en enää jaksa,..

  • Viestiketjun aloittaja äiti81 ja tyttö -03
  • Ensimmäinen viesti
äiti81 ja tyttö -03
nyt on todella paha olla..tänään päätin siivota kun mieskin oli kotona...no en kerennyt aloittaa siivousta kun ukon kaveri pyyhälsi käymään ja otti ukon mukaan kun viedä joku tuttu kotiin...noo kerkesin aloittaa sitten siivoukset tytön kanssa. hieman mökötin ja olin tympääntynyt kun ukko lähti kaverien mukaan vaikka olisi pitäny siivota. no ukko kun tuli kotiin niin heti mies yritti tulla halailemaan ja suukkottelemaan enkä niihin heti antautnut kun hieman mökötin..siivouksia jatkettiin. mutta välillä sai käskeä miestä tekemään jotain kun ihmetteli telkkarin ääressä. tyttökin oli kerennyt mennä nukkumaan jossain välissä ja heräsikin parin tunnin päästä..miehellä jäi kesken siivoukset(imurointi) kun meni katsomaan tyttöä ja tytön kanssa menivät olohuoneeseen telkkaria katsomaan..ja sinne se jumittukin ja voi kiesus että mulla otti hermoon kun mies vaan ihmetteli siinä sohvalla ja muka sanoi että oli tytön kanssa..ja pashat.. :kieh: \|O
tyttö makasi toisella sohvalla ja ukko toisella..kunhan sai vaan laiskotella ja äsken sitten en enää voinut pitää raivoa sisällä ja raivosin suoraa huutoa..tätä meillä on ollut aikasemmin ja minä en jaksa kun mies ei tee mitään ennen kun pyydät/käsken tai komenna n..tää on todella rasittavaa!! ero on käynyt mielessä monta kertaa..vaan lapsi ei ole esteenä eroon koska lapsi ei ole tämän nykyisen oma! ärsyttää todella kun ite saa tehdä kaiken. itse olen työssä käyvä ja teen töitten lisäksi lapsen hoidon, ruuat, siivoukset ja pyykkäykset..mies ei tee kotitöitä ennen kun sanoo..ei muuten älyä!!
tosin pelottaa jäädä yksin.. :(
 
malttia
Me naiset niin usein oletetaan,että miehet ajattelevat samalla tavalla.....totuus on, että kukaan ei ole ajatustenlukija - miehille pitää vääntää rautalangasta, mitä heiltä halutaan. Lisäksi he ovat hieman hitaampia, eli heille pitää antaa aikaa ymmärtää kuulemansa. Itse ainakin olen oppinut odottamaan hetken, ennen kuin rupean "huutamaan" miehelle, että etkö aijokaan tehdä sitä mitä pyysin. Kerro miehellesi selvästi ja ystävällisesti mitä toivot hänen tekevän.... yksi asia kerrallaan. Vältä syyttelyä tyyliin "Sinä et koskaan tee mitään, AINA sinä vain makaat sohvalla!" Kerro miltä sinusta tuntuu "Minusta tuntuu siltä kun joutuisin tekemään kaikki työt yksin".
Omani luuli joskus, että naiset nauttivat siitä kun saavat siivota yksin... heh heh. Keskustelkaa!!!!!!
 
mai
No eikös se ollut hyvä että mies oli lapsen kanssa että sait siivota? Ei kannata tehdä noista siivous- roskapussin vientijutuista elämää suurempaa, muista että kenelläkään ei ole hyvä mieli jos sinä raivoat kun joudut siivoamaan yksin. Jos mies ei ikinä suostu siivoamaan, niin onko teillä pakko olla niin siistiä että se aiheuttaa raivoamista? Laske hieman siivoustasoa. jos valitusta tulee mieheltäsi, voit pyytää häntä mukaan siivouskaveriksi.

