Elovauvat 2014 <3 *tammikuussa*

mammuttisi se on kyllä hirveen mukavaa kun neuvolantäti on muutakin kuin terveydenhoitaja! Mun neuvolantäti on myös kätilö, ja se tuo aivan hirveän suurta helpotusta mulle :)

Päivitetty.

Hiljasta on, hiljasta on. Ei taida porukalla olla hirveästi kerrottavaa? :D Eipä sillä, ei mullakaan oikein oo. Ylihuomenna np-ultra! :) Se on tosin vasta joskus viiden jälkeen illalla...Hohhoh. Jännittää. Jätin tietysti dopplerini miehen vanhemmille 80km päähän, joten en voi ees varmistella sydänääniä ennen ultraa...

Pinsuli ja himpula 12+4 <3
 
Huomenia huomenia :)

mammuttisi
Kiva, että teillä synkkas nltädin kanssa, se on tärkeetä et menee kemiat yhteen :)

).(
Eipäs täälläkään mitään kummempia kerrottavia, mut hassua että kaikesta huonostaolosta ja tekemättömuudestä huolimatta on jo 13.rv menossa. Huih. eihän tässä oo enää pitkäaika puoliväliin ja rakenneultraan!
 
heipä hei pitkästä aikaa.. :)

Joku kyseli yöunista. Mä heräilen vähintään kerran yössä, käyn yleensä vessassa ja haukkaan tai juon jotain. Päikkäreitä en oo saanut nukuttua muutamaan päivään :/ väsyttää päivisin tosi paljon, mut uni ei vaan tuu vaikka ennen iltavuoroa olisi mahdollisuus nukkua vähän.

Millä tästä turvotuksesta selviää? Viime raskaudessa en kärsinyt turvotuksesta ja nyt se alkaa tosta alkuillasta.. välillä mahaan oikein sattuu kun turvottaa niin. Töissä tää on erittäin ikävää :/ onneks on tänään iltavuoro, sit kaks aamua ja lomalomaloma!!

ja viikon päästä ultra!! jeij :)

reirei ja hilirimpsi 11+5.

ps. Neuvolan mukaan LA 7.8. Varhaisneuvolan mukaan 8.8. Mutta virallisiin papereihin menee vissiin tuo 7.8. eli sen vois varmaan vaihtaa mulle.
 
Minut voi poistaa, eilen rv 11+2 alkoi niukka vuoto ja menkkamaisia kipuja, tänään käyty naistentautien päivystyksessä, jossa ultrassa näkyi pieni jolla kädet ja jalat ja kaikki :heart: ei vaan jaksanut loppuun asti :'(
Vastasi viikkoja 9+. Tyhjennyksen halusin tehdä kotona. Np-ultra olisi ollut torstaina, joten parempi että saimmme nyt tänään tietää. Suru on aivan järkyttävä eikä itkusta tule loppua :'( tämä nyt olkoon viimeinen km tässä ryhmässä! Voikaa hyvin :heart:
 
Voi ei. Tuleepa noita surullisia uutisia nyt tännekin. Elohiirelle jaksamisia!

Mä pelkään ihan hullunlailla kans keskenmenoa. lähinnä kun mulla ei oo oireita edelleenkään ja ne ihan minimaalisimmatkin on poissa :/ olo on niinku normaalistikin. Tulispa munkin doppler pian postiin niin saisin kokeilla pikkuhiljaa kuuluuko sieltä mulle mitään. Päiviähän mulla ei ole kuin se 9+1 mutta ainakaan massaa ei kauheesti oo peittämäs ääniä.
 
