Elotaaperot 2007

Hei kaikille! Viisi päivää sairaalassa turhaan käynnistettävänä ja nyt kotona ilman nyyttiä. Pitää odotella, alkaako luomuna tai viikon päästä tabuilla kokeillaan jälleen. Vauva viihtyy kait mahas. Jännitti myös kuinka Kaisa pärjää kotona miehen ja anopin kanssa. Hyvin meni ja söi paremmin, kuin minun aikana. Anoppi kait osaa tehdä parempia pikkulasten eväitä. No hänellä on paljon kokemusta. Tylsää tämä odottelu, sairaalas oli niin ihania pieniä vauveleita. Yksi jopa 5800 painava poikalapsi. Taisi olla aika kova urakka äidillä! Toivottavasti mahakaveri ei ehdi tässä odotellessa kovin suureksi. Mulla maha tosi iso, mutta ehkä lapsi ei sittenkään vielä mahdottoman iso. Onhan mulla tätä omaa pehmustetta ympäri kehoa. Auton penkeistä; Kaisalla ollut jo kauan penkki käännettynä, kun oli niin ahdasta autossa ja jalat ei sopinut enää mukavaan asentoon. Onhan se riskaabelia, neuvolas oli muistaakseni 18 kg:n raja, jonka jälkeen sopi kääntää penkin. Kaisa yhä vähäiset 10 kg. Pieni on, mutta ehtii sitten joka paikkaan! Kaikkea hyvää teille ympäri suomenmaata!
 
Heipä hei kaikille!

En tiedä muistaako kukaan enää mua,kirjoittelin palstalle kun vielä odottelimme elokuisiamme. Kylläpä se aika vain vierähtää, 1 1/2v jo häämöttää. Mä olen edelleen hoitovapaalla,tarkoitus olisi olla ihan loppuun asti,elikkä elokuulle 2010. Jotenkin nautin tosi paljon tästä kotona olosta tällä kertaa,edellisten kolmen lapsen kanssa palasin aina nopeasti töihin.

Kävin tänään sterilisaation yrityksessä..Olipa inhottava kokemus,eikä sitten edes onnistunut.Operaatio oli tarkoitus tehdä paikallispuudutuksessa,mun astma on sen verran huonona ja painoakin on kertynyt sen verran ylimääräistä,etteivät nukuta ellei pakko.No,tässä essure menetelmässä monta juttua pitäisi toimenpiteenen kannalta osua juuri oikeaan hetkeen ja näin ei sitten käynyt. Mies tuumasi että ehkä tämä oli sitten merkki siitä että meidän lapsiluku ei vielä ole täynnä. Minusta kyllä tuntuu että nämä neljä riittävät ;)

Rebecca on siis pieni alle 10kg sirpukka tänäipäivänä.Kova juoksemaan ja kiipeilemään.Myös oma tahto on jo kova,pitää ärhäkästi puolensa niin äitille ja isälle kuin sisaruksillensa. Muutamia sanoja tulee,"ite" on varmaan se mieluisin. Hauskin sana mielestäni on "äitin tyttö", jonka neiti sanoo aina samalla äänenpainolla,hieman rääkyen,joku asia ei miellytä.

Pullosta vieroitin vihdoin ja viimein n.kuukausi sitten,yöt olivat ihan järkkyjä,kiljui pulloaan puolen tunnin välein yöt läpi. No,ei Rebecca vieläkään nuku öitä läpi,mutta paremmin kuitenkin jo.Pitäisi lukea nuo kaikki teidän kirjoituksenne läpi ja katsoa mitä muille kuuluu ja miten muilla nukutaan.

Hampaitten tulo on meillä ollut tosi tuskaista ja hidasta. Poskihampaita on odoteltu jo vaikka kuinka kauan puhkeavaksi,ikenet on niin turvoksissa että näyttää siltä kuin ne poksahtaisivat. tänään käytiin jo lääkärillä,kun tyttö vain huutaa ja mun pitäisi kantaa koko ajan ja tehdä kaikki hommat yhdellä kädellä. Lääkärikin totesi että ikenet on epätavallisen pulleat, betadiinea määräsi että penslata sillä.Toivottavasti on jotain apua,särkylääkkeistä ei apua. Onko muilla hampaitten tulo ollut näin vaikeaa?

