Elovauvat 2014 <3 *huhtikuussa*

Pikatervehdys täältäkin :wave: Meinaa vallan jäädä kirjottelut, sen verran kiirusta elo taas ollut. Meillä yhden tenavan kanssa on käyty taas tiheemmin sairaalassa tutkimuksissa ja hoidoissa ja sen lisäksi on nää remppatouhut. Parin kuukauden päästä olis rippijuhlat ja pitäis ehtiä ennen sitä saada vielä aika hullunlailla tehtyä hommia, että voi vieraat päästää sisälle :D Toivottavasti on oikein kauniit ilmat tuossa kesäkuussa niin voidaan olla pihalla.

Masu on parissa viikossa kasvanut ihan silmissä ja vauveli potkii niin ihanan vilkkaasti, ettei tarvi miettiä ollaanko siellä elossa vai ei :heart: Ultraan on parisen viikkoa aikaa, jännittää kyllä väkisin, vaikkei ihan kokoaika onneks ehdi asiaa aatellakaan.

Supistellut on päivittäin, ei onneksi mitenkää kivuliaasti, mutta sillain, että kohtu menee ihan kivikovaksi ja kävely/työnteko on ollut pakko keskeyttää. Pitää nyt seurailla ja pyytää sit lääkäriä tarkistaan tilannetta tuolla alakerrassa, jos alkavat kipeiltä tuntuun. Edellinen vauva syntyi rv. 35, niin pikkuisen pistää aina huolettaan, että päästäis vähintään niille viikoille nytkin.

Nyt jatkamaan leipomista. Aattelin urakoida synttäri- ja ne riparitarjottavat kaikki hyvissä ajoin, kun isäntä aikoo vielä vaihtaa keittiön tapetit ja tehdä putkihommia siel ennen kesää. Silloin ei paljoo leivota sit enää ;)

Livia :heart: pikkumuru 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Hobla ja muutkin ensisynnyttäjät, kanttii ehdottomasti mennä ensimmäiseen synnytykseen sillä asenteella, että ei se niin kamalaa voi olla tai ei se niin paljon voi sattua! :D Ja suosittelen kans, että ei turhaan suunnittele ihan hirveästi ensimmäistä synnytystä etukäteen, vaan antaa asioiden mennä omalla painollaan. Tosi hyvä on kyllä lukea etukäteen synnytyksen vaiheet, erilaisista kivunlievitysvaihtoehdoista, ja mitä kaikkea voit vaatia synnytyksen aikana. Synnytystarinoita en ehkä suosittele oikeen lukemalla lukemaan, synnytyksiä kun on yhtä monta erilaista kuin niitä on ikinä ollutkaan! Valmistautuminen kannattaa, mutta turhaa stressiä tai pelkoa synnytyksestä ei kannata ottaa. Se on kuitenkin maailman isoin, tärkein, voimakkain, rakkain ja ihanin asia mitä ikinä tulee tapahtumaan <3

Täälläkään ei tule maitoa, ei tullut esikoisenkaan odotusaikana. Nännien päässä on kyllä tuollaisia valkoisia hiutaleita, jotka on ilmeisesti kuivunutta maitoa. Eli kyllä sitä niinku on, mut ei valumalla valu ;)

Mä muuten sain aika vahvan tyttölupauksen tuossa kontrolliultrassa (missä siis kaikki oli hyvin). Itsekin omasta mielestäni näin ne häpyhuulet :D Ja mun mielestäni kivekset laskeutuu ennen 20. viikkoa, ainakin tuossa Vauvan odotus -kalenterissa lukee niin :eek:
 
Laitan tämän uudestaan tämän viikon ajan jokaiselle sivulle, ettei vaan mene ohi :)

HUOMHUOMHOXHOX!!

Kaikki pinoon ilmottautuneet! Jos oma nimenne löytyy listasta, ja haluatte vielä pysyä pinossa, laittakaa tämän viikon loppuun mennessä (6.4.) edes jokin pieni viesti tähän ketjuun! Tuo pino (ja tämä lista) on aivan järkyttävän suuret verrattuna keskustelijamäärään, joten haluaisin vähän karsia pinoa. Tarkoitus ei ole olla ilkeä tai heittää huvikseen porukkaa pois, vaan yksinkertaisesti pitää homma siistinä. Takaisin pinoon pääsee aina!

