~~Elorakkaat Toukokuussa~~

Huomenta!

painogalluppiin - tasan viikko sit olin neuvolassa ja silloin painoa oli tullut 6-7kg ja nyt varmaan taas enemmän! Esikoisesta oli tähän mennessä tullut jo lähes 12kg, onneks nyt ei ole tullut niin paljoa.. Mua stressaa kans painon nousu tosi kovaa.. : / Ja vaikka tiedän että suurin syy painon nousuun on varmasti suklaa niin minkäs teet, ja suklaasta päästään
mielitekoihin eli suklaata ja jugurttia menee ihan kiitettävästi. Tosin eilen sanoin miehellä että tästä päivästä asti koitan olla syömättä suklaata, tässä kun tulee parit valmistujaiset ja synttäreitä jne että varmasti tulee syötyä kaikkea hyvää..

Maidon tulo - Nyt ei tule onneksi vielä! Puristamalla tulee vähä tippoja, joskus tosin kihlmöi samalla lailla kun esikoisen aikaan kun maito nousi. Oikeastaan aika hassu juttu, lopetin esikon imettämisen kaksi vuotta sitten, ja siitä asti tuli viime syksyyn asti maitoa, ei siis mitenkää paljoa mut just tipottain, ja heti ku raskauduin niin se loppui! :D

Nyt aamupalaa !

Majj & 28+0 POKSS ! :heart:
 
:wave: Aurinkoista maanantaita!

Mun taidot tuskin riittää päivittämiseen, sori Mittumaaria. :D

Painogallup Painoa on tullut 15kg. :whistle: Sai aikaan pienen itkun edellisellä lääkärireissulla, mutta lääkäri siinä mahaa painellessaan totesi, että kovin on vähän suojapeitteitä mahassa, eli läskiä se ei ainakaan ole koko painomäärä.

Nyt kuulemma elimistö kerää paljon nestettä, sekoittuu verenkiertoonkin sitä ja verestä kuuluukin tulla vähän sellaista litkua, sen takia hemoglobiinikin laskee. Hurja määrä kiloja joka tapauksessa. Peppu ja reidet on ainakin aika valtavat, että kyllä siel sitä läskiäkin on. Neuvolantäti muuten sanoi melkein ekalla käynnillä, että reidet tulee paisumaan. Sinne menee ravintoa imetystä varten. BMI on nyt 26,7. Pieni paniikki vain viellä. Katotaan sitten 3kk päästä, varmaan se iso paniikki on sitten. ;)

Mielihalut on tuoreet mansikat ja vadelmat. Mansikoita syön melkeensä litran päivässä ja vähän vattuja päälle. Taivaallisia. Ja parempi vaihtoehto kuin karkit. ;)
 
Eea
majj Miullakin loppui esikoisen aikanen maidon tulo vasta kun tulin uudelleen raskaaks (imetyksen lopettamisesta oli kulunut n. 2,5 vuotta). :) Nyt maitoa/nestettä tulee muutama tippa kun puristaa, onneksi ei tuon enempää vielä. Esikoisen aikaan maitoa olisi riittänyt vaikka kaikille kylän lapsille. Lopulta kuitenkin maidon tulo asettui ja vastasi kysyntää aika hyvin.

Eea & Urkki 26+4
 
Ihanaa maanantaita! :wave:

Ompa ihana lämmin sää! ja ens viikolle luvattu helteitä! ahh :p

Painogalluppiin Tänne on tullu jo se kymmenen kiloa! ja en oo käyny vaa'alla sitten viimesen neuvolakäynnin.. joten varmaan tullu reippaasti lisää. Turvotuksiakin nimittäin on ilmennyt jo, eli paino jatkaa nousuaan.

Kiitos kaikille kohdunsuu galluppiin vastanneille! :kiss:

Maitoa ei oo tullu, itestään eikä puristamalla :D eikö multa sitten heru ollenkaan :D

Mielihaluja... joo on. Paha mielihalu LIMPPARI. Killitän varmaan 1,5l päivässä :D :eek: kamalaa! mutta en voi sille mitään, kokoajan tekee vaan mieli. huoh :( ilmankos kiloja tulee..

( . ) Puuh, turvottaa ja väsyttää. Mielialat vaihtelee jatkuvasti.. pienetkin asiat stressaa. :( Mutta toivotaan että kyllä se tästä...
Miten mulla on semmonen olo että tää vauva syntyy paljon aijemmin kun elokuussa!? onko muilla samaa oloa? mä en yhtään tiiä mistä toi tunne tulee..

