Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

Tulin vaan sanomaan että täällä näkyny tänään hieman punaista aamusta asti!! =) jospa se nyt enteilee jotakin itsestään käynnistyvää...vaikka oonkin lukenu täältä että monilla on tulluki mutta ei vielä oo mitään muuta??...odottavan aika on pitkä. varsinki kun nyt on niin KUUMA! tylsää olla sisällä vaan mutta en kestä yhtään enää tota aurinkoa. eikä' uimaankaan saa enää mennä..tai ei kannata. no, ootellaan ootellaan, eikai täs muukaan auta.
 
  • Tykkää
Reactions: Sammi
Hei! Olen käynyt lukemassa teidän ketjua ja muistellu omaa vuoden takaista raskautta. =) Oma vaavi siis täyttää loppukuusta jo vuoden.

Paljon onnea ja iloa kaikille vauvan jo saaneille ja omaa nyyttiä vielä odottaville.

tieti
 
Ballongista,
mulla aloitettiin ballongilla käynnistää, olin sormelle auki ja 2.5cm kanavaa jäljellä. Lähes heti alkoi supistukset, mutta oli siedettäviä, kestin ne lämpötyynyllä. Laitettiin 11 aamulla se ja 19.50 se tuli ulos vessakäynnillä kun vähän nykäisi sitä. Samalla alkoi lapsivedet mennä ja olin auennut 3cm. Mutta siihen se sitten jäikin. Okistosiinitippaan ja loppujen lopuks sekstioon.

Lapsiluvusta, meille riittää nämä kaksi nuppusta <3 Mennyt aika sumussa tää alku ja yksin en pärjäisi. Viime yönä mies antoi mun nukkua kuus tuntia putkeen, kun hän hoiti yösyötöt, aika luksusta <3 Meillä hieman mahavaivoja tytöillä mutta muuten aika hyvin menee. Hienosti tytöt kasvaa. Itsellä kyllä välillä riittämättömyden tunne kun pitäisi kummallekin tytölle rakkautta antaa, syöttää, hoitaa, koirat huomioida, kotihommia tehdä ja pumpata maitoa. Yksin en tosiaan vielä pärjäisi, onneks tässä on vielä melkein 10 viikkoa aikaa miehen kanssa kotona olla <3

Mmaria ja huomenna olisi laskettuaika ja meidän hääpäivä <3 Ajattelin sen kunniaksi korkata pullon lempikuohariani ;)
 
Lapsiluvusta meille piti riittää kaksi lasta, mutta tässä sitä ollaan vatsa pystyssä ja kolmas tulossa. Mutta tähän tämä sitten jää. On ollu niin raskas ja rasittava raskaus, etten enää ikinä halua olla raskaana. Ja kyllähän tuo ikäkin alkaa jo painamaan tässä asiassa. Rakastan kyllä lapsia ylikaiken, mutta jos joku muu tekisi ne mun puolesta.

Mmaria onnea hääpäivään!

Napa: Tuskailua edelleen. Ja varmaan vielä kauan. Laskettuun aikaan on reilu viikko, mutta en vaan enää jaksaisi. Tänään oli neuvola. Kaikki ihan ok. Turvotusta on ja paino oli noussut liikaa, omasta mielestä, ei terkkarin. Vauva raivotarjonnassa, ei edelleenkään ole kiinnittynyt, vaikka alhaalla on. Hemoglobiini oli vähän noussut ja jatkan raudan syöntiä. Pissa puhdas ja verenpaine matala. Sydänäänet 136. Viikon päästä seuraava neuvola. Supistelee kyllä kipeästi ja puukotukset jatkuvat, mutta en usko Anselmin kaipaavan tähän helteeseen. Ehkä sitten syssymmällä, kun ilmat viilenee ;) Yöt on tosi rikkonaisia, kun selkä ja lonkat väsyy. Ja kun herää, ei meinaa uni tulla uudestaan. Ja siellä pissallakin saa ravata. Väsymys on tällä hetkellä todella kova. Voisin nukkua kellon ympäri eikä sekään riitä. Täytyy pakottaa itsensä kotihommiin, ettei koko kämppä ihan räjähdä käsiin. Tulisi vähän viileämpää, niin jaksaisi jotain edes tehdä.

