Elovauvat 2014 <3 *tammikuussa*

Ensin onnittelut muille hyvistä ultra kuulumisista :heart: ja mä lisään omani perään.

Ultrassa näkyi syke!!!!! ja kuului ja vastasiviikkoja ja kaikki oli niinkuin pitääkin! :heart: Mä en oo ikinä ollu niin kauhuissani ku se ultraus alkoi ja ku näyttöön ilmesteyi pötkylä ja syke niin helpotuksen ja onnen kyyneleethän siitä tuli.
Sain myös disperin ja lugesteron reseptit käteen tukemaan raskautta.
Niin onnellinen, niin onnellinen!!!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: milkei
Moi taasen.
Pariin päivään en oo ehtiny käymäänkään koko netis. Mulla olis NP-ultra 28.1 ja sokerirasitus testi 29.1
Oireet on olemattomat. Rinnat vähäsen arat ja alavattaa nipistelee/kutajaa. Huonoa oloa ei juurikaan ihan muutamia ällötys puuskia mutta menevät ohi aika äkkiä. Töitten jälkeen aika väsyny olo ja loppu ajasta töis et eikö jo pääsis kotia sohvalle makaamaan :D en ny yhtään tiedä mitä ootta kirjootellu että mä lueskelen ny parinpäivän uutiset ja palataan taas asiaan! :D

althema & rutku 9+6
 
Mä olin siis viime perjantaina ultrassa ja silloin kaikki hyvin. Sit viikonloppu meni hyvin ja rusehtava vuoto loppui kahdeksi päiväksi(jos sitä nyt vuodoksi voi sanoa kun ei ulos asti vuoda). Maanantaina aamuyöllä ja aamulla taas ihan veristä vuotoa ja nyt taas samaa ruskeaa mikä ei vuoda ulos asti ja oikealta alhaalta maha välillä tosi kipeä.

Olin kaksi viikkoa lomalla ja en oikeastaan tehnyt mitään vain olin. Mies hoiti suurimman osan koirien lenkityksistä ja suurimmat kotityöt, mutta sunnuntaina sitten koiran kanssa treeneissä tuli juostua niin, että hengästyin. Mietin onko tässä syy maanantain vuodolle? Soitin neuvolaan ja käskivät seurata tilannetta. Eli nyt koitan olla rasittamatta itteeni liikaa.

Ja tuosta kivusta oikealla. Mullahan on kaksiosainen kohtu paksulla väliseinällä ja vauva majailee vasemman puoleisessa kohdussa,joten noita kipuja en kauheasti säikähdä. En ole saanut selvyyttä siihen onko oikeanpuoleinen kohtu "käyttökelvoton" kun lääkärin papereissa lukee siellä olevan paksuuntunut limakalvo ja oikeassa munasarjassa endometrioosa tai nyt toisen lääkärin epäillys kystasta. Np-ultrassa oikeaa puolta tutkitaan tarkemmmin.

Oireita on järkyttäva turvotus,aamuisin voi olla pientä etovaa oloa, rinnat on herkät ja nukun tosi huonosti. Nyt kolme päivän töissä olon jälkeen tänään järkyttävä väsymys kropassa ja oon päättänyt että mies saa tehdä kotihommat, jos itellä tosi väsy :)

Miten muilla on ollut verenpaineet raskauden aikana? Mulla oli ekassa neuvolassa alhainen 92/60. Joutuuko kaikki sokerirasitustestiin vai miten siihen joutuu? Neuvolassa ei tästä puhuttu mitään?

Pelkoja ei muita ole kuin keskenmenon pelko, en ole kauheasti edes uskaltanut nauttia. Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään (paitsi mun piti kertoa töissä 2 ihmiselle) ja varmaan kerrotaan vasta Np-ultran jälkeen.