Muista että on kotona tärkeämpiäkin asioita kuin se, kuka siivoaa. kaikkea hyvää!
 
no voi juma, vähätteleättä sun tilannetta, meillä ukko veti kännit eilen, horjui lasten nähden ja melkein sammui pöytään kun iltaruuan lapsille annoin. Voi v***u kun vihaan itteeni kun annan tän jatkua. Potkikaa mua pyrtstölle että saan jotain aikaseks, lähteä. Vihaan ittiäni ku annan lasten nähdä. Antaisin mitä vaan kun EN olisi nähnyt kun 5v katsoi isäänsä sillä ilmeellä-pelkoa?ihmetystä?kun isä oli kummallinen. Voi helv. Kaikki menee päin seinää.. :headwall:
 
No mitä h....ttiä te sielä enää ruikutatte ja valitatte äijistänne? Jos on kerran noin asiat niin eiku lapset kainaloon ja uutta kotia ettimään! Antaa sen äijän keskenään ryypätä ja loisia. Se nyt on jo lasten kiusaamista kun joutuvat kaiken aikaa kärsimään isän/isäpuolen takia. Meillä kävi niin et aikamme kans märistiin ja toivottiin muutosta, kun sitä ei miljoonista lupauksista huolimatta tullut (minäkin venytin ihan liian kauan lähtöä joka oli väistämättä edessä), pakattiin tavarat ja muutettiin omaan kotiin, jossa kukaan ei tee mitään mitä minä itse en salli! Ja hetkeäkään en ole katunut! Exäni on vielä sitä luokkaa, joka uhkailee kaikella mahdollisella, käy käsiksi kun sopivan humalatilan saavuttaa jne. Eli mitenkään helppoa se ei ollut, mutta silti selvittiin! Ja niin selviätte tekin, kun vaan irrottaudutte itsesäälistä ja -syytöksistä! Turha jäädä odottelemaan, järki siinä lähtee, niin teiltä itseltänne kuin lapsiltannekin! Tsemppiä vaan ja potku p..seelle! B)
 
Kyllä teillä akoilla onkin joutavat ongelmat. Ihan samanlaisia valittajia ja nalkuttajia tunnutte olevan kaikki. Mukaan lukien oma vaimoni. Itse saan kuulla justiinsa tuollaista naputusta ja #&%£$!* päivästä toiseen. Ei ole ihme jos ei oikein parisuhteet toimi, kun pitää jatkuvasti olla komentamassa ja käskemässä toista.
Ei sillä ole yhtään mitään väliä miten paljon mies tekee tai on tekemättä aina sama mouhuaminen.
Itse olen huomannut, että vaikka tekisin kotona kuinka paljon sen lisäksi, että teen kellon ympäryksen töissä ja olen lapsen kanssa, niin valitus jatkuu vaan. Ensin oli vaikeeta entisen elämän takia-> siihen piti auttaa lapsi, sitten oli raskaus ajan ongelmia siitä johtuvaa masennusta, sitten syntyi se niin paljon odotettu lapsi ja tuli synnytyksen jälkeinen masennus, sitten yllätys yllätys vaimo huomasi että lapsi sitoo eikä jäänyt omaa aikaa, no sitten järjestettiin vaimolle enemmän omaa aikaa ja vieläkään ei ole asiat hyvin nyt sitten valitetaan siitä jos alan imuroida väärästä huoneesta tai jotain muuta yhtä tärkeää. Muutenkin olen vähentänyt ihan vaan perherauhan takia alkoholin käytön pariin kertaan vuodessa, mutta niistäkin kerroista saan kuulla #&%£$!* ennen ja jälkeen pitkän aikaa. Kehtaakin vielä valittaa kun ensin teen 12 tuntia töissä, kun vähempi ei riitä meidän taloudellisen tilanteen takia, sitten teen pari tuntia kotona ulkohommia kun ei niitä meillä kukaan muukaan tee ja sitten pari-kolme tuntia sisällä hommia ja olen lapsen kanssa. Eipä siinä sitten yli viittä tuntia nukkuma aikaa jääkkään, kun kello on herättämässä neljältä töihin. Vaimo sitten kahdeksalta nousee melkein kaksi kertaa niin paljon nukkuneena kuin minä. Sitten vielä napisee miten väsynyt on...
Kyllä ihan selkeästi on tullut ilmi minkälaisia tyhjän valittajia ja omaan napaan tuijottajia te naiset olette!
 
