~~Elorakkaat Toukokuussa~~

Tervetuloa Merituuli!

Synnytyksestä piti kirjoittaa vielä.. Oon miettinyt sitä paljonkin. Esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi ja mies haluaisi nytkin sektion. On kuulemma niin siistiä hommaa, ettei sellaista alkukantaista ihmisen rääkkäystä kuin alatiesynnytys pitäisi nykyaikana sallia ollenkaan.. No, en nyt kuitenkaan ajatellut olla maailman ensimmäinen odottaja, joka pyytää pelkosektiota isän synnytyspelon vuoksi! ;)

Minä siis mielelläni synnytän alakautta jos lapsi vaan on raivotarjonnassa loppuun asti. Kääntää en anna. Mulla kans toiveena olla kotona niin kauan kuin mahdollista, ammetta ois kiva kokeilla, mut toisaalta ois kiva jos pystyis olla kotona siihen asti kun vedet menee.. Että menee mulla vähän toiveet ristiin! :D Epiduraalin otan mielelläni jos on mahdollisuus saada ja tunnen siihen tarvetta.

Mun yks kaveri muuten synnytti kotona nyt pääsiäisenä, vahingossa tosin. Ainoa kivunlievitys oli Tens-laite. TENS- laite kivunlievityksenä - Vauva.infon foorumi
Tuota vuokraa esim. Aktiivinen synnytys ry ja Tampereella Napapiiri.
 
Tervetuloa uudet!

Meillä ärräpäät lentelee heti näin aamusta, mies kokoaa hoitopöytää :p. Raukalla vielä toinen urakka edessä, kun pinnasänky odottaa autotallissa. Isommat hankinnat siis tehty ja vähän voi huokaista, paljon on vielä kaikkea pientä hankittavaa ja stressihän tässä vielä tulee, se on varmaa. :O

Synnytys on alkanut hiipiä mieleen täälläkin pikkuhiljaa. Kivunlievitystä aion pyytää jos siltä tuntuu. Näin ensikertalaisena kaikki on vielä niin uutta ja ihmeellistä, osaako sitä lähteä varmasti synnärille oikeaan aikaan, meilläkin jonkin verran matkaa, niin ei viitsisi montaa kertaa turhaan ajella : /. Viikon päästä päästään onneksi tutustumaan paikkaan, tietää ainakin mistä ovesta pitää mennä kun h-hetki lähestyy :p.

Omiin oloihin ei juurikaan muutoksia, jalkaterät näyttää vähän pullataikinalta, turvotusta siis havaittavissa. Selkä kipeytyy ajoittain töissä, joten juhannukseen saakka täysin työkykyisenä oleminen alkaa tuntua aika mahdottomalta. Nukkuminenkin on oma taiteenlajinsa kaikkine tyynyineen ja virityksineen, ja nyt olen huomannut toisinaan herääväni yöllä selältäni siihen, että kuukautiset alkaa, siis siihen menkkamaiseen kipuun. Nousen ylös, käyn vessassa ja änkeän itseni kylkiasentoon niin olo helpottuu. :confused:. Ja ne ah, niin ihanat peräpukamat pysyy edelleen, apteekin voiteet ei tunnu auttavan, tosin olenkin käyttänyt vain sitä AC3:sta, missä ei ole lääkeainetta. Pitää varmaan hakea vielä jotain ihan lääkepohjaista, tai viimeistään seuraavassa neuvolassa ottaa asia puheeksi, jos saisi sitten siltä lääkäriltä ihan reseptin.

Vaivoja siis on, mutta pienenlaisia joihinkin verrattuna, eilenkin totesin että ihan hävettää kuinka helpolla olen loppujen lopuksi päässyt. Ja nämäkään pikkuviat ei kyllä tunnu missään, kun loppu lähenee ja oikeasti alkaa tajuamaan että meille tulee vauva =). Ja mieskin tuntuu olevan omalla jurolla tavallaan jännittynyt mutta onnellinen :heart:
 