Nyt iltapesuille,täytyy yrittää alkaan kirjoitteleen taas ja mukavaa keskiviikko illan jatkoa kaikille

Elli ja Rebe 1v5kk
 
heippa heippa!

meillä on ollut taas pari viikkoa sellaista lennokasta elämää, ettei ole paljon koneelle kerennyt istahtaa. on reissattu ja kyläilty ja välillä on meilläkin käynyt kyläilijöitä.

matkustamisesta meillä on laten penkki nenä eteenpäin. kyllä muakin mietityttää että kuinka niska kestää jos törmäys tulee, mutta testattu ja turvatarkastukset hyvätty istuin on, joten kaipa se sitten on ok. muuten matkustaminen on laten kanssa helppoa. tykkää katella ulos ja pitemmillä matkoilla kattelee kirjoja tai päristelee leluautoilla.

hampaat on nyt suussa aikalailla kaikki. takimmaiset ei ihan kokonaan ulkona, mutta kuuluvat kuitenkin purukalustoon hampaita tehtiin ripulin kanssa, muutama aiempi nosti kuumeen.

kauhea körnä pikkuisella on. yskää ja räkää. on sairastanut lähes koko tammikuun, kun on ollut hoidossa. isommat ovat sentaan terveinä. kuumetta ei ole, joten olen sitten hoidossa pitänyt.

toivottavasti ensimmäiset elokuiset ovat saaneet jo sisaruksensa ja kaikki on mennyt hienosti. nyt on varmasti kädet niin täynnä töitä, ettei palstailemaan ehdi, mutta toivottavasti kuullaan kuulumisia jossain vaiheessa!


 
Lara83
Nopsaan ilmoitan tännekin että meidän elokuisesta tuli isosisko lauantaina! :D Eli terve poika tuli (52cm, 4660g) ja ilmassa on hieman mustasukkaisuutta :whistle:

tulen kirjoitelemaan lisää kun arki tästä alkaa rullaamaan :)

:heart:
 
paljon paljon onnea Lara83, ison pojan pötkäleen olette saaneet :flower:

meilläkin arki taas palannut, kun kaikkin lapset on tarhassa, iskä joutuu reissaamaan, vaikka jalka on edelleen paketissa ja lauri on edelleen räkäinen. en tiiä pitäiskö käyttää läkärissä, kun ei meinaa röhä hellittää.

muutoin ei mitään ihmeitä.
 
Kaisa sai pikkusiskon 20.1. Painoa 4280 ja pituus 50,5. Oikein potra tapaus, Kaisa yrittää kynsiä vauvaa, aina kun silmä välttää. Kait vähän mustasukkainen. Synnytys meni lopulta nopeasti, ilman lievityksiä. Kaasua en siihen laske. Ponnistusvaihe kesti peräti minuutin. Nyt sitten ollaan kotona opettelemassa kahden lapsen arkea. Ensi viikko jännittää, kun mies menee töihin. Saa nähdä miten pärjää. Kaisa niin vauhdikas, perässä ei tahdo pysyä. Ja yöt menevät vähillä unilla...
 
Onnittelut tankki ja lara83 :flower:
Täällä jatkuvaa sairastelua kolmatta viikkoa,alkaa raankkaa olemaan jo kaikille.Töitä etsin jos löytyy ja onnistuu syksyllä työelämään.eipä tänne ihmeitä muuten allergiat samas jamas mikään ei tunnu sopivan :( mutta muuten neiti kasvaa ja kehittyy koko ajan,omaa tahtoa löytyy ja paljon.viikonloppuja kaikille :wave:
 
Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen tänne kuulumisia.

Ensiksikin paljon onnea vauvan saaneille :flower:

Neiti on siis nyt 1,5 v ja mitat 80cm ja 9,5kg. Sirpakka tyttö ja hyvin energinen ja touhukas. Tiivistettynä meidän kuulumisia. Pitää paljon kiipeilystä, mm keinun kääntää aina väärinpäin ja pitää sitä kiipeilytelineenä. Tanssiminen on hänellä myös lähellä sydäntä, aina kun vaan saa musiikkia jostain kuulumaan niin johan on askelkuviot kohdallaan. Hyppii tasajalkaa. Ruokailu tapahtuu itsenäisesti, hyvä jos samassa pöydässä saa olla :) Yöt nukkuu pääsääntöisesti katkeamatta. Hyvin minä itse-tyyppi. Sanoja tulee muutamia, joista ehdottomia suosikkeja on EI, isi ja anna. Anna vettä tulee myös. Kaikki nestemäinen on vettä. Nyt harjoittelee kovasti ärrää kuten traktori ja makkara. Hampaita on muistaakseni 11. Kovasti on sormi suussa koko ajan, joten lisää tulenee. Suht terveenä on ollut, mitä nyt silloin tällöin joku räkätauti ja nyt oli keuhkoputkentulehdus. Hoidossa on tykännyt olla ja nyt maaliskuussa sitten aloitetaankin 5pvä/vko kun nyt oltu vaan 3pvä/vko. Voi kyllä olla äidillä enemmän ongelmia sopeutua 5 päiväiseen viikkoon kun lapsella :whistle:

Kauhean nopeasti aika menee ja neiti kasvaa. Paljon ei jää aikaa kirjoitella tänne (tai muutenkaan surffailla netissä), mutta olen yrittänyt aina silloin tällöin käydä lukemassa teidän kuulumisia.

 
lauri sai antibioottilluurin, joka oli ja meni ja nyt on sitten taas uusi körnä päällä... tästä se tarhaihanuus nyt sitten alkaa, sovittiin vielä, että lapset jää vakituiseen tarhaan, kun siellä on mennyt niin hyvin ja hoitajasta olisi apua myös siellä.

muuten ei kummia. mukavaa lumentäyteistä viikonloppua!
 
Hei kaikille!

Ajattelin tulla kertomaan kuulumisia näin neitokaisen 1.5v neuvolan kunniaksi! 1.5v tulee täyteen vasta ensi viikolla, mutta tänään oli neuvola kun minulla oli samalla oma neuvola (rv 32+).

Tosi huojentunut olen, kun Iisan paino on hyvässä nousussa. Tuonne 10kk ikään saakka Iisan paino meni -15 käyrällä, ja 1v neuvolassa oli sitten noussut sinne -10 käyrälle. Nyt noususuhdanne oli ilahduttavasti jatkunut, niin että paino keikkui nyt jo siinä ehkä -3 käyrän tuntumassa =) . Oon ollut huolissani että mahtaako tuo neiti syödä tarpeeksi, mutta ilmeisesti huolta ei nyt enää tarvitse kantaa!

Tässä siis noita mittoja:

pituus 86.5cm
paino 12.1kg
pipo 49cm

Korttiin täti kirjoitti: "Iisan paino noussut mukavasti. Liikunta ketterää, kiipeilee. Puhuu 2-4 sanan lauseita. Nimeää kirjasta tuttuja hahmoja. Noudattaa ohjeita, Oikein hyvin kehittynyt lapsi. Rokotus laitettu".

Äiti on niin ylpee tyttärestään :heart:
 
Minäkin ilmoitan puolitoista vuotiaasta pojastani. Tänään oli neuvola. Lääkäri oli kirjoittanut korttiin "itkuinen pieni poika". mutta en mä sitä kovin itkuiseksi väittäisi, mut kun oli jo päiväunet puolitoista tuntia myöhässä tuon neuvolan takia. Pienihän se kyllä on...
Pituus 80cm
Paino 9400gr
Pipo 50cm
Mutta kehitys vastaa ikäistään noin muuten. Vilkas tapaus onkin. Omatoiminen on myös. Osaa syödä ja juoda itse ja nukkuu koko yön syömättä omassa huoneessaan. Sanoo joitakin sanoja. Yrittää myös riisua omia vaatteitaan kun mennään saunomaan.

Onnea vauvan saaneille! Itse joudun vielä odottelemaan uutta vauvaa kymmenisen viikkoa. Nyt on menossa viikko 31. :)
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Ei tässä kerkeä paljon kirjoitella työn ja kotijuttujen lisäksi, mutta virkistyin minäkin kertomaan 1,5 v kuulumisia. Onnea muuten kaikille vauvan saaneille :flower:

Nikolaksella oli myös tänään lääkärintarkastus ja kaikki oli hienosti. Puheet ja palikat meni kohilleen :D Kova poika onkin pölpöttämään...suurin osa vielä omaa kieltä, mutta paljon myös oikeita sanoja. Painoa on suurinpiirtein tuo 12kg ja pituus 87cm.
Nikolakselle laitettiin putket korviin marraskuussa, mutta senkin jälkeen on ollut jo 2 tulehdusta. Nyt kokeillaan ihan itekseen laktoositonta ruokavaliota, kun jotkut allergologit ovat sitämieltä, että sillä on yhteys korvakierteeseen. Katsotaan miten käy....nyt on pari viikkoa mennyt nuhatta, joka on pitkä aika meille.
Nukkuu vielä meidän kanssa samassa huoneessa ja pinnasängyssä eikä ymmärrä potan päälle mittään. Ei varmaan edes yritetä siirtää omaan huoneeseen, vaikka sellanen onkin, ennenkuin saadaan tuo tulehduskierre kuriin. Sen verran työläitä on yöt silloin kun on pipinä ja tarvitsee silloin tietenkin myös enempi turvaa.
Mä olen saanut tässä huiskeessa opinnot päätökseen...ihmettelen itsekin sitä, että millä ajalla, mutta niin ne vain on tehty. Torstaina on vielä arviointikeskustelu ja sitten...Lähdetään risteilylle kuun lopussa juhlistamaan valmistumista.
Häitä valmistellaan myös..olemme siis Nikolaksen isän kanssa avoliitossa, niin nyt menemme sitten naimisiin syyskuussa :heart:

Nikolaksen isoveli muutti jo pois kotoa opiskelemaan toiseen kaupunkiiin ja riemu on rajaton, kun isoveli tulee välillä viikonlopuksi kotiin. Kuvaa myös katsellaan ahkerasti.
Tällasia meille, hyviä vointeja muille elokuisille!
 
Käytiin tänään Milon 1,5 v neuvolassa. Pituudeksi saatiin 83,3 cm, painoksi 13,1 kg ja päänympärykseksi tasan 50 cm. Rokotus saatiin ja kaikki muutenkin ok.

Milo juoksee ja potkii palloa mielellään. Sanoja tulee päivä päivältä enemmän, mm. paao (pallo), koia (koira), heippa, pöis (pois), päälle, isi, äiti, kiinni, ei, heippa.
 
en ookaan pitkään aikaan kirjoittanut, emmi täyttää 21 pv 1,5v. neuvola olis ens maanantaina, mitä siellä muuten muuta on kuin paino, pituus ja rokote? onko jotain testejä tms.(palikoden kokoamista)
Emmillä tuntuu tulevan uusi sana/viikko :LOL: sanoja ainakin:isi, muumi, heihei, kiikki=kiitti, ei, oho, ohhoijaa yms. kovin vilkas on, ja pientä uhmaakin on ilmassa, välillä äidin ja isän kärsivällisyyttä koetellaan. Ajatus toisesta lapsesta on hiipinyt mieleen....(jos sais eka asuntoasiat kuntoon)
t. äiti ja emmi 1v6kk
:heart:
 
Meilläkin 1,5v täynnä, eilen käytiin neuvolassa. Ihan kivasti oli neiti kasvanut. 9850g ja 81.6cm. Oli pituus käyrällä noussut lähemmäs nollakäyrää =) Paino- pituus suhde menee nyt n. -14 käyrällä. Terkka sanoi että ei haittaa mitään, Minea vaan on hoikka tyttö ja tulee varmaan aina olemaankin. Eipä meille tällä hetkellä mitään muuta sen ihmeellisempää. Kevättä kovasti jo odotellaan.
 
Kiitos onnitteluista! Ei paljon ehdi koneelle, kun on kaksi hoidettavaa. Kaisan pikkusisko sai tänään nimen Kerttu. Ristiäiset meni muuten hyvin, mutta Kaisa kaiveli nenää ja verenvuotohan siitä tuli. Aika hulabaloota hetken aikaa, kun piti varjella tytön hienoa mekkoa. Kerttu rauhallinen muutenkin ja nukkui koko ajan. Mutta valvottaa öisin, sillä tytöllä jo tulos hampaita. Kaisa kasvaa hitaasti, on yhä vähän yli kymmenkiloinen. Ei tahdo syödä kunnolla vieläkään. Ja liikkuu tosi paljon. Kiipeilee ja kolhii itseään. Kova peräänkatsominen! Ja ymmärtää puhetta hyvin, ei silti itse puhu. Tämmöistä täällä!
 
