Elovauvat 2007

Soippa: Meillä oli aluksi ihan tummat ja latvasta vaaleat. nyt on väri muuttunu vaaleaksi ja välillä näyttäisi punertavalta.
=)

Täällä sama juttu jalka levinny kanssa ja tarvitsisi uudet kengät ostaa. Samaten uusi syystakki,kun on vyötärö levinny =) Nyt ilta tissiä antamaan.

Unen täyteisiä öitä kaikille!! =)
 
Hiuksia oli syntyessä ihan reippaasti ja on edelleen. Tosin aivan kuin väri olisi vähän vaalentunut... joten liekö osa lähtee ja tilalle kasvaa uutta?!

Pauliina: Meillä on välillä vihreetä kakkaa ja eiköhän se ilmavaivoista ole. Mulla kun edelleen noi "suihkutissit" aiheuttaa vauvalle noita ilmavaivoja. Meillä siis pelkällä rintamaidolla.

Nyt on pari yötä paapula nukkunut vähän paremmin ja päivisin ollut enemmän hereillä. =) Joten jospa pikkuhiljaa rytmi kääntyisi oikein päin!

-Capri ja Paapula 4vk 2pv-
 
Pauliina meillä on kans tytöllä välillä ollut nokka tukossa ja aina ei näy räkää nenussa. Olen tehnyt niin, että kun aletaan vaipanvaihtoon nii laitan ihan ekaksi nenään keittosuolatippoja ja sitten kun on pylly pesty ja vaihdettu vaipat nii sit imetään nenäfriidalla. Mä aluksi epäilin et onkohan tosta vempeleestä mitään apua mutta siitä on todellakin ollut!!! Lähtee tosi hyvin jos vaan on mitä irrota!

flunssaiset tellervo ja tytsy 5 vkoa & 3 pvä
 
Moi pitkästä aikaa! Meinaa tää koneella istuminen jäädä vähän vähemmälle nykyään..

Meillä on alkanu ukkelilla tulemaan hirveitä itkukohtauksia, kun pitäs alkaa nukkumaan. Tissillä ensin alkaa vääntelehtiminen ja päästää tissistä irti ja välillä ottaa takaisin, mutta mikään ei tunnu olevan hyvin. Taistelee jostain syystä sitä unta vastaan, mielestäni ei sillä kuitenkaan mitään mahavaivoja ole.. Onko kellään muulla tällasta? Ja jos on, niin onko mitään keinoja saada poikaa nukahtamaan helmpommin?

Meillä on ristiäiset jo 6. 10. Nimi on ollu jo pitkään valmiina, toisista nimistä vielä keskustellaan!

Muuten kaikki ihan hyvin täällä!

Veera ja ukkeli 2 vkoa+5 pvää
 
:wave: moi kaikille!
samat sanat... koneelle kerkii just ja just spostin lukemaan jne...
nyt hetki omaa rauhallista aikaa, niin löysin teidät täältä!
meille kuuluu hyvää... neiti kasvaa rintamaidolla hyvin. ja on tyytyväinen vauva, ei turhia itke! 2viikkoisena kääntyi ensi kerran selältä mahalleen ja neuvolan täti piti vahinkona, mutta ei... eilen tuli 6viikkoa ikää täyteen ja kääntyilyjä ollut nyt jo 7kertaa. prinsessamme jonka pitäisi olla viimeinen vauvamme(vannomatta tietty paras!) ei tarvitsisi pitää äidin mielestä ainakaan mitään kiirettä... :'( ei uskalla jäntevää tyttöä yksikseen jättää muualle kuin lattiatasolle lelukaaren alle.

meillä kotona kastajaiset kahden viikon päästä... nimi ja kummit tiedossa, prinsessa kakkua ainakin tarjolla...
-mizu nautin "täysin rinnoin" arjesta eilen 6vkoa tulleen tyttäreni ja 3- ja 6-vuotiaiden isoveljien kanssa :heart:
 