Tuskainen Sammi ja yksiössään viihtyvä Anselmi 38+5
 
Meille syntyi pieni prinsessa 2.8.2014 mitoin 3250g ja 47cm. Pää 35cm :) (rv 39+2)
Mulla todettiin raskaushepatoosi 28.7 ja synnytys päätettiin käynnistää 1.8. Aamulla laitettiin Ballonki ja seuraavana päivänä puolen päivän aikoihin päästiin puhkaisemaan kalvot, jonka jälkeen homma lähti etenemään. Ponnistusvaihe oli vähän vauhdikas, 1-2 min, mutta selvisin ilman pienintäkään nirhaumaa, melkoinen tuuri kävi :D Eilen päästiin kotiin ja nyt sitä ihmetellään uutta tulokasta isin ja kahden isoveljen kanssa :) <3
 
Paljon onnea Madeia! <3

Onko kellään kokemusta lapsiveden tihkumisesta? Jonkun sortin tippaa tulee kokoajan alkkareihin, mut varsinaista valumista en tunne. Ja tipat on kirjaimellisesti tippoja! Ei haise mun mielestä millekään. Ei mitään suurempaa määrää. Kynnys lähtee näytille on aiiiika iso... Tosi vaikee erottaa kaikkia eritteitä alapäästä kun sieltä tulee ties mitä :D Tulee limaa, tulee välillä vaalea valkovuotoa, ja sit tuota ihan vetistä. Entä jos lapsivettä tiputtelee pissan mukana? Mä kun ainakin ravaan pissalla koko ajan.
 
Viimeksi muokattu:
heippa! :wave: tammikuisista huutelen ja kuudetta odotellaan :)

Elovaavi mulla käynnistetty 3/11 ballongilla. sain ihan järkyn kestosupparin siin tutkimuspöydällä laiton jalkeen,en meinannu pois päästä. mut siitä se lieveni pikkuhiljaa eikä oikeestaan tuntunu hetkeen. sit alkoki supparit ja vedet meni noin 3 tuntia laiton jälkeen osastolla. samalla sit otetiin pallo pois. vauva synty aamuyöllä noin 10 tuntia ballongin laiton jälkeen.

Pinsuli soita neuvolaan,siel pitäis olla niitä tikkuja,selviää onko lapsivettä vai jotain muuta "limaskaa"
 
Onnea Madeia!

Vähänks on kiva kun te vauvautuneetki käytte vielä ilmoittelemassa itsestänne. Tosi kiva lukea vielä teidänki kuulumisia ja saada aavistuksia vauva-arjesta :)

Peukkuja Pinsulille ja Elovaaville että alkaa tapahtuun ja pian!

Mä alan aamupalalle ja lähden pitkälle lenkille ;)

Amuniina & mukula 37+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Elovaavi
Mä tulin nyt siihen tulokseen, että ihan valkovuotoa on tuo mun vuotoni :) Mutta pistin nyt vielä siteen ja tarkkailen sitä tässä päivän ajan. Uskoisin ainakin, et valkovuoto (tai ainaki osa siitä) jää siihen pinnalle liukkaaksi ja tahmaiseksi, kun taas lapsivesi imeytyy.
Paksua kellertävän vaaleaa vuotoa tulee edelleen, mutta se nyt ei oo tosiaan mitään uutta, kun sitä on tullut ajoittain pitkin raskautta. Ponnistelujen yhteydessä tulee ihan hirveesti, eli esim. vessassa käydessä. Ainut ero nyt on siinä, että tätä vuotoo on tullut jo kolmatta päivää, kun aiemmin sitä on tullut pari kertaa päivässä, ja välissä on ollut viikkojakin, ettei sitä oo näkynyt. Mutta en uskalla enää pistää mitään alkavan synnytyksen merkiksi, kun niin monesti on jo joutunut pettymään... :/

Pinsuli ja Himpula 40+6 <3 Huomenna pyörähtää taas uudet viikot. Esikoisen synnytys käynnistyi näillä raskausviikoilla limatulpan irtoamisella. Edellisenä päivänä oli tehty sisätutkimus, käynnistyi varmaan sen ansiosta. Nyt ei oo tehty viikkoihin. Eikä oo mitään merkkejä, että pian syntyis :( Oikein itkettää.
 
Madeia onnea!!