Pikaseen tulin tuulettamaan että mulla alkoi KESÄLOMA!!!!!!!!!!!!!!!!! :popcorn: =) :p onko täällä muilla vielä es loma alkanut? Rupesin jo miettiin että onkohan pomo laskenut mulle ihan pieleen nuo lomat ku tuntuu että näin aikasin jo sain jäädä kotiin!!!! :D Oon siis sen 4vkoa lomalla nyt ja sitten alkaa mammaloma 30.6. eli ei töitä enää reiluun vuoteen ainakaan!!!!!! =)

Yritän pian ehtiä kommentoimaan juttujanne, nyt vaan piti tulla iloitseen kanssanne :D Mulla on muutes ens viikolla se kainaloultra noiden kainalopattien kanssa, vähän jännittää. Mut hain tk:sta vahat kuvat/lausunnot mukaan niin niiden perusteella en ehkä ole enää niin huolissaan ku mulla noita patteja ollut vähän aina... Mutta saa nähdä!

Viola ja "Wilhelmiina" 30+2
 
Tervetuloa Merituuli!

Raitis, mekin ollaan mietitty tytön kanssa Muumimaailmaan menoa parin viikon päästä. Tarkotus tehä joku kesälomareissu ihan neidin ehdoilla kolmestaan ennen vauvan tuloa jolloin esikoisenkin elämä tulee vääjäämättä muuttumaan kovasti. Ens viikolla olis ollu Tukholman risteily, mutta saa nähdä uskalletaanko lähteä näiden mun supistelujen takia, jotka ei siis ole kohdunsuuta lyhentäneet mutta kuitenkin....Tarkoitus olis siellä ottaa ihan rennosti eikä edes poistua laivasta Tukholman päässä vaan vaan nauttia laivan touhuista ja Muumeista, jotka siellä sillon on, mutta kuitenkin....Nyt tosin saikulla ollessa tilanne välittömästi helpotti eikä enää supistele, äskenkin oltiin kaupungilla kävelemässä pari tuntia eikä ainakaa vielä tuntemuksia. Liitoskipuja kyllä on etenkin kävellessä mutta ne nyt on niin eri asia kuin nuo supistukset. Hyppy puhui noista sukkapuikkokivuista, ainakin se sopis hyvin kuvaamaan noita mun tuntemuksia tossa alapäässä jotka eri kuin supistukset, lähinnä tuntuu tossa häpyliitoksessa etenkin äkillisissä asennonvaihdoissa ja kävellessä. Liitän ne siihen kun noi lantion liitokset "natisee" ja venyy kun synnytys lähenee....

Siiruska, kannattaa pyytää lääkäriltä resepti semmoseen Scheriproct tai Neoproct voiteeseen, joita käytetään noissa pukamissa. Ja yks keino helpottaa oloa on pitää kakka ihan pehmeenä, kun ummetus monesti pahentaa/aiheuttaa tota pukamavaivaa. Oot varmaan sen kyllä jo huomioinutkin.=)

Me käytiin äsken siis kaupoilla kokeilemassa miten mun vointi siihen reagoi ja toistaiseksi hiljaisella menolla ihan hyvin. Ostettiin sitten samalla vauvalle turvakaukalo, Britaxin Baby Safe Plus SHR II, ja adapterit joilla se sopii niihin meidän Gessleinin rattaisiin. Samalta matkalta tarttui mukaan myös hoitolaukku, vauvalle Aventin anti-koliikkituttipulloja yksi varastoon varmuuden vuoksi, jos ei ihan täysimetyksellä toiveista huolimatta tälläkään kertaa päästä..... Esikoiselle ostin myös kirjan "Ellasta tulee isosisko", vaikutti just sopivalle jolla voidaan käydä vielä läpi tätä vauvantulo-asiaa yhdessä. Aikaisemmin kovasti puhui vauvasta ja pussaili ja halaili mahaa, mutta nyt kun mahan ja väsymyksen yms takia äidistä on viime aikoina tullut tosi tylsä, selvästi ohittaa kaikki maha-asiat välinpitämättömästi. Jossain puheissa kyllä sitten taas tuo ilmi että tietää vauvan tulevan, ohimennen saattaa sanoa, että "sitten kun se tyttöveikka tulee..". Olen kovasti yrittänyt löytää semmosta kirjaa kun "Vallaton vauva valtaa vatsan", jota joskus jossain selailin, mutta sitä ei taida enää olla saatavilla mistään......

