~~Elorakkaat Toukokuussa~~

Täällä sitä pötkötellään sängyn jalkopää yläasennossa, mikä on aika haasteellista etenkin yöllä nukkumisen suhteen. Supistukset ovat jatkuneet edelleen ja tähän viikkoon on mahtunut sekä hyviä että huonoja päiviä. Viimeisin huono päivä oli lauantai, kun jo itsekin säikähdin kivuliaita supistuksia, joita tuli kymmenen minuutin välein. Onneksi silloinkin Briganyl-piikki auttoi. Ja yksi huolenaihe itsellä on mahan toimiminen, sillä se ei tunnu toimivan ilman peräruiskeita, mitkä taas aiheuttaa supistuksia... : / Lääkäri lupaili nyt alkuviikosta tarkistaa kohdunsuun ja kanavan tilannetta, joten sittenhän vasta näkee, mihin suuntaan ollaan menossa.

Aloitin muuten tuossa blogin kirjoittamisen eli sinne päivittelen tässä kuulumisia, jos joku haluaa niitä enemmänkin lueskella. =) Blogi löytyy täältä: Öttiäinen matkalla

Jaksamista teille muillekin pötköttelijöille ja supisteleville sekä kiitos jälleen kerran ihanaiset mammat tuestanne! :flower:

Sorry etten jaksa nyt muuta kommentoida - tää kylkiasento on aika haastava kirjoitella... ja sieltähän se supistus tuntuu taas tekevän tuloaan....

Blanco + Öttiäinen 27+0 *POKS* *POKS*
 
Blancolle voimia makoiluun! Täällä pitää vissiin ottaa vain rauhallisesti, mulla nää supistukset on iltaisin tiheämpään ja kummasti nipistelee välillä emättimen perukoilta. Onneksi on pitkiä aikoja ihan hyvää kunhan tosiaan välillä pääsee kunnolla makoilemaan. Nuo poijat ei oikein ymmärrä nyt tätä tilannetta...:) Onneksi isäntä on ollut poikien kanssa koko iltapäivän. Outoa tässä sinänsä on se, että jos mä olen ollut liian pitkään pystyssä ja menen istumaan niin usein pärähtää supistus päälle joko kipeästi tai sitten vain vetää vattan kovaksi. Välillä taas menee ihan toiminnassa kuten kävellessä. Nyt kun sais yhden sellaisen päivän, että käytännössä makais kaiken aikaa paitsi ruokailut ja vessassa käynnit niin miten sitten supisteluja tulee. Huomisen jälkeen pojat menee hoitoon joten sitten saa levätä vaikka koko päivän.

Leo
 
Terveisiä 4D:stä! Ihan kiva käynti, poika se vieläkin siellä makoili vaikka neukkutäti "peloittelikin" viimeksi et sykkeiden perusteella hän tyttöä veikkailisi :) pelottelua siks et aika paljon vaalensinistä on tullut hamstrattua :LOL: iso poika se siellä oli, 1160 g = 27+5 kooltaan eli isompi kuin oikeasti viikot on mutta ei kuulemma tarvii huolestua. Sf-mittaa on seurailtava jatkossa tarkasti ja tarvittaessa sitten kontrolliultria tarvittaessa... aamulla oli sokerirasitus joten selviääpähän tuokin sit jos sattuis et sitä kautta vaavista olisi tulossa isompi... DVD saatiin mut ei se nyt niin hyvä ollut kun vauveli aina laittoi kädet kasvojen eteen, näkyy siinä muutaman kerran hyvin kasvot onneksi! Muuten kaikki hyvin hänellä... onko muilla tietoa onko vauva menossa kooltaan kuinka hyvin viikkojen mukaan, vai onko isoja/pieniä?

tervetuloa taas uudet!!:wave:

voimia heille jotka saikulla ovat, toivottavasti jotain pientä pystytte tekemään jottei aika pitkäksi käy...

nukkuminen onnistuu erinomaisesti vielä, välillä jos vaikka sohvalla selälläni makaan huomaan et henkeä ahdistaa mut onneksi suurimmaksi osaksi nukun aina kyljelläni.

vaivoista ekan suonenvedon tunsin toissapäivänä, onneksi meni ohi nopsaa! ei närästä kop,kop, eikä muutenkaan mitään säännöllisiä vaivoja ole. Edelleen ummetus, harkkasupparit, kivut ilmenevät silloin tällöin... uimassa kävin tänäänkin ja vesi tuntuu kyllä helpottavan oloa jos jostain syystä on "raskas ja pinkeä" olo ku sinne menee...

liikkeistä niitä tuntuu ja näkyy päivittäin ja useita kertoja päivässä... lekurikin sanoi että liikkuu tosi paljon =)

Jos lähtis sänkyä kohti!

