Elovauvat 2014 <3 *helmikuussa*

Voi Tirriäinen, pahoittelut :hug:

Ja tervetuloa taas uusille, mahtavaa että vieläkin tulee lisää väkeä tähän ketjuun!

Väsymys on taas iskenyt. Ja huimailee milloin missäkin. Onneksi on ens viikolla se ultra niin pääsee kertoon töissäkin miksi on ollut niin huonovointinen viime aikoina.. Pahoinvointikin muistaa yhä vaan tulla iltaisin.

Ja vatsa, herranjumala mitä sille on tapahtunut! Miten se voi viikossa pömpähtää ihan tiskiin? Tosiaan vielä viikko sitte aamumaha oli vielä huomaamaton, nyt se on kaikkea muuta.. Täytyy koittaa osaanko mä laittaa kuvan tonne mahakuviin :) Painonnousustakaan se ei voi johtua, kun näytti paino vähän jo tippuneen tuosta alun noususta. Huijjaa.

Meillä tupsahtelee tuttavapiiristä raskausuutisia ja on tosi mukava kun niin monelle muullekin tulee kesällä vauva, on sitten samanikäisiä kavereita kaikilla niillä =)

Niin ja nuo mielialat, huhhuh... Musta on tulllu ihan mahdoton pillittäjä ja vähintään kyyneleet nousee silmiin tosi monta kertaa päivässä. Ja nyt yhtäkkiä iski sellanen rakkauden aalto, mä hellin miestäkin aivan uudella tavalla :) Siis kerta kaikkiaan on ihanaa olla raskaana! Tämä maistuu totisesti elämältä :LOL:

Amuniina & mukula 11+3 :heart:
 
Pinsuli; ymmärrän sinua tuon listeria pelon suhteen,kirjoitinkin Peppi1981:lle siitä tuolla tämän ketjun alussa. Itse kyllä noudatan tuota vältettävät listaa listeria riski kohdalta,mutta syön esim.pakastevihanneksia keitoissa, joskus valmisruokia ja silloin tällöin ns.ulkona. Mutta jotain on syötävä,suosin kotimaisia tuotteita ja huolehdin parasta ennen päiväyksistä ja ruoanlaiton yhteydessä hygieniasta/puhtaudesta esim raaka ei koske kypsään ja että samoilla välineillä ei käsitellä raakaa/kypsää.Paljon muuta en voi tehdä ja listeria voi tulla kuitenkin jostain.. Tälle raskaudelle sain tuon pelon syötyäni valmisruokaa ja pari päivää myöhemmin tuli vatsa oireita.. Mulla kyllä suolisto-oireita muutenkin ummetuksesta-melkeen ripuliin,oon tämmönen stressimaha ja jännitän vatsalla/suolistolla...

Onko muita melkeenpä päivittäin päänsärystä kärsiviä?
Luin että tuo progesteronihormoni voipi olla syynä näin raskaana ollessa.. Mulla kyllä vissiin hartiat ja niska jumissa,eilen vaunu/pulkkalenkillä rupesi tähtiä sataan silmissä,luulin jo että migreenikohtaus iskee josta olen nuorempana kärsinyt.. Ja oik.puolen nivuseen koski,kuin ois veistä väännetty, vaikka hissukseen kävelin,tosin pari viikkoa ollu levossa flunssan vuoksi,niin keho rasittuu sitten jo vähästäkin..

Mieliteot ;kahvijogurtti,jossain muodossahan se kahvi pitää saada,tavis kahvi vielä kuvottaa ja salmiakkia tekee mieli:p

Mieli on kyllä herkillä,kiihdyn nollasta sataan n.2 sekunnissa ja tulee rähistyä..mutta sitten itku tulee myös tuosta noin vaan, esim.luin äsken tuolta helmikuisten ketjusta synnyttäneiden vauva ilmoituksia,niin kyyneleet vuosi,muistaa vaan ne fiilikset mitkä siihen liittyy kun pieni on syliin saatu:)

pikku-uikku ja kyytiläinen 13+1
 
Pinsulille tsemppiä muuttoon. :)

