Elotaaperot 2007

Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Alkuperäinen kirjoittaja Soippa:
Tervehdys!

Kirvas meillä oli pientä kakkaepisodia tänään aamulla, otin ylimärän vaipan pois ja aloin vaihtaa poitsun sänkyyn puhtaita lakanoita. Noin minuutin päästä katsoin Kristiania ja hän söi kakkapökälettä jota piti kädessään. YÖK YÖK!!! Mä jäädyin ihan totaalisesti, onneksi mieheni reagoi tilanteeseen nopeasti. YÖK!

Muuten kuuluu aika normaalia, mieheni on ollut tosi kipeänä mutta me elettiin normaalia arkea Kristianin kanssa. Tänään mulla on vapaa ilta ja huomenna vielä vapaa aamupäivä! Lähden pitkästä aikaa vanhan työkaverin kanssa istuskelemaan iltaa!

Mukavaa viikonloppua!

:LOL: :LOL: Mä muistan että itse vain nojasin seinään silmät ristissä juuri heränneenä, suu auki kun katsoin miten Nella nuoli kämmenselältään puolilöysää tavaraa :x . Mutta annoin syödä, koska olin jäässä itsekin + että toivottavasti se oli viimeinen maistelukerta. Yök. Pitäisi varmaan perustaa kerhoon ketju "Hauskat (ja jopa ällöttävätkin) tapahtumat lasten kanssa". Kaikilla varmasti on kertoa iloisia ja ällöjä sepustuksia vanhemmuuden iloista :D


Pilkettä: Voisin katella jos ensi viikolla pääsisin moikkaamaan sua työn tohinaan Nellan kanssa. Jos et ole itse sairaana. Mulla on huomenna paljon pelätty viisurin poisto ja varmaan siitä tulee saikkua muutama päivä sillä en voi töitä tehdä jos en voi puhua. Silloin voisi olla hyvä aika tulla tapaamaan sua :D . Katsellaan. Mulla varmaan on sun numerokin jossain YV:ssä niin voin sitten ilmoittaa millon tultaisiin ja että sopiiko yms. Varmasti en nyt voi vielä sanoa kun Nellakin on niin paljon sairaana.

Meillä tyttö juoksee ja höpöttää niin paljon. Minä olen jabujabu ja mies on papaapapaa. Noin ne on vakiintunut. Ja mistä jabujabu tulee... jaa-a.


Kirvash ja Nella melkein 13 kk


Juu, tule vaan jos kykenet viisurileikkauksesta huolimatta. Olen tutussa paikassa ke-pe klo 15.30-21...En siis kipeenä enää.
 
Meillä Amppu otti ihan ekat askeleet sunnuntaina,ja nyt viipottaa jo kovaa vauhtia.
tosin kengillä kävely on vielä vähän huteraa :LOL:
Ollaankos teillä kovia kiipeilemään?Yllätin pikku ukon mun sängystä tossa yks aamu |O
 
jybis laten lempipaikkoja on nykyisin isosiskon pöytä, olkkarinsohva ja saunan lauteet. muita kiinnostavia kohteita ovat mm astianpesukoneen avoin kansi ja vessanpönttö. eli kiivetään ihan mnne vaan hiukankin yltää.

poikanen lähti kanssa pari viikkoa sitten kävelemään, nyt mennään jo kovaa ja kengillä kävelykin onnistuu. ruoka maistuu taas pitkän nirsokauden jälkeen. oli ehkä hammasvaivoja, tai sitten ei. tiiä noista.

öitä ja mukavaa loppuviikkoa!
 
Joko täällä kaikki kävelee? Veeti täytti jo 1v2kk mut ei kävele. Osaa kyllä, on ottanu askelia ja näin, mutta ei "halua" kävellä. Ja kun tehdään kävelyharjoituksia niin veeti vaan kiirehtii sylistä toiseen, oikein kunnon etukenossa, äkkiä ottaa kiinni vaan ettei lennä nokalleen.
 
