Emmaljunga Duo Edge Combi-rungot, mitä eroa niillä on?



Esikoinen tulossa ja kaikki on uutta. Vaunut on valittu, mutta runko aiheuttaa päänvaivaa. Emmaljungan sivuilta en löytänyt mitään tietoa runkojen eroista. Eli Sport ja Classic, kertokaa niiden eroista, minkälaiseen käyttöön on tarkoitettu?
 
Sportissa on työtöaisan suunta käännettävissä, työntöaisassa teleskooppi ja tavarakori ns. kankainen sekä jarrut ns. keskiöjarrut (edessä ja takana).
Classicissa työntöaisan työntösuuntaa ei saa vaihdettua, työntöaisa ns. käännettävä, tavarakori "metallinen tms." ja ns. normaalit jarrut jotka painetaan pyöriin kiinni.

Tehtiin juuri vertailua vaunujen osalta kun ostettiin omamme. Päädyttiin tuohon sporttiin, jossa myös vähän leveämmät renkaat. Ainut on että jos on kovin lyhyt niin työntöaisaa ei saa hirveän alas. Hintaeroa ei kovin paljoa ole...
 
Me valittiin aikoinaan classicit, koska ne oli useamman sentin kapeammat kuin sportit. Yhdistelmät alkaa jossain vaiheessa kuitenkin tuntua melkoisen järeiltä peleiltä kaupoissa ja muissa ahtaammissa paikoissa, joten meillä tuo leveys vaikutti aika ratkaisevasti. Etenkin kun meidän eteinenkin on aika kapea. Oliskohan se classic ollut myös jonkin verran kevyempi? Emmaljungan sivuilta löytyy kyllä kaikka tekniset tiedot, että voit sieltä tarkistella.

Sitten pidin sitä metallista tavarakoria parempana, kun tuon kävellen kaupasta isoja ruokaostoksia. Valmistaja tosin antaa molemmille tavarakoreille saman painorajan, mutta itse jostain syystä luotan enemmän metelliseen.
 
Meilläkin tuo sporttirunko, ja mielestäni on pelkästään paljon kivemman näköinen. Mutta myös ominaisuuksiltaan tuntui miellyttävämmältä. Kova tavarakori ei tuntunut hyvältä ajatukselta, tuntui kömpelöltä ja vanhanaikaiselta ratkaisulta. Ja renkaat tuntui paremmilta, ainakin tänne maalle, maastoa ajatellen.
Mutta isothan nuo vaunut on, otat kumman rungon tahansa! :) mutta ovat sitten sitäkin jykevämmät ja luotettavat! Hyvän ostoksen olette tekemässä!
 
Olen Suhvelin kanssa samaa mieltä, että sporttirunko on kivemman näköinen, ja siksi munkin sitä aikoinaan vähän mieli teki. Meillä sitten kuitenkin painoi vaakakupissa enempi noi mun aiemmin mainitsemat asiat.

Tarkistin muuten itse Emmaljungan sivuilta noi tekniset tiedot ja sportti oli 67cm leveä ja rungon paino 8,9kg, classis 59cm ja 7kg.

Mutta juu, valitsetpa kumman vain, hyvän ostoksen varmasti teette!


=)
 

Yhteistyössä