Kuinkahan helposti tuommoinen kasvirasva menee pilalle, jos sen on jäänyt yöksi pöydälle? Miehellä jäi rasvapaketti pöydälle yöksi ja söin kyllä sitä vähän aamulla paahdetun leivän päällä, mutta mietin nyt, että pitäisikö suosiolla käyttää päivällä välipalalla tavallista voita, jota on myös kaapissa ja ostaa itselle oma paketti sitten kaupasta. Kun on oma paketti ei tarvitse enää pelätä, että pääsisi unohtumaan pöydälle, itse kun laitan heti voitelun jälkeen takaisin jääkaappiin. Tuota tavallista voita en normaalisti käytä ku ruuanlaitossa, jos sitä tarvitsee mm. kaalipadassa, mutta ei siitä varmasti ole hirveästi haittaa jos kerran käyttää leivän päällä, kunhan ei ota tavaksi. :)

Me kuultiin eilen, että miehen kaverille on tulossa kesällä vauva. He asuvat kyllä toisella paikkakunnalla, emmekä muutenkaan ole paljoa tekemisissä, mutta mieheni oli kyllä iloinen, että vihdoin edes yhdelle hänenkin kaverille tulee lapsi. Minun kavereilla on kyllä lapsia, mutta tämä on miehen kavereista ensimmäinen. Mieheni ei viitsinyt kuitenkaan vielä kertoa tästä meidän tulevasta lapsesta, mutta huomisen jälkeen ei tätä tarvitse enää salailla, jos kaikki on kunnossa.

Hui, nyt mie menin ihan herkäksi, vedet nousivat silmiin, kun ajattelin, että olen raskaana ja minkälainen ihme se oikeasti on. Kuusi ja puoli vuotta meni saada esikoinen ja nyt sitä tuli raskaaksi kolmannesta kierrosta sen jälkeen, kun menkat alkoivat imetyksen loputtua. Saa nähä alanko itkemään huomenna siellä ultrassa, kun näen pikkuisen. Toisalta pelottaa ihan hirveästi, jos kaikki ei olekaan kunnossa. Mieheni kun ei varmasti esikoisen kanssa pääse sinne huoneeseen, niin joudun yksin kuulemaan jos tulee huonoja uutisia. (Nyt mie alan kohta oikeasti itkemään.)

Mutta pitää yrittää tässä rauhoittua ennen kuin esikoinen herää. Ihmettelee vielä mikä äitiä vaivaa, jos alan märsätä.

Peppi1981 13+1
 
Viimeksi muokattu:
pikku-uikku: täällä ainakin kärsitään lähes päivittäisestä päänsärystä ja lievästä huimaamisesta.

Nyt alkaa olemaan 30 päivää flunssassa oloa takana, parempaan päin onneksi menossa. Lääkäri epäili että täyteen kuntoon pääseminen kestää vielä viikon verran. Ainakin nyt tuntuu siltä että tämä tauti on vihdoin lähdössä pois ja toivonkin että tämä jää ainoaksi sairasteluksi tänä vuonna.

Mulla on rakenneultra 21.3, olisi ollut mahtavaa päästä viikkoa aikasemmin. Edellisenä viikonloppuna vietetään miehen 25. ikävuotta ja olisi ollut niin kiva tietää sukupuoli jo silloin. Pieni aavistus tytöstä on olemassa mutta saa nähdä sitten kumpi tulee :).

Jotenkin odotan sitä kuuluisaa pesänrakennusviettiä ja keskiraskauden hehkua, täältä se on tällä hetkellä kaukana :D.

Onko täällä jo joku varannut aikaa 3D tai 4D ultriin, millä viikoilla olette aikeissa mennä?


jennii-- & nappula 14+5
 
Olen ehkä tuntenut liikkeitä kahtena peräkkäisenä iltana sängyssä kyljelläni maatessa. Pienen pientä kuplintaa :flower:

Minä jouduin töissä kertomaan muutama viikko sitten, kun joudun vaihtamaan työtehtäviäni. Pyysin aluksi, että asia pidettäisiin vain esimiesten tiedossa - mutta niin vaan sitä juoruiltiin ja muutamat tulivat suoraan kysymään, että olenko siirtymässä. Enää asia ei ole salaisuus, mutta en siitä itse laula.