Minttu + PikkuJ 26+3
 
Tervetuloa Keltainen sammakko, Vicy, Rabarber ja Kliivia11! Huh kun tuli monta uutta samana päivänä =)

Ihania masukuvia taas! Me aletaan oikeasti näyttää raskaana olevilta ;) Ei sen puolen, mulla on peilistä katsoessa edelleenkin välillä sellainen olo, että läskiltä tuo vaan näyttää. Mutta lauantaina näin yhden naapurin, jonka taisin viimeksi nähdä vähän ennen pääsiäistä, joka sitten kommentoi mahaa ja kysyi koska vaavi tulee. Totesi, että viimeksi nähdessä ei vielä tiennyt ihan varmaksi mistä on kyse ;) Eli hyvä näin =)

Hyppy, mulle on kanssa tullut 10 kg painoa lisää :ashamed: Eli kilon verran vielä "varaa" mun alunperäiseen painomaksimimaaliin :kieh: Ei taida olla mitään mahiksia... :(

Ja liikkeet näkyy kyllä hyvin mahan päälle, läskikerroksesta huolimatta. Jokunen päivä sitten pieni teki oikein isonkin liikkeen, en tiedä käänsikö kylkeä vai mikä oli kun aaltoili tosi kunnolla. Joskin ne on niin arvaamattomia ne liikkeet ettei kukaan muu ole vielä päässyt niitä kokeilemaan (siis tytöt tai mies). Tämä Plutte vetelee vielä ihan rauhassa kuperkeikkoja, eikä sillä vielä ole väliäkään. Treenatkoon niin kauan kun tilaa riittää =)

Blancolle jaksamisia sinne makoiluun! toivottavasti siitä on kuitenkin apua, ja onneksi viikkoja kertyy kuitenkin jatkuvasti lisää =)

Mua ei noi supparit vaivaa, selkäsärky sitäkin enemmän. Se on nyt löytänyt tiety paikan, eli ristiselän kohdalta aika läheltä selkärankaa oikealta puolelta. Mikä on yllättävää koska yleensä mulla on ollut enemmän ongelmia vasemman puolen kanssa. Ei tää onneksi koko ajan vaivaa, mutta eilen joogassa loppurentoutuksen jälkeen en meinannut kivulta päästä ylös lattialta, ja parvekkeen tuolista pois pääseminen on toinen suuri tuska (nostan jalat kaidetta vasten enkä meinaa saada niitä siitä alas enää millään). Ja pakkohan tuolla partsilla on istua näillä ilmoilla...

Siobhan ja Plutte 27+5
 
Mä en ole päässyt kaksplussan sivuille koko viikonloppuna? Vissiin joku huoltokatko, meinas jo kauheet vieroitusoireet iskeä???:D
Mä sain äitiyspakkauksen mallia 2010 lähetin paperit huhtikuun vika viikolla, jostain luin et vanhat 2010 paketit olisi jaettu loppuun jo huhtikuun puolessa välissä, näin ei sitten nähtävästi ollutkaan, mutta ei haittaa ihan yhtä laadukas on ja koko perheen voimin tutkimme paketin sisältöä...lapset oli tosi innoissaan pikkuisista bodeista ym...mutta parhaan veti mun poika 6.v, toppahaalariin kuuluvat tossut nähtyään hän huudahti, et ne on munamiehen tossut voi luoja et repesin..:LOL:
Äitienpäivä meni aivan loistavasti, ja ihan sen kunniaksi pikkuinen oli masussa tosi aktiivisella tuulella, lapsien itse tekemät lahjat olivat ihania ja kaikki se aamu hössötys...:heart: Tämän viikon torstaina on toinen lääkäri neuvola jännittää toi painonnousu...:eek: aloitin karppaamisen taas kun turposin noista hiilareista ihan liikaa, siis vaikka noudatan raskaudiabeetikon diettiä, karpilla sokerit pysyy tasaisina eikä verensokerin laskua tai nousua esiinny lainkaan....tasaisia arvoja ollut viimme viikosta lähtien ja olo on aivan mahtava.
 