Paremmalla aikaa sit lisää!

Hyppy ja murunen 28+3
 
Kesälomalla ollaan viikko ainaki miehen kanssa päälleikkäin enskuussa, joten lähdetään vissiin mökille sit muutamaks päiväks naaatiskeleen, mut eipä sinnekkään oo ku se satakilsaa matkaa.
Sit kesäloman jälkeen mun tarviiki mennä vaan päiväks töihin ja sitten alkaakin äippäloma.
Lomaks ollaan kyllä suunniteltu muutenki vaikka mitä tekemistä kotiinki, heinäseiväs aitaa tehään, terassin rakentamista, talon sokkelin maalausta ja meikäläisellä eritoten nuita kaikkia puutarha hommia tossa joten eipä tässä tylsääkään kerkee tulemaan.
Ihanaa ku se alkuraskauden superväsymys on mennyt ohi ja nyt jaksaa taas puuhastellakkin kaikenlaista..

Nukkumisesta, nukun melkeen paremmin ku ennen raskautta.. Jotenki tää raskaus on saanut kaikki huolet tuntuun niin pieniltä että en osaa enää niitä ajatellakkaan ennen nukkumaan menoa, sen sijaan mietiskelen vaan vauvvaa ja kaikkee ihanaa mikä siihen liittyy ja siks saankin helpommin unta.
Äidinvaisto on herännyt ihan selvästi koska nykyään herään heti jos kissat vähänki vingahtaa. Pakko nousta heti ylös ja mennä katsomaan onko kaikki hyvin.. Mun miehessäkin näkee muutosta, jos se herää yöllä enkä ole sen vieressä niin se saa aina kauheen paniikin ja huutaa "KULTAA!" ja juoksee samantien ympäri kämppää mua etsien.. :D Hassua ja suloista..

Unet on ihan pimeitä ja muistan kaikki uneni tosi hyvin, mut mulla on kyllä ollut aina todella voimakas unimaailma.

Äippäpakkaus, pistin hakemuksen joskus kuun alussa samaan aikaan äippäraha hakemuksen kanssa, ei oo vielä mitään päätöstä tullut, mutta oon niin katkerasti tottunut kelan hitauteen että en ees viitti odotella.. Varmaan pistävät taas eka jonkun selvityspaperin jostain pikku virheestä lomakkeessa tms.

Mielihaluista mulla on ikävä kyllä nyt kesän takia herännyt uus mielihalu eli jäätelö.. Pakko saada joka päivä yks jäätelö, muuten en kestä! Olen kyl nyt päättänyt et vaihdan noi kermajäätelöt nyt mehujäätelöihin kun en mää näköjään tästä mielihalusta pääse eroon.. Tulis jo suomalaisia mansikoita, pääsis niitä rohmuamaan!! Ja uusiaperunoita ootan ku hullu!

Painoo on tullut vähän päälle 5kiloo.

Skeletor ja Taavi-tyttö 28+1 :heart:
 
Heippa!

Neuvolassa käyty rv 29+6 :
paino + 896g/vk, yhteensä tullut nyt 3kg
turvotus +
RR 133/82
pissa puhdas
hb 134, ilman lisärautaa
sf mitta 33 eli huitelee tuolla reilusti yli yläkäyrien, niinkun muissakin raskauksissa. Vaikuttaa se erittäin voimakkaasti eteenpäin kallellaan oleva kohtu.
syke + n 140 paikkeilla
liikkeet ++

Sit alkaiskin neuvolakäynnit 2 viikon välein, ainakin täällä päin kun on tuo 30 viikkoa täynnä.
Seuraava aika on 9.6 äitipolille, vauvan kokoarvio + luultavasti lääkäri tekee sisätutkimuksen kun sitä ei lääkäri tehnyt rv 26 ollenkaan + muut perusjutut, sit neuvola taas 20.6.
Eli kaikki vallan mainiosti.

mielihalut on edelleen se 4 viljanpuuro niinkuin alussakin ja sit lisänä suklaa ja jäätelö. Oon yrittäny vähentää niitä, mut tulee niin äkäseks jos ei saa suklaata et pakko edes muutama pala päivässä saada. Ei onneks ole vaikuttanut mitenkään noihin verensokereihin, olenkin yrittänyt aina ruuan yhteydessä ne syödä, ettei tulis naposteltua pitkin päivää. :ashamed:
 
painoa on tänne tullu n.7 kg, pikkusen on turvotusta mukana. Lähtö bmi tasan 20.

maitoa tulee täälläkin jo. Hassua, et esikosta tuli raskausaikana vain sitä keltaista esimaitoa, mut nyt tulee välillä ihan oikeaa valkoistakin! Ei siis mitenkään valumalla tule, mut tippoja joskus suihkussa. Jos puristaa niin johan lentää :D

nukkuminen on aika kehnoa, lantio särkee ja kädetkin puutuu. En oikein osaa nukkua kyljellään, kun mahallani aina nukkunu. Mut pakko se on opetella taas.

Ja mulla noi kelan paprut jumittaa vieläkin kotona! Argh! Huomenna pakko lähettää tai jään ilman mitään tukia!

Tosiaan, ihan kohta jo kesäkuu, eikä vieläkään asuntoa tiedossa... Perjantaina mennään katsomaan yhtä, toivottavasti olis hyvä ja päästäis muuttamaan heti. Kun ei tänne vanhaan asuntoon viitsi mitään vauvajärjestelyjä enää tehdä.

Miuski ihanan pehmoisen näköinen vaippa :)

Mielihaluja ei oo tässä raskaudessa oikeestaan ollu. Suklaata menee joka päivä melkeen mut niin menee normaalistikin. Ihme että toi paino pysyy kurissa kuitenkin...

hemari ja helmiäinen 30+3
 
Kestovaipat onko täällä vielä joku jolle nuo pakkauksen vaipat kelpais? Miulta jää käyttämättä enkä todellakaan viittis niitä roskiinkaan heittää :ashamed:

Kävin tosiaan tuon pakkauksen tänään hakemassa ja vaikka vitkuttelinkin hakemuksen laitossa niin sain kuitenkin tuon 2010 pakkauksen...eipä sillä, kyllä tuokin kelpaa :)

Hyppy Miulla on kanssa sellanen olo, että tämä tulee aiemmin kuin elokuussa. Oonkin kaikille jotka laskettua aikaa kyselee, alkanut sanomaan että elokuun lopussa, mutta jos nyt sinne elokuulle päästäis :whistle:

Kauhulla katselin verkkolehdestä uutista että meidän sairaalassa on toukokuussa syntyneillä salmonellaa!!!! Tuli sellanen olo, että toivottavasti sieltä mahd pian kotiin pääsen....herättää todella luottamusta :(

ON Minuu on alkanu närästää melkein kaikki mitä suuhuni laitan...illalla ei kannata syödä enää 20 jälkeen mikäli aikoo mennä nukkumaan klo 22 aikaan.
Viikonloppuna oli aivan kauheat kivut tuossa alavatsalla, miusta ne ei ollu supistuksia kun olivat sellasia repiviä niin kuin alhaalta ylöspäin suuntautuvia. Vieläkö voivat olla kasvuun liittyviä? Nyt sitten huomasin, että onkin paljon helpompi kävellä tänään :confused: Omiituista...

~tottis ja napero rv 27 hei, poksumispäivä :D
 
Tosi hyva paiva taalla!

Neuvolassa kayty ja kaikki hyvin, sf mitta 28cm, eli ylakayralla taallakin. Katilo mietti mun vatsaa tunniskellessa, etta mulla on runsaasti tuota lapsivetta joten ei ihme etta vatsa pullottaa niin kamalasti. Pissa puhdas, verenpaine taisi olla 110/60 (vai kirjoitetaanko se tosinpain?), eika painoa (ONNEKSI) mitata taallapain.. Seuraavaksi verinayte parin viikon kuluttua ja heti seuraavalla viikolla sitten anti-D piikki ja katilon tapaaminen.

Muita taman paivan uutisia on se, etta miehen tyokuviot ovat selkeentyneet ja yes-yes-yes firma jatkaa nyt hanen soppariaan niin, etta heinakuusta lokakuuhun han tekee yhteensa 40 tyopaivaa, mika tarkoittaa 3pv/viikkossa plus pari viikkoa vapaata elokuussa kun vaavi syntyy. Ihana juttu, varmasti jaksamme kaikki paremmin nain! Ma olin jo vahan peloissani siita, etta miten han jaksaa kun uusi tulokas syntyy, silla viimeisen vuoden aikana han on raaskinut pitaa lomaa yhteensa 1,5 viikkoa, ja tyopaivat ovat tosiaan helposti sellaisia 12-tuntisia. Tosi kiva juttu!! =)

Nukkuminen onnistuu ihan hyvin edelleen, tosin makin karsin vahan siita, etta illalla 22-aikoihin meinaan nukahtaa sohvalle ja sitten herailen pirteana 5-aikoihin. Yleensa saan viela nukuttua pyorittyani sangyssa hetken. Nukun puoli-vatsalla, toinen jalka vahavsti koukulla vatsan edessa.
 
Moikka, painogallupiin on pakko osallistua ku itse se kiinnostaa aina ja päivittäin :ashamed: (myönnän) käyn vaa'alla. Itselläni on tullut nyt 9 kiloa lähtöpainoon. Viime raskaudessa tuli 20 kiloa ja lähti 22, josta alkoi tämä raskaus eli verrattuna ekaan on tullut paljon vähemmän. Tavoitteena olis jäädä alle 90 kilon, joo tiedän, olen iso ja painan paljon, mutta mulle joku 87 kiloa olis vähän. Pitkä ja lihaksikas ku olen. Olen tyytyväinen että edelleen käyn 5 kertaa viikossa urheilemassa, josta 1 kerta spinnii ja pumppii ja kolmesti 8-9 km vaunulenkkejä. Vaikka on painoa niin mielestäni olen suht napakka vielä reisistä ja pakaroista. Tai sit mä vaan kuvittelen.

Pähkäilin aiemmin tuplarattaita ja sain niitä kommenttejakin taannoin kiitettävästi. sain raahauduttua lastentarvikkeeseen ja kokeiltiin pojan (1,5v) kanssa Emman jule Twin rattaita ja ne oli tosi hyvät, paremmat kuin reilun tonnin maksavat emmaljungat. Noiden hinta oli jalkapeitteen ja pehmeän kantokopan kanssa 429,-. Mielestäni hinta-laatu-suhde oli noissa kohillaan, ku reilun vuoden ehkä niitä tulee käytettyä vain. Tulemme ensi kuussa tilaamaan ne, ellen sit vaihda Carenan tupliin, joita vielä kokeillaan.

Ai niin, kesäloma alkaa 4.6. ja työt jatkuu elokuussa 2012 ku äippäloma loppuu lukuvuoden loppuun toukokuussa ja sit kesälomilta palailen töihin, viimeksi menin esikoisen oltua 9kk.

terkuin schnappy 27+3
 
Moi kaikille!
Moni on puhunut mansikoista. Mulla on jostain jäänyt sellainen mielikuva, että esikoista odottaessani pari vuotta sitten luin jostain, että raskaana ollessa sais syödä vain suomalaisia mansikoita. Olenkohan keksinyt tämän ihan vain omasta päästäni, vai muistaako kukaan muu kuulleensa vastaavaa...?

Sattuisko teistä raskausdiabeteksestä kärsivistä kukaan olemaan kasvissyöjä? Mä sain viime viikolla sokerirasituksen tulokset, ja yks arvo oli koholla. Neuvolasta saadut ravitsemusohjeet oli sekasyöjille tarkoitettu, eikä neuvolantäti osannut sanoa oikeen mitään noiden kasvisproteiiinien suhteen. Eli siis oon tähän asti saanut aika ison osan proteiineista yhdeistelemällä papuja ja täysjyväviljaa, ja ilmeisesti pavuissa on niin paljon hiilareita, että niitä olis hyvä rajoittaa... Olen vielä ihan pihalla koko asian suhteen, eli jos teistä kukaan tosiaan tietää asiasta, kertokaa ihmeessä, miten ootte RD-diagnoosin jälkeen muuttaneet kasvisruokavalioanne...?

Myöhemmin lisää taas...
 
Pikaisesti en huomannut että olis ilmaantunut kesäkuun päivittäjiä, joten mä voin :wave: Kuitenkin kotona jo sillon lomilla ja aikaa lienee paremmin kun tähän asti.
Jos joku oli jo ilmottautunut, enkä huomannut, niin sanokaa =)
 
Nyt tarkemmin perehdyttyä teksteihin:

Mielihaluja, on kaikki HERKUT :ashamed: Suklaa, jätski, mutta kyllä myös mandariinit, luumut, tuoremehu.....