Nyt olen tän ja huomisen saikulla vatsapöpön takia. On tosi paha olo ja vatsa sekaisin. Varmaankin se keväinen vatsatauti on pesiytynyt meille(kin). Yök. Vaikka tuossa jo mietinkin, että oisko työvaatteet ja vermeet eilen puristaneet vatsaa niin kovin, että sen takia vatsaan koskee...? Iltaa kohden vatsaa aina turvottaa ja kyllä jo töissä ahdistaa pukea varusteita päälle... Vielä tarvis ens viikkokin pystyä nykyisiä töitä tekemään.

Meilläkin esikoinen nukkuu loppuyön meidän välissä tällä hetkellä. Nukahtaa hienosti omaan sänkyynsä n. 20.30, mutta siirtyy sieltä 23.00-04.00 väliimme. Saas nähdä miten mahdumme sänkyymme kaikki neljä elokuussa...

Sushen 13+2 (?) (Miten tämä laskuissa pysyminen tässä raskaudessa on näin vaikeeta?)
 
Ultrassa kävästy ja valtakunnassa kaikki hyvin. Suhdeluku normali 1:5800, mitta 5.5cm ja viikkoja ei edes sanottu enää eli la säilyy. Ihana oli nähdä elämää siellä. Varsinkin kun istukka on kuin onkin edessä mikä selittää etten kuule häntä tai en varmaan sitten melko nopeesti edes tunne.

Nyt paljastin sitten facessa minäkin. en jaksa enää salailla niin parempi niin. Mutta jos ei hyvää niin huonoakin. kamala hedari on palannut. (alkoi jo ennen raskautta ja on koko ajan särkenyt täs mut taas niin pahoin et on näköhaitat mukana :/ )joten olen tänä päivän ainakin saikulla. Joten taidanpa kömpiä nukkumaan vielä kun kerkiää.
 
Nopeasti kuulumisia. Puhelimel on nii tylsä kirjottaa.. :( Täällä ollaa kuumeen kourissa ja se plus pahoinvointi nii tulihan ne ekat oksennuksetkin nyt sit.. Perjantaina ultra ja jännittää!!! Jospa saisin läppärin kaivettuu viikonloppuna esii ni kirjottelen vähä enemmän. :) Veto on ihan pois ja sängyssä menee päivät nukkues.. mutta onneks nää ei ikuisesti kestä. Musta tulee vaa niin voimaton raukka jo pienestä lämmöstä ja tää jalka särky!! Auuts.. :( mutta se siitä. Ilmottelenpaha vaa et hengissä ollaan! :D

Hyvää viikkoa masun kasvattelijat ja niiden asukit. <3
 
Terve taas pitkästä aikaa. Miten minusta on tullut niin saamaton, etten mitään saa aikaiseksi kirjoittaa vaikka käyn täällä päivittäin lueskelemassa. Ehkä se on edelleen tämä seesteinen keskiraskaus kun ei ole mitään kerrottavaa. Nyt olisi ainakin päivitettävää kun varasin tänään rakenneultran. Se olisi siis luvassa 24.3. Ensi viikolla onkin ensimmäinen neuvolalääkäri.

Tervetuloa taas teille monille uusille :wave: Ja pahoittelut kaikille, joille on tullut menetys.

Olen ehkä alkanut tuntea jonkinlaisia liikkeitä, sellaisia pieniä muljahtaluja. Mutta en uskalla vielä sanoa varmaksi. Ovat niin erilaisiakin kun esikoisesta aikoinaan ensimmäiset liikkeet jotka tuntui sellaisilta hipaisuilta eikä muljahduksilta. Varmaan tosi selkeästi selitetty :D

Pesänrakennusvietti alkaa kyllä nostaa päätään. Tai olen muutenkin sellainen että välillä tulee kausi kun pitäisi kaikki laittaa siistiksi kaappeja myöten. Nyt onkin projektia kun kellari alkaa viimein valmistua niin saa siellä tavaroita oikeille paikoilleen. Samalla pohdinnassa on vauvan vaatteiden tuleva sijoituspaikka. Aiemmin mietin uutta lipastoa johonkin olohuoneen nurkkaan, mutta nyt tajusin että vaatteet olisivat kätevämmät kellarin kodinhoitohuoneessa jossa ne pyllypesut ym. jokatapauksessa tehdään.