Viimeksi muokattu:
Huh! Jopas oli tullut uusia. Nyt on uudet kuitenkin lisätty listaan,poika- ja tyttöolojen määrä ei pidä paikkaansa,lasken joku päivä ne ajan tasalle,nyt silmät harittaa jo sen verran etten jaksa :ashamed: Tervetuloa uusille! :)

Blancolle jaksamista makoiluun:hug: Sulla on tosiaan onneks jo ihan kivasti viikkoja :) Mulle sanoi viime raskaudessa lääkäri,että viikon 30 jälkeen on kaikki elimet jo kehittyneet,että siihen asti pitää pitää haarat yhdessä :D

Masukuvia oli taas ilmestynyt,ihania :heart:

Minttu81
Meillä on pieni vauva tulossa. Ainakin rakenneultrassa oli yhtä pieni kuin isoveljensä,joka oli 2780g syntyessään :) Ja sf-mitta menee taas alakäyrällä. Eli odotan max. 3kg painavaa vauvaa :D

(.) Pikaisesti vielä omaa napaa. Viime yönä taas supisteli kipeästi. Onneks tällä viikolla on neuvolalääkäri! Mua pelottaa että nuo supistukset tekee jotain ja joudun Blancon vieruspedille sairaalaan:snotty: Mies ärsyttää mua,kun se ei jotenkin ymmärrä ottaa tosissaan noita mun supistuksia. Kyllähän se sanoo että on huolissaan,mutta vois auttaa näissä kotitöissä kun mun on tosi hankala imuroida yms. kun heti on maha pinkeenä. Tekeehän mies tosin pitkää päivää töissäkin,joten tavallaan ymmärrän ettei jaksa auttaa. Mies ärsyttää myös muutenkin; se ei suostu miettimään nimeä lapselle! Katsokaas kun tässä on vielä niiiiiiiin paljon aikaa:kieh: Ehdottelee ihan urpoja nimiä ja mun ehdottamat ei sille sovi. Nyt sitten otti sen linjan ettei edes mieti nimeä! Ärsyttävää. Sanoin sille tänään että jos tää lapsi syntyy etukäteen ja pitää hätäkastaa niin turha vinkua sitten kun on mun päättämä nimi! Jopas helpotti tämä purkaus :D

MM ja Kirppu 26+2
 
Olipas paljon uusia. Tervetuloa kaikille yhdessä ja erikseen. Piti ihan tulla minttu81:lle kertomaan, et meillä on ihan samanlainen juttu. Neuvolalääkäri oli viime viikolla (rv 26+2) ja painoarviota kaverille tuli 1125g eli viikon isompi. Sokerirasitus oli mulla ihan ok, et se ei ainakaan ollut syynä. Iso poika siis jo nyt :) No eipä tän enempää, en jaksa puhelimesta kirjoitella kun se on hidasta. Pygmi + ei enää niin mini pygmi 27+2
 
Huomenta!

Blancolle jaksuja makaamiseen!

Huikkis, ihanaa kun hyviä uutisia! Oliko sulla niin, että kohdunkaula oli alussa kun tää tilanne alkoi lyhentynyt jonkun verran kumminkin? Oliko pehmentynyt? Oliko suut kiinni? Mietin vain, että kun en itse ole missään "kontrolleissa" näiden supistusten kanssa, vaan käynyt 2x eri neuvolalääkäreillä ja kerran yksityisesit gynekologilla, ja suosittivat vaan saikkua, mutta ei kontrolleja ohjelmoitu, enkä ole gravidassa käynyt. Toisaalta mulla kohdunkanava ei ole ilmeisesti lyhentynyt, viimeksikin n. 3.5 cm ja kiinni. Ja nyt levolla kyllä supistuksen ovat rauhoittuneet. Kipeitä tuli viimeksi lauantaina.

Vauvan koosta, meillä vastasi viikkoja ultrissa jotka tehtiin ton supistelun vuoksi, tosin ekassa ultrassa tän takia tehtynä oli 966g(+-144g) rv 26+3 ja seuraavalla viikolla oli rv 27+2 984g(virhemarginaaleista en tiedä). Kasvua oli, mutta aika vähän? Tollon 27+2 ultranäytöllä luki että vastaa viikkoja 26+6, mutta kai siis ihan normaalin rajoihin mennee....Tosin ilmeisesti siis normaalin alarajoilla, käsittääkseni...Neuvolakortista katsottuna rakenneultrassa oli 352g (rv20+1, koko vastasi 20+2). Rv 20+4 rakenneUÄ:ssä esikoisella oli paino 480g, silloin syntyessään painoi 3230g rv 37+1.