Pikapikaa: käveltiin eilen ja tänään Nellan kanssa 600 metriä tarhalta kotiin kumpanakin päivänä. Ainoastaan parkkipaikan yli kannoin tytön, muuten taapersi hienosti. Lehtiä ja lammikoita ihmeteltiin ja tarmokkaasti nostettiin jalkaa, osoiteltiin ympärille ja höpistiin. Puoli tuntia meni eilen ja tänään tuohon kävelyyn ja ai että se oli ihanaa. Niin tytölle kuin mullekin :D

Eipä nyt muuta, Nella (13 kk) ja Kirvash
 
Usvametsän neito: Meillä oli Minean kanssa sama juttu tuon kävelyn kanssa. Tyttö otti ensimmäiset askeleet jo ennen vuoden ikää, mutta kunnolla lähti kävelemään 1v 1kk iässä. Juuri tuossa harjottelu vaiheessa Minea myös käveli vain sylistä syliin, tai oikeastaan syöksyi äkkiä ettei kaatua. Sitten vain yhtenä päivänä lähti kävelemään kunnolla. Kyllä se Veeti aivan varmasti kohta lähtee. Tuosta pitkästä harjoittelusta oli ainakin Minealla se hyöty, että sitten kun lähti kunnolla kävelemään niin kävely on ollut koko ajan todella varmaa. Ei ole tarvinnut pelätä,että mihin seuraavaksi kolhii itsensä..
 
lauri otti ekat askeleensa n. 1v iässä, sitten tuli parin kuukauden totaallinen stoppi, mutta kaksi viikkoa sitten poika vaan otti ja lähti kävelemään. nyt tallustetaan ulkonakin jo isompien perässä.

meille ei taas ihmeempiä. olen itse syyslomalla ja nautin taas hetken kotiäidin arjesta =)

mukavaa viikkoa!

ps. tulkaahan kurkistamaan myös kerhon puolelle (Elokuiset 2007)
 
Noppis
Meillä ei oo otettu mun tietääkseni yhtään askelta ilman tukea, vaikka ikää 1 v 2 kk ja 1 vko tai jotain sinne päin. =) Seisoo kyllä välillä ilman tukea, ja kun kävelyttää käsistä kiinni pitäen, niin ottaa tosi vähän tukea, eli mun mielestä oikeastaan voisi kävellä ilman tukea, muttei halua. Kun jättää seisomaan ilman tukea, niin seisoo jonkun aikaa, ja sitten oikein varovasti laskeutuu istumaan ja lähtee konttaamaan. :D :heart:

En oo kyllä yhtään huolissani, kolautteleepa sitten vähemmän kun lähtee. Ja itse oon oppinut kävelemään 1 v 4 kk iässä, ja osaan nyt ihan hyvin. :D
 
Meillä Milo on alkanut (vasta) nyt kävelemään enempi kuin konttaamaan. Ensi askeleet otti pari viikkoa synttärien jälkeen ja siitä meni siis reilu kuukausi ennen kuin alkoi varsinaisesti kävellä. Esikoisen kanssa meni samalla lailla. Minusta on ollut sillai kiva että meno on ollut heti melko varmaa. Itse olen myös aikanaan alkanut kävellä vasta noin1 v 3 kk.
 
noppis =)

tehtiin tänään kirpparikierros pitkästä aikaa. löyty robotti, kummitusjunapeli ja pari nallea, jotka isommat ihan välttämättä halusivat, hinnat oli onneksi kirpparihintoja, joten suostuin. omaa tavaraa on taas iso pahvilaatikollinen lähdössä myyntiin. mulla on niin ihana anoppi, että se vihtii ja jaksaa hoitaa myyntipuolen. itse tarvitsee vaan kerätä tavarat ja keksiä niille hinta. kivasti on rahaa tullut, vaikka hinnoittelen periaatteella "haluan eroon". anoppi on myynnyt mun kaveripiirin tavaroita, lähinnä lasten vaatetta, järjettömän läjän ja meinataan tyttöporukalla tehdä joku loman tapainen saaduilla rahoilla.

täällä edelleen suht rauhallista, ei merkittävää infottavaa. iskä tuli kotiin ja saunan kiuas sihisee kutsuvasti, sinne siis :)
 
Onko teidän taaperoilla allergioita? Meiltä löytyy maito.viljat,muna,herne,paprika, tomaatti,soija,tattari ja auringonkukanöljy ainakin ja siihen päälle atooppinen ihottuma
:whistle:

Sitten meillä on ainakin kerran viikossa sitä että vain oksentaa kaiken ruuan ja tulee limaa aika paljon. On mulla mitään tälläistä? kun ei lääkäri osaa vastata tänän.