Oiiih, miten ihanan nimen Kaisan sisko sai :heart:. Onnea vaan Tankki vielä kerran! :wave:

Meillä Iisa oli viikonloppuna oksennustaudissa. La-su-välisenä yönä oksenti kolmeen otteeseen niin että joka kerralla lakanat ja pyjamat meni vaihtoon. Sunnuntaina laatta lensi edelleen muutamaan otteeseen. Nyt ollaan sitten taisteltu syömisen suhteen, ehkä menin tuputtamaan ruokaa liian aikaisin taudin jälkeen, koska nyt mikään ei kelpaa :(. Luuri luin tuota syömättömyyspinoa missä ainakin Usvis oli kirjoitellut omasta pojastaan. Nyt yritetään olla tuputtamatta yhtään mitään ja luotettava on että neiti ei nälkään kuole vaikkei joka aterialla mitään söisikään. Ja kepeällä ruokavaliolla edetään kun kuitenkin aika rajusti viikonloppuna oksenteli...
 
heippa pitkästä aikaa.Ihana kevät aurinko paistaa kesää kovasti odotellaan.huono neiti ed. syömään,mutta kova puhumaan ja touhuamaan.Puolensa osaa hyvin pitää ja tahtoa löytyy,välillä tuntuu et olis isompikin tyttö mitä on.
Onnea kaikille perheenlisäystä saaneille ja mukavaa kevään jatkoa kaikille
 
Moikka.

Onpas taas vierähtäny aikaa. Mulla painaa työt ja koulu päälle, onneksi torstaina alkaa kahden viikon loma jonka korkkaan kolme päivän reissulla Lontooseen, ilman miestä ja lasta.

Nella on aktiivinen ja kovaääninen. Ja oi niin tuittupäinen. Nella tykkää tosi paljon siivota, korjaa kaikki omat lelunsa ja kirjansa, vie roskat roskiin pyytämättä ja sotkun tullessa hakee rätin tai vessapaperia ja luuttuaa sotkut. Heittää vaatteita pesukoneeseen ja likaiset vaatteet vie pyykkikoriin. Ehkä siitä tulee isona siivooja :LOL: .

Ruoka maistuu hyvin mutta nukkuminen on risaista ja itkuista.

Tarhassa viihtyy tosi hyvin ja on siellä kavereitakin.

Terveenäkin on nyt pysynyt. Minä taasen en, nytkin flunssassa.

1,5v neuvolalääkäri on päälle viikon kuluttua.


Mukavia kevätpäiviä!

Kirvash ja Nella 18,5 kk
 
Meiän 1v 8kk osaa pissiä pöntölle! :D seisoo tuettuna siinä pöntön reunalla ja pissii. Potalle en oo saanu sitä istumaan. Vaippa on toki vielä, mutta varsin ruvettu käyttämään pöntöllä kun tajuaa kerta mitä siellä pitää tehdä. Palkkioksi saa sit vetästä pöntön, oujee! :D
Istumassa pöntöllä ei ole vielä käynyt.

Mulla oli tänään äitiysneuvola. Kovasti neuvolantäti oli sitä mieltä että vauva syntyy tällä viikolla! Saa nähdä miten käy.

Usvis + poika 1v8kk ja massu 39+4.
 
Kiitos onnittelijoille! Kovasti tuntuu toisillakin olevan tekemistä, ettei ehtisi koneelle juurikaan. Mulla harvinainen tilaisuus, kun anoppi vei Kaisan ulos ja Kerttu nukkuu. Pääsiäisenä kaikilla kunnon räkätauti. Kaisallakin ekaa kertaa kunnon nuhakuume. Yhtenä yönä oli 40 kuumetta, ei auttanut kuin viilentää oloa, antaa troppia ja juomista. Nyt ollaan jo terveinä, ja pitäis taas lenkille yrittää. Kunhan nuo kylmät pohjoistuulet hellittää. Kaisa ei vieläkään juuri puhele, taitaa sisko jutella ennemmin. Kaisa juoksee ja kiipeilee kyllä lahjakkaasti, ja pääsee ulko-ovesta, jos ei ole kunnolla lukossa. Pari kertaa harhaili terassilla. Ei ole oikein mukava asia, kun tuvan vieressä kulkee iso oja. Ollaan osittain aidattu pahimmat paikat, mutta ei kaikkea. Paljon on vahtimista, kun vilkas lapsi! Kaikkea hyvää! Ja Usvametsän neidolle hyvää synnärireissua!
 
heippa pitkästä aikaa kaikille!Täällä kaikki hyvin neiti ollut pari viikkoa kuivana,jopa viikon ilman yö vaippaa,oon ihan ihmeissäni,mut hienoa.paljon puhuu hyppyy,juoksee yms.Hyvin on kevät alkanut vaik ilman antihistamiinia ei pärjää.Töitä kovasti etsin,mut hankala löytää,pieni stressi sen suhteen alkaa tulla,mut muuten elämä kohdallaan.aurinkoista päivää kaikille
 
Heippa kaikille!