Mittumaarialle
myös :flower: miehen suhtautumisen vuoksi. Kyllä nää raskaanaolevan tuntemukset pitäisi ottaa todesta, eikä vähätellä. Meillä ei myöskään mun nimiehdotukset aiheuta vastakaikua, joko sanoo että JOO EI tai sitten että "ei oo ihan poissuljettu". Just joo, mikään ei oo siis hyvä. Ite se ei kyllä ehdota yhtään mitään...:kieh:

Kirppiina ja Rooney 28+1

Muoks. Osa tekstistä tuli vahingossa väärään pinoon, se nyt poistettu sorry! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
kirppiina, tuntuu tän mun tilanteen "vakavuus" riippua lääkäristä.. Silloin ku jouduin osastolle, oli kohdunsuu lyhentyny sentin 2 viikon takasesta ja se lääkäri oli huolissaan mun kovista suppareista.. Nyt myöhemmin kuitenki selvis, että se kohdunkaulan pituus elää tosi paljon, siis riippuen supistaako, miten syvälle sen "ultrakepin" työntää, kuka ultraa jne.. Ja nyt mulle sit sanottiin että kaikki päälle 2,5cm on normaalia oli se kaula ollu edellisesllä kerralla mitä hyvänsä.. Ja eilinen lääkäri sano, että monet luuleet että se ultralla mitattu on se ehdoton ja kertoo kaiken, mut hyvä lääkäri tuntee tilanteen varmiten käteen, eli onko kanava normaalin pitunen ja sit onks pehmeä jne.. Et hänelle on tullu sellanenki tilanne eteen että käteen tuntuu kanava hävinneen ja ultralla siihen kuitenki mittaa sai vaikka synnytys olisi sit ovella.. Mut mulla eilen oli kanavaa joku reilu 3cm, kiinteä ja kiinni, eli hyvä tilanne :) Ja hyvältä tuntu siis käteenkin :) Mulla on tyhmästi vaan Gravidassa ollu joka kerta eri lääkäri, ni tosiaan on tuurista kiinni minkälaisen lääkärin saa.. En muista kirjotinko jo eilen, mut kontrolli mulla on 3 viikon päästä mut välissä saan käydä näytillä jos haluan.. (tai tietty jos tilanne muuttuu..)

Huikkis ja typy rv24+2
 
Huikkis, ok, kiitos tiedosta. Niin ajattelinkin kyllä, että mulla ei siksi ole katsottu tarpeelliseksi automaattisesti kontrolloida tai lähettää gravidaan kun aina kun tilannetta on katottu on kohdunsuu ollut muuttumaton. Hyvä tilanne sullakin nyt siis, toivotaan että pysyykin meillä molemmilla! :)
 
Piti tulla nyt heti tännekin kertomaan uutiset eli äsken ultrattiin ja tilanne oli parantunut sen verran paljon, että lääkäri sanoi laittavansa minut kotilepoon, kunhan saadaan vielä mun sokeriarvot kuntoon! Eli taitaa mennä mulla samalla lailla kuin Olivialla eli säikähdyksellä selvittiin - ainakin tällä erää. Mutta on se jännä, miten eri lääkärit tosiaan tulkitsevat tilanteita eri tavalla, kuten Huikkis tuossa myös pohti. Eli silloin reilu viikko sitten kaksi naislääkäriä oli sitä mieltä, että se kuusi viikkoa makuutetaan sairaalassa ja nyt tämä mieslääkäri totesi tilanteen olevan hyvä ja kotiinlähdön kohta koittavan. :confused: Mutta siis tietysti kotonakin pitää pötkötellä ja levätä mahdollisimman paljon.

Nyt tulee ruoka eli ei nyt tämän enempää.

Blanco + Öttiäinen 27+1
 
Blanco - Kiva kun oot tehnyt tollasen blogin, niitä on kiva seurata! En tiedä ootko huomannut että heinäkuisten pinossa oli kans yks joka piti blogia sairaalassa makoilusta! Tsemppiä sulle! :)

Leo - Mulla tulee just tollai kans, että kun viimein istahtaa ja rauhottuu niin niitä supistuksia alkaa tulemaan. Välillä tosin ihan liikkeessä oltaessa kans tulee.

Minttu81 - Meillä esikoisen paino arvio oli rv 28 n. 1300g ja rv 36 2600g syntyi lopulta rv 41+4 ja painoi 3635g joten mun korvaan tua teidän paino arvio ei kovin suurelta kuulosta! :) Nyt ei mitään tietoa mitä tämä pikkukakkonen painaa masussa, ois kiva tietää tosin!

Nimi ehdotukset - Me ollaan päästy tytön nimestä jonkunlaiseen yhteisymmärrykseen, mut pojan nimi tuottaa vaikeuksia! Edes itse en oo löytänyt sellasta mikä kolahtais.. Mun mielestä nimiä on kiva miettiä, mut mies on sitä mieltä et niitä voi miettiä vasta kun vauva syntyy..