Mulle vois päivittää neuvolan 6.2
ja ens viikolla oon menossa verikokeisiin kun 10 viikko pyörähtää käyntiin. Tulipa paljon tekstiä :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä oltiin taas eilen tipassa keräilemässä voimia,kun nesteetkään ei pysyneet sisällä..Sais jo helpottaa-vaikka suuresti epäilen kun esikoisestakin alkoi helpottaa vasta tv 16...
Nt-ultra meillä on 27.1 :)

H keiju 9+1
 
Moikka Np ultra takana ja sieltähän löyty viikkoja 11+3 vastaava pieni ihme <3 sydän löi vimmatusti ja oli kiva äitille vilkutella ja pääalaspäin roikkua :D ultraaja sanoi että olen liian aikaisessa ja haluaa mitata niskaturvotuksen vasta parin viikon päästä! Mutta ei haittaa saan sitten uusinta ultran :)
 
Minun nähdäkseni eniten sokerirasiruskokeen tekemiseen vaikuttaa äidin raskautta edeltävä painoindeksi, toisena nopeasti nouseva paino, sokeri virtsassa tai vauvan arvioitu iso koko.
Minä jouduin ensimmäisen raskauden aikana kun lasta epäiltiin yli 5 kg kokoiseksi. En jaksanut paastota, paastoarvo olikin rajalla vaikka rasitus ok. Piti sitten kotona sokereita mittailla. Rehellisesti vetäsin kiltisti yli puolet ihan hatusta.
Reilu 3kg poika syntyi ja 3kk kohdalla omakin paino oli jo ihan normi. Nyt lähtöpaino vaatimattomat 16kg reilumpi ja hiukan ylipainoakin siis jo on... Ja silti aivan tasan kieltäydyn mokoman juoman lipityksestä. Meinaan kilttinä tyttönä huomisesta aloittaa terveellisemmän ruokailun. Se on paras tae hyvästä tasapainosta.
Meillä ainoa murhe on liian pieni talo suhteessa perheen kokoon, ollaan kuin sillit purkissa. Ja mihinkään ei meinata muuttaa, muutettu on jo 6 kertaa alle 4 vuoden sisällä ja isoin lapsista käynyt 5 eri koulua ( nyt kuutosella) joten kiitti riitti.
Ihanaa kuin muillakin on tänään ollut hyviä uutisia.
Verenvuodoista ei turhaan hirveästi kannata murehtia, osa vuotelee koko raskauden ja menee silti yli-ajalle.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisita! :heart:

Tervetuloa uudet! Ja pahoittelut ja tsempit surun kohdanneille!

Täällä vietetään edelleen hiljaiseloa. Pahoinvointi vaivaa jollakin tasolla 24/7 ja sen myötä sitten väsyttää ankarasti. Pönttöä halailen säännöllisesti. Lukemassa kyllä yritän joka päivä käydä, mutta kirjoittamisaktiivisuus varmasti lisääntyy, kunhan olo helpottuu.

FB-ryhmään en ajatellut liittyä. Mielummin täällä lueskelen ja kirjoittelen. Täällä on niin kotoisaa. =)

Peloista; no sitä keskenmenoa minäkin pelkään. Ja sitten, että lapsi olisikin niin sairas, että joutuisin raskauden puolen välin jälkeen pienen synnyttämään ja laskemaan hautaan. Synnyttämistä en vielä pelkää, vaikka siitä ei niin hyvät kokemukset toisella kerralla ollutkaan. Mutta sen ehtii sitten lähempänä, kunhan sinne asti päästään.

Tulevasta pienestä ei olla kerrottu. Viikonloppuna on tulossa isot juhlat, joten silloin kiinni jäämisen riski on suuri. Tarkoitus olisi ekan ultran jälkeen kertoa.

Seulat; aiomme osallistua verinäytteen ja ultran osalta.

Mitäs vielä onkaan ollut puheenaiheena... Täytyy palata niihin, kunhan muistan mitä piti kertoa.