Kahdella meidän vanhemmalla lapsella ei ole ollut mitään alllergioita niin sit tää iltatähti saa kaiken.

Olisiko kellaan hyviä esim. aamu, väli ja iltapala ideoita (otta huom allergiat.)

Mirolla on sormen poisto leikkaus 5.12.08 (hui :|
 
Marisa:Täällä aivan samaa paljon allergioita,oksennetaa0n lähes joka viikko enemmän tai vähemmän,yleensä oksentaa jos tosi allerginen jollekin esim.perunan jälkeen.Meillä on viisi varmaa ruokaa ja nyt niistäkin jokin ei sovi kun likka nyt ripuloinut viikon,mutta kun en tiedä minkä ottaisin pois:(Meillä yritetään epätoivoisesti syödä puuroa aamuisin,riisipalloja välipalana(on oikeasti hyviä) tai välipalaksi annoin omenan paloja(mitkä nyt tippui kyydistä)jokin hedelmä jos sopii hyvä välipala,nyt täytyy rientää,mut seuraa oksenttako tietyn ruuan jälkeen pidä vaik hetki kirjaa syömisistä,näin helpompi muistaa milloin oksentaa,jos liittyy johonkin ruoka aineeseen.
Mukavaa viikonloppua kaikille
 
Hei kaikille! Kaisa mieluummin juoksee kuin kävelee ja kova kiipeilemään soffalle ja mihin yltääkin. Ripulia on usein, mutta hampaita kohta suu täynnä. Nytkin kuolaa siihen malliin, että viimeisetkin hampaat kait tulossa. Puhetta ei sen paremmin kuin ennenkään, kaikki energia menee liikkumiseen. Sapuska kelpaa edelleen aika huonosti, maitoa joisi tosi paljon. Laktoositonta nimittäin, tavallisesta ripuli lisääntyy. Rusinat suurta herkkua ja suklaata söisi, kun äiti itse sitä nautiskelee. Maha vain ei oikein sitä hänellä kestä. Pitää syödä hyväskänsä kait salaa. Onneks mulla ei nyt ole raskausdiabetestä. Kaisasta vielä, on tosi kiinnostunut muiden lasten seurasta. Kaupassa tervehtii omalla tavallaan kaikkia lapsia ja kerhos halailee poikia. Tykkää kattella jo pikkukakkosta ja auttelee äitiä, kun tiskikone tarttee tyhjäystä. Päikkärien nukkuminen huonoa, yksillä melkein mennään. Se ilmeisesti jo riittää. Iloista lokakuun loppua kaikille!
 
Iltoja kaikille,hiljaista meidän palstalla ollut,tänään oli "normaali" maanantai päivä,mutta onneksi pääsee näin iltasella purkamaan nyrkkeilyn merkeis =)
Täällä anna on kova sana nykyään, puettaessa juostaan karkuun,samoin vaipan vaihdos ja ulkona ei millään pysy tumput kädessä,ihan vähän hermostuttaa kun sekunnin välein laittamas tumppuja käsiin,loppu tulos aina jääkylmät kädet tai sisätilat,ei kivaa.No tahto on kova tytöllä ja käsin syödään lautaselta et sotku on myös sen näköistä(jopa puuro) :LOL:
Muuten ei ihmeitä kovassa flunssas kaikki lapset,mut se nyt ei mitään uutta täällä,keskiviikkona neuvola saa tuoreet mitat neidistä,mukavaa viikon jatkoa kaikille :wave:
 
tervehdys myös minun puolesta ja mukavaa marraskuun alkua!

me käytiin mummuloimassa ja peijaisissa keitolla, nam oli hyvää. late oli ekaa kertaa mummulassa ihan yksin yökylässä. on ollut aikaisemminkin hoidossa, mutta aina on jompikumpi sisaruksista ollut matkassa.

meillä on suht rauhallista eloa, niinkuin se nyt lapsiperheessä vain voi olla. esikolta lähti tänään eka hammas, mutta mitään suurempia uutisia ei sitten olekkaan. että kaikki kai on sitten ihan hyvin.
 