Pinsuli jospa teillä tämä tulokas ei halua ilmoitella itsestään etukäteen vaan haluaa yllättää kunnolla ja tulla ilman ennokkomerkkejä:) toivotaan niin. Mutta ymmärrän tuntees, itsekin kuulostelen kaikkia tuntemuksia ja merkkejä niin että olisivatko ne vihjeitä synnytyksestä, vaikka sitä tietää että merkeistä huolimatta tai niiden puutteesta huolimatta synnytys voi tapahtua pian tai vasta muutaman viikon päästä tai joudutaan käynnistämään.
Vyöhyketerapiassa ajattelin jatkaa käyntiä, jos siellä vaikka voidaan vähän herätellä synnytystä jos ei meinaa itsestään alkaa. Ainakin ensimmäinen käynti oli oikein mukava, samalla hemmottelua että hierontaa:)

Amuniina arvostan että jaksat näillä helteillä kävelyille:) Mäkin oon nyt muutamana päivänä vihdoin käynyt kävelyillä mutta hurjan pitkillä, nimittäin 2km:D no on se kai parempi kuin ei mitään:) Kotosalla koitan sitten venytellä ja tehdä lantiota avaavia liikkeitä ja asentoja joka päivä.


Omaan napaan ei hurjemmin uutta, ehkä vähän tuntunut supistuksia ja painetta lantiossa, sekä välillä vasen pakara jotenkin "puutunut" yhtäkkiä kun on kävellyt/seissyt.

EDIT:
Kävin neuvolassa ja tässä arvoja
38+2 (36+2)
Paino 63,1kg (62kg)
Hb 126 (120)
RR 128/77 (112/65)
Sf 32 (31)
Tarjonta RT (RT)

Terveydenhoitaja arveli myös että vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt, ja että jos syntyisi lasketun ajan aikoihin niin painaisi 3,2-3,4kg

luna 38+2
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen kans pettynyt tähän odottavaan kroppaani täysin!! Limatulppa oli ja meni ajat sit eikä mitään tapahdu! Perhanan tulppa :) Eilen supisteli muutaman kerran lupaavasti, mutta taas lopahti kun mainitsin niistä ääneen! Pitäis vaan rentoutua eikä stressata kokoajan, mutta kun ei pysty :)

Kukahan meistä on seuraava, jännää!!
 
Pinsuli: mulla tihkui silloin yöllä sitä lapsivettä niin että pikkuhousut suoja oli vähän märkä ja sitten siitä noin viiden tunnin päästä tuli limatulppa ja sitten veriviiruja. Muistankohan oikein että 24 tunnin päästä ensimmäisestä veden tihkumisesta on käynnistettävä synnytys. Joten itse varmasti menisin näytille :)
 
Ihan ekaks pinsuli mee näytille niin ei tarvi ihmetellä. Tulee heti varmempi olo.

Tänään on tullu heti aamusta vaaleeta rusehtavaa vuotoo ja vaisuja suppareita nyt jatkuvasti! Kävin ä.polilla ja vp taas korkeet 146/96!! No kotona mitattuna ollu matalampi et liekö sit jännitys joka ton aiheutti ja lääkäri käski seurailla. Kohdunsuuta jäljellä 2cm :) vauva voi hyvin ja on taas alkanu kovat jumpat. Painoarvio 3,8kg :D siks varmaan pistää rinnan alta ku jalat siellä. Sain ihanan 4d-kuvan mukaan :) ihmiseltä se näyttää ;) lekuri meinas onneksi ettei tarvi vielä käynnistellä vaan odotellaan luomusuppareita. Niin ja tuumas et parin pvän sisään vois alkaa ;) vaimeita suppareita täs onki jatkuvasti..jännää :)
 
Mulla ei tullut yöllä minkään sortin vuotoa, eikä nytkään yli tunnin makoilun jälkeen ole housuissa ei sit yhtään mitään. Joten olisko kuitenkin mun stressaava luonteeni, oon kuitenkin luullut taas tässäkin raskaudessa yhtä sun toista... Menen kyl varmaan tän päivän aikana käymään mut uskon, että kun tuota vuotoo on niin vähän, et vaikka se oliskin lapsivettä niin se tikku ei näytä mitään. Nehän ei oo 100% varmoja... Ja toi käynnistys pitäis tosiaan jo pian tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Medeia; paljon onnea vauvelista!

Tuo erilainen limavuoto kuin mitä ollut raskauden aikana kyllä luulisi kielivän että synnytys lähestyy,jostain luin että suolisto toimii aktiivisemmin kun synnytys lähestyy ;) kehon oma varotoimenpide;)

( . ) tänne ei uutta,tuskailen helteissä,oon nukkunut avoimen ikkunan alla vain pikkareissa ja pohdin että voiko rintatulehdusta tulla vielä kun ei maitoa tule kuin tippa-pari..eipä kai..