Napa: No se pahoinvointi. Vie voimat ja järjen ;) Töissä kun tsemppaa, ei voimat enää kotiin riitäkään. Lapsille olen se lepäävä äiti.Onneksi leikkivät paljon yhdessä, niin ei tarvitse koko ajan olla lattialla peuhaamassa. Vatsaa turvottaa iltaisin. Pissalla ei tarvitse enää niin usein juosta. Kaikki rasvanen ja makea ällöttää. Muutenkin melko rajoittunut tämä ruokavalio tällä hetkellä on. Ekassa neuvolassa kävin viikko sitten. Neuvolan laskurin mukaan la olisi 9.8., mutta pysyn ultraan asti vanhassa päivässä. Tarkennetaan sitten. Muuten kaikki hyvin. Lähinnä keskusteluahan se oli.

Voikaa paksusti! :D

Sammi ja Papu 9+1
 
Heippa pitkästä aikaa :) Täällä on sairasteltu sitten kunnolla joulun ja uuden vuoden välissä. Meille iski norovirus ja jouduinkin sairaalaan tiputukseen. Onneksi vauvvalla on kaikki kuitenkin hyvin :) Ja nyt täällä ollaan jo terveitä!

Eilen käytiin neuvolassa eka kertaa ja kuunneltiin sydän ääniäkin <3 siellä se sydän hakkas lujaa :) ( 172x )

Pinsuli: Mulle vois päivittää iän 28vuotta ja ultra ois 22.1 ja sillon on myös sit neuvola lääkäri. Lasketuksi ajaksi muuttui 4.8

Nyt sitten pitäs puoltoista viikkoo ootella et pääsee ultraan.

Ihanaa odotusta kaikille!

-Taikausko 10+3 :)
 
Moi! Pitkästä aikaa minäkin aktivoidun kirjoittamaan. Oon lueskellut taustalla mutta itsellä ei ole ollut jaksuja kirjoitella. Väsyttää ihan törkeesti aina iltapäivisin. Mies kun tulee töistä ja ottaa pojan hoitovastuun niin minä yleensä torkahdan sohvalle. :) Odotan kyllä että olo tästä piristyisi pian!

Tilasin toissapäivänä raskauskeijulta dopplerin, 31€ +postit 6€. Tänään laite saapui ja yritin saada ääniä kuulumaan mutta en onnistunut siinä. Luulen että istukan ääntä kuulin mutta sydämenääntä en saanut kuulumaan vaikka yritin tosi alhaalta ja liikuttelin doppleria hitaasti puolelta toiselle. Viikot 10+3 joten en ole huolissani, kokeilen uudelleen lähipäivinä. Oireet on kuitenkin niin vahvat ja vu syke nähty joten en jaksa stressata asiasta.

Voikaahan paksusti kanssaodottajat! :)
 
Päivitetty! Kiitokset taas kiittelyistä… :)

Onnittelut kaikille ihanista ultrakuulumisista, etenkin esterille! <3
Yllättävän paljon tullut nyt niitä hyviä ultrauutisia, mikä on tietysti ihanaa! Toivottavasti huonoja uutisia ei tulisikaan enää lainkaan.

Verenpaineista, mulla oli muistaakseni luokaa 90/50, eli täälläkin kärsitään huippauksesta :/

Sokerirasituksesta saatiinkin jo selvyys, eli ei tarvitse kaikkien mennä. Mun ei onneksi tarvinnut viimeksi, eikä nytkään varmasti.

) . ( Veikkaan, että oon oikeasti vähän jäljempänä raskaudessa kun mitä neuvolasta sanotaan. Mun kierto on ollut todennäköisimmin joko 29 tai 30 päivää, kun neuvolasta laitettiin suoraan se 28 päivää kuuntelematta mua. Eli veikkaan että mun oikee laskettu aika on kuitenkin se 1.8. tai 2.8. Asiaa tukee vielä sekin, että ultrissa himpula on ollut pari päivää viikkoja pienempi. Taidan ehkä muuttaa lasketun aikani takas tuonne 1.8. :)

Meillä juhlitaan huomenna ja ylihuomenna esikoisen 1v synttäreitä, ja paljon sukua on tulossa. Saa nähdä mitä käy… Vaikka nyt ollaan periaatteessa jo suht hyvillä vesillä, kun oon käynyt tiistaina ultrassa ja kaikki oli silloin hyvin, niin silti en jotenkin uskaltaisi niin avoimesti kertoa ennen np-ultraa… Toivottavasti ei enteile mitään pahaa :(