Meillä oli tänään ultra! siellä se pieni oli täysissä voimissaan :heart:
Oli vaan pienempi viikkoihin nähden joten laskettu aikakin muuttu kuudella päivällä. ihmekkään kun on nää pahoinvoinnit vaan jatkunu kun ollaanki nyt vasta sit viikoilla 11+2. Eli meille vois päivittää lasketun ajan 10.8 !! ihan kummallista että se niin muuttu, vaikka vaan kuus päivää onkin :D mut hienoo, esikoisella oli aikanaan laskettu aika 10.11 ja syntyi sit 12.päivä et saa nähä miten nyt käy :D seuraaks olis sit tasan kahden viikon päästä lääkäri. Kyllä nyt voi oikeesti hyvillä mielin aloittaa tän odotuksen kun tietää että siellä joku on ja ihan elossa.


maibe ja pieni 11+2 (ihan kun nää päivät ois eletty jo, kun luultiin että jo 12+1 :D)
 
  • Tykkää
Reactions: Mussukka82
Elohiirelle jaksamista, tosi surullista. :(

Mä kans pelkään keskenmenoa. Paha olo kesti oikeastaan vaan reilun viikon, niin sitä on jo mielessään tietenkin pyöritellyt kaikki skenaariot. Mä olen vannonut, että mitään kotidopplereita en osta, mutta kiusaus alkaa olla suuri täälläkin.
 
Täällä ilmoittautuisi uusi odottava äiti: LA 7.8 / minit / 26 v. / 3.lapsi / PHKS.

Odotusaika alkoi tutun kaavan mukaan melkosella pahoinvoinnilla vkolta 6 eteenpäin ja vkolla 10 pääsinkin taas osastolle tiputukseen ja siitä pikku hiljaa alkoi olokin sitten helpottaa. Nyt jo viides päivä hyvää oloa takana, elämä voittaa taas :) Nyt toivotaan vaan, että pieni pysyisi matkassa loppuun asti <3
 
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille! :( Alkaisihan nuo jo riittää...

Täällä on poikaolo! Johtuu varmaan siitä että toivotaan poikaa. Esikoinenkin puhuu poikavauvasta. Tänään ostin ihanan bodyn kokoa 56. <3 Käytiin tyttöjen kans pyörähtämässä kaupoilla. Täällä on nyt vasta alkanu kunnon alennusmyynnit, kun venäläiset turistit lähti..

Tänään vein labraan pissanäytteet ja kävin verikokeissa. Neljä putkee ottivat..

Pink ja tirriäinen 10+1
 
Mä varasin vielä itelleni ajan ultraan yksityiselle 30.1., silloin olis menkoista laskettuna 10+0. 6+2 mä kävin ihan täällä TK:ssa mutta on niin pitkä vielä np-ultraan ja itellä epätodellinen olo, että ehdin tulla hulluksi monta kertaa ennen sitä.
 
Täällä on poikaolo. Tosin johtuu varmaan siitä, että kahden tytön jälkeen toivois vähän miehistä elämää lisää taloon. :) siskokin sanoi ettei tää kolmas voi olla tyttö, muuten heillekin tulee (sitten joskus myöhemmin) kolmas poika! :LOL:

Aika varattu sokerirasitukseen nro. 1. 26.2. on aika. sitä ennen pitää siis kertoa töissä uutiset, koska aikaisin aamusta pois oleminen sotkee vähän kaikkien kuvioita. :/ no tuosta seuraavana päivänä alkaa jo rv 15, joten eiköhän nuo siihen mennessä tiedä. :)

Maanantaina käyn heti töiden jälkeen verikokeissa. Sain onneksi viimeisen ajanvarausajan klo 12. Täällä siis 7.15-12 ajavarausaikoja ja 12-14 ilman ajanvarausta. Nytkin sain vuoronumeron 600+ joten mikähän se olis ollu ilman ajanvarausta..:O

Mut joo, pitänee mennä tutkimaan työehtosopimusta, pomo yrittää kuitenkin pimittää multa kaikki asiaankuuluvat edut. Se kun ei pelaa mitään reilua peliä.. :headwall:
 
Esterille ja Elohiirelle haleja ja jaksamisia :( Mita pidemmalle mennaan, sita kamalammalta huonot uutiset tuntuvat....

Itseanikin pelotti aivan alyttomasti ennen eilista ultraa, varhaisultrassa pieni ei vastannut ihan taysin viikkoja/paivia. Olin tietysti keskustelupalstojen avulla analysoinyt tilanteen omassa paassani ja olin jo varma siita, etta nyt siella on kehitys pysahtynyt tai pikkuinen ei vielakaan vastaa viikkoja.....

Kopioin tahan viela saman tekstin, jonka laitoin jo facebook-ryhmaan omasta NP-ultrastani:
"Mekin kaytiin eilen NP-ultrassa Pelotti aivan alyttomasti, tuli vissiin luettua liikaa netin keskustelupalstoja ennen ultraa... Ihan uskomatonta, miten tuo pikkuinen oli kasvanut, nyt 5,9cm ja ihan oikean vauvan nakoinen jo :) Heilutteli kattaan ja kaantyili ja sydanaaniakin saatiin kuunnella. Niskaturvotusta 1,89mm, joka laakarin mukaan oli ihan normaali (vaikka minusta tietysti vaikutti ihan liian korkealta). Torstaina tulee verikokeiden tulokset, joten niita odotellessa. Viikot tanaan 12+2"
 
Täällä oli tänään lääkärineuvola. Lääkäri oli ihanan empaattinen ihminen. Mainitsin pahoinvoinnista, niin hän jo kirjoitti loppuviikon sairaslomaa ja reseptin primperaniin. Pahoitteli vain kovasti sitä kuinka epäreilua on että toiset kärsivät niin kovasti pahoinvoinnista. Sydänäänetkin saatiin kuulumaan. Ihan pariksi sekuntiksi mutta kuitenkin! Ihana tietää että joku siellä jumpsuttaa <3

Niin, soitin siis esimiehelle ja kerroin raskaudesta. Minä kun en ole koko kolmevuotisen työhistoriani aikana ollut kertaakaan sairaslomalla. Esimies oli niin järkyttynyt että unohti onnitella. Hoki vain että kyllähän tämä oli arvattavissa kun nuori nainen ja vasta yksi lapsi. Että näin meillä... Taidan minäkin huomenna saikkupäivän ratoksi kaivaa esiin työehtosopimuksen!

-tiiti- 11+6
 
Voi ei näitä huonoja uutisia, paljon tsemppauksia! Kyllä sitä taas miettii, että mitähän vielä on itselle tiedossa.

Mikä siinä muuten on, että pitää noita työehtosopimuksia kaivella. Jotenkin turhauttavaa ajatella, että työnantajat on noin sydämettömiä. Eihän se, että on poissa työstä hetken aikaa tarkoita, että ei sitoutuisi työnantajaan sitten lapsien teon jälkeen 110%. Varmaan ainakin sitoutuisi paremmin, jos suhtautuminen olisi positiivista. Tylsä juttu, tsemppiä työjuttuihin kaikille! Itse en ole töissä vielä kertonut. Neuvola sattui päivälle, että esimies ei oikein taida muistaa/tietää, että olin poissa, joten eipä tarvinnut sitäkään vielä selitellä :) Toisaalta olen sellaisessa työssä, että äitiyslomat on työnantajalle ihan arkipäivää ja uskon, että uutinen otetaan ihan kohtalaisen positiivisesti vastaan. Omat kollegat saattaa olla enemmän huolissaan työmäärän muutoksista, kun olen poissa, mutta tuskinpa minulta mitään suurta työmäärää heille jää/jäisi.

Ultra-ajat ei ole vieläkään tullut.... jännää, milloin ne tulee. Haluaisin siellä ultrassa päästä käymään, kun taas on tiedossa kekkereitä helmikuulle, joissa olisi ihan luonnollista paljastaa tämä tilanne. Ensinnä oman isän synttärit, joihin tulisi sopivasti koko lähipiiri, omat vanhemmat, anoppi ja appi, sisko sekä mummi. Toivottavasti voidaan tuolloin heille paljastaa, koska muutoin on tylsä paljastaa muille asiasta... huh, onhan tämä vähän tylsää "salailua", mutta juuri tuo Elohiirenkin tilanne sai taas miettimään, että mitä pidempään sen parempi. Sähköisen asioinnin kautta mainitsin ultra-aikojen puuttumisesta myös neuvolan tädille, mutta tuskinpa se mihinkään vaikuttaa.