Princessa
sani_
Elovauva
pimpula88
nappula92
puunjakuorenvälimuoto
*Enkeli*
minit
aada78
Petunia82
mari93
MiiMii_4
satumaa
*Tiuhti*
mirvax
Holmotin
Juniori
Kukkamekko
Lumihiutale1985
Hupu07
hanspu
kenguruu
Milla87
Laara85
Mia*
Mama for Three
Marisah
hennukkaa
Tsiuh
hippis
Mäkki
Lumineiti
Hanipöö85
Miramanna
raitahousu
Manssu
Tinttu85
raskasko?
Linduuu
neitinurmo
Milli86
zpp
Ebba90
Milla3
millamaria14
SingingMom
Ekaakertaaäidiksi
Llinndda
HelmiPöllö
Hehei
karkiton
mustikka10
Ynii
damys
ellul
TuikQ
Katikaish

Nimimerkkejä on paljon, ja olen hyvin pahoillani, jos olen vahingossa liittänyt tähän nimimerkin, joka keskusteleekin välillä. Varsinkin noita vuosilukuloppuisia on tosi paljon, enkä voi millään muistaa ketkä kaikki puhuu ja ketkä ei... Kiitos tuhannesti! <3

 
Viimeksi muokattu:
Onnea Elohiiri!!! :)

Mä täällä edelleen pähkäilen sitä 4d ultraa. Onkos teistä kukaan käynyt yksityisellä ihan tavallisessa ultrassa noiden kunnallisten lisäksi? Sehän lienee edullisempaa kuin 4d.

Oon jännittänyt noi ultrat läpi niin pahasti, että hyvä kun näin näytölle asti. Ei ole jäänyt oikein mitään mielikuvia vauvasta ja olisi ihana vähän katsella lisää ja ehkä rauhallisemmin mielin. Noissa myöhemmissä ultrissa sitten ilmeisesti ei vauvaa näy enää kuin vain pienissä osissa kerrallaan.

Mietin, että kannattaakohan sitä ottaa mitä ylimääräistä ultraa. Jos tässä nyt vaan sinnittelis. Elokuussahan me sitten vaavin kanssa tavataan :)
 
Moikka taas kaikille. Ehdin taas vihdoin kirjoittelemaan tänne. :) Maha kasvaa ja olo muuttu kivuliaaksi jo näiden liitos tai ties mitä muuta ovatkaan kipujen kanssa. Liikkuminen hankalaa ja rasitusta ja nostelua on syytä välttää jo nyt. Mutta on tässä se positiivinenkin asia, etä kivut kyllä loppuu sitten elokuussa. :D Uusinta uötrassa tuli rakenneultran jälkeen käytyä juuri näiden kipujen vuoksi, siinä tuo sukupuoli varmistui ja meille tulossa toinen poika perheeseen 2006 tytön ja 2011 syntyneen pojan seuraksi. <3 Samalla lääkäri kurkkasi kasvoja vauvalta 4D:llä ja pakko todeta, että aivan veljensä näköinen oli. Mutta nyt lueskelen vähän teidän muidenkin kuulumisia kun tämä nyt oli omaa napaa :D
 
Eilen oli torstai ja poksumispäivä! :) liikkeitä on ruennut vihdoin tuntumaan päivittäin, mutta edelleen ne muistuttaa (niin kuin kaverille eilen asian ilmaisin) pierun kiertoa mahassa. :D ei siis vielä toiveitakaan siitä, että näkyisi ulos päin tai tuntuisi kädellä.

Vaaka näyttää aivan hurjia lukemia nykyään ja toivon, että se johtuu turvotuksesta, eikä lihomisesta! Nytkin sormet leikkii nakkimakkaroita, kun turvottaa niin paljon. :/

Nyt on vauvalle tumput ja sukat valmiina ja eilen aloitin jo pipon teon. Laitan niistä vaikka sitten yhteiskuvan, jos se pipo onnistuu. Ikinä en oo tähän mennessä saanut oikean kokoista pipoa tehtyä kenellekkään, joten vähän jännittää miten käy. Tosin nyt kyllä teen ekaa kertaa täysin ohjeen mukaan, toivotaan siis parasta!

mammuttisi ja Heikki 19+1
 
Valitusvaroitus.. Tää odottaja on meinaa kipeä! Tää viikko on ollu tosi raskas kun yhdellä toisella osastolla on ollut vesivahinko tms, niin sieltä on siirretty aika monta potilasta meille ja tuntuu että se kipuraja on nyt ylitetty. Eilen iltavuoron jälkeen olin niin kipeä että unen saamisessakin kesti monta tuntia pakotusten ja kolotusten vuoksi, iskiaskin alkoi jo nyt vihottelemaan. Koko selkä on tulessa, vaikka kuinka yrittää muistaa hyvän ergonomian ja jalat on aivan järjettömän kipeät. Kohtua vihloo ja supistaa monta kertaa vuorossa. Eikä puhettakaan että nyt ehtisi mitään taukoja pitää ja nostaa jalkoja ylös tai muuta yhtä idealistista. Ja selkä huutaa edelleen hoosiannaa. Tämä odottaja hakeutuu tänään lääkäriin ja ottaa sairaslomaa putkiremontin loppuun saakka. Helpottaa purkautua =%¤#¤/&=??!! :)

Niin oliko sulla Mammutti etuseinäistukka? Mä vähän pelkäsin että mullakin kävis niin että liikkeet panttais itseään pitkälle, mutta ihanaa että toisin kävi :)

Pinsuli, mullakin on vasemman nännin päässä kuivamaitoa :) Liiveihin ei oo tosin vielä jääny mitään plänttejä.

Amuniina & mukula 19+5 :heart:
 
Riduli, kiitos pikkuviestistä! :) Olisi kiva kuulla sustakin useammin, jos vaan ehdit kirjoittelemaan.

mammuttisi, hyvä että liikkeet on alkaneet tulla säännöllisemmin! Siitähän ne sitten vaan voimistuu ja voimistuu ja jossain vaiheessa välillähän toivoo, ettei niitä olisikaan ;) Ainakin mulla toi esikoinen survoi aina tosi ilkeesti jalkaansa tuonne kylkiluiden väliin kun oli raivotarjonnassa! Se ei ollu mukavaa. Mutta kyllä sulla varmaan niistä kokemusta on!

(.) Nipistelykipuja masussa, ihanaa :( Onneksi ne vaan tarkoittaa että kohtu kasvaa ja kasvaaa!

Pinsuli ja himpula 23+1 <3

ps. Oon nyt ihan kahden vaiheilla että vaihdanko tänne tuon työnimen...Jotenkin pelottaa laittaa tuohon "oikea" nimi, mut onhan täällä monella muullakin.
 
Viimeksi muokattu:
Viivi Ihan mieletöntä että teillä on katsottu oikein 4d:llä kasvot. Mä en TAYSissa uskaltaisi edes ehdottaa muista! Musta tuntuu, ettei täällä tehdä mitään kivaa ekstraa. En siinä mielessä valita, että meillä kyllä sairaalassa huippulääkärit syynää vauvan päästä jalkoihin tuon historian takia, mutta olisi ihana saada jotain pientä fiilistelyäkin välissä. Kuten vaikkapa nassukan näkeminen :)

Viimeksi kun oltiin kasvojen alueella, jännitin nenäluun löytymistä niin paljon etten uskaltanut katsoa tai edes hengittää ennenku lääkäri totesti että nenäluu näkyy ja nenä näyttää normaalilta.

No, onhan meillä sitten toivottavasti loppuelämä aikaa ihmetellä tulokkaan kasvoja :)

Amuniina Onneksi haet saikkua! Raskaana oleminen on kuitenkin sen verran iso juttu, ettei siinä kannata alkaa itseään hajottamaan töissä varsinkaan jos supistaa! Kuulostaa ihan mielettömän hurjalta!
 
Terveisiä etelän lämmöstä ja rakenneultrasta!
Loma oli ihana ja aurinkoinen. Lennotkin meni suht kivasti tuon 2-vuotiaan kanssa.

Rakenneultrassa kaikki oli kunnossa. Pikkuinen näytti aivan isosiskoltaan ja mm. käsien asento kasvoilla oli hyvin samanlainen, jossa meidän neiti on tykännyt nukkua. Oma vahva tyttöolo heitti häränpyllyä ja tulokas onkin POIKA. Mahtaako tämä jäädäkään viimeiseksi raskaudeksi, kun nyt jää nuo ihanat tyttöjen pinkit unelmat käyttämättä... ;)
Vastasi hyvin viikkoja, koko tällä hetkellä 20+4, kun viikot mulla ovat 20+5. Ja paino tällä hetkellä 372g.
Sekin selittyi, miksen tunne vieläkään liikkeitä: istukka on etuseinässä poikittain ja poitsu oli selkä mun napaa vasten eli potkii mun selkärankaan päin. Siellä ei tuntohermoja ole, niin siksi ei tunnu vielä liikkeet. Muutaman viikon päästä viimeistään pitäisi tuntua. Sitä odotellessa...