Täällä tänään taas aivan ihana ilma, ja kävin pyörällä kaupungissa hoitamassa asioita, olis niin tehny mieli mennä pieniä vauvan vaatteita hypistelemään mutta maltoin vielä! Esikoisen aikaan oli varmaan jo laatikollinen hommattu tähän mennessä! ;)
Kävin myös lääkärillä hakemassa uuden antibiootti kuurin tähän silmätulehdukseen! Kestänyt jo yli 8pv.. Todella kaunis olo, onneks voi ulkona pitää aurinkolaseja! :cool:

Majj & 26+1
 
Minttu81 Kiva et 4D meni kivasti <3 meillä on taas keskimääräistä isompi lapsi tulossa :)

liikkeitä täälläkin tosi paljon :) esikoinen on innoissaan kun piippana potkuttelee häntä käteen :heart:


blanco mahtava uutinen että pääset kotiin <3 kai sie saat lapsenhoitoapua siellä jne ettet nyt sit ala ite hoitamaan muksuja ja kotia?

nimiasiasta ei olla ollenkaan kartalla :D siis ehodtuksia ja viahtoehtoja on paljon,mutta ei yhtä ylitse muiden :)

( . ) tänään se sit on ..4D nimittäin ja olen koittanu itseäni psyykata siihen ettei sieltä mitään huonoa löydy,mutta miks ei tunnu onnistuvan? :( onneks tässä on viel 6 tuntii aikaa päättää,että nyt nautitaan tästä eikä murehdita ennen kun/jos on aihetta :)
 
Neuvolakuulumisia...

Painoa kertynyt 700g viikossa, huh..
rr 128/86 p. 110 (mulla on ollu koko raskauden ajan pulssi 90-110
pissa puhas
hb 117
Sf mitta 27 :D
Liikkeet ++ ja syke +

Huomiseks sitten lääkärinla aika, katottaan painoarvio ja sitten töiden jatkosta.. eivät suosittele kuulemma takas töihin enään. Eilen illalla kotosalla tuli suppareita muutama puolessa tunnissa mutta rauhoittuvat siihen sitten, onneksi...

Blanco Kiva blogi, jatkatko ihan kirjoittamista kotoota käsin? Ois kiva lukea :)

Mun mielestä tuntuu että tää palsta on hiljentynyt aikalailla.. kirjoitteleeko kaikki siellä fb ryhmässä? Ite kun en sinne liittynyt, tuntuu että kivempi täällä kirjoitella.. :)

Nimiehdotuksia Tytöille ois nimiä vaikka kuinka, mutta meille on tulossa poika. Pojille en oo keksinyt yhtään ihanaa nimeä joka kolahtais. On ollu muutamia ihan kivoja nimiä mutta haluisin semmosen "tuo se on!" -nimen. :heart:

Puuh, nyt siivouksen pariin taasen..

Hyppy ja vauhtihirmu (potki koko ajan doppleria..) 26+4
 
Kirppiina: Mulle ei myöskään ohjelmoitu kontrollia, joskin mulla on lääkäri neuvola parin viikon päästä edessä. Tarvittaessa pitää käydä ennemmin näytillä. Onneksi sain yhden lisäpäivän tälle viikkoa pojat hoitoon kun huomasin, että lapsilla on vain tälle kuulle tulossa 9/10 hoitopäivää. joen käytetään se kymmeneskin. Onneksi kerrankin näin kun on tarves. :D

Blanco: Oi miten hyviä uutisia!!! toivotaan, että tilanne pysyy samana. :)

Nimi asia on täällä ihan auki. Nyt pitäis täyttää sairaalaan nuo odottava äiti kaavakkeet ja niissä kysytään se hätäkasteluvat ja hätäkaste nimet. Tytölle sinne varmaan helpommin löytyy nimi, mutta kun tiedetään, että poika tulossa niin on tosi vaikea päättää minkä mieluisista sinne käyttäisi. :D Pojilla alkaa nimet L kirjaimella, mutta nyt halutaan vaihtaa, vaikka yksi nimi miellyttäisikin. Alkaa muuten kuulostaa hupu, tupu ja lupu mallilta. Tästähän on joku lastenpsykiatrikin vissiin oikein kirjoittanut jutun joskus, miksi ihmeessä sisaruksilla pitäisi olla nimet samaa tyyliä kaikki samalla kirjaimella. Hyvä ettei antanut sille jotain "diagnoosiakin". :D

Leo rv 24+0 POKS :heart:
 