Jonna82 Me ollaan nyt pari viikkoa käyty vauvamuskarissa ja poika nauttii kovasti. Paljon jokeltelee ja hymyilee toisille vauvoille ja muutenkin on ihan yhtä hymyä, kun laulellaan ja "tanssitaan". Ja saahan siellä itsekin vähän aikuiskontakteja =)

Meillä on ihana yö takana. Poika nukahti eilen siinä 22 maissa, kuten yleensäkin ja heräsi ensimmäisen kerran 06.30!! Sitten nukahdettiin uudestaan ja nukuttiin 8.40 asti. Voisipa melkein jo sanoa, että nukkui yön kokonaan läpi, kun isäntä heräsi tuolloin 6.30 eli meillä se on jo aamu. Mullakin on todella virkeä olo ja olen hyväntuulinen, kun on noin hyvä yö takana =)
 
meillä siirtäminen syötön jälkeen alkoi onnistua kun sängyssä alla on joku fleece peitto. Eli se ei jostain syystä kylmene niin kuin lakana joten meillä siihen onnistuu siirtää...aiemmin ilman sitä ei toivoakaan. Tosin olen myös nukuttanut huudollakin kun normaalisti nukahtaa tissille niin kerran sitten oli syöty tissit ja tutilla laitoin sänkyyn huudon kanssa. Kesti noin puolisen tuntia...

Kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä siinä vaan tarvitaan et lapsi senkin oppii et vaihtoehtoja ei ole... voi mennä montakin yötä siihen...

TinniPinni
 
:wave: minäkin voin siirtyä nyt tälle vauveliosastolle kirjoittelemaan, tosin myönnettäköön, että en ole ollut mikään aktiivinen keskustelija.

Ilokseni voin ilmoittaa, että tyttömme syntyi lopultakin 30.8. tasan rvlla 42. Pituus 52 cm ja paino 3650 g. :heart:

o-ou, nyt pieni eläjä on jotain vailla, jatkan myöhemmin
 
Tänään käytiin 2kk lääkärintarkastuksessa ja minulla oli samalla lopputarkastus. Itsellä alapää kunnossa. Otin ehkäisyksi minipillerit. Onko teillä muilla minkälaisia kokemuksia ko pillereistä. Lääkäri sanoi että saattaa tulla epämääräisiä vuotoja. Kierukkaa en halunnut ottaa kun ajattelin että haluaisin kuitenkin yrittää toista lasta ehkä parin vuoden päästä niin ei sit mee hukkaan ku se kierukkahan taitaa kestää sen 5v. Mitä ehkäisyä te muut käytätte?

Tytöllä on nyt ikää 8vko 4pv ja oli kasvanut kovasti,
Pituus: 57cm (synt. 48cm)
Paino: 4645g (synt. 3120g)
Pipo: 38cm (35cm)

Hyvin kannattelee päätään ja on muutenkin jäntevä. Sai vaan semmoisen itkukohtauksen kun ei tykännyt kun häntä tutkittiin ettei lääkärille suostunut hymyilemään. Kotona kuitenkin äidille hymyillään oikein leveästi :) Elo vauvan kanssa on oikein ihanaa ja mahtava seurata mitenkä päivä päivältä tyttö muuttuu eloisammaksi ja tarkkailevammaksi. Harmittaa vaan kun tuntuu että parisuhde kärsii. Minulla ei tunnu riittävän aikaa miehelle :ashamed: mutta jospa tämä tästä kunhan tyttökin kasvaa ja tulee säännöllisemmät rytmit.

 
nanna: itse imetän kun neiti haluaa eli yleensä kolmen tunnin välein mut on myös päiviä et nälkä jo tunnin päästä =) näin ainakin meillä pysynyt tyytyväinen neiti
soippa: täällä Jasmiina syntyi tuuhea tukkaisena edelleen tuuhea tukka joskin vaalentunut ikää ensi vkollla 2kk.
täällä kans nukahdetaan lähes aina yö unille tissin kautta,mutta eipä juuri vaihtoehtoja ku syö ennen nukkumaan menoa ja siihen sammuu,päivä unet nukutaan parhaiten ulkona kahdet pitkät unet meidän ulkoillessa ja yleensä sisällä kahdet pätkä unet sylis tai sitteris saattaa olla 5min-30min
hyvin neiti tissillä kasvaa neuvolas paino 5310g pituus 56.1cm eli eilen oli 7vko noin puol kiloa vkos painoa tulee...nyt tuli kutsuhuuto eipä muuta kuin hauskaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Pauzi

Heipä hei :wave:

Meillä menee nykyään melko hyvin, ja olen nauttinut lasten kanssa olemisesta täysin rinnoin. Olen niin onnellinen vaikka tuota pikkukakkosta ei suunniteltukaan niin hän tähän maailmaan kuitenkin putkahti. Todellakin haluaisin vielä vain lisää lapsia, ukkokulta ei taida vaan olla samaa mieltä. Ei hänelläkään muuta estettä ole kuin se että milläs ne sit elätetään...

Ainoa mikä meillä tosiaan mättää niin on se että kakka on hukassa! :| Ei auta mallasuutteet, pumppaukset ja jumpat, eikä kuumemittaritemput. Levolacia annoin toissailtana 2,5ml lääkärin suosituksesta, ja voi juma sitä huutoa! |O Tais olla viimenen kerta kun sitä myrkkyä lapselleni annan. Nyt ajattelin ihan kylmän viileesti alkaa antamaan parin päivän välein teelusikallisen luumusosetta maitoon sekoitettuna. Tuntuu kyllä hurjalle antaa noin pienelle, mut pakko jotain koittaa...

Meillä ei oikein mitään rytmejä ole päässyt muodostumaan, mennään aika lailla miten sattuu. En nyt muista olenko kertonut jo, mutta tyttö kasvaa todella hyvin, keskiviikkona käytiin neuvola lääkärissä ja painoa oli jo 5070g ja pituutta 55cm. Tuntuu oudolta ku äitiyspakkauksen 60cm vaatteet on ihan sopivia meidän 2kk tytölle, mut naapurin 5kk tyttö käyttää niitä kans :eek:
Eli onko meidän tyttö jotenkin iso, vai naapurin tyttö jotenkin pieni? Minkä kokoisia vaatteita teidän lapset jo käyttää?

Kuinka moni on muuten ottanut se ROTA-virusrokotteen? Miksi otit tai et? Me ei otettu, yksinkertaisesti ei ole varaa sellaiseen. Esikoisellakaan ei koskaan tätä virusta ole ollut, ja toivon ettei tule kummallekaan nyttenkään. Jos olis tota rahan menoo ollu vähän vähemmän niin oltais varmaan harkittu et jos kuitenkin oltais otettu, mut ei tullu kovin halvaks noi ristiäiset yms...

Hauskaa viikonloppua myös meiltä!

Pauzi ja Milja (huomenna 8vko)
 
Heipsis.
Me käytiin tiistaina 1kk neuvolassa ja ollaan kasvettu kanssa ihan kivasti. =)
Painoa löytyy 5050g ja pituutta 54cm(syntyessä 3565gja49cm). :D
Elikkä kyllä meidän pojalle jo nyt käy ne 60senttiset vaatteet pakkauksesta ja 56 senttisiä ei kyllä enää paljoa koht pidetä kun ei niitä saa päälle tunkematta. ;)
Odotan mielenkiinnolla minkä kokonen poika ristiäisissä on sitten kun on reilu pari viikkoa aikaa vielä kasvaa ja ennen neuvolaa oli parissa viikossa tullut tosiaan kilo lisää painoa. :)
Jaksaakohan sylikummi kantaa koko kasteen ajan. ;)
Eipä täällä sen kummempia nukutaan ihan kivasti noin kolmen tunnin pätkissä melkein kaikki unet mitä nukutaan, iltapäivällä vähän seurustellaan ja sitten taas nukutaan. :)
Enkä ole vielä kertaakaan vaihtanut vaippaa ettei siellä olisi kakka. :)
Poika rutisee heti herätessään ja kun syö niin samalla vääntää kakkaa ja sitten syönnin jälkeen menee vartti tunti ja taas hetki väännetään. Ainoat hetket kun meillä mahaa kitistään on ne kun samalla kuuluu rutinaa. onneksi. =)
Mukavaa viikonloppua! :flower:
Jonna & Topi 6vko
 
Pauzi Meillä käytetään jo 68-senttisiä bodyja =) Housuista menee vielä pienemmätkin, mutta 60cm bodyt venyy jo kaula-aukoista napaan asti.. :LOL: Meidän pojalla taitaa siis kokoa riittää, kun pituudeltaan on jo 60cm. On meidän suvun mukaisesti pitkä selkäistä ja lyhyt jalkaista mallia, joten bodyt menee nopeaamin pieneksi kuin housut.

