En anna anteeksi itselleni

  • Viestiketjun aloittaja onnneton
  • Ensimmäinen viesti
onnneton
Olen toiminut väärin erästä rakasta ja hyvin läheistä henkilöä kohtaan. meillä oli ristiriitoja ja ne menivät vähän jo yli, korostan sitä, että nimenomaan minä toimin siis väärin. Otan täysin syyn itselleni. Sen verran sanon, että en ole siis mitään pahoinpidellyt ketään, varastanut enkä edes valehdellut, mutta väärin olen tehnyt.

No tulin uskoon ja tajusin loppupeleissä, millainen olen ollut. Pyysin anteeksi ja selvitimme asian. Olen saanut anteeksi ja meillä on nyt aisat hyvin. Olen myös rukoillut anteeksi antoa Jeesuksen nimeen.

Nyt minä en vaan pääse yli tuost asiasta ja se vainoaa minua kokoajan. Ajattelen, että jos minulle tai jollekin läheiselle käy jotain tms. se on rangaistus toiminnastani....Tosi rskaita ajatuksia. Tiedän,, ettei kukaan ole täydellinen ja ihminen tekee virheitä, mutta silti. tuntuu, etten edes kelpaa Jumalalle, vaikka tiedän, että syntejä vilpittömästi katuvana kelpaa. Mutta ei tunnu siltä
 
jos vaikka koitat muistaa hyvät asiat ja jätät tämän pahan asian murehtimisen otat oppia ja opit virheisträ. jumala ei rankaise synneistäsi jos olet niitä anteeksi pyytänyt jumala on ymmärtäväinen
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
No on sekin tietty ratkasu että loppuelämänsä rypee itsesäälissä jonkun tekemänsä virheen takia

En minä itseäni sääli, vaan syytän. Ja onhan minulla siihen aihetta, mutta olen toisaalta selvittänyt asian, vaikea vaan sulattaa, että olen toiminut sillä tavalla. Jos vain saisin sen ajan takaisin, vaan kun en saa..

 
Jos kerran ns. uskossa olet, voisitkohan keskustella jonkun kirkon työntekijän kanssa ja saada sitä kautta lohtua.
Jeesus ja Jumala kyllä antavat anteeksi, laulussakin sanotaan heidän ymmärryksensä olevan tutkimaton. Jos kyseinen henkilökin on antanut anteeksi, mikset sinäkin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
No on sekin tietty ratkasu että loppuelämänsä rypee itsesäälissä jonkun tekemänsä virheen takia

En minä itseäni sääli, vaan syytän. Ja onhan minulla siihen aihetta, mutta olen toisaalta selvittänyt asian, vaikea vaan sulattaa, että olen toiminut sillä tavalla. Jos vain saisin sen ajan takaisin, vaan kun en saa..
No musta noi kaksi asiaa voi hyvin verrastaa toisiinsa tässä tilanteessa?

" vitsi kun mä olen ollut niin kakka. Vitsi kun mä nyt mokasin sillon kerran vuonna sirppi ja vasara. Vitsi kun mä olen paha. Paha. Vitsi."
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Jumalan armossa on sinulle jo anteeksiannettu Amen.
No kiitos! Jotain tämäntapaista halusin kuulla. Tämä auttaa hetken, mutta pian taas ajatukset kiertyy tuohon samaan asiaan. onko muillla tämäntapisia ajatuksia. Tuo ketä kohtaan tein väärin, jo hänkin ihmettelee hieman näitä ajatuksia. Vaikkakin hänkin on myöntänyt, että oikein en silloin toiminut, mutta siis antanut anteeksi ja toivoo, että unohdan. En vain pysty

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
No on sekin tietty ratkasu että loppuelämänsä rypee itsesäälissä jonkun tekemänsä virheen takia

En minä itseäni sääli, vaan syytän. Ja onhan minulla siihen aihetta, mutta olen toisaalta selvittänyt asian, vaikea vaan sulattaa, että olen toiminut sillä tavalla. Jos vain saisin sen ajan takaisin, vaan kun en saa..
Sitä aikaa et valitattavasti takaisin saa. Mutta ilman niitä kokemuksia et olisi se ihminen, mikä nyt olet ja tulevaisuuteen pystyt vaikuttamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Jumalan armossa on sinulle jo anteeksiannettu Amen.
No kiitos! Jotain tämäntapaista halusin kuulla. Tämä auttaa hetken, mutta pian taas ajatukset kiertyy tuohon samaan asiaan. onko muillla tämäntapisia ajatuksia. Tuo ketä kohtaan tein väärin, jo hänkin ihmettelee hieman näitä ajatuksia. Vaikkakin hänkin on myöntänyt, että oikein en silloin toiminut, mutta siis antanut anteeksi ja toivoo, että unohdan. En vain pysty
Ja oikeesti luulet että marttyyriksi heittäytyminen on oikea ratkasu?

Ai niin, mut ethän sä ryve itsesäälissä. Anteeksi =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja f:
saatanan tulessa tulet palamaan.

Miten saatoit kirjoittaa tuon? Tuo onhyvin satuttava/tuhoava kommentti. Olen aivan hajalla tämän asiankanssa. Ja tiedän sen, että Jumala antaa synnit anteksi ja toisaalta olet varman itsekin erehtyväinen, vai?

