Elovauvat 2014 <3 *tammikuussa*

Hei vaan kaikille taas!
Lueskeltua tulee, mutta tämä kirjoittaminen..

No joka tapauksessa, ensimmäinen neuvola käyty! Oikein mukava käynti, vaikkakaan ei niin informatiivinen kuin olin käsittänyt. Alle tunnissa selvittiin. Niin mies oli mukana, ihan ok.. Ehkä konkretisoi hänellekin asiaa. Esitteitä tuli nippu ja netistä tilaamani kirjakin tuli tänään! Jonkun teistä suosittelema Malla Rautaparran raskaus, synnytys, äitiys. Vaikuttaa hyvältä, kun joogasta tykkään muutenkin.
Mitään jatkoaikoja en saanut. Ultraan ym. tulee kutsut ja kuulemma niitä on vaikea vaihtaa. Ihan kiva, kun lupauduin töissä projektiin, josta en voi olla tiettyinä päivinä poissa edes hetkeä.. Täytyy toivoa, että ei satu juuri noille päiville. Tai sitten en tiedä mitä teen.. Onko muilla kokemuksia?
Sydänääniä ei kuunneltu, kuulemma seuraavasta kerrasta eteenpäin sitten.
Synnäri on todennäköisesti Kättäri, eli KOS?

Olot on iha ok. Pahaolo on muuttunut illalla voimistuvaksi etomiseksi. Ruoka sentään jo maistuu. Veden juonti on tuskaisaa ja väsyttää paljon, mutta ehkä tästä selvitään.

Shurilla on tosiaan aikamoinen hattutemppu käsillä! :)

Nyt aion osallistua paremmin keskusteluihin, jos tämä olo alkaa helpottamaan ja alkaisin saamaan jotain aikaiseksikin. Tämä uusi työprojekti toi tälle päivälle neuvolan lisäksi ihan extra virtaa, hyvä päivä siis! :D

Elythia 9+6
 
Lueskelen myös, mutten ole saanut aikaiseksi kirjoittaa.

Täällä on olo aika samanlainen kuin viimeksi kirjoittaessa - kuvotusta ja valtavaa väsymystä :x Turvotus on iltaisin valtavaa - mun Mies on suloinen, kun se iltaisin nukkumaanmennessä silittelee mun masua vaikka niin uhosi, että siitä ei sellaista koskaan tule :LOL:

Huomenaamulla on neuvola, aika jännää vaikka taitaa mennä tällä kokoonpanolla jo rutiinilla (Miehelle taitaa olla ensimmäinen kerta ikinä?) Kaikki mahdolliset paperit on täytetty ja meidän synnäripaikaksi alkaa varmistumaan Kättäri (KOS), koska NKL on kiinni kokonaan. :)

Kertomisesta
Minä olen kyennyt hillitsemään itseni kertomisen suhteen, vaikka epäilinkin plussan ilmaantuessa, ettei suu pysy kiinni 1.ultraan asti. Mies sen sijaan oli vielä silloin sitä mieltä, että kellekään ei kerrota liian aikaisin - ja nyt sen kaveripiiristä ainakin 6 tietää :D

Huomenna lisää päivittelyä...

Tinttu ja ötö 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikki!

Mahtavaa Tarantellah =) Olitteko te jo luovuttaneet hoitojenkin suhteen vai meinasitteko jatkaa niillä yrittämistä?

Te jotka ootte rhesus-negatiivisia ja ootte aiemmin synnyttäneet, niin tutkittiinko teidän vauvan rhesus-tekijät jo synnärillä ja saitte sen anti-d-pistoksen? Onko teillä ylipäätään ollut mitään ongelmia vasta-aineiden kanssa? Mulla vähän huolettaa tuo juttu kun tiedän ettei ykkösen rhesus-tekijöitä oo tutkittu enkä taatusti oo saanu sitä anti-d-pistosta. Neuvolassa täytyy ottaa puheeksi. Ja koittaa olla turhaa murehtimatta.

LIIKUNTA
Toissapäivän salireissu tuntui hyvältä. Vaikka rinnoissa ikävästi hölskyikin, hölkkäsin matolla monta kilometriä kun tuntu muuten niin kivalta. Huomas kyllä että isoja lihaksia pumpatessa alko huimaileen ja sitte treenin loppupuolella kans. Kyllä se täytyy tietenki iisimmin nyt ottaa.