Mun vinkki synnytykseen kaikille on, että ponnistakaa vasta kun todellakin on ponnistamisen tarve! Mulle sanottiin esikoisen synnytyksessä, että olet 10cm auki (täydet), voit alkaa ponnistamaan. Siinä sitten ponnistin täysillä tunnin ja kaikki voimani, kunnes tuli vihdoin se tunne, että NYT SE SYNTYY. Siitä tunteesta ei voi erehtyä, kun tietää, että on pakko ponnistaa. Tämän neuvon olen antanut kavereillenikin, ovat he olleet uudelleen synnyttäjiä tai ensisynnyttäjiä ja kaikki ovat kiitelleet hyvästä neuvosta.

Seuraava neuvola-aika tarvis muistaa maanantaina soittaa...

sushen 20+5
 
Sushen, kiva että loma sujui mukavasti ja lämpöä riitti. Ja poikako se sinnekin, onnea :) :flower:

Amuniina, hyvä että haet saikkua, kuulostaa tosi raskaalta toi sun työsi!

Mammuttisi, elä niitä kiloja murehdi. On ainakin sit mistä imettää... mua pelottaa se ettei kiloja juuri tule ja sit imetyksen aikaan mulla vaan luut koliseen kun kuihdun olemattomiin :/

Riduli, onnittelut tytöstä :)

Viivi, poikaonnittelut :)

Elohiiri, oi miten ihania uutisia sinulta. Paljon vauvaliimaa matkaanne :) Tulossa siis ikimuistoinen joulu <3

PS. Tänään poksuu rv 24. Sen kunniaksi lisäsin kuvan kuvapinoon :)
 
Fiinaliina, kiitos! :) nyt olen ruvennut vasta nauttimaan raskaudesta. Sain aiemmin keskenmenon ja pelkäsin tämänkin menevän kesken.. Nt ultrassa kaikki oli hyvin. Nyt jännitetään 15 päivä olevaa RU:ta.. Liikkeitä en ole selvästi vielä tuntenut. Jotain pientä ehkä välillä, muttei mitään selvää liikehdintää..
 
Amuniina juu istukka oli np-ultrassa ylhäällä, enemmän edessä. Voi siis olla, et on siirtynyt enemmän/kokonaan eteen jo.

Pinsuli on kokemusta juu! Ajattelin josko tää liikkeiden odottelu palkittais sitten loppuraskaudessa, jos se istukka olis vielä tuolla ylhäällä osittain, niin ei kaveri pääse niin helposti kylkiluita runnomaan! ;)

Fiinaliina maailman kirjat saapi mennä sekasin, jos mulla käy niin et laihtuisin liikaa! :D nyt on tullu joulukuun alun painoon n. 4,5-5kg lisää ja siitä pari kiloa viimeisten parin viikon sisällä. :/ pariin otteeseen kun on jo kerännyt 25-30 raskauskiloa, niin ei hirveesti innostais enää kolmatta kertaa samaa kokeilla.. kymppikilo on tavoitteena, kun omaan hyvänolon painoonkin oli se kymppi matkaa jo ennen raskauttakin.

Caro_ tervetuloa! :)

mammuttisi ja Heikki 19+1 edelleen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Hellurei!
Tänään oli ultra ja siellä oli kaikki hyvin. Pikkuinen oli hyvin kasvanut ja kaikki oli siellä missä pitikin. Ensin siellä syötiin sormia, jonka jälkeen näytettiin peukkua ja lopuksi kieltä. :D oli se vaan ihanaa ja olis voinut vaikka koko päivän sitä ruutua kattella. :heart: viikot vastasi täysin sitä mitä pitikin. :) Sukupuolestakin saatiin lupaus mutta se me pidetään muilta salassa, hih! :saint: ihmiset vaan on niin uteliaita ni kärvistelkööt loppuun asti. :LOL:
Maailman onnellisin olen. :heart:
Muuten olen ihan ok voinut. Vähän väsyttää ja välillä vähän päätä särkee. Kesää odotan ku silloin koulu loppuu ja saan esikoisen takasin kotihoitoon.
Ihanaa viikonlopppua mamat! :heart:

Daisy ja Spora 20+6
 
Hyvää viikonloppua! Uudelle tervetuloa!

Me saatiin vauvojen kanssa leveä hymyä eilen miehen naamalle, kun hän ensimmäistä kertaa tunsi liikkeen <3 Meillä muutenkin alkanut kauhea mekastus mahassa, iskuja satelee joka puolelle. Eilen illalla jopa häiritsi mun nukahtamista kun oli niin kova meno päällä ja tästä se vaan kovenee, nytkin alamahassa mekastetaan <3

Kohta lähdetään ikeaan, tavoitteena ostaa pinnasängyt ja lipaston pienten vaatteille.