Sama pohdinta myös kuin sushenilla. Miten mahdutaan sitten nukkumaan kun sängyssä on neljä nukkujaa. Poika 4v siis kipuaa viekkuun joka yö vaikka menee omaan sänkyynsä nukkumaan.

mariet ja pieni 15+4
 
Heippa kaikille! Täältäkin vähän kuulumisia. Pahoinvointi ei ole helpottanyt vieläkään. Toki välissä saattaa olla yksittäisiä päiviä etten oksenna mutta vähissähän nuo ovat. No en kyllä vielä odotellutkaan sen helpottamista. Esikoisesta kesti sen neljä kuukautta.

Viikonloppuna olin messuilla töissä ja sehän tietää aina paljon seisoskelua. Yhtäkkiä alkoi supistelemaan alavatsasta. Ei kivuliaasti mutta tosi inhottavan tuntuista kuitenkin. Tästä pelästyneenä pidinkin loppupäivän takapuolen tiukasti penkissä. Pitääpä muistaa ensi viikolla mainita tästä neuvolassa.

Liikkeitä en vielä oikein tunne. Vähän olen ehkä huolestunut koska esikoisesta aloin ne tuntemaan näillä viikoilla. Ja eikös toisesta pitäisi tuntua aikaisemmin. Tosin muistelen että kätilö olisi ultrauksen yhteydessä sanonut istukan olevan etuseinässä. Voiko tämä siis vaikuttaa näin paljon?

Maha alkaa saamaan kyllä selvästi vauvavatsan muotoja. Tänään jo koulussa ensimmäinen kyseli että onko vauvamaha kyseessä. No enpä minä tätä nyt enää kauheasti ole yrittänyt peitelläkään. Parempi vauvamaha kuin läskimaha :D

-tiiti 14+6
 
Moi! Täällä hormoonihirviö on hieman rauhoittunut :D oltiin koko vkl reissussa, käytiin miehen sukulaisen syntymäpäivillä ja oltiin pari yötä anoppilassa. Kuulin muutamaankin otteeseen että vatsa on alkanut kasvaa, itse en huomaa niin radikaalia muutosta, mutta ei vatsa enää litteä ole :D

Meillä seuraava nla to 13.2, joka siis on ilmeisesti tuo laajennettu terv. tarkastus eli lappuja käydään läpi.

onko täällä muita ketä jo miettivät kesää? Olen kehittänyt kauhean stressin heinäkuun lopusta, kun miehen sisko pääsee ripiltä, että mihin ihme kaapuun itseni tungen? :D Sekä myös se hieman mietityttää, että miten jaksan esikoisen kanssa kun mies kesätöissä, tyttö kuitenkin haluaa uimaan ja vaatii virikkeitä, meillä täällä landella on lähin uimaranta 700 metrin päässä, mutta yksin lähteminen mietityttää.

tipsula ja toukka 13+3
 
Heippa kaikille ja tervetuloa edelleen uusille :)

Täällä olen miettinyt sushenilla ei pysy raskausviikot mielessä, niin itsellä ne meni sekaisin ultran johdosta :D Nyt pitäisi siis olla 13+6, mutta viime keskiviikon ultrassa laskettua aikaa siirrettiin/ei siirretty päivällä taaksepäin. Eli siis äitiyskorttiin hän merkitsi 12.8, vaikka laskennallisesti neuvolassa merkittiin 13.8. Hyvin pieni ero siis, eli ei sen väliä, MUTTA ne viikot. Ultran yhteydessä merkittiin viikoiksi 13+1, eli se tarkoittaisi, että tänään olisi jo 14+0 ?!? Kuitenkin se LA meni päivän takapakkia, eli ota nyt tästä selvää sitten. Ehkä menen oman alkuperäisen mukaan ja tänään on 13+6 ja huomenna poksuu 14.

Pieniä hipaisuja olevinaan olen tuntenut silloin tällöin, mutta en nyt vielä osaa uskoa, että ovat oikeita tuntemuksia. Itsekin odotan jo vauvamasua, koska tämä löllö on tällä hetkellä ihan muun näköinen.. Niin ja minullakin sama kuin Amuniinalla, että viimeksi vaaka kotona näytti jopa 2kg vähemmän kuin mitä neuvolassa mitattiin. Lienee se turha turvotus laskenut ja paino on nyt "normaalissa" ja alkaa tästä sitten nousta vähän tasaisemmin. Neuvolaanhan painoa oli tullut juuri tuo n. 2kg tosi nopeasti ilman muutoksia ruokailuissa tai liikunnassa.

