Elovauvat 2014 <3 *maaliskuussa*

Kauheaa unta olet nähnyt :/ onko teistä monet nähnyt jo vauvaunia? Itse en ole vielä nähnyt yhtäkään, mikä on kyllä kumma koska yleensä näen unia vaikka mistä elämääni sillä hetkellä liittyvästä...

Joku kyseli liikkeistä ja eilen tunsin ensimmäistä kertaa pari potkua niin, että olin aivan varma niiden olevan sintin liikkeitä :)

Tatjana & Sintti 17+1
 
tiiti, no olipas todellakin inhottava uni. Hyh tommosia! Täällä on jo kauhee mylläys masussa. Kyllä sielläkin jo pian :)

Mama for three tervetuloa =) Täälläkin 4D-ultraus kuuluu ihan tohon kunnalliseen ultraukseen. Se FB-ryhmä taitaa olla valitettavasti jo suljettu. Helmikuun loppuun saakka oli aikaa liittyä :( Mutta etusivulla on ne ohjeet keihin olla yhteydessä, jos viel ottavat porukkaa mukaan =)

Tatjana, 2x olen nyt nähnyt tulevasta vauvasta unia. Molemmissa ollut poika, vaikka meillä on ihan tyttöolo :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mama for Three
Moikka moi!

Täällä kärsittiin eilen sokerirasituksessa. Hyh hyh. Litku pysyi sisällä, mutta joutui kyllä hengittelemään.. Tiedot saan sitten maanantaina. Kävin samalla hemoglobiinin mittauttamassa siinä neuvolassa, niin oli tippunut nyt 118. Joten nyt täytyis alkaa sitä rautalisää popsimaan. Obsidania(?) neuvolatäti suositteli ja sitä myös otin. Saa nähdä mitä maha tykkää.

Mulla on selkä ja maha alkanut olemaan todella kipeät, ja en usko että kauan enään pystyn töissä käydä.. Maanantaina kun sokerirasituksen tuloksia soittelen, niin tarvii sopia käynti neuvolassa josta saan sitten lähetteen äitipolille vähän aikaisemmin käymään kun kuun viimeinen päivä.. Nyt mennään tosiaan 17+3. Maha on pompahtanut aika hyvin esille jo, vaikka paino ei ole noussut yhtään. Alkuraskauden painosta mennään -2kg. Mulla se ei tosin haittaa kun löytyy ylimääräisiä kiloja.

Mäkin olen pitkän aikaa nähnyt vauvaunia, useimmiten imetysunia. Mutta myös synnytyksestä, jossa meille syntyy kolme (?) poikaa, joista yksi on yleensä kehitysvammainen.. Peloittavia nämä unet välillä. Mutta on ne silti ihania kun siinä unessa saa ne vauvat tohon rinnalle <3

Mmaria
 
Tervetuloa uusille! Huomenna pääsen päivittelemään, tänään vielä reissun päällä :) Tiiti oli nähnyt tosi pahaa unta, kauhia! :/ Ei kyllä mun mielestä kenenkään tarvi huolestua jos ei tunne vielä liikkeitä, se kun vaihtelee niiiiiin paljon...Mmaria, mullakaan ei ole noussut paino yhtään, mikä vähän pelottaa... Viimeksi muistaakseni kyllä tässä vaiheessa oli jo noussut :s Ja täällä oli viikot tänään 18+3 <3 Aika menee mulla niin nopeasti että pelottaa...
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon nähny kaks vauva unta. Ensimmäisessä imetin vauvaa kunnes joku mun siskoista totes et ootko huomannu et toi sun "vauvas" on ankka. Siin sit havahduin ja totesin et tississä roikkuuki ankka. Heitin sen meidän kanatarhaan puol väkisin ku olin siihen niin kiintyny ja sit joku sammakko söi sen siit heti. :D Toisessa oliki sit iha oikee vauva tissil. Ja ku nään unii iha lapsista nii aina se on meillä poika joten poikaolo on kyl muodostunu. :) kertokaa ihmees muutki unianne jos on jotenki omituisia! :)
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, nyt alkaa olla viimeiset hetket päästä mukaan Elokuisten fb-ryhmään. Ryhmä suljetaan huomenna 3.3, eikä tämän jälkeen uusia jäseniä enää lisätä.
Joten tämän päivän/yön aikana minulle yksityisviestinä kaikki liittymispyynnöt!

Kerro viestissä nimesi facebookissa, ja kuvaile hieman profiilikuvaasi. Lisään sinut kaveriksi,jonka jälkeen pystyn lisäämään sinut ryhmään. Tarkistakaa asetuksista, että teille voi laittaa kaveripyyntöjä.

