"En enää ikinä mene toiste naimisiin"! ???

  • Viestiketjun aloittaja rouva kysyy
  • Ensimmäinen viesti
tunnen monta monta monta eronneita
Alkuperäinen kirjoittaja rouva kysyy:
Mikä saa monet katkeroitumaan niin, että lausuvat moista? Olen kuullut tuota jopa alta 30-vuotiaiden suusta?

Eikö perusongelmat kannattaisi selvitellä,miksi liitto ei onnistu?
Mikä aviossa niin pelottaa?
No kun mennä naimisiin tai asua yhdessä pilaa suhteen kolmen vuoden sisällä siis ainakin enemmistöllä menee noin.

HARVA yhdessä pysyy, joo ennenvanhaan ei erottu vaikka mies / nainen kaatoi paskaa niskaan kun pappi sanoi "ei saa erota ikinä muuten joutunee helveti.

ja sitäpaitsi, nykyään monet tykkä asua yksin, kaikki alkaa huomaa miten rasittavaa on elää toisen kanssa.
 
Punapää_
erosin avioliitosta 7 vuoden jälkeen 28-vuotiaana ja siitä on nyt 14 vuotta. Olen tässä sen jälkeen joutunut seuraamaan ystävien pariutumisia ja eroja. Siten olen päättänyt, että naimisin en enää mene. Lapsia en enää hanki, joten senkään takia ei avioliitolla ole merkitystä. Minusta ei rakkauden määrä riipu siitä onko sitä sormusta vai ei. Joku muu sen suhteen onnistumisen määrittää....
 
Wanhempi täti
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vanhempi täti:
Alkuperäinen kirjoittaja Wanhempi täti:
Alkuperäinen kirjoittaja rouva kysyy:
Mikä saa monet katkeroitumaan niin, että lausuvat moista? Olen kuullut tuota jopa alta 30-vuotiaiden suusta?

Eikö perusongelmat kannattaisi selvitellä,miksi liitto ei onnistu?
Mikä aviossa niin pelottaa?
Olin 20 vuotta naimisissa, tehtiin lapset ja maksettiin lainat. Nyt elän omaa elämääni. Rinnallani on kumppani mutta emme asu yhdessä. Lapset ovat molemmilla maailmalla. Ei ole mitään syytä avioitua enää pelkästään naimisissa olemisen "ilosta". Pysymme yhtä lailla yhdessä ilman aamentakin ja jos vaikka tiet joskus eroavat niin se on paljon yksinkertaisempaa ilman virallista avioerobyrokratiaa. Vältän sanomasta "en ikinä" mutta siltä se nyt vaan näyttää että ei ikinä enää naimisiin - ja parempi niin!
Pelkäätkö sitoutumista? Haluat elää vapaamielisessä kyseenalaisessa vapaassa suhteessa?
Ymmärrät (tarkoituksella?) väärin. Olemme mieheni kanssa vapaamielisiä VAIN keskenämme. Me riitämme toisillemme eikä se että ei ole naimisissa tarkoita että harrastaisi muita suhteita! Sitoutumisemme merkiksi - jos se sinua lohduttaa - olemme kihloissa. :)

 
avio
Alkuperäinen kirjoittaja Ei samaa virhettä kahdesti:
Uusiin naimisiin ei mennä siksi, koska virheistä on tapana ottaa opikseen!
Katkeraa puhetta.

Tutkimuksissa on todettu että aviossa asuvat ihmiset ovat onnellisempia, ja miehet jopa terveempiäkin.
 
tuosta tutkimuksesta
Alkuperäinen kirjoittaja avio:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei samaa virhettä kahdesti:
Uusiin naimisiin ei mennä siksi, koska virheistä on tapana ottaa opikseen!
Katkeraa puhetta.

Tutkimuksissa on todettu että aviossa asuvat ihmiset ovat onnellisempia, ja miehet jopa terveempiäkin.
Tuohon tutkimukseen kirjoitti vastaväittämän toinen naistutkija hesarin yleisöpalstalla.
Yksinelämiseen tarvitaan kehitysprosessi ja se jää väliin uuteen suhteeseen säntääviltä.
Ei onni ole parisuhteesta kiinni. Yksineläminen sopii minulle parhaiten. Ei rakkaus minnekään häviä
avioerossa. Tunneside pysyy voimassa eikä sitä juristit voi katkoa.
 
kaupungin kasvatti
Alkuperäinen kirjoittaja tuosta tutkimuksesta:
Alkuperäinen kirjoittaja avio:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei samaa virhettä kahdesti:
Uusiin naimisiin ei mennä siksi, koska virheistä on tapana ottaa opikseen!
Katkeraa puhetta.

Tutkimuksissa on todettu että aviossa asuvat ihmiset ovat onnellisempia, ja miehet jopa terveempiäkin.
Tuohon tutkimukseen kirjoitti vastaväittämän toinen naistutkija hesarin yleisöpalstalla.
Yksinelämiseen tarvitaan kehitysprosessi ja se jää väliin uuteen suhteeseen säntääviltä.
Ei onni ole parisuhteesta kiinni. Yksineläminen sopii minulle parhaiten. Ei rakkaus minnekään häviä
avioerossa. Tunneside pysyy voimassa eikä sitä juristit voi katkoa.
Millaista porukkaa asuu näissä 4 - 7 huoneen asunnoissa pikkukaupunkien rivari lähiöissä.. Mitä mä tunnen, en menisi onnelliseksi sanomaan.
 
Kaikki riippuu ihan täysin tapauksesta!
Minä tunnen onnellisia yksineläjiä. Minä tunnen onnellisia yhdessä eläjiä. Onnellisia rivarilähiössä eläjiä (olin todella onnellinen sellainen itsekin aikanaan, mutta työn takia piti muuttaa). Onnellisia muualla eläjiä. Joka asia riippuu täysin ihmisestä! Yhden onnen laji on toiselle kauhistus, ja vastaavasti toisinpäin, eli niin kauan asia on kunnossa, kun saa itse päättää kohdaltaan, mistä nauttii, eikä joudu kysymään sitä toisin ajattelevalta...
 
chanddra
eiköhän yksi kerta riitä:D.Kadehdin yksineläjiä.Saavat tehdä mitä ikinä haluavat.Ei tarvi mennä sukulaisiin joita ei halua nähdä.Ei tartte passata jos ei ite halua.Olla varpaillaan,tuliko sanottua väärin.Niin täydellistä miestä ei oo,että kannattas mennä pakinpakeille uudemman kerran.Tää on nähty.t.ei itekkään niin täydellinen
 
väsynyt vaimo
Niimpä chanddra! Minäkin tässä vaiheessa, että lapset koulussa ja naimissa 10 vuotta. On ruvennut tulemaan mitta täyteen. Mies oikutellut viimeset 5 vuotta ja kitisee millon mistäkin. Jos päädyn eroon, en enää koskaan naimisiin. ja niin olen muitakin neuvonut. Miesten ego vaan on naurettavan iso. He ovat aina tärkeimpiä ja oikessa.
 

Yhteistyössä