Elovauvat 2015 *kesä-elokuu*

elinahenna, on ne sykkeet normaalit, jännän korkeet vaan veljiinsä verrattuna. Kyl mä silti uskon että sieltä se pikkumies tulee mitä lupailtiin. ;)

Mä saan nukuttua suurinpiirtein kolmen yön välein, kun väsymys tarpeeksi kovaa. Välillä ei nukuta vauvan heilumisten takia, välillä närästää tai oksettaa tai synnytys pyörii mielessä. :confused:

Mä oon kokoarvion saanu aikoinaan tosiaan edellisestä vauvasta joskus rv 30 jälkeen, mulla puhkes RaDi sillon ja vauva kasvoikohisten. Katoin just et mun sf-mitta oli 33 näillä viikoilla siinä raskaudes, nyt siis 31.

( . ) me kateltiin miehen kans poikien vauvavideoita eilen koneelta. Jotenkin nyt kun näki pojat vauvoina niin tajus et miten ERInäköisiä ne oli vauvoina. Ei oikeesti uskois sisaruksiksi. Esikolla vaalee haituvatukka ja keskimmäisellä tumma tukka, kasvon piirteet ihan erilaiset.
Jotenkin ahdisti katsoa niitä videoita ajalta ennen hd-tarkkuutta. Kauheen tummaa ja rakeista. Mua alkoi ahdistaa koska mä olin nuoremman pojan jälkeen vähän masentunut ja koin että mun elämä junnas paikoillaan, oli semmonen olo että oon ihan surkee äiti. Jälkeenpäin oon miettiny että tajusinko ees miten ihania ja suloisia lapsia mulla on. Esikko harjoitteli puhumista ja onneksi, onneksi otin sitä nauhalle, samoin molempien ensiaskeleet. :love:
Jälkeenpäin kun aattelee, niin monien mielestä meillä oli sillon asiat paremmin. Asuttiin 100 neliöisessä omistusasunnossa ja pienemmällä paikkakunnalla, itse kotiäitinä hääräten. Nykyään tullaan asumaan kolmen lapsen ja kahden elukan kanssa alle 80 neliöisessä vuokrakämpässä lähellä kaupungin hulinaa. :D Ja tuun tosiaan jatkamaan opintoja siten että nuorimmainen menee päiväkotiin reilu vuoden iässä.
 
Moi kaikki elokuiset odottajat!

Täällä myös yksi elokuinen ilmoittautuu :). Kiva että tämmöinen uusi viestiketju aloitettu meille elokuisille johon voi tulla höpisemään ja vaihtamaan kuulumisia!
LA olisi 23.8 ja toinen tyttö tulossa (esikoistyttö 10/08). Pikainen päivitys tästä raskaudesta;älytön pahoinvointi rv 18 saakka:eek: ,sikiöseula hälyytti niskapoimu-ultrassa ja veriseulassa jonka seurauksena kävin NIPT-testissä Naistenklinikalla, tulos kromosomeiltaan terve tyttö! Noh, sitten kilpirauhasen liikatoiminta josta johtuen hengästymistä ja sydämentykytystä pienessäkin rasituksessa. Tilanne kuitenkin normalisoitui raskauden edetessä ja kilpirauhasarvot nyt ok. Sitten alkoikin valtavat supistelut rv 25 ja synnärillä käyty jo kahdesti tarkastamassa tilanne, kohdunkaula lyhentynyt 3,3cm:iin ja auki 1cm. Saikulla oltu kk verran ja nyt kotona chillailua hissukseen jotta vauveli vielä pysyisi sisuksissa;).
Esikoinen syntyi 37+5 ja SGA vauva, joten tätä seurataan aika tarkasti ja neuvola-ja äitipolikäyntejä ollut normaalia tiheämmin.
Seuraava äitipolikäynti tulevalla vkolla ja saa tietää mikä tilanne ja kuinka päin vauva siellä pötköttelee tällä hetkellä, on nimittäin tosi hurja liikkumaan ja ilmeisesti vielä hyvinkin tilaa masussa koska vilske on varsinkin iltaisin aikamoista!

23.8.LasseMaija/toinen/VKS/tyttö
 
Tervetuloa LasseMaija! :) Onpa tosiaan aika hurjan kuuloinen alku ollut sulla tälle raskaudelle, mutta hienoa että vauva on vielä pysynyt mahassa, ja toivottavasti pysyykin vielä hetken. Käsittääkseni tuo SGA liittyy siis pienikokoisuuteen? Onko tämän kakkosen kanssa ollut viitteitä siitä myös?

(.) Mä tuolla Facebook-ryhmässä jo valittelinkin, että nyt on alkanut se vaihe, kun raskaus, synnytys ja vauva on alkaneet pyöriä mielessä 24/7, eikä sinne meinaa oikein muuta mahtuakaan. Esikoisen kanssa toki yritän keskittyä vain häneen, mutta muuten tää nyt on tämmöstä haaveilua ja haahuilua :)
En kuitenkaan osaa keskittyä järkevästi valmistautumaan esim. tarvikehankinnoilla, sairaalakassin pakkaamisella tms. Viime tippaan jää ne hommat varmasti, kuten mulle on tyypillistä. Haikeudella oon myynyt esikoisen vanhoja vaatteita ja tarvikkeita, pakko tehdä tilaa uusille. Vauvalle on sentään vaunut ja 50-56 cm vaatteita varmaankin riittävästi hankittu, ja mun mies oli kasannut ja pedannut jo sängynkin, mutta onhan se hankintalista vielä aika pitkä...

Eilen oli eka päivä kun alkoi ihan kunnolla fyysisesti tuntua, että raskauden vikoja viikkoja mennään. Ns. sukkapuistosuppareita tuli pitkin päivää, vasen lonkka vihoitteli ja järkyttäviä, repiviä liitoskipuja oli nyt ekaa kertaa. Tänään tuntuu vähän paremmalta, tosin lonkka vihottelee edelleen :(

Jos joku haluaa mukaan FB-ryhmään, niin se onnistuu laittamalla mulle tai InkeriIisakille yksityisviesti täällä Kaksplussassa, siihen linkki omaan FB-profiiliin tai nimi ja kuvaus profiilikuvasta (jos muita saman nimisiä). Koska FB-ryhmä on salainen, pääsee siihen liittymään vain hyväksymällä mut tai InkeriIisakin ensin kaveriksi, jonka jälkeen pääsemme lisäämään jäseneksi ryhmään. Meillä on siellä oikein kiva pieni porukka :)

Millimama & Pip 35+4
 
Viimeksi muokattu:
Hoi. Täällä ärtymyksellekin löytyi osin syy.... Kaamea flunssa :(. No joo on kyl aika väsy muutenkin kun yöllä juoksen sen miljoona kertaa veskissä. Unet vaa häviää sit. Ja aamulla pojat muistaa herättää 6-7.

Mitä tarkoittaa sga-vauva? Vai haluanko ees tietää???

Nyt olen siinä pisteessä että haluun jo synnyttää mut sit pelottaa kaameesti kuitenkin :confused:. Joko te ootte sairaalakassin pakannu? Mitä sinne otitte???

Mulla oli 9.6 ultra ja painoarvio sillon 1108 g. Seuraavat tarkkaan sen verenpainelääkkeen takia. Nyt ois uus 22.7.
 
Onpa kiva kun elokuisten ryhmä on taas herännyt eloon :) enpä ole täällä kaksplussalla käynytkään vähään aikaan niin oli kiva yllätys, olin vähän pettynyt kun kirjoittelu loppui ihan kokonaan :)

Mulla on laskettu 4.8. ja neljättä odotellaan, lapset on kohta 1v4kk tyttö, 2v9kk poika ja vähän reilu 4v tyttö. Poika olis tämä uusi tulokas niin hauskasti tulevat vuorotellen tyttö-poika-tyttö-poika :D

Luulen että vauvanhoito menee rutiinilla vaikkakin nyt tuntuu ettei osaa enää hoitaa ihan pientä vauvaa. Mutta ainakin aikasemmin on kyllä palautunut heti mieleen kun niin lyhyet välit on kuitenkin raskauksien ja vauva-aikojen välillä.

Helpoin raskaus, ei juuri mitään kipuja, vähän liitoskipuja välillä ja vihlasuja alapäässä mutta aika lievää. Pahoinvointia on vieläkin ja nyt flunssan takia olen taas oksennellut päivittäin, puolen välin jälkeen tuo helpotti niin että tarvi vaan muutamana päivänä viikossa oksentaa.

Aikasemmat raskaudet mulla on ollut pahempia tuon pahoinvoinnin ja oksentelun suhteen että siinä mielessä olen päässyt nyt tosi vähällä. Alusta loppuun vaan näyttää mulla edelleen kestävän...

Ensviikolla pääsen painoarvioon, vähän jännittää. Esikoinen oli 3,3kg mutta syntyi sektiolla, toinen 3,8kg ja kolmas 4,1kg ja toisesta ja kolmannesta tuli molemmista 2 asteen repeämät. Edellisessä painoarviossa vauva oli vähän isohko eli jännittää tuleeko vielä isompi ja pahemmat repeämät! Kolmosen synnytys oli kyllä helpompi ja nopeampi ja ponnistusvaihekin nopeahko vaikka oli isompi vauva että täytyy toivoa että paikat olis niin joustavat ettei pahempia repeämiä tulis.

Hyvin on kyllä mennyt tämä raskaus, maha on vaan niin iso ja kun olen reilu 150cm pitkä, riittää kannettavaa. Siinä mielessä ois kiva jo pian synnyttää. Ja tulis pienempi vauva. Mutta saa nähdä milloin tämä vauva päättää syntyä :)

saraheinä 36+5 <3
 
Kiva saraheinä kun löysit takas tänne :) Mutta onpa inhottava, että pahoinvointi jatkuu edelleen :sick:

Sairaalakassi ei vielä eilen aamulla ollut pakattuna eikä sisältökään sen kummemin mietittynä, mutta eilen sen jouduin varmuuden vuoksi pakkaamaan. Tuli vietettyä viime yö Kättärillä seurannassa kun oli ensin puoli päivää supistellut, vatsa tyhjentynyt, alaselkää jomottanut, päätä särkenyt ym. Soitin sitten illansuussa Kättärille, josta neuvoivat lähtemään heti tsekattavaksi. Käyrille piirtyi säännöllisiä supistuksia, joiden välit olivat kuitenkin pitkähköjä. Kohdunsuu oli 2 cm auki ja kohdunkaula 1,5 cm. Jäin siis yöksi seurantaan, ja onneksi yön aikana supistukset rauhoittuvat ja aamulla kohdunsuun tilanne oli sama kuin illallakin, joten pääsin kotiin. Ei olla yhtään varauduttu siihen, että vauva voisi tulla etukäteen (sen varaan ollaan laskettu, että vähintään laskettuun menee, ja tod.näk. ylikin), joten ei ollut läheskään kaikki valmiina. Onneksi kotiuduttiin kuitenkin ilman vauvaa :), mutta kyllähän tosta sai kipinän alkaa nyt keskittyä niihin hankintoihin ym.

Millimama & Pip 35+6

 
Hei taas!

Tervetuloa munkin puolesta uusille ja palanneille!

Täällä saavutettiin eilen täysiaikaisuus, mikä helpotti olotilaa henkisesti kuten myös se että perjantaina luvattiin miehen kanssa papin edessä rakastaa kuolemaan asti.

Sairaalakassi on ollut pakattuna jo kolmisen viikkoa varmuuden vuoksi kun edelleen pelottelivat aikaisella lähdöllä. Viime viikon neuvolalääkäri kyllä ilmoitti että oon niin kiinni kuin vain voi olla ja kaulaakin oli kiitettävästi (mittaa ei sanonut), eli alan henkisesti valmistautumaan maksimi yliaikaisuuteen.

Eilen käytiin pariin otteeseen Tangomarkkinoilla kääppäilemässä ja yöllä/tänään se on tuntunut! Jalat tulessa ja pakottavat ja nyt on alkanut tuntumaan häpyalueella liitoskivut aika ikävästi. Maha kovettuu ja kiristelee kävelles mutta mitään kunnollisia supistuksia ei tunnu. Ekaa kun odotan niin oon alkanut epäilemään että mitäs jos kuulun niihin jotka ei tunne niitä pehmittäviä suppareita kun oon kuullut että sekin on mahdollista? Itse synnytyssupparit luotan tunnistavani. Turvotusta on kiitettävästi, ei saatu sormustakaan kunnolla sormeen, se olis ollu pikkurilliin sopivampi :LOL: ei saa juotua niin kuin olis tarve.

Mukavaa viikon alkua!!

astrea 37+1
 
Hei Saraheinä ja kiva kun löysit takaisin.

Onnea Astrea rouviintumisesta! :love:

Sairaalakassin meinasin pakata eilen, mutta sainkin vaan kasaan hädin tuskin kotiutumisvaatteet vauvalle. Tarkoitus oli lähteä ostoksille kaupunkiin, mutta mut kidnapattiin ja en sitten päässyt minnekään.
Kaverit oli järjestäneet baby showerit yllärijuhlien muodossa. :love:

Noh uus yritys tänään. Laitoin just miehelle viestin, että mennäänkö tänään ostoksille vai juoniiko se taas jotain mun päänmenoksi. Oli eilen mukana koko touhussa. :D

Mulla oli pitkä hiljainen kausi vauvan liikeissä, nyt tuo näyttää taas innostuneen ja jyskii sellaista vauhtia että aivan oksettaa. Ja sitäpaitsi, ei kai tässä ole kiire kun eilisillä vauvakutsuilla veikkailtiin syntymäpäivää vauvalle ja aikaisin on 28.7 ja lopuilla elokuun ekalla viikolla. :LOL:
Oikeesti en osaa kyl ennustaa yhtään että koska vauva lähtee syntymään, kun supistelee päivittäin melko napakasti vaikkakin epätasaisesti ja kohdunkaulaakin jäljellä enää sentti, ei oo avautunut mutta pehmentynyt kylläkin. Jännää.

InkeriIisakki ja Esko 35+5
 
Heips :)

Eilen oli neuvolalääkäri ja tutkittiin kohdunsuun tilanne. Sainki sellasia uutisia, että vauva on jo "lähtövalmiina", joten eikai tässä enää tarvii kauaa odotella sen syntymää :D Kahdelle sormelle auki ja kypsymistä oli tapahtunu huomattavasti.

Sain pakattuu sit eilen sairaalakassinki, nyt vaan pitää käydä porukoilta hakemassa pinnasänky, amme ja vaunut kotio.. :) Jännittää!

RV 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: Millimama
astrea ei se välttämättä tarkoita että menis yli ajan vaikka paikat vielä kiinteät ja kiinni :) mulla on ollut kaikista sama vielä viikkoakin ennen ja ihan yhtäkkiä on lähtenyt synnytykset käyntiin 39+1 ja 40+0 (esikoinen syntyi sektiolla) ja alussa suht nopeasti edennytkin, 2,5h 5 ja 6cm auki, sitten vaan pysähtynyt joksikin aikaa kun sairaalaan olen jo mennyt makoilemaan käyrille, kuulemma johtunut ehkä siitä että sen verran isokokoisia mulle nuo vauvat, ovat jo miettineet sektiotakin mutta sitten onkin taas loput sentit mennyt 15min aikana.

Mulla vaan ärsyttävästi pidentynyt tuo synnytysaika, siis kun kakkonen tuli "jo" 39+1 ja kolmas vasta 40+0 ja nyt tuntuu että meneekö sitten taas yli ajan tällä kertaa jos pitemmälle menee taas.

Tosin kävin painoarviossa ja kun vauvalla ois painoa nyt jo 3,7kg ja laskettuna jopa 4,3kg niin lääkäri oli kyllä sitä mieltä että jos menee yli ajan niin käynnistellään, haluaisin kuitenkin odottaa tuonne laskettuun jos vaikka normaalisti haluaiskin syntyä, en mielellään käynnistystä haluais.

Kolmaskin oli 4,1kg että jospa tuollainen 4,3kg vauva vielä tulis tuolta, hirvittää kyllä vähän silti :confused:
Esikoinen oli 3,3kg mutta en saanut normaalisti synnyttää sillä kertaa, kakkonen 3,8kg ja kyllä tuo kolmosen synnytys meni parhaiten ja nopeiten vaikka oli yli 4kg.
Toivottavasti sujuis tälläkin kertaa...

Tietenkin on vielä mahdollisuus että syntyis ennen laskettua ja olis pienempi mutta en kyllä usko, yhtään supistusta ei ole tullut ja kuitenkin tulee paljon liikuttua noiden muksujen kanssa ja kanneltuakin, tosin pitkän flunssan takia en ole vähään aikaan käynyt oikeasti lenkillä.

Että ei kai siinä kun yrittää käyttää kaikki keinot ja konstit jos vaikka ihme sattuis :D

saraheinä 37+3 <3
 
Saraheinä, kiitos kun kerroit että voi noinkin mennä! (y) en vieläkään hirveästi hermoile vauvan takia, olotila kun on täysin siedettävä mutta olis se mukava jo nähdä kumpi ja millainen persoona tuolta putkahtaa! :oops:
Itelle on alkanut muodostua ajatus että tää menee lähelle laskettua +/-2 päivää.

Eilen oli hankala päivä kun oli yli 20 astetta lämmintä ja tyyppi oli päättänyt yöllä kömytä ylemmäs vatsaan ja punnas koko päivän palleaan. Oli "lievästi" tukala olo. :confused: Tänään onneksi tuntuu olevan taas tuolla alempana, siellä sais pysyäkin. Enkä pistäisi kampoihin vaikka kiinnittyis ja alkais syntyäkin jo.:rolleyes:

Tsemppejä kaikille!

astrea&unto 38+0 POX!
 
Moro! Täällä alkaakin olla monella jo jännät paikat (y). Jokos alkaa tuntua että sais tulla jo? Itsellä ollut RANKKA viikko takana. Toinen veljoksista heräs ke-aamuna kuumeisena sitten se loppu viikosta sahas. Luulin jo pe että ohi on kunnes yö saapui :(. Pe-la välinen yö heräiltiin vähän väliä ja la aamuna puoli 6 ylös. Ja eikun päivystykseen. Kummatkin korvat ja kurkku punoitti mutta ei varsinaista tulehdusta. Saatiin onneksi kuitenkin kuuri kun oli ollut pikkasen aiemmin räkäinen. Nyt alkaa helpottaa.

Itsellä nyt rv 34+1 ja ollut jos jonkinlaisia sukkapuikkotuikkimisia alhaalla. Sekä luulen että joitakin "oikeita" suppareita. Olo alkaa olla muutenkin tukala varsinkin kun vatsa ei oikein toimi :oops:. Onko muilla nuo tuikkimiset tarkoittanut mitään? Vai haaveilenko vain että kohdunsuulla alkais jo tapahtua. Ja eikös se ollut niin ettei enää rv 34 jälkeen estellä jos synnytys alkaa vai muistanko taas väärin.
 
Heippa vaan täältäkin.

Saraheinä Hyvin mahtuu. :D Mullakin oli selkeesti helpompi synnyttää toi meidän 4,4kg kuin oli toi 3,5kg painava kaveri.

Nicci Pikaista paranemista teille, inhottavaa saada noita tauteja just kesällä. :(

Aattelin kysäistä, että aattelitteko kokeilla jotain ns. vippaskonstia jolla sais vauvan nopeemmin ulos. Mä oon tässä lueskellu vähän, että mitä kaikkea porukka on kokeillut synnytyksenvauhdittamiseen. Puolukoita, Oreganoa, Vadelmanlehtiteetä, Kolmea S:sää, tulista ruokaa jne?:p Ite kokeiltiin edellises raskaudessa kolmea S:sää ja mun mielestä ei mitään tehoa.

Meillä meinas olla eilen illalla jännät paikat kun yhtäkkiä klo 18 alkoi supparit, näillä väliä oli vaihtelevasti sellaset 3-5min.
Niitä jatkui sellasen tunnin verran ja sitten seuraavat kaksi tuntia n. 2 min välein. Supistusten kesto oli minuutin verran.

(Ite muistin nuo supistukset, että semmosia oli edellisessä raskaudessa. Ekasta en tiedä kun hänet käynnistettiin niin että hyvä jos olin yhtäkään harjoitussupparia ees saanut ennen sitä.)

Nyt kuitenkin muistelin, että pitää vaihdella asentoa ja vähän käveleskellä ja sitten koittaa mennä nukkumaan supistuksista huolimatta. Näin siis tein ja ilmeisesti supistukset jossain vaiheessa yötä laantui koska tänään heräsin klo 8 suht virkeänä.
Mä en ikinä tiedä mistä puhutaan kun sanotaan, että on sukkapuikkosuppareita. Noi supistukset tuntuu poltteena alavatsassa, reisissä, lonkissa ja alaselässä sekä häntäluussa. Vauva lisäksi vaihtoi asentoa niin että oli jotenkin jännästi mun navan kohdassa, ihan kauheen kipeetä tuli. Aamulla maha oli kosketusarka ja mies joutui hieroa selkää kun sitäkin jomotti eilisen jälkeen.
Ei siis varmaan ollu niitä sukkapuikkosuppareita.. Vaan uskoisin että noi alkoi nyt avata niitä paikkoja.

Vaikeeta tietää, että missä mennään kun ennen laskettua ei oo kuin kaks neuvolaa ja kukaan ei tutki kohdunsuun tilannetta. :eek:

Tosiaan mulla edellisessä raskaudessa noita supistuksia oli vasta rv 39-40 (ja poika syntyi 41+0) eli tein siinä pari varaslähtöä kun pelkäsin että synnytys alkaa.
Nyt tiesin, että vaikka kipeetä teki, niin eivät silti tuntuneet ihan riittävän kipeiltä. :LOL: Joten en sitten ees soitellu synnärille. (ja hyvä niin). Jotenkin mulla on myös aika korkee kynnys ees soitella synnärille koska edellisen aikana mulle oltiin melkein vihaisia jos sattui olemaan ilta-aika tai viikonloppu. (Okei tästä on 5 vuotta ja silloin synnytin SeKSissä.)

En oikein tiedä, että pitäiskö tästä tulkita, että vauva tekee tulojaan seuraavien parin viikon sisällä. Selkeesti kipeämpiä nää supistukset on olleet myös tänään vaikka ovat pitkin päivää harvakseltaan tulleetkin.

Olipas siinä oma napailua kerrakseen. :notworthy:

InkeriIisakki ja Esko 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: elinahenna
Moi inkeri. Mulle annettiin pojilta ohjeeksi juurikin nuo mitä sinä teit suppareita tunnustellessa ja sit piti ottaa panadolia 1-2. Jos näillä ei asetu niin piti lähteä näytille. Tietysti mulla oli kaksosraskaus ja eka joten piti aika herkästi muutenkin olla kys:n yhteyksissä.

Jotkut puhuu noista "sukkapuikoista" myös puukonisku-tuntemuksina. Se on vähän niin kun sellanen tosi nopee ja terävä kipu juurikin tuolla syvässä häpyluun alla ja alahaalla ja tulee sit sarjassa yleensä. Mulla ainakin. Näitä oli myös ekassa ja sillon ainakin kohdunkaula alkoi lyhentyä.

Olen kuullut että jotkut ovat käyneet vyöhyketerapiassa synnytystä jouduttaakseen. Ja yleensäkin kaikki hoidot mitkä kiihdyttää aineenvaihduntaa; jalkahoito yms. En sitten tiedä auttaako mut itse ajattelin varata vyöhyketerapian rv:lle 38-39 ja kokeilla. Oon niin täynnä tätä jo nyt rv 34+1 :mad:. Kertoivat myös kys:llä aiemmin että joulun pyhät on kiireistä aikaa kun ihmiset "syö itsensä synnyttämään" :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: elinahenna
Moi inkeri. Mulle annettiin pojilta ohjeeksi juurikin nuo mitä sinä teit suppareita tunnustellessa ja sit piti ottaa panadolia 1-2. Jos näillä ei asetu niin piti lähteä näytille. Tietysti mulla oli kaksosraskaus ja eka joten piti aika herkästi muutenkin olla kys:n yhteyksissä.

Jotkut puhuu noista "sukkapuikoista" myös puukonisku-tuntemuksina. Se on vähän niin kun sellanen tosi nopee ja terävä kipu juurikin tuolla syvässä häpyluun alla ja alahaalla ja tulee sit sarjassa yleensä. Mulla ainakin. Näitä oli myös ekassa ja sillon ainakin kohdunkaula alkoi lyhentyä.

Olen kuullut että jotkut ovat käyneet vyöhyketerapiassa synnytystä jouduttaakseen. Ja yleensäkin kaikki hoidot mitkä kiihdyttää aineenvaihduntaa; jalkahoito yms. En sitten tiedä auttaako mut itse ajattelin varata vyöhyketerapian rv:lle 38-39 ja kokeilla. Oon niin täynnä tätä jo nyt rv 34+1 :mad:. Kertoivat myös kys:llä aiemmin että joulun pyhät on kiireistä aikaa kun ihmiset "syö itsensä synnyttämään" :LOL:

Hmm.. nämä ei varmaan sitten oo niitä, toi on enemmänkin sellanen hidas asteittain koveneva polte joka tuntuu just sillälailla aaltomaiselta kuin supistuksista yleensä puhutaan. Ja nimenomaan alavatsa ja selkä.
Mulla oli kaksi viikkoa sitten kohdunsuuta jäljellä enää sentti. Eiköhän nää pikkuhiljaa anna potkua synnytykselle. ;)
Mä aion hankkia punnitse&säästä kaupasta sitä vadelmanlehtiteetä. Sanovat että eivät aiheuta suppareita, mutta saattavat tehdä jo olemassa olevia vielä vähän vahvemmiksi. (y)
Testaillaan.
 
Mulla tuli niitä sukkapuikko tuntemuksia huhtikuun lopus, tai niiksi ne tulkitsin. Alavatsalta lähti kipu niinkuin naruna tai salamana emättimeen ja tunnetta kesti 20-45s, sitten ei mitään. Näitä tuli parin tunnin välein joten en niistä huolestunut mutta nlatäti oli sitä mieltä myöhemmin että supistuksia. Eivät kuitenkaan tehneet yhtään mitään alapäähän. Tos pari viikkoa sitten tuli toisenlaisia sit jo huolestuin ja soitin neuvolaan. Silloin täti tuumas että tunne pitäis kestää minuutin että pehmittäis mitään ja että säännöllisemmin pitäis tulla (silloin välis saattoi olla 15-30 min ja kesto vain 5-10s). Lääkäri tutki seuraavalla viikolla ja mitään ei ollut tapahtunut.

Eilen tuli eka supistus mutta vain yksi :sick:
Poppakonsteista. Mulle kaveri neuvoi tekemään kävelylenkkejä pitkillä askelilla niin että vartaloon tulee kiertoa (sen lääkäri oli neuvonut näin). Sitä oon nyt parina päivänä tehnyt ja ainakin lenkin aikana kiristää mahaa kohtuullisesti kun vain sais sen tunteen tonne alemmas. Se varmaan sai sen yhdenkin supistuksen aikaiseksi. (y) 3*S ei toimi ainakaan täällä. Ihan höpöhöpöä. :LOL:Heinäkuisis porukka on käyny vyöhyketerapias, pyöritelly nännejä jne Tiedä sitten.
 
Moro! Täällä alkaakin olla monella jo jännät paikat (y). Jokos alkaa tuntua että sais tulla jo? Itsellä ollut RANKKA viikko takana. Toinen veljoksista heräs ke-aamuna kuumeisena sitten se loppu viikosta sahas. Luulin jo pe että ohi on kunnes yö saapui :(. Pe-la välinen yö heräiltiin vähän väliä ja la aamuna puoli 6 ylös. Ja eikun päivystykseen. Kummatkin korvat ja kurkku punoitti mutta ei varsinaista tulehdusta. Saatiin onneksi kuitenkin kuuri kun oli ollut pikkasen aiemmin räkäinen. Nyt alkaa helpottaa.

Itsellä nyt rv 34+1 ja ollut jos jonkinlaisia sukkapuikkotuikkimisia alhaalla. Sekä luulen että joitakin "oikeita" suppareita. Olo alkaa olla muutenkin tukala varsinkin kun vatsa ei oikein toimi :oops:. Onko muilla nuo tuikkimiset tarkoittanut mitään? Vai haaveilenko vain että kohdunsuulla alkais jo tapahtua. Ja eikös se ollut niin ettei enää rv 34 jälkeen estellä jos synnytys alkaa vai muistanko taas väärin.
Täälläki alkais olla jo semmonen olo että vois tulla jo, kun kylkeen sattuu ihan tajuttomana jos istun liian pitkään, alaselkäkipu tulee ku oon kyljelläni ja sitten alkaa lonkkakivut... Tuskaa. :( Kunnon supistuksia ei oo vielä tullu, mut kovotteluu ja alapäässä tuntuu inhottava kihelmöivä tunne välillä..

Onko teillä muilla millasia kiputuntemuksia ollu nyt? :) Ja kiitos kaikille noista synnytyksenvauhdittamisvinkeistä, täytynee tänää testailla tuota jalkahierontahommaa... :D

elinahenna 37+1 <3
 
Ei ole ollut sen yhden ainokaisen spontaanin supistuksen jälkeen muuta kuin rasitukses tulevia vatsan kovettumisia ja lieviä suppareita joiden en usko tekevän yhtään mitään.

Tänään oli neuvola, kaikki edelleen kohdillaan, hb sais olla korkeampi (nyt 114). Vauvan pää ei oo vieläkään kiinnittynyt.o_O Varattiin ens viikon perjantaille uusi aika ja järkytyin kun tajusin että LA on sitten lauantaina!:eek: Mihin tämä aika on mennyt kun ei tänne asti ollut puhettakaan että päästäis!?! Tällä hetkellä kyllä tuntuu että silloin perjantaina neuvolaan mennään. Pitää tapahtua muuten aika paljon olotilois jos vauva ennen sitä maailmaan tulee! Pitäiskö munkin kokeilla noita "poppakonsteja"...(n)

Eilen illalla luin purppuraviivasta, en ole aiemmin siihen kiinnittänyt mitään huomiota mutta kun luin että jotkut kätilötkin sitä seuraa niin pitihän se käydä vessas tarkistamas. :D En löytänyt tai en tajunnut että se siellä olis. Onko muut löytänyt?

Astrea 38+3
 
Hei! Kivaa, että elokuiset ovat täällä :) Ilmoittaudun mukaan:
LA 4.8. Anselmiina/39/toinen/PKKS/?

Palaan paremmalla ajalla lukemaan keskusteluja ja kirjoittelemaan oman raskauteni kulusta.

Anselmiina 38+0
 
Noniin ja täällä isäntä aloitti viime yönä mahataudin ja itsellä alkoi kipuilla nyt illasta:mad:. Huomenna ois ultra kys:ssa saas nähdä pääsenkö, voi kettu!

Elinahenna Täällä on jos jonkinlaista kipuilua. Välillä tuntuu et nivusissa et jalkoja levittää (hurja tunne) kipeesti. Sit vauvan liikkeet on välillä tosi inhoja. Lieviä kovotteluja ja sit ihan lievää menkkamaista kipua ollu nyt parina päivänä mahassa ja selässä. Iskias ei ihmekyllä ole nyt vaivannut. Ihsn jo näiden kipuilujen takiakin haluisin päästä huomenna katsastaa missä mennään. Mullahan on vasts rv 34+3.
 
Heips. Rv 34+4 ja just ultrasta kotiuduttu. Painoarvio oli 2384 g ja kuulma keskikäyrän tienoolla himppu alapuolella. Nyt mua kiinnostaskin mitä teille on annettu painoarvioiksi suurinpiirtein näillä viikoilla? Kun aina on eri gyne/mittaaja. Muuten kaikki näytti olevan hyvin.

Muoks. Ja niin joo, kohdunkaulaa oli reilusti hieman pehmeä kohdunsuu. Eli mun tuntemukset ei ole ainakaan siellä mitään tehny. Seuraava ultra sit rv 38+2.
 
Hellurei, itse olen syyskuun odottelija. Tsemppiä teille elokuisille loppumetreille ja onnea jo lapsen saaneille, jos näin on jo käynyt :)

Jos tässä ryhmässä on Lahden alueelta olevia, niin tulkaa mukaan faceryhmään Lahden alueen syksy vauvat 2015. Koulujen aloitusta varmaan pidetään syksyn rajana. Tuon ryhmän idea on olla paikallinen ja tarjota vertaistukea läheltä ja myös ystäviä ja livetapaamisia äideille ja lapsille.
 
  • Tykkää
Reactions: Millimama
Heips. Rv 34+4 ja just ultrasta kotiuduttu. Painoarvio oli 2384 g ja kuulma keskikäyrän tienoolla himppu alapuolella. Nyt mua kiinnostaskin mitä teille on annettu painoarvioiksi suurinpiirtein näillä viikoilla? Kun aina on eri gyne/mittaaja. Muuten kaikki näytti olevan hyvin.

Muoks. Ja niin joo, kohdunkaulaa oli reilusti hieman pehmeä kohdunsuu. Eli mun tuntemukset ei ole ainakaan siellä mitään tehny. Seuraava ultra sit rv 38+2.
Miulla oli vähän reilu 1900g painoarvio tuona aikana, pikkinen poika. :)
 

Yhteistyössä