Sitten kyselisin, millaisia itkuhälyttimiä teillä on, ja mitkä ois hyvät :attn: ? Esikolla oli aikanaa Doron radiopuhelin malli, jossa oli se huono puoli, että ainakun reagoi vauvan ääneen, myös se vauvan puolen kappale piippas, ja häiritsi sitten vauvaa ja herätti viimeistään siihen :kieh: Toiveissa ois löytää ihan joku perusmalli joka herkkä, mutta ei liian herkkä (jokaiseen tuhinaan reagoi), ja toimii sekä paristoilla että verkkovirralla. Tai ainakin paristoilla.

Isoimmat jutut meillä nyt hankittu vauvaa varten, enää puuttuu iteltä rintakumit varastoon, se itkuhälytin ja jokin kantoliina, oon miettinyt hankkia Kimperin trikooliinan... Siitä muuten kokemuksia kellään?:)

Kirppiina ja murunen 30+5
 
Pisti miettiin tuo yks kirjotus synnyksestä.. Tottakai mieluummin alatiesynnytys ku sektio jo mahdollista synnyttää.. Ei se niin kauhee ole ettei isä sitä kestä.. itellä 4 synnytystä takana ja olen onnellinen et sain alakautta synnyttää.. paranee niinn paljon nopeammin!!! 4ssä raskaudessa vauva oli perätilaan 37 ja risat asti, mutta käännös onnistui ja sain vauvan synnyttää alakautta ja olen todella kiitolline.. en olisi voinut sairastaa niin kauaa.. Alakautta paranee muutamassa päivässä mut leikkauksen jälkeen saa varoa ja kauan... Toivotaan et tämä 5 syntyy ihan luomuna ja alakautta....Kipua olen kokenut koska 3 syntyny ilman kivunlievitystä ja siitä selviää.. ei se niin kamalaa ole:)) semppiä sulle.. ja miehelle.. kyl se selviää siitä:)
 
Kirppiina meillä on itkuhälyttiminä Cobran radiopuhelimet ja oon kyllä tykänny tosi paljon. Katseltiin aika paljon itkuhälyttimiä sillon kun esikoista odotettiin ja huomasin, että tosi monet ns. tavalliset hälyttimet on sellasia mitä ei voi viedä pakkaseen. Haluttiin johdottomat jokasään hälyttimet ja noi Cobrat oli ainoat mitkä löydettiin. Suosittelen :)

Esikoinen on yhtäkkiä ruvennu taas nukkumaan vaan mun vieressä :( Ajatus oli siirtää hänet omaan huoneeseen lasten sänkyyn ennen ku tää kakkonen syntyy, mutta nyt on tytsy ihan taantunu. Taantunu myöski siten että ei suostu potalla käymään :O Salaisesti toivoin et olis oppinu kuivaks ennen elokuuta, mut haaveeksi jää tällä menolla. Höh.

hemari ja helmiäinen 31+1
 
Hemari - Älä vielä heitä kirvestä kaivoon kuivaksi opettelun suhteen ! Minkä ikänen tein neiti olikaan? Meillä esikoinen oppi 2v:nä päiväkuivaksi ihan parissa päivässä, päätettiin vain että tästä päivästä asti ei enään käytetä vaippaa. Toki kaikki lapset ovat erilaisia, onneksi tulee kesä niin ei haittaa jos esim. ulkona käy vahinko kun ei ole paljoa vaatetta päällä! :)

Mä oon menossa käymään tänään ystävän tupareissa edes takas piipahtamssa! Oon oikeesti onnellinen että pääsen hetkeks yksin johonkin, tuntuu että mies on vaihteeksi niin... :headwall:
 
majj kiitos rohkaisusta :) Tytsy on nyt kohta 1v8kk, eli n. 1v10kk kun kakkonen syntyy. En oikein tiedä mikä tohon pottailuun nyt on tullu. Niin hyvin sujui puolen vuoden ajan, mut nyt totaali lakko yhtäkkiä. Ja peppu on sen näköinenkin... Kun ei tosiaan moneen moneen kuukauteen kakannu vaippaan, nyt saattaa kahdesti päivässä kakata ja peppu on ihan punainen heti vaikka vaihdan saman tien.
 
hemari meilläkin on pojalla jostain syystä tullut stoppi tohon pottailuun. Aina yritetään kysyä että menisikö mutta yleensä ei suostu. Välillä kun oikeen maanittelee. Nyt on alkanut näyttämään kun pissa on jo tullut. Jospa se taas pikkuhiljaa innostuu.