Mmaria ja mekastajat 22+3
 
Hei! :D meillä oli eilen rakenneultra ja Pinsuli olisit saanut kyllä antaa ollakin sen poikaolon tuolla listassa. Oli jotenkin kyllä sellainen tunne ja niinhän se sitten olikin, POIKA! :heart: Mies on kanssa innoissaan, tulee suvun jatkaja ja pelkäs että saa vain tyttöjä, kun edellisestä suhteesta on tyttönen. Pieni oli viikon isompi, vaikka ei kätilö sanonutkaan mitään. Huomasin vaan siitä, kun niitä mittoja näpytteli koneelle, että laskettu aika muuttuis viikolla taaksepäin, mutta kätilö ei sitä muuttanut. Painoi jo 475g ja oli 22cm pitkä. Oli osittainen lepohetki menossa, niin ei oikein liikkunu mihinkään. Profiilikuvaakaan ei saatu, käänsi vaan selkää ultraa kohti :D. Kaikki oli niin hyvin kuin tässä vaiheessa voi olla. Oon kyllä niin happy!
Kätilö oli kyllä outo, sellainen vanhempi, joka ei kyllä turhia puhellut. Todella vakava ja halusi hoitaa vain työnsä. No eipä se haittaa, mutta kuvia ei kyllä saatu mukaan kuin 2, jotka nekään ei kauheen hyviä ollu.

Mullakin on tullu mielestäni kiloja hirveesti, koskaan en oo painanu näin paljon. Mutta ei kai niistä kannata olla huolissaan. Nyt on pakko sanoa, että luen aina ton mammuttisi mammuuttitissi, ehkä johtuen omasta olosta :LOL:.

Kiitos sushen ponnistus vinkistä. Pitää yrittää muistaa sekin sitten.

Kaikille onnitteluja tyttö ja poikalupauksista, ainakin tuolla feissarin ryhmässä pojat ovat selkeässä johdossa. Jännä juttu.

Helminni ja möykky 20+3
 
Tervetuloa Caro! :flower:

Onnea ultrakuulumisista Daisy D., sushen ja Helminni! <3

Fiinaliina, eikö se kuitenkin sanota että poksuu rv 23? :D Että sitä seuraavaa viikkoa käytetään, jos puhutaan 24. raskausviikosta, mutta se itse raskausviikko on kuitenkin 23? Ymmärsitköhän mitä tarkotin :D Eihän sillä väliä oo, mut mietin vaan.

Joo kiitos sushen tuosta ponnistusvinkistä! Vaikka oonkin uudelleensynnyttäjä, niin toi tulee varmasti olemaan apuna. Mulla oli jossain 8cm-9cm kohdalla aivan hirveä ponnistuksentarve, mutta en tietysti saanut ponnistaa. Sitten ku vihdoin päästiin siihen 10cm ja KÄSKETTIIN ponnistaa niin yhtäkkiä en tuntenutkaan enää edes supistuksia, saati sitten mitään ponnistuksen tunnetta. Yritä siinä sitten kattoo monitorilta millon on supistus ja ponnistaa tyhjää D:

Pinsuli ja himpula 23+2 <3
 
Kaksi päivää sitten kirjoitin tänne, että turha luulo et liikkeet tuntuisi käteen, saati näkyisi.. No äsken tunsin kädellä kun pieni heitti varmaan kuperkeikan! :heart: äkkiä se pieni vahvistuu! :)

mammuttisi ja Heikki 19+3
 
Moikka pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille, ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Täällä ollaan oltu nyt ensimmäiset kolme aamua oksentamatta tässä raskaudessa :) Ja pienen potkut tuntui eilen ensimmäistä kertaa omaan käteen :heart:

Esikoinen oli viime yönä pitkästä aikaa yökylässä isovanhemmilla ja me käytiin miehen kanssa kaksin ulkona syömässä. Ja nukuttiin aamulla pitkään :D

H keiju 21+4
 
Ihana kuulla H keiju, että olo on viimein parantunut siellä! :) Ja mammuttisi, tosi ihanaa että liikkeet alkaa tuntumaan käteenkin! <3

Päivitän sitten aamulla tuon listan, nyt oon ihan rättipoikkiväsy (ja itkuinen, kun mies lähti taas muutamaksi päiväksi toiseen kaupunkiin) niin taidan painella suorinta tietä suihkun kautta nukkumaan. Hyviä öitä!

Pinsuli ja himpula 23+3 <3
 

Yhteistyössä