Onko teillä muuten kokemusta hepatiitti rokotuksen ottamisesta raskausaikana? Olen ottanut aiemmin 2 rokotetta kuukauden välein ja vahvistus pitäisi nyt pian ottaa (6kk jälkeen viimeisimmästä). En oikein tiedä kun neuvolassa sanoi, että voi ottaa, mutta nyt laittoi sähköisen asioinnin kautta viestiä, että ei kannata sittenkään, ellei ole lähdössä matkalle. No, en ole lähdössä matkalle, mutta tuo vahvistus lupaisi suojaa koko loppu elämäksi. Ei olisi ihan kiva ottaa uutta 3 rokotteen settiä n.70e/kerta sitten raskauden jälkeen...

No johan tässä taas kaikkea. Vaikka tämä on osan mielestä hiljainen ryhmä, niin kyllä minusta täällä on ihan kivasti kirjoiteltu ja onneksi niin :) Toivottavasti jatkuu näin, eikä suurin osa jymähdä facebookiin.

Elythia 10+6 (huomenna poksuu... ja enää viikko edessä epävarmoimpia aikoja, ymmärtääkseni :))
 
Voimia niille, jotka ovat surua ja murhetta joutuneet kokemaan.

Täälläkään ei kummempia kuulu, paha olo ehkä hellittänyt hieman mut väsymys jatkuu. Meillä myös vaunut ja kaukalo hankintalistalla. Olen kaikki varusteet myynyt jo ajat sit. Kiinnostaisi tuo ulkomailta tilaaminen, pitääkin alkaa tutustumaan nettikauppoihin, vähän tuonnempana kuitenkin.

Rintapumppu on muuten yksi ehdoton värkki mikä pitää jälleen hankkia. Räjähdän muuten ellei maitoa saa pumpattua ????

No ehtiihän sitä sitten kun ollaan vähän turvallisimmilla viikoilla.

Jaksuja kaikille!!
 
) . ( Äh, alkoi tuntumaan taas vähän menkkamaista tunnetta tuolla alavatsassa. Ei ole moneen viikkoon tuntunut, toivottavasti tää on nyt niitä kohdunkasvukipuja kuitenkin. Repäisyt ja nippailut on ihan erikseen... Pelottaa, vaikka ollaan "turvallisilla" viikoilla. Eli ei se pelko siitä mihinkään katoa, ainakaan nähtävästi mulla :(
Hyi, ja nyt piti käydä ilmeisesti lukemassa km -juttuja, kannatti varmaan... :/ Ei samperi ja se mun doppler on kaukana.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut esterille ja elohiirelle! Paljon voimia teille :hug: Täällä alkaa kaikki olla jo niin pitkällä, että saisivat nämä ikävät uutiset loppua jo kokonaan.

Minä olen taas ollut laiska kirjoittamaan vaikka kerrankin olisi kuulumisiakin. Eilen oli toinen neuvola nimittäin. Paino oli noussut reilu 2kg, mistä olin ihan kauhuissani. Pitää alkaa katsomaan, mitä suuhunsa laittaa : / Hemoglobiini oli laskenut 114:ta ja sain määräyksen alkaa syömään rautalisää tässä lähiaikoina kun todennäköisesti laskee entisestään. Sydänääniä kuunneltiin ja kuuluivat. Eipä siinä paljon sen kummempia ollutkaa. Paljon keskustelua taas ja minun mielestä ainakin on ollut paljon enemmän kuin esikoisen äitiysneuvolassa aikoinaan. Seuraava neuvola on 17.2. ja se onkin neuvolalääkäri.