Samaa ihmettelen minä Mirjamic...
neuvolassa käyty mitat 1v3kk 78cm paino 9125g,paino oli laskenut pituutta oli tulut hyvin,nyt paino kontrollissa käydään,yritin selittää et jatkuvasti sairaana eikä syö,tokihan painossa näkyy.Muuten ei tänne ihmeitä ainasta tautia neidillä,ei juuri jaksa kun olla sylis tai nukkua.Tänään tämä mamma pääsee "vapauteen" tyttöjen iltaa viettämään pitemmän kaavan mukaan ihanaaaa piiitttkäästä aikaa,kotiudun vasta huomenna että saa nukkua kunnolla.Mukavaa viikonloppua kaikille
 
OI joi, kylläpä meidän palstalla on varsin hiljaista.. :eek: (Huhuilee mamma, joka ehtii hätäseen käydä vain lueskelemassa tekstejä...)

Huh, mistäs aloittaisin... On niiiiiiin pitkä aika kun viimeks oon kirjottanu..
Noh, neidin 1v mitat oli muistaakseni 78, jotain cm ja 10220g.Pipoa en muista. :ashamed:
Meidän elämä ollut edelleen yhtä menemistä.. Minä milloin koulussa tai harjoittelussa ja tietysti eri paikkakunnalla, mies töissä, milloin mummo tai täti neidin kanssa ymsyms. Aivan kamalaa häslkinkiä ja kiirusta ollut. Onneks loppuu kohta!! Jo ensi viikolla alkaa helpottamaan ja joulukuussa loppuu kaikki kokonaan kun valmistun. WIUH! :xmas:

Miinalla KAMALA uhma ollut päällä jo..kauan. Ainaki tuntuu siltä. KAikki pitäis tehä ite, mikään ei oo koskaan hyvä leikki tms., koko ajan pitäis tehä jotain kiellettyä yms. tiedätte varmaan.. Huoh, loppuis jo!! Välillä saattaa yhtäkkiä vaan neitonen suuttua JOSTAIN, menee makamaan lattialle ja alkaa itkemään sekä huutamaan kurkku suorana. Ja mistään syystä ei tietoakaan.Kunhan kiukuttelee. Välillä ei edes tuu oikeeta itkua, vaan tekoitkua pitää työntää. :LOL: Ah, on se vaan niin ihana äiteen pikku kullanmuru! :heart:

Muuten Miina kehittyny nopeasti..sanoja jo tulee, kauheen hyvin ymmärtää puhetta.. Voi jo tuotattaa neidiltä vaikka mitä, esim.keittiöstä olohuoneeseen :LOL: .
Hampaita on vihdoin alkanut tulla, nyt 4kpl. Kulmahampaat näyttää tekevät myös tuloaan.

Mieskin on vihdoin "valmis" uuteen tulokkaaseen, mikäli sellainen meille on tullakseen. Eli tulkoon kun tulee. IHANAA! =)

Tässä kait meidän tärkeimmät..Pitää vielä pyörähtää kerhon puolella, sitten vähä kotihommia ja unten maille. Ihanaa, lumetonta ja märkää marraskuuta kaikille mammoille ja ihanille taaperoille!! :heart:

-Maypo ja Miina, viikkoa vajaa 1v 3kk
 
Milolla tuli tällä viikolla kaksi hammasta lisää, eli nyt niitä on 12. Kävellen poika menee lujaa ja keksi kaikenlaista pientä jäynää kaiken aikaa, mm. tänään jauhotti keittiön lattian. Muutamia selkeitä sanoja alkaa olla. Uusin "jänskä" taito on purkan syöminen, kun täytyyhän kaikki osata mitä isoveikkakin :LOL: .
 
No heippa taas!

Kylläpäs on aikaa mennyt! Kävin juuri hyväksymässä uudet kuvat kerhon puolella ja pahoitteluni siitä että meni näinkin kauan :ashamed: .

Elämä meillä on aika hulinaa, niinkuin varmasti monella muullakin elokuisten vanhemmalla.

Nella on ollut tässä kuussa tarhassa huimat kuusi päivää. Nyt sairasteluiden saldo 1,5kk ajalta on: kolme korvatulehdusta, kaksi silmätulehdusta, enterorokko ja kamala vatsatauti jonka sain niin minä kuin mies ja anoppi.