Viimeksi synnytin tänä päivänä/ kellon aikana,eli RV 38+2 :) mutta en nyt olisi halunnutkaan tuota käynnistystä,varsinkaan jos kerran oikeesti vauva n.3kg LA;na..masu kyllä tuntuu jotenkin pienemmältä kuin viimeksi..ehkä just sitä luokkaa kuin esikon kansa ja hän painoi 2,9kg syntyessään RV;lla 41+4.

Kaikille hyviä vointeja ja jaksamista odotteluun,sekä tsemppiä tositoimiin!


pikku-uikku ja kyytiläinen 38+2
 
Onnea Madeia! :flower:

Pinsuli koeta vielä jaksaa!! Nyt on kyse enää muttamista päivistä, kohta saat vauvan syliin! :heart:

Lapsiluvusta; aikaisemmin jo taisin mainitakin, että uskon meille tämän 2 olevan oikea luku :) Ennen haaveilin kolmesta, mutta nyt jotenkin tuntuu, että 2 on sopivampi. Ollaan mietitty miehen kanssa ihan käytännön juttuja, kuten juuri tuota turvaistuinten mahduttamista autoon ja sitten myös sitä jaksamista. Vaikka esikoisemme on todella "helppo" niin onhan vauva- ja pikkulapsiaika kaikessa ihanuudessaan myös raskasta ja sitä raskaampaa se on mitä enemmän niitä isoja sisaruksia on. Meidän esikoinen nyt 2 vuotta ja melkein 9 kuukautta ja mielestäni ikäero vauvaan tulee olemaan juuri hyvä. Esikoinen on niin omatoiminen jo, ja päivä- ja lähes yökuivakin. Mutta toisaalta ikäero ei ole mahdottoman iso. Enintään tämän vajaa kolme vuotta haluaisin seuraavienkin välille, mutta kuten joku jo edellä pohti niin minäkään en tiedä jaksaisinko olla 3 alle kouluikäisen kanssa. Ja toisaalta minusta on ihana ajatus, että tämä on viimeinen kerta kun kaikki "alkaa alusta" ja tästä eteenpäin saadaan seurata poikien kasvua ja muuttua vähitellen perheenä ja lopulta sitten taas "jäädä kaksin". Mutta kyllä se kolmaskin siellä edelleen jossain takaraivossa kummittelee, joten vielä ei uskalla mitään varmaa sanoa, aika näyttää.
Mutta iltatähteä meille ei tule, siitä ollaan miehen kanssa samaa mieltä. Halutaan sisaruksille suht lyhyet ikäerot ja toisaalta hoitaa pikkulapsiaika "kertarytinällä". Näin kun sanon niin varmaan olen täällä 10 vuoden päästä etsimässä nelikymppisiä kohtalotovereita, joille on iltatähti tulossa! :D

Tänään oli neuvola. Kaikki oli ok. Painoa on tullut noin 11 kiloa koko aikana, eli jo reilun kilon enemmän kuin esikoisesta tuli koko aikana. Mutta terkkari piti sitä maltillisena painonnousuna, kun olin alkuvaiheessa normaalipainoisen alarajoilla. Viimeksi maha jäi synnärille, mutta katsotaan miten nyt käy. sf-mitta oli 31,5 eli hieman keskikäyrän alla, missä se on ollut koko ajan. Se mikä eniten ilahdutti oli kun terkkari sanoi vauvan todellakin olevan hyvin syvällä lantiossa!!! jee!! Esikoinen kun ei tosiaan laskeutunut missään vaiheessa ja tuli lopulta sektiolla ulos. Mitään supistuksia ei kyllä ole, mutta silti olen innoissani siitä, että ollaan jo tavallaan vähän pitemmällä kuin mihin esikoisen kanssa pääsin vuorokausien käynnistelyistä huolimatta. :) Seuraava neuvola on 18.8. Saa nähdä tarvitseeko mennä.

Jaksamista kaikille mahakkaille ja vauvantuoksuista arkea jo synnyttäneille! :)

Mabirris ja Kirppu 38+0 :heart:
 
Kävin nyt siellä näytillä. Ei ollut kyse lapsivedestä, huh :)
Kuitenkin oli aika harmillinen käynti. Toissapäivänä neuvolassa sanottiin vauvan olevan laskeutunut ja kiinnittynyt, nytpä ei enää ollut. Kumpaakaan. Huoh. Sisätutkimuksessa kohdunsuu 1 (isokätisen mieslääkärin) sormelle auki, kanavaa jäljellä ja kohdunsuu puolikiinteä. Ei siis mitään uutta siellä, ellei jopa takapakkia. Hoh hoh. Tästä meinaa olla nyt huumori kaukana.