Pinsuli ja himpula 11+0 <3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Oon ihan tuskissani odottanu tota omaa ultra aikaa ja tänään, vihdoinkin, se tipahti postilaatikosta! Np-ultra on 27.1. , eli rv 13+3 ja rakenneultra on 18.3. , rv 20+2.
Mietin nyt vaan, että en kyllä taida onnistua salailemaan tätä raskautta siihen asti, että ois toi ultra käytynä. Tarkotus kun oli kertoa vasta sen jälkeen tästä.
Ens viikolla on kylläkin kuopuksen neuvola ja sit seuraavalla on esikoisen, eli mahdollisuus sydänäänien kuulemiseen ois siinä.. Hmm.. Sit voisin uskaltaa jo kertoa :)

Sokerirasitukseen en tällä kertaa joudu. Esikoisesta en joutunut myöskään, kuopuksesta ois voinu mennä, mutta empä mennytkään ja nyt ei taas tarvitse. Muistaakseni se riski raskausdiapetekseen pienenee raskaus toisensa perään, mikäli on arvot aijemmin olleet normaalit.

Kohta ois lähtö niihin himputin verikokeisiin tota np-ultraa varten. Ei kyllä yhtään innosta lähteä noiden kahden viikarin kanssa. Saa nähdä miten menee, kuopus varsinkin tuppaa olemaan semmonen sähläri välillä.

Onko täällä muuten muita jotka kävis kirppiksellä paljon?
Mulle se on ehdottomasti mieluisin "shoppailu" tapa ja jaksan kierrellä kyllä joka viikko. Toinen mitä on tullu paljon käytettyä on kierrätyskeskus. Sieltä löytää koiralle hyviä vanhoja päiväpeittoja yms. pediksi, kun tuppa repimään joka kerta yksin jäädessään petinsä silpuksi, niin ei huvita enää ihan oikeita koiranpetejä ostella. Samoin vanhat pehmolelut sieltä on rakkimuksen mieleen :)
Yllättäen myös ilmaistavaroista on löytyny ne parhaat jutut.

Jospa sitä sais ittensä ihmisen näköseks ja suuntais kohti labraa.
Tännän jo 11+0!! *POKS*
 
Onnea hyvistä utrakuulumisista! :)

Täällä poksui eilen viikot, kun 8. viikko alkoi. Sen kunniaksi tänään aamu alkoi järkyllä pahoinvoinnilla, joka on jossain muodossa jatkunut koko päivän. :/ oksentaa ei onneks ole tarvinnut.. olin jo hetken siinä luulossa et välttyisin tältä kokonaan. Toisaalta hyvä tietää et on siellä masussa joku kun oireita on. ?

Turvotus on myös megalomaaninen. Tänään piti töissä työhousut avata kun ahdisti ja kivisti niin kovin. Onneks siinä on paita ja essu edessä niin ei kukaan huomaa jos kulkee housut auki. :D

Miten te muut töissäkäyvät kykenette töihin pahoinvoinnin kanssa?! miun piti venyttää tänään töihin menoa puoli tuntia kun olo oli niin hirveä. Hirvittää jos tää tästä pahenee et miten ikinä selviää töissä. Tänäänkin aamulla oli suht hyvä olo kun oli paikoillaan, mut vähänkin kun liikkuu niin heti yökötti. Ja meikäläisen työssä kun ei olla hetkeäkään paikallaan.. :/

mammuttisi ja Heikki 7+1
 
Täällä oli eilen neuvola. Aika oli lyhyempi kuin normaalilla ekakäynnillä joten ei ehditty muuta kuin laittaa ultralähetteet eteenpäin. Kerroin myös sektiotoiveeni (esikoisen syntymä oli vaikea ja päätyi sektioon) joten samalla lähti lähete pelkopolille. Täytyy kyllä sanoa että mitään sellaista ei tuolla käynnillä ollut mitä ei olisi voinut puhelimessa hoitaa. Ärsyttää vaan kun nuo käynnit sekoittaa aina koko aikataulupalapelin.