Kerroin töissä yhdelle työkaverille eilen. Aika jännää oli, kun hän kyseli monennella kuulla olen ja aloin miettimään, että herranjestas sentään neljäs kuukausi on jo alkanut! :) Pomolle yritän kertoa tällä viikolla, niin ei tarvitse enää salailla missään tätä asiaa. Kunhan saisin pomon kiinni, hänellä on kiireinen viikko tällä viikolla...

Meillä mies sairastui eilen illalla vatsatautiin :( Nyt olen yrittänyt ekstrapaljon pestä käsiä ja pysyä hänestä kaukana, ei kiitos tautia minulle!

Pinsulille hyvää muuttoa! Voi kun itsekin pääsisi jo suunnittelemaan uutta isompaa kotia..

Elythia ja pirpana 13+6
 
Moi,
Mulla on alkanu selkeästi nyt joku väsymysjakso, kaks päivää menny niin ettei jaksais töissä olla ja sieltä kotiin päästyä vaan tekee mieli nukahtaa. Onneks on noi koirat, että joutuu pakkoliikkumaan, mutta hillitön väsymys..

Pinsuli vois päivittää mulle sen synnytyssairaalan eli Kätilöopiston, sinne todennäköisesti "pääsen" kun Naistenklinikka on kiinni. Ja lisäksi seuraava neuvola vasta 18.3. ja rakenneultra 4.4.

Niin ja mikä parasta, kun pelkäsin jo iänkin puolesta noita seulontoja, tänään tuli kirje, että ei lisääntynyttä riskiä! :D että hyvää jatkoa raskaudellesi. Niin hyvä mieli. Eihän se mitään satavarmaa lupaa, mutta on kuitenkin ehkä jotain.

Elythia: mulla kanssa siirrettiin päivällä LA ja tajusin just että merkkasin sen viimeksi väärin. Nyt siis päivän enemmän kuin neuvolan mukaan. Onneks ei muuttunu sen enempää.

tipsuli: oon miettiny kesää, kun saatiin kesäkuun puoleen väliin kutsu hääjuhliin. Mitäköhän silloin mahtuu päälle. Joku kaapu ainakin. :D

Hauskaa viikkoa masut!
 
Helminni mun yks rakkaimmista ystävistä menee kesäkuussa naimisiin ja oon kaasona hälle. Ja arvaa vaan oonko ettiny jotain juhlavaa sinne. Mietin jo tilaavani jenjenhousesta teettämäl mekon. Häissä on just 29rv alkanu.. ja ku ei tiedä yhtää minkä kokonen sotanorsu sitä sillo on. Ja jos ny joku tietää mistä löytää juhlallisii mekkoja pastellin sävyissä, nii saa huudella. :D
 
Helminni: Mietin jo kesän juhlapukeutumisongelman ratkaisua sillä, että viritän jonkuin lakanan päälleni ja yliturvonneisiin jalkoihin sitten miehen isot crocsit :D kun tosiaan juhlat on niin että rv 36 silloin jo poksunut!

Ainiin, aiemmasta viestistä jäi mieliteot! Yleisesti tekee suklaata tai hedelmäkarkkeja yms, tai vaihtoehtoisesti makkaraa (jota mies mulle paistoi :D), hampurilaisia, ranskalaisia tai pitsaa... Ja suklaamuroja on pakko saada vähintään joka toinen päivä :)

Ei muuta "asiaa" tälläkertaa :)

tipsula
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ilmouttautuis vielä yks elokuun ryhmään, jos vaan mukaab mahtuu vielä. Olen 45v !!!, odotan neljättä lasta, mutta ekaa nykyisen mieheni kanssa. Viikkoja nyt 13+5 eli LA 14.8. Jännäähän tää on kun ikääkin on. Muuten kaikki ok, paitsi raskaudiabetes iski heti alkuviikoilla. Tällä hetekllä ruokavalio ja seuranta muta epäilen että insuliinille joudun. Niin ja synnytyssairaalani tulee olemaan K-Pks.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliina
Verppu en suosittele kyseistä nettikauppaa! Siskon kanssa tilattiin sieltä viime kesäksi mekot, kun oltiin kaasoja. Sisko tilasi omien mittojen mukaan ja minä mallistosta. Siskon mekko oli aivan liian iso, mitoissa oli semmoinen viisi senttiä liikaa joka puolella ja minun mekko oli ommeltu päin peetä. Helmassa oli laskokset ommeltu väärin päin ja vuorikangas oli ommeltu päälliskagasta pidemmälle joten se näkyi helmasta. Monta kk saatiin tapella et saatiin edes osa rahoista takaisin!