Amuniina & mukula 7+4
 
Rh-negatiivisuudesta. Minulla on tuo, mutta tyttärelläkin on sama, niin en saanut synnärillä mitään pistosta. Jos oikein muistan eilisestä keskustelusta, niin jossain vaiheessa minulta tutkitaan verestä tulevan lapsen Rh ja sen perusteella saan sitten sen pistoksen, jos on aihetta. Nyt alkuvuodesta sen saisi ilman verikoetta, jos olisin jo paljon pidemmällä. Minuakiin huolestuttaa vähän, mutta täytyy vain toivoa, että tuolla terveydenhuollossa tiedetään mitä tehdään milloinkin.

Minulla on jäänyt nyt liikunnat vähemmälle, kun on sen verran kovat pakkaset, että ulos ei ole lapsen kanssa asiaa. Toivottavasti ensi viikolla olisi jo vähemmän pakkasta, niin pääsis edes lenkille. Nyt oli alkuraskaudessa painoa tullut sellainen pari kiloa ja enempää ei tarvitsis vähään aikaan tulla. Viimeksi jäi raskauskilot jo sairaalaan, vaikkakin lihoin taas jonku kilon sitten synnytyksen jälkeen, niin tarkoitus olisi pyrkiä, että paino pysyisi samoissa kuin viimeksi, koska minulla on todella vaikea saada painoa alas. Sain ennen raskaaksi tuloa pudotettua painoa kolme kiloa ja sekin oli välillä tuskan takana. Vielä kun on riski diabetekseen myöhemmin raskausdiabeteksen takia, niin pitäisi yrittää pitää paino kurissa. Minut viimeksi säikäytti ne prosenttiluvut, jonka mukaan aika monet RD:n saaneet ovat saaneet myöhemmin sen kakkostyypin diabeteksen.

Peppi1981 9+2
 
Tänään kävin labrassa aamulla. Paha paha. Sotki mun syömisrytmim kun piti syömättä mennä. Joten ekan kerran oksentamaan päädyin. Hyihyihyi. Töihin olisi pitänyt mennä 12 mutta en pysty, enkä ota riskiä että uudestaan joutuisi oksentaa. Kuka ulkoiluttaisi noi koirat?

Mmaria ja pienet 11+5
 
RH-
Sitä mä vähän mietinkin että voiko sen pistoksen saada jälkikäteen tai näin raskausaikana. Hyvä jos voi =) Vaan kyllä mä vähän mietin sitä että onko siellä sairaalassa alunperin toimittu aivan oikein kun on jätetty tutkimatta se ykkösen veriryhmä. Saatikka että sitä olisi tutkittu missään muuallakaan. Turha sitä tietenkään enää on märehtiä tehtiinkö silloin oikein vai ei, mutta nyt se aiheuttaa ylimäärästä huolta.

Kahdun pitäs olla tällä viikolla appelsiinin kokonen, aika iso jo!

Mukavaa pakkaspäivän jatkoa teille!
 
Ai että jo appelsiini :O No ei ihme, että alakerrassa pistelee ja on paineen tunnetta! Jotenkin on unohtanut jo nämä raskausasiat, paitsi huonon olon ja ne muut kolotukset :p

Viimeks olinkin aika huonossa hapessa alkujaan, en oikein ollut liikkunut lainkaan ja km:n jälkeen tuskin uskalsin yskiä, kun pelkäsin toista km:a. Nyt yritän olla reippaampi... Viikonloppuna loppuu pitkä tauko koko viikonlopun tanssiworkshopilla, saa nähdä miten käy :D

Kävin eilen nopeasti henkkamaukalla kokeilemassa mammahousuja ja mitkään ei oikein tuntunut mukavilta päällä. Jotenkin oudon mallisia ovat. Omat farkut menee muuten, mutta mahaa kiristää ja on tukalaa. Onko teistä kenelläkään kokemusta aikaisemmista raskauksista esim tällaisesta: Raskausajan jatkopala -vyö (LUOMU) - RASKAUS - äidin jatkopalat - Hattentatti ?
 
Kyllä Rh- äidin lapsen veriryhmä olisi ehdottomasti pitänyt tutkia ja se kyllä Suomessa kuuluu synnytyssairaaloiden käytänteisiin. Missä Amuniina synnytit? Nythän käytänteet ovat vähän muuttuneet ja Rh- äidit suojataan jo raskausaikana ja lapsen veriryhmä on mahdollista selvittää verikokeella.

Omaa napaa sen verran että paha olo helpotti (kenties hetkellisesti) mutta nälkä on ihan koko ajan! Nyt taitaa olla jotain 7+6, ei ihan niin pysy laskuissa kun ekan kanssa ja uudessa työpaikassakin on ollut vähän muuta ajateltavaa.
 
Minä en ole osannut kirjoittaa taas moneen päivään mitään. Ei ole oikein oireitakaan enää mitä valitella eikä mitään kovinkaan erikoista tapahdu. Neuvola on maanantaina, mutta sekin on jo toinen niin eipä siitä sen kummemin saa enää jännitystä. Tai se on laajennettu tarkastus, johon miehenkin toivottiin osallistuvan (vaikka oli jo ensimmäisessäkin neuvolassa mukana) eli jos joku tietää tarkemmin, mitä tuo laajennettu tarkoittaa niin kertokoon ;) Mutta tässä nyt vaan ollaan raskaana ja odotellaan mahan kasvua ja muuta mukavaa eikä kummemmin kuulu mitään :) Milloinkas se hehkeä toinen kolmannes nyt oikein virallisesti alkaakaan?

Tuolla facen puolella tulee vastailtua eri ketjuihin, mutta täällä tuntuu, että pitäisi aina olla jotain kuulumisia kerrottavana että jaksaa alkaa kirjoittaa. Aloitin pari viikkoa sitten myös blogin tästä raskaudesta ja jaoin sen vasta pari päivää sitten tuolla toisessa ketjussa. Siitä rohkaistuneena uskallan sen ehkä täälläkin nyt jakaa Pieni matkalla maailmaan Olen ollut vähän kahden vaiheilla koko blogin kanssa, että jatkanko sitä vai poistanko kokonaan. Antaa nyt olla ainakin toistaiseksi ja katsellaan, mitä siitä tulee.

milkei
Oon kanssa katsonut tuota jatkopalaa. Sain siitä hyviä ja huonoja kokemuksia kun tuolla facen puolella kyselin, joten en nyt samantien rynnännyt ostamaan. Mutta edelleen on harkinnassa. Jos hommaat, niin kerro sitten ihmeessä kuinka sinulla toimi :)

mariet ja pieni 11+5
 
Heips kaikki tulevat elomammat! :)

Ehkäpä minäkin uskallan jo keskusteluun liittyä, kaiken olen lukenut ja myötätuntoillut mukana! Jotenkin sitä vaan taikauskosena pelkää että pilaanko näin aikasessa vaiheessa avautumisellani jotain, mutta sain tsempit tästä ryhmästä, jos jotain on tapahtuakseen, tapahtuu se joka tapauksessa!

Eli näillä tiedoilla mennään: anskk / 23v / 1. lapsi / PHKS , laskettu aika 24.8, neuvolalääkäri jossa ultrataan 23.1 ja seuraava neuvola 10.3


Pillerit lopetin 7 vuoden käytön jälkeen lokakuussa, pelkäsin niin lehdissä uutisoituja terveysvaikutuksia ja mentiin asenteella että vauva saa tulla jos on tullakseen. Toki sitä salaisesti toivoi kummatkin että mahd. nopeesti! Ja niinhän siinä kävi, ensimmäiset luomumenkat tuli 17.11 ja sen jälkeen niitä ei sitten kuulunut. Oon kuitenkin plussailijana aikas myöhässä teistä muista, koska mitään muuta oiretta ei ollut kuin menkkojen poisjäänti, ja koska edelliset tuli viikon myöhässä, ajattelin että nyt se kierto sitten heittelee, kiitos pillereitten. Vajaa pari viikkoa sitten rinnat kuitenkin kipeytyivät ja alaselässä oli jatkuvasti menkkakipuilua, joten eikun apteekkiin ja kaksi viivaa löytyi oikein vahvana tikusta 8.1 ja toisen kerran 10.1 vielä vahvempana :) Toissapäivälle saatiin jo neuvola-aika.

Eli tällä hetkellä ollaan rv 8+3 ja laskettu aika neuvolan mukaan 24.8 mikä voisi ovuloinnin ja hedelmöityksen mukaan pitääkkin aikalailla paikkansa. Mutta koska aika skeptisenä täällä mennään, en ole pikkuisesta vielä mitään muuta konkreettista merkkiä saanut kuin raskaustestit ja alaselän kivut, alavatsan nippailut, rintojen arkuuden ja etovan olon silloin tällöin (olen Alkossa töissä, vanhan viinan tai muiden eritteiden haju ei ainakaan auta tohon etovaan oloon :D). Kuitenkin on se pelko perseessä fiilis, tuli tossa joulun ja uuden vuoden aikaan otettua alkoholia välillä runsaamminkin ja sama juttu tupakoinnin kanssa. Molemmat tietty heti plussan jälkeen nounou mutta nyt pelkää että kuinka olen voinut mahdollisesti sillä jotain pilata :( Empä tietenkään voinut tietää mutta jos vaikka oisin niistä menkkojen poisjäännistä vähän voinut miettiä.. Mutta aika hyvät on oireet ja neuvolassakin kovin tsempattiin että huoli pois! Ens torstaina se neuvolalääkärin ultrassa sit paljastuu, sitä odotellessa! Menispä aika nopeesti!

Kellekkään ei olla vielä kerrottu, on tuo mies aika taikauskoinen, pelkää että joku toivoo pahaa vauvalle ja käy jotain. :D Ilmeisesti kauheesti on uskomusia itänaapureillamme, sieltä kun mies on lapsena tänne muuttanut. Eli meidän muksusta tulee kaksikielinen, onko kellään jo äidillä kokemuksia?

Itse kun haluaisin niin kertoa, mutta sovittiin että ekan ultran jälkeen jos vaikka kuvat saataisiin, niin tuleville isovanhemmille. Kai kunnan varhaisultrasta kuvat saa? Varhaisultra kuuluu meidän kaupungissa kaikille ilmeisesti.
Haluaisin myös tärkeimmille ystäville jakaa salaisuuden, kyllähän ne arvaa pian kun yhtäkkiä en polta enkä juo :D Vaikka yhdelle kerroin kun lopetettiin pillerit ja kaikki tietävät että tupakkaa ollaan lopettelemassa, syytä vaan ei :D Töissä sitten varmaan np-ultran jälkeen.

Nyt omanapailin oikein urakalla, ei ole pakko lukea jos ei jaksa. Itse en ainakaan jaksaisi ;) Jatkossa toki sitten enemmän keskusteluun osallistumista!


anskk 8+3 (ei vielä työnimeä)
 
Täällä on taas oireet hävinnyt kokonaan (paitsi että nenä on edelleen verillä..) tää ja eilinen menny ilman huonoja oloja, eikä oo väsymystäkään ollu tavallisia enempää. Ei mitään masun nippailuja, ei mitään! Vähän mietityttää et onko siellä ketään. No huomenna saan sen dopplerin, josko sillä kuulis sydänääniä sitten.

Mietin tuossa eilen kyllä, et en kuopuksesta muista kans mitään oireita. Vietettiin miun polttarit ja häätkin ennen kun 12vk oli täynnä, enkä muista yrjöilleeni häissäni. :D Eli siis oireetonta oli viimeksikin. :)

Millonhan ne julkistaa sen uuden äitiyspakkauksen?

mammuttisi ja Heikki 7+6
 
Tervetuloa anskk :wave:

Eikös se pakkaus julkisteta aina siellä lapsimessuilla? Tai näin olen ymmärtänyt. Jakoon tulee sitten joskus myöhemmin kyllä. En ole vielä päättänyt otetaanko vai ei. Millonkas se pitikään päättää? Olisi kiva nähdä se uusi pakkaus ennen kun tekee päätöksen.
 
Ultrassa käyty ja siellä se pikkuinen köllötteli. Vastasi viikkoja 9+3 ja sydän sykki. <3 Pää-perämitta oli 2,73cm.

Kerrottiin nyt meidän 3v esikoiselle ja hän varmaan informoi asiasta muille. ;) Lauantaina juhlitaan meidän kakkosen ekoja synttäreitä. <3

Np-ultra on 5.2.

Pink ja tirriäinen 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mussukka82
Muakin hirveesti jo kiinnostaa millanen uus äitiyspakkaus tulee olemaan. Maaliskuussa sitä on lupailtu julkistettavan.

Jee ihanaa, kun tulee hyviä ultrakuulumisia :heart: Mä odotan jo ihan hirveesti sitä rakenneultraa!! Onko kukaan teistä muuten ajatellut menevänsä ylimääräiseen rakenneultraan 4D:nä?

Anskk Tervetuloa :)

Mariet, kävin heti tsekkaamassa ja lukemassa sun blogia! Toivottavasti jatkat kirjoittelua =)

).(
Täällä yrjö lentää edelleen koko päivän ajan *huoh*. Neuvolastakin päivällä soitettiin ja kyseltiin vointeja... Ei oo kuulemman neuvolan tädillä pitkään aikaan ollu näin huonovointista äitiä... Eipä ainakaan tarvi miettiä diettejä tai muita...
 
Pikkuisen hiljaisuuden jälkeen täällä taas :) tänään oli ensimmäinen neuvola. Täti vaikutti ihan mukavalta, peruasiat käytiin läpi ja vähän mittailtiin. Uusia aikojakin saatiin ja NP-ultra olisi 6.2 ja NL 13.2. Sokerirasitukseen passitti tätönen myös (sen kyllä jo arvasinkin kun DM2 löytyy lähisuvusta ja itsellä on ylipainoa).

Itse hieman kauhistuin Hb:ta joka oli vain 115... edellisen kerran mitattuna ollut yli 140. Mutta seuraillaan, C-vitamiinia kehoitti nauttimaan ja samoin rautapitoista sapuskaa. Kyseli myös työnkuvastani ja sen rasittavuudesta, hoitaja kun olen, mutta työ tuppaa olemaan enemmän psyykkistä :)


Futuretar ja öttiäinen 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Amuniina. Meille tehtiin siis kaikki julkisen hoidot, kolme ivf:ää mukaanlukien ja me oltiin jo luovutettukin kunnes meille tuli uusi lupa vielä yhteen hoitoon kun nyt vasta selvis virheelliset siittiöt meillä suurimmaksi syyksi. Tää hoito olis ollu vaan vaikea. me asutaan tampereella ja hoito oltais tehty Helsingissä. Meillä on siis nyt 31.1 vielä hormonipolille aika kuuleen tästä. Taikauskosena en oo vielä perunut sitä.

Voihan väsymys.. pakko mennä jo ihan kohta nukkuun. en meinaa kyetä töitä tekemään :/
 
Fiinaliina mä niin tiedän ton kamalan olon, toivottavasti kohta alkais helpottaa :)

Täällä päivät menee tosiaan sängyn pohjalla maaten, heti kun yrittää olla pystyssä,oksennus lentää varmasti :/ Esikoisesta pahinta kesti sinne rv 16 ja siitä pikkuhiljaa lähti helpottamaan..joten ihan heti ei vissiin helpottamassa tää olo..

H keiju 10+0
 
Heippa pitkästä aikaa!

Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Mammahousuista: Otin tällä viikolla käyttöön mammahousut, kun sain ne lahkeenlyhennyksestä ompelijalta viime perjantaina. Mulla on kirpparilta ostetut, hurjat 3 e maksaneet mustat suorat housut ja sit ostin h&m:ltä tummat kapeahkot, ei kuitenkaan pillit, farkut. En mitenkään pystyis enää istumaan omilla housuilla töissä.

Kertomisesta: Kerroin viime viikolla esimiehelle ja hän oli kyllä aivan ihana :heart: Oikein innoissaan ja kannustava, ja kiitteli aikaisin kertomisesta, että saadaan näin hyvin aikaa suunnitella sijaisjärjestelyt, perehdytykset yms. Maanantaina kerroin sitten muille työkavereille. Eipä tartte enää töissä yrittää salailla ja peitellä, on huomattavasti helpompi olla henkisesti.

Oireet: Aamupahoinvointi alkaa olla historiaa, tosin noin 20 min heräämisen jälkeen on hyvä aloitella aamiaista. Mutta ei tartte enää juoksujalkaa rynnätä jääkaapille! Oksua ei onneksi ole vielä kertaakaan näkynyt, huh. Pahin väsymys ja ähky, närästys yms. alkaa myös olla vähenemään päin. Tosin rankat työpäivät kyllä vaatii veronsa ja pitää iltaruoan jälkeen vähän pötkötellä sohvalla että jaksaa iltaan asti.

Kävin eilen veriseulassa ja tänään jo tuli tekstarilla neuvolantädiltä tulokset, jotka pitää sitten näyttää siellä np-ultrassa ensi viikon pe. Harkitsen jo että saisinkohan siirrettyä sitä ultraa alkuviikolle, kun on jotenkin niin hermostunut olo sen suhteen. Yritin googletella niitä veriseulan arvoja, mutta koska ne on niin riippuvaisia ilmeisesti äidin painosta ja iästä, ni ei niitä varmaan oikein voi keskenään verrata onko ne normaaleja vai ei... Mulla oli se hCG 47 ja pappa (?) 303. Löysin jostain tuon hCG:n viitearvot eri raskausviikoilla, nimenomaan seerumista, ni tuo viittais siihen että viikkoja olis 13... Outoa. On kuitenkin vasta 10. No ehkä en vaivaa näillä päätäni enempää, tai ainakin yritän olla vaivaamatta :|

Hyvää viikonjatkoa kaikille!

Mussukka82 ja pikkumussukka 10+3
 
Futuretar itselläni tuo Hb oli vain 110. :/ Mulle määrättiin heti rautapillerit joita mun pitää syödä joka toinen päivä. Ja sitten myöhemmin katsotaan että lisätäänkö määrää. Oon tiennyt kyllä että mulla on aina ollut alhainen hemoglobiini, mutta täytyy nyt toivoa että se nousisi nyt hieman noitten pillereiden avulla :)

Monski ja masukki 9+4
 
Tänne liittyisi vielä yksi odottaja, jos mukaan mahtuu.

Ikää kohta 27, toinen lapsi tulossa. Esikoinen täyttää 8v. Laskettu aika olisi 7.8, ja synnytyssairaalana TYKS. Tiistaina 21.1 olisi tuo niskapoimu-ultra muine sikiöseulontatutkimuksineen. Ekassa neuvolassa kävin jo Joulukuun puolivälissä täyttämässä pakollisia papereita. Varhaisultrassakin käytiin yksityisen puolella muutama viikko sitten.

Oireita on turvotus sekä mahassa, että rinnoissa, unettomuus ja voimattomuus. Pahoinvointi on onneksi hellittänyt, sillä näissäkin riittää riesaa. Rautatablettien ja kalkkitablettien syönnin aloitin juuri, kun olen aina kärsinyt anemiasta, enkä syö maitotuotteita. Ehkä tuo rauta voisi auttaa tähän jatkuvaan väsymykseen, ja saamattomuuteen.

Meillä raskaudesta tietää molempien perheet, ja kaverit. Minulla myös työpaikkani vuoksi työkaverit tietää. Julkisesti asiasta kerrotaan vasta varmaan nyt ultran jälkeen. Tosin moni on varmasti jo mielessään arvannut, kun olen baarissa juonut limua, ja lopettanut tupakoinnin. Toivon muutenkin raskausaikani menevän normaalisti, että voisin tehdä samoja asioita, kuin ennenkin. Käyn paljon keikoilla ja ulkona kavereiden kanssa.

Mörbid
 
Huomenta :)

Kaisa-Tuulikki mä synnytin Länsi-Pohjan Keskussairaalassa Kemissä. Ei se muutenkaan menny niinku Strömsössä, halusin epiduraalin, mutta minkäänlaista lääkäriä ei siihen hommaan saatu eikä muutenkaan koko synnytykseen. Kuulin jossain vaiheessa kun kätilö soitti jonnekin ja kysyi lääkäriä kaveriksi ja hetken kuluttua se kysyi että voiko edes joku hoitaja tulla? Onneksi ei ollu mitään poikkeavaa synnytyksessä.. =) Täytyy tosiaan ottaa tuo asia neuvolassa heti puheeksi.

Tarantellah mä voin vaan kuvitella sun fiilikset luomuraskaudesta! Meilläkin tää on niin ihana ihme vaikka vaan tjottailtiin puoltoista vuotta.. Juuri ehti meillä olla puhetta että pitäisikö alkaa harkitsemaan tutkimuksiin menoa.

OIREISTA
Turvotus on laskenu, mä sain eilen iltavuoron jälkeen toppahousujen napin kiinni!! Eikä ees ahistanu. Jeps. Pahoinvointia on vielä jonku verran ja etenki se suklaan näkeminen aiheuttaa sitä. Saanpahan sanoa etten oo koko vuonna syöny suklaata :whistle:

Mä alan olla aivan hurjan kärsimätön sitä ekaa ultraa ootellessa ku tekis niin mieli kertoa aivan kaikille tästä, kaupantädille ja naapurillekin!

Mammuttisi perässä tullaan!

Amuniina & mukula 7+5
 

Yhteistyössä