Mulla alkaa koulu ensi viikolla työn ohella. Tarkoitus olisi valmistua vuoden kuluttua turvallisuusvalvojaksi - koulutusohjelma on nimeltään turvallisuusalan perustutkinto - ja se on sitten se kauan haluttu 2. asteen koulutus. Ja sitten pyrin syksyllä 2010 lääkikseen. Katsotaan mitä tästä elämästä tulee. Neljä päivää töitä jäljellä ja sitten alkaakin kuuden viikon loma! Kesälomat + viikko talvilomaa putkeen. Ihanaa!

Nella on niin suuri. Taitava ja mahtava. Ei puhu vielä, huutaa äitiä ja papaa kun on paha mieli, muuten vaan ääntelee ja yrittää tapailla sanoja. Kiipeilee ja riisuu vaatteensa itse.
Uhma on saapunut kunnolla, enää ei saa pukea laisinkaan tyttöä kun tulee mieletön huuto. Ei kuitenkaan tarhantädeille kiukuttele. Mulle ja miehelle - mutta mulle kaikkein eniten. Hampaita on nyt vissiin yksitoista, kolme takahammasta tullut kaiken tän sairastelun keskellä.

Juostaan jo ympäri asuntoa ja pottaa ollaan harjoiteltu, joskaan se ei ole tytön mielihommaa. Äkkiseltään mitoiksi sanoisin 13,5 kg ja 85 cm. Pituutta on tullut hurjasti lisää. Ja jalan koko on 23-24 B) . Piilosta on kiva leikkiä ja kutittelu on hauskaa. Kaikkea mitä me tehdään pitää matkia. Univaikeuksia on taas vaihteeksi mutta voi johtua myös sairastelusta.

Mä olen oikeastaan ollut niin vähän kotona Nellan kanssa silloin kun se ei ole sairaana, että en jotenkin ole edes kärryillä kaikista taidoista. Mä olen kotona silloin kun se on sairas ja muuten olen aika pitkälle töissä. Iltoja ja viikonloppujakin taas vaihteeksi *huokaus*. Esim. eilen en nähnyt tyttöä laisinkaan kun tein 13h työpäivän. Ei se tunnu mukavalle ja tahti vaan kiristyy nyt kun käyn sitten koulussakin vielä työn ohella. Mutta onneksi tiedän että tämä on vain väliaikaista ja valoa on näkyvissä tunnelin päässä.

Mä inhoan joulua. Siis inhoan ja inhoan kaikkea hössötystä, rahan tuhlausta ja kaupallisuutta. Hiljaisuus, glögi ja jouluruoka on kivaa, mutta se että sinne asti pääsee... Varattiin risteily ja lähdetään Tallinnaan 26.12. Kätevää mielestäni, keskityn enemmän matkalle pääsyyn ja pitää säästää rahaakin sinne, niin joulu vaan on yksi 'juttu' ennen matkaa eikä jokin ahdistava ja pakollinen kamaluus (niinkuin yleensä ). Tän voisikin ottaa käytäntöön joka vuosi. Niin, ja tää matka ei ole Nellalle, vaan mennään miehen kanssa rentoutumaan. En edes malta odottaa.

Nyt joulukuun kun olen lomalla, on Nella puolet päivästä tarhassa, n. 7-12 ja iltapäivät sitten puuhastellaan jotain. Saa vähän rentoutua yksin ja sitten viettää kuitenkin aikaa tytön kanssa.

Mulla on taas samanlainen joululahjaurakka edessä, taas teen viisi valokuvakirjaa Nellasta isovanhemmille ja isoisovanhemmille - aivan kuten viime vuonnakin.

Ainiin, me oltiin jo luopumassa pullosta. Mutta tulin siihen tulokseen että antaa tytön juoda pullosta. Tulee aika jolloin se itse siitä kieltäytyy - ja sen aika ei ole vielä. Jos se pullo antaa lohtua niin pitäkööt sen. Huutoa mahtuu tähän maailmaan ja mä en jaksa huudattaa tyttöä vielä enempää. Ihan jo omankin mielenterveyteni kannalta.

Huoh. Piti taas ihan pikaiseen tulla kertomaan kuulumisia ja tilitykseksihän se taas meni. Suonette anteeksi :D

Kirvash ja Nella 14 kk
 
On niin työntäyteiset päivät tuon touhu iikan kanssa että.. Juho oppi kävelemään syyskuussa ja juoksee, kiipeää, jumppaa ja pomppii koko ajan. Päiväkodissakin työllistää kaksi hoitajaa täyspäiväisesti omilla tempauksillaan. :LOL: Iloinen ja reipas poika on muuten, omaa tahtoa on valtavasti ja juuri nuo aijemmin mainitut juonittelut ja tekoitkut on niiiiiin tuttuja! Pullosta ja tutista ollaan luovuttu aikalailla kokonaan. Iltamaidon saa pullosta puuron jälkeen, ei muuta. Äidin pumppu ei kestänyt tutin syöntiä kun poika pisti sen kantoineen päivineen kokonaisena suuhun! :eek: Kipeenä ollaan oltu säännöllisesti, heinäkuun lopusta 7 antibioottikuuria korvatulehdukseen. Kerran on parantunut tuossa välissä, muuten korvat kipeenä koko ajan. TK ei suunnittele putkitusta kun tulehduksia pitäisi olla 4 ja meillä nuo lasketaan vasta 2 erilliseksi tulehdukseksi.Menimme siis yksityiselle ja ensviikon torstaina korvalääkärin juttusille ja suunnitellaan putkitusta. Lähete saatiin heti.

Eilen kokeiltiin pulkkailua ensimmäistä kertaa. Juho tykkäsi kovasti, nauraa kikatti ja hiissasi hanskalla maata.. Ulkona tykkää olla kovasti, tekee lumitöitä apuna pikku lapiollaan ja kävelee hangessa taitavasti.

Joulua odotellaan kovasti. Miehen kanssa katsottiin eilen se Jouluntarina elokuva. On siinä joulussa vaan sitä jotakin taikaa. Nykyään joulut tuntuu paljon tärkeämmiltä kun on itselläkin lapsi, joku jonka vuoksi rakentaa niitä omia perinteitä. Silitettiin jouluverhoja tiistaina ja Juho siirtyi sitämukaa istumaan verhon päälle kun äiti sai silitettyä. Verhot on siis edelleen ryppyiset mutta meillä oli mukavaa! :) Ensviikonloppuna sitten leivotaan pipareita ja torttuja...

Mutta siinäpä hiukan meidän kuulumisia! Mukavaa joulun odotusta ja pysykää terveinä kaikki! :heart:

Tea ja Juho-täystuho :heart:
 
Usvametsän neito: Se on jännä, miten sitä odottaa et millon lähtee kävelemään jne. Meillä Oskar on kävellyt jo pitkään ja nyt painelee sellaisella vauhdilla jokapaikkaan ettei meinaa perässä pysyä. Varsinkaan tämän pallomahan kanssa (nyt rv 27+3 ) . ;) Meillä lisäksi kiipeillään tuoleille, keittiönpöydällä, keittiön kaappien vetimiä pitkin jne. :whistle: Joten välillä toivoisi ettei aivan niin varhain olisi lähtenyt liikkeelle. :D

Allergioista: Meinasin neuvolasta kysyä pääsisikö allergiatesteihin. Oskarilla on atooppinen iho, aivan kuten isosiskollaan ja mulla on lapsena ollut. Mutta lisäksi maha on aina plöröllä. Kokoajan on syönyt Rela-maitohappobakteeria, muttei ole mitenkään auttanut. Lopetin imetyksen 1v 2vk jolloin siirryttiin kokonaan tav. maitoon. Tavis maidosta tuli vaippaihottumaa. Luomu-maito siltä osin passaa, mutta välillä olen kokeillut josko Hyla-maito auttaisi ripuliiin. Ei ole auttanut. Ollaan myös testattu ettei anneta tomaattia, eikä sitrushedelmiä, muttei silläkään ollut merkitystä. :/ Tiedä sitten mitä seuraavaksi testaisi ja pitääkö testausten jatkua pitenpään kuin pari viikkoa esim. kuukausia??

Mutta ihanaa joulun odototusta kaikkille! Ja onnea raskautuneet! :heart:

-Capri ja Oskar 1v 3kk- :wave:
 

Yhteistyössä