Hyppy, mä kanssa ihan ootan että tämä vauva syntyy jo heinäkuussa. Mulla on la 1.8 ja voisi siis hyvinkin tulla jo senkin puolesta heinäkuussa, ja lisäksi alunperin la oli 22.7. Myös esikoiselta laskettu aika siirtyi ekassa ultrassa eteenpäin, mutta tyttö syntyi 37+1 spontaanisti, ja sillon arveltiin että oikeasti laskettu aika olisi ollut jo jonkin verran aiemmin kun minä sitä pidettiin. Jotenkin aattelen että tämän kanssa on sama tilanne. Lisäksi nämä supistukset ja kaikki. TOISAALTA saattaa tietysti hyvin mennä 2 vkoa yli lasketun ajan ja tulee ulos vaan leikkaamalla :stick:

Kelan paperit odottaa mullakin lähettämistä :ashamed: Huomenna kanssa lähdössä etten jää vaille rahoja. Avustuksen otan rahana.

Oma olo tasainen, ei raportoitavaa tällä erää, työpäiviä TJ 9 (Jee!!) ja siinäkin 9 liikaa. Odotan jo kovasti että pääsen omistautumaan kokonaan tälle vauvalle ja muulle perheelle.

Ai niin, tänään muuten poksuu! :heart:

Kirppiina ja RooneyMuru 30+0 *poks*
 
Oli pakko tulla poksumaan 30+0 poks poks! :D Viimeiset n. 10vkoa siis lähtee..

Tänään menossa neuvolaan, veetuttaa jo valmiiksi kun paino sen kun nousee, ihan järkyttävää paisumista ollut. Vaikka alussa lähti, ni nyt on tullut senkin edestä sitten :( Yritän olla stressaamatta, mutta hankalaa on.. Siis alle 10kg:ssa mennäään, mutta kun lähtöpaino näin iso, niin ei naurata :( No on sitä ennenki painoa tiputettu, tulee vaan tuskanen loppuaika...

Kiitos että olitte vastaillut kesälomareissu kyselyyn =) Varasin mulle ja tytöille Tallinnaan kylpyläreissun, lähdetään jo parin viikon päästä kun koulu loppuu. Tytöt on jo kauan halunnut Tallinnaan, niin aattelin että nyt sitten mennään. Siellä oli aika hyvä tarjous, kuului ruoatkin mukaan.

Jännä miten tunteet heittelee edes takas.. välillä odotan innolla että vauva jo syntyisi, välillä pelottaa ihan hirveesti, miten sitä jaksaa... jos onkin koliikkia niinkuin esikoisella tai tuleekin reuma niinkuin nuorimmaisella.. viimeksi sentään ex-aviomies oli mukana vauva-ajan.. nyt olen aivan yksin. Ellei ihmeitä tapahdu.
Tosin mun ja vauvan isän välit on huomattavasti parantunut tässä, vielä on tunteitakin jäljellä.. Että pieni toivo vielä elää, yhdessä ei tulla enää asumaan ja pari vuotta hän pitää taloa siellä Keski-Suomessa joka tapauksessa. Mutta jospa se vauvan syntyminen kuitenkin muuttaa jotain. Sen näkee sitten, liikoja en toivo. Sen olen jo oppinut.

Ai niin, mulla alkaa äitiysloma jo 3.6, että eipä ole kauaa enää siihenkään :) Aloitan siis varhennettuna, taloudellisesti parempi niin.. ja säästyy liiton päiviä sitten opiskeluun, (täytyy vaihtaa ammattia käsien takia) kun sen aika tulee.. ensin raskauden jälkeen tosin tutkitaan noita käsiä, että saako niistä toimivat vielä.. mutta joka tapauksessa :)

Elzu ja poitsu 30+0
 
Terveisiä saikulta, selkä meinaa reisailla prkl :kieh: viikko pitää sitä nyt sit "lepuuttaa" eli huilata muttei koko aikaa et myös pitäis olla liikkeelläkin ettei kokonaan jökkiinny!!

painosta mulla on jo n. 12-13 kg tullut mut ihanaa että nyt viimeisen neuvolan jälkeen (12.5.) ku vertaa omaan vaakaan niin ei ole tullut juuri mitään lisää enkä ole muuttanut syömisiä joten se on muuten sitten alkanut nyt tasaantumaan!! Viime neuvolassa tosiaan se oli noussut edelliseen verrattuna n. kilon viikossa :O

mielihalut varsinaisia ei ole, TUOREET MANSIKAT on alkanut kiinnostaa aina ku niitä näkee, minä ainakin ostin niitä vaikkei ole suomalaisia, ajattelin et pesen ne vaan hyvin! Miksi niitä ei sit saisi syödä??? jäätelökin kyllä on kiinnostanut enemmän kuin ennen raskautta mut vain pari kertaa viikossa...

kesälomareissu on tässä miehen kaa ollut jo monia vaihtoehtoja pitkin kevättä yms mut minnekkään ei sit kuitenkaan ole vielä varattu etukäteen mitään, viimeisin on se et jussilta alkaa lomat ja jonnekin lähdetään, ei siis suunnitella juurikaan etukäteen...

kelan paperit lähetin jo pääsiäisen aikaan mut eipä ole kuulunut mitään, äitiysavustusrahat tuli parissa viikossa kyllä...

nukkuminen aika tuskallista ku herään joka kerta ku käännän kylkeäni, 2 asentoa siis enää mitkä käy, molemmat kyljet. Mut jostain syystä en kuitenkaan koe olevani päivällä väsynyt vaikka uneni on pätkittäistä öisin!

maitoa tulee joskus aamuisin huomaan ku ei vielä ole rintsikoita että paitaan on ilmestynyt tippoja :D huvittavaa...

Kysymys perhevalmennuksesta. mulle ei kukaan ole sellaisesta puhunut?? voisiko joku kertoa tarkemmin mistä on kyse ja kuka sen yleensä järjestää? onko miehen tarkoitus osallistua ja milloin se yleensä järjestetään??

Jaahas jos sitä yrittäis käydä varovaisesti kävelyllä koirien kanssa, meno on varmasti tosi huimaa ja matka varmaan 200 m näin alkuun :D

Minttu+PikkuJ 28+4 :heart: (hurjaa et 30.viikko alkaa)
 
Ihan pakko tulla kirjoittamaan. Mun vauvalla on alkanut olee aika usein hikka :D muutamana päivänä oon jo huomannut ja se kestää n. 15min kerrallaan :D Tästä ei viel ollut tääl puhetta niin ajattelin kysyä et onko teidän vauvat kovia hikkaamaan? Hetki meni kyl tajuta mitä se tasanen nykiminen oikeen on :D Esikoista kun odottaa kaikki on niin jännää ja uutta ;D

Elokuunvaavi 29+3
 
Huomenta!!
jokos Mun mielestä tuoreissa marjoissa ei ole ollut syöntikieltoja, mutta ulkomaisissa pakastemarjoissa on: Ajankohtaista - Elintarviketurvallisuusvirasto Evira
Meillä on kyllä ollut jo suomalaisiakin mansikoita, mutta ihanan 5€:n litrahinnan takia jäänyt kyllä ostamatta. :mad:

Elokuunvaavi täällä on masussa kanssa yksi kova hikkaaja. Hassua hytkymistä kyllä tuo hikkaaminen. :) Potkutkin rupeaa näkymään jo selkeästi mahan läpi. Kipeitäkin iskuja tulee.

Tottis Kokeile apteekin link-närästyslääkettä. Mun uusi paras kaveri. :D Tehoaa ainakin mulla.

Tänään lähetään tytön kanssa pikku reissulle mummolaan. Pari yötä siellä ja sitten takaisin kotiin. Viikonlopuksi mietittiin heurekassa käyntiä, mutta pitää katsella vähän miten jaksaa. Nyt on ensimmäiset merkit turvotuksesta havaittavissa. Pää on kuin ilmapallo kun aamulla herää. Naama ihan turvoksissa. Onneksi se vielä laskee aika nopeasti, mutta tuskin kovin kauaa.

Luna & masukki 27+2
 
Onko teille sanottu mitään äidin sykerajoista?
Ettei äidin syke sais nousta yli 150 koska sitten vauvan hapensaanti vaikeutuu?
Tein eilen crosstrainerilla 40min (aika rauhallisesti, mut tuli silti hiki) ja sitten jälkeenpäin muistelin esikoisen raskauden aikana neuvolan täti puhu siitä miten liikunta vaikuttaa sikiöön.
Googlasin ja tämmösen löysin: Raskaana olevien liikuntaharrastuksen turvallisuus
Toivottavasti en aiheuttanut mitään pahaa eilen vauvalle.
Pitää varmaan ostaa sykevyö ja käyttää sitä jos liikkuu..? Hmhmhm
Hassu muuten kun toi kävely tekee pahaa mut toi crossarin kaa ei sattunut mihinkään :confused:

Hikka.. tällä vauvalla on kans välillä hikka. Kuopuksella oli tosi usein ja jopa synnytyksen aikana hikka :D

DarkRed 27+3
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei! :)

Miten mä oon niin laiska kirjottamaan vaikka aikaa olis runsaasti?!! Ei tässä maatessa luulis olevan niin vaikeeta kommentoida joskus.. Luen kyllä joka päivä juttujanne ja kommentoin mielessäni, mut en vaan hitto saa aikasex kirjottaa tänne!! Nyt yritän kyllä skarpata :D

Mieliteoista: täällä menis kyl KAIKKI herkku alas! suklaa, pullat,keksit, jäätelö..yms.. APUA! Eikä tää yhtään helpota asiaa, ettei saa liikkua :( Tää on vähän niinkun kierre..on niin tylsää tää makaaminen, et tekis mieli syödä kokoajan ja sitten taas se ei oo kovin hyvä idea kun joutuu makaamaan kokoajan, mitä mä oikeen teen et lopetan tän mässäilyn?!!! No ehkä helpottaa kun tulee mansikat ja herneet myyntiin, jos sit niillä sais pahimman herkuttelu-himon kuriin ;)

Painosta: No..sitä nyt ei varmaan tarvii ihmetellä kovinkaan paljon, et miks nousee sitä tahtia :D yli 10 kiloa jo tullut ja hyvää vauhtia päästään siihen vähintään 20 kilon lisäpainoon tätä vauhtia :( mut nyt ei vaan jotenkaan oo voimia taistella kaikkia mielihaluja vastaan :ashamed: oon aatellu, et kyllä mä sit ehdin taas koko loppu elämäni laihduttamaan ;) heh!

( . ) Kävin eilen kontrolli-ultrassa ja kohdunkaula oli luojan kiitos pysynyt samana 2,5cm, en joutunut osastolle ja sain kehuja kun olin niin kiltisti kotona jaksanut huilata. No tietysti aattelin, et nyt saan jo alkaa jotain tekemään, mut lääkäri masensi mut ja sano, että sitten 7 viikon päästä voit alkaa taas pikku hiljaa kävelemään, eli makaaminen jatkuu :(

No pääasia, että kaikki oli hyvin eikä tilanne ollut edennyt ainakaan enempää! :D Vauva oli perätilassa ja painoarvio oli kilon. Aika pieni vauva kuulemma tulossa. Onko täällä muita joilla painoarvio ollut käyrien alapuolella? Olin ensin hieman huolissani mutta lääkäri rauhoitteli, että kaikki näyttää tosi hyvältä ja vauvat nyt vaan sattuu olemaan niin eri kokoisia jo tässä vaiheessa, sanoi vielä että ole tyytyväinen, saat synnyttää pienen vauvan :D no niinhän mä oonkin, kunhan pysyin vielä sen 7 viikkoa vatsassa ;) Puhuivat viimeksi, että laitetaan tikit kohdunkaulaan, mutta nekin jäi nyt onneksi harkintaan, kunnei ollut kaula lyhentynyt enempää :D eli kaikin puolin oli siis loistava käynti!! :D

Mikäs Blancolla on vointi ja muilla supistelijoilla? Onko yhtään helpottanut? Mä ainakin huomaan, että tää lepo auttaa tosi paljon! Heti kun jotain enemmän tekee, niin varmasti loppuilta menee supistusten kanssa tuskaillessa :( täytyy siis yrittää jaksaa huilata vielä! ;) Tsemppiä kaikille muillekkin huilailijoille, tiedän ettei oo helppoa, mutta onneksi palkinto tästä kaikesta on niin mahtava!! :D

jaahas..jos sitä menis taas syömään jotain :)

Happy & Nestori 28+4
 
Ainiin ja piti vielä kommentoida DarkRedille: En ole koskaan kuullutkaan tollasista sykerajoista, hyvä tietää! Mulle on vaan aina sanottu, et loppuraskaudessa ei sais kovin raskaita lajeja enää harrastaa tai mitään missä voi sattua. Hyppiminen on myös kiellettyä istukan irtoamis-vaaran vuoksi. No mulla ei nyt tota ongelmaa täällä sohvan pohjalla oo, mutta kaikkien liikuntaa harrastavien on hyvä tietää :D olkaahan varovaisia! ;)
 

Yhteistyössä