Onnea Tankille ja Lara83:lle!

Minäkin eksyin tänne pitkästä aikaa.. Äkkiä tuli mieleeni että nyt kyllä täytyy käydä katsomassa että mitä kuuluu muille Elotaaperoille. On jotenkin niin haikeä mieli kun aika kuluu niin nopesti. Elämä on kyllä helpottunut huomattavasti niistä ajoista kun Vilma oli ihan pieni vauva. Nyt hän on jo tomera neiti joka touhuaa paljon isosiskon kanssa. Vilma syö itse, käy potalla kakalla ja toisinaan myös pissalla. Kakan tekeminen oli välillä tosi hankalaa kun vatsa oli kovana. Vilma ei suostunut tekemään vaippaan sen paremmin kuin pottaankaan. Levolacilla saimme lopulta tilanteen hallintaan että nyt vatsa toimii säännöllisesti. Vilma tykkää itse jo osin pukeakin. Pukua vetää päälle kun olemme ulos menossa. Sanoja tulee tosi paljon. Olen kuullut jopa jo kaksikin sanaa peräkkäin. Se on kiva huomata kun isosiskolla on ollut ongelmia puheenkehityksessä. Leikeistä prinsessaleikki taitaa olla suosituin. Isosiskolla lienee tähän vaikutusta ;) Paljon tytöt myös ottavat yhteen. Milloin mistäkin kuuluu ensin riitelyä ja kohta itkee toinen ja sitten myös toinen! Se ottaa joskus hermojen päälle! Vilmalle oli kova paikka kun olin kolme viikkoa töissä. Hän kun on edelleen äidin pieni tyttö. Mielellään kulkee kotona minun paidan kanssa ja hokee ääiiti ja sitten halaa minun paitaani. Sydän meinaa ihan pakahtua :heart: Ensi syksynä olen lähdössä töihin lopullisesti ja olemme hakeneet myös hoitopaikkaa tytöille elokuun alusta saakka. Tähän saakka olen tehnyt keikkaluonteisia hommia. Etsin lähinnä päivätöitä mutta vuorotöihin on sit pakko mennä jos muita töitä ei löydy. Vuorotyö on vaan niin hankalaa perheen kannalta vaikka kyse onkin vain kaksivuorotyöstä.

Oikein hyvää kesää kaikille!
 
=) Hei vaan kaikille!

Täytyypä minunkin joitain kuulumisia kertoilla, ettei häviä koko pino pikkuhiljaa liian kauas.
Meillä on arki lähtenyt rullaamaan mun töiden kanssa vaihtelevasti. Onneksi on Nikolaksen hoitopäivät olleet toistaiseksi lyhykäisiä. Sairauskierre oli aika paha talven ajan ja oltiin aika paljon kotona...onneksi nyt on alknaut helpottamaan sen suhteen. Tarha on kyllä kiva ja ryhmä pieni...ei oe kuin 1-2vuotiaita 8 ja kaks hoitajaa samassa ryhmässä, mikä on minusta hyvä asia.
Nikolas on kovasti oppinut puhumaan. Muodostelee jo jopa kolmen sanan lauseita, useimmiten kuitenkin kahden ja yhden, oman kielensä välissä :) "puhelee" puhelimeen ja selittää niin että kädet käy ja oisoittelee ympäriinsä ja loppuun sanoo aina moimoi. Syöminen sujuu myös mutta vielä ei olla vaippoja jätetty..ei jaksa istua potalla kuin sekunnin, joten en ole siihen vielä pakottanut. Muistelen että esikoisen kanssa homma meni aika helposti, kun oma kiinnostus asiaan syttyi. myös tutti ja pullo on turvakäytössä vielä, eli pikkasen niitä maistellaan iltasella tarhan jälkeen.
Odottelen kovasti kesälomaa ja mökille menoa. Viime kesänä miellä ei perheen kanssa yhteistä lomaa ollutkaan, joten nyt se tuntuu tosi kivalta. Pitkitettiin siten Nikolaksen hoitoonmenoa hiukan.

Oikein hyvää kesää elokuisille!
 

Yhteistyössä