Itsellä tulee myös mekko-ongelma. Toukokuun lopussa on omat valmistujaiset ja juhannuksena serkun häät. Taidan kuitenkin ensin koluta kaikki livekaupat läpi ennen kuin netistä tilaan mitään.. :headwall:
 
Mä tilasin jj:ltä 5 mekkoa kaasoilleni ja äidilleni meidäb häihin. Kaikki otettiin omilla mitoilla. Äidin mekko oli passeli, samoin kahden kaason jotka mitattiin ohjetta orjallisesti noudattaen. Kahdelta kaasolta jotka otti itse mittansa, korjattiin hiukan. Toiselta olkainta itse vain ja toiselta ompelija otti 5cm sisään, mutta hän oli myös laihtunut. Toimitus oli nopeaa ja mekot luvatunlaisia. Suhteuttaa odotukset hintaan ja valitsee simppelin mallin omilla mitoilla niin mun kokemuksella ei tarvitse pettyä :)

Uä takana, 6,6cm pieni joka vastasi viikkoja 12+4 eilen eli LA MUUTTUI 22.8. Muutettiin koska mulla ei ole ollut kuukautisia mistä laskea eli tod näk tuo on tarkin arvio.

Aamu alkoi kivasti oksentamalla eli aika raskaasti raskaanahan tässä ollaan ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliina
Huomenta muille oleville ja tuleville mammoille <3 :)

Ajattelin tulla sen verran kuulumisia päivittämään, kun olen ihmetellyt, ettei minulle ole tullut mielitekoja, niin eilen ne tuli! Nimittäin grahampiirakat dibattuna sinappi salaatinkastikkeeseen! :O ei ehkä mieliteko tervellisemmästä päästä (tuo mausteinen salaatinkastike) mutta sallittakoon se syötäväksi, koska muu ei maistu kun se ja salaatti + wokki ja lohi :(

+ täällä on poika olot! :) eikös oo uskomus että poika vilkastaa äidin karvankasvua? Minulla on tullut "kiva" untuva mahaan, joten siitä uskoisin :)

<3 15+1
 
Viimeksi muokattu:
Päivitetty! Ohhoh, nyt voisin sanoa että viestiä on tullut ihan kiitettävästi ;)

Tervetuloa Riduli! :flower:

Täällä on kyllä mennyt kiitettävästi päivät pakatessa, syödessä, vielä kerran pakatessa, ja esikoisen kieltämisessä (;)). Onneksi meille ei ole vielä kertynyt paljoa tavaraa, niin tän muuton pitäis helposti onnistua tässä vähän päälle viikossa. Meillähän on kuitenkin onneksi sellainen etu, että koska vasta eilen irtisanoin tän asunnon vuokrasopimuksen, se on voimassa maaliskuun loppuun, eli meidän ei tarvi saada tätä kämppää ihan luovutuskuntoon. Eli esimerkiksi ei tarvii siivota kahta kämppää muutaman päivän aikana, mikä helpottaa mun hommaa ihan hirveesti! Ja kaikenlisäksi mies jää tänne vielä toukokuuhun asti opiskelemaan, hän viettää siis noin puolet viikosta toisessa kaupungissa. Hänellekin on helppoa punkata patjalla vielä kuukauden verran entisessä kodissa, ku pari kuukautta rampata kaverin sohvalta toiselle :D Matka Tampereelta tänne on kuitenkin niin pitkä, ettei hänen ehdottomasti kannata sieltä päivittäin kulkea.