JA NYT HOXX KAIKILLE, JOTKA OVAT LAITTANEET YKSITYISVIESTIÄ MADEIALLE, ETTEKÄ OLE VIELÄ PÄÄSSEET RYHMÄÄN! Madeia ei tällä hetkellä pääse lukemaan yksityisviestejä, joten laittakaa uutta viestiä minulle pikaisesti, niin asia on vielä hoidettavissa. :)
 
Fiinaliina Nyt olen ollut ilman pahoinvointilääkkeitä jo kolme päivää!! Ei olo vieläkään normaali tai hyvä ole, mutta parempi. Silti joka aamu oksennetaan sappinesteitä myöten. Ja syötävä on usein, että olo ei mene kovin huonoksi. Lääkkeet kulkevat kyllä koko ajan mukana, jos olo menee kovin huonoksi. Mutta toivottavasti elämä alkaa pikkuhiljaa voittaa :)

Minä en ole nähnyt raskausunia olleenkaan, en nähnyt muistaakseni esikoista odottaessakaan..

Täällä on jonkun aikaa tuntunut jo ehkä jotain liikehdintää masussa <3 Esikoisesta tunsin vasta joskus viikolla 21 ehkä, silloin istukka oli etuseinässä, nyt istukka taas on takaseinässä. Ei liikehdintä vielä mitään säännöllistä ole, mutta joka päivä on jotain tuntunut, silloin kun istuu tai illalla kun menee nukkumaan.

H keiju 16+4
 
verppu voi vitsi mua nauratti toi ankkavauva! Mä oon nähny unta missä vauva olikin pieni pullea hamsteri! :D
Yhden unen näin ihan muutama yö sitten, jossa löysin kasan postia joka oli leimattu monen vuoden päästä tulevaisuudessa. Yhdessä kirjekuoressa oli valokuva pienestä tytöstä ja siitä sai kuvan että tyttö olisi meidän. Nyt jännittääkin oliko tuo merkki että odottaisimme tyttövauvaa:)

Painajaisiakin oon kyllä nähnyt, niistä on kyllä helpottavaa herätä.

luna + palleroinen 15+6
 
Luna, lueskelinko väärin, vai oliko sulla jo ensi viikolla rakenneultraus?

Hassuja unia ootte kyl naiset nähneet. :LOL:

H Keiju, kurja että siellä lähtee vieläkin aamu oksentamisella käyntiin. Täällä riesana ''enää'' paha olo ja huimaus, mutta oksentanu oon viimeks 4 päivää sitten.
 
Iltaa kaikki!
Kiitos tosiaan Pinsulille uudesta pinosta, en tiedä sanoinko viimeksi jo, mutta eipä tuo haittaa..

oma napa ensin mulle ei kuulu siis mitään ihmeellistä, kaikki on ihan normaalisti, mutta jonkunlainen stoppi on tullu mm. jauhelihaan, ihan ällöttääkin ajatus sellaisesta ruuasta. Kasviksia vois syödä pelkästään ja jostain syystä pastaa. Nakkeja ei pystyyn yhdessä vaiheessa syömään, mutta nyt maistuu nekin.

Mä oon nähny viimeaikoina vain yhden unen, jossa viime syksyinen keskenmeno varmaan nosti päätään. En sitä sen kummemmin jäänyt pähkäilee, mutta eipä noi kivoja ole! Hirvee uni sulla tiiti. Varmasti johtuu muruni myös siitä, että liikkeitä en oo vielä tuntenu ja en oo sydänääniäkään kuullu. Kait se siellä mukana kuitenkin heiluu, tuo toukkanen.

Meinaatteko kaikki selvittää sukupuolen ultrassa? Mä olin ensin sitä mieltä, että en halua, mutta nyt on mieli jo muuttunut.

Mukavaa alkavaa viikkoa mammat ja masut!

Helminni ja toukka 15+4
 
Luna, okei. Tsemppiä ultraan =)! Mäkin jo ajattelin, että teilläpäs on aikaisessa vaiheessa RU. Mut ihana kun saatte nähdä pikkusen vähän useemmin!!

Helminni, sukupuoli selvitetään, jos vaan vauva suostuu näyttämään. Ei se ole ensisijaista, mutta en haluaisi ostaa ns. neutraaleja vaatteita vaan ihan tytölle tyttömäisiä ja pojalle poikamaisia. Lisäksi se nimen miettiminen on helpompaa kun tietää kumpi on tulossa. Meillä on jo nimet lähes valmiina, mutta ollaan tosi hitaita päättämään jotenka ei varmasti ehdittäis, jos vast syntymän jälkeen alettais miettiä :D Halutaan sit mehustella sitä nimeä rauhassa.
Koskas teillä oli RU tulossa?
 
