Elovauvat 2014 <3 *tammikuussa*

Ihanaa kun täällä alkaa olla myös meitä loppukuun odottajiakin, niin ei tunne itteään ihan jälkijunassa kulkevaksi. :)

Tänään on ollu vähän parempi päivä kun eilen. Mietinkin et tuliko se eilinen paha olo siitä, kun väkisin söin aamupalan vaikka ajatuskin niistä eväistä ällötti. Viili menee täälläkin suht hyvin alas, mandariinit ja appelsiinit on kova sana. Juissia kannoin tänään kaupasta pari litraa ja leijonapastillit on herkkua. Leijonakarkkeja oli joskus myytävänä ja niitä olis saatava, mut kun mistään ei löydy. :'(

Oltiin tänään kummitytön syntymäpäivillä ja ahdoin kaikista tiukimmat housut jalkaani. Nyt kun vihdoin pääsin kotiin ja pullautin mahan ulos housuista niin hirvee turvotus ja kivitys heti. :/ no oli kiva olla taas hetken hoikka ne housut jalassa. :LOL:

mammuttisi ja Heikki 7+2
 
Juu loppukuun odottajia mäkin seurailen kun mennään samoissa :) Mun on paha kirjotella kun ei oo mitään kerrottavaa. Edelleenkään ei oo muuta oiretta kun satunnainen nippailu mahassa ja lievä tissikipu.

Mä en edellisetä raskaudesta päässy sokerirasitukseen ja nyt ihan mielelläni meen. keräsin kans 33 kiloa viimeksi. nesteitä toki suurin osa kun synnärille jäi 17, mutta kuitenkin. en haluaisi uudestaan kokea samaa :/ olin lievästi kipeä sillä lähes 90 kilon painolla lopussa.

Tiistai tule jo. Niin moni oli saanu hyviä ultrakuulumisia että minäkin haluan jo nähdä onko siellä papunen vai ei.

7+1
 
Ihanaa viikonloppua kaikille elomamoille!

H Keiju
Parempia vointeja, toivottavasti tippa helpotti huonoa vointia!

Nannaa
Onnittelut pikkuisen näkemisestä ja tsemppiä uuden ultran odotteluun!

Mammuttisi
mä olen joutunut olemaan sairaslomalla välillä, mutta mä oon ollu todella huonossa kunnossa ja työ on sellaista, ettei sieltä voi lähteä oksentelemaan yhtäkkiä. Soittelet neuvolaan jos olo muuttuu kestämättömäksi ja pyydät sairaslomaa, vointi vaan huononee jos ei saa yhtään levättyä! haleja.

Ruuista
Parhaiten täällä alas menee, raikkaat hedelmät, pilttiruuat, Gefilusmehu ja kylmä vesi.
 
Alathema: jos on tuollaiset lukemat neuvolassa niin kannattaa ainakin muutaman viikon tiuhaan kotona mittailla, yksittäinen mittaus ei paljon kerro, verenpaine vaihtelee kuin vuoristorata ja ne korkeat arvot vaurioittavat munuaista ja altistavat raskausmyrkytykseen joka ei ole naurun asia. Osaavat tarv. ajoissa lääkitä.

Mieliteoista: sipsit... Todella huono juttu. Karkit normiherkkua, nyt ei maistu. Myös minulle kaikki ns. kunnon ruoka maistuu.

Pahoinvoinnista: minulle tulee vain myöhään illalla, mutta ikävä yrittää siinä sitten nukahtaa kun miettii, että lähteäkkö ec reissulle vaiko ei.
 
Täältä ilmoittautuisi mukaan kolmannen odottaja :wave: Ennestään kaksi tytärtä, 8 ja 9 vuotiaat, joten tämä tuleva on sitten "iltatähti"..
LA on 29.7, mutta ajattelen elokuun olevan syntymäkuukausi, mikäli vanhat merkit pitää paikkansa.
Oireista sen verran, että aiemmat raskaudet minulla on menneet täysin oireitta, maha on vaan kasvanut, eikä sekään suureksi ja sitten naps vaan on synnytys käynnistynyt ongelmitta. Nyt turvottaa ja ahdistaa ja ällöttää, etoo ja näin päin pois. Lopetin tupakoinnin, joten se aiheittaa luultavasti osan oireista.