No onkohan Hessulla käyny mielessä, ettei näissä "akkojen mouhuamisissa" tarkoteta välttämättä KAIKKIA miehiä, vaan niitä, jotka tosiaanki on edellämainitunlaisia!!? Kaikki varmaan mouhuamattaki tajuaa myös sen, että jotkut naiset äijiänsä passuuttaa eikä mikään riitä, kaikki huonosti jne.
Kaipa molempien sukupuolten keskuudessa löytyy noita tolloja, jotka kaikesta valittaa ja teettää toisella kaiken samalla ku itse vaan makaa tai ryyppää. Älä siis sinäkään yleistä, ei kaikki naiset ole samanlaisia, kuten eivät miehetkään. Eiks näin oo?! ;)
 
Sympatiat Hessulle.

Nyt otat homman hanskaan ja sanot muijalles mikä on homman nimi. Eihän sellaista kitinää kuuntele sikakaan vinkumatta. Akka jolle ei mikään kelpaa joutaa issesseen jäädä ihmettelemään, jos ei muuten tajua.

Joku roti sentäs
 
Xanna
Mun mielestäni siivoamisesta riiteleminen on aika turhaa. Voisi yrittää ottaa rennommin ja antaa välillä huushollin olla rempallaan ja käpertyä sen sijaan sen miehen ja lapsen luokse sinne sohvalle. Ei kukaan kuole, vaikka ne kotityöt jäisivät toisinaan vähemmälle.
Tietenkin jos toinen ei koskaan osallistu yhteisiin töihin, voi se käydä hermoille, mutta miksi tilanne on alunperinkään päästetty sellaiseksi...Eikö jo yhteiseen kotiin muuttaessa ole selvää, että kumpikin tekee osansa...?
 
myrskytuuli
Meillä siivotaan harvakseltaan.. Sitten, kun villakoirat iskee kinttuun kiinni ja jalat tarttuu lattiaan. Joskus saan huomautuksia siivottomuudesta mutta sanon vaan, että niin kauan kuin minä olen ainoa talossa, joka täällä siivoaa niin muilla ei ole mitään sanomista asiasta. ;)
 
Tulitko kysyneeksi mieheltä, haluisiko hän viettää vapaapäivänsä siivoten? Joskushan se toki on niinkin vietettävä mutta et voi olettaa että toisella on intoa vaikka sinulla ei. Ja mitäs jos et olisikaan mököttänyt? Välillä kun vaan nielee sen kiukkunsa niin toisellakin riittää kummasti motivaatiota niihin kurjiin kotihommiin.
 
Mun mielestä maailmassa on todella paljon suurempiakin asioita mietittävänä kuin joku siivous, olen kyllä karvaasti sen saanut kokea:eek:n ollut miestä joka lyö, juopottelee,sekoilee huumepäissään yms. joten mä en todellakaan stressaa enään tollasista pikkuasioista kuin kuka siivoaa ja mitäkin. Minä siivoan mielelläni silloin kun jaksan ja viittin ja miestäni en niihin hommiin patista ellei hän itse halua siivota, hän se meillä kuitenkin on se fyysisen työn raataja, sallin hänelle pitkän työpäivän jälkeen kyllä levon mieluummin kuin alan napista jostain villakoirista. Ap, oletko vielä nuori ja maailmaa näkemätön kun tuollasista jaksat riitaa vääntää?? Relax...
 
mr conzales
Voi mahoton. Ei kai sitä siivouksen takia ero juttuja mietitä. Teepäs pieni itsetutkiskelu ihan rakentavassa hengessä jos ero asia pyörii mielessä. Syy on varmaan muualla kuin imurissa...

Sentään ukko tuli kotiin ja halimaan sekä tytön kanssa leikkimään. Parempi sekin kuin olisi tullut kotiin kaatokännissä...
 
siivotaan ku jaksetaan. jos kumpikaan ei jaksa tai viitsi niin sitte seikkaillaan villakoirien seassa. jos molemmat hillitsee kielensä tiskivuoresta tai villakoirista silloin ku niitä sattuu olemaan niin yks kaks yllättäin, energiaa niiden taltuttamiseen löytyy..

jos jompikumpi lähtee alkumetreillä sille tielle että marttyyrina tekee kaiken mahdollisen, niin varmaan saa tehdä hautaan asti! -jaetaan yhteisen kodin eteen tehtävät työt heti, eikä huudeta ja raivota myöhemmin!