Heippa mammat!

Eipä oo tullu kirjoiteltua vähään aikaan, kun ei oo ollu mitään ihmeellistä! Olo on ollu aika normaali. Ainoat raskaudesta muistuttavat on aristavat rinnat, kasvava masu ja pikkuiset liikkeet masussa. Neuvolassa kävin keskiviikkona ja seuraava käynti olisi vasta viikoilla 22-24. Otettiin kuitenkin seuraava aika viikolle 20. :)

Eilen taisi olla ekat harkkasupparit ja jos niitä rupee tulemaan enemmänkin niin sit pääsen käymään neuvolalääkärillä. Toisaalta toivon ettei tulis, koska siitä alkaa sit taas se kohdunkaulan kyttäys. Mut hyväpuoli siinä olis se että pääsis ultraan...

Äitiyspakkaus otetaan jos tulee poika! ;) Tytölle on vaatteita PALJON. Tästäpä päästäänkin aasinsiltana siihen, että sukupuolta aijotaan kysyä! :)

Pink ja tirriäinen 16+0 <3
 
Pinsuli: Kiitos uudesta pinosta. :)

Täällä odotellaan liikkeiden tuntemista, vaikkakin viime raskaudessa tunsin ekat liikkeet vasta rakenneultran jälkeen. Saatoin viime viikolla pari kertaa tuntea jotain tuolla alavatsassa, mutta mitään varmaan ei ole. Onneksi torstaina on neuvola, niin pääsee edes kuuntelemaan sykettä, jos liikkeitä ala tuntumaan. Välillä kyllä iskee edelleen pelko, että kaikki ei ole kunnossa, varsinkin kun oireet ovat vähentyneet, mutta pitää koittaa toivoa, että tämä on ihan normaalia. Viime raskaudessa oli myös samoihin aikoihin ihan samoja tuntemuksia, joten se antaa sentään vähän uskoa. :)

Otin tänään ekan kerran mahasta kuvan, mutta koska niistä tuli kauhean epätarkkoja, kun vessan peilin kautta yritin sitä ottaa, niin pitää pyytää miestä illalla ottamaan uudet. Nyt vois alkaa joka viikko ottamaan kuvan, niin näkisi kasvaako tuo alamaha. Viimeksi alettiin ottaan kuvia vasta paljon myöhemmin, kun raskausmaha kunnolla näkyi, mutta nyt vois vähän kuvien kautta seurata sitä kasvua. :)

Oletteko te yrittäneet kokeilla missä menee kohdun korkein kohta? Mie olen iltaisin koittanut tunnistaa ja luulisin tietäväni missä se nyt on. Pikkuisen se on vielä matalalla, mutta toivottavasti sekin on ihan normaalia. Tämän viikon neuvolassa se varmaan ekan kerran mitataan, kun viikkojakin alkaa olemaan. Luin viime raskauden aikaista vauvan odotus-kirjaa ja olin sinne maininnut, että joillakin näillä viikoilla oli edellisessä raskaudessa napa jo noussut ylemmäs ja olin arvellut , että johtuu kohdun kasvusta, mutta tarkasti en nyt muista millä viikolla tuo oli. Minulla kyllä on nyt tuo maha ollut ylhäällä jo alkuraskaudesta lähtien, joten en tiedä huomaisinko samanlaista eroa tällä kertaa.

Peppi1981 16+0 (mihin tämä aika oikein menee. :) )
 
Huomenta ja mukavaa alkanutta viikkoa naiset!

Pink ja Peppi, nauttikaa olostanne ja raskaudestanne, jos/kun oireet ovat kerran vähentyneet. Olette onnekkaita! :heart:

Peppi neuvolassa kokeiltiin sitä kohdun korkeinta kohtaa, ja oli vähän navan alapuolella.

Pink miltäs ne harkkasupparit tuntuu? Tietää itsekin ''varoa'' jos niitä alkaa ilmenemään.

Luna, mites ultrassa meni?

Missäs muuten se Pinsuli oli lomailemassa?

Liikkeistä
Eilen ihasteltiin ja naureskeltiin miehen kanssa, kun masu vaan heilus, kun vauvalla oli liikeharjotukset menossa :D Huomaa, että hällä on semmonen kolmen tunnin unirytmi, ensin lepää ja sit taas tuntuu liikkeitä ja sit taas hiljentyy muutamaksi tunniksi. Ja aina jos oon tietyissä asennoissa niin liikkeitä alkaa tulla :)

Missä kohtaa teillä tuntuu liikkeet. Mulla vauva pyöriskelee tuolla ihan alimmassa alamasussa. Välillä potkuja näkyy ihan tossa karvotuksen rajallakin. Eli hyvin alhaalla vauva viihtyy - kai se on ihan normaalia?