Mitään poika- tai tyttöoloa ei kyllä ole. Eikä ollut viimeeksikään. Katsotaan sitten siellä rakenneultrassa :)

Minä en oikein tiedä tuosta rintapumppuhommasta. Viime kerralla oli sellainen ihan käsikäyttöinen ja sillä ei kyllä saanut pisaraakaan pumpattua, joten periaatteessa ilmankin pärjään. Tosin silloin kyllä oli välillä tissit räjähtämispisteessä.

Minusta tämä on tosi aktiivinen ryhmä! Siis eniten viestejähän meillä on tammikuun ketjuista ja tuntuu, ettei ehdi lukeakaan kaikkea ja jos ehtii lukea niin ei enää muista mihin piti vastata.

mariet ja pieni 12+4
 
Onko teillä muuten kokemusta hepatiitti rokotuksen ottamisesta raskausaikana? Olen ottanut aiemmin 2 rokotetta kuukauden välein ja vahvistus pitäisi nyt pian ottaa (6kk jälkeen viimeisimmästä). En oikein tiedä kun neuvolassa sanoi, että voi ottaa, mutta nyt laittoi sähköisen asioinnin kautta viestiä, että ei kannata sittenkään, ellei ole lähdössä matkalle. No, en ole lähdössä matkalle, mutta tuo vahvistus lupaisi suojaa koko loppu elämäksi. Ei olisi ihan kiva ottaa uutta 3 rokotteen settiä n.70e/kerta sitten raskauden jälkeen...
Ei tarvi ottaa koko satsia uudelleen vaikka viimeinen viivästyy vuoden tai kaksikin, sitä sattuu ihmisille yllättävän usein ;) Ainut vaikutus on, että sinulla ei tosiaan täyttä elinikäistä suojaa ole, ennen kuin olet koko sarjan ottanut.

Terveisin terkkari Kaisa-Tuulikki
 
Esterille ja elohiirelle isot voimahalit ja jaksamisia!

Itsellä ollut arjenkaaosta, ettei ole ehtinyt kirjoittamaan, puhelimella seurannut olen kuiteskin.

Itsellä työpaikka ja sen asiat ovat ahistaneet jo pitkään ja harkinnan jälkeen sanoin itseni irti viime viikolla. Kyllä helpotti ihan suunnaton stressi!!
Luinki sit tuossa et stressi ei tee hyvää muutenkaan odottaessa..

Mulla on ensi maanantaina 27.1 uä.

Oloista, mulla huono-olo ailahtelee yökötyksestä oksenteluun ja välii mahtuu hyviäkin oloja. Oksentaa on tarvinna vasta vko 10 mitä ei myöskään sitten ymmärretty töissä, et miten nyt vasta... (niin kuin sen vois itte valita..)

Puistelin tänään petivaatteita, en tiiä johtuuko siitä mut alamahaa on kivistänyt koko illan ja tuolta mahan sivuilta vihloo.. Kasvukipujako?

Ryhmän kaksosten odottajat, miten iso maha teillä on? Itsellä on ollut vähän, että entä jos niitä on kaksi..

Itsellä on tyttöolo ja isommat lapset leikkii ajatuksella kaksostytöistä :)

tähtipöly ja pikkuhippu 11+5
 
Suuret halit menetyksen kohdanneille! <3

Täällä kaksosia odotellaan tosiaan, mutta mulla kun on muutenkim hieman ylimääräistä tuossa mahan päällä niin muut ei vielä huomaa mahaa. Mutta itse sen käsillä tunnen jo selkeästi ja on korkeemmalla kuin häpyluu. Melkein kaikki housut on alkanut puristaa vietävästi, talvihousujen nappikaan ei pysy kiinni enään! Töissä varsinkim ahdistaa ne housut kun enn voi alkaa omia käyttää vielä kun vasta perjantain ultran jälkeen kerrom pomolle..

Mmaria ja pienet 12+4
 

Yhteistyössä