Hemu ja Oliver, huomenna 2kk
 
pitkästä aikaa. Oon ollu viimeiset päivät 39 asteen kuumeessa, rintatulehduksessa. Ei oo paljoa jaksanut tehdä mitään. Onneksi on tuo mies kotona, hoitanut tyttöä tunnollisesti kun mamma hytissyt peittojen alla.

Meillä tuota "kakkaähinää" on päivittääin, ja ainahan se yltyy lohduttomaksi itkuksi. Kuitenkin kakkaa tulee, mielestäni normaalisti, ei ripulia eikä ummetusta. Pikkuhiljaa on oppinut erottamaan nälkäitkun kakka- ja sosiaalisesta itkusta. Helpottaa hiukan, oppii toimimaan nopeammin kun pikkuinen itkee.

Ollaan annettu Cuplattomia ja Gefilus-kapseleita, tuntuu niillä sujuvan ihan hyvin, ainakin iltaisin/öisin muutaman tunnin kestävä suora huuto loppunut.

Pitäisi ostaa sähkökäyttöinen rintapumppu, käsipumppu todella huono kun pumppaan neljä-kuusi kertaa vuorokaudessa. Menee aika ja hermot ja selkä. Meillä siis imetetään sekä annetaan pulloa. Pääasiassa rintamaitoa pullosta, helpottaa mua kun isukkikin voi syöttää, plus että saa Cuplattomat sekoitettua sekaan. On annettu myös Tuttelia ja Nannia, Nan on enempi neidin mieleen. Annettiin Tuttelia kun tultiin kotiin sairaalasta ja ilme pikkuisella oli verraton. Ensin ihan innoissaan imi pullosta kunnes maistoi mitä litku oli. Naama mutrulle, raivokkaasti huulet irti tutista, suussa olevat sylkäistiin kaaressa liinalle ja alettiin itkemään. Nauroin ihan kippurassa. Hyi, Tuttelia. Nan tuntuu maistuvan joskus jopa paremmin kuin rintamaito.

Että voi olla vaikeaa päättää nimi lapselle. Kaikki mitä ehdotan, tuntuu että mies hylkää. Kaikki mitä oltiin mietitty etukäteen ei tunnu sopivan. Ristiäisistä menen sopimaan kirkolle ensi viikolla, samalla liityn kirkkoon takaisin. Kummit on ollut valmiina jo jonkun aikaa, heitä tulee jopa viisi. Meidän ei ainakaan tarvitse pelätä etteikö sylikummi jaksaisi pidellä vauvaa tilaisuuden ajan, sylikummi nimittäin tulee olemaan 120 kiloinen prätkäilevä hevimies.

Ensimmäinen neuvola maanantaina, sitten tiedetään paljonko neiti on kasvanut. Luulisin että paljon, koska nestettä uppoaa joka kolmas tunti 150-200 ml. Aivan hurja määrä mielestäni kaksiviikkoiselle. Eikä sitä pulautellakaan kamalasti.

Nyt täytyy taas mennä. Ruoka-aika.

Kirvash ja Pikku-Pekka (ei kai tytteliä voisi enää sanoa Pekaksi...) 2 vk
 

Kirvash: otan osaa, tiedän tuon rintatulehduksen riemun. Itse pidin sen myös pari viikkoa sitten. Kaalinlehdet ja ahkera pumppaus + imetys osoittautuivat todella avuksi. En muista milloin olisi ollut niin kipeä kuin silloin ja panadolit eivät juurikaan kuumetta laskeneet. Pikaista paranemista!!