Hitsi kun mun nivunen on vasemmalta puolelta kipeä. Välillä helpottaa kun pitkän matkan kävelee.

Päksäkkä 31+1:heart:
 
Taapero: Mun sektiokokemus oli niin helppo ja kivuton, että siksi se on miehen mielestä parempi vaihtoehto. Mä olin jo toisena päivänä ihan taistelukunnossa. Ite kun olen ollut sektiosalissa töissä, niin olen nähnyt "vähän" toisenlaisiakin sektioita, joten tietty synnytän alakautta jos se on mahdollista. :)

Kirppiina: Se on Vau-kirjan kirja toi Vallaton vauva valtaa vatsan! ;)

Mä tutustuin tänään facebookissa Lasten pikkukammariin ja hups.. Oon käyny kauppaa koko päivän! Siis myyjänä. Ihan mieletön menekki! :D
 
Saanko syyttää Raitista kun menin katsomaan tuota pikku-kammaria ja tuhlaamaan rahojani :D Löysin kivoja kesävaatteita junnarille! Esikoisella on kamalat kasat hyväkuntoisia t-paitoja,mutta tolla pikkusella ei oo kuin pari. Nyt on!

Sukkapuikkokipuja on ilmestyny täälläkin. Ei kiva. Samoten selkä temppuilee!

Tulin oikeastaan vaan kyllä poksumaan tänne :D

MM ja Kirppu 29+0! Enää viikko ja päästään seuraavalle kymmenykselle!
 
Mitä rautaa te syötte jotka lisäraudan ootte alottanu? Oon nyt vkon syöny/juonu Maltofer tippoja ja nyt pari päivää viettäny vessassa varpusparvi seuranani :( Että mitähän sitä seuraavana kokeilis. Noin muuten kun olo on tosi hyvä niin sit tällänen pieni vaiva :kieh:

Ensin ei tälle kesälle pitäny olla juhlia muita kun yhdet häät, mutta yhden päivän aikana tulikin kutsuja niin, että nyt on yo-juhlat, rippijuhlat ja kahdet häät! Nää nyt ilmenneet häät on kylläkin kuninkuusravien kanssa samaan aikaan niin ei tarvi miettiä kumpi on ohjelmassa:LOL:

Kesäloma alkaa 3 viikon päästä niin sit ohjelmassa onkin hoitopöydän ja pinnasängyn hakeminen porukoilta. Pinnis tarvii uuden maalin pintaansa niin saan siinä raapiessa ja maalatessa hyvin tovin kulutettua :) Nyt alkaa jo vähitellen tuntuu siltä, et se vauva tulee ihan kohta! :) :heart: Toisenkin kerran piti etusivulta kattoo yks päivä, et kyllä on jo helmikuisten pino! :)

Salama 27+2
 
Kiitos tervetulotoivotuksista!

Viola: kesäloman aloitus kuulostaa ihanalta! Minä yritän sinnitellä äitiyslomaan saakka heinäkuun alkuun ja säästää lomat myöhemmäksi. Saa nähdä, kuinka tukala kesästä tulee.

Salama: Aloitin noin kaksi viikkoa sitten lisäraudan, joka on nimeltään Obsidan fe. Vatsavaivoja ei ole ilmennyt, mutta ummetusta jonkin verran tällä viikolla.

Tänään oli hyvä päivä, kun sain pitkästä aikaa nukuttua koko yön ilman vessaheräämistä ja selkäsärkyä. Innostuin jopa siivoamaan, ja jaksoin kävellä ystävän kanssa tunnin lenkin. Matkahan ei ollut kovin pitkä, kun piti välillä pysähdellä, mutta raikasta ilmaa kuitenkin. Tuntuu, että alaselkä menee kävellessäkin jumiin ja hengästyttää tosi herkästi. Miten muut, vieläkö harrastatte jotain liikuntaa? Mammapilates on ainoa laji, jota olen viime aikoina jaksanut.