Kiitos kovasti kaikille tsempeistä ja neuvoista <3 Ja anteeksi omanapaisuuteni, sitä tää loppuraskaus meinaa teettää :/
 
  • Tykkää
Reactions: Elovaavi
voi pinsuli :hug: sulla on kuitenki max. viikko aikaa saada vauva syliin <3 eli ei oo enää pitkä!

kävin kirpparilla ja kassatäti alkoi kysellä oireista ja vuodoista... :D kertoi että siksi utelee kun on ollu 10 vuotta kätilönä. se vaan totes että limainen vuoto merkkaa vaan hyvää :LOL: :D että kyllä se hyvää lupaa sit! mä oon nyt laskenu näitä ei kivuliaita suppareita n.6 x/ tunnissa että taas alkaa pikkuhiljaa niinku viimeksikin...elättelin jo toiveita että yöllä tulis lähtö mutta ei sit varmaan...jospa sais nukkuu sit yönsä hyvin että jaksaa synnyttää ;D
 
Elovaavi, <3. Sulla on varmasti aivan pian tositoimet kyseessä, oikein lupaavalta kuulostaa! Tsemppiä!

Uuteen päivään herätty hieman toiveikkaampana - enää viikko yliaikaisuuteen. On aikaa käynnistyä itsekseen, mutta myös mahdollinen käynnistäminen on jo lähellä. Toi käynnistäminen vain vähän pelottaa, kun ei tiedä yhtään miten kroppa reagoi. Ihanne olis, jos vähän kypsyteltäisiin paikkoja prostaglandiinilla ja sit puhkaistais kalvot, kun se onnistuu. Mutta sen näkee sitten :)

Uudesta FB-ryhmästä edelleen muistuttelen! Eli mulle täällä yksityisviestillä oma nimi ja kuvaus profiilikuvasta :).

Pinsuli ja Himpula 41+0 *poks* <3 !!
 
Pinsulille tsemppiä, kyllä varmaan harmittaa kun mitään ei tapahdu.

Täällä on mielenkiintoinen ilta ja yö takana. Klo 20 alkoi supisteleen n. 7 min välein. Aika pian se muuttui 2-5 minuutin välein tuleviksi. Napakoita, sellaisia ettei pystynyt puhelinta selaileen tai muutakaan tekemään. Kaurapussin kanssa köllöttelin sängyssä. Puolilta öin ajattelin, että katon vielä tunnin ja sit herätän miehen.

Lopputulos oli se että heräsin aamulla puhelin kourassa ja kuola poskella :) Eli siihen tyssäs taas! Nyt kyllä aamulla kun kävin veskissä niin lorahti jotain kirkasta housuihin, eikä ollu pissaa :) Katotaan nyt rauhassa mitä päivä tuo tullessaan, vai tuoko mitään. Mä en usko enää mihinkään merkkeihin!

SR 39+6
 
Suklaarusinalla alkaa ihan kohta tapahtua, aivan varmasti!!!

Luna mä oon kyllä tyytyväinen että vointi sallii vielä liikkuakin. Tosin eilisen kuuden kilometrin lenkin jälkeen olin sitten nivusista niin kipeä että en meinannut sohvalta päästä enää ylös :LOL: Ja nivuskivut on edelleen ilkeät. Ehkä mä en tänään lenkkeile..

Mä kyllä toivon että mahdollisimman moni sais lähteä synnyttään ilman käynnistystä ellei nyt ilmene painavaa syytä käynnistykselle. Vois se Himpula alkaa tulla ihan etunenässä :)

Amuniina & mukula 37+4 :heart:
 
Ootte kyllä niin ihania kun jaksatte kannustaa vaikka mä vaan valitan! :) <3

Suklaarusinan h-hetkeen ei varmasti ole enää kauaa, tosi jännää!

Amuniina, koita hidastaa vauhtia tai vähän lyhentää noita lenkkejä! Mä kävelen päivittäin ihan pari hassua kilometriä ja siihenkin menee 30-45 min :D On leppoisaa.
 
Jokohan täälläkin alkaisi tapahtua. Kohta kolmen tunnin ajan on tullut supistuksia, nyt noin 10 minuutin välein. En uskalla kyllä vielä iloita, käy varmasti niinkuin Suklaarusinalle. Tänään ois neuvola klo 13, joten toivotaan että sieltä tulis käsky lähteä synnärille :)

Tatjana&Sintti 39+6, huomenna siis laskettu aika, Voisko sintti kuulua siihen 5%, jotka syntyy laskettuna aikana! :D
 

Yhteistyössä