Täällä turvotus on ehkä vähän alkanut helpottamaan. Ja hyvä niin koska pelkäsin että joutuisin kertomaan esimiehelle jo ensiviikolla kun tapaamme kasvotusten. Ehkä en sitten kerrokaan vielä :) Muut oireet eivät kyllä ole helpottaneet ja varsinkin illat ovat aikamoista oksennusmaratonia.

Minulle voi päivittää lääkärineuvolan 21.1.

-tiiti-
 
Tänään poksahdan minäkin 11+0! :)

Esterille paljon onnea ihanista ultrakuulumisista! Ja tietysti muillekinultrassa käyneille :) Onneksi tulee näitä hyviäkin uutisia tänne kun niin paljon ollut huonoja.

Eilen sain dopplerin postissa ja pääsin testaamaan. Se oli kyllä ihan hirmuisen vaikeaa! Istukan äänen kuulin melkein heti. On varmaan etuseinässä kun kuului niin voimakkaana. Sykettä saikin sitten etsiä ja aina välillä kuului ja sitten katosi eikä enää meinannut löytyä. Ja taas löytyi hetkeksi ja hävisi. Eli uskoisin sen kuulleeni mutta pessimistiluonne miettii, että mistäs minä varma olen että oli oikea ääni. Vaikka kuitenkin en usko, että siitä olisi voinut erehtyä kun oli niin selkeä silloin kun kuului ja niin nopea ettei mitenkään voinut olla oma. Minulle on joskus aikana ennen ensimmäistäkään raskautta sanottu, että kohtu on taaksepäin kallellaan. Johtuiskohan sitten siitä, että oli niin hankala löytää ja piti painaa ihan kunnolla sitä anturia, että kuului.

Esikoisen päiväkodista tuli sähköposti, että ryhmässä on täitä. :headwall: En kyllä nyt yhtään kaipaisi tähän väsymystilaan mitään täiepidemiaa. Toivottavasti poika ei niitä saa niin ei tarvitse ihan kaikkea alkaa pesemään. Kaikki tämänpäiväiset vaatteet lähtee kyllä suoraan pesukoneeseen kun kotiin mennään.

3 yötä np-ultraan :) jännittää kyllä jo vähän. Varmaan viikonloppuna kokeilen vielä niitä sydänääniä uudestaan :)

mariet ja pieni 11+0
 
Viimeksi muokattu:
Päivitykset heti alkuun, eli NP-ultra mulla on 28.1 ja merkkaatko Pinsuli myös etusivulle, että facebook-ryhmään otetaan uusia jäseniä maaliskuun alkuun asti? :)

Sokerirasituksesta viimeksi kävin runsaan lapsiveden vuoksi, mutta arvot oli hyvät. Nyt en tiedä joudunko? Voi olla, että täällä päin kaikki yli 25-vuotiaat joutuvat käymään, eli sen puoleen se voi olla taas edessä. Ei mikään mukava kokemus kyllä, kun joutuu paastoamaan.

Dopplerin tilasin tiistaina ja odottelin sitä tälle päivää, mutta eipä tullut. Höh :( Odotin niin kovasti, että olisin päässyt kokeilemaan sitä.

Pahoinvointi jatkuu ja jatkuu. Nyt ei maistu oikeen mikään kunnon ruoka. Oon sitten syönyt kaikkia kevyitä keittoja ym. Mitään pastaa tai muutakaan tuollaista "paksumpaa" ruokaa en saa alas. Aamuisin oon syönyt puuroa, mutta sekään ei enää pysy sisällä. Mitähän sitä keksisi aamupalaksi..

mariet täälläkin on esikoisen eskarissa täitä. Voi yök jos ne rantautuu meille, ei kyllä todellakaan nyt jaksaisi. Pitänee käydä ostamassa apteekista se täisuihke, jos se vähän auttaisi, etteivät ne tarttuisi.