Kyllä mäkin ajattelen ja odottelen kesää! Tai edes kevättä! Siihenhän ei onneks oo niin pitkä aika enää :) Mulla ei oo vielä ainakaan tiedossa mitään isompia juhlia kesällä. Kesien 2012 ja 2013 välillä kävin äidin häissä, isän häissä ja veljen häissä :D Kahdessa noista odotin esikoista, mutta aika alussa vielä.

Mun tyttöolo vaan vahvistuu päivä päivältä! Varsinkin kun tajusin, että tässä raskaudessa mun ei tee mieli mitään lihoja tai sipsejä ynnä muuta ollenkaan! Viimeraskaudessa kaikki suolainen ja lihaisa maistui. Tekee mieli vaan kaikkea terveellistä, niinku salaatteja. Karkkeja kyllä tekee kans mieli, ja aika usein makeaa. Tyttöolo on siis, mutta en siltikään uskalla oikein toivoa sitä tyttöä, kun tuolla miehen puolen suvussa niitä ei oikeasti oikein ole. Toinen poika olisi kyllä ihan yhtä rakastettu ja tervetullut <3

Minäkin tunnen liikkeitä! Jee! Eilen tuntui pari oikein semmoista pientä muljahdusta. Ne tuntui ihan samalta kuin muljahdukset sitten pidemmällä raskaudessa, mutta vaan paljon pienemmiltä. Myös semmoista hipsutusta ja tavallaan tärinää tuntuu.

Eipä täs varmaan muuta sitten tällä erää, eikun vaan pakkaamaan taas ;) Ja kiitos muuten kaikille jotka ovat tsempanneet muutossa ja onnitelleet uudesta asunnosta! Olen tosi innoissani tästä, koska siinä on lähes täydellinen pohjapiirros, se on rivari (vielä kaksikerroksinen asunto), ja se on meille täydellisellä paikalla. Siinä kelpaa majailla kunnes on resursseja omaan taloon :)

Pinsuli ja himpula 15+6 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Riduli
Tipsula I Feel Ya. Meilläkin on kesällä tulossa useammatkin juhlat ja olen miettinyt että kuinkakohan paksussa kunnossa sitä kesällä sit on. Noh, oon jo nyt selaillu noita äitiysvaatteita netistä ja niissä on aivan upeita mekkoja (mihinkään kaapuun en tosiaan halua vuorautua), eli uskon kyllä että raskaana voi näyttää ihan yhtä upealta =)

tossa toi yks linkki missä on ainakin ihania mekkoja
http://fi.babyshop.com/aitiysvaatteet/s/624

Lisäksi täällä Turussa baby oz:lla on aivan ihana äitiysvaatemallisto. Toivottavasti siis saa pukeutua tyylikkäästi sitkun masu kasvaa!
 
Luulin jo päässeeni pahoinvoinnista eroon, mutta tänä aamuna lensi taas kaaressa mahanesteet pönttöön.. tulipahan taas vähän varmistusta siitä, että raskaana tässä ollaan kun melko vähäisiä on olleet oireet viime aikoina. En tiedä pitäisikö tässä vaiheessa jo olla jotain alavatsakipuja (kohdun kasvukipuja?) minulla sellaisia ei ole ollut vielä yhtään... no huomenna on se nt-ultra, että eiköhän sieltä taas saa vähän mielen huojennusta... :)

Pinsuli, tutulta kuulostaa tuo tyttöolo.. :) Mulla on kans ollu tän raskauden ajan himo salaattiin, hedelmiin, ja makeaan ylipäätään.. yleensä olen myös suolaisen ystävä, mutta nyt ajatuskin esim. pekonista tai mausteisesta lihasta kuvottaa! Ei tässä ihan hirveän monta viikkoa enää tarttis odottaa kun sukupuolikin selviäisi. :)

Sydämen tykyttely on aika ikävä oire joka on vaivannut aika-ajoin. Alkaa yleensä ihan levossa ja sykkeet pomppaa yhtäkkiä yli sadan.. välillä menee koko vuorokausi siinä että on hengästyttävä ja huimaava olo, kun tykyttelee niin kovasti. Olen kuullut että tämä on normaalia, mutta täytynee kuitenkin ottaa puheeksi seuraavassa neuvolassa...

Mistähän löytäisi kivoja äitiysvaatteita suht edullisesti? lähinnä farkkuja mietin ja jotain paitoja/mekkoa kesäksi.
 

Yhteistyössä