Emmaljunga Edgen koppa

Meillä olisi tarvetta vaunuille, jossa on kokonaan irroitettava koppaosa. Emmaljungan Edget vaikuttavat hyvälle vaihtoehdolle,mm. koska koppa on tilava ja rungossa on heittoaisa. Millaiseksi olette kokeneet käytännössä sen koppaosan irroittamisen ja paikalleen laittamisen? Onko kovin rasittavaa joutua tekemään sitä päivittäin? Onko helppo vai hankala nostaa koppaa pois/paikoilleen, jos vauva on kopassa sisällä? Toimiiko kiinnitysmekanismi sujuvasti myös pitkällä aikavälillä vai kuluuko kovassa käytössä? Meillä olisi tarvetta nostaa koppaa sisään ainakin pari kertaa päivässä, joten mietityttää tuo mekanismin kestävyys ja onko oikeasti helppokäyttöinen.

Entä kuinka pitkään tuota koppaa on teillä tullut käytettyä? Minkä ikäiseksi/kokoiseksi saakka vauva on siinä mahtunut nukkumaan?
 
Me ollaan koettu edget hyviksi vaunuiksi. Kiinnitysmekanismi on todella helppo, tosin pitkän ajan käyttö kokemusta ei vielä ole. Meillä vauva on ollut viikon verran kotona ja lähes joka päivä ollaan käyty vaunulenkillä ja muun ajan koppa toimii makuupaikkana yläkerrassa. Eli kovalla käytöllä on ollut tähän mennessä ainakin.

Kannattaa käydä tutustumassa vaunuihin jossain liikkeessä, siellä ehkä saat paremman käsityksen kopan raskaudesta omille voimillesi. Mekanismi ei kyllä ole vaikea ja onhan vaunuissa kahden vuoden takuu kuitenkin, jos uutena ostaa.
 
Heippa!

Meillä ko. Classicit käytössä jo toisella lapsellamme, ja olen todella tykännyt vaunuista. Ensimmäinen käyttäjä syntyi lokakuussa ja hänellä käytimme koppaa muistaakseni 8 kk ikään saakka. Pitempäänkin olisin ehkä käyttänyt, mutta hän alkoi itse tulla pois kopasta. Oli kesäaika, eikä "jalkasuojaa" voinut käyttää kuumuuden takia (se olisi estänyt vauvaa pungertamasta pois kopasta kun saa neppareilla tiukasti kiinni). Hyttysverkko on kätevästi kuomussa vetoketjun takana. Verkko on riittävän iso peittämään koko kopan, jos ei käytä "jalkasuojaa". Kuomuakin saa hyvin vedettyä rattaiden päälle vaikkapa varjostamaan aurinkoa tai muuten vain pimentämään. Vaunujen kangas on helppo pitää puhtaana, ja on mielestäni jokasään kestävä. Tosin kaatosateessa kannattaa ottaa sadesuoja käyttöön, joka myös kulkee koko ajan matkassa mukana.

Kopan irrottaminen kyllä onnistuu, tosin me ei sitä tehty päivittäin. Itse olen lyhyt ja käsivoimat heikot, enkä kyllä olisi päivittäin sitä nostellut saatikka sitten että vauva olisi ollut kyydissä mukana. Koppa ollut meilläkin reissuissa mukana ns. matkasänkynä. Vaunut menee tarvittaessa "pieneenkin" tilaan. Me ollaan autoon joskus pakattu "osina"; renkaat irti ratasosasta ja koppa menee haitarille.

Nyt meillä on koppa käytössä 7 kk ikäisellä ja hän on huomattavasti isompi kokoisempi kuin edellinen käyttäjä. Hyvin mahtuu paksuissakin vaatteissa. Luulen että pidän hänet kopassa päikkäreillä talven yli kevääseen saakka, jolloin hän tulee vuoden ikään. Jalkasuoja tosiaan pitää vauvan makuuasennossa.

Jarrut ovat pitävät, mikä tärkeää jos liikkuu paljon yleisillä kulkuneuvoilla. Ja työntöaisankin saa nostettua sopivalle korkeudelle. Tavaratila riittävän tilava. Meillä ilmarenkaat, kevyet työntää. Ollaan jopa etelänreissulla tehty pitkiä kävelylenkkejä merenrannalla märällä hiekalla.

Olen ollut todella tyytyväinen vaunuihin, niin kop$paan kuin ratasosaankin. Ja kovalla käytöllä ja kulutuksella ovat olleetkin, ja hyvin kestäneet. Ainut puute on, et itkuhälyytin ei ole vakiona:)
 

Yhteistyössä