Nyt täytyy tsekata kyllä se pikkukammari!

Merituuli 28+6
 
Tervehdys!
Nyt en edes kommentoi mitään kun en keksinyt mitään kommentoimista :ashamed: Kai se hyvä on joskus näinkin :)

Jotenkin vaan väsyttää ja ryydyttää koko ajan :p Ihanaa, että ensi viikolla ei ole kuin kolme työpäivää, ja seuraavakin viikko on lyhyt viikko (maanantaina on kansallispäivä eli vapaa). Olisin ihan kypsä lomalle... Mitään en saa aikaiseksi, heikottaa harva se päivä ja pulssi on edelleen ajoittain TOSI korkea, en ole kyllä jaksanut sitä laskea, mutta sellainen tuskin havaittava heikko ja tosi nopean tuntuinen kun ranteesta kokeilee : / Voisin vaan koisata... mutta kun ei saa :(

Sorry valitukset. =)

Siobhan ja Plutte 30+3
 
Galluppi pakko vielä heittää teille näin yötä myöten!
Eli missä vaiheessa laitatte vauvalle tavarat valmiiksi/pesette vaatteet/pakkaatte sairaalakassin?

Mä ajattelin pidätellä vaatteiden pesua viikolle 33 ja kassin pakata viikolla 34-35 :D
Pitäis vielä ostaa tutit ainakin,ne taitaa olla ainoat mitkä puuttuu.
 
hemari, miten teillä toimii ne cobrat itkuhäläreinä? Ku meillä on ne kans, mut tuntu siltä, että ne reagoi vasta ku vauva huusi jo pää punaisina. Ja meillä oli semmonen vauva viimeks että se heräili vähän väliä ja piti käydä tuudittamas takas uneen, niin oli pakko ottaa käyttöön sit vanha Phillipsin itkuhälytin, jotta saatiin ennakkovaroitus heräämisestä. Mä en muista noiden tarkempaa merkkiä, mut ne on semmoset mustat cobrat, toinen pää semmoinen pyöreän mallinen.

TOi tavishäläri hajos (taapero sai käsiinsä ja vähän paisko sitä...oli jo kärsiny aikanaan esikoisen käsittelyssä), joten vauvalle pitäs nyt hommata uus. Kattelin että clas ohlsonilla oli joku tuntematon malli, joka kumminki vaikutti hyvältä. Mä tykkään, että olis hyvä että siinä vauvan puoleissa hälärissä olis akut tai ladattavat paristot, että vois viedä ulos. Nuo radiopuhelimet olis ollut tosi hyvät just siinä että kestäisivät ulkoilmaa. Toisaalta meillä on iso suojainen kuisti, jossa vauvaa nukutan ulkona, joten olen kyllä uskaltanu tavishälärinki sinne viedä, sen kun on vieny vaunujen viereen metrin päähän niin ihan hyvin on vauvan ääntelyn napannu, toki myös kaikki linnunlaulelut :D

galluppiin: edelliset synty lasketun ajan jälkeen, joten en varmaan jaksa sairaalakassia kovin aikaisin pakata. : / Vauvan pinnis on vielä autotallissa palasina, tuossa heinäkuussa varmaan pistetään kuntoon ku mies jää lomalle. Meillä on tarkotus huonejärjestelyjäki muuttaa silloin, joten eiköhän ne kaikki hommat tuonne heinäkuulle jää.

muoks. löysin nimen sille clas ohlsonin hälärille, eli Topcom babytalker 1020, onko kenelläkään kokemusta?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa :heart:

Galluppiin ajattelin tulla kommentoimaan, elikkäs vauvalle on kaikki...tai sanotaanko niin että ainakin ne millä alkuun päästään niin valmiiksi jo laitettuna ja vaatteet pesen aina sitä mukaa kun niitä ostan. Mulla ei siis juurikaan mitään tallessa poikaa varten kun meidän tällä hetkellä nuorin on tyttö ja sitä edellinen poika on jo 10v :)
Sairaalakassin ajattelin pakata joskus muutamaa viikkoa ennen H-hetkeä...mulla kolmesta lapsesta kaksi mennyt yliaikaiseksi ja keskimmäinen syntynyt reilun 2 viikkoa etuajassa, siksi on kassi kuitenkin oltava ajoissa valmiina kun koskaan ei tiedä... ;)

Itkuhälyttimien ostoa minäkin tässä miettinyt...likalla ei ollut niitä laisinkaan ja välillä kyllä mietinkin et ne ois kätevät...hmm...jos vaikka nyt sitten ostais...tietäis vaan minkä merkkiset ois hyvät???

Selkä vaivaa täälläkin :ashamed: Tuntuu että on vaikea istumisen tai makaamisen jälkeen nousta ylös ja pitkiä aikoja ei pysty jaloillaan enää seisoskelemaan yhteen kyytiin, selkä paholainen alkaa vihotella heti : /

Mäkin voisin pientä Gallupin poikasta tässä laittaa tulemaan...Eli: Vieläkö teillä on sormus/sormukset sormissa vai joko ootte joutunu turvotuksen vuoksi ne pois ottamaan??

Mä jouduin tänään ottaan sormukset pois ja kyllä siihen tovi menikin...kylmä vesi ja rasva sit lopulta autto vaik kyllä aikamoinen homma oli siltikin : / Nyt ne roikkuu putsattuina nätisti kaulassa odottamassa että pääsevät taas synnytyksen jälkeen takaisin nimettömään :)

(.) Ei mitään suurempia muutoksia...toki huomaa että kaikenlaista pientä vaivaa ilmaantuu kun synnytystä lähestytään ja masu kasvaa ja kasvaa...mutta se kai kuuluu asiaankin :)

[/url
 
Neuvola kuulumisia torstailta, oli lääkäri neuvola.
Paino oli noussut +385g viikossa, lähtöpainoon edelleen -1kg
Hb 124
Sf 28, omilla käyrillä mennään
RR hieman matala
pissa puhdas
kohdunsuu kiinteä, kiinni ja 3cm

Sokerirasitukseen en suostu menemään, joten huomenna saan mittarin kotiin ja pari päivää sillä mittailen paastoarvoja ja ruokailun jälkeisiä arvoja. kesäkuun lopulla seuraava neuvola ja sit mahdollisesti alkaa käynnit kahden viikon välein.

Vauvan tavarat Vaatteita aloin pesemään pikkuhiljaa jo kun eivät kuitenkaan kaapissa likaannu. Pinnasänky on kasattu mutta patjat sun muuta on edelleen paketissa. Heinäkuun lopulla varmaan sen valmiiksi laitan ja sairaalakassinkin pakkaan. Kaikki tavarat on jo valmiikis hankittuna.

Itkuhälytin meillä on philips. Ostettiin esikoiselle ja on toiminut edelleen. Toimii verkkovirralla tai pattereilla. Sitä käytämme tulokkaallakin jos tarvetta esiintyy.

Synnytyksestä olette kirjoitelleet. Olen ajatellut sitä siitä lähtien kun plussa ilmestyi testiin. Mä siis pelkään synnytystä. Esikoisen synnytys ei ollut mikään hyvä ja miellyttävä kokemus. Pelkopolilla siis käyn nyt muutamia kertoja ennen synnytystä. Sektiolla tämä meidän kaveri maailmaan tulee.

Esitietolomake täälläkin täytettiin sairaalaa varten. Pitää olla täytettynä rv30 mennessä. Neuvola sen sitten laittaa sairaalalle eteenpäin. Siihen tuli myös ne vauvalle suunnitellut nimet. Itse olen sen lomakkeen jo täyttänyt, koska ei nimistäkään mitään ongelmaa ollut.

Jotain jäi varmaan vieläkin kommentoimatta, kuitenkin hetki kun viimeks kirjoitin.
 
Ja taas kerran teksti bittiavaruuteen.. :headwall:

Koralli: Meillä on tämmönen TopComin kidzzz Babytalker 2500-malli. Tuo kuva on vanhemman yksiköstä.

