Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Minua on suorastaan alkanut ärsyttää tulevan lapsen sukupuolen veikkaukset mahan muodon perusteella. Minulla ainakin muoto muuttuu ihan sen mukaan miten päin Minimi on. Kuukausi sitten kun oli mahassa poikittain niin oli tosi matala maha joka näkyi takaakin. Nyt taas kun on ollut perätilassa tai pää alas päin niin takaa ei edes huomaa että olen raskaana.

Erinäköiset kivut on alkaneet vaivata täälläkin. Tuota sukkapuikon vääntöä on ollut alapäässä ja nyt on lisäksi alkanut ärsyttävästi kuitsta/kirvellä ylävatsan ihoa, kun se venyy vauhdilla.

Vali, vali.. Sadepäivä ;) .

77mm ja Minmi rv 31+3
 
tää sokerirasitus mikä oli silloin muutama viikkositten niin näytti hyvää..juu eka arvo 4.3, 5.5 ja 4.5..sano täti että muuten hyvät arvot mut hiukan liian matalat ja verenpainekin tänään 108/70 niin eipä ihme että hiuka huippaa...mahan ympärys 112 ja sf mitta 31...ja painoa oli tullu huimat 85g / viikossa...nyt sit kyseltiin että oonko varmasti syöny.. :whistle: ...verikin 129 eli kaikki oli priimasti tänään...mitä nyt taas meinasin pyöryä siihen neuvolan sängylle..ei kyl montaa minuttia kärsi maata selällä heti alkaa kylmähiki puskee ja silmissä mustenee jne.....
liitoskipuja ei tässä raskaudessa oo ollu, mut on muutamassa ollu tosi pahoja että tiiän kyl mitä ne on...voimia teille, niistä kärsiville...nyt pitäs taas hiukan järjestellä noita vaatevuoria....ja noita vauvantarvikkeita...urk ku niitä on niin järkysti kun usein ollu tullu hommattua uutta vaik vanhaakin löytyis niin nyt pitäs päästä kyl tavaroista eroon......jos juku jotain vailla niin täällä löytyy ja halvalla...vaunuista, pinnasängystä alkaen.... :$ ...
 
Kävin lääkärissä ja saikku jatkuu, töihin en enää mene.. Vähän harmittaa kyllä mutta mitään riskejähän ei tässä vaiheessa kannata ottaa kun viikkoja on vasta niin vähän (30+6). Kohdunkaula oli lyhentynyt ja pehmentynyt tässä kahden viikon aikana lisää.
Juhannuskin on mietittävä uudelleen sillä meillä oli tarkoitus lähtä tuonne parin sadan kilsan päähän mutta lääkäri meinasi että automatkojakin on syytä välttää.
Muuten oli neuvolassa kaikki hienosti. Pissa puhdas, verenpaineet kohdillaan (matalat kuten aina), painoa tullut sopivasti (323g/vko) ja sf mitta 25,5 (jos tulkitsin käsialan oikein, pieneltä tuo kyllä tuntuu, 2 viikkoa sitten oli 25). Taaskaan ei mitattu hb kun en muistanut pyytää!! Se on ollut mulla alhainen (joskus reilu kk sitten 113) ja mielenkiintoista olis tietää onko se nyt noussu kun oon rautaa popsinu 2xpäivässä. Tuntuu että väsynyt olen..

Anteeksi omanapainen kirjoitus. Nyt lepäileen. Hyvät voinnit!
 
Minä täällä pesen vauvan vaatteita ja olen laittanut jo pinnasängynkin valmiiksi. Onko muut puuhailleet jo vastaavaa vai olenko ihan hätähousu? Eihän sitä tiedä, milloin se lähtö tulee ja toisaalta jaksaako sitä enää lopussa touhuta.
Hankintoja on kyllä vielä tekemättä. Pitäisi ostaa ainakin tuplarattaat, turvakaukalo ja sitteri. Oletteko muut tehneet jo kaikki tarvittavat hankinnat? Minä ostin jo viime kauppareissulla vaippoja, liivisuojia, tutteja ja tuttipulloja. Kai sitä pitää varalta ostaa vähän korvikettakin vaikka viimeksi imetys onnistui alusta alkaen hyvin.

Jotenkin alan vasta nyt ymmärtää, että meille on tulossa vauva! Ja samalla on alkanut pelottaa... miten sitä pärjää kahden pikkuisen kanssa?

T. PihlajanMaria rv 33
 
Minä olen pessyt vaatteet valmksi lipaston laatikkoon jo ehkä kuukausi sitten.Ja nyt olen enemmän kuin tyytyväinen:remontti pitää kiireisenä siivoamisen ja lasten kanssa ja voimat alkavat ehtyä loppua kohden.Sänkyä me ei vauvalle laiteta,kun 1v kuopus nukkuu jo meidän huoneessa pinnasängyssä.Odotamme,että saadaan lapsille vinttihuoneet valmiiksi ja sitten vasta pinniksen laittoon.Vauva nukkuu vieressäni ja kantokopassa elämänsä alkumetrit.Myöskään hoitotasoa en laita,koska tiedän,että elämänrytmimme on sellainen,että vaihdan vaipat milloin missäkin:lattialla tai sängyllä tai autossa tai kerhossa tai..... :LOL:

Sen sairaalakassin aion tässä vielä pakata valmiiksi niin eipä haittaa,milloin se lähtö sitten tulee.Hauska nähdä,kuka meistä on ekana ponnistelemassa!!!

Sataa ja naapurin remontti häiritsee lasten ja yön valvoneen mieheni päikkäreitä.Minä yritän saada kotihommia hoidetuksi,joten lörpöttely nyt sikseen!


Voimia!


Kassu ja Alma (rv 34!!!!!!!!!!Ja jotain)
 
Tässäpä näitä neuvolakuulumisia:
rv 33+4
paino +350/vko
turvotus +/-
RR 110/81
pissa puhdas
sf 31
tarjonta rt
syke +
liikkeet ++

Oma terkkari oli lomalla mutta sijainen oli ihan mukava. Vieraalle ihmiselle ei ole vain niin helppo puhua kuin tutulle terkkarille. Luottamuksellinen suhde on muodostunut näiden kuukausien aikana. Tietysti omaan ja vauvan terveyteen vaikuttavat asiat täytyy puhua vaikka olisi miten vieras ihminen!

Minua kanssa hieman ärsyttää kommentit mahasta. Tänään tuli kyselyjä että onko tulossa kaksoset?! Minä siihen että ihan yksönen vain... Onneksi kukaan ei tule sentään mahaa lääppimään.

Mulla alkaa olla kanssa vihdoin voiton puolella vauvan vaatteiden laittaminen. Vielä pitäisi järjestää lipaston laatikkoon. Laittelin niitä koon mukaan koottaviin pahvilaatikoihin. Nyt voin laittaa pienempiä kokoja jo lipastoon.

Mulla onneksi ei ole kovin paljon liiitoskipuja ollut. Silloin tällöin muistuttaa itsestään mutta harvakseltaan. Oikeastaan olen nukkunut yötkin tosi hyvin. Kuopus tosin välillä herättelee mutta vauva antaa nukkua. Nukkuisin varmaan 14 tunnin unia kuten esikoista odottaessa. Kuopus vaan ei anna siihen mahdollisuutta. Toivottavasti on hyvä uninen tämä vauveli!

Niin muuten kahden viikon päästä on lääkärineuvola.

Niin, minä en varmaankaan ole ensimmäisenä ponnistelemassa synnärillä. Luultavasti kiroilen vielä elokuun puolessa välissäkin kotona! Ja vauveli syntyy sitten käynnistyksellä kuten kaksi edellistäkin. Vaikka eihän sitä tiedä jos tämä vauva yllättää ja syntyy spontaanisti! En varmaan osaisi edes lähteä oikeaan aikaan synnytyslaitokselle! :LOL:

Hyvää juhannusviikkoa kaikille!

:wave:
 
Tunsin tossa puolen tunnin ajan noin 2 min. välein todella viiltävää kipua alapäässä, nyt aina välillä ehkä 10 min välein...oon jo kerran soittanut aiemmin äitiyspolille ja kysynyt pitäiskö käydä näytillä..silloin sanoivat ettei. Nyt vaan mietin kun oli kohdunsuu viime viikolla pehmentynyt ja kohdunkaula lyhentynyt että pitäis nyt taas soittaa noiden kipujen takia...Muilla kun tällasta ollut niin miten ootte menetelleet?
Joo koitinkin tossa Tyksin äippäpolille soittaa muttei siellä kukaan vastannut :) Mitäs jos olis synnytys käynnissä...
 
Pauzi
Tuleva mami: Kyllä minä sinuna soittelisin sinne niin kauan että joku vastaa. Ei kai näissä asioissa voi olla liian hötky. Parempi katsoa kuin katua, sanotaan.

Mulla on melkoinen turvotus, olisin olettanut että laskis kun loppu nuo helteet, mutta eipä mitään. Vauva liikkuu oikein ahkerasti, ihanan voimakkaasti tuntuu jo liikkeet. Ahdistaa vaan tuolla alakerrassa kun välillä tuntuu oikein puskevan alemmas ja alemmas.

Minä lähdenkin huomenna ainakin viikoksi mökille. Saas nähdä mitä kelejä tulee olemaan, mut on se varmasti aika rentouttavaa kun ei tarvii ottaa ressiä kaikista tekemättömistä asioista. Mulla onkin sit ens tiistaina neuvola, eli palailen varmaan maanantai-iltana. Mökillä en nettiin pääse, joten toivottelen teille kaikille oikein hyvää juhannusta!! :heart:
Ja koittakaahan mammat pysyä vielä yhtenä kappaleena!

Pauzi ja papunen 33+0
 
Mahan koosta sen verran että olen alusta asti saanut kuulla että odotan kaksosia!!! Tätini hokee sitä koko ajan ja nyt 95 vuotias mummini luulee että täältä tulee kaksoset :kieh: :whistle: Yritä siinä sitten toiselle selittää että yksi täältä vain tulee!!! |O
Tuleva mami Yritä tosissaan soittaa sinne sairaalaan ja päästä näytille!! Jos kumminkin oli kohdunkaula pehmennyt ja lyhentynyt niin eiköhän se ole parempi että katsovat että kaikki on ok!!!
Ilmoita sitten mitä sanoivat!!!

Meillä on ulta ensi viikon torstaina!! Siellä tarkistetaan vielä kerran ennen synnytystä että kaikki on ok!!! Viimeksi jo lääkäri sanoi että sen jälkeen on sitten lupa tulla!!?

Itse haluaisin myös laittaa jo vauvan huoneen kuntoon mutta se on täynnä tavaraa!!! Mitkä pitäisi heittää pois tai järjestää paikoilleen ;) Ei vaan millään jaksaisi!!! |O

Bebes & Tytsy 30+5 :heart:
 
Mä oon jo pessyt vauvan vaatteet ja laittanut valmiiksi lipastoon, varusteetkin on lähes kaikki hankittu, vielä pitäis ostaa tupliin hyönteissuoja ja sadesuoja. Sairaalakassia oon pikku hiljaa täyttänyt kun on jotain oleellista tullut mieleen niin ei sitten tarvitse viime tipassa ihmetellä niiden tavaroiden kanssa. Tavaratkin laitoin siks jo valmiiksi kun esikoiselle pitää ensimmäisiä synttäreitä järjestää ja Helsinkiin meinasin lähteä viikoksi lomailemaan heinäkuun lopussa niin onpahan kaikki valmiina kotona, jos vaikka siellä sattuis syntymään... en tosin usko että tulee ennen aikojaan.

Yöllä vauva majoittuu tuonne jalkojen väliin ja vähän ikävältä tuntuu kääntää kylkeä :/ Muutenkin liitoskipuja vähän on, onneks ei paljon.

Tänään kävin hammaslääkärissä ja voitte uskoa ettei ollut mukava maata selällään reilua puolta tuntia :x Vauva mylläsi ihan kamalasti puolelta toiselle koko ajan, ei tainnut sekään tykätä siitä asennosta.

Vauvan ensisängynkin petasin viikonloppuna, nyt se vaan odottaa pientä tuhisiaa :heart:

Mut nyt täytyy lopettaa ja jatkaa esikoisen synttäri suunnitteluja...heipu!

Metsätähti ja möhö 33+0
 
No niin.. Nyt on terassilla valokate ja tämä mamma siltä osin tyytyväinen. Tänään osti mies ensimmäisen vaatteen lapselle :heart: Oikeasti kiva nähdä miten oli innostunut.

77mm:
Toivottavasti ei tuolla kerhon puolella se aloittamani ketju ärsyttänyt.. Hupailuksi tarkoitin. Ei sillä, etteikö itseä myös ärsytä välillä tuo arvailu ja se, että toiset jankkaa tosi kauan olettaen, että me lipsautetaan huulien välistä, jotta kumpi on..

nirzu: Minulle eivät ole mitään sanoneet siitä, että paino on pudonnut.. Arvot kaikki on ok ja maha kasvaa, mutta paino pysyy aika samoissa.

tuleva mami: Soita niin kauan kuin saat yhteyttä polille! Ilmoittele, mitä sanoivat..

Vauvanvaatteista:
Meillä vaatteet on äitiyspakkausta lukuun ottamatta pesty. Pitäisi vielä lajitella ja sitten laittaa paikoilleen.

Pinnasänky on kasattu, mutta ei vielä muutoin laitettu, kun meinasin, että tuuletan kaikki pihalla ennen kuin laitan kuosiinsa..

Sairaalakassin voisi varmaan piakkoin jo pistää kasaan myös. Sittenpä olisikin kaikki :)

pietu- 33+3 =)
 
Kävin eilen Tyksissä näytillä...kaikki oli ihan ok..mielenkiintoista tässä vaan on se että kun neuvolalääkäri sanoi 4 vkoa sitten että kohdunkaula on pehmentynyt ja lääkäri viime viikolla samaa niin nyt sanoivat äippäpolilla että on se ehkä vähän pehmentynyt muttei ole vielä lyhentynyt eli se lääkäri katsoi ihan väärin viime viikolla. Nyt katsottiin ultraäänilaitteella niin luotettava tulos. 3cm jäljel. Eipä taida ihan vielä pikkuinen tulla :) Hyvä niin! Ja sitten oli vauva myös kääntynyt raivotilaan eli selvis nyt sitten sekin ettei tarvitse jännittää sitä kääntämisyritystä. Vauvan painoarvio tällä hetkellä 2000g.
 
Täällä olisi yksi kappale Helsingissä asustelevia manaatteja =) Massu on siis varsin iso jo (ainakin usean ihmisen mielestä). Olen kuullut ihan riittämiin kysymyksiä kaksosista ja hämmästelyä siitä, että laskettuaika onkin vasta elokuussa.
Maha painaa ja hengästyttää ja huimaa välillä, mutta muuten raskaus on sujunut ensimmäisen neljän kuukauden jälkeen varsin hyvin.
Esikoistamme odottelen (la 15.8 ja naistenklinikalle menossa), eikä meillä Hesassa ollenkaan vauvatuttuja, joten tämä palsta oli loistava löytö kesäloman kuluksi -varsinkin kun mies on reissussa. Ei sentään onneksi joudu elokuussa enää lähtemään, niin kuin jollekin täällä oli käynyt!

H&J 31+6
 
Mä en ole vielä laitellut juuri mitään vauvaa varten valmiiksi. Mutta vielä ne ehtii laittaa. Lääkäri sanoi että muutama viikko nyt olla ihan rauhassa tekemättä juuri mitään joten tuossa heinäkuun loppupuolella rupean sitten laittamaan kaiken valmiiksi vauvalle (jos siihen asti maltan!). No sen verran valmisteluja me tehtiin täällä asunnossa että vaihdettiin makkarissa järjestystä niin että vauvan sänkykin sinne mahtuu. Ei vielä kuitenkaan koottu sitä.

Söin äsken ja alkoi heti ahdistaan, ei tiedä missä asennossa olis kun ei ole hyvä makuullaankaan :/ Kait se kohtu jo painaa tuota mahalaukkua niin paljon että se saa tukalan olon aikaan. Pitäs vaan muistaa syödä todella vähän kerrallaan!!

Manaatille tervetuloa :)

Lillielli 31
 
Täälläkään ei ole laitettu juurikaan vauvaa varten valmiiksi. Ainoastaan vaunut, pinnis, hoitoalusta, lipasto ja turvakaukalo on ostettu. Kaikki muut hankinnat (pikkutilpehööri, vaatteet yms) puuttuu. En ole päässyt liikkeelle täältä saikulta. Äippäpolilla selvisi, että kohdunkaula on kokonaan auki sormelle, mutta pituutta on vielä 2,5 cm. Tavoitteena ois kaks viikkoa saada pidettyä vauva masussa, niin tulis 35 viikkoa täyteen...
 
Tervetuloa jokkoomme mahtavaan manaatti :flower: Minä olen se päivittäjä-kassu ja laitoin sinut tuonne etusivun listalle :wave:

tuleva mami.Minulla oli tänään ekaa kertaa raskaudessa sellainen aamu,että jos olisin ensisynnyttjä,niin luultavasti miettisin,olisiko synnytys lähestymässä:samanlaisia kipuja koko ajan kuin sinulla ja supistikin säännöllisesti.MUTTA:kaikille ensisynnyttäjille sanon nyt,että se ei ole mikään urbaani legenda,vaan ihan totta,että kyllä meistä lähes jokainen sitten tietää,kun se synnytys oikeasti käynnistyy.Ja vielä jos se on JO KÄYNNISSÄ,niin siinä ei enää muuta mieti,kuin sitä,missä asennossa selviäisi seuraavan supistuken/tuntemuksen yli.Minäkin tuota kolmosta lähtiessä synnyttämään pesin pyykkiä ja keitin iltapuuroa,jopa kylvetin lapset,mutta niinpä sitten synnytyksen lähdettyä käyntiin ja soittaessani synnärille,jouduin pitämään taukoa PUHUMISESSA ja laskemaan luurin lattialle samalla kun olin itse nelinkontin siellä.Että kyllähän näitä "pyöräytinsiinävielälihapullat"-juttuja kuulee paljonkin,mutta jokainen meistä tietää,kun on aika lähteä laitokselle.On tietenkin harva nainen olemassa jolle synnytys/avautumisvaihe on lähes kivuton.

SILTI:ei ole häpeä eikä koskaan turhaa soittaa ja kysyä neuvoa tai käydä näytillä!Vauvakin voi paremmin,kun Äidillä on rauhallisempi olo.

[/b]nirzu:yökukkuja minäkin :/ Viime yönä valvoin putkeen klo 01.00-04.00....osansa oli kupuksellakin,muttei koko aikaa.Nyt kaikkii harmittaa.

Iloa Juhannusviikkoon!


kassu ja alma
 
Tervetuoloa vaan manaatti joukkoon pyöreään!! B)

Minäkin voisin kai ilmoittautua noihin "valvojiin".. Useampana yönä uni vain jotenkin katoaa eikä tule takaisin ennen kuin pitkän ajan päästä... Ja nyt noita "ronkkimis" kipuja alkaa olla ihan päivittäin ja jopa näin päivällä ja aamulla... Muuten olo on kyllä ihan hyvä, olen tässä päivän leiponut ja silitellyt vauvan lakanoita... Meillä alkaa olla kaikki muuten valmiina mutta ostoslistalla on vielä kaukalo, hälyttimet, hoitotason pehmuste ja kaikki pikku hilppeet!! Sänky saadaan kaverilta lainaan mutta haetaan varmaan vasta joskus heinäkuun puolella!!

Minunkin puolesta mukavaa juhannuksen odotusta kaikille, nautitaan vielä kun voidaan!!! :LOL:

Tea ja PoikaniTarmo 32+2
 
Heippa kaikille!
Minulla on laskettuaika 9.elokuuta. Raskaus on alkuvaiheen väsymyksen jälkeen mennyt ihan ok. Nyt tosin alkaa jo paikat kiristää... Ja aamuyöstä lähtien tulee valvottua useina öinä, kun uni ei enää tule. Vauva liikkuu vilkkaasti siihen aikaan. Siihen ilmeisesti herääkin.
Tämä on toinen lapsi. Esikoiselle on iskenyt vauvavaihe päälle, ja hän haluaisi että häntä kannettaan, syötetään jne. Ilmoittaa vähän väliä, että "mä oon pieni vauva eikä pieni vauva osaa kävellä". Puuh. Esikon perässä juokseminen on aika työlästä hommaa jo. Minulla on kala kuivalla maalla olo vähän väliä, hengästyn helposti.
Jännään, missä asennossa vaavi on. Siitä ei oltu ihan varmoja. Liikkeitä tuntuu joka suunnassa, joten en osaa itsekään arvata.

Äitiyslomaan on vielä 2 viikkoa jäljellä. Meillä on remontti kesken, joten järjestän vauvan tavarat vasta heinäkuun puolella. En edes osaa jotenkin sitä ennen niitä kaivaakaan esiin. Hmm, toisaalta olisikin kiva päästä jo katselemaan mitä meillä olikaan.

Jaksamista kaikille!
 
Tervehdys!

Täällä toinen lomapäivä menossa ja eka koneellinen vauvanvaatteita pesty. Nyt alan minäkin pikkuhiljaa irrottamaan otetta töistä ja keskittymään kodin laittamiseen.

Viime viikolla kävin katselemassa turvakaukalo-matkaratas-yhdistelmiä. Hinnat olivat melkoiset, joten en ainakaan vielä raaskinut ostaa vaan jatkan vertailevia tutkimuksia. :)

Olitte keskustelleet seksistä. Meillä seksielämä on ollut vilkasta odotusaikanakin, vaikka tietysti joitain asentoja on täytynyt karsia mahan takia pois.

Ensimmäinen käynti Haikaranpesässä takana, oli mielenkiintoista nähdä syntymähuone. Tosin kätilö, joka valmennuksen piti, oli aivan pihalla. Jos mulle tulee sama henkilö synnytykseen, mä palaan kotiin synnyttämään! En tiedä, oliko kyseessä joku sijaisen sijainen/kesäapulainen, mutta tiedot ko. kätilöllä olivat niiin hataria ja epävarmoja, etten kyllä uskalla synnyttää sellaisen kätilön kanssa.
Ketkäs muut ovat Helsingistä ja ovat Kätilöopistolle tulossa? Ei ole tarkoitus pelotella, pelkkää hyvää olen tähän asti kuullut kättärin kätilöistä. Meille vaan sattui eilen erittäin huono tuuri....

Nyt täytyy lähteä jaloittelemaan ja vaihtaa paikkaa pois koneelta, sen verran juimii selkää.

t. Pellava
 
Heipat uusille ja vanhoille..!
Tänään oli neuvola. Rr taas noussut,140/92,mutta edelleen sitä vaan seurataan. Mulla on ens tiistaina aikaistettu synnytystapa-arvio ja siellä sitten päätetään miten tässä edetään. Vauva on poikittais-tilassa,olenkin ihmetellyt kun liikkeet tuntuu jotenkin hassuissa paikoissa. Jos on vielä ensi viikolla näin,ilmeisesti koitetaan kääntää. Muuten oli kaikki ihan hyvin. Paino mulla ei ole noussu nyt muutamaan viikkoon,mutta ei siitäkään mitään ole sanottu. Siellä on sijainen ja sanoi vaan että on hyvä että mulla on ens viikolla jo se äitiyspoliaika että katsovat sitten kaikki. Ei kuulemma osaa edes arvioida vauvan kokoa yhtään. Eli ei ole hajuakaan tällähetkellä pikkuisen koosta.

Meillä on pinnis ollut jonkun aikaa jo odottamassa ja oikeestaan kaikki muukin on jo valmiina,kuopuksen jäljiltä. Ainoastaan turvaistuin pitää ostaa,ja sekin kuopukselle. Sisarusrattaita olen miettinyt,mutta en tiedä tuleeko niitä käytettyä sitten kuitenkaan niin paljon.

Minäkin tuossa hammaslääkärissä kävin. Oli mukava tohtori kun sanoi että nyt mahdollisimman mukava asento että hän sitten sen mukaan työskentelee. Olinkin sitten ihan kiemuralla polvet koukussa ja sivulle päin. =)

Rica 33+2
 
19.6.07
rv 33+4
Paino +850/viikko
Turvotus -
Verenpaine 112/82
Pissa puhdas
Hb (noussut!!) 116
Sf-mitta 31
Raivotarjonta
Sykkeet, liikkeet ++ :)

Olin pyörtyä taas neuvolassa! Tällä kertaa kun mittasi verenpainetta niin alko huimaamaan ja täti ihmetteliki kun tulokset vaihteli niin kovasti ja sitte kysy että "Onko sulla huono olo?" Minä että "Joo". Verenpaine kun oli näyttäny sillä hetkellä 100/60!! Hoidettiin sitte loppuistunto niin että makasin tutkimuspöydällä ja sen jälkeen menin vielä erilliseen huoneeseen levähtämään.. Ei kuulemma kestäis olla enää yksin kotona ettei taju lähe, mutta mitäpä tekis ku mieski on jossai korvessa leikkimässä pyssyleikkejä |O

Juhannussuunnitelmat taitaa mennä uusiksi ja jäädään sittenki kotiin eikä lähdetä 150km päähän kavereiden luo..Vaikka tehdäänhän niitä lapsia sielläki eikä vaan tässä sairaalan läheisyydessä..

Viime yönä kävin 4 kertaa vaan pissillä (!) sitte 04.30 en saanu enää unta ennen ku 06.00 ja herätys 07.00 jolloin en meinannu herätä ollenkaa :D

Olipas siinä omaa napaa tuun lueskelemaan myöhemmin muiden tekstejä :)

Jaksuja kaikille!

milana ja ötti 33+4
 
Morjens!!
Pitkästä pitkästä aikaa aikaa... Lueskelemassa käyn kyllä joka päivä pariinki otteeseen mut oma kirjoittelu jääny vähälle.

Nyt on sitten aikaa kun sairaslomalle piti jäädä pariksi viikoksi, siitä sitten kesäloma 4vkoo ja suoraan äitiyslomalle <-(jonkun miehen keksimä termi!)
Paljon onkin lyhyeen aikaan tapahtunut. Kaksiosta kolmioon muutettiin ja kihlat vaihdettiin kolmen vuoden seurustelun kunniaksi =)
Hankittuna on jo pinnasänky, turvakaukalo, yhdistelmät, vanna ja vaatteita jonkin verran. Onko kellään kokemuksia bora kombi-yhdistelmävaunuista?
Meinaan ku meillä kuomu osa lähtee tänään vaihtoon jo toisen kerran (rikki).
Kaiken pikku tilpehöörän kanssa olen kyllä aika hukassa,mitä tulee hankkia, mutta kyllä se tästä pikku hiljaa...
Kassu muutes! vaihdatko etusivulta kun vanha nimimerkki näkyy olevan, elmeri on siis elo07. Kiitos!
Nyt isännälle ruokaa laittamaan! (sämpylät leivoin tossa aikasemmin :D )
t.elo07 & "kimmo"
 
Kolme kuukautta ilman nettiä, aika saavutus... tietokone oli rikki ja vasta nyt on saatu toimintaan. Lueskelin pikaisesti kuulumisia ja ajattelin heti kysellä neuvoja teiltä mieltä rauhoittaakseni. Olin lääkärineuvolassa tänään ja tuli aihetta huoleen. :/ Sf-mitta oli 28,5 ja kasvanut vain 0,5 cm kolmessa viikossa. Kohdunkaula oli pehmeä ja mittaa oli vain 2 cm. Sain lähetteen äippäpolille ja nyt tuskassa odottelen, koska sinne pääsen. Onko muilla ollut samoja ongelmia? (En ole ehtinyt lukea juurikaan aikaisempia kirjoituksia, joten anteeksi jos kyselen jotain, mistä on aikaisemmin kirjoiteltu.) Muuten paineet ja hb olivat hyvät ja sydänäänet 145. Poitsu ilmeisesti on taas perätilassa. Lapsivettä on kuulemma runsaasti, joten sen vähentymisestä ei kohdun kasvun hidastuminen voi johtua. Hieman kyllä pelottaa mitä tuleman pitää...

Rv 33+5
 

Yhteistyössä