 
Se on totta, että joitain asioita on vaikea antaa itselleen anteeksi. Miten sitä ihminen onkin niin ankara itselleen. Mutta turha sitä on itseään ruoskia menneistä, jos muutkin ovat sinulle antaneet sen jutun anteeksi, olet sen tunnustanut ja pyytänyt anteeksi, niin kyllä sun on vaan aika jättää se taakse. Todeta, että näin on käynyt mutta ei käy enää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Jumalan armossa on sinulle jo anteeksiannettu Amen.
No kiitos! Jotain tämäntapaista halusin kuulla. Tämä auttaa hetken, mutta pian taas ajatukset kiertyy tuohon samaan asiaan. onko muillla tämäntapisia ajatuksia. Tuo ketä kohtaan tein väärin, jo hänkin ihmettelee hieman näitä ajatuksia. Vaikkakin hänkin on myöntänyt, että oikein en silloin toiminut, mutta siis antanut anteeksi ja toivoo, että unohdan. En vain pysty
Ja oikeesti luulet että marttyyriksi heittäytyminen on oikea ratkasu?

Ai niin, mut ethän sä ryve itsesäälissä. Anteeksi =)

Miksi sinun pitää olla noin ilkeä? En voi tälle mitään. En minä pidä itseäni minään marttyyrina, siis kärsijänä. Vaan nimenomaan se, että olen itse aiheuttanut kärsimystä jollekin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Jumalan armossa on sinulle jo anteeksiannettu Amen.
No kiitos! Jotain tämäntapaista halusin kuulla. Tämä auttaa hetken, mutta pian taas ajatukset kiertyy tuohon samaan asiaan. onko muillla tämäntapisia ajatuksia. Tuo ketä kohtaan tein väärin, jo hänkin ihmettelee hieman näitä ajatuksia. Vaikkakin hänkin on myöntänyt, että oikein en silloin toiminut, mutta siis antanut anteeksi ja toivoo, että unohdan. En vain pysty
Ja oikeesti luulet että marttyyriksi heittäytyminen on oikea ratkasu?

Ai niin, mut ethän sä ryve itsesäälissä. Anteeksi =)

Miksi sinun pitää olla noin ilkeä? En voi tälle mitään. En minä pidä itseäni minään marttyyrina, siis kärsijänä. Vaan nimenomaan se, että olen itse aiheuttanut kärsimystä jollekin.

Ja nyt sä koet olevas helvetin paljon parempi ihminen kun tuotat itselles kärsimystä rypemällä tossa asiassa?


Olen varmaan sitten ilkeä, mutta musta jonkun oli aika sanoa toi sulle
 
Maria-m
mä en usko, että jumalaa on olemassa. Itse ihminen on vastuussa teoistaan ja itseltään pitää hyväksyntä ja anteksianto saada. Mutta hyvä, että heikoilla ihmisillä on joku jolta pyytää anteeksiantoa.....
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Jumalan armossa on sinulle jo anteeksiannettu Amen.
No kiitos! Jotain tämäntapaista halusin kuulla. Tämä auttaa hetken, mutta pian taas ajatukset kiertyy tuohon samaan asiaan. onko muillla tämäntapisia ajatuksia. Tuo ketä kohtaan tein väärin, jo hänkin ihmettelee hieman näitä ajatuksia. Vaikkakin hänkin on myöntänyt, että oikein en silloin toiminut, mutta siis antanut anteeksi ja toivoo, että unohdan. En vain pysty
Ja oikeesti luulet että marttyyriksi heittäytyminen on oikea ratkasu?

Ai niin, mut ethän sä ryve itsesäälissä. Anteeksi =)

Miksi sinun pitää olla noin ilkeä? En voi tälle mitään. En minä pidä itseäni minään marttyyrina, siis kärsijänä. Vaan nimenomaan se, että olen itse aiheuttanut kärsimystä jollekin.

Ja nyt sä koet olevas helvetin paljon parempi ihminen kun tuotat itselles kärsimystä rypemällä tossa asiassa?


Olen varmaan sitten ilkeä, mutta musta jonkun oli aika sanoa toi sulle

No en koe olevani parempi ihminen. Mutta unohda koko juttu

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
No aloitetaanpa uudestaan ja kerro ensin mikä on niin paha asia, jota ei voi unohtaa ja anteeksi itselle antaa?

En kerro tässä. Ei tarvitse tietää mikä se asia on. Tiedän,, että on olemasa paljon pahempiakin asioita, murhat, tapot, varkaudet, petokse, pettämiset jne.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Menepäs kuule hakemaan ihan ammattiapua psykologilta tms. tai sitten papilta jos kerran uskossa olet.


Olen soittanut papille ja auttoi hetken. Mutta ajatukset on juuttuneet tähän asiaan ja pakonomaisesti ajattelen vain sitä, joka hetki.En saa sitä ajatusta pois vaikka kuinka yritän. Ja pelkään, että jotain pahaa tapahtuu minulle rangaistukseksi siitä
 
......
jumala antoi ainoan poikansa ettei yksikään joka häneen uskoisi hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä ja me voimme saada syntimme anteeksi. muista me olemme ihmisiä ja me olemme "heikkoja" ja toisinaan teemme väärin, mutta me voimme sovittaa syntimme. ja jos jumala voi antaa meille anteeksi niin meidän pitäisi pystyä myös itse antamaan itsellemme anteeksi ja ymmärtää että se oli niitä heikkoja hetkiä ja niistä vahvistutaan ja toivottavasti opitaan jotain eikä toisteta samoja tekoja heti uudestaan.
yritä ottaa asia siltä kantilta että se on ollut sinun koetinkivesi ja nyt se on takanapäin ja olet siitä oppinut jotain. voimia sinulle.
 

Yhteistyössä