Madeia ja Öpö 10+1
 
Meillä kymmeniä kertoja kotiin tullut täilappuja, ikinä en ole yhtään täitä lapsesta löytänyt. Sama koskee kihomatoja. Vesirokko onneksi saatiin jo vuosi sitten ja kaikilla lievänä.
Olen ollut koko raskauden ajan kipeä, 2 ab kuuria ( ja sen jälkeiset hiivalääkkeet...) ja tänään Rtg taas koko toinen poskiontelo täynnä tavaraa.
Mitään muuta en pelkää niin paljon kuin punktiota joten hoitosuositusten vastaisesti lankesin taas ab kuurille sekä sumutteille. Saa luvan auttaa tai sitten on vain kerättävä rohkeutensa.
Miettii, että miten mahtaa vaikuttaa kehittyvään alkioon? Eipä liene mitenkään.
Tympii kun ei enää tiedä mitkä viikot on. 6+ sanoi ultratäti. Ma uusi sovittu ultra julkisella, ehkä sitten olen hitusen viisaampi keston suhteen.
 
Neuvolassa käyty
Hemogl. 132
Paineet 117/72
p.49

Painoa on hurjasti, joten mulle tulee tässä raskaudessa sokerirasitus x 2, kääk!

Jippiii! Vauvan sykkeet löydettiin (160x).

Ja mikä todennäköisyys kun mies lähti viikonlopuks reissuun niin mä reväytin oikeen kunnolla nilkan, että todennäkösesti röntgeniin lähtö aamusta...

Huomenna poks 10 :)
 
Hei vaan hei, josko täältä ilmoittautuisin minäkin taustalukijoista mukaan:wave: pakko päästä puhisemaan näitä olotiloja virtuaaliääneen....

Jos ihan tiivistelisi taustoja; eli Ruotsiin jämähtänyt, 33-vuotias 3,5 vuotiaan pojan äiti. Jatko-osaa ollaan aktiivisesti puuhasteltu noin vuosi, viikko ennen joulua saatiin tikkuun positiivinen tulos... Kk:n mukaan LA olisi 28.8, jos kaikki menee toivotusti.

Neuvolaan rekisteröityminen on 5.2. Eikä mitään hajua ultrasta.... Jos ei tarjota NP- ultraa on ensimmäinen ultra vasta viikolla 17-19. Ja se onkin kai sitten ainut kunnan tarjoama.

Lueskelen täällä mielelläni teidän ultrakokemuksia sitten, lievästi vihertäen :)

Pahoinvointia täällä myös. Alkaa aina iltapäivästä ja kestää lähes koko illan. Esikoisesta oli sama virsi aina viikolle 19 saakka... Ja tälläkin kertaa ällöttää eniten veden juominen:/ voisin syödä vaan ruisleipää (onneksi saa joitain fazerin rukiisia täältäkin) ja juoda piimää...

Mulla myös maha alkaa iltapäivästä turpoamaan, veikkaan nieleskeleväni tätä pahaa oloa kurkusta epätoivoisesti alas ja samalla kasan ilmaa... Jouduin tänään töistä avaamaan farkut sepposelleen, samoin koko kotimatkaksi. Onneksi on pitkä takki :) eli jotain turvotushousua tässä on metsästettävä jo vaikka viikkoja ei ole kuin sen 7+1. Blaah.

Meille muutti joulun alla obhn smoothie twisteri ja suosittelen jos joku on etsimässä moista. Ananas+jää=<3

Täivaroituksia pojan tarhan ovessa kanssa jatkuvasti, vielä ei olla löydetty meiltä :whistle: tarhasta vinkattiin hankkimaan elektroninen täikampa, ja sellainen on meillä kaapissa odottamassa jos meille meinaavat. Netistä muistaakseni noin 15 eurolla löytyi.

Edit: mammuttisi mitten missasin sun viestin välistä, ihan samat oireet ja sama LA.. Freeky! :eek:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos sille ihanalle joka vinkkasi viilin. Täällä menee viiliä huimia määriä! Se onkin oikeastaan ainoa mikä maistuu ilman ällötyksiä. Ja plussaa on, että se kulkee sekä alas että ylös yhtä sujuvasti :D Milkein viestistä tuli mieleen että minäkään en pystynyt ensimmäisessä raskaudessa juomaan vettä. Heti oksetti. Nyt jääkylmä hanavesi on ihan parasta!
 
Oho, mun piti ihan pikaisesti tulla vaan ihmettelemään kuinka yleistä tuo veden ällötys on! Kahdessa aiemmassa raskaudessa vesi oli aivan paras juotava, nyt tökkii! Kuvittelin itseni vaan oudoksi... :D Muuten on kyllä paljon samoja ällötyksiä/mielihaluja ku ekassa ja toisaalta samoja ku tokassa raskaudessa. Eli sukupuolta niidennperusteella ei voi veikata, kun kaksi tyttöä olen saanut...

MILKEI, tervetuloa!Täälläkin pahoinvointi iltapainotteista, mutta vatsan turvotus on alkanut helpottaa. Ja meillä kans sama la!

Shuri ja Sankari 7+
 
Ihania ultrakuulumisia teillä =) Mä en jaksais omaani oottaa millään.. Mulla menee NP-ultra varmaan helmikuun puoliväliin, kun eka neuvolaankin on vielä puoltoista viikkoa, argh!

Aika erikoista että vesi ällöttää :LOL: Mulla ällöttää kaikki herkut, varsinkin suklaa jota ei kestä nyt ees enempää aatella. Oikeaa ruokaa tekee hirveästi mieli, lihakastiketta, kalaa, makkarakeittoa, makaroonilaatikkoa jne. Me naureskellaanki että nyt on tulossa iso mies, kun syö nyt jo niin hurjan paljon.

Tuntuu siltä että energiatasot on noususuunnassa. Vaikka toki työpäivinä kokee antaneensa kaikkensa ja töiden jälkeen ei onnistu muu kuin makoilu. Onneksi mulla ei oo ollu kovin pahaa pahoinvointia kun parina päivänä. Töissä oli tosi kammottava olla siinä olotilassa. Etenki ku työpaikan hajumaailma tekee toisinaan pahaa vaikkei olis raskaanakaan.

Pinsuli mietti niitä raskaudenaikasia treenivaatteita. Mä en ykkösen aikana harrastanu muuta kun kävelylenkkejä ja metsissä samoilua joten ei oo silleen kokemusta. Nyt kun on tuo sali vahvasti kuvioissa niin aattelin hommata isommat urheiluliivit. Semmoset jotka on tarkotettu juoksuun, ne tosissaan tukee. Muuta en aatellu alkaa ostamaan. Vaatehuoneen kätköissä on isoja t-paitoja ja pitkiä toppeja, kyllä mä niillä pärjään.

Amuniina ja mukula 7+0 (jeeeee kuinka pitkällä!!!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Kiitos päivityksestä Pinsuli!

Urheiluvarusteista.Harrastan itse tanssia ja ajattelin, että sitten kun maha kasvaa hankin tukiliivin vatsalle. Viime raskaudesta olin lopussa niin järjettömän kokoinen (+30kg), ettei sillä mahalla keinutella lanteita ilman apuvälineitä :D

Hengästyttää pelkkä ajatuskin joulutauon jälkeen aloittaa taas...
 
Moikka! Onnea ultranneille! :heart:
verenpaineet oli mulla neuvolassa 142/94 eli koholla reippaasti. Sain sitten kotiin verenpaine mittarin ja näyttää 132/74 eli normaalia. Kait sitä sitten on joku valkotakki kammo kun verenpaineet on aina koholla ku mittaa joku muu ku ite. Oireet edelleen vähissä. Selkää on ruvennu särkeen ihan törkeesti ja vatsas aaltoilevia juilimisia, mutta ei mitään kovin kivuliaita. Sitten nivusia ajoittain särkee, onko muilla samaa särkyä? Ja väsyttää.....kroooohhhhh.... :D vois vaan maata sohvalla. Pelottaa NP ultra. ja siihenkin on vielä pariviikkoa.

alathema & rutku 10+1
 

Yhteistyössä