Täällä on myöskin opeteltu vauva-arkea ja palattu elämän perusaisoiden äärelle, siinähän ne päivät mennä hujahtavat syöttäessä ja vaippaa vaihtaessa. Kumma kun sitä on pitänyt itseään aina käytännöllisenä ihmisenä ja yhtäkkiä on ihan uusavuton olo :whistle: Mies aloitti työt ja kyllä se on yksin vaatinut vähän mielikuvistusta miten saa järjestettyä itsensä suihkuun ym. Kivasti kuitenkin menee, tyttö syö nyt noin 1,5 tunnin välein vaikka alkuun meni n.3h syöttökertojen välillä. Terkkari antoi siihen selityksen, että tytön energiantarve on nyt huima mutta mahalaukku ei ole vielä kasvanut, että pystyisi syömään niin paljon kerralla. Neiti näyttääkin kasvavan melkein silmissä. Huomenna on 1 kk -neuvola niin nähdää tulokset.

Mitä D-vitamiinia te muut käytätte? Meillä oli Jekovit käytössä mutta sehän on kamalan pahan makuista. Tyttö sylkäisi aina tipat pois ja tuntui hankalalta joka-aamuinen taistelu. Vaihdoin Devitolit käyttöön ja ne menevät kurkusta alas mutkitta. Toivottavasti ei tule vatsavaivoja...

Nimikin neidillä jo on, tosin nimiäisiä juhlitaan vasta 3 viikon päästä, jolloin kaikki saavat sen tietää.

Joku mainitsi muistin pettämisestä aiemmissa viesteissä. Olen huomannut saman myös itselläni. Välillä olen ollut aivan toivoton maitoaivo ja soitellut terkkarille seuraavana päivänä kun en muistanut mitä oltiin edellisenä päivänä puhuttu ja sovittu. Ihan noloa jo. Mutta kuulemma normaalia, huh huh.

Nyt menen vähän hemmottelemaan itseäni, mies hoitaa vauvelia.

Mukavaa vauvaeloa kaikille!


 
Avautuminen: mun isän tahdistinleikkaus onnistui hienosti ja kaiken piti olla kunnossa, mutta... torstaina nousi kova kuume joka äityi keuhkokuumeeksi. Nyt eletään vaan päiväkerrallaan toivoen parasta. Tuntuu ettei oma pää enää kestä! En saanut edes mennä katsomaan häntä ettei vauva saa pöpöjä. Tänään on vaarin synttärit ja menin väkisin. Ehkä olisi ollut parempi etten olisi mennyt on niin heikossa kunnossa että.

nyyh
 
soippa :hug: jaksamisia sinulle...tiedän miltä sinusta tuntuu, minulla oli oma isä tuossa tilassa ja hän on siirtynyt jo vuosia sitten enkeliksi... nyt on oma äitini niin dementoitunut että pieninkin flunssa tai muu vaiva lisää niin saa pelätä/toivoa että äiti pääsisi pois tästä maanpäällisestä...

juu kivoinpiin aiheisiin..vaavit.. juu ilosena voin sanoa että meillä nukutaan omassa sängyssä koko yön jeeee...ei enää mun tissinvieressä...jippii..siis kyllähän meillä syödään öisin , mutta saan poitsun nukkumaan omaan sänkyyn syönnin jälkeen..on ihana olo kun on ihan eri tavalla levänny...
ja sitten aika jännä juttu, mulla tais tulla raskausmyrkytys..juu ei kait..mut kauhee päänsärky ollu jo parisen viikkoa ja torstaina neuvolassa niin terkkari mittas verenpaineen jippii 149/ 96 eli nyt oon sitten verenpaine seurannassa..ehkä johtuu väsymyksestä toivottavasti..ei nyt jatkamaan touhuumista... hauskaa alkanutta viikkoa..
 
