Elovauvat 2014 <3 *tammikuussa*

Terveisiä ultrasta. :heart: sielä se rutku köllötteli ja esitteli käsiään. Se oli niin kasvanu. Päikkäri aika oli ku vähän oli huonos asennos nukkumas et piti vähä herätellä välillä. =) isäänsä tullu ku hyvät unen lahjat. =) niskaturvotus oli 1,4mm eli normaali ja oliko suhde nyt sitten 1:6500. Että näin. Kivi tipahti sydämmestä jos nyt sais hetken aikaa mielenrauhan asukin voinnista. Rutku vastas viikkoja ja olisi nyt mittojen mukaan 12+6 eli pari päivää meni eteenpäin mutta eivät muuttaneet laskettua aikaa. Nyt sitten en tiedä miellänkö itseni 12+4 vai jo 12+6 =)


althema & rutku 12+4 tai 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Mä voisin nyt aikani kuluksi jotain rustailla ;)

Pahaa oloa löytyy yhä täältä ja tuntuu että syöminen vaan pahentaa sitä. Oksentamaan en oo joutunu, onneks! Että tsempit vaan kaikille oksennuksesta kärsiville!

Kova himo on appelsiineihin, niin oli edellisessäkin raskaudessa. Johtuisko tästä vuodenajasta? Koska kaks ensimmäistä on syntyny helmikuussa ja syksyllä ei yhtään himottanu appelsiinit ;)

Mistäköhän johtuu tää saamattomuus... Joka päivä alotan asenteella että "tänään tapahtuu", mutta lopputulos on yleensä se että löhöön sohvalla iltapäivään asti... Siis toki koirat, hevoset ja vauvan hoidan ;)

Kuumeisesti odottelen nyt ultraan pääsyä, vaikkakin eilen pääsin jo vilkasemaan. Ois kiva kuulla vielä mitä viikkoja vauva vastaa.

Mirka J. & Elma 12+3
 
Terveisiä ultrasta. :heart: sielä se rutku köllötteli ja esitteli käsiään. Se oli niin kasvanu. Päikkäri aika oli ku vähän oli huonos asennos nukkumas et piti vähä herätellä välillä. =) isäänsä tullu ku hyvät unen lahjat. =) niskaturvotus oli 1,4mm eli normaali ja oliko suhde nyt sitten 1:6500. Että näin. Kivi tipahti sydämmestä jos nyt sais hetken aikaa mielenrauhan asukin voinnista. Rutku vastas viikkoja ja olisi nyt mittojen mukaan 12+6 eli pari päivää meni eteenpäin mutta eivät muuttaneet laskettua aikaa. Nyt sitten en tiedä miellänkö itseni 12+4 vai jo 12+6 =)


althema & rutku 12+4 tai 12+6
Mä olen aina elänyt virallisen mukaan, ei sitten tarvi aina erikseen ajatella, että mikäs nyt "oikeasti" on menossa. Tosin sitten loppuvaiheessa en viimeksi kauheasti hermoillut, vaikka 10 päivää oltiin jo yli lasketun ajan, kun tiesin että päiviä on ultran perusteella pari vähemmän.
 
Meillä taas neuvolassa väittävät mun LAn olevan 31.7., vaikka itse olen aivan varma että se on 1.8. tai 2.8. Menen siis itse sen mukaan mihin uskon :) Ultrassakin ollaan vastattu aina paria päivää pienempää kuin 31.7.
 
Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Selvisin paljastumatta pomon vierailusta töissä. Aamulla oli taas megaturvotus, mutta se sitten onneksi ehti puoleen päivään mennessä vähän laskea. :)

Mulla seisaallaan ollessa tuntuu kohtu pullottavan jo vähän. :) selällään ollessa en sitä vielä tunne mut sit kun on pystyasennossa niin tuntuu (ja näkyy turvotuksena!). Liekkö sitten eteenpäin kallellaan. Tää on kuitenkin jo kolmas muksu enkä vieläkään tiedä mihin päin se kohtu kallistuu :D no sama se!

Miehen sisko tulee tänään käymään. Pitää vissiin ettiä joku löysä paita päälle.... ;)

mammuttisi ja Heikki 9+5 (jee kohta laskee km riski taas hurjasti!)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä taas neuvolassa väittävät mun LAn olevan 31.7., vaikka itse olen aivan varma että se on 1.8. tai 2.8. Menen siis itse sen mukaan mihin uskon :) Ultrassakin ollaan vastattu aina paria päivää pienempää kuin 31.7.
Neuvolan laskujen mukaan kuitenkin menevät kaikki viralliset asiat; käynnit, ultrat, seulonnat ja mahd. yliaikaiskontrollit.

Mutta eipä sillä käytännössä ole suurta merkitystä. :) En ne vauvat kuitenkaan yleensä noudata aikataulua ;)
 
Täälläkin käyty ultrassa tänään. Kaikki oli hyvin! Aluksi pieni nukkui ja kätilö herätti hänet tökkimällä. Mies siitä pöyristyneenä tuumasi että tämä olikin ensimmäinen ja viimeinen kerta kun herätellään kesken päiväunien :D. Joo, meillä on kokemusta yhdestä aika huonosta nukkujasta.

Oli kyllä mukava kokemus kaikenkaikkiaan. Kätilö ultraili tosi kauan ja näki hirveesti vaivaa hyvien kuvien saamiseen. Yritän joku päivä skannailla tännekin. Ja parasta tietysti on tietää että kaikki on hyvin ja pieni vastaa viikkoja.

Ruokapöydässä sitten kerrottiin esikoiselle. Hän vaikutti hieman epäuskoiselta ja tuumasi että se on sitten sillain että siinä on hirveesti hommaa eikä äiti ja isi voi enää nukkua Pikkukakkosen aikaa jos vauva itkee. Hahahaa, loistavaa 4-vuotian logiikkaa!

Näin viime yönä unta että oli kevät. Kevättä kyllä odotan tosi paljon ja sen myötä tämän olotilan kohenemista.

-tiiti- 12+6
 
Kaisa-Tuulikki tietysti joo viralliset asiat on tuon 31.7. mukaan. Mua vaan harmittaa kun neukkutäti ei kuunnellut ollenkaan kun yritin sanoa jo ekalla käynnillä, että ei varmasti ole ollut 28pv kierto, kun ei mulla ikinä ole.
 
Tehdäänkö nt ultra sisäkautta vai mahan päältä? Minulla kun tuossa ajanvaraus lapussa lukee ettei saa pissata pariin tuntiin ennen ultraa, mutta sisäkautta tehtäväänhän piti rakon olla tyhjä? Eli toivotaan että tehdään mahan päältä jos pissiä alan pidättämään :D
 


JOS mä nyt osasin tuon oikein laittaa (neuvokaa viisaammat miten se tapahtuu jos ihan totaalisesti mokasin/epäonnistuin) niin siellä se meidän kultahippu #3 köllöttelee. <3

Ultra oli siis tänään ja kaikki oli siellä niin hyvin kun vaan voi olla. LA pysy samana ja elopeiggo vastaskin kokonsa puolesta just niitä viikkoja mitä nyt elellään. Vooooi kun toinen siellä huiski menemään ja vilkutteli kovasti.
Nyt on kyllä niin todellinen olo tän odotuksen suhteen kun sen ultralla näkemään pääsi.
1.4 ois sit rakenneultra varattuna ja sieltäkin saa sitten ihanat 4D kuvat mukaan <3

Onnea muillekin ihanista ultrakuulumisista!

Tämä meni nyt ihan vaan oman ultran hehkutukses mutta edelleen oon vaan niin täpinöissäni että nyt ei kykene muusta kirjottamaan, kirjottelen sit kun tästä joskus rauhotun :D

Chevymama ja elopeiggo joka on jo 12 ja rapiat päälle viikkoa vanha <3
 
Mukava lukea teidän ultra-kuulumisista ja nähdä noita ihania kuvia. :)

Itse hankin sitten itselleni kunnon stressin. Söin uutena vuotena, tyhmä kun olin, homejuustoa ja pehmeää juustoa, vaikkakin ne olivat Valion, eivätkä kauaa olleet olleet auki. Mutta nyt alkoi pelottamaan listeria. Siinähän voi olla pitkä itämisaika ja tänään on sitten särkenyt joka paikkaa. Kuumetta ei sentään ole ollut. Olen kyllä huonosti nukkunut aika monta yötä ja nyt toivon, että tämä voimaton olo johtuu siitä. Kävin tänään esikoisen kerhossa ja menin sitten vahingossa kertomaan yhdelle äidille, joka on myös raskaana, että meille on tulossa toinen, vaikka olin päättänyt odottaa ensin ultrassa käynnin. Nyt sitten tuntuu, että hankin huonoa onnea ja sen takia pelottaa tuplasti, että olen hankkinut sen listerian ja nyt käy huonosti. Enkä mennyt kysymään silloin neuvolassa siitä, vaikka alunperin piti, joten nyt mietin, että pitäisikö olla hysteerinen ja soittaa huomenna sinne ja kysyä sen taudin todennäköisyyttä. Nyt haluaisin kyllä sen dopplerin, että voisi tietää, onkohan tuolla vatsassa vielä eloa. Neuvolassa, kun sykettä ei pari viikkoa sitten saatu kuulumaan, niin sekin mietityttää. Onneksi ei ole ainakaan vuotoja tai pahempia vatsakipuja ollut.

Taas tuli tämmöinen valitus-kirjoitus. : /

Peppi1981 11+1
 
Kaisa-Tuulikki tietysti joo viralliset asiat on tuon 31.7. mukaan. Mua vaan harmittaa kun neukkutäti ei kuunnellut ollenkaan kun yritin sanoa jo ekalla käynnillä, että ei varmasti ole ollut 28pv kierto, kun ei mulla ikinä ole.
Tottahan se on, että ei kaikilla suinkaan ole 28 päivän kierto, ei mullakaan. Keskiarvo taitaa mulla olla 32. Ja kyllä kierron pituuskin sinne papereihin merkitään mutta se on vaan sovittu, että la lasketaan sen 28 vrk mukaan ja sit muutetaan jos ultrassa heittää monta päivää (käytännössä viikon).

Ainut poikkeus on koeputkihedelmöitys, silloin la lasketaan alkion siirtopäivästä.

Niin ja ultrasta: täällä on sovittu, että kaikki np-ultrat tehdään alakautta, yleensä on alkuviikkoina parempi näkyvyys.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Ensinmäinen mulla tehtiin ainakin kokonaan mahanpäältä. Mutta käsittääkseni, joillakin saatetaan ottaa avuksi myös ''tikkari'', jos ei mahanpäältä saada kunnolla näkyviin.

Peppi Valion sivuilla on ainakin kerrottu, että kaikki juustot (jopa aura) on kuumennettu, eli listeriavaaraa ei pitäisi heidän juustoissaan olla.

Tiiti ja chevyM
Onnea teillekin ultrauutista!
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Pikaluin tässä kymmenen sivua, kun en ole aikoihin ollut koneella... Se pahentaa oloa niin, että yleensä pelkkä ajatuskin tietokoneelle käymisestä saa yökkäämään... Samaa oli toisessakin raskaudessa, silloin tosin vaivana kirkkaiden ruutujen laukaisema migreeni.

Monet on kertonut elämäntilanteestaan, ja ois varmaan ollu oiva tilaisuus tutustua kaikkiin paremmin, mutta en nyt kovin tarkkaan pystyny niitä lukemaan... Omastani vähän: tavattiin miehen kanssa 2006, kihloihin 2007, naimisiin 2010. Esikoinen syntyi 2010 ja toinen 2012. Ensimmäinen oma asunto ostettiin reilu vuosi sitten 2012, ja tässä 75m2 saunallisessa kolmiossa aiotaan pysyä, vaikka nyt olisi kaksoset tulossa. Mulla ei ole mitenkään voimia alkaa muuttamaan tässä alkuraskauden pahoinvoinnissa, ja aika pian olon helpottamisen jälkeen mulla on varmaan edessä liikuntakielto. Ja kahdesti on muutettu vauvan ollessa 2kk, ja kahdesti on vannottu, että ei koskaan enää! Mies on töissä vuoroviikoin yli 500 km päässä, joten sekin vaikuttaa aina paljon meidän kaikkiin suunnitelmiin.

Ensimmäinen neuvola oli ja meni, ihan kiva oli jutella tutun tätin kanssa. Lääkäri olisi ollut vasta loppuraskaudessa, mutta koska mua supistelee jo nyt, ja viimeksi kohdunkaula kypsyi tosi aikaisin, niin lkr tsekkaa tilanteen jo seuraavalla käynnillä. Myös nt-ultrassa katotaan ultralla kohdunsuu. Eli Pinsuli, voit päivitellä etusivulle: Nt-ultra 12.2 (neuvolan mukaan rv13+6) ja Nla 26.12 (rv16+0). Niin, ja lisäksi poikaolo! :)

Nt-ultra on tosi myöhään, viimeinen päivä kun sen voi luotettavasti tehdä, mikäli neuvola on laskenu raskauden keston oikein. Mutta todennäköisesti onkin tuolloin pari viikkoa vähemmän. Eipä sitä paljon muulle päivää saanu sovittua, kun mies on koulutusten takia koko helmikuun alun poissa kotoa. Eikä itseasiassa ole tuolloin ultrapäivänäkään kotona, mutta mulla on sentään auto käytössä silloin, niin on vähän helpompi kulkea.

Tarrasukkia pienille! Kirjoittelen taas kun olo sallii.

Shuri ja Sankari

Shuri ja Sankari
 
Minulla ultrattiin mahan päältä ja sen takia ei saanut juuri ennen ultraa käydä wc:ssa. Kahta tuntia en kyllä ollut, rakko oli ihan valtava ihan reilun tunnin jälkeenkin :D

Nt-ultrassa tosiaan sovittiin samalla aika rakenneultraan ja se on 26.3, seuraava neuvolakäynti on 26.2. Padilla en saa noita värejä muutettua, joten jos huomaat tämän pinsuli niin saa päivittää :)
neuvolalääkäristä ei mulla ole tietoa, missä vaiheessa normaalisti on ensimmäinen?
 
Onpas tullut paljon tekstiä sitten viime kerran ja hyviä kuulumisia. Ihanaa! :heart:

Pikaiset kuulumiset täältäkin. Nt-ultrassa oltiin tänään ja kaikki oli äärimmäisen hyvin. :) Molemmat babyt olivat kasvaneet tasaisesti ja he olivat nyt melkein 6 cm pitkiä. Niskaturvotusta oli hyvin vähän ja down riskiluvut olivat 1:13000/1:14000 ja ne toiset luvut 1:100 000. Toista (a-tyyppiä) jouduttiin hieman tökkimään, kun hän oli sitä mieltä, että niskaa ei mittailla. :D Virkeitä yksilöitä he kuitenkin olivat, joten tästä mennään nyt rauhallisin mielin kevättä kohti. Ultra tehtiin meillä mahan päältä ja wc:ssä piti käydä ennen ultrausta.

Mulle voi päivittää RU 28.3 ja neuvolan 19.2. Lääkäri tsekkaus on perjantaina sen Flagyl kuurin vuoksi. On se kuuri sitten lopettanut ne epämääräiset vuodot, joten ihan hyvä, että lääkäri sen määräsi.

Mmarialle ja toinen kaksosten odottaja (pahoittelut, en muista nimimerkkiäsi nyt): Onko teillä minkä verran seurantaa tai ultria ennen rakenneultraa? Onko ollut puhetta missä vaiheessa pitäisi jäädä pois töistä? Lueskelin netistä, että rv 26-28 laitettaisiin saikun kautta lomille. Onkohan tämä yleinen käytäntö...

Nyt nukkumaan, hyvää vointia kaikille. Oma oksetus on jo melkein väistynyt!

Esikoista vailla+pikkutyypit 12+1
 
Kiva lukea näitä hyviä ultrakuulumisia :) Onnea kaikille niitä saaneille!

Meillä oli myös maanantaina ultra ja siellähän pikkuinen köllötteli ja viuhto menemään kovaa. Hyvin näky kaikki rakenteet, sydämen kammiotkin jo, samoin pallean kaari, eli vähän ylimääräistäkin :) Niskaturvotus oli 1mm ja tieto riskiluvuista saadaan varmaan tällä viikolla kirjeellä. Pituutta vauvelilla oli jo huimat 7cm! :) Vastasi täsmälleen viikkoja (neuvolan laskemia), eli maanantaina oli rv13+1.
Mulle voi päivittää LA 3.8.

Huh, elien oli eka työpäivä ja hyvin meni. Oli kyllä tosi kivaa ja varmasti opin nopeesti talon tavoille. Työkaveritkin oli mielissään kun saivat sinne jonkun joka osaa, tai ainakin oppii, ja viitsii, eikä mitään tumpeloa tuppisuuta :D Seuraavan kerran sitten perjantaina ja lauantaina aamuvuoroihin.
Vähän alko hirvittämään, kun siellä on kai kolme muuta työtekijää joilla on la heinäkuussa ja sitten vielä minä. Eihän mun raskaus tosin vielä ole tiedossa siellä, mutta vähän otti omalle tunnolle. Noh, toivottavasti eivät ihan pulaan jää kun niin moni lähtee mammalomille..

Onko täällä vielä muita jotka ei ole kertonut läheisille raskaudesta?
Me ei olla, mutta ens viikolla ois tarkotus. Ensin kerrotaan lapsille ja sitten isovanhemmille, sisaruksille yms. Jännittää kyllä niin hitsisti! Vähän huonot aavistukset reaktioiden suhteen :/

Se onkin jo kohta aika lähteä pukemman ulkovaatteita, että esikoinen pääsee kerhoon. Onneks huomen aamulla ei oo pakko mennä yhtään minnekkään! Huh

OLA ja Vaavi 13+3
 
Mie olen kertonut vain kahdelle siskolleni ja eilen sitten sille yhdelle äidille esikoisen kerhossa. Vanhemmille olisi tosiaan tarkoitus kertoa vasta ultran jälkeen.

Olemme suunnitelleet menevämme nyt viikonloppuna miehen vanhempien luo, mutta itseäni se vähän mietityttää. Huono olo vaihtelee ja nukkuminenkin on todella pätkittäistä, niin olen sitten vain väsynyt siellä ja mietityttää ne ruuat mitä anoppi tarjoilee ja aika pitkät ruokailu välit. Itse kun kotona syön melkein kahden tunnin välein, jottei pahoin vointi pääse pahaksi. Ruuasta sen verran , että viime aikoina siellä on ollut usein kanaa, jota kyllä juuri ja juuri syö, mutta se ajatus siitä ruuasta tekee pahaa. Tai sitten ne pihvit, joita kyllä opin viime syksynä itsekin tekemään, mutta joiden syöminen ei tällä hetkellä yhtään nappaa. Toisaalta anoppi voi katsoa neidin perään, jos mie nukun päikkäreitä. On vain yhä vaikempi pitää tätä tilannetta salassa, kun toisaalta haluttaisi kertoa jo, mutta toisaalta pelottaa, että ultrassa ei kaikki olekaan hyvin ja joutuu kertomaan sitten huonoja uutisia.

Onko teillä mitään neuvoa miten kuiten saisin nukuttua kunnolla öisin. Viime yönä taas heräilin usemman kerran ja jos en heti saanut unen päästä kiinni, jouduin pyörimään jonkin aikaa ennen kuin se taas onnistuu. Unetkin ovat niin sekavia, että tuntuu, ettei ole nukkunut ollenkaan. En muista, että viimeksi olisi näin surkeasti nukkunut jo alkuraskaudesta.

Peppi1981 11+2
 
Nuo ultrakuvat on oikeasti tosi lumoavia vaikka mä en oikeen tajuukkaan mitä niissä näkyy :LOL: Omaa odotellessa...

Aiotteko te selvittää vauvan sukupuolen etukäteen? Meillä oli heti selviö, että odotetaan synnytykseen saakka, mutta mulla on alkanu mieli muuttuun. Hankintojen puolesta ois kiva tietää sukupuolli etukäteen kun muuten pitää kai hankkia kaikki beigenä tai harmaana.. Mies on kyllä ehdottomasti sitä mieltä että ei halua tietää etukäteen. Vaikka ehtiihän tässä mullakin mieli vielä muuttua =)
 
Kaksosista ja seurannasta: Meidän neuvolatäti ei tiennyt kaksosraskauksista oikein mitään, sanoi vaan, että vähän tarkemmin ultrataan ja seurataan, mutta selviää sitten juurikin nt-ultran jälkeen, jos siellä kaikki vielä kotona. Mitenhän muuten on, kun pohdittiin miehen kanssa, voiko meidän kaksoset olla identtiset kun ne on eri pusseissa? Istukasta ei vielä tiedetä, onko yhteinen vai erikseen? Luonnollisesti turvallisuussyistä toivottaisiin erimunaisia.

Täällä tulee vähän harvemmin käytyä tuon fb-ryhmän myötä, mutta lueskelen innolla kun tulen ja teillä täällä näkyy olevan aktiivinen porukka itselläkin kasassa :)
 
Päivitetty :)

Kaisa-Tuulikki hitsit, en tiennytkään että neuvolat laittaa lasketun ajan automaattisesti 28pvn kierron mukaan :O Sehän tietysti selittääkin... Ehkä siirrän itteni sit kuitenkin takas tuonne 31.7., onhan se nyt helpompi kun kaikkialla on sama LA.

Peppi tsemppiä tuon listeriapelon kanssa! <3 Ymmärrän sua täysin, esikoista odottaessa mun listeriapelko oli läsnä lähes 24/7, ja se meinas viedä multa kaikki mehut. Loppuvaiheessa aloin pelkäämään melkein hengittämistäkin. Suosittelen siis, että yrität nyt vaan unohtaa mitä kävi, ja keskittyä siihen, että tulevaisuudessa syöt sillain niinku susta tuntuu hyvältä ja oikealta. Niin mä oon tehnyt nyt tässä toisessa raskaudessa, ja pelot on ihan minimissä listerian suhteen. Listeriahan on tosi harvinainen (vaikkakin yleinen bakteeri maaperässä, mutta ei tartu niin helposti edes raskaanaoleviin), eikä varmasti tule ainakaan helpolla Valion tuotteista. Kyllä se siitä!

Meillä on kerrottu kaikille läheisille ja tämmöisille tärkeimmille tutuille. Muut saavat sitten huomatessaan tietää :)

Tästä on itseasiassa aika vasta täällä puhuttukin, mutta kyllä me ainakin halutaan tietää sukupuoli. Juuri tuon takia, että tarvikkeet on paljon helpompi ostaa kun kaikkea ei tarvi hankkia neutraalina. Ja toinen - nimen miettiminen! Mulla oli esikoisesta odotusaikana kyllä muka selkeä nimi tiedossa, mutta eihän tuo yhtään sille näyttänyt... :D Meinas iskee pieni kriisi pojan syntymän jälkeen, että enhän mä millään voi keksiä hyvää nimeä tälle kolmen kuukauden kuluessa! Keksinpä kuitenkin, enkä todellakaan kadu sitä valintaa!

Mulle tehtiin NT-ultra ensin sisäkautta, mutta näkyvyys ja kulma oli huonot, niin kunnon mitat saatiin vatsan päältä.

OLA oho, onpa teidän työpaikalla paljon raskaana olevia :eek: Tai no, en tietysti tiedä yrityksen kokoa, siihen verrattuna voi olla pieni määrä :D

Huh, meillä on saatu nyt asunnonhakuasiat kunnolla vireille. Jännittää minkälainen koti meille tupsahtaa :) Olin positiivisesti yllättynyt, että meillä on varaa jopa kaksikerroksiseen rivitaloasuntoon Tampereen reuna-alueilla! Semmoisen kun saisi, oi voi <3 Mutta meidän täytyy tyytyä siihen mitä meille tarjotaan. Mikä tahansa tietysti kelpaa, kunhan vaan pääsee takaisin isoon kaupunkiin ja ihmisten ilmoille :D

) . ( Taas tänään aamulla se sama turvotusjuttu! Tosi outoa. Tällä kertaa maha oli sentään vähän pienempi, mutta edelleen kova ja arka. En tajua. Arkuus helpotti kun mies hieroi mahaa. Pitää pyytää neukkutätiä (tänään on neuvola!) kokeilemaan sitä kohtua ja kysyä mielipiteitä. Ei kuitenkaan suoliongelmilta tuntunut...

Pinsuli ja himpula 13+6 <3 (siirryin nyt sinne 31.7. takaisin)
 
Sukupuolesta, me halutaan tietää sukupuoli. Olishan se hauska pitää jännitystä yllä synnytykseen, mutta just noitten hankintojen takia halutaan kyllä tietää. En haluu kaikkia vaatteita ja tarvikkeita ostaa sukupuolineutraaleina =)

Pinsuli
Ai teillä on siellä muutto edessä.. kivaa!! :) Onko miehesi siis nyt valmistumassa kun pääsette muuttamaan?

Ihania ultrauutisia ja kuvia tullut!! :heart:
 

Yhteistyössä