laskenut paino. Nyt onneksi noussut 200g. Mutta hentosia ollaan edelleen. Nyt painetaan 3440g. Posket alkanut pyöristymään ja hereillä ollessa jo seuraillaan ja kohta jutellaankin. :heart: (tähän mennes ollaan vaan hirnuttu, haukuttu ja nau´uttu! Eläimellistä menoa.... :LOL: )

Ristiäisiä pitäis nyt alkaa täysillä laittamaan, tulevana sunnuntaina tyty sais nimensä joka vielä hakusessa... Pappi tulee huomenna käymään kotona ja sovitaan kaikki jutut. Eilen mietin laulut valmiiksi. Tarjottavana meillä on täytekakkua, keksejä (molemmat lähileipomosta), rahkapiirakkaa, suklaapeltiä (tai sen mansikkaversiota, en oo vielä päättänyt, kumpaakin on pakkasessa jo tehtynä), juustosarvia ja pullaa. Ite ei onneksi tarvi leipoa mitään. Osan täti on jo tehnyt valmiiksi ja osa vielä tulossa. Ainoastaan täytekakun täyttö ja koristelu. Mutta on tässä muissakin jutuissa jo ihan tarpeeksi hoidettavaa,,, JA kun tämä synnytyksen jälkeinen dementia vaivaa niin sais olla ISO kalenteri nenän eessä koko ajan että muistais mitä pitää tehä.

Onnea nyytin saaneet!!! :flower: JA sulosia kuvia vauveleista profiileissa!

Nyt meen siivoamaan yhtä tavarakasaa kun siskot tuli jaolle, oon tuonne jemmannut kirpparille yms meneviä tavaroita ja jos ne nyt sais selvitettyä ja jaettua minne menevätkin.

Jaksamisia kaikille!

Mammaliini83 ja MINI (torstaina 1kk!! JO! aika menee nopeaaa...)
 
Onnea taas kaikille vauvan saanneille :heart: :flower:
Kovasti tsemppiä niille jotka ovat juuri vauvaa hakemassa!!!
Kotona kärvistelijöille supparituulia!!!

Täällä tytöt taas yhtä aikaa päiväunilla. Vauva varmaan kohta kyllä herää.
Täällä arki rullaa jo mukavasti. Paljon liikutaan tyttöjen kanssa. Tuplilla pääsee ja nyt jaksoin myös perehtyä kantoliinaan ja vauva tykkää liinassa köllöttää. Kiva huomata ,että kahden pienen kanssa pääsee liikkeelle. Lauantaina olimme tallilla jakamassa iltaruokia. Vauva oli liinassa ja esikko viihtyi kottareissa ,joilla jaoin kauroja ja heiniä. Meillä on myös Engon kantoreppu ,mutta liina tuntuu vauvalle paljon tukevammalle kuin reppu ,vaikka siihen on se vauvatuki. Torstaina lähdetään MLL:n kerhoon, lähinnä siksi että esikko pääsee leikkimään muiden kanssa.

Liinailijoille kysymys.. Mitkä on hyviä sidontoja vauvalle?? Mulla on Mam Eco- piktä trikooliina ja olen käyttänyt vasta sellaista taskullista kietaisuX-sidontaa. Onko netissä hyviä ohjeita?

Ritiäiset meillä on 4.10. Kummit on kysytty ja nimet päätetty. Kotona pidetään ja vieraita tulee noin 25. Leipomiset tehdään itse tai varmaa mummot tekee ja mä jotain pientä. Ainut mikä pitää vielä tuumata on omat vaatteet. Mikä mahtuu päälle ja millä voi helposti imettää. Raskauskiloja on vielä 10 jäljellä (10 kg oli lähtenyt). Mitää ei oikeen viitsi ostaa ,kun nuo kilot kuitenkin karisee pikku hiljaa.

Jaahas pikkuinen tuossa tuhisee siihen malliin ,että pian taitaa heräillä.
-Poni ja vauva 1kk2pv

 
Onnea taas vauvautuneille!! :flower: :) :hug:

Täällä mennyt nyt kolmisen iltaa hieman kitisten.. Päivällä ja yöllä on kyllä tyytyväinen neiti ja nukkuu hyvin, mut iltasella on sitten ollut kitinää, ei oo oikein nukkunut ja sylissä pitänyt kanniskella. Mut ei voi valittaa, ei kuitenkaa oo huutanu täyttä kurkkua ja muuten on niin tyytyväinen ja ihana neiti.. :heart:

Meillä ristiäiset on nyt tänä sunnuntaina, eli 14 pv. Vieraita tulee semmoiset 15 + pappi ja oon suunnitellu leipovani täytekakun, hyytelökakun, 2 erilaisia pikkuleipiä (Wilhelmiinat&Kaurakeksit), pullakranssi, voileipäkakku ja salaattia. Voileipäkakku ja pullat tulee onneksi leipomosta, ni ei tartte kaikkia ite tehä! Mut pikkuhiljaa vois kuitenki alakaa leipomaan ja loppuviikosta täytyy tehä kunnon siivous :)

Annilia & Nuppu 6vkoa :heart: (äkkiä tuo aika vaan menee.. )
 
Heippa pitkästä aikaa!!
Tekstiä tulee niin etten mukana pysy! :LOL:

Oon niinkun niin laiska kirjottaan ett huhhuh....

Mutta lyhyesti meidän kuulumisia... meillä neiti nyt siis 2vkoa, kaikki hyvin. Masuvaivoja on ny parina iltana itkeny ja sit vetäny sikeitä n. 6-8tuntia :p

Tänään alotetaan d-vitamiinit ja rela-tipat. cuplatonia on kokeiltu, mut jätetään ne nyt tauolle ja kokeillaan noita relatippoja...

Maitoo tulee välillä vähän liikaakin, sais koko ajan pumpata... ei aina oikein jaksais, mut parempi se näin päin on =)

Jaha käsky kävi syöttöpuuhiin...
 
Onnea vauvautuneille ja supparituulia heille, jotka sitä tarvitsee!

Käyn joka päivä lukemassa juttuja, mutta en ole sitten ehtinyt mitään kirjoittelemaan. Meillä oli eilen ristiäiset ja tytystä tuli Linnea :heart: Tyty oli todella rauhallinen koko toimituksen aikana. Ei itkenyt edes silloin, kun pää kastettiin:) Me pidimme ristiäiset srk:n tiloissa, koska tänne meidän pieneen kolmioon ei olisi millään mahtunut kaikkia jotka kutsuimme. Vieraita oli n. 35.

Tänään Tytyllä oli 2kk lääkärineuvola, vaikka hän täyttää 2kk vasta ens viikolla:D Painoa on tällä hetkellä 3940g ja pituutta 55cm. Syntymämitathan hällä oli 2550g ja 47cm. Nyt tulee hyvin painoa, mutta alussa sitä ei oikein tahtonut tulla tarpeeksi. Nyt oli reilussa kahdessa kuukaudessa tullut n.400g lisää. On siis ollut ruoka-aikaan kotona. Täysimetyksellä mennään.

Yöt menee vaihtelevasti. Pieniä masun kipristelyjä on ollut toisinaan yöllä, kun on vieressä kiemurrellut ja ollut hiukan levoton. Myös aikamoinen tissillä roikkuja hän on. Välillä meinas jo alkaa rassaamaan se, kun koko ajan olisi ollut rinnalla.

Ensi viikolla aloitetaan käymään vauvamussuissa. Siellä lauletaan, leikitään ja lorutellaan vauvan kanssa:) Ihan ensimmäinen kerta meikäläiselle tuollainen, kun tyty on kerran esikoinen :heart: Äippä on ihan innoissaan!:D

Venetsialaisviikonloppuna jätettiin muru ekaa kertaa hoitoon mummille. Hän oli hoidossa 17-22 ja kyllä oli äipällä jo kova ikävä omaa kullannuppua. Tyty on hiukan sellainen, että ei oikein huoli pulloa ja oli vaivaiset 50ml suostunut korviketta syömään. Siksi tultiin mereltä jo noin aikaisin. Mutta eipä se tietenkään haitannut:) Oli kuitenkin kiva huomata, että ei se elämä loppunutkaan, kun vauva syntyi. Vieläkin pääsee ns. ihmisten ilmoille ja iltaa viettämään.

Tämmöistä tänne suurinpiirtein kuuluu. Viikot menee kyllä hurjan nopeesti. Ei perässä pysy. Yritän liittää Tytyn kuvan profiiliin.
 
Hei äiteet, jolla vastasyntyneitä tai vähän isompia. Rintamaitoa saavien vauvat ulostavat yksilöllisesti, joko kerran päivässä tai jopa 10 vrk välein, kuten meidän neiti 1-2 kk iässä. Ellei vauva siitä kärsi, ei tartte antaa mitään. Lukekaapa netistä asiasta googlettamalla vauvan ummetus ym. Rintamaitoa saavat vauvat eivät siis kärsi ummetuksesta. Kakkaamisväli voi olla todellakin noin pitkä. Meillä vaihdettiin kakkavaippoja alkukuukausina tosi harvoin. Oli tyttö täysimetyksellä. Onnea kaikille vauvan saaneille ja ihanaa vauva-aikaa! :heart:
 

Yhteistyössä