Ensi torstaina on NP-ultra, kävin varhaisultrassa rv 7 ja yksi nykerö näkyi.
Eka neuvola oli 20.12 ja seuraava on 7.2

Voi siis lisätä listoille: vekarasakara 25v, kolmas lapsi ja LA 29.7
 
ESTERI, mää ajattelin, että "ec" kuvaa ihan hyvin pikkuyökkiä :D

ON
Ensimmäinen varma supistus viime yönä :( Ja oli pitkä, noin 20 min. Mulla on siis usein tosi pitkiä supistuksia. Normit muutaman minuutin mut sellaisia kymmenminuuttisiakin ihan tavallisesti. Ei kuitenkaan 20 min yleensä! Ja nyt oon yrittäny muistella mitä lääkäri sano viime raskaudessa, että oliko se 20 vai 30 min mikä oli raja, että sikiön hapensaanti vaarantuu... ja onko se sit sama aikaraja alkiolla... Masentaa aika paljon, ku nyt tuntuu, että tää varjostaa koko loppuraskautta. Ja miltähän viikoilta noihin suppareihin aletaan äippäpolin puoleltakaan puuttua... Ja turhauttaa, kun eipä niitä mitenkään voi estää tai tahdonvoimalla lyhentää. Sinällään ei mitään uutta, että näin varhain jo supistaa,mutta kylläpä veti mielen matalaksi :(

Shuri ja Sankar, oisko 7+2 (en muista viikkoja ku en halua kalenteriin merkata, ennen ku on kesto ultrassa varmistettu)
 
Shuri, hui, sullahan aikaisin supistelee! Mulla alko viimeks rv15 ja seuraavalla viikolla jäin saikulle ja kahen viikon välein lääkärinneuvola. 24 viikolla siirryin äippäpolin seurantaan... Lepoa, nestettä ja pitkää pinnaa! Auttaako esim lämmin kauratyyny laukaisemaan pitkän supistuksen?

Kolme yötä ultraan, en jaksa odottaa!!! Torstaina kävin neuvolassa, mutta eipä siellä mitään ihmeellistä tehty. Juteltiin vaan...

Pink ja tirriäinen 8+6
 
Hei, liityn joukkoon. :)

Eli kyseessä toinen lapsi, laskettu aika 28.8.2014. Itse olen 33v.

Ehdittiin yrittää melkein vuosi, kolme kemiallista raskautta. Lähete on vetämässä tutkimuksiin, en ole sitä vielä uskaltanut perua. Jouluaattona tuli plussa testiin ja syke on nähty ultrassa 6+2 viikoilla, nyt taitaa olla menossa 7+3. Piiiitkä aika tuntuu olevan seuraavaan ultraan. Ihan positiivisin mielin mennään, toivottavasti pieni pysyy kyydissä. Huono olo on ainakin ollut ihan kiitettävästi!
 
Päivitetty.

Tervetuloa vekarasakara ja Kaisa-Tuulikki! :flower:

Huh Shuri, sullahan tosiaan aikaisin supistelee! :eek: Varmasti on hirveän inhottavaa. Mulla alkoi viimeksi onneksi supistelut vasta jossain viikon 20-25 tienoilla, eikä ne olleet kipeitä ennenku vasta viikon 35 jälkeen.

Meillä on juhlittu tämä viikonloppu esikoisen 1v synttäreitä, niin en ole täällä paljoa pyörinyt. Eipä tosin ilmeisesti ole oikein kukaan muukaan :LOL:

).( Nyt on kerrottu jo suht monelle ihmiselle. Annoin myös miehen äidille luvan kertoa hänen ystävilleen (on niin innoissaan kun hänestä tulee taas isoäiti) ja siitähän se sitten leviääkin :) On paljon rentoutuneempi olo kun suurin osa omasta tuttavapiiristä tietää. FBssä en ole asiaa vielä julkistanut, täytyy kattoa teenkö sitä ollenkaan...
Täällä on juilinut tänään kovasti alavatsaa, kohtu taitaa kasvaa kohisten. Pahoinvointi on myös LISÄÄNTYNYT. Mitä kummaa, näillä viikoilla :D
Huomenna pitää soitella neuvolaan, kun hiiva ei tunnu hävinneen minnekään canesten-kuurin jälkeen...Pitää kai ottaa jotain tujumpaa tavaraa. Yks ilta oikein sattui laittaa se puikko, hyi :s

Pinsuli ja himpula 11+2 <3
 
Mä en voi käsittää näitä viikkoja, siis miten voin olla jo näin pitkällä kun vastahan tein testit!!

Pinsuli, avaatko mulle vähän asiaa, että mitä se hiivatulehdus on.. tyhmä ei voi tietää, varsinkaan ilman omia kokemuksia. Oikeesti noloa kun en tiedä joistain ihan perusjutuista tuon tähdellisempää! Esikoista odottaessa nolotti käydä neuvolassa, kun siellä aina kysyttiin onko tullut supistuksia tai limatulppaa ja minähän en tiennyt oliko vai eikö kun en tiennyt mitä niiden piti olla(esikoinen syntyi 40+2, mutta kättärille mentiin jo laskettuna jolloin ne supistukset alkoivatkin ekan kerran).

Pissatulehduksesta on tervehdytty ja syvästi toivon etten sitä enää ikinä saa, ristin ihan sormet! Viiden päivän antibioottikuuri, joka sai mut pahoinvoivaksi ja oksentelemaan. Tiedän, että se oksentelu johtui antibiooteista, koska niiden jälkeen oksuja ei oo enää tullut. Nyt olo on kuitenkin jo hyvä, mitä nyt vähän nuhainen mut se on vaan pikkujuttu.


Viime viikon torstaina oli eka neuvola ja sielläkin vaan jauhettiin niin samoja tuttuja juttuja, että mun mielestäni oli ihan turha käynti.. Kuitenkin joudun ravata siellä äitipolilla, seuraava käynti neuvolaan on kuulemma sit 22+ viikoilla ja mun mielestä on jotenkin outoa et vasta silloin, mut johtuu varmaan kun on uudelleen synnyttäjä?

Mulla on nyt oman tytön lisäksi hoitopoika yks vee, kun kaveri lähti takaisin kouluun.. Tosi helppohoitoinen ja iloinen jätkä! Mielelläni mä ihan ilmaiseksikin auttaisin kaveria, mut ei tuo yhtään haittaa, että saan samalla pientä palkkaa(lähinnä pojan ruokarahat yms sellaiset), niin saa vauvaa varten edes jotain "ylimääräistä" säästöön.

Oonko mä ihan tyhmä kun oon alkanut nyt jo pohtimaan tupliksien ostoa? Ei ehkä vielä osteta, mut kattelen netistä jo kokoaika kaikkea(kannattais silti varmaan odottaa tonne ultraan, et tietää ensin montako lasta on tulossa? :D ). Yhdet suosikki vaunut olen jo löytänyt, mutta hinta on suolainen etten ehkä tiedä, mutta onneksi on vielä aikaa.

Meillähän ei vaatteita tarvi ostaa vauvalle yhtään; mä sain 4/12 tytön, veli sai omansa 9/12 ja serkku poikansa 4/13 niin kierrättämällä suvussa meillä on jo läjäpäin kaikkea.
Myös esikoisesta on jäljellä imetystyyny, rintapumppu, tuttipullot ja sen semmoiset. Hoitopöytä lojuu vieläkin meillä kaapissa, mutta sen oon myymässä varmaan pois kun ei ollut esikoisestakaan sille tarvetta. Pinnasänky pitäis varmaan hankkia vauvalle ja tutteja jos niitä tarvitaan kaikkea muuta jo on ja se helpottaa niin paljon oloa tässäkin vaiheessa, koska oon ammattipanikoija! :)

Psst, mulla oli paino noussut ekaan neuvolaan viisi kiloa jo, mut todennäköisesti suurinosa siitä on vaan turvotusta, heh :D

ekulainen & alien 9+3
 
ekulainen, hiivatulehdus liittyy muistaakseni jotenkin emättimen bakteerikantaan? :D En tiiä itse siitä sen enempää, mulla oireita on kokkareinen runsas valkovuoto, kutina ja kirvely (etenkin pissaamisen aikana), ja sit haavaumat jotka ilmeisesti vuotavat verta. Niitä on sekä tuossa ulkosynnyttimissä, että sisäpuolellakin ilmeisesti. Mun pitää kysellä neuvolasta että onko kyse nyt varmasti hiivasta eikä mistään vakavasta mikä vois levitä kohtuun...Eli jos kukaan huomaa tällaisia oireita niin kannattaa aina käydä tarkistuttamassa ettei ole emätintulehdus, kun se voi hoitamattomana levitä kohtuun ja aiheuttaa keskenmenon.

Pinsuli ja himpula 11+3 <3
 
Np-ultrassa käyty ja pieni eläväinen vauva löytyi. Sydän sykki kovasti ja vauveli heilutteli siellä käsiään :heart: Niskaturvotusta oli 0,64 mm eli aika minimaalisesti ja viikot vastasi 12+0. Laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu. Onneksi koska ei voi kyllä mitenkään pitää paikkansa. Tuon perusteella olisin tehnyt negatestin 4+1 ja erittäin haalean plussan 4+3. Meillä esikoinenkin aikoinaan näytti np-ultrassa muutaman päivän isompaa eli voisko vaan olla jotain yksilöllistä kasvua vaikka ei sitä tuossa vaiheessa pitäisi kai kamalasti olla.

mariet ja pieni 11+3 :)
 
Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille! Täälläpä on tosiaan ollut viikonloppu aika hiljainen keskustelun osalta.

Vekarasakara ja Kaisa-Tuulikki:wave:

Shuri
Tsemppiä supistusten kanssa, varmasti pelottavia, kun noin pitkäkestoisiakin!!

Pinsuli
Synttärionnittelut esikolle!! Oliko teillä isot juhlat?

Ekulainen
No teilläpä on jo hyvät vauvanvaatevarastot :) helpottaa varmasti kun ei tarvi shoppailla uusia. Paitsi jos on shoppailuhullu kuin minä ;D

Painosta
Täällä paino laskenut sen 4 kg ainakin :( Muutenkin kauhee laiheliini, niin en ihan olis toivonu painon vielä laskevan entisestään, mut ehkä se ottaa sit tässä kiinni pikkuhiljaa.

Masusta

Täällä masuun ilmestunyt semmoset ''ääriviivat'', en osaa selittää, mut tuntuu et niiltä kohdin se masu alkaa sit aikanaan kasvamaan. Vielä ei näy mitään pömppistä, mut noi rajat näkyy. Jee, ehkä se tästä pian =)
 
Mariet
Oi miten ihana kuulla, että siellä se vauva turvallisesti köllötteli:heart:! Meilläkin vauva vastas viikkoja isompaa, niin että tänään olis ultran mukaan jo 12+0 myös. Mut mullakaan ei eräpäivää muutettu ;)
 
Fiinaliina meillä kävi molempina päivinä vieraita, olisiko ehkä kolmisenkymmentä yhteensä :) Eli kahdet pienemmät kahvittelut pidettiin.

mariet ihania uutisia! :) <3

ÄH, missasin äitiysneuvolan soittoajan. Se olis ollut 10 - 10.30 kun mä luulin että se on 10.30 - 11.00 -__- Huomenna sit uudestaan. On muuten tosi outoa, kun meidän neuvolantädit (sekä äitiys-, että lastenneuvolan) sanoo aina, että "meille saa kyllä soittaa soittoajan ulkopuolellakin, vastaamme jos ei ole asiakkaita", mut sitkun sinne soittaa niin vihainen täti vastaa terveyskeskuksen ajanvarauksesta ja tiuskasee "neuvolalla on omat soittoajat, katso netistä, heihei". Inhottavaa.

Mä mietin muuten kans kokoajan noita tuplarattaita! Onhan se aika iso ostos, ja tahtois tietysti hyvät löytää ja kohtuuhinnalla. Varmaan joskus loppukeväästä alan sitten tosissani etsimään. Käytettynä varmaan pitää ostaa, ja nekin hinnat huitelee pilvissä meidän budjetille :/ Mut kerranhan se vaan kirpasee!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille elovauvojen odottajille :wave:

I-H-A-N-A-A lukea noita ultrapäivityksiä :heart: Mä koitan maltilla odottaa omaani. Enää muuten viikko ekaan neuvolaan! Vaikka lähinnä mä ootan sitä sen takia että sieltä saa sen ultra-lähetteen.

Shuri, toivotaan että supustukset menee ohi, aika pelottavan kuulosta :O

OIREISTA
Oireet on pysyneet samanlaisina. Ällötykset tulee ja menee mutta töissä ne on pahimmillaan kun pitää juosta ees taas. Ja jos ees nään suklaata, tulee ihan oksettava olo. Yskiessä, niistäessä ja aivastellessa repii alavatsaa ja se vähän pelottaa vaikka taitaa kuulua asiaan. Toppahousujen nappi ei mee enää suosiolla kiinni.

Täytyy tässä syödä jotain ja lähteä salille ihmettelemään :whistle:
 
Oi mitä ihania ultrakuulumisia tänne on saatu :) ihana lueskella muiden ultrista kun omaa aikaa saa vielä parisen viikkoa odotella, onneksi sydän ääniä voi kotona kuunnella aina kun siltä tuntuu kun tuo doppis tuolla kaapissa seisoo. En yhtään muista minkä merkkinen ja mallinen tuo meidän doppis on mutta aina ollaan saatu tosi aikaisin äänet kuulumaan, neuvolassa ei olla vielä edes suostuttu kokeilemaan niin jo ollaan tuolla kotona ne ihanat sydämen jyskytykset löydetty. Aivan mahtava laite <3

Tervetuloa uudet elokuulaiset minunkin puolesta!

Jotkut oli täällä tuplia mietiskellyt... Itse hommasin jo aikoinaan kun tuo kakkonen syntyi niin chic4baby tuplat joissa mukelot peräkkäin istu. Olivat hyvät ja halvat mutta kun keskellä korpea asuu niin todettiin että niissä oli meille liian pienet pyörät ja hommattiin Phil & Tedsit, ne oli hyvät mutta etupyörä puolsi lukittuna ihan hulluna ja nyt kun ajattelee ensi elokuuta niin en ois tykännyt siitä että toinen muksu istuu tavarakorissa tai "toisen päällä" ylhäällä niin sillä käytiin nyt ostamassa nuo Baby Joggerit. Ne on rehellisesti sanottuna aivan huiput ainakin meille kun pitkiä lenkkejä yksin lasten kanssa teen ja molemmat mukelot istuu mukavasti irti tuosta maasta ja ovat siis mukavalla korkeudella ja nyt toppahaalareita kun ulkona junnut pitää niin näiden rattaiden istuimiin mahtuvat mukavammin kun Phil&Tedsien jotka aika ahtaan tuntuiset oli. Ovat mukavan tukevat ja ihanan näppärät ottaa mukaan ja isona plussana ainakin meidän perheen silmiin on osunut se että nämä on tosi suojaiset vaikka olisi kylmempikin viima tuolla peltoaukeilla tallustellessa niin ei kyllä mukeloihin viima ota. Baby joggereille siis heiluu lippu täällä perheessä :)
Tulipas melkoinen selvitys rattaista mutta jättäkää toki lukematta jos siltä tuntuu :D

Olot on edelleen aika samat, joskin tuntuu että pahaolo on hiukan helpottanut ja väsymys alkaa pikku hiljaa väistyä. Tissit ne vaan on edelleen ihan älyttömän kipeet.
Thyroxin annostusta jouduttiin nostamaan ja siitä olisikin sit ens kuun alussa kontrollilabrat edessä hiukan aikaisemmin kun alunperin oli tarkotus. Onneks sain vaihtaa omalääkärin nyt seuraavan vuoden ajaks niin hoituu tuo ton kilpparin kontrollointi ja arvojen tarkkailu paljon paremmin, aikaisemmin kun sen kontrollointi ja hoito oli ihan miten sattuu kun oli niin p*ska lääkäri. Joku muukin täällä huikkas että kilpparin vajaatoiminnasta "kärsii" mutta en nyt kyllä yhtään muista että kuka.

Nyt saa taas jäädä tää tarinointi tähän kun on pakko päästä lenkille nauttimaan lumesta ja auringosta!

Chevymama ja elopeiggo 10+1
 
Shuri, toivottavasti tilanne rauhoittuu pian! :hug:

Kivat ultrakuulumiset piristää aina, niitä lisää :) Varasin itselleni ajan varhaisultraan yksityiselle ensi viikon tiistaiksi, kääk! Parempi se on saada varmuus, kun stressata koko ajan onko siellä ketään vaiko eikö. Syödään sitten makaroonia ja puuroa pari viikkoa :D Jännittää ihan hirveästi, kun viimeksi km tuli juuri näillä viikoilla (ennen raskautumista esikoisesta).

Josta tuli mieleen, että kaksi kiloa painoa on tullut tänne ainakin lisää. Kinkesin itseni aamulla vatsaa hoikentaviin sukkiksiin, että saisi vähän pömpötystä litistettyä - ei ehkä se paras vaihtoehto kuitenkaan, olo on entistä tukalampi.... Henkkamaukan mammaosaston kautta kotiin, ei auta kärvistellä.

Pomo palasi tänään lomiltaan ja mietin, että pitäisikö jo kertoa. Meillä on niin pieni tiimi (4 itseni lisäksi), että ei tämä kauaa salassa pysy, varsinkin kun oli niitä pahoja tapoja ennen raskautta. Uuden vuoden lupauksien piikkiin olen laittanut tähän mennessä, mutta taitaa tuo naispomo nähdä moisten läpi. :whistle:

Huomasin muuten eilen illalla ensimmäisen positiivisen raskausoireen! Multa kun lähtee aina suihkussa tuppo tukkaa, niin nyt ei ollut viemäriritilässä mitään... Jos näyttää naama väsyneeltä, niin onpahan ainakin paljon tukkaa, jonka alle piiloutua :D

Miten teillä muuten keskittymiskyky töissä/koulussa/muuten? Musta tuntuu, että unohdan kaiken, motivaatio huitelee tuolla jossain, enkä saa oikein mitään aikaiseksi. Pienen elämän olemassaolon varmuus kait.

Mun tekee mieli tänään sitruunakuivakakkua. Tai niitä Anna-tädin kakkuja, saako niitä Suomesta enää? Jos jollain on hyvä ohje, saa laittaa tähän suuntaan ;)
 
Pistetääs nyt vielä kuvia kun on hetki enemmän aikaa :) Piti ensin ottaa kuvasta puhelimella kuva ja sitten siirtää se puhelimella aijaa.comiin niin ei aamulla ihan ehtinyt vaan piti päästä vaan kertomaan hyvät uutiset :) Eli tässä meidän np-ultran tulos: IMAG0590 - Aijaa.com
IMAG0593 - Aijaa.com :heart: Yksi vauva siis vain tulossa vaikka kaksi kuvaa ;)

Miun keskittymiskyky töissä on ihan nollassa :headwall: Hyvin menee jos on kiire päivä eikä koneelle ehdi, mutta tässä koneella tulee sitten tehtyä ihan liikaa ihan muuta kuin mitä pitäisi :ashamed:

Minä kanssa pohdin, että milloin täällä töissä nyt julkisemmin tästä kertoisi kun np-ultrakin on ohi. Jos vielä pari viikkoa salailisi kun ei mitään vielä edes näy. Miehen vanhemmille ajateltiin kertoa nyt ihan virallisesti. Poika on heille omien sanojensa mukaan kertonut jo pari viikkoa sitten, mutta eivät ole mitenkään asiaa kommentoineet. ajateltiin kysyä josko hakisivat pojan päiväkodista ensi maanantaina kun meillä on iltapäivällä neuvola. Josko siitä jo tajuaisivat :) Ja miehen kavereille myös voisi sanoa ihan suoraan kun eivät mistään juomattomuudesta tai muusta näytä tajuavan. Omat läheisimmät kaveri on tienneet jo kuukauden.

Odotan jo iltapäivää, että pääsee näyttämään esikoiselle np-ultrakuvat. Ei olla varhaisultran kuvaa edes näytetty kun siinä se vauva oli vaan epämääräinen möntti :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
pitäskö munkin taas jotain huudella. Täällä kans oli eka neuvola sillon reilu viikko sit, turhan pitkä käynti minusta kun oli niin vanhan toistoo. vaikka kyllä ne asiat melkein viidessä vuodessa kai vähän unohtuu :D salaa toivoin et olis jo sydänäänet kuunnellu mut ei niin ei.
mutta ens viikon tiistaina eli 21.1 ultra !! sen jälkeen täytyykin varmaan alkaa kertoo kaikille, tai töissä ainakin kun tuntuu että nyt jo alkaa maha turpoomaan :D omista kavereista kyllä aika moni tietää, miehen kavereista yksi :D

mutta paha olo alkaa pikkuhiljaa väistyyn, tai ainakin vähän helpottaan :) ainoo että suussa jatkuvasti joku outo maku. ei suoranaisesti paha mutta joku imelä, jonka ansiosta mikään ei maistu oikeen miltään. ruisleipä menee kun se on tarpeeksi hapanta. mistähän tollanenki sitte johtuu, mene ja tiedä :confused:

maibe ja pieni 11+0 !
 
Verenpaineita täälä edelleen mittaillaan ja normaaleja lukemia näyttää. Olo melko normaali.
Esteri 76 tiedän kyllä että ei oo naurunasia. Turha tressaaminen ei tässä tilanteessa vaan auta.

althema & rutku 10+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille. :) :flower: ja onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Tää saa torstaina siskolta sen dopplerin ja vielä kädestä pitäen ohjeistuksen sen käyttöön. :D innolla odotan että saisin varmistuksen sille, että siellä joku oikeasti on. :) toki tiedän et voi mennä vielä viikko-kaksi, jopa enemmänkin ennen kuin mitään kuuluu..

Onko muilla hengenahdistusta? mulla pahoinvointi on siirtynyt hengenahdistuksen tieltä. (Kestihän sitä yök-oloa jopa kolme päivää :LOL: ) eniten ahdistaa selällään olo. Kurkun alaosaa ja rintakehää puristaa ja tuntuu ettei saa kunnolla vedettyä henkeä. Ja niinkun sydän hakkais hullun kovaa, vaikkei todellisuudessa edes tee niin. Ystävämme google osasi kertoa, että tää vois johtua kasvaneesta verimäärästä ja siitä, että sydän joutuu pumppaa veren nyt myös istukan kautta, josta johtuen taas sydän löis tiheämmin. Voi ihan hyvin pitää paikkaansa, mulla oli keskiviikkona pulssi 61-59 (eka mittaus-toka mittaus) työterkkarilla ja tänään kotona mittasin niin se oli ~72 ja olin kuitenkin jo pidempään makoillut sohvalla siinä vaiheessa.

Toisaalta vähän hirvittää et jos siellä onkin kaksi. :D mullahan oli 5-6 päivää oviksen jälkeen pari tuntia kummaa kipuilua munasarjoissa ja joku sanoi et se vois tarkoittaa toista ovista.. Tiedä sitten. Tiedehän ei tunne käsitettä "kiinnittymiskipu", joksi itse sen olisin ensimmäiseksi luokitellut. Vielä monta viikkoa ultraan..

mammuttisi ja Heikki 7+4

Muoks. Tuohon hengenahdistukseen liittyy myös ähky. Nytkin edellisestä syönnistä reilu 4h aikaa ja edelleen olo on kun just ittensä täyteen ahtaneella.. eipähän tuu syötyä liikoja...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä