Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

meris
Heips pitkästä aikaan. Olen taustaillut mutta lukenut ahkerasti kuulumisianne =)

Tänään sitten taas neuvola. Sf-mitta oli kasvanut vain sentillä eli oli nyt 30+0 sen 24cm. Nyt lähti sitten lähete Naikkarille ylimääräiseen ultraan. Epäilevät että istukka ei toimisi kovin hyvin. Toivotaan että on väärä hälytys, mutta kyllä tässä nyt vähän alkoi itseäkin huolestuttamaan. Ensi viikoksi aika pitäisi kuulemma järjestyä, että siihen saakka joutuu täällä nyt sitten stressaamaan mikä on vialla.
Sintti oli edelleen poikkitilassa, että mietin että eikös sekin nyt vähän vaikuta tuohon mittaan kuitenkin? Pissa yhdellä plussalla ja painoa tullut 600g/vk. Onko kellään muulla tullut näkökenttään sellaisin kirkkaita pisteitä jotka vaeltelevat? Mulla on ollut niitä nyt vähän väliä. Neuvolantäti epäili niiden liittyvän jotenkin verenpaineeseen.

Tänään taas lettukestit täysien viikkojen kunniaksi =)

Meris + sintti 30 :heart:
 
milana ja pietu: Kiitos liitoskipukommenteista! Kyllähän tuo näyttää että tuo häpyluun jomotus on nyt tullut jäädäkseen ja kyseessä siis mitä ilmeisemmin nuo liitoskivut. Mulla nuo kivut tuntuvat ainoastaan kävellessä, istuessa, maatessa ja esim. rappuja noustessa/laskeutuessa kipuja ei tunnu.

Rouva violetti: Minulta katsoivat lääkärineuvolassa vaan joitakin vauvan mittoja, tarkastivat raivotarjonnan ja istukan paikan, että onko liian alhaalla. Eli ei siellä kovin ihmeellisyyksiä ollut. Niin ja sitten kohdunkaulan mitan.

Edie: Kyselit mielialanvaihteluista. Minulla noita vaihteluja on ollut yllättävän vähän. Etukäteen ounastelin että varmaan olen raskaana ollessa oikea monsteri :kieh: . No itse asiassa olen tainnut olla vähän keskimääräistä paremmalla tuulella! ;) Kieltämättä joskus tulee semmosia ihan yllättäviä raivareita ihan mitättömistä jutuista.

Pauzi: vauvantavaroista juttua: Minä olen nyt suunnitellut ja vähän toteuttanut vasta noita isompien tavaroiden hankintaa. Pienemmistä en ole jaksanut vielä murehtia, luotan siihen että vielä hyvin ehtii. Olen ajatellut että tarvittaessa noita pikkujuttuja voi ostaa vaikka vasta sitten kun pieni on jo syntynyt. Mullakin noita valmistumisjuhlia olisi muutamat tiedossa. Tunikalinjalla ajattelin minäkin pärjätä. Pitää sitten ensi viikolla sovittaa että mahtuisko joku hame / housuhame päälle vaikka niin että vetskan jättäis auki, ei tarvitsisi ostaa uutta hametta.

meris: Toivottavasti ei olisi mitään huolestuttavaa istukassasi. Minä olen ainakin ymmärtänyt niin että vauvan asento voi vaikuttaa sf-mittaan paljonkin. Niin yritähän olla mahdollisimman paljon stressaamatta asiaa nyt viikonlopun aikana :hug: ! Mulla on muuten noita kuvailemiasi kirkkaita pisteitä ihan normaalistikin. En tiedä mistä johtuu, mutta mulla on normaalisti verenpaine vähän liian matalalla.

Kertokaapas miten teillä on nuo äitiyspakkausasiat, joko joku on saanut uuden pakkauksen? Minä olevinaan venytin oman hakemukseni jättämistä, ja vein sen kelalle viime perjantaina kun uudesta pakkauksesta oli kuvat julkaistu ja jakelun sanottiin alkavan nyt tämän viikon alussa. Nyt kävin Kelan sivulla katselemassa tietojani, ja huomasin että hakemus oli käsiteltykin saman tien silloin perjantaina! Niinhän siinä tietysti sitten käy, että minä olen maailman viimeinen ihminen joka saa edellisen pakkauksen vielä. Vai voisinkohan jo saada tuon uuden? Nyt jänskättää että olinko liian hätähousu tuon hakemuksen jättämisen suhteen. Toki molemmat pakkaukset otan ilolla vastaan, mutta uutuudenviehätys on aina uutuudenviehätys.

Vielä Pulttikselle huiskutus :wave: ja hali :hug: !


inom 29+5<br><br>
 
Vauvan asennosta masussa. Minulla Minimi oli vielä neuvolassa keskiviikkona masussa poikittain kuten olin potkujen perusteella epäillytkin pari päivää jo olleen. Välillä taas tuntuu selkeästi olevan jo pää alaspäin ja joskus taas pystyssä. Tässä vaiheessahan nämä pyörii niin paljon ettei tiedä mihin päätyvät. Kaverilla tuossa jokin aika sitten muksu kääntyi masussa perätilasta raivotarjontaan vielä viikolla 36. Toivonpahan että tämäkin hoksaa jossain vaiheessa asettua oikein päin lähtökuoppiin kun käsittääkseni istukan ollessa edessä ei ihan helposti ruveta yrittämään käännöstä.

Tavaroista. Minulla on oikeastaan esikoisen (nyt 1 v 10 kk) jäljiltä kaikki vauvatavarat tallessa ja loputkin on vaan siskontytöllä lainassa, ja palautuvat pikkuhiljaa. Tuplarattaat ja sairaalastakotiutumisvaatteet olen tähän mennessä Minimille hankkinut. Hankittavaa olisi vielä hoitopöytä/taso (kun tiedetään missä asutaan elokuussa), uudet tutit pulloihin, huvitutteja valmiiksi, liivinsuojia, terveyssiteitä ja pieniä vaippoja. Muuta en usko tarvitsevani täällä jo pyörivän tavarapaljouden lisäksi, ainakaan ennen vauvan syntymää. 50-60 cm vauvan vaatteet ajattelin pestä ja laittaa valmiiksi parin viikon päästä kun lomat alkaa. Vauvan sängyn laitan valmiiksi varmaan hienäkuun lopulla kuten hoitopöydänkin kunhan tämä meidän talonmyyntitilanne selkenee. Meillä siis on talo myynnissä, kun aiotaan rakentaa isompi ja muuttaa siinä välissä johonkin kolmioon rakennusajaksi. Välityssopimuksemme on voimassa heinäkuulle, joten jos talo ei ole siihen mennessä myyty niin otetaan pois myynnistä loppuvuodeksi ettei tarvitse synnytyksen tienoilla tai vastasyntyneen kanssa muuttaa.

77mm ja Minimi rv 28+1

<br><br>
 
jonna harmaana
inom Mulle tuli eilen äippäpakkaus ja oli uusi :D Mä vein hakemuksen jo 26.4,kela oli tilannu mun pakkauksen reimalta vasta 18.5 eli viime pe ja eilen tuli ja siis uus..Joten etköhän sinäkin inom uuden saa. Oli kyllä ihania vaatteita... Laitoin ne jo eilen heti pesuun ja tänään pitäs vielä viikata ne kaappiin..

Maanantaina olis äippäpolilla ultra,ihanaa nähdä taas pikkuinen. Eiköhän kaikki kunnossa ole, ainakin itestä tuntuu niin. Potkuja tulee vähän väliä ja välillä ylös ja välillä alas, taitaa pikkunen pyöriskellä aika paljon masussa ja vaihdella asentoa monta kertaa päivässä.

Nyt siivous urakan kimppuun :(

jonna ja möhkis 28+0
 
Pauzi harmaana

Jopas oltiin kauas tiputtu, pitää ihan nostaa.. Kaikki varmaan viettävät viikonloppua eikä kukaan palstaile.

Minäkin täällä siivouspäivää pidän kun on niin sateista.

 
Minultakin paljon peukkuja Pulttikselle! Kiva kuulla sinunkin kuulumisistasi välillä =)

Me käytiin tänään ostamassa yhdistelmävaunut. Kierreltiin useammassa kaupassa ja kamalan vaikea oli tehdä valintaa. Päädyttiin lopulta Gessleineihin ja ollaan todella tyytyväisiä päätökseen. Ainakin nyt vaikuttaa, että ovat juuri sopivat meidän tarpeisiin. Hintaa tuli varusteiden kanssa 780? ja se kyllä kauhistuttaa :eek:

Täällä voidaan ihan hyvin. Turvotus on aika kamalaa ja sen aion ottaa puheeksi neuvolaksi tiistaina. Jalat on ihan muodottomat ja välillä mietityttää, onkohan tämä ihan normaalia. Sormuksista olen joutunut luopumaan, mutta ei turvotus ole muualla yhtä pahaa kuin jaloissa.

Hemu 29+5
 
Heips kaikille!

Pitääpä oikein pitkästä aikaa kirjotella kuulumisia. Jotenki ei tahdo enää millään ehtiä tänne. Töissä kun on jo jonku aikaa ollu mun tuleva sijainen opettelemassa hommia, niin sielä ei enää paljo surffailla ja kotonakin vähän huonosti ehtii koneelle, kun mies rakentaa kaikki illat, niin mun aika menee esikoisen kanssa.

Maanantaina kävin neuvolassa ja kaikki arvot oli ok. Hb 120, verenpaine 115/70, sf-mitta 26 cm ja vauvan sydämensykkeet 154-154. Pissa oli puhdas ja painoa oli tullu 300 g/vko. Niin ja vauva oli jo käänytynyt pää alaspäin. Seuraava neuvola 3 vkon päästä.

Täälä oli ollu juttua vauvan tavaroiden laittamisesta, niin mä en oo laittanu vielä mitään. Ei oikeen voi vielä, kun pitäis ensin päästä muuttamaan uuteen taloon, ennen kun voi alkaa laittaan vauvan tavaroita paikoilleen. Vaan siihen menee vielä 4-5 vkoa ennen kun muuttamaan päästään. Kyllä mä odotan sitä hetkeä, että pääsis järjestelemään kaiken paikoilleen. Voihan se olla jo vähä rankkaa ison mahan kanssa, mut kuitenkin mä haluan ite järjestellä omat tavarani, enkä halua siihen ketään muuta sekaantumaan. Vaikka apua varmaan olis tarjolla, mut ite pitää saada laittaa.

Väsymyksestä täälä on kans juteltu ja mä meinaan kans olla ihan kiitettävän väsyny. Työaamuina pitää vielä herätä niin pirun ajoissa. Iltasin on sit ihan sippi. Vaan sen on kans huomannu, et taas alkaa olla se vaihe raskaudessa, että vkonloppuna kun sais nukkua, niin mä herään jo seittemältä. Mut sit kyllä päivällä vaatis päikkäreitä. Huonompi puoli vaan on et esikoinen ei niitä enää nuku, niin enhän mäkään sit pääse. No onhan se tietysti välillä isänsä luona, niin sillon pääsee. Vaan niin se vaan on tänäänkin jääny, kun on ollu niin noita rakennusmiehiä hommissa, niin tuntuu, et niille on pitäny koko ajan olla laittamassa kahvia, tai sit käydä uudessa talossa jotain kattomassa.

Työpäivät sen kun vähenee, vaan ei oo ihan vielä loppu. Ens viikko pitäis vielä jaksaa, viimeiset 5 päivää. Mä oon NIIN KYPSÄ töihin ollu jo kauan aikaa ja laskenu päiviä millon saan jäädä poies. Että mulla ei oo mitään ongelmia jäädä kotiin, niin kun toisilla tuntu olevan. Nyt tuntuu että voisin kevyesti olla 2 vuotta ainakin kotona, vaan katsotaan muuttuko mieli miten, sit kun vauva on syntyny.

Tänään on ollu mukava sää. Just grillattiin ja kohta pääsee saunaan.

Palaillaan taas

:wave: :wave: :wave:

Pipe75 30+6
 
Heips kaikille!

Pitääpä oikein pitkästä aikaa kirjotella kuulumisia. Jotenki ei tahdo enää millään ehtiä tänne. Töissä kun on jo jonku aikaa ollu mun tuleva sijainen opettelemassa hommia, niin sielä ei enää paljo surffailla ja kotonakin vähän huonosti ehtii koneelle, kun mies rakentaa kaikki illat, niin mun aika menee esikoisen kanssa.

Maanantaina kävin neuvolassa ja kaikki arvot oli ok. Hb 120, verenpaine 115/70, sf-mitta 26 cm ja vauvan sydämensykkeet 154-154. Pissa oli puhdas ja painoa oli tullu 300 g/vko. Niin ja vauva oli jo käänytynyt pää alaspäin. Seuraava neuvola 3 vkon päästä.

Täälä oli ollu juttua vauvan tavaroiden laittamisesta, niin mä en oo laittanu vielä mitään. Ei oikeen voi vielä, kun pitäis ensin päästä muuttamaan uuteen taloon, ennen kun voi alkaa laittaan vauvan tavaroita paikoilleen. Vaan siihen menee vielä 4-5 vkoa ennen kun muuttamaan päästään. Kyllä mä odotan sitä hetkeä, että pääsis järjestelemään kaiken paikoilleen. Voihan se olla jo vähä rankkaa ison mahan kanssa, mut kuitenkin mä haluan ite järjestellä omat tavarani, enkä halua siihen ketään muuta sekaantumaan. Vaikka apua varmaan olis tarjolla, mut ite pitää saada laittaa.

Väsymyksestä täälä on kans juteltu ja mä meinaan kans olla ihan kiitettävän väsyny. Työaamuina pitää vielä herätä niin pirun ajoissa. Iltasin on sit ihan sippi. Vaan sen on kans huomannu, et taas alkaa olla se vaihe raskaudessa, että vkonloppuna kun sais nukkua, niin mä herään jo seittemältä. Mut sit kyllä päivällä vaatis päikkäreitä. Huonompi puoli vaan on et esikoinen ei niitä enää nuku, niin enhän mäkään sit pääse. No onhan se tietysti välillä isänsä luona, niin sillon pääsee. Vaan niin se vaan on tänäänkin jääny, kun on ollu niin noita rakennusmiehiä hommissa, niin tuntuu, et niille on pitäny koko ajan olla laittamassa kahvia, tai sit käydä uudessa talossa jotain kattomassa.

Työpäivät sen kun vähenee, vaan ei oo ihan vielä loppu. Ens viikko pitäis vielä jaksaa, viimeiset 5 päivää. Mä oon NIIN KYPSÄ töihin ollu jo kauan aikaa ja laskenu päiviä millon saan jäädä poies. Että mulla ei oo mitään ongelmia jäädä kotiin, niin kun toisilla tuntu olevan. Nyt tuntuu että voisin kevyesti olla 2 vuotta ainakin kotona, vaan katsotaan muuttuko mieli miten, sit kun vauva on syntyny.

Tänään on ollu mukava sää. Just grillattiin ja kohta pääsee saunaan.

Palaillaan taas

:wave: :wave: :wave:

Pipe75 30+6
 
Heips kaikille!

Pitääpä oikein pitkästä aikaa kirjotella kuulumisia. Jotenki ei tahdo enää millään ehtiä tänne. Töissä kun on jo jonku aikaa ollu mun tuleva sijainen opettelemassa hommia, niin sielä ei enää paljo surffailla ja kotonakin vähän huonosti ehtii koneelle, kun mies rakentaa kaikki illat, niin mun aika menee esikoisen kanssa.

Maanantaina kävin neuvolassa ja kaikki arvot oli ok. Hb 120, verenpaine 115/70, sf-mitta 26 cm ja vauvan sydämensykkeet 154-154. Pissa oli puhdas ja painoa oli tullu 300 g/vko. Niin ja vauva oli jo käänytynyt pää alaspäin. Seuraava neuvola 3 vkon päästä.

Täälä oli ollu juttua vauvan tavaroiden laittamisesta, niin mä en oo laittanu vielä mitään. Ei oikeen voi vielä, kun pitäis ensin päästä muuttamaan uuteen taloon, ennen kun voi alkaa laittaan vauvan tavaroita paikoilleen. Vaan siihen menee vielä 4-5 vkoa ennen kun muuttamaan päästään. Kyllä mä odotan sitä hetkeä, että pääsis järjestelemään kaiken paikoilleen. Voihan se olla jo vähä rankkaa ison mahan kanssa, mut kuitenkin mä haluan ite järjestellä omat tavarani, enkä halua siihen ketään muuta sekaantumaan. Vaikka apua varmaan olis tarjolla, mut ite pitää saada laittaa.

Väsymyksestä täälä on kans juteltu ja mä meinaan kans olla ihan kiitettävän väsyny. Työaamuina pitää vielä herätä niin pirun ajoissa. Iltasin on sit ihan sippi. Vaan sen on kans huomannu, et taas alkaa olla se vaihe raskaudessa, että vkonloppuna kun sais nukkua, niin mä herään jo seittemältä. Mut sit kyllä päivällä vaatis päikkäreitä. Huonompi puoli vaan on et esikoinen ei niitä enää nuku, niin enhän mäkään sit pääse. No onhan se tietysti välillä isänsä luona, niin sillon pääsee. Vaan niin se vaan on tänäänkin jääny, kun on ollu niin noita rakennusmiehiä hommissa, niin tuntuu, et niille on pitäny koko ajan olla laittamassa kahvia, tai sit käydä uudessa talossa jotain kattomassa.

Työpäivät sen kun vähenee, vaan ei oo ihan vielä loppu. Ens viikko pitäis vielä jaksaa, viimeiset 5 päivää. Mä oon NIIN KYPSÄ töihin ollu jo kauan aikaa ja laskenu päiviä millon saan jäädä poies. Että mulla ei oo mitään ongelmia jäädä kotiin, niin kun toisilla tuntu olevan. Nyt tuntuu että voisin kevyesti olla 2 vuotta ainakin kotona, vaan katsotaan muuttuko mieli miten, sit kun vauva on syntyny.

Tänään on ollu mukava sää. Just grillattiin ja kohta pääsee saunaan.

Palaillaan taas

:wave: :wave: :wave:

Pipe75 30+6
 
Huomenia!

Ajattelin jos hieman kirjoittaisi ennen kuin lähdetään ulos nauttimaan ihanasta kesäilmasta!

Perjantaina kävin tyttären kanssa Kuopiossa shoppailemassa. Lähinnä vauvatarvikkeita ja vauvanvaatteita tuli ostettua. Lastentarvikkeessa oli muuttoalennus, joten sieltä tarttui mukaan vaikka mitä. Tärkein investointi oli rengaskantoliina. Se vaikuttaa minusta kovin kätevälle kun ei tarvitse solmuja tehdä. Sitten hankin unipussin. Toivottavasti se tuo vauvalle hyvät unet! Lisäksi käytiin H&M:llä kesävaatteita ostelemassa. Vauvalle ostin lyhyt hihaisia bodyja kun niitä on niin kovin vähän varastossa. Tyttärellekin piti ostaa kiva body ja shortsihaalarit.

Eilen sitten pesin jälleen vauvan vaatteita ja silittelin jo valmiiksi pestyjä. Huomasin että minulla on aika paljon noita vauvan vaatteita. Kaikkia ei ole varmaankaan edes vielä kaivettu esiin varastosta. Jää taas paljon käyttämättä. Täytyy viedä mummon luo vaatteita vaihtovaatteiksi, jos sillä lailla kaikille vaatteille tulisi käyttöä.

Nyt tarttee lähteä ulos, joten :wave:

Edie + pikku-reppuli rv 30+3
 
Pauzi

Jaahas, tänään olisikin aika aurinkoinen ilma, ollaan lähdössä päiväunien jälkeen mummolaan kun siellä on niin hyvä piha jossa olla.

Mies oli eilen työpaikan bileissä enkä oikein saanut nukuttua ennen kuin hän kotiutui kolmen aikaan. Sitten neljän aikaan poika heräsi itkemään, oli tullut pissi sänkyyn ja eikun lakanoita vaihtamaan. Mites muilla joilla on jo lapsia, kuinka olette opettaneet yökuivaksi? Herätättekö yöllä pissille vai ette? Meillä ollaan nyt 3 vkoa nukuttu ilman vaippaa ja nyt oli neljäs kerta kun pissi tuli sänkyyn... Kai tuo kuitenkin jo kyspsä on kun on ikääkin kohta 3,5 vuotta? Ja suhteellisen hyvin kuitenkin jo alkanut oleen kuiva.

Mulla on ruennut olemaan sellaisia nukahtamisvaikeuksia, yöllä heräilen usein vauvan liikkeisiin tai pissihätään, enkä meinaa saada nukutuksi enää sen jälkeen. Onko muilla vastaavaa? Väsymys on myös aivan tajutonta, jos en nuku päiväunia niin olen viiden aikaan niin väsynyt että yksinkertaisesti tuntuu että taju lähtee. Onkohan se ihan normaalia?

Ja taitaa tuota virtsankarkailua olla täälläkin aina välillä... Inhottava vaiva, mutta olen yrittänyt tehdä niitä lihasliikkeitä. Saas nähdä miten synnytyksen jälkeen käy.

Hauskaa kesäistä päivää!

Pauzi ja papunen 29+6
 
Heips täältäkin =)

Meil oli tyttöjen kans(1v 9kk ja 6v)aivan ihana viikonloppu,oltiin nettiäitien(ei tältä palstalta)tapaamisessa Seinäjoella,vuokrattiin maatilamatkailu yritykseltä tilat ja vietettiin tosi rentouttava viikonloppu syöden,ulkoillen ja toistemme seurasta nauttien.

Siellä oli hevonen,kaneja(poikasia ja aikuisia)kukkoja,kanoja,tipuja,ja hiukan pihapiiriä kauempana ois ollut lehmiäkin.

Täällä pikkuinen on tällä hetkellä rt ja odotus sujuu oikein mallikkaasti,ei mitään vaivoja edelleenkään.

Siitäkin syystä jään palstatauolle joksikin aikaa ja autan miestä mökki ja hallitontilla siinä missä suinkin pystyn ja viikon kuluttua alkava lasten kesälomakin on loistava syy olla tulematta koneelle :D

Itselläni ei oo kyl kertaakaan ollut pissankarkailua,mut luulen, et se on kiinni nimenomaan lantionpohjan lihaksistosta,itse oon treenannut nekin lihakset synnytyksen jälkeen aina ennalleen,juuri sen takia,ettei tulisi mitään ongelmia myöhemmällä iällä tai usean synnytyksen kokeneena.


Lähempänä la uskon,että tulee kirjoiteltua taas enempi ,kun toivon mukaan meidän rakennusprojektit on paremmalla mallilla :whistle: Voikaa hyvin :wave:


A-Mam ja Lahja rv 30+2 (huh,mitä kyytiä tää odotus menee!)sekä muut lapsoset.
 
Pauzi: Sama ongelma. Heräilen yöllä ja sitten ei meinaa enää uni tulla millään, varsinkaan aamuyöstä, vaikka olen rättiväsynyt . Päikkäreitäkään en osaa nukkua. Ennen nukahdin ihan helposti yöllä uudelleen. :/ Mikähän tähän auttaisi...
 
Niin se aika vain menee. Tänään jo 30+0 ja miusta tuntuu että en ole itse pysynyt tässä raskaudessa mukana. :)

Voipi johtua myös siitä kun meillä on 2.6 eli nyt ensi lauantaina häät!
Joten niiden valmistelut on vieny miun ajatukset ja ajan, niin tätä raskautta en ole kerenyt ajattelemaan niin usein.

Mutta häiden jälkeen nautin pelkästään tästä loppu raskaudesta.

Profiiliin vaihdoin kuvan.

Neiti-84 rv 30+0
 
Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille!

Ensiksikkin tuohon heräilyjuttuun mistä Pauzi kyseli, mulla on kans sama vaiva. Tänäkin aamuna heräsin jo puoli seitsemältä kun nuorimmainen halusi tulle meidän viereen. Miehän en enään sitten saanut unta ja puoli kahdeksan olin jo käynyt suihkussa, hakenut lehden ja vein jo pyykkejä ulos kuivumaan! :eek: Ei niin yhtään minun tapaista. Mieskin katsoi minua aamulla vähän kieroon... Olen vain ajatellut että luonto opettaa minua jo nyt niihin aamuvarhaisiin herätyksiin ja niinkuin yöllä, herään melkein kellon lyömällä puoli neljä vessaan. Oliskohan niin että vaavelilla on silloin yösyöttö aika...?

Pauzi, meillä muuten lapset on oppineet aivan erilailla yökuiviksi. Pojalla oli huomattavasti vaikeampaa kuin tytöllä, eli vahinkoja sattui useamman kerran. Muistan minäkin vaihtaneeni useamman lakanan jopa viikon aikana. Mutta niinpä se vain oppi vaikka tuntui ettei ikinä! Olen kuullut muiltakin äideiltä vastaavaa että poikalapsella on vaikeampi oppia yökuivaksi... Mutta sitten tytöllä kyllä on tullut vielä nyt vanhempanakin pissit sänkyyn, kun on nähnyt painajaisia tai ei vain ole ehtinyt vesaan. Poika kun oppi, niin sen jälkeen ei ole juuri vahinkoja sattunut. Eli kaikki on ihan yksilöllisiä, siinäkin hommassa.

Tänään oli tosi kiva ilma meilläkin täällä Lapissa ja avasimme jopa terssikauden kotona. Grillattiin ja syötiin ulkona, hieman kyllä oli näpit jäässä, mutta sinnilläkin :) Ensi viikolla päästään vähän lammittelemään kun lähden veljeni luo Tampereelle lomailemaan. Saas nähdä vain miten jaksan matkustaaa...
Tänään ei ole voinut oikeastaan tehdä mitään ilman supistusta. Vatsa on ollut ihan pinkeä koko päivän ja selkä on nyt ihan jumalattoman kipeä. En tiedä sitten että miksi se näin nyt harjoittelee näitä suppareita, mutta onneksi alapäässä kaikki on kuitenkin aivan hyvin pysynyt kohdallaan. Tympii vain välillä kun ei pysty mitään tekemään ihan normaalisti, ei edes lapsille iltapusuja voinut antaa supistamatta
Meillä poika opettelee ilman apurattaita ajamaan pyörällä ja kylläpä se pyörä lensi kaaressa ojaan kun se ei heti onnistunut... huh huh. Meinasi itselläkin pinna palaa. ;)

Mukavaa illanjatkoa :wave:

Seriina ja poitsu 27+4
 
Rasittavaa tämä yökukkuminen... Yleensä herään vasta puoli neljän maissa, mutta nyt jo pari tuntia kukkunut. En jaksanut enään sängyssä makoilla, niin tulin koneelle. En tiedä saiko eilinen ihana aurinkoinen päivä rytmin sekaisin vai mikä on. Oltiin eilen kummipojan ja hänen veljen (kaksospojjaat siis :D ) nimenanto tilaisuudessa ja sen jälkeen käytiin meidän kihlajaispaikassa koskenkuohuja ihailemassa! :heart: Oli aivan mahtava päivä! :)

-Capri ja Tiitiäinen rv 27+5-
 
Hei vaan kaikille!! =)

Käytiin eilen hakemassa pinnasänky kotiin. Tarttis vain maalata se uudestaan, mutta väristä ei olla vielä ihan päästy miehen kanssa yhteisymmärrykseen. :) Eilen tuli kyyneleet silmiin,kun katoin sitä sänkyä ja mietin,että kohta siinä tuhisee meidän pikkuinen! :heart:

Jalat ja sormet ihan kauhean turvoksissa!! Joskus aamuisin ei meinaa saada sormia nyrkiin ja jalatr vasta kauhean turvoksissa on. :headwall:
Kai se sitten kuuluu vaan tähän raskauteen!!

Öisin heräilen monta kertaa pissalle parhaimmillaan 3-4 kertaa ja viimeisen kerran herään puol kuuden aikaan pissalle.Sen jälkeen en meinaa ikinä saada unta enää. Tuntuu,että kaikki paikat on ihan puutunu!

Mutta nyt suihkuun ja sitten tarttee ruveta siivoilemaan!! Hauskaa päivänjatkoa kaikille! =)
 
Huomenta.... :wave:
Täällä tihkuttaa taas vettä :( Ei kyllä oo yhtään kivaa!!!
Pitäisi nurmikkokin ajaa mutta minkäs teet?

Supistelut jatkuu täälläkin!!! Ei voi yhtään kävellä edes 500m että ei alkaisi supistamaan!!! :ashamed: Joten löntystän taas koko loppu raskauden kuin vanha mummo :/
Onneksi To on Kotkaan aika ja tutkivat mikä tilanne on!!!
Tämä syntyy varmaan myös hiukan nopeammin!!!! :heart:
Tai sitten ei? Mistä näitä tietää? :)


Meille tuli myös se vauvan sänky mutta on lähetettävä takaisin oli painaumia päässä!!!! :headwall:
Varmaan kuljetuksessa tippunut!!! Huom. minä en siis ole tiputtanut :)

Nyt en sitten edes tiedä että tilaanko enää samanlaista vai jonkin toisen!! :D Kyllä on vaikea päätös edessä :whistle:
Haluan nyt kyllä kestävän pinniksen koska tämä ei ole viimeinen lapsi!! Ja se mikä pojalla oli ei kyllä kestänyt mitään!!
Mistä te muut ostatte/tilaatte sängyn?
Käytettynä en ole löytänyt jos löytäisin hyvän ostaisin kyllä!!!!

Bebes & Potkunyrkkeilijä :) 27+5 :heart:
 
Vauvamaha82
Heippa!

Aika mielenkiintoista lukea noita heräilyjuttuja.. Itse herään joka yö puoli yhden ja neljän aikoihin vessaan! Ja neljältä kun herään, niin sitten ei meinaa uni heti tulla vaikka kuinka väsyttäisi. Ilmeisesti kuuluu raskauteen, kun en ole siis ainoa jolla tällaista on.

Aika paljon kohtu tekee niitä harjoitussupistuksia, onneksi jo pienikin asennonmuutos auttaa siihen. Mies ei vaan oikein ilmeisesti ymmärrä, että ne ei tunnu kivalta vaikka ei kivuliaita olekaan. Muutenkin taitaa miehen ymmärrys kaikkia vaivojani kohtaan olla aika lopussa. Aika inhottavaa jotenkin, vaikka kyllähän sitäkin pitää ymmärtää ettei toinen ehkä koko ajan jaksaisi kuunnella valitusta.. :)

Rintapumpun tilasin netistä, Aventin ja maksoi 49e. Oliko ok hinta??

Mutta, nyt nauttimaan taas ihanan keväisestä päivästä! Voidaan kaikki hyvin ja kasvatellaan ahkerasti vatsoja.. =)

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 28+4
 
Capri harmaana
Bebes: Mie kanssa tuskailen nurmikon kanssa. Viikko sitten sunnuntaina ajettu ja nyt rehottaa älyttömän pitkänä. Eilen kun ei kerennyt / illalla jaksanut ajaa, niin tosiaan taas tihuttaa vettä. :/ Onhan se hyvä että kasvit saa vettä, mutta kun joka päivä...

Mulla on kauhea matkakuume. Mutta eipä tässä kunnossa (siis nämä supistelut jne) kauheasti uskalla reissata. Juhannuksen jälkeen lähdetään serkun ja muksujen kanssa ruotsiin päiväksi. Muita reissuja ei ole suunnitelmissa. Mitä nyt huvipuistoissa jne. käydään. Mieskin pitää kesäloman vasta elokuussa, joten en yksin tytön kanssa pahemmin viitsi reissata. Mitenkäs teidän muiden lomasuunnitelmat?

-Capri joka kohta pirauttaa neuvolaan, josko sais ajan sf-mitan tarkistukseen-
 
Pikaseen tulin ultra kuulumiset kertomaan.. Edelleen sanoivat tytön olevan tulossa :D Painoa tylleröllä oli 1240g ja raivotarjontaan oli jo kääntynyt. Kohdun suu 3-4 cm pitkä ja kiinni. Pissa puhdas ja turvotukset - . Eli kaikki erittäin hyvin :D Vielä tämä viikko töissä ja sitten kesälomalle, oon oottanu sitä jo pitkän aikaa.Ei vaan jaksa enää olla töissä, väsymys on niin kauhea.

Täytyy tässä pikkuhiljaa valmistautua töihin lähtöön :(

jonna ja möhkis 28+3
 
Meillä isännällä alkaa loma 11.6. ja kesäkuulle on tiedossa kaikkea mahdollista muuta, muttei lomaa :D No joo.. Auto pitää maalata, terassin katos tehä, pihahommat touhuta jne. Kolme viikkoa on suhteessa aika lyhyt aika. Onneks sentään varas yhen viikon ens syksyyn =)

Kauhistus sentään.. Alkaa tosiaan aika kulua nopsaan, ku tänään neuvolantäti sanoi, et ens kerralla sit katellaan aikaa synnytystapa-arviointiin :eek: Ja ens kerta on jo 11.6. :snotty: En tiä onko sit ihan normaali aika alkaa moista miettiä vai ottiko miun puheet tosissaan, ku on alkanu iskeä vähä semmonen synnytyspelko. Ei tarvittu muuta ku paikallisen sairaalan eräs ensisynnyttäjä kerto miten oli käyny... Mie en halua samaa #&%?$!* omalle kohdalle, oli lopputulos mitä tahansa - moisella käytöksellä pahimmassa tapauksessa lopputulos huono.
No mutta.. Samalla kuitenki vissiin kattovat miun selän puudutuksien varalta.

Ja muuta uutisoitavaa.. hmm.. Viikkoja siis 30+3. Painoa nyt kertyny yhteensä 4.6kg. Tosin todettiin, et parin päivän ummetus on voinu tehä oman tehtävänsä. Ei ollu kuitenka vajaassa kolmessa viikossa tullu ku 800g. =) Turvotusta on ollu joka kerta ja kyllä sen tuntee nahoissaan ylipäätäänki. Verenpaineet edelleen ihanteelliset eli 122/68. Hemppa oli 143.. Sinänsä ihmetyttää tuo, kun olin kuitenkin juonut aamusta ihan reippaasti. Yläraja vissiin hempan osalta 150 :whistle:
Sf-mitta oli 30cm mikä ihan ok. On alkanu vähä tasaantua tuo kasvu. Muksu tosin on kookas, joten eipä ihmekään, et tuo lukema on käyrän yläpuolella :D
Raivotarjonnassa on meidän eläjä ollut koko ajan :) Kuulema vilkas tapaus.. Ai on vai?! :LOL: En olekaan huomannut miten paljon tämä tarjoaa monoa ja nyrkkiä :p

No mutta.. Samaa tasaista menoa pietulla ja pienellä edelleen :heart:
 
Pikaisena kyselen seuraavaa:

Onko kenelläkään tietoa, miksi vauvan (rv. 29+4) paino on lähtenyt kovaan nousuun? Siis kyse on painoarviosta, olin ultrassa viime viikolla. Keskipaino olisi nyt siis 1200-1400g, mutta arvion mukaan olisi paino n. 1700g. Aiemmin on vastannut viikkoja, paitsi LA siirrettiin jo ekassa ultrassa reilulla viikolla.
Sokerirasitus on tehty, arvot normaalit. Nuorin lapsista syntyi suurikokoisena, 4540g / 55,5cm, mutta oli raskausajan normaalikokoinen, yliaikaisuuden takia oli paino noussut. Tuolloin ei ollut sokerilla mitään tekemistä asian kanssa.

Voiko kyse olla jostain sairaudesta, kun neuvola ja lääkäri eivät osanneet sanoa...?

 
No hyvä jos ei mitään tuon vakavampaa...!
Ultraava lääkäri kun ei osannut mitään sanoa, ihmetteli itsekin... Tosi luottamusta herättävä :/
Neuvolastakin täti sanoi, että ei hän siihen mitään osaa sanoa. Ei kai sitten olis kotiin laskeneet, jos jotain olisi ollut pielessä. Hysteriaahan tämä taitaa ollakin... :ashamed:
Kiitokset sulle vastauksesta!
 

Yhteistyössä