Emmaljunga Scooter - kokemuksia

Kuten otsikko jo kertoo, niin kaipailisin kokemuksia kyseisistä rattaista =)

Harkinnassa olisi ostaa ne vajaan vuoden ikäiselle kuopukselle jossain vaiheessa.

Millainen takuu niissä on? Onko 2 vuotta niin kuin yhdistelmissäkin?

Kehukaa ja haukkukaa, kaikki kommentit tärkeitä :heart:
 
tosi hyvät ja tilavat. ainoa miinus tähän mennessä on kuomun löysyys. ei siis pysy ääriasennossa,en tiedä pystyykö sitä jotenkin fiksaamaan... muuten on kyllä todella näppärät ja ketterät! suosittelen
 
Kävin myös ostamassa Scootterit tänään (en sitten jaksanut kauaa odottaa..) :D Vähän kokeiltiin iltalenkillä, ja olivat oikein kevyet ja ihanat työnnellä :heart: Ostin samalla Teutonian aurinkosuojan siihen, niin suojaa sitten pikkuisen kasvoja vähän paremmin.

Hassu juttu muuten, kuolasin väriä Camo Olive, ja kävin kahdessa liikkeessä niitä testimässä. Molemmissa liikkeissä oli vain yksi kappale kyseistä kuosia ja molemmissa sama vika!! :headwall: Jäivät sitten sinne kauppaan. Niin, ja se vika oli että toinen etupyöristä ei koskettanut maata ollenkaan ja rattaat puolsivat ja keikkuivat pahasti (siis uusiksi rattaiksi) :whistle: En sitten tiedä, mistä tuo johtui. Muissa kuoseissa ei tuota vikaa ollut, ja otinkin sitten kuosin Camo Grey.

Minkä kuosin sinä, shenda81, valitsit? Huomasitko sinä eroja eri kuoseissa?
 
Mä ostin värin Java eli musta/beige samalla ostin myös sen deluxe-jalkapeitteen, sinisen hyttysverkon. Olen aina tykännyt tosta väristä, mulla city crossitkin oli sitä väriä.
Harmi vaan kun duo-pussi ei mahdu rattaisiin on liian leveä.

Netistä tilasin aivan ihanan hyttysverkos jossa lukee "pörriäinen päiväunilla", oli ihan pakko =) =)

Mä joudun viemään ne huomenna korjattaviksi kun toinen takarengas menee silleen hassusti ettei vaunut kulje suoraan vaan puoltavat!!!!

Mä kysyin siitä takuusta ja sanoivat että 2v mutta emmaljungan mainoslehdessä lukee että 3v eu-säännösten mukaan, niin tää myyjä suuttui mulle kun kysyin että no kumpi se on!!!!

että tooosi hyvää palvelua lastentarvikkeessa..piti ihan sanoa että voisitko näyttää mulle että miten kokoaminen ja kasaanlaitto yms kaikki yleiset toimii, oli myyjällä vaan kauhee kiire päästä rahastamaan ja sanoa että heippa.
 
Höh :( Olenkin joistain keskusteluista lukenut, että rattaat saattavat puoltaa. Itsekin kyselin siitä, samoin kuomun mahdollisesta löystymisestä, ja kirkkain silmin selitettiin etteivät ole koskaan kuulletkaan. Niin varmaan B)

Itse en Lastentarvikkeesta tykkää, mun mielestä myyjät eivät ole hyviä asiakaspalvelijoita ja aina heillä on kauhea kiire palvella. Ja tosiaan, kiire kassalle ja seuraava asiakas kehiin.

Ostin sen aurinkosuojan Vauvatalo Johannasta. Se on sellainen lippa, mikä tulee pienillä klipseillä kiinni kuomuun, kuomun jatkeeksi. Älyttömän kätevä :) Sai sitä jostain nettikaupastakin, itse sain idean siihen jostain keskustelusta mitä kävin lukemassa. Itse maksoin siitä 16e, eli se ei ole edes kallis.
 
Me ostettiin scootterit n. kuukausi sitten kun olivat tarjouksessa lastentarvikkeessa. En oo periaatteesta käynyt liikkeessä pitkään aikaan, koska olen aina ennen saanut siellä niin huonoa plavelua, etten ole halunnut heidän palvelujaan käyttää. Nyt kuitenkin päätettiin mennä katteleen scootereita ja samalla katseltiin uutta lastenistuinta. Ja tällä kertaa saatiin aivan loistavaa palvelua! :) Myyjä oli todella avulias ja ystävällinen. Ja vaikka liike oli juuri menossa kiinni, myyjä palveli meidät uskollisesti loppuun ja ostimme siis nuo scooterit. Seuraavalla viikolla palasimme ostamaan turvaistuimen. :LOL:

Scootterit ovat olleet aivan mahtavat, oon tykännyt tosi paljon. Ovat tosi kevyet työntää ja mahtuvat kokoontaitettuna pienen tilaan. Ainoa miinus on se ettei työntöaisaa saa käännettyä. Mitään ongelmia meillä ei renkaiden tai kuomun kanssa ole ainakaan vielä ollut. Ja kahden vuoden takuun myyjä sanoi rattailla olevan. Ja tykkään kun scoottereissa on niin isot renkaat, on helpot ja kevyet työntää huonomassakin maastossa.

Täytyykin mennä ostaan tuommoinen aurinkosuoja kesää varten. :)
 
Vielä palaan aiheeseen.. Tällä kertaa kysyisin tuosta Scootterin sadesuojasta. Blondi kun olen, en ole osannut laittaa sitä oikein :ashamed: :headwall:
Päähäni kun ei millään mahdu, että miten sen sadesuojan saa sinne kuomun takaosaan kunnolla? Kun se kuomu on kiinni siinä rungossa, niin tottakai se sadesuojakin jää siihen puoliväliin, enkä saa sitä venytettyä siihen kuomun takaosan päälle. Varmaan näytän ihan hölmöltä kun palloilen tuolla ympäriinsä sadesuoja puoliksi paikoillaan :LOL: :LOL:
Auttakee viisaammat =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wilmiina:
Vielä palaan aiheeseen.. Tällä kertaa kysyisin tuosta Scootterin sadesuojasta. Blondi kun olen, en ole osannut laittaa sitä oikein :ashamed: :headwall:
Päähäni kun ei millään mahdu, että miten sen sadesuojan saa sinne kuomun takaosaan kunnolla? Kun se kuomu on kiinni siinä rungossa, niin tottakai se sadesuojakin jää siihen puoliväliin, enkä saa sitä venytettyä siihen kuomun takaosan päälle. Varmaan näytän ihan hölmöltä kun palloilen tuolla ympäriinsä sadesuoja puoliksi paikoillaan :LOL: :LOL:
Auttakee viisaammat =)
Eikö siinä sadesuojassa ole semmosta tarrallista "luukkua" mistä työntöaisa tulee läpi? Meillä ainakin on.. :whistle: Sen pitää siis periaatteessa olla matkarattaiden sadesuoja.



Saakohan tuosta kuvasta selvää..
 
Onhan siinä sellainen :) Kuvittelin, että se tulee siihen kuomun kurkistusikkunan päälle että näkee kyytiläisen sadesuojankin läpi. Blondi mikä blondi :LOL: :LOL:

Kiitos kovasti neuvosta, menenkin kokeilemaan tuota! Meillä oli Smart Duonkin sadesuojassa sama luukku, enkä oikein ymmärtänyt sen tarkoitusta. Eipä se sadesuoja niissäkin suojannut ollenkaan, kun ei pysynyt kunnolla päällä.. :whistle: Tää on niin tätä :D

:flower: :flower:
 
Ainakin emmaljungan omassa esitteessä lukee että EU-säädösten mukaisesti vuoden 2005 jälkeen ostetuilla vaunuilla olisi 3 vuoden takuu..että ota siitä nyt selvää kumpi se on.Myyjä sanoi mulle kanssa että vain 2v :eek: :eek: :eek:
 
Tänään kävin ostamassa ja kuosina CAMO GREY :p aivan syötävän ihana. Toinen hieno oli myös CAMO OLIVE, mut oli ehkä hivenen liian vihreä mun makuun.
Ja TAKUUSTA kyllä mulle myyjä sanoi et on 3 vuoden TAKUU.
Ja ajokokemusta pääsen arvostelemaan huomenna, mut kaikin puolin on muuten hyvät rattaat, pitkään niitä himoinnut :D
 
Meillä on tytsyllä käytössä Scooterit värissä Soft Pink. :heart: Aivan ihanat ja näppärät rattaat! Meillä tytsy nukkuu päikkäritkin siinä, vaikka selkänoja ei menekään täysin makuuasentoon. Rattaat on ollut käytössä nyt 4kk ja yks eturenkaista näyttäisi nousevan maasta!?...Mutta työntäessä ei puolla minnekään vaan menevät suoraan. Täytynee seurailla..

Meilläkin on Teutonian kuomuun kiinnitettävä aurinkolippa. Aivan mahtava kapistus! :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rhea06:
Niin mites te olette sen hyttyssuojan kanssa toimineet? Me viritellään Brion hyttyssuoja siihen kuomuun, vaikka hankalaa se on...Kuomu ei siitä tykkää pidemmänpäälle..
Olemassa on sellainen hyttyssuoja, missä on aukko työntöaisalle, joten sellainen istuu paremmin kuin tavallinen suoja :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rhea06:
Niin mites te olette sen hyttyssuojan kanssa toimineet? Me viritellään Brion hyttyssuoja siihen kuomuun, vaikka hankalaa se on...Kuomu ei siitä tykkää pidemmänpäälle..
Moi! =) =)

Me laitetaan hyttysverkko kuomun "taakse" asti. Siis tuohon kaareen kiinni minkä yläpuolella on työntöaisa. Olipa vähän vaikeasti selitetty, ymmärsitköhän.. :LOL:
No niin, siis tuohon. Ja alaosa jalkaritilän alle. Saa yllättävän tiiviisti sen siihen. :)

 

Yhteistyössä