Laitteen plussat:
* Linja on koko ajan auki.
* Näyttää vaunujen lämpötilan.

Laitteen miinukset:
* Hinta (99e).
* Liikaa turhia ominaisuuksia, kuten lapselle voi sisältä laittaa valoa, musiikkia, puhua jne. En ole edes jaksanut opetella.
* Jos tuosta loppuu akku, niin se vaan sammuu ilmoittamatta mitään!
* Tosi epäkäytännöllinen saada mihinkään vaunuissa turvallisesti. Pitäis olla joku roikkumissysteemi tai isompi laite, että pysyis pystyssä.

Meillä oli ennen sellaiset Philipsin peruskeltaiset ja ne oli hyvät. Kunnes neiti sai ne käteensä ja niiden elämä päättyi.. ;)

Raitis 29+6 (huomenna 30+0!)
 
Koralli meillä noissa cobrissa on antennit, eli on ihan kuin vanhanajan puhelimien näköiset. Taitaa siis olla vähän eri malli kyseessä. Mut siis toimii niin, että kun nyt tuo tytsy herää ja sanoo vaikka "äiti", niin kuulen sen kun linja menee päälle ja kuuluu "ti" :) Eli siis ehkä puolen sekunnin viive siinä on, että linja aukeaa. Oon tykänny et on ihan hyvä että linja ei ole koko ajan auki, ettei tarvii kohinaa kuunnella. Välillä käy niin että linja menee päälle, eikä kuulukaan mitään muuta kuin kohinaa. Silloin tytsy on päästäny jonkun ihan pienen äänen vaan unissaan niin että linja aukeaa.

gallup sairaalakassin ajattelin pakata kunhan tästä saadaan muutto pois alta. Eli tossa heinäkuun alussa pakkailen. Ja sitten rupean muutenkin laittamaan valmiiksi vauvan juttuja.

gallup 2 sormukset otin varoiksi pois viikko sitten, kun sen verran turvotti välillä. Mutta kyllä ne oikeasti vielä menis ihan hyvin. Esikoisen odotusaikana en ottanu pois. En edes tajunnu et ehkä pitäis ottaa :)

Pieni valitus miehestä, ottaa niin päähän... se ei suostu siihen että ostettais tiskikone sinne uuteen kämppään!! Mulla ei kyllä millään ole aikaa eikä halua kahden lapsen kanssa alkaa tiskaamaan joka ikinen ilta jättitiskejä! Mies sanoo et kyllä hän sit tiskaa, niin varmaan. Ja kaiken lisäksi mies ei tiskaa vaan huuhtelee astiat ja pistää kuivumaan. Hyi että! Siis kun otan kuivauskaapista kuivia astioita käyttöön niin näen mitä niistä on syöty edellisellä kerralla ja joudun poikkeuksetta tiskaamaan uudestaan. Kun ei tuo ukko taida tietää mikä on tiskiharja saati sitten tiskiaine :kieh: Mä en kyllä suostu muuttamaan sitten siihen kämppään jos en tiskikonetta saa. Tai sitten vaan ostan ilman hänen mielipidettään. En tiiä...Rasittava äijä kun haluaa dominoida joka ikisessä asiassa. Menee ihan hermot koko tyyppiin välillä. Argh!!

Huh, ihanaa, sai vähän purkaa :) Mä vaan ostan sen tiskikoneen.

hemari ja helmiäinen 31+2
 
Vauvan vaatteet Mä olen pessyt jo lähes kaiken, hyllyyn en ole vielä asetellut. Odottavat vielä koreissa. Muutkin tavarat alkas olla hankittuina. Sänky kasataan varmaan joskus heinäkuulla, samoin hoitotaso.

Sairaalakassin laitan varmaan siinä 36-37 viikoilla

Sormukset Mahtuvat vielä hyvin sormiin, paitsi yksi yö sormet oli yhtäkkiä turvonnet ihan hirmuisesti. Saippuan kans niitä sit yöllä irrottelin. Eli yöllä en uskalla enää pitää, mut päivällä vielä...