riippuu toki luonteista, miten se elämä sujuu, mutta ittekseen se ei toimi. töitä tarvii tehdä. laittakaa asiat tärkeysjärjestykseen ja puhukaa toiveista ja haaveista ja miten ne toteutatte!

nauttikaa elämästä! :hug:
 
Virheellinen nimimer
älä jaksa, anna kenkää ukolles ja ota joku ählämineekeri, niin saat tuta millanen "tosi"mies on, #&%£$!* että vituttaa välillä tää suomalaisten naisten valitus miehistä, kun tietää ja tunteen kumminkin että miten asiat on.
 
Kyllä käy hermon päälle jos mies on kiinni töissään, mutta ehtii silti istuun iltaa "kaverien" kans baariin. En valita siivoamattomuudesta, mutta astiat saisi viedä tiskipöydälle sohvan vierestä, ettei muksut riko niitä lattialle ( äitinsä opettanut että ruoka tuodaan sohvalle ja astiat haetaan kun on syönyt). Monta kertaa asiasta maininnut muttei auta. :'(
 
meillä ihan sama juttu... yksin joudun kaiken tekemään.. mies tulee koulusta (SAMK) ja pyydän vaikka antamaan ruokaa pojalle ni se sanoo vaan et en jaksa kun oli raskas koulupäivä. viikonloppuna se ei tee muuta kuin makaa sohvalla tai on tietokoneella ja sit jos ajattelen et lähtisin käymään kaverilla ilman poikaa kun se mies kerran kotona on nii sit kysytään et etkö sä ota poikaa mukaan... mut sanon siihen vaan et en ku et sä oo mihkään menos.. mut se ottaa aivoon niin pirusti ku ei voi kotitöissä auttaa yhtään, kun on kerran raskasta koulussa..
 
Hei vaan Hessu!

Sori nyt vaan, mut mua tosissaan ärsyttää tommonen pirun yleistäminen.. Onko pakko yleistää? Tuntu et räjähdän ihan minähetkenä hyvänsä ku luin tota sun juttua! Ei sillä, en mä vähättele sun pahaa oloa tai sitä etteikö sulla olis vaikeeta, mut mua tosissaan ärsyttää tommonen. Joillakin osat vois olla toistekki päin.. pliis tee kaikille palvelus ja vaiha näkökulmaa.. ÄLÄ YLEISTÄ!!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 14:15 äiti86 kirjoitti:
Hei vaan Hessu!

Sori nyt vaan, mut mua tosissaan ärsyttää tommonen pirun yleistäminen.. Onko pakko yleistää? Tuntu et räjähdän ihan minähetkenä hyvänsä ku luin tota sun juttua! Ei sillä, en mä vähättele sun pahaa oloa tai sitä etteikö sulla olis vaikeeta, mut mua tosissaan ärsyttää tommonen. Joillakin osat vois olla toistekki päin.. pliis tee kaikille palvelus ja vaiha näkökulmaa.. ÄLÄ YLEISTÄ!!!!!
Hetkinen. Täällä naiset kitisee miestensä saamattomuudesta ja jos välissä on yksi mies valittamassa muijastaan niin eikös joku vedä siitäkin hernettä nenään. Hei haloo!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 14:53 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 14:15 äiti86 kirjoitti:
Hei vaan Hessu!

Sori nyt vaan, mut mua tosissaan ärsyttää tommonen pirun yleistäminen.. Onko pakko yleistää? Tuntu et räjähdän ihan minähetkenä hyvänsä ku luin tota sun juttua! Ei sillä, en mä vähättele sun pahaa oloa tai sitä etteikö sulla olis vaikeeta, mut mua tosissaan ärsyttää tommonen. Joillakin osat vois olla toistekki päin.. pliis tee kaikille palvelus ja vaiha näkökulmaa.. ÄLÄ YLEISTÄ!!!!!
Hetkinen. Täällä naiset kitisee miestensä saamattomuudesta ja jos välissä on yksi mies valittamassa muijastaan niin eikös joku vedä siitäkin hernettä nenään. Hei haloo!