Meillä maisemat vaihtui taas aurinkoon B) IHANA OLLA KOTONA TAAS :) Tänään 2v. hääpäivä meillä :heart: Mies meni esikoisen kans taaperouintiin ja mie vauvan kanssa pitkästä aikaa ihan kahden. Täytyy alkaa ruoan laittoon kohta (lue: lämmittämään anopin tuomaa, valmista sapuskaa :LOL: )

Vauvan yöt ovatkin tasoittuneet. Syö tiheään, mutta nukahtaa sitten uudelleen ja viimeyö meni ekaa kertaa lähes kokonaan omassa sängyssään. Huomenna pojan eka neuvola...

Kirvash: Pikaista paranemista. Tiedän sen tissituskan, mita se voi olla. Itse hoidin itseäni napsimalla ibuprofeenia ja parasetamolia vuoronperään muutaman tunnin välein ja tietenkin tyhjentämällä rintaa. Käytin kotona ollessa käytin vain löysiä toppeja ettei rinnat olleet puristuksissa liivien alla. Nestettä pitää tietenkin juoda runsaasti. :hug:
 
Pauzi
Soipalle jaksuja :hug:

Meillä ei nyt homma kulje :'( Tyttöllä on kakka totaalisen hukassa, ja nyt kieltäytyy syömästä. Huomenna soitettava lääkärille aika. Mua alkaa nyt jurppia tää homma, kokoajan olen saanut kuulla että "seurataan, odota hetki, kyllä se siitä" jne. Tyttö kakkaa kerran viikossa, kakka on vihreää, mutta ei limaista. Se on sellaista tahnaa et se pitää kynsillä raaputtaa irti, muuten ei pesemälläkään lähde. Ja mahaa itketään päivittäin. Mellä on mallasuutteet, levolacit yms. ollu käytössä mut mikään ei tunnu auttavan. Ja eilen en saanut tyttöä kunnolla syömään, suostui ottamaan aamulla ja illalla tissiä, ja kolme kertaa päivän aikana alle 60ml maitoa pullosta. Että näin. Neuvolasta sanoivat että kakka pitää saada tulemaan keinolla millä hyvänsä, ja huomenna lääkäriin. :'( Olisko vinkkejä tuohon kakan tuloon? Tähän mennessä ei ole toiminut kuumemittaritemput, mallasuute, levolac. On aika epätoivoinen olo..
 
Pauzi: kurja juttu toi kakka, millaista kakka tai mahan toimnta oli ennen noita mallasuutteita ja levolacia?

Täällä parina yönä tyttö nukkunu puolestayöstä viiteen joten ollaan saatu nukkua ihanan pitkään... Röyhtäisy jää tulematta öisin kun ei jaksa nousta pystyyn ja toisaalta silloin tyttö herää... nyt valittaa kun mahassa kupla... täytyy lähtee nostelee pystyyn

TinniPinni
 
Mulle sanoi lekuri, kun jouduin synnytyksen jälkeen kohonneen verenpaineen vuoksi päivystykseen, että raskausmyrkytys VOI tulla oikeestikin synnytyksen jälkeen :/ .Mullahan oli jo ennen, mutta kesti sit hieman yli synnytyksenkinja söin lääkkeitä 3vkoa.
Mulle oli täys ylläri että vois tulla kuulemma 3kk vielä jälkeenkin :eek:
No, onneksi sulla ei varmaankaan sitä ole, mut jos eivät ole tutkineet niin ehkä kannattaisi.
 
Innostuin laittamaan tälle palstalle ekaa kertaa jotain, koska luulen, että vauvasi kakka-ongelmaan tulisi hyvä apu vyöhyketerapiasta. Pikku-Kaisa:n mahavaivat helpottuivat sillä ja terapia laittaa todella mahan toimimaan. Todisteena melkoinen vaippavuori parin päivän ajalta. Ja mikä parasta vauva nauttii todella hieronnasta. Toivottavasti saat apua vaivaan!
 
Keskustelujen perusteella totean myös et silloin kun meijän poika on kakannut vihreää kakkaa niin on ollut koko lapsi tosi ärtynyt ja levoton. Miks kakka joskus on vihreetä?? Mikä sen värjää. Nyt limaisen ja keltaisen kakan aikaan ei oo mitään vaivoja.
 

Yhteistyössä