Sukkapuikkovihlasut Joskus satunnaisesti vihlasee tosi kovaa kohdun suulle. Pari kolme kertaa saattaa tuikata ja sit loppuu. Niihin ei liity mulla ainakaan mitään rasitusta, kävely tai seisominen riittää. Inhottavia on.
 
Heippa! :wave: En ole vähään aikaan päässyt edes lukemaan juttuja, kun ollaan oltu lomalla. Perjantaina palattiin Ranskasta. Oli tosi mukava reissu. Oltiin tuttavaperheen luona Honfleurissa. Kuopus vaan onnistui säikäyttämään viimeisenä iltana. Nukutettiin lapsia ja yhtäkkiä kuopus alkoi yskiä hirveesti ja sit hengitys alkoi rohista tosi pahasti ja tuntui, että se ei saa kunnolla henkeä. Lähdettiin sit lanssilla sairaalaan. Jännitystä lisäsi se, että ambulanssihenkilökunta ei osaanut englantia. Sairaalassa sit selvisi, että tytöllä oli kurkunpääntulehdus. Sai lääkkeet ja päästiin takas nukkumaan. Onneksi oli kyse vaan tollasesta yleisestä virustulehduksesta eikä mistään vakavammasta. Siinä ambulanssissa istuessa kävi paljon pahemmatkin asiat mielessä vaikka kuopus olikin koko ajan hyvävointinen. Mutta tosiaan muuten oli tosi kiva reissu ja oli ihana nähdä tuttavaperhettä. =)

Sukkapuikkovihlaisuja on mullakin ollut välillä. Tuntuu aika ikäviltä, mutta ei onneksi kestä kauaa. Mun vihlasut varmaan liittyy enemmän johonkin muuhun raskauteen liittyvään/synnytyksen lähestymiseen kuin kohdun suun kypsymiseen. Ainakin mä luulen niin.

Gallup 1: Meillä on hankkimatta vielä vaunut, turvakaukalo, pinnasängyn suoja, rintapumppu ja muutama pieni vaate. Ajattelin ensi viikolla aktivoitua noissa kaukalo ja vaunuhankinnoissa. Pinnasängyn mies sanoi kokoavansa sitten, kun vauva on syntynyt ja mä oon sen kans sairaalassa. Saa nähä saanko mä hermoiltua niin, että sen on pakko koota se aikasemmin. :D Ennen elokuuta ei ainakaan sitä koota. vauvan vaatteet pestään ehkä heinäkuussa. Sairaalakassin pakkaan varmaan viikolla 38. Aikasemmat on syntyneet rv 41+0 ja 39+6, joten tuskin tääkään hirveesti ennen laskettua syntyy. Jos syntyy, niin mies saa tuoda tavarat mulle.

Gallup 2: Mulla on kaikissa raskauksissa sormukset olleet koko raskauden sormessa. Ei ole turvottanut niin paljon. Vähän jähmeemmin liikkuu tossa sormessa kuin normaalisti. En sit tiedä, onko ne vähän liian väljät normaalisti. Lentokoneessa tuntui, että oli sormet tosi turvoksissa, mutta silti pystyin sormuksia pitämään ja ottamaan tarpeen vaatiessa poiskin ihan helposti.

Mä laittaisin vielä gallupinpoikasta pystyyn, jos jaksatte vastata. Tunnetteko itse helposti vauvan asennon?

Mä oon kovasti yrittänyt miettiä, miten päin Nuppu tuolla majailee. Viikko sitten se oli vielä selkeesti poikittain, mutta nyt on joko rt tai pt. En oo varma. Joku kova tuntuis olevan tossa navan vieressä. En vaan oo varma, onko pää vai peppu. Potkutkin tuntuu vähän siellä sun täällä. Ehkä sillä on vielä niin paljon tilaa liikkua, että vaikea hahmottaa. Kuopus syntyi alakautta perätilassa. Nyt toivosin kovasti raivotarjontaa, koska haluaisin synnyttää tässä meidän lähisairaalassa. Perätilan alatiesynnytyksiä tehdään vaan naikkarilla. Eli lähisairaalassa perätilan vois synnyttää vaan sektiolla.

Nyt mies patistaa hommiin. :kieh:

Pujaja ja Nuppu 28+1
 

Yhteistyössä