Fiinis ja Vauva 18+3
 
Viimeksi muokattu:
mariet ja FiinaLiina Ei kannata olla kateellinen :D Ma kayn yksityisella 122€/kerta. Saan kylla onneks synnytyksen jalkeen rahat takas tyopaikan vakuutuksesta.

Ainakin taalla Milanossa on niin heitteilla jos meinaa vaan julkisen puolen ilmasilla tarkastuksilla parjata. Odotusajat on ihan alyttomia (varasin just pari viikkoa sitten viimesen ilmasen ultran vkolle 30, paastakseni omaan synnytyssairaalaan ultraan jouduin varaamaan yli 3kk etukateen, muuten ei olis mitaan mahollisuuksia paasta sinne). Jonnekin paasee tietysti aina, mutta ei oikeen huvita kayda joka tarkastuksessa eri paikassa jollain laakariasemalla X jossa sattuu olemaan tilaa :D

Mut onhan se ihanaa paasta muutaman viikon valein ultraan :heart: Mun mielenterveys ei varmaan kestaiskaan pidempaa taukoa, kun nytkin taa 6vkon vali tuntuu niiiiin pitkalta :D

Puccola + Elmetto 18+1
 
Fiinaliina: Ainakin suurimmissa kaupungeissa on seka yksityisia, etta kunnallisia sairaaloita. Milanossa taitaa pelkastaan kunnallisia synnytyssairaaloita olla 6 kappaletta. Sairaalan saa itse valita :) Tietysti joihinkin voi olla vaikea paasta, kun niissa suosituimmissa on pitkat jonot. Itse aion synnyttaa kunnallisessa sairaalassa, itseasiassa samassa jossa on syntynyt mies, miehet aiti ja jopa miehen vaari :D
 
Päivää mammoille ja tuleville mammoille! :)

Fiinaliina, oltiin Pohjois-Pohjanmaalla moikkaamassa mun sukulaisiani ja muutamaa ystävää :) Aina harmittaa, kun asuvat niin kaukana... :/ Mutta mitäs läksin pois, oma moka vai miten se meni :D

Vauva potkiskelee yleensä alavatsassa tai tuossa navan alapuolella. Yleensä jommalla kummalla sivulla, useammin oikealla. :)

Harkkasupparit on yleensä kivuttomia, ja ne tuntuu yksinkertaisesti alavatsan kovettumisena. Siis alavatsa kiristyy ja kun sitä tökkii, niin se on kova. Ei niitä oikein voi olla huomaamatta :D Mulla ainakin harkkasuppareihin liittyy pientä epämukavuuden tunnetta, mutta kipua ei ole onneksi ollut. Pikkuhiljaa se kipukin tulee mukaan (ainakin joillain). Muistakaa muuten mainita neuvolassa jos teillä on harkkasuppareita! Ne ei vissiin suurimmalla osalla vaikuta kohdunkaulaan, mutta joillain vaikuttaa.

Peppi, mun kohdun korkein kohta on jossain navan korkeudella, uskon että sullakin kohtu on aivan normaalilla korkeudella :) Tosi kiva, että se tarkastetaan pian!

(.) Napa kasvaa, vauva kasvaa. Hih :) Mitään uusia vaivoja ei ole tullut, edelleen kärsitään ummetuksesta ja iskiaskivuista eniten. Kohdun kasvukipuja tuntuu myös aika ajoin. Mulla on muuten napa pullahtanut JO NYT sillain ulospäin XD Esikoisesta se tais pullahtaa jossain 25+ viikoilla. On se niin outoa, kun kaikki tapahtuu niin paljon aikaisemmin toisessa raskaudessa.

Päivitän muuten ihan just nyt :)

Pinsuli ja himpula 18+4 <3
 
Fiinaliina, Pinsuli jo hyvin kertoikin miltä ne harkkasupparit tuntuu.
Olen myös sitä mieltä, että jos niitä tulee, niin kannattaa mainita neuvolassa! Yleensä ne on aivan harmittomia, mutta joillain (kuten minulla) ne vaikuttavat sinne kohdunkaulalle.
Myöskin jos niitä tulee usein, niin täytyy poissulkea kaikki mahdolliset infektiot, jotka voisi supistelua aiheuttaa. Mutta siis yleensä ne ovat normaalia kohdun treenausta synnytystä varten. :)
 

Yhteistyössä