Blanco Loistavia uutisia. Tuntuu kyllä tosiaan riippuvan lääkäristä tuo suhtautuminen. Toiset laittaa herkemmin lepoon ja toiset ei. Oon aatellut et riippuu varmaan siitäkin miten paljon lääkärillä on huonoja kokemuksia noista tilanteista et kuinka herkästi niihin reagoivat. Parempi kuitenkin et reagoivat vaikka vähän turhankin herkästi et tilanteet ei ainakaan pääsis huonommaksi. Toivottavasti saat sokerit aisoihin että pääset omaan kotiin, kyllä se vaan sairaalan voittaa. Joku taisikin kysellä et kai saat kotona sit levättyä kuitenkin kunnolla? Mä oon kyllä ollut onnellinen et mies on ottanut tän tilanteen hyvin tosissaan eikä anna mun tehdä juuri mitään. Hoitaa pojan, koiran ja kodin isovanhempien avustuksella hyvin. <3

Vauvan painoarviosta Niissäkin on kai paljon heittoa riippuen siitä kuka tekee. Meillä oli sillon 24+3 viikolla arvio 790g ja seuraavalla viikolla ehkä 24+6 835g. Mutta sitten seuraava tehtiin 25+2 ja se oli vaan 718g. Kuulemma aivan normaalia tuo vaihtelu varsinkin kun noin usein tehdään ja tekijä vaihtuu. Tuohon en kyllä osaa sanoa mitään et onko viikkoihin nähden iso vai ei. Meille sanottiin noista et ihan normaaleja viikkoihin nähden vaikka olikin tuota vaihtelua. Ens ma on seuraava kontrolli jolloin varmaan taas tehdään tuo arviokin.

kirppiina ja huikkis Pidetään peukkuja et tilanteet pysyy ennallaan. Mulla ei onneksi noita supistuksia ole tullut, joskus pientä kiristelyä on mut ei mitään kivuliasta.

Nimistä Meillä olis oluut tytölle nimi valmiina, sama kuin esikoista odottaessa mutta koska tiedetään et poika tulossa niin se jää tälläkin kertaa käyttämättä. Pojalle on jotenkin äärimmäisen vaikea keksi hyvää nimeä. Tai hyviä olis mut suurin osa on käytössä jollain kaverilla tai sukulaisella joten samaa ei viitti antaa kun lähipiirissä jo on.

Mulla otettiin ihon kutinan takia viime viikolla sappi ja maksakokeita ja molemmat oli normaaleja. Oon kyllä helpottunut, ei tähän enää muita huolia olis kyllä tarvinnutkaan.

Olivia ja "Kalle" 28+0 *Poks*
 
Ihanaa Blanco kun hyviä uutisia! :flower: Piti jo aiemmin kommentoida, että lisäsin blogisi seurattavien listalle, toivottavasti jatkat sitä tosiaan kotoa käsin!=)

Leo81, taitaa tosiaan olla aika lääkärikohtaista, ainakin siinä tapauksessa kun ei selvästi ole vaararajoille lyhentynyt ja kanavan suut kiinni. Koita myös nyt levätä, onneksi sait tuon lisähoitopäivän!

Joku kyseli mielialoista, en muista enää kuka. Itellä ekassa raskaudessa oli jotenkin seesteisempi olo, ja mies sillon sanoikin että olin ihanan tyytyväinen ja hyvällä tuulella koko raskauden. Nyt ei oo tullut samaa kommenttia :LOL: Ja itekin huomaan että pinna on aika ajoin kireellä, mutta tuntuu menevän käsi kädessä sen kanssa, miten väsyneeksi tunnen itseni. Jos on muutamakin huonommin nukuttu yö takana, kilahdan todella helposti ja jos oon nukkunut paremmin, kestän esim esikoisen kiukkujakin paremmin. Nyt on TODELLA väsy olo ollut koko saikun ajan, vieläkin, vaikka supistukset on helpottaneet ja nyt jo kolme yötä nukkunut lähes heräämättä. Äskenkin nukuin 1,5 h päikkärit, söin, ja tuntuu siltä että pakko taas mennä nukkumaan, ei jaksa millään edes istua...


Kirppiina ja Rooney
 
Mahtavaa Blanco, että pääset kotiin!!

Hyppy:
Ei se fb-ryhmä mikään kovin aktiivinen ole. Enempi siellä avaudutaan henk.koht. asioista kuin raskaudesta, että ei se ole suosiota tältä vienyt. :)
Viettäiskö porukka vaan enempi aikaa ulkona ja sit kun noi rakenneultrat ym. on ohi, niin kaikilla ei ole niin paljoa asiaa..? Mutta missä on Bump ja Viola?

Raitis ja Salarakas 27+1
 
Viimeksi muokattu:
Äitiyspakkaus tuli! Ja oli sittenkin se 2010.. Eli juuri se minkä tahdoinkin :) ja suomi24 kelakertun sivustolla luki (7.5) että vanhaa pakkausta olis vielä muutamia jälellä.. Että ottaa tästä nyt sit selvää,kun toiselle kerrotaan toista.. No sainpa sen mitä halusinkin :D

Nimistä ei osata päättää yhteistä hyvää nimee.. Kummallekaan ei käy toisen ehottama.. Joten taitaa jäädä nimettömäks meijän poika.. Saa ite sitten päättää nimensä :D Ei vaan,arvotaan vaikka omista mieluisista jos ei muuten päästä sopuun..

Liikeet näkyy hyvin päällepäin,vaikkakin oman makkarakerroksen takia arvelin että niin ei käy.. Mutta kappas.. Toisin kävi. Eli positiivista sekin.. :)

Ei muuta,piti vain tulla ilmoittamaan äitiyspakkaus-tilanne :p

Taiska ja napero 25+4 :)
 
Bump ilmoittautuu!

Kahden ja puolen viikon Suomi-loma takana eika todellakaan tehnyt mieli koskea tietokoneeseen sen aikana, eli palstaa en ole seuraillut. Nyt yritan kovasti kaynnistaa aivosolut jalleen, tyonteosta ei nimittain ole tullut mitaan eilen ja tanaan.. :p

Kovasti on tullut uusia (tervetuloa kaikki!) ja kaikkien vauvat ne vaan kasvaa. Blancolle viela tsempit makoilusta, onneksi paasit nyt kotiin! Ja Sammelille tsemppia perhetilanteeseen. Raha-asiat voivat kylla lannistaa kenet tahansa.. muistan edelleen sita ahdistusta kun rahat jatkuvasti loppu opiskelu-aikoina. Eika sita tahan tilanteeseen kaipaisi lisastressia, etenkin jos suhteessakin epavakautta. Parisuhdeterapia kuullostaa hyvalta idealta, ainakin auttoi meita aikoinaan kun suhde tuntui olevan umpisolmussa. Ja viela neljasko – onnittelut raskaudesta!

Kommentoitavaa riittaa muutenkin.. Meilla edelleen kaytossa hoitopoyta, ei enaa vaippojen vaihtamiseen mutta neiti on helppo nostaa siihen kun leikkaan kynsia tai kuivaa kylvyn jalkeen. Lisaksi sen alla olevassa lipastossa on suurin osa neidin vaatteista. Nyt lipasto/hoitopoyta siirtyy luontevasti uuden tulokkaan kaytettavaksi. Monethan vaihtavat vaippoja jopa lattialla mutta mulle hoitopoyta on kylla aina ollut ihan ykkonen kun ei tartte turhaan kumartua.

Lyyli kyseli nimijaisista? Meilla pidettiin sellaiset ja on aikomus toistaa sama kaava jalleen. Oli aika epavirallinen tilaisuus jossa me vanhemmat pidettiin lyhyt skooli-puhe, ja molemmat paikalla olleet ‘kummit’ puhuivat myos. Toinen taisi kertoa valitsemamme nimen historiasta ja alkuperasta, ja toinen piti puheen siita, miten kansainvalinen lapsesta tulisi. Tosi kiva ja rento tilaisuus, ihan meidan oloinen.

Hurjaa, etta jotkut ovat kohta jo lomalla, kaak! Ma iloitsin sita, etta enaa kolme kuukautta niin jaan mammalomalle mutta jotkut jattavat tyoelaman jo kolmen viikon kuluttua. Hieman kaisa kademielena taalla, mutta toisaalta ma tulisin varmaan hulluksi jos olisin lomalla noin pitkaan ennen laskettua aikaa.. ja myohaistamalla mun mammalomalle lahtoa saan sitten enemman aikaa (ja rahaa) mammaloman toisessa paassa, eli tama ratkaisu toimii meille parhaiten, vaikka talla hetkella ei kylla ole kovin paljon tyomotivaatioita ja loma tuntuisi hyvalta idealta.

Hypylle terkkuja etta taalla toinen plus-kymppilainen! Punnitsin itseni tana aamuna ja olin ihan tyytyvainen kun painoa nyt tullut +11kg (!).. olin ajatellut, etta painoa olisi saattanut tulla enemmankin. :p Vaikka luvut tavallaan kauhistuttavat niin tiedan, etta kylla se paino taas raskauden jalkeen tippuu.

Onko muita joidenka vatsat ovat jo todella suuria? Ma olen saanut aika monta ihmettelevaa kommenttia kun olen todennut, etta laskettu aika vasta elokuun puolessavalissa.. Sf-mitasta ei hajuakaan (neuvola vasta parin viikon kuluttua) eika taalla tehda painoarvioita, mutta vatsan ymparys nyt 104cm. Ennen raskautta se oli noin 64cm (mulla luonnollisesti pieni vyotaro), eli aika hurjaa kasvua ja vatsa torrottaa suoraan eteenpain. Mista muuten kaikki ovat saaneet vauvojensa painoarviot? Ultrataanko Suomessa tosiaan joka neuvolan yhteydessa vai?

Mittumaarialle – meillakin nimiasia viela avoin. Olen koonnut jaakaapin seinalle listaa nimista mutta yksikaan niista ei ole viela kolahtanut. Paras juttu oli eilen kun mies oli kuulema kattonut listaa ja tuli kyselemaan, etta mikas nimi se ‘Decaftea’ on? Oli polja lukenut kauppalistaa, ei nimilistaa! Kun sekaannus selvisi niin han viela mietti, etta olisiko tama nyt ollut jonkinlainen merkki ja meidan pitaisi nimeta pienokainen Decafteaksi.. olisi kylla varmasti maailman ensimmainen lapsi, jonka nimi olisi Kofeiiniton tee.. Etta nain meilla nimiasia ‘etenee’, heh! :D

Bump & Ringo rv 25+5
 
Nimista tuli viela sellainen mieleen etta moni on sanonut, etta heilla olisi runsaasti nimia pojalle mutta kun tulokas on tytto ja toisinpain. Mitas jos listaisimme niita 'turhia' nimia tanne, eli nimia toiselle sukupuolelle? Ehka muut saisivat inspiraatiota?

Ma voin listata joitakin sellaisia joista ma pidan (molempia sukupuolia, silla en vielakaan saa paljastaa kumpi meille tulee.. hmpf). Meilla siis kriteerina, etta kansainvalinen nimi joka helposti lausuttava ja sopii sukunimen kanssa, eli nama eivat ehka ole ihan perussuomalaisia.

Pojat: Ted, Frank, Frans, Felix, Max, Philip
Tytot: Ophelie, Elodie, Dinah, Colette, Coralie, Lucille, Celia, Fion, Alette
 
Bump, riippuu ihan neuvolasta, ultrataanko siellä käynneillä. Periaatteessa riippuu lääkäristä, ultraako, ja se riippuu siitä, osaako, ja siitä, onko ultralaite käytettävissä. Nykyään kaikille halukkaille kuuluu rakenneultraääni raskausviikoilla 18-22 suunnilleen, jossa kyllä paino katsotaan, mutta muuten riippuu siis neuvolasta ja lääkäristä. Lääkärikäynnitkin muuttuivat vielä tämän vuoden alusta niin, että kaikille tulee "automaattisesti" vain keskiraskauden lääkärikäynti, ja alussa ja/tai lopussa vain, jos on jokin erityinen syy. Jos käy lisäksi jostain syystä itse yksityisellä puolella, siellä yleensä ultrataan ja samalla katsotaan painoarvio. Itsellä juuri siitä syystä on painoa nyt satuttu katsomaan, kun kävin näistä supisteluista yksityisesti gynekologilla rv 26+4 ja viime vkolla oli se keskiraskauden lääkärikäynti, ja meidän neuvolalääkäri on sellainen, joka ultraa. Mutta tiedän saman kunnankin alueelta neuvoloita, joissa lääkärit eivät ultraa.

( . ) Just kun aamulla kerroin, ettei oo lauantain jälkeen supistellut, tuli päivällä ihan levossa ollessa muutamat napakat, jopa kipeät supparit :headwall: EN ALA!!!!!!!! Just kun olin ihan varma, että ens viikolla pääsen töihin, niin taas ne alkoi.....
 
Bump - Meidän neuvolassa ei ultrata, ei ole edes koko ultralaitetta! Joten meillä oli myös vaan se rv 12 ultra sekä rv 20 rakenneultra.

Kävin sit tänään vanhempien luona puntarilla.. Jep, näytti et ois tullut 4kg 4VIIKOSSA! Toivon todella että ei pidä paikkansa.. En edes oo syönyt tavallista enempää herkkuja enkä mitään, maanantaina näkee sit totuuden.. Joka tapauksessa alkoi sit masentaan ja kävin illalla vielä puolen tunnin kävelylenkillä.
 

Yhteistyössä