Sori nyt vaan.. mä en todellakaan ole vetämässä hernettä nokkaani mistään.. mä vaan pyysin olla yleistämättä koska se on väärin! Kaikki sekä miehet että naiset ovat yksilöitä! Sitäpaitsi mä en ole täällä ketään haukkumassa.. haluan vain keskustella asioista!!!
 

[/quote]

Hetkinen. Täällä naiset kitisee miestensä saamattomuudesta ja jos välissä on yksi mies valittamassa muijastaan niin eikös joku vedä siitäkin hernettä nenään. Hei haloo!

[/quote]

Niin, eihän se äijä pelkästään muijastaan valittanut vaan veti siihen koko naissukukunnan...! :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 22:32 myrskytuuli kirjoitti:
Meillä siivotaan harvakseltaan.. Sitten, kun villakoirat iskee kinttuun kiinni ja jalat tarttuu lattiaan. Joskus saan huomautuksia siivottomuudesta mutta sanon vaan, että niin kauan kuin minä olen ainoa talossa, joka täällä siivoaa niin muilla ei ole mitään sanomista asiasta. ;)
Sama homma meillä...ja kyllä se mies imuriin tarttuu itsekin, kuntarpeeksi alkaa olla pölyä.Vielä ku keräis lelujakin lattiolita, niinhyvä.
Äläkää ressakko!!! :D
 
Meillä ei ole vielä lapsia, mutta tuo siivoaminen on tuttu väittelyn aihe. Onneksi olen saanut mieheksi sellaisen ihanan ihmisen joka kuuntelee oikeasti mitä sanon ja koettaa ottaa opiksi. Eräänä päivänä hermostuin todellakin kun tuntui että teen kaikki hommat. Sanoin ettei tällainen voi jatkua. MIten sitä nyt ikinä tehdään lapsiakaan jos kaikki jää minun kontolleni. Kompromissi oli saatava aikaan. Istahdimme sohvalle napit vastakkain ja teimme listaa siitä mitkä ovat kummankin hommat kotona. Pääkohtia olivat että minä hoidan siivoamiset ja ruuan laittamiset ja mies hoitaaa pyykkäämiset ja juoksevat asiat kuten laskut, lainat, asunnot jne. Plus siivoaa jälkensä joka on jo suuri apu. Hän myös mainitsi jotain mikä on mielestäni todellakin harkitsemisen arvoista, eli jos on pieniä lapsia eikä ole energiaa enää siivota ja tuntuu, että menee hermot kun on likaista, niin miksi ei voisi kerran viikossa palkata jotain opiskelijatyttöä joka kävisi esim. imuroimassa, luutuamassa ja silittämässä. Tähän nyt ihmiset toteavat, että mikä porvari olen kun tällaisia ehdottelen.. Itse ainakin kävin lukio aikoina muilla siivoamassa ja palkkaa sain noin 7e tunnilta. Eli jos maksat sen noin 20e jollekin opiskelijalle niin eikö se ole sen arvoista jos se antaa hengitystilaa parisuhteeseen?
En tarkoita tällä että tilanteemme armaani kanssa olisi täydellinen, mutta koetan hillitä kieleni jos toinen unohtaa siivota jälkensä ja kehua silloin kun toinen on tehnyt oman osuutensa. Monesti myös unohdamme osoittaa kiitollisuutemme suuntaan ja toiseen.

Aloittajalle sen verran, että kuinka vanha miehesi on? Jotenkin tulee sellainen mielikuva, että monet tämän ketjun kirjoittajat olivat suhteellisen nuoria jolloin se baarissa kulkeminen ja ryyppääminen on vielä sitä nuoruuden elämistä. Voin tosin olla väärässä, mutta ajatus vain.

Koeta aloittaja ns. "nostaa kissa pöydälle" miehesi kanssa ja sopikaa mitkä ovat kummankin työt ja tee selväksi ettei yhteiselo voi jatkua jos molemmat eivät jousta. Kuten aikaisemmat kirjoittajat sanoivat, ainakin hän tuli kotiin ja vietti aikaa tytön kanssa. Sehän on hienoa. Kannattaa miettiä sitä mitä meillä on, eikä murehtia sitä mitä meillä ei ole. :hug:

Lykkyä tykö ja voimia. Puhumalla